Laskin כתב:כל תחום ומודל הרווחית שלו...בזמן שHBO מפיקים 6 עונות בהפקה די בינונית - רוקסטאר עושה רק משחק אחד. אני לא בטוח שזה בדיוק אותו דבר ושזה משתלם מאוד... גם צריך לקחת בחשבון שההכנסות שלהם מLIVE יורדות, ויש שרתים שצריך לתחזק, פאצ׳ים, התאמות, עדכונים... זה לא בדיוק כמו סדרות, ויכול להיות שההשקעה הגדולה שלהם במשחקים ורכישות של סטודיואים לא יהיו מאוד משתלמים.
רוקסטאר לא "רק עושה משחק אחד", אלא במקביל תומכת במשחק קיים שלה עם כמות עדכונים ותוספות שכבר יכולה בכיף להתחרות בהרחבות של World of Warcraft. הרעיון הזה תקף להרבה משחקים שנמצאים בשירותים כמו גיימפאס: מקבלים את משחק הבסיס כחלק מהמנוי, אבל יש תוספות (קוסמטיות, DLC, ואחרות) שבאמצעותן אפשר לגבות עוד כסף מעבר להכנסת הבסיס ממודל המנויים. בזכות כל המודלים העסקיים החדשים ההכנסות בפועל עולות.
במקביל, דווקא כל הנושא של עלויות שרתים יורד משמעותית - גם עם הירידה התמידית בעלויות חומרה, וגם עם היתרון לגודל של היום למיקרוסופט. על הPC הרי אתה לא רואה אף פלטפורמה שגובה ממך כסף עבור משחק באונליין או עבור נפח הורדת משחקים, וכבר אמרתי בזמנו שלדעתי (לתקוותי) מיקרוסופט בכלל לא ימשיכו עם הדרישה לשלם עבור שרתי מולטיפלייר למשחקי קונסולה בדור הבא - בטח לא בשלב שבו כבר יש להם מודל עסקי שגובה כסף על השירות הזה ממפתחי המשחקים עצמם.
glass man כתב:זה מעבר לזה תוך פחות מעשור נטפליקס ואמזון יכנסו לשוק הזה במודל דומה למה שמייק עושה היום לפי דעתי זה בלתי נמנע.
יש לך רק 3 חברות בעולם שיש להן את התשתית להזרים משחקים ברמה נורמלית לכל העולם שזה גוגל מייקרוסופט ואמזון.
גוגל ראינו איך זה נגמר והם לא ידועים ככאלה שמנסים שוב אחרי כישלון.
מה שסוני ממחישה זה בדיוק שחברות לא צריכות היום תשתית פיזית: תשתית פיזית אפשר לחכור, והחוכמה הגדולה היא ליצור מנוי שכולל טכנולוגיית הזרמה טובה וקטלוג משחקים טוב (מה שגם סוני וגם EA השקיעו בו).
גם במקרה של גוגל, לא מדובר במשוה ש"נגמר" אלא במשהו שאפילו לא התחיל: סטדיה היא בתכלס סוג של בטא מוקדמת, וקטלוג משחקים אמיתי עדיין אין לה. בחברה כמו גוגל דברים תמיד יכולים לעבור הפלה בשלבים כאלו, אבל נראה שמדובר פה בהימור גדול של גוגל לטווח יותר ארוך ולא באיזו יוזמת צד של מהנדס ב-20% זמן חופשי שלו.