idan כתב:glass man כתב:idan כתב:אולי, אבל אני לא מכיר מספיק את פוקימון בשביל לחוות עליו דעה. מה שרלוונטי יותר זה איך הוא עומד ביחס למשחקי מכות אחרים ואני לא בטוח בעניין הזה, אני צריך לראות דוגמאות בשביל לערוך השוואה אמיתית וזה לא מספיק מעניין אותי בשביל לחפור בנושא.. אבל לשם ההוגנות נציין שלסמאש יש גם את כל הדמויות על תקן items שאתה אמנם לא יכול לשחק בהם אבל הם בוודאי כן דורשים עבודה על מודלים, אפקטים, אנימציות וכו', ככה שמדובר בחיה אחרת ממשחקי מכות רגילים וממש צריך לראות נתונים מלאים של הכל בשביל להכריע לכאן או לכאן.
בגלל שאף אחד לא התנדב כאן לצלול לנתונים אז אני אעשה את זה.
אם אמרנו שדמות חדשה = 1m
יש לנו 11 דמויות חדשות ו12 דמויות dlc.
הגענו לזה שנינטנדו הוציאו רק על הדמויות לבד 23m מליון דולר.
לשם השוואה heavy rain מהדור הקודם עלה בלי שיווק 21m לפיתוח.
מי שרוצה מקורות לנתונים אין לי בעיה בכלל אבל תצטרכו לחכות שאהיה ליד מחשב שאוכל להביא את המקורות האלו
כך או אחרת אני חושב שמדובר בהפקה גרנדיוזית ביותר.
בגלל זה טענתי שגם לאסקין וגם keo צודקים. טכנית המשחק שייך לדור הקודם. בפועל? זו היתה הפקת AAA לכל דבר מבחינת התקציב.
דמויות dlc , שחצי מהם עדיין לא יצאו, זה לא ממש רלוונטי. נינטנדו גובים עליהם כסף ואין מה להחשיב אותם כחלק מהמשחק הבסיס.
לא יודע כמה עולה כל דמות, אבל לצורך העניין אני לא חושב שדארק סאמוס או קן מסטריט פייטר שהם הרבה יותר echo fighters מאשר דמויות חדשות, יעני יש להם moveset שבחלקו זהה לדמויות אחרות שכבר נמצאות במשחק, מצריכים אותה השקעה כמו King K. Rool או הדמות מספלטון שהם חדשות לחלוטין. הייתי אומר שיש 7-8 דמויות חדשות לחלוטין + ה Piranha Plant שהיה DLC חינמי למי שהזמין את המשחק מראש. כמובן שמצד שני יש גם דמויות קיימות שהוסיפו להם פיינל סמאש חדשים או כיוונונים כאלה ואחרים וכל מיני דמויות שאתה לא יכול לשחק איתם אבל מצריכות עבודה, אייטמים חדשים, תחפושות של קירבי (הוא יכול לאכול כל דמות ולהידמות אליה ויזואלית ומבחינת היכולות בקטנה, ככה שגל דמות חדשה מצריכה עוד עבודה עליו ) וכו'. ואני מניח שמירב העבודה זה בכלל לגרום לכולם לשחק יפה ביחד.. ככה שבאמת קשה לעקוב אחרי הכל ולעמוד על כמות העבודה של מידול ואנימציות (שזה מה שמעניין את לאסקין נראה לי) ביחס למשחקי מכות אחרים (שאני לפחות לא מכיר טוב במיוחד) בלי נתונים מלאים לגמרי.
עניינים של תקציב מצריכים להתחשב גם ברשיונות לדמויות ומוזיקה שלא שייכים לנינטנדו או כל מיני סרטוני אנימציה שבטח עולים לא מעט, אבל זה כבר עניין אחר.
וזה שהוא שייך לדור הקודם זה בגלל שהממשיכה של ה wii u היא קונסולה ניידת כך שהקפיצה הטכנולוגית הייתה קטנה מאוד. גם בין הגיימקיוב ל wii לא הייתה קפיצה גדולה, נינטנדו מזמן לא במשחק הזה. אבל כל זה לא קשור לאם בונים שלב/דמות חדשים לחלוטין+רימאסטרים של דברים ישנים ואיך זה עומד מול משחקי מכות אחרים מבחינת סה"כ עבודה.
לא חושב שאתה צודק לגבי הdlc עידן. במשחקים כאלה הdlc מקבלים גריין לייט כבר מההתחלה ככה שבהחלט צריך להחשיב אותם כחלק מעלות הפיתוח
זה כמו שתגיד לי שיש לך דירה שאתה משכיר ותגיד לי שאתה לא מחשיב את עלות השיפוצים והתחזוקה כהוצאה כי הדייר משלם לך שכירות.
אני יכול לקבל את זה שנגיד ב2022 אם יהיה dlc אז הוא כבר תלוי ברווחים.
אבל שלוש העונות הראשונות ? שלוש העונות הראשונות של משחקים כאלה מקבלות תמיכה בלי קשר לאיך המשחק מוכר בפועל
דמויות הdlc הראשונות של sf5 יצאו כמה חודשים אחרי ההשקה אתה לא באמת מאמין שהם לא היו חלק מהתקציב של הפרויקט נכון?
יש פה עוד עלות שנינטנדו משתמשת במפתחת שהיא לא שלה זה לא זול.
במקרה הזה יש שותפות מיוחדת בין נינטנדו לנאמקו כי נאמקו מרוויחה מזה לשווק את מריו קארט בארקייד ביפן אבל זה עדיין לא זול.
לשלם משכורות לעובדים יפנים זה לא כמו לשלם משכורת לעובדים הפולנים של המכשף שיעשו לך עבודה נהדרת בפחות כסף כי .. זה פולין...
וגם אם נהיה נדיבים.ונאמר שחלק מהדמויות פותחו מחוץ ליפן בשביל להוזיל עלויות אנחנו עדיין בכל מקרה מדברים על משחק שעולה הרבה יותר מריאמסטר.
לדעתי אנחנו מדברים פה במקרה הכי אופטימי על הפקת ענק בסטנדרטים של הדור הקודם או הפקה רגילה בדור הזה.
זה לא ריאמסטר של זבנג וגמרנו אין מצב שבעולם.
בנוגע לקפיצה. עדיין למרות שהבדלי החומרה לא גדולים.
אני משוכנע שסמאש שרץ על אנריל 4 במיוחד לסוויץ היה נראה משמעותית יותר טוב מהמשחק הנוכחי ויותר מזכיר משחק פס4 משונמך מהמשחק הנוכחי.
אבל זה היה במחיר של כמות דמויות קטנה מאוד של איזה 16 המון dlc בשביל לכפר וכנראה משחק שמחמיץ את כל השנים הכי חשובות של הסוויץ.
לא מחיר שנינטנדו או המעריצים היו רוצים לשלם.