רק קחו בחשבון שסקיירים על הPS3 מכר 6.5M עם גירסה נוראית שהיה לה word of mouth מהגרועות בהיסטוריה, כלומר אם זו היתה גירסה טובה המכירות היו יכולות להיות טובות בהרבה. לצורך ההשוואה זה יותר מהרימיק של פפ7, זה יותר מהיילו 5
זה יותר מRDR2 על האקסבוקס וואן. זה יותר מדרגון קווסט ראשי. יותר מהגירס האחרונים. לא בדיוק סכום שכדאי לספנסר לוותר עליו.
סוני לא מוציאה את האקסקלוסיבים שלה לPC או לאקסבוקס כי אולי תהיה להם עלייה מטורפת בהכנסות אבל הם יפסידו אנשים לאקוסיסטם של מייקרוסופט/אנשים כמו לאסקין, אם ההיצע של סוני על המחשב למה שלאסקין יקנה PS5 ? מייקרוסופט עם ההכנסות המטורפות שלה יכולה לאבד כמה אנשים באקוסיסטם זה לא ביג דיל עבורם, זה סהכ עוד ערוץ הכנסה בעוד שאצל סוני זה לב העסק.
ואני רק אגיד שלא ישתמע אחרת. אם באמת סטארפיילד וTES6 הם בלעדיים אמיתים לאקסבוקס כמו שTLOU2 הוא בלעדי אמיתי לסוני, אז וואלה זכרו מילה שלי אנחנו הולכים לדור שונה לגמרי מהדור הקודם ודור תחרותי בהרבה. שני המשחקים של בטסדה יהיו אחד משני האיוונטים הכי גדולים של העשור במדיום הזה, ואם זה רק אצל מייקרוסופט וואו.
לי אישית לא איכפת כי גם אם זה היה בלעדי זמנית לא הייתי יכול לחכות שנה אבל העמימות של טוד האוורד וספנסר שהם אומרים "DAY ONE בגיימפאס!" או ספנסר אומר
"אני לא חייב להוציא את המשחק לפלטפורמות אחרות בשביל רווח"
הוא אולי לא חייב אבל בין לא חייב ללא רוצה יש מרחק רב
הוא הולך בין הטיפות כאן, משאיר לעצמו פתח להוציא את TE6 וסטארפילד אם יתחשק לו.
בנוגע לאיך סוני תהפוך את שאר הצוותים לנוטי דוג.
הכוח של נוטי דוג לטעמי מגיע משלושה אלמנטים.
1. הם עושים משחקים לינארים מה שמאפשר להם לדחוף גרפית יותר מאלה שעושים עולם פתוח אמיתי.
2. גם אחרי כל הזמן הזה שעבר יש להם חלק משמעותי מהאנשים שעבדו על הPS2 שהיתה קונסולה קשה לפיתוח שדרשה ידע מעמיק בשפות נמוכות וטריקים הזויים.
(כולל דרוקמן עצמו הוא מתכנת מעולה לפחות לפי המשחקים שעבד עליהם כמתכנת כמו JAK 3 למשל, והוא עוד אחראי היום על הצד היצירתי )
3.וזה קשור לנקודה השניה יש להם מתכנת כמו דרוקמן שמבין היטב את מגבלות המדיום והוא גם איש יצירתי לא רע בכלל, ובגלל שהכתיבה במדיום הזה די רעה
כל דבר סביר נראה כמו משהו מדהים.
סאקר פאנץ אולי עושים כרגע עולם פתוח אבל יש להם בהחלט את היתרון השני של נוטי דוג, גם הם עובדים על הפס2 (ואפשר לבדוק קרדיטים) בערך מאותו דור, אז כן אנשים בענף הזה פורשים מהר יחסית אבל עדיין מי שיבדוק יראה חלק משמעותי מדור הPS2 בשני החברות.
ואפשר להגיד שמה שחסר להם זה כותב טוב מישהו שירים אותם מכתיבה ממוצעת למשהו יותר ברמה, ולפני מה שראינו הם מגייסים אנשים כאלה. רק לפני כמה ימים דיברנו על זה באחד הנושאים פה.
לסוני בנד יש Core טכני מדהים ורואים את זה,שגם המקור שלו מהוותק הטכנני שלהם. להוציא מצוות כזה קטן משחק עולם פתוח לא רע בכלל ועלילה שהוציאה מאנשים רגש, צריך להרחיב אותם או לתת להם לעשות
outsourcing או איזה חברה זולה מפולין או מזרח אירופה/סין שתעזור להם להגדיל את הOUTPUT והם יכולים לקפוץ ברמה.
לא חושב שזה רק עניין של "סוני זרקו על סאקר פאנץ 6 שנים וGOT זה המקסימום" נדב אתה באמת חושב שנוטי דוג יכלו לעשות משחק בסקאלה של GOT עם אותם ירידה לפרטים כמו של TLOU2? נראה לך שיש סיכוי שנוטי דוג יכלה לעשות משחק בסקאלה של בטסדה עם איכות של נוטי דוג?
שנינו יודעים שזה לא אפשרי, ברגע שיצמצמו את סאקר פאנץ לעולם סמי פתוח או רבע פתוח ויטפלו בבעיות הנקודתיות שלהם לא רואה סיבה למה לא יוכלו להמריא.
אם הגורל שלהם כמפתחת בינונית היה חקוק באבן אז אינפאמס היה אמור להיות השיא שלהם שממנו הם לא יעלו, וזה לא מה שקרה.
אני לא אומר שלדעתי סוני תוותר עכשיו על עולמות פתוחים ותתן לכולם להיות נוטי דוג, כי זה לא רווחי, משחקי עולם פתוח דה פאקטו מוכרים יותר, אז לא כלכלי שכולם יעשו נוטי דוג.
אבל הם יכולים להתקרב לנוטי דוג בכך שהם ירימו משחק עולם פתוח ברמה שנוטי דוג היתה מרימה משחק עולם פתוח כלומר, עלילה TOP NOTCH גרפיקה TOP NOTCH לעולם פתוח, משימות TOP NOTCH קיצור איכות רוקסטארית שהיא כנראה האיכות שמקבילה לנוטידוג בעולמות הפתוחים.
בנוגע לנינגה תאורי, אני מסכים שיש להם בתאוריה את הפוטנציאל להיות נוטי דוג, והדיונים הישנים שלי עם פייג מלאים בשבחים שלי על הפוטנציאל העצום שלהם.
האם מייקרוסופט תתן להם להיות נוטידוג? לא נראה לי כי נראה לי שהסיבה שהם נרכשו זה שהם יפמפמו משחקים של 6 שעות לגיימפאס.
אבל לכו תדעו אם המשחק של היוזמה באמת יהיה משחק נוטדוגי שמוכר 20M+ מייקרוסופט יכולה פתאום לשאוף שגם נינגה תאורי תרים פרויקט כזה, אבל הרבה פה תלוי על הכתפיים של היוזמה וכמה הם יוכיחו את הפוטנציאל של כל המודל למייקרוסופט.(בהנחה שהם באמת עובדים על משחק נוטדוגי כמו שכולנו מעריכים)