Uncle Pey'j כתב:אני לא מת על ההרפתקאות החומרתיות של Valve,לא חושב שזה צריך להיות הפוקוס שלהם,אבל גייב כנראה כל כך משועמם (ועשיר) שפשוט לא אכפת לו והוא זורק חרא על הקיר ומחכה לראות מה יידבק.
swiss-the-engine כתב:איזה 120 fps... הסוללה תחזיק חצי שעה.
Kazz כתב:מה הכוונה 'עכשיו'? תמיד הייתי נגד הרעיון. זה הרע משני העולמות. קונסולה ביתית שמוגבלת בשל דרישות ניידות, וקונסולה ניידת שמוגבלת בשל דרישות נייחות.
אין לי שום קמצוץ של רצון לסחוב מכשיר ייעודי למשחקים, ואין לי קמצוץ של רצון לשחק במשחקים 'רציניים' מחוץ לבית שזה בהגדרה compromised experience.
אני מאלו שגם לא צופים בפרקי טלוויזיה על הטלפון. אני פשוט לא מבין את הלך הרוח הזה של להיות אכפת לך ממשהו אבל לצרוך אותו באופן הכי רע שאפשר.
ואני באמת לא מבין איך אנשים מחזיקים את המכשירים האלה. אחרי כמה דקות בטלפון על אפליקציית תשחצים אני משנה ידיים, פוזיציות או פשוט מניח את הטלפון על שולחן.
Uncle Pey'j כתב:LPDDR5 עדיין נחשב יקר יחסית ולא מאוד זמין למיטב ידיעתי למרות התמורות היחסית משמעותיות בצריכת החשמל והביצועים המשופרים, אפילו אפל לא כללה אותו בM1.
DrKeo כתב:אני חושב שהDLSS הגנרי עוד רחוק מאיתנו גם כי אין לAMD עדין כרטיס עם ליבות Tensor וגם כי הם אמרו שיש פתרון ביניים ראשוני שלא משתמש ב-AI והוא הטכנולוגיה שאנחנו אמורים לקבל בקרוב.
swym כתב:אני חושב שאנחנו נמצאים בנקודת התכנסות חסרת תקדים בשביל Steam Pal נייד. יש לא מעט אלמנטים שהגיעו לסוג של בשלות:
3) API: אמרנו לינוקס אז אמרנו Vulkan פלוס תמיכה לאחור בOpenGL. זה משהו שרק חלק קטן (אבל הולך וגדל - בערך 20%) מקטלוג המשחקים בסטים תומך בו באופן טבעי. הצעד הגדול באמת הוא Proton שואלב פיתחה בשנים האחרונות, ומאפשר לקחת משחקי Windows ולהתאים אותם ללינוקס דרך שכבת מעבר (משהו כמו רוזטה של אפל). בזכותו יש כבר מעל 10K משחקי סטים שדווחו כרצים על לינוקס.
.
swym כתב:כמו שנדב אמר, הבחירה של אפל לא לקחת LPDDR5 יכולה להיות ממליון סיבות שונות שלא קשורות לגיימינג או למלאי (לסמסונג לא היתה בעיה לעבור לזיכרון הזה גם במכשירי 2020 שלה).
אני פשוט חושב שכשמדובר במכשיר גיימינג נייד וחסכוני, רוחב הפס בדורות הקודמים של הזיכרון היה תמיד צוואר בקבוק (למעשה, מגבלת רוחב הפס של DDR היא צוואר בקבוק גם ל-APU לדסקטופ, והיתה גם ל-Xbox One עצמה) - וסוף סוף אנחנו נמצאים בנקודת זמן שבה הצליחו להדביק את רוחב הפס של זכרונות GDDR5, אז חבל יהיה לראות מכשיר נייד שלא מנצל את זה.
swym כתב:הקטע הוא שממש לא צריך ליבות יעודיות בשביל להריץ חישובי ML, וזה כל הקטע בפיתרון גנרי... נחייה ונראה. אבל בגלל זה גם ציינתי את הdocking station עצמה - בתאוריה יש אפשרות להכניס שם רכיב חומרה יעודי שזו תהיה כל העבודה שלו, ואז אני מניח שהכל פתוח.
glass man כתב:בפועל לקח למשחק כמו SF5 עד 2020 להגיע ללינוקס דרך Patron (סוף החיים שלו)
ועדיין לפי אנשים זה המצב של התמיכה:
ccording to the responses on github it looks like compatibility isn't perfect yet (runs fine for some, doesn't launch for others, controllers don't work for someone else), but hey, progress is progress.
It's also nice to know that SFV specifically is on Valve's radar for games to get working.
https://www.reddit.com/r/StreetFighter/ ... ayable_on/
אז כן כמו שאמרת נשמע מבטיח, אבל האם אפשר לבנות על זה שסוף סוף נשחק את כל מה שאנחנו רוצים בלינוקס? לא נראה לי, וזה יפגע בניידת הזו.
swym כתב:glass man כתב:בפועל לקח למשחק כמו SF5 עד 2020 להגיע ללינוקס דרך Patron (סוף החיים שלו)
ועדיין לפי אנשים זה המצב של התמיכה:
ccording to the responses on github it looks like compatibility isn't perfect yet (runs fine for some, doesn't launch for others, controllers don't work for someone else), but hey, progress is progress.
It's also nice to know that SFV specifically is on Valve's radar for games to get working.
https://www.reddit.com/r/StreetFighter/ ... ayable_on/
אז כן כמו שאמרת נשמע מבטיח, אבל האם אפשר לבנות על זה שסוף סוף נשחק את כל מה שאנחנו רוצים בלינוקס? לא נראה לי, וזה יפגע בניידת הזו.
למה ציפית? ש-SFV יקבל תמיכה ישר בהשקה שלו? זה קצת בעייתי לאור העובדה שפרוטון לא היה קיים אז...
מה גם שמדובר במוצר שמתעדכן כל הזמן, ככה שגם התמיכה בSFV השתפרה מאז קצת. למעשה, יש מסד נתונים מתעדכן, ונכון לעכשיו SFV נמצא שם בסטטוס "זהב" (רץ מושלם אחרי קצת tweaking):
https://www.protondb.com/app/310950
אבל התשובה לשאלה שלך היא בכל מקרה לא: לא ניתן לשחק את כל המשחקים שאנחנו רוצים בלינוקס. אבל בזכות פרוטון יש משהו כמו 15,000 משחקי סטים שחיקים ברמה כזו או אחרת.
והקטע הוא שזה לא רק משחקי אינדי: מתוך קטלוג של 1000 המשחקים הכי פופולאריים בסטים, ליותר מ-20% יש תמיכת Native, וכשמוסיפים את פרוטון אז יותר מחצי מהמשחקים נמצאים בסטטוס "זהב" ומעלה. משחקים כמו Sekiro, Prey, הוויצ'ר 3, סיב 6, טקן 7, Nier, דום, רזי 2, טיטאנפול 2 וכו'... אנחנו נמצאים בנקודה שבה כבר נפתרה בעיית ה"ביצה והתרנגולת", כי יש מספיק משחקים זמינים עוד לפני שואלב מוכרת יחידת חומרה אחת, ומן הסתם הצלחה מסחרית של SteamPal כנראה תעודד מפתחים להשקיע מאמצים בפורטינג - ככה שהמצב כנראה רק ישתפר מפה והלאה.
ונניח שSFV עושה לך בעיות עם הגיימפאד הספציפי שאתה מנסה לחבר? ונניח שיש משחקים שלא עובדים לך בלינוקס בכלל? עדיין נשארת לך פה האופציה לשחק אותם בסטרימינג מהמחשב לSteampa, כמו שואלב (וגם מיקרוסופט) מאפשרת לך לעשות כבר היום מהמחשב (מהאקסבוקס) לטלפון הנייד שלך. עבור מי שהוא פיסי גיימר וצבר קטלוג משחקים עשיר בסטים (והאמת, גם מי שרק עכשיו עושה צעדים ראשונים בPC גיימינג), אין שום קונסולה, ובטח לא ניידת, שיכולה להתחרות ביחס עלות/תועלת הזה. זה רק עניין של להציע חומרה ראויה ובמחיר מתאים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים