אני כבר יותר מכמה שעות טובות לתוך FF16 ואם אני צריך לנחש אני איפשהו באמצע של הקווסט הראשי ו... הוא ממש ממש אחלה?
אני אתחיל בזה שבהתחשב במה ששיחקתי עד כה, זה בהחלט לא משחק של 90+ אבל כן, לגמרי 85+ גבוה ומצד אחד הוא כולל בתוכו השמטה מבורכת של הרבה tropes מייגעים שלא סבלתי באף JRPG ששיחקתי עד היום (ולמעט האמת גם ב-WRPG) ומצד שני לעיתים אני מקבל תחושה שאני משחק במשחק MMO ששוכח שהוא משחק סינגל פלייר story driven, אני מקווה שאצליח להבהיר את עצמי בעניין בהמשך.
מבחינת גרפית, בסך הכל, מאוד מרשים. חלק גדול מהסביבות נראות מעולה, לא ראיתי אף טקסטורה סטייל הדלת של FF7R עד כה
התאורה מעולה גם בלי RT, לפחות לעין הלא מאוד טכנית שלי המשחק עושה שימוש נרחב במה שג'ון מ-DF אוהב לכנות Hero Lighting ולמרות שאולי לא מדובר באפקט מדויק מבחינה פיזיקלית הוא עדיין גורם לקלייב להיראות טוב ביחס לסביבה שלו בהרבה מקרים, אז אני סבבה עם זה.
יש גם כמות נדיבה מאוד של particle effects במהלך הקרבות, לפעמים לרמה שקצת קשה להבין מה קורה על המסך וזה בהחלט היה רגע נקסט-ג'ן קטן עבורי, נחמד.
מה שפחות התרשמתי ממנו הם המודלים- למעט המודל של הדמות הראשית, נראה שהם הלכו על המינימום שבמינימום מבחינת כמות פוליגונים ופירוט לשאר הדמויות שמאכלסות את העולם, לא שציפיתי ליותר מדי, אבל אני חושב שאפילו ב-FF7R היו מודלים יותר מפורטים ואומנם העולם של FF16 גדול ורחב יותר (אבל ממש, ממש לא עולם פתוח) אבל הוא בהחלט לא מצדיק רמה כזו נמוכה.
גם הקאטסינס מאוד מאוד לא אחידות, יש רגעים שהלסת נשמטת ממה שהולך על המסך וברגעים אחרים זה באמת מרגיש כמו משחק MMO ברמת ההשקעה, פשוט דמויות סטטיות שעומדות ומדברות ומדברות (פה ושם אפילו בלי voice-over..) בלי אפילו ניסיון קטן לסינמטיות, הם היו צריכים לקחת שיעור מ-Bioware שלמדו את הלקח מ-ME1 שסבל מאותה בעיה והשתפרו משמעותית ב-ME2.
מערכת הקרב כיפית, מאוד מאוד כיפית, היא בייסיקלי DMC5 לרמה כזו שלפעמים אני עדיין לוחץ על משולש כדי להשתמש ב-devil bringer של נירו ואז נזכר שזה לא המשחק הנכון, בחיי
היא יותר עמוקה ממה שחשבתי בשעות הראשונות של המשחק, כי קורים אירועים נרטיביים שמאוד פותחים אותה וגם הופכים את ה-spectacle שנוצר למרשים יותר משמעותית, ולדעתי יש עוד עומקים בה שלא גיליתי.
אני יודע שזה נחשב FF חריג בנוף כי הוא מוריד הרבה מערכות כמו פארטי ( רוב הזמן במשחק הדמות כן מלווה בעוד דמויות, אבל אין בהן שליטה לפקודות למעט באחת, וגם היא מאוד מאוד בסיסית) אבל אני דווקא אוהב את זה- יש הרבה פחות בולשיט JRPG במשחק הזה, ונראה שזה בדיוק מה שהם כיוונו אליו, הניסיון להפוך תהליכים שבמשחקים הקודמים נתפסו כמייגעים לכמה שיותר פשוטים, כמו שימוש אינטנסיבי ב-fast travel בקווסטים צדדיים (עשיתי את כל מה שזמין לי עד כה והם הכי עצלניים שיש אבל זו אף פעם לא הייתה נקודה חזקה בסדרה). כן, חלק מהעומק והקוסטומיזציה של הדמות בהחלט הלך לאיבוד בדרך, המשחק חד משמעית פחות עמוק בהקשר הזה מ-FF7R למשל שהיה הניסיון הקודם שלי עם הסדרה, אבל את מה ש-FF16 מנסה לעשות, להיות משחק character action עם אלמנטים של RPG, הוא עושה טוב.
הסיפור סבבה, מספיק טוב כדי שאני ארצה להמשיך להתקדם ולראות לאן זה הולך, ובניית העולם שסקוור עשו הפעם עם ולסטיה מאוד מרשימה, יש המון היסטוריה שאפשר לקרוא עליה אפילו מכל מיני craftables למינהם שאוספים בעולם, וכן, זה לגמרי נראה כמו הטייק שלהם על משחקי הכס, הטייק היפני על משחקי הכס, קחו מזה מה שאתם רוצים, לטוב ולרע.