הנושא הטכני הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 11 מאי 2024, 00:35

על פי DF השיפור ביצועים ב-UE5.4 הוא מעל ל-40% לעומת UE5.0. זה קצת מטעה כי היו שיפורי ביצועים גם בגרסאות בין לבין, אבל עדין מדובר במשהו מרשים שמקבלים ב-"חינם". וכן, עדין יש גמגומי שיידרים וטרברסיה..
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 11 מאי 2024, 00:43

ראיתי את הסרטון היום, מדובר בדמו של המטריקס ולא בכל משחק, אבל גם שם - זה מגיע עם ״תאורה מרצדת״, לא יודע איך לתאר את זה אבל זה סופר בולט לעין. זה נראה קצת שהמנוע הזה עוד לא מוכן עם כל האפקטים הכי מתקדמים שלו, אולי בUE6 החזון של דמו המטריקס יתממש במשחק אמיתי :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 11 מאי 2024, 00:48

Laskin כתב:ראיתי את הסרטון היום, מדובר בדמו של המטריקס ולא בכל משחק, אבל גם שם - זה מגיע עם ״תאורה מרצדת״, לא יודע איך לתאר את זה אבל זה סופר בולט לעין. זה נראה קצת שהמנוע הזה עוד לא מוכן עם כל האפקטים הכי מתקדמים שלו, אולי בUE6 החזון של דמו המטריקס יתממש במשחק אמיתי :)

כמו עם UE4, התקווה יושבת עם הקואליציה. בתקווה נראה את גירס 6 בתצוגה של מיקרוסופט (גירס 5 יהיה בן חמש ספטמבר!), היא רק עוד 5 שבועות.

הקואליציה לא תתן לאורות לרצד ככה במנוע שלהם. הם תמיד עושים ענף משלהם ל-UE ובונים טכנולוגיות שעדין לא קיימות ב-UE או לוקחים טכנולוגיות קיימות ומשפרים. חוץ מזה הריצוד היה בדמו מטריקס (שאגב הקואליציה עשתה) והוא נבנה ל-UE5.0. יכול להיות שאם היו בונים אותו מאפס היום ל-5.4 הריצוד לא היה קורה.

יש ב-5.4 שיפור ענקי לננייט שאלכס לא דבר עליו, אפשר לתכנת ננייט ב5.4 כמו שאפשר כבר 20 שנים לתכנת שיידרים. זאת ממש מהפכה גרפית, זה אומר שאפשר להתפרע עם מה שקורה עם הגאומטריה בעולם של המשחק. יותר קל לראות את האימפקט המטורף שאפשר לעשות עם זה מאשר להסביר את זה, אז לקפוץ ל-7:50:
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 מאי 2024, 23:14

לפני כמה שבועות הכריזו ש-FSR3 מגיע ל-XSX, והנה פאצ' FSR3 ראשון יצא ל-Immortals of Aveum. המצב ביצועים במקור מקפץ בין 40 ל-60, אבל עם FSR3 הוא מקפץ בין 60 ל-100. סה"כ בממוצע בוסט של 70% בביצועים. ובצורה מפתיעה באקסבוקס יש פיצ'ר שאין במחשב - הוא תומך ב-VRR. כמובן צריך שצריך לזוכר שההמלצה ל-FSR3 היא לפחות 60FPS בבסיס, כלומר משחקים של 30 לא יקפצו פתאום להיות משחקי 60. אבל משחקי "כמעט 60" בהחלט יוכלו להפוך בהינף יד למשחקי 80+.

יש כרגע ל-FSR3 רק מגבלה אחת שאין במחשב - חייבים מסך 120HZ.

ואם כבר חדשות טכניות של אקסבוקס, AVOWED עבר ל-UE5.3 בעזרת נדיבותם של הקואליציה והצוות הטכני של אקסבוקס.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 מאי 2024, 00:02

איזה יופי!
אם רק יעבוד גם בפס5 - אולי אנסה אותו :)
(הוא אצלי בספריה כי הוא היה משחק פלוס בחודש האחרון או זה שלפניו, אבל עוד לא התקנתי ותכלס לא תכננתי גם, בין היתר בגלל המצב הטכני)
יש מושג אם יהיה FSR3 בפלייסטיישן 5 בכלל? אם לא זה חתיכת חסרון… מן הסתם בפרו יהיה ואולי גם משהו יותר טוב אבל זה הפרו

עריכה:
חיפשתי ולפי מה שראיתי זה גם בפס5… מגניב אני בהחלט אנסה אותו אחרי הלבלייד

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 01 יוני 2024, 18:58

ראיתי עוד ניתוחים של FSR3 ואני מנסה להבין משהו…
עם DLSS3 אי אפשר להפעיל Vsync, אבל עם ה Frame Gen של AMD אפשר. למה זה בעצם?
אני תמיד מעדיף Vsync בגלל שבOLED יש בהחלט בעיות במשחקים מסויימים, של Gamma Flicker בסצינות חשוכות כשמשתמשים בVRR, שהופכות אותן לאפורות-מרצדות ואז צריך לעשות משהו שהוסיפו בעדכונים האחרונים של LG, אבל אז כל מה שנמצא בצל או בחושך הופך להיות חשוך מדי והפרטים נעלמים. במשחקים מוארים וצבעוניים זה לא מפריע, אבל נניח בסייברפאנק זה בלתי נסבל כמעט, ולכן אני מפעיל את מה שיש בטלויזיה עד הסוף, ורק ככה זה נעלם.
אז יש תקווה שבעתיד יאפשרו sync עם DLSS3 או שזה בלתי אפשרי בגישה בהם בחרו?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יוני 2024, 21:33

לפי מה שאני זוכר יש תמיכה לgsync ו-vsync עם dlss3 עוד מ-2022.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 01 יוני 2024, 22:20

ברגע שאתה מפעיל frame gen עם DLSS האפשרות לVsync לא קיימת

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יוני 2024, 23:08

ניסית דרך הnvidia control panel?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 01 יוני 2024, 23:17

לא, אבל ממה שקראתי זה לא עובד טוב
השאלה היא אבל למה בשיטה של AMD זה קיים ובשל Nvidia לא. חייבת להיות סיבה טכנית :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 00:42

על פי מה שאני יודע כשdlss 3 יצא nvidia המליצה לא להדליק v sync עם dlss 3 כי הם טענו שזה יכול לגרום לבעיות frame pacing במשחקים מסוימים. חודש מאוחר יותר הם הורידו את המגבלה בדרייברים של סוף 2022. תפעיל בפאנל את vsync, או לחילופין תעשה מגבלת פריימים 3fps מתחת ליכולת של המסך של (במקרה של lg אני משער שזה 117fps) בפאנל של nv.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 01:00

המפתחים של Kingdom Come Deliverance 2 אמרו שהם נאלצו לצמצם את הscope של העולם בגלל הזיכרון של הXSS. המשחק ירוץ ב-4K (כנראה אחרי ריקונסטרקציה) על הקונסולות הגדולות וב1440p על הxss. בכל הקונסולות המשחק ירוץ ב-30fps.

ואם כבר נושא הXSS, סרטון חדש של DF על XSS vs X1X:
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 יוני 2024, 07:20

DrKeo כתב:על פי מה שאני יודע כשdlss 3 יצא nvidia המליצה לא להדליק v sync עם dlss 3 כי הם טענו שזה יכול לגרום לבעיות frame pacing במשחקים מסוימים. חודש מאוחר יותר הם הורידו את המגבלה בדרייברים של סוף 2022. תפעיל בפאנל את vsync, או לחילופין תעשה מגבלת פריימים 3fps מתחת ליכולת של המסך של (במקרה של lg אני משער שזה 117fps) בפאנל של nv.


זה כן עבד לי כשניסיתי, לא הVsync כי המשחק מתעלם מזה ברגע שיש dlss3, אלא להגביל ל-117 ואפילו פחות, אבל אז צצה בעייה חמורה עוד יותר - screen tearing.

בכל אופן אם הם ביטלו את המגבלה אז למה דרך הcontrol panel ולא מהמשחק עצמו? זה מוזר. חשבתי שזה משהו טכני בגלל זה שאלתי פה, כי שוב - AMD מאפשרים את זה משום מה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 09:09

AMD לא בדיוק מאפשרים את זה, הם כופים את זה כי FSR3 לא עובד בלי זה.

בנוגע לקריעות מסך, אם gsync עובד כמו שצריך אז קריעות מסך יקרו כשהGPU עולה מעל ל-120fps בלבד. הדרך לפתור את זה היא או הגבלה ל117fps (כי לפעמים התגובתיות איטית מדי וצריך buffer של שלושה פריימים) כדי למנוע מהgpu לחצות את ה120 או להפעיל vsync שנכנס לפעולה רק כשיוצאים מהטווח של הקצב רענון של המסך.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 יוני 2024, 09:14

אז שוב, זה לא עובד… לפחות לא בסייברפאנק ואחרים. או שיש קריעות מסך כשמשחקים עם ההגדרות בcontrol panel ומגבילים את הפריימים ומבטלים VRR, או שיש gamma flicker סופר בולט.
הפתרון היחיד שבאמת עובד הוא להחשיך איזורים כהים בטלויזיה אבל כאמור אז התמונה מאבדת פרטים.

לא הבנתי לגבי AMD, ממה שהבנתי זה כן עובד עם VRR עכשיו. אז יש VRR וגם Vsync? איך זה קורה?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 10:30

מאוד מוזר כי DF אמרו שככה הם משחקים. עדין לא שחקתי בסייברפאנק מאז השיגור כך שאני לא יודע מה הולך שם ספציפית, אבל להבנתי ברוב המשחקים זה עובד אחלה. לי אין ממש בעיה כזאת כי אני לא משחק ב-LG עם המחשב ובמסך שלי זה עובד ממש אחלה בשילוב של GSYNC ו-VSYNC.

בנוגע ל-AMD, כדי ש-FSR3 יעבוד חייבים ש-VSYNC יהיה דלוק, או לפחות זה היה ככה עד לפני כמה חודשים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 יוני 2024, 10:58

כן, במסכי מחשב IPS וכו' זה עובד מעולה, בOLED זו בעייה רצינית. אם אין VSYNC זה מרצד בשחורים וזה ממש, ממש מפריע. אז במקרה של סייברפאנק אני משחיר שחורים, אבל נניח בהלבלייד 2 אני מפעיל DLSS בלי FRAME GEN, ואז מפעיל VSYNC, ואז הריצוד הזה קיים רק בטעינות, וזה רק ל-2 שניות. זה עדיין מציק בעין ומעצבן, אבל כנראה רק אותי :) בסייברפאנק אם אעשה DLSS2 אני מפספס את היתרונות של DLSS3.7 עם התאורה המדוייקת והמהירה יותר בRT, בהלבלייד אין את היתרונות האלה אז מילא.

אגב, שחק כבר בסייברפאנק מה נסגר איתך :)
בלא מעט מובנים הוא מרשים יותר מהלבלייד... כן, הוא נראה "מצויר" יותר, אבל התאורה והאורות וההשתקפויות וכו'... וכמובן העולם הענק והחי במקום סלעים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 11:13

אני פחות מכיר את העולם בעיות של ה-OLED, אבל יש כל כך הרבה מסכי מחשב OLED בשנתיים האחרונות שקשה לי להאמין שהבעיה הזאת קיימת בכולם. אבל מעולם לא חקרתי את זה, אפילו לא הכרתי את זה עד שאמרת את זה אתמול :)

וכן, אני לגמרי אשחק בסייברפאנק, פשוט יש לי כמה דברים בקנה שאני צריך לסיים קודם כמו HB2 ו-HOMEWORLD 3.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 02 יוני 2024, 11:23

DrKeo כתב:
וכן, אני לגמרי אשחק בסייברפאנק, פשוט יש לי כמה דברים בקנה שאני צריך לסיים קודם

זה המוטו שלי מאז 2021, כנראה המשפט שירשם על המצבה שלי...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 11:25

Stick כתב:
DrKeo כתב:
וכן, אני לגמרי אשחק בסייברפאנק, פשוט יש לי כמה דברים בקנה שאני צריך לסיים קודם

זה המוטו שלי מאז 2021, כנראה המשפט שירשם על המצבה שלי...

קניתי אותו ב-2020, ואני עדין אומר לעצמי שאני אשחק בו בקרוב, כבר כמעט 4 שנים ברצף.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 יוני 2024, 14:09

ואני איכשהו הדחיין של הפורום!

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 02 יוני 2024, 14:27

להגנתי אם אני רוצה לשחק אותו עם PT, ואני רוצה, הוא רץ במחשב שלי על 30fps ב1080p, אז זה סביר אבל יש לי תועלת בלחכות איתו עדיין :).
מצד שני אין לי תירוץ, בשלושה-ארבעה חודשים האחרונים כל מה ששיחקתי זה כמה שעות בהאדס 2 ובערך 50 שעות באלדן רינג, משחק שכבר היו לי עליו יותר מ100 שעות לפני שנתיים, אז זה לא ש"התקדמתי" עם הספרייה האחורית שלי כדי להגיע לסייברפאנק...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 14:38

עד לא מזמן המחשב שלי היה במצב בעייתי, ועד שהוא קם לתחיה היה לי את AW2 לשחק ומשם איכשהו המשכתי למשחקים אחרים במקום לסייברפאנק :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22025
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 02 יוני 2024, 14:40

נחמד לראות את תירוץ ה״רוצה לשחק אותו עם RT” שלי - הופך ל״רוצה לשחק אותו עם PT” :)

לך יש תירוץ סטיק. לנדב אין.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38666
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2024, 14:52

טכנית אני בקושי באיחור עם סייברפאק של שנה אחת להתחשב בכמות התיקונים שהמשחק הזה קבל כל חודש במשך שנים ואז הכרזת ה-PT שיצא רק בספטמבר האחרון. סייברפאנק משחק שהתחנן בפניך לחכות איתו. אתה מחכה כבר 7 שנים למוד VR של RE7 שלעולם לא יגיע :)
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 91 אורחים