bling כתב:
בולשיט.
הוא כבר הבהיר מאה פעם שהוא לא מעוניין לעבוד בתעשיית הסרטים,החזון שלו זה אינטרקטיביות,מבחינתו בלי אינטרקטיביות המעורבות הרגשית של ה"סרטי משחק" שלו הרבה פחות דומיננטית והחזון שלו יפגע.
חוץ מזה אין שום דבר רע בכך שהוא מנסה לקדם את המשחק דרך פסטיבלי סרטים,הוא רואה במה שהוא עושה לא בדיוק משחק ולא בדיוק סרט והוא כן רוצה לקבל הכרה אומנותית רחבה על כך,המשחק שלו מבחינתו אכן פונה גם לקהל הרחב של צופי הסרטים שאותם הוא רוצה לאתגר בסוג חדש של חוויה סינמטית וקולנועית שמערבת גם אינטרקטיביות,זה הקטע שלו ואני לא מבין למה זה מפריע כל כך,יש לו מקום בתעשייה בדיוק כמו לכל FPS גנרי שיוצא 100 פעם בשנה.
וזה נכון שהוא לא הכי מוכשר בלשון המעטה בכל הקטע של הכתיבה,אבל דווקא כיוצר יש לו כישרון לא רע,בכל זאת הוא הצליח ליצור ל heavy rain אווירה מדהימה,ממשק ממש מגניב,עיצוב ובימוי סצינות מסוימות בצורה מעולה,ובכלל עם כל החוסר כישרון שלו בכתיבה ובסיפור הוא הצליח ליצור רושם חיובי ביותר על הרוב המוחלט ששיחק ב HEAVY RAIN עם כל האכזבה של כולם מהסיפור,גם הסטטיסטיקה של HR מבחינת מספר האנשים שסיימו את המשחק מטורפת ביחס לרוב המשחקים בשוק,משהו כמו 70+ אחוז לעומת 30%-,כנראה שעם כל המגרעות של הכתיבה הוא בכל זאת עשה פה משהו נכון ויצר חוויה מהנה לרוב האנשים,ככה שכנראה כישרון מסויים יש לו אחרי הכל וגם חזון,ואני אומר את זה בתור אחד שמסכים שהוא אכן בנאדם יומרני ברמות שיכול לעצבן,עדיין צריך בכל זאת להכיר בעובדות.
אני מת על המשחקים שלו. נהניתי מאוד גם מHEAVY RAIN וגם ואינדיגו פרופסי, בזמנו, למרות שהכתיבה בשני המקרים היתה נוראית והסיום היה מחורבן ברמות נדירות לתעשייה.
אני מסכים איתך שהסיבה שהמשחקים שלו כן עובדים, למול כל החסרונות העצומים שלהם, היא שהם אינטראקטיבייים. אני ממש לא מסכים איתך שהוא חושב כמונו.
זה לא קשור לעובדה שהבן אדם פלצן באופן מעורר השתאות ושהוא כל הזמן מנסה ללקק לתעשיית הסרטים, כאילו הוא חלק מתעשייה נחותה. הוא חושב שמשחקים לא מסוגלים ליצור רגשות אצל השחקנים, עד שהם לא יראו בול כמו סרטים אמיתיים (הוא אמר את זה ממש לאחרונה, בחשיפה של הPS4).
לבחור יש מספר בלתי נגמר של התבטאויות מפגרות (הוא נותן אחלה תחרות לפיטר מולינו), בנוגע לכמה שמשחקים צריכים להיות כמו סרטים. הוא חלק מתנועה לא קטנה בתעשייה שמנסה לפתח משחקים שיהיו כמה שיותר "כמו סרטים", במקום לנצל את היתרונות ההינרנטיים של המדיום.
הוא מת ליצור סרטים, אבל לא מספיק מוכשר לזה, אז הוא יוצר משחקים. למרות שאני מאוד אוהב את המשחקים שלו, אני מכיר בחסרונות שלהם (יותר מ1-2 ב7 שנים, למשל, כנראה שלא הייתי חושב על לקנות) ואני לא מתכחש לעובדה שהיוצר שלהם סובל מרגשי נחיתות קשים מאוד, למול תעשיית הסרטים.
בקיצור, אני מת על המשחקים שלו ואני חושב שהעובדה שהם משחקים היא הסיבה היחידה שהסיפורים המחורבנים שהוא כותב עובדים. הייתי רוצה שהוא יסכים איתי, אבל אני לא חושב שזה המצב.