DrKeo כתב:
אני חייב לצטט אותך ולהגיד "לא לא - להיפך!". אם אתה נשאר עם נשק אחד ושומר את הנשק OP אתה סתם תקוע עם נשק אחד, אין בזה אסטרטגיה או טקטיקה כי לא משנה איזה נשק תבחר כל מה שאתה עושה זה להקריב את כל האופציות שיש לך בקרב ותוקע את עצמך עם אופציה אחת בלבד. כנ"ל על נושא של "מה אני אקח לזירה הבאה?". הרי אין לך מושג מה תהיה הזירה הבאה, אתה לא יודע מה צפה לך וכל מה שאתה יכול לעשות זה לנחש, משחק של מזל ולא אסטרטגיה, מה יהיה בזירה הבאה. לקחת שוטגאן והזירה הבאה היא שדה פתוח עם צלפים? בעיה שלך. לקחת שוטגאן והזירה הבאה זה מסדרון צפוף? מזל שלך. זאת רולטה, לא טקטיקה, לא אסטרטגיה ולא מחשבה, זה נקרא רנדומאליות.
צריך לעשות פה הפרדה לשתי הבעיות שאנחנו מדברים עליהן:
ההחלטה הטקטית של איזה נשק לבחור לא קיימת במשחק בלי הגבלת נשקים, אבל במשחק עם הגבלת נשקים אני צריך להחליט בסוף כל "סיבוב" מה תיקח לזירה הבאה, וזה שאתה לא יודע מה הולך להיות בזירה הבאה זו בדיוק הסיבה
שמדובר בהחלטה טקטית. אם היית יודע שבזירה הבאה יש סנייפרים שצולפים בך מרחוק, מה הטעם לבחור עכשיו בשוטגאן ורובה סער? הידיעה חוסכת לך את הבחירה הזו, ואז אתה נמצא כמעט באותו מצב של משחקים ללא מגבלת נשקים. בהחלטות כאלו חייב להיות פקטור של מזל, כי הוא שעושה את הבחירה יותר מעניינת: אם בחרתי את השוטגאן ורובה הסער אני עדיין יכול להמשיך לשחק, ופשוט אצטרך לחשוב על דרך יצירתית לנטרל לפחות את הסנייפר הראשון ואז לקחת את הנשק שלו. ובמקום כל אלו אני יכול כמובן ללכת על הsafe bet ולבחור ברובה קלעים עם זום קל, מה שכמובן לא אפקטיבי כל כך כמו הסנייפר לטווח ארוך ולא אפקטיבי כמו השוטגאן לטווח קצר, אבל מפצה על זה בורסטיליות שלו. אני צריך להחליט אם לבחור בהימור הבטוח יותר, או להסתכן בבחירה בתקווה שזה יתן לי יתרון כלשהו בזירות מסוימות. יש סיבה שטקסס הולדם הוא משחק תחרותי פופולארי כנראה לא פחות משחמט, ובטח ובטח שיש בו טקטיקה למרות (ובזכות) הרדנומליות.
ולכל אלו תוסיף את העובדה שמלאי התחמושת שלך בכל אחד מהנשקים מוגבל - ככה שיכול להיות שבדרך כלל תעדיף למשל את רובה הצלפים אבל נשארו לך בו רק 4 כדורים ולכן הוא הופך להימור עוד פחות בטוח. וכמובן שגם צריך לזכור שהבחירה הזו מתבצעת באופן שוטף כל הזמן: מספיק לי להרוג עוד אויב אחד בזירה החדשה שיפיל נשק כלשהו ויאפשר לי להתאים את עצמי לזירה עם אופציה נוספת. משחק טוב יצור לך עוד רמה של התלבטויות במקביל לבחירת הנשקים (זה יכול להיות armor abilities, vigors, skill tree וכל דבר אחר עם אפקט זמני או קבוע) ויכריח אותך להעריך את המצב ולהתאים את עצמך מחדש כל הזמן. אם נניח בצד משחקי FPS, אז דיאבלו עשה את זה מצויין כבר לפני שני עשורים כמעט.
DrKeo כתב:100% מהבעיות שאתה מדבר עליהן נקראות חלוקת תחמושת, לא כמה נשקים אתה יכול לסחוב. אם היה לי חמישית מכמות הכדורים למכונת יריה ממה שחלקו לי בביושוק אז הייתי צריך להניח אותה כל הזמן, לא משנה אם היו לי 10 נשקים ביד או 2. המגבלה עליך צריכה להיות הכמות של התחמושת שיש לך לאותם 10 נשקים וכך לא תתקע עם אחד. זה שאותם 10 נשקים עליך אומר שכן תוכל לשלוף את השוטגאן במסדרון ואת הרובה צלפים בשדה, מגבלת התחמושת תדאג לזה שלא תשחק רק עם מכונת יריה או RPG. אתה מתלונן על באלנס בעיצוב של המשחק, לא על כמות הנשקים. כהוכחה הכי פשוטה לזה פשוט צריך להסתכל על ביושוק, אך ורק שני נשקים ועדין אתה נתקע בנשק החביב עליך ורק עליו. כי יש לך 2 נשקים? לא. כי יש לך 10 נשקים? לא. אך ורק כי יש לך תחמושת בלתי נגמרת.
הבעיה בביושוק אינפיניט אכן נובעת מחלוקת תחמושת יתרה, אבל המקור שלה הוא בגלל המכניקה הנוספת של אליזבת שכל הזמן מחדשת לך את התחמושת + העובדה שנשקי הOverPowered הם יותר מידי Overpowered גם מחוץ לrole שלהם (סנייפר סופר אפקטיבי בטווחים קצרים ובינוניים). זו מכניקה שלא קיימת ברוב המשחקים שמגבילים את כמות הנשקים שלך ולכן היא לא רלוונטית עבורם.
אבל בעיית תחמושת יתרה היא חמורה פי כמה במשחקים שבהם אין לך מגבלת נשקים, ושם אין שום פיתרון עיצובי ראוי שבאמת יגביל אותך מבחינת התחמושת פשוט כי המפתחים מרגישים מחויבות לאזן את המשחק גם עבור מישהו שמעדיף לשחק עם נשק א' וגם עבור מישהו שמעדיף לשחק עם נשק ב', ולכן יש לך יותר מידי תחמושת בכולם - וזה קורה במיוחד בשלבים המאוחרים יותר של המשחק.
במשחקים כמו ביושוק 1 והפרקים של HL2 (מהמשחקים האחרונים שאני זוכר בלי הגבלת נשקים) אתה פשוט מפוצץ בתחמושת לשלל הנשקים: את שני המשחקים האלו אתה מתחיל באווירה מצויינת של against all odds וסופר כדורים באקדח כדי שתוכל לשרוד, אבל בשניהם אתה מרגיש החל משלב כלשהו במשחק כמו מחסן תחמושת נייד ופתאום כל ההרגשה הזו הולכת לאיבוד. אתה פשוט קוצר אויבים עם רובה אחד מתוך ידיעה שאפילו אם תיגמר לך בו התחמושת יש לך עדיין את רובה 2,3,4,5,6 עם שלל תחמושת לכל אחד מהם בתור גיבוי.