הודעהעל ידי DrKeo » 11 אפריל 2018, 20:32
המקרה של הפס3 היה פריקי לגמרי, היה פס2 על צ׳יפ בתוך הפס3 מה שנפח אתה מחיר שלה בבערך 45$, סוני הסירו את הרכיב כשהם קלטו שאף אחד לא הולך לקנות פס3 ב600$ ותמיכה לאחור לא שווה עלויות יצור כל כך גבוהות. לא ברור לי מי חשב על הפיתרון brute force הזה אבל אני מקווה שפטרו אותו מזמן.
בנושא הפס4 והone - מיקורוסופט היא חברת תוכנה, סוני חברת חומרה. קל לראות את זה במהלך הדורות, איך הפס2 וה-4 קטנות עם ספק כוח פנימי בזמן שהבוקס המקורית והone הן מפלצות עם ספק חיצוני וה-360 סבלה מטבעת מוות. בדיוק כמו שסוני עם נסיון חומרה נרחב, מיקרוסופט עם נסיון תוכנה.
בתור המפתחת של directx, אין מומחית ממיקרוסופט ביצור api למשחקים שיודע לכסות חומרות שונות ולהיות חסין עתיד. הפרו היא דוגמה מושלמת לאיך סוני פותרת בחומרה מה שחסר לה בתוכנה. סוני כנראה לא האמינה שהיא תצליח להריץ משחקי פס4 על פולאריס, מה שמיקרוסופט עושה עם הx בקלות, אז היא פתרה את הבעיה חומרתית. היא לקחה cpu ו-gpu של פס4 רגילה, יצרנ אותם ב14nm, עד פה יש לנו סלים קלאסי, שום הבדל בין זה לבין הפס4 סלים. אז איך עושים אותה חזקה יותר בלי להחליף gpu? עושים oc למעבד, gpu וזיכרון של בערך 25%. כמובן ש25% זה לא מספיק, אז הפתרון הנוסף הוא להביא עוד gpu זהה.
וכך בעצם סוני פתרה את הבעיה, שני gpu של פס4 סלים מואצים ב25%, פוף, מכשיר חזק פי 2.5. מה הבעיה? משחקי פס4 לא נכתבו לנצל שני gpu, צריך לכתוב אותם מחדש בכדי שינצלו (כלומר עדכון פרו למשחקים). סוני כל כך פחדה מהבדלים המינורים בין הgpu של הפרו לזה של הפס4 שכשהפרו מריצה משחקים לא תומכים, היא נטרלה gpu אחד והאיטה אותו באותם 25% כדי שהוא יהיה זהה ב-100% לgpu של סלים רגילה. מאוחר יותר הם הוציאו את boost mode, מצב שמחזיר את אותם 25% המואצים של הgpu.
אני לא כל כך סומך על חברה שמפחדת להריץ משחקי פס4 על פס4 עם gpu מואץ ב-25%, להריץ משחקי פס4 על פס5 שתהיה עם gpu ו-cpu בארכיטקטורה שונה לגמרי. אני בטוח שזאת הולכת להיות עדיפות ובתקווה סוני תשקיע משאבים לגרום לזה לקרות אבל בזמן שממיקרוסופוט תקבל את זה out of the box, עם סוני אי אפשר לקחת את זה כמובן מאליו.
מיקרוסופט כבר הצליחה להריץ על x, מכשיר עם אותו cpu אבל סוג זיכרון, קונפיגורצית זיכרון ו-gpu שונה לגמרי, משחקי אקסבוקס מקורית, 360 ו-one כשכולם מקבלים נייטיבית יתרונות ביצועים, רזולוציה ופילטרים. מיקרוסופט כבר עשתה את העבודה, הכינה את הקרקע, והיא מוכנה לדור הבא שמ-day one יריץ משחקים של ארבעה דורות. סוני? אולי משחקי פס4 ירוצו על הפס5 וגם שם יש ספק קל. יכול להיות שזה יהיה פיצ׳ר פוסט שיגור, תלוי בסדר עדיפויות של סוני.
We're just normal men. We're just innocent men