PS4 | הנושא הרשמי 2

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

dean
Trainee
הודעות: 338
הצטרף: 24 מאי 2013, 12:37

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי dean » 17 מאי 2018, 17:01

מישהי שבאה מטלוויזיה לנוטי דוג בשביל לעבוד על TLoU 2 דברה על ההשוואה הזו ועל חלק מהקשיים שהיא נתקלה בהם:
https://www.youtube.com/watch?v=Ism8US4 ... e&t=17m06s

Laskin
Elder
הודעות: 22030
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Laskin » 17 מאי 2018, 21:35

יש עכשיו ועד יום שני בטא בטוחה לonrush!
אני מוריד עכשיו, נראה כמו אחלה משחק מירוצים ארקיידי...

Laskin
Elder
הודעות: 22030
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Laskin » 18 מאי 2018, 00:17

שיחקתי קצת... כיף, אבל מאוד שטחי ורפטטיבי.
ממה שראיתי זה לא הולך להיות esport
או משחק מאוד איכותי...
הייתה לי תקווה :/

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6606
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Klayman » 19 מאי 2018, 12:45

DrKeo כתב:מישהו פה טרח לראות את השעה הראשונה של days gone שלאסקין הביא לפה? יש חוות דעת? הייתי רואה אבל באמת שהוא לא נראה לי מעניין מספיק בשביל להקדיש לו שעה מהחיים.




ראיתי את המשחק שלהם נגד ''עדר הזומבים'', וזה נראה משעמם תחת... תכין בקבוק תבערה נפלאם, זרוק אותו על הזומבים, רוץ, תגיע עד החבית האדומה הקרובה, תירה עליה, תפוצץ זומבים, רוץ, מצא תיבה אדומה תפוצץ זומבים וחוזר חלילה.. אם כבר לשחק ''להרוג נחילי זומבים'', אני מעדיף את DR.. לפחות שם יש נשקים מוזרים ומעניינים והרבה הומור (גם אם לא מצחיק).

בקיצור, כמו שאמרתי כשראיתי אותו בפעם הראשונה, נראה לי משחק סתמי מאוד.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי InterAl » 19 מאי 2018, 14:19

סיימתי את GOW. משחק מאכזב ממש. העלילה underwhelming ומאכזבת מאוד. אין שום גילוי מעניין או טוויסט משמעותי. אין באמת בוס סופי או קרב אחרון גדול (כלומר יש, אבל עצם זה שהבנתי רק אחרי הקרדיטים שזה היה הבוס הסופי, מראה כמה הוא היה מעפן). כמעט כל הנקודות שהעלתי כשהתחלתי לשחק נשארות תקפות מבחינתי. ויש לי עוד כמה:

  1. אין כמעט קרבות בוס במשחק, והמעטים שיש מעפנים לגמרי ביחס לקודמים. יש רק קרב בוס אחד ראוי, איפשהו ב-10-15 שעות הראשונות, וגם הוא מחוויר לגמרי ביחס לטיטאנים של GOW3.
  2. אין כמעט set pieces. בטח לא כאלה memorable כמו שהיו במשחקים הקודמים. רוב השלבים מאוד שגרתיים ודי חוזרים על עצמם.
  3. המשחק לא אפי. בטח לא בסטנדרט שקבעו הקודמים.
  4. העולם קטן, ריק מדי ודליל מאוד בדמויות. אין הרבה אינטראקציות משמעותיות בעולם המשחק.
  5. העולם מפוצץ בתיבות אוצר ולוט, ברמה כמעט מגוחכת. לפעמים הרגשתי שאני משחק בבורדרלנדס או דיאבלו ולא ב-GOW. למה צריך לדחוף תיבת אוצר כל 20 מטר? זה הורס את כל הזרימה של המשחק. אולי זאת היתה הדרך של המפתחים למלא בצורה מלאכותית את עולם המשחק השומם, או אולי זאת דרך זולה לשמור על רמת דופאמין גבוהה אצל השחקן. אולי שניהם.
  6. מערכת הקראפטינג והציוד מיותרת. היא לא מוסיפה עומק למשחק, אלא סתם ממלאת אותו במכניקות מיותרות - כנראה שגם פה זה נעשה במטרה להוסיף עומק מלאכותי למשחק לא עמוק בכלל. יוצרי משחקים צריכים להבין שאין שום טעם שמשחקי אקשן יתחפשו בכוח ל-RPG. זה לא תורם למשחק, ולרוב רק פוגע בו.
  7. ה-lore משעמם ולא מעניין. חלק ניכר ממנו מועבר ע״י מימיר, דמות דבילית עם דיבור וקול מעצבנים, כך שהיה לי קשה להתעניין ולהתרכז בסיפורים שלו.
  8. גם באלדור דמות דבילית ומעצבנת, והכתיבה שלו נוראית (״I FEEL... FREEZING!!!״ - פאק, כתיבה ברמה של קוג׳ימה לפעמים).
  9. למה שה-lore יעניין אותי כשעולם המשחק כ״כ מת ונטול דמויות, עלילה או אינטראקציות משמעותיות? נראה שרוב ה-lore נמצא רק בשביל שלדמויות יהיה מה לברבר בדרך מיעד אחד לשני.
  10. המשחק מרמה אותך לחשוב שיש 9 ״עולמות״ שחיקים (הם לא באמת עולמות, סתם שלבים בגודל בינוני), בזמן שיש רק 5 או 6, כש-2 מתוכם הם לא יותר משלבי arena אופציונליים.
  11. רוב הקרבות במשחק הם פילרים חסרי יחוד. יותר מדי קרבות מיותרים.
  12. יש מעט מאוד קרבות גדולים, הרוב המוחלט הם קרבות מול 1-5 אויבים, והאויבים מאוד spongy.
  13. משימות צד חלשות.
  14. יותר מדי קרבות שמבוססים על גלי אויבים - חוסר יצירתיות משווע בעיצוב ה-encounters במשחק.
  15. הואלקירות מעפנות (חיסלתי 2, לא ממש בא לי להמשיך).
הנקודות החזקות של המשחק הן ערכי ההפקה והליטוש. גם מערכת הקרב נחמדה (אבל לא יותר מזה), וגם האינטראקציות בין קרייטוס לאטריאוס. העובדה שהמשחק ״מצולם״ כסינגל-שוט היא גם די מרשימה. אבל בחישוב כולל, החסרונות עולים בהרבה על היתרונות. מבחינתי זה משחק של לא יותר מ-7.5.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Stick » 19 מאי 2018, 14:43

נשמע שחיפשת את gow4 הקלאסי, במקום לשחרר ולתת למשחק לקחת אותך לכיוון החדש והשונה שהוא מנסה להשיג.
לא שאני חלילה 'מאשים' אותך באי אהבת המשחק, בסך הכל דעה אישית ולגיטימי שמתוך הרוב הענק שמעריץ את המשחק יהיו גם כמה שפחות יתחברו, אבל מתוך מה שאתה כותב אני מרגיש שהיה לזה איזשהו משקל.
המשחק בהחלט לא מושלם, כמו כל דבר בעולם, ועם חלק מהנקודות השליליות שלך אני גם מסכים (אין הרבה בוסים מעניינים, אין מספיק אויבים שונים ביחס לאורך של המשחק..) אבל גם כמה נקודות שאתה מעלה נשמעות כמו קצת לחפש את המשחק (המשחק מרמה לחשוב על 9 עולמות? 9 עולמות זה מה שיש לך במיתולוגיה, מההתחלה המשחק מדגיש שאודין הרס את הגשר לעולמות הנעולים ואי אפשר להגיע אליהם. מה גם שהעולמות שיש מאוד מגוונים וגדולים ומרשימים יותר ממה שהיה עד היום בgow. העולם בעיניי גם היה מאוד מעניין ומעוצב נפלא, בעיקר מידגארד, גם אם לא היו הרבה דמויות אלו שהיו היו מצוינות ומעניינות).

אבל הנקודה המרכזית שאני לא מסכים איתה היא שאין סוף משמעותי. כאילו, ממש לא מסכים. זה אחד ממשחקי ה'מסע' הכי מוצלחים שיצא לי לראות והמשקל העלילתי והרגשי של המסע הזה מורגש מאוד בסוף. נכון שהסיפור הגדול מאוד של קריטוס במיתולוגיה הנורדית לא נגמר והם בבירור בונים פה עולם לעוד כמה משחקים, אבל יש כאן סיפור מסע עם משקל נהדר ויופי של פיי-אוף.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי InterAl » 19 מאי 2018, 15:07

בגלגל ה-realms המשחק מאפשר לך ״לבחור״ 8 עולמות שונים, כשבעצם רק 4 הם באמת לחיצים. מבחינתי, זאת רמאות. אם יש לך תפריט שמציג 8 אופציות, כשמתוכם 4 הם disabled פרמננטית, זאת הטעיה מכוונת של המשתמש.

לגבי סוף משמעותי - אני ציפיתי להרבה יותר. הסוף, והעלילה בכלל, מרגישים מאוד straightforward, נטולי תחכום, הפתעות או טוויסטים. מלבד קרייטוס ואטריאוס ואולי freya, שאר הדמויות הן כמעט קריקטורות. הדרך שבה עשו את השינוי (ואז החזרה הפתאומית) שהתחולל באטריאוס היתה מגוחכת ולא אמינה. הלור די סתמי - המון ברבורים על אלים ומיתולוגיה שאין להם זכר בעולם המשחק מלבד איזה פסל פה או ציור על קיר שם. ויש עוד בעיות רבות בנראטיב/עלילה.

לא חיפשתי את GOW הקלאסי, אבל כן חיפשתי את הנקודות שמאפיינות את הסדרה: אפיות, ספקטקלים מרשימים, קרבות ענק וקרבות בוס אדירים. בנקודות האלה המשחק נכשל לטעמי, ולא רק באלה. לכן הוא אכזבה מבחינתי.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Stick » 20 מאי 2018, 02:02

כנראה שלא נצליח להסכים לגבי המשחק אם ככה, כי הפערים באמת גדולים :) .
חודש אחרי ששיחקתי אותו אני יכול להגיד בבטחון מלא שהוא מבחינתי ברשימת הטובים ביותר אי פעם (כנראה מקום שני אגב.. הוויצ'ר 3 עדיין נמצא במקום מיוחד אצלי).
אחרי השעות הראשונות מערכת הקרב שלו היא הרבה יותר טובה מזו של המשחקים הקודמים, וכתוצאה מכך גם הקרבות עצמם. המשחק אולי פחות אפי בשביל להיות אפי אבל זה נובע מהמבנה השונה שלו, וזה לחלוטין לא מונע מהקרבות להיות מוצלחים יותר כאן.
הסיפור היה מאוד מספק מבחינתי, ומצטער, עדיין אני חושב שהטענה שלך על כך שהמשחק מרמה במספר העולמות היא באמת לחפש בקטנות. מההתחלה כתוב שהם נעולים ואם כבר להיפך - הופתעתי מהגודל ומהגיוון המטורף שנמצא פה, בהחלט לא ציפיתי שהוא יהיה עד כדי כך גדול. העובדה שמראים לך שהעולם והמיתולוגיה הזו, וזה נכון גם לגבי הסיפור והדמויות הנרמזות, גדולים יותר ממה שראית ושבהחלט יש עוד סיפורים שיסופרו כאן, ממש לא אמורה לפגועה בחוויה ממה שכן יש. מה שיש מספיק גדול ומרשים ועומד בפני עצמו, מספר סיפור שמתחיל ונגמר, כדי שתוכל להתייחס לכל השאר כבניית עולם ולור וכמובן הכנת הקרקע וטיזינג להמשך.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי InterAl » 20 מאי 2018, 02:50

המשחק מכניס אותך ל-travel room שמקושר ל-8 עולמות (מלבד מידגארד). הוא אומר לך ששלושה מהם נחסמו ע״י אודין, ומציג בפניך שולחן שמאפשר לך לבחור פיזית את העולמות הללו. המחשבה שעוברת לשחקן הגיוני בראש - שחקן שכבר שיחק כמה משחקים בחייו ויודע איך משחקים עובדים - היא שהחסימה היא ככל הנראה זמנית; כרגע אודין חוסם גישה אליהם, אבל כשתתקדם במשחק תמצא איזשהו חפץ או כוח שישבור את החסימה ויאפשר נסיעה אליהם. אולי אפילו תיפגש עם אודין בעצמו ותשכנע אותו לפתוח. אבל לא, שום דבר מזה לא קורה, זאת הטעיה. ולדעתי זאת הטעיה מכוונת שמנסה לגרום לך לחשוב שהמשחק רחב יריעה יותר ממה שהוא באמת (שיחקתי 10 שעות וראיתי רק תשיעית מהעולמות? וואו, איזה יקום ענקי!). אז כן, לדעתי זה היה טריק די מסריח. אבל באמת שמכל הנקודות שהעלתי, זאת הנקודה אולי הכי פחות חשובה.

בשורה התחתונה המשחק מאכזב פשוט בגלל שהוא לא משחק טוב במיוחד. השלבים לא מדהימים, הבוסים לא מדהימים, החידות לא מדהימות, בעצם שום דבר לא ממש מדהים מלבד הגרפיקה. כל מה שהוא עושה נעשה טוב יותר במקומות אחרים בעבר. הוא מכיל מערכות משחק מנופחות שלא לצורך, עלילה בינונית לגמרי ופשוט אין לו את אפקט הוואו של המשחקים הקודמים.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Stick » 20 מאי 2018, 11:31

בקשר לעולמות, זו כנראה כבר נקודת מבט. אני מבין מה אתה אומר אבל לא הרגשתי לשנייה שהמשחק מרמה אותי. תשעת העולמות זה משהו שקיים וידוע מהמיתולוגיה, כמו גם הדמויות הנרמזות, והעובדה שאתה רואה עד כמה זה גדול ומה עוד יש לספר לא אמורה לפגוע בחוויה של מה שכן יש פה. שוב, מה שיש הוא כל כך עצום שזה לגמרי לא מרגיש כמו חצי חבילה או משהו. דווקא אהבתי את זה שהם מצליחים לספר ולתת משחק שלם ולשמור המון דברים מעניינים לעתיד. לך אולי היה ברור שהם יפתחו כי הם שם אבל לי היה ברור שהם לא יפתחו. ברור שחשבתי שהכל יכול להיות, אני גם לא רוצה להכנס לספויילרים (אגב זה, אתה נכנס קצת לספוילרים בצורה חופשית ויש כאן אנשים שעוד לא שיחקו.. כולה תסמן בספוילר אם יש לך ספוילר.) ודברים קורים, אבל מההתחלה היה לי ברור שחלק מזה זו בניית עולם ובנייה לעתיד. יכול להיות שזה גם היה מאכזב אותי אם לא הייתי מבין אבל מה אני יכול לעשות.. הבנתי.

לגבי השאר, אתה תמשיך להגיד בינוני, אני אמשיך להגיד מדהים. אין ממש איך לקדם את זה. :)

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי InterAl » 20 מאי 2018, 12:11

הוא עצום רק בהשוואה למשחקים הקודמים בסדרה. את היקף העולם צריך להשוות למשחקים אחרים בז׳אנר ולא למשחקים הקודמים (ההשוואה לקודמים לא רלוונטית כי לא היה בהם עולם לא לינארי). אם אתה משווה אותו למשחקים קרובים בז׳אנר, נגיד משחקי דארקסיידרס, אז העולם שלו ממש לא עצום, הוא קטן בצורה מאכזבת.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי swym » 21 מאי 2018, 08:55

InterAl כתב:המשחק מכניס אותך ל-travel room שמקושר ל-8 עולמות (מלבד מידגארד). הוא אומר לך ששלושה מהם נחסמו ע״י אודין, ומציג בפניך שולחן שמאפשר לך לבחור פיזית את העולמות הללו. המחשבה שעוברת לשחקן הגיוני בראש - שחקן שכבר שיחק כמה משחקים בחייו ויודע איך משחקים עובדים - היא שהחסימה היא ככל הנראה זמנית

המחשבה שעוברת לי עכשיו בראש היא "DLC" :roll:

Laskin
Elder
הודעות: 22030
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Laskin » 21 מאי 2018, 10:03

לא יהיו DLC, התלונה הזו משונה בעיניי כי זה ברור שהעולמות האלה יהיו במשחקים הבאים, והם רוצים להמשיך ולהשתמש בעולם הזה ולהרחיב אותו, ולא לקחת אותך לחדר אחר, עם יגדראסיל אחר, מן הסתם... זו תהיה רמאות אם פתאום החדר יראה שונה לגמרי מהמשחק הקודם... מה לעשות, יש 9 עולמות במיתולוגיה, ואם היו 40 - אז היית רואה שם 40 דלתות :)

בכל אופן אם זו הנקודה הכי פחות קריטית בתלונות שלך אז נעזוב את זה... אני ממש לא מסכים עם פחות או יותר כל מה שכתבת, אבל זה היה מרענן לקרוא את זה.
אולי בעצם אני מסכים לגבי הבוסים, הם הכי "מאכזבים" בסדרה, אבל זה לדעתי מובן מאוד בהתחשב בכיוון שלקחו, ואני בכיף מוכן "להתפשר" על זה בתמורה למערכת הקרב פה, שהיא בעיניי בקלות מהטובות בז'אנר.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי InterAl » 21 מאי 2018, 10:58

כמעט כל משחק המשך מרחיב את העולם שהיה במשחק הקודם. לא חושב שנתקלתי עד היום במשחק שמטעה אותך בצורה כזאת. בד״כ מאוד ברור מה ה-scope של העולם. לא נתקלתי עד היום במפות עולם שמציגות regions שהם בחירים לכאורה אבל שלא ניתן להגיע אליהם בפועל.

בסופו של דבר, זה קטע של UX. הם יכלו לעשות את זה ברור יותר, ״לתאם ציפיות״ עם השחקן. לדעתי הם לא עשו את זה משיקולים ציניים.

Laskin
Elder
הודעות: 22030
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Laskin » 21 מאי 2018, 11:08

יש פה הרבה דברים נוספים ש"לא נתקלתי בהם", וזה חלק ממה שהופך את המשחק הזה לכל כך מיוחד... אני לא חושב שיש הרבה משחקים (או בכלל) שההמשך שלהם הולך להיות ממש באותו עולם, עם אותו חדר/מבנה כמו שאנחנו בבירור הולכים לקבל במשחק ההמשך של GOW הזה. זה קטע מדהים בעיניי.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4750
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 22 מאי 2018, 12:03

ג'ון קודרה,הנשיא של Sony Interactive Entertainment אמר בפגישת משקיעים ביפן שמציגה את התוכניות העסקיות של סוני לטווח הקצר-בינוני שהפס4 נכנס לשלב האחרון של מחזור החיים שלו. אם זה לא הכנה של סוני לאפשרות שהפס5 יגיע ב-2019 או ב-2020,אני לא יודע מה כן. בנוסף הוא אמר שהם צפויים להפסיד בשלב מסוים (לפחות כך אני פירשתי את זה) לצורך צמיחה משמעותית יותר בהמשך,עוד רמז להוצאות שכרוכות בשחרור פלטפורמה חדשה. כל התוכניות שהוצגו בכנס הזה היו תקפות עד לסוף מרץ 2021. בקיצור,הפס5 כנראה נעול לנובמבר 2019/2020,כשאני עדיין מאמין שמדובר ב-2020.


Laskin
Elder
הודעות: 22030
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Laskin » 22 מאי 2018, 13:11

כן, עדיין ממש לא רואה את זה קורה ב-2019, השנה בה יצאו TLOU2, GHOSTS OF TSUSHIMA וDEATH STRANDING בסבירות גבוהה... רק אחרי שהם יהיו איזה חצי שנה בשוק (סביבות קיץ 2020) אני מניח שיכריזו על הPS5, שתצא בסוף 2020. באמת שכל אופציה אחרת (מוקדמת יותר) נשמעת לי כמעט בלתי אפשרית.
יש איזה 80 מליון מכישרים כרגע, והם מוכרים בקצב מצויין, וזאת לפני הורדת מחיר שצריכה להגיע בטח לקראת סוף השנה, וכנראה עוד דגם סלים של הפרו בשנה הבאה, ועוד ירידת מחיר אולי בסוף השנה הבאה... קשה לי לחשוב על סיבה מספיק טובה להוציא מהר מכשיר חדש שכנראה גם יצא בלי יותר מדי משחקי השקה שהם לא פורטים.
אם יצא בסוף 2020 אז יש מצב טוב מאוד שיצא יחד עם HORIZON 2, GT7, איזה ספין אוף של נוטי דוג ועוד איזה 2 משחקים קטנים יותר של סטודיו יפן או משהו כזה, שלא נדבר על היתרון הטכני של עוד שנה שלמה, וכנראה בתקופה די קריטית בשביל לעשות קפיצה טכנולוגית מרשימה באמת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38672
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי DrKeo » 22 מאי 2018, 13:23

אני לא חושב שהיה צריך להיות אסטרופיזיקאי בשביל להבין שהפס5 תצא בערך ב-2020, אפילו כשהפס4 רק יצאה זה כבר היה ברור. דור של בערך 7 שנים זה קלאסי במצב הנוכחי של הקונסולות. נניח השיחה הזאת שביצענו חודשיים אחרי שהפס4 יצאה, כולם זרמו עם הקונספט של 2020 לפס5:
viewtopic.php?f=1&t=650&p=23910&hilit=2020#p23910

האמת שדי משעשע לקרא את הנושא הזה ב-2018, אנחנו מתווכחים שם על האם נינטנדו יכולה בכלל להצליח כשהיא יוצאת באיחור, ארז חשב שנינטנדו צריכה להמשיך לדבוק ב-WIIU במקום להרוג אותה ולהתחיל עם קונסולה חדשה מחדש, אני רציתי קונסולה ביתית הארד קור מנינטנדו שה-3DS2 מתחבר אליה בתור שלט ויודע לשקף את המסך ולאסקין חושב שמשקפי VR יעלו עוד שלוש שנים (2017) רק 150$, יהיו הדבר הכי מרכזי שידחוף את סוני ומיקרוסופט לדור הבא כבר ב-2018 ויצא באותה שנה גוגל גלאס 4 :mrgreen:

בכל מקרה אני חושב שזה די ברור ש-2020 תהיה שנת הדור הבא, סוני ומיקרוסופט בטח יחשפו את הקונסולות שלהן כמה חודשים לפני E3 2020.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4750
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 22 מאי 2018, 14:00

Laskin כתב:כן, עדיין ממש לא רואה את זה קורה ב-2019, השנה בה יצאו TLOU2, GHOSTS OF TSUSHIMA וDEATH STRANDING בסבירות גבוהה... רק אחרי שהם יהיו איזה חצי שנה בשוק (סביבות קיץ 2020) אני מניח שיכריזו על הPS5, שתצא בסוף 2020. באמת שכל אופציה אחרת (מוקדמת יותר) נשמעת לי כמעט בלתי אפשרית.
יש איזה 80 מליון מכישרים כרגע, והם מוכרים בקצב מצויין, וזאת לפני הורדת מחיר שצריכה להגיע בטח לקראת סוף השנה, וכנראה עוד דגם סלים של הפרו בשנה הבאה, ועוד ירידת מחיר אולי בסוף השנה הבאה... קשה לי לחשוב על סיבה מספיק טובה להוציא מהר מכשיר חדש שכנראה גם יצא בלי יותר מדי משחקי השקה שהם לא פורטים.
אם יצא בסוף 2020 אז יש מצב טוב מאוד שיצא יחד עם HORIZON 2, GT7, איזה ספין אוף של נוטי דוג ועוד איזה 2 משחקים קטנים יותר של סטודיו יפן או משהו כזה, שלא נדבר על היתרון הטכני של עוד שנה שלמה, וכנראה בתקופה די קריטית בשביל לעשות קפיצה טכנולוגית מרשימה באמת.

אני לא חושב ששיחרורים גדולים של משחקים הם אלו שיעכבו השקה של דור חדש,סך הכל גם GTA5,TLOU ו-GT6 יצאו ממש קרוב לשחרור של הפס4 והרבה אחרי שהוא הוכרז בפברואר של אותה שנה. לגבי ההשקה ב-2020,כמו שאמרתי,אני מאמין שזה יהיה מצב,זה מסתדר טוב גם עם החומרה ובעיקר עם התוכנה-אם כי אני ממש לא חושב שהמכשיר יושק עם מגה אקסקלוסיבי כמו הורייזון 2,היוזר בייס פשוט לא יהיה שם,אבל אני לגמרי מסוגל לראות אותו יוצא איפשהו בסוף השנה הראשונה של הפס5 בשוק. אני חושב שההשקה של הדור הבא תהיה הרבה יותר צנועה מבחינת ליינאפ ממה שאנשים חושבים ותורכב בעיקר ממשחקי cross-gen של צד ג' ואולי עם איזה אקסלוסיבי בסדר גודל בינוני מצד סוני.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Stick » 22 מאי 2018, 14:08

אני חושב שהיום כשמשחקים גם ככה יוצאים בשתי גרסאות לכל קונסולה (גם אם ההבדלים לא מאוד משמעותיים) זה באמת הרבה יותר סביר לקבל גרסאות cross-gen למשחקי חגים 2020 עם שיגור הקונסולה, מאשר אוסף של משחקי השקה עם תקרת בינוניות מאוד ברורה שנבנים לבסיס משתמשים קטן מאוד. השוק עצמו כבר יקבל דבר כזה כטבעי ולא מיוחד ומצידה של סוני למשל זה הרבה יותר חכם לחכות עם משחקים גדוים מהמפתחות הגדולות עד אחרי שבסיס המשתמשים יגדל.
סוני אוהבים להוציא את המשחקים הגדולים שלהם בסוף הדור על חשבון תחילת הדור החדש (TLOU, GOW2) ואני מאמין שזה רק יתחזק בדור הבא. כלומר, אם הוריזן 2 יצא בחגים 2020 אחרי 3 וחצי שנות פיתוח, אני בכלל לא בטוח שזה לא יהיה עדיין לPS4.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4750
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 22 מאי 2018, 14:28

אני לא חושב שזה מה שסוני עושים בדרך כלל- אני יכול לחשוב רק על GOW2 ו-GT6 שיצאו כל אחד אחרי שהדור החדש כבר יצא. אבל אני חושב שסוני ירצו להניע הרבה יחידות בהתחלה ולא לחזור על ההתחלה איטית של הפס4 ומשחקים כמו הורייזון 2 הם בדיוק הדרך לעשות את זה,ונכון לעכשיו,הוא כנראה האקסקלוסיבי דור הבא (שאנחנו לפחות יכולים להעריך בינתיים) שנמצא הכי רחוק בפיתוח. אני גם לא חושב שפחות מ-4 שנים יספיקו לפיתוח של משחק כמו הורייזון 2,אפילו אם המנוע,הגיימפלי והעולם כבר שם. מספיק לראות מה קורה עם COD שכל סטודיו צריך 3 שנים בשביל משחק (כולנו יודעים שאקטיוויזן לא נתנה לכל מפתחת שנת פיתוח נוספת כי מאוד אכפת לה מאיכות המוצר,זה פשוט היה הכרחי) בשביל להבין שמשחק בסדר גודל של הורייזון 2 יצטרך המון המון זמן פיתוח.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Stick » 22 מאי 2018, 14:50

אני אמנם לא מפתח משחקים או מבין בכלל חצי מהקשיים שהמפתחים צריכים לעבור, אבל רק מהסתכלות אחורה אני חושב שהורייזן 2 בחגים 2020, אולי אפילו בקיץ 2020 אבל פחות סביר, זה משהו מאוד מתבקש. בטח אם הוא מפותח לPS4 ובעצם הכל חוץ מהמשחק עצמו וכמה מכניקות חדשות כבר קיים.
הם מפתחים לקונסולה אחת בלבד וכבר יש להם הכל - מקונספט ודמויות, כיוון כללי ועד למערכות קרב ומנועים טכניים. משחק כמו הוויצ'ר 3 פותח במשך 4 שנים על ידי צוות קטן מזה ובנה הכל מההתחלה, כולל העובדה שזה היה המשחק עולם פתוח הראשון של החברה האלו הוא פותח ל3 פלטפורות.
משחקים שנבנים כבר על בסיס משחק קיים לא אמורים לקחת 4 שנות פיתוח ויש לכך המון דוגמאות. האמת שאני לא יודע מה COD עושים עם 3 שנות פיתוח או מה גודל הצוותים, אבל זה גם לא שראינו איזו קפיצה איכותית היום לעומת מה שהיה כשהם פיתחו במחזור של שנתיים. בכל מקרה אלו משחקים מאוד שונים..
יש גם דוגמאות הפוכות, AC:B למשל פותח במשך שנה אחת בלבד (על ידי צוות גדול אמנם) על בסיס AC2 והיה מאוד מוצלח. AC2 פותח במשך שנתיים והיה מוצלח אחרי שAC פותח 4 שנים ויצא לא באמת מוכן.
בכל מקרה מה שאני אומר זה שאני לא באמת יודע מה צריך לעשות וכמה זמן לוקח לפתח משחק, אבל בהסתכלות לאורך הדורות על סיקוולים למשחק קיים שהתחיל פיתוח ישר אחרי ונבנה עליו, 4 שנים נשמע כמו הרבה יותר זמן ממה שהם צריכים.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4750
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 22 מאי 2018, 14:57

Stick כתב:אני אמנם לא מפתח משחקים או מבין בכלל חצי מהקשיים שהמפתחים צריכים לעבור, אבל רק מהסתכלות אחורה אני חושב שהורייזן 2 בחגים 2020, אולי אפילו בקיץ 2020 אבל פחות סביר, זה משהו מאוד מתבקש. בטח אם הוא מפותח לPS4 ובעצם הכל חוץ מהמשחק עצמו וכמה מכניקות חדשות כבר קיים.
הם מפתחים לקונסולה אחת בלבד וכבר יש להם הכל - מקונספט ודמויות, כיוון כללי ועד למערכות קרב ומנועים טכניים. משחק כמו הוויצ'ר 3 פותח במשך 4 שנים על ידי צוות קטן מזה ובנה הכל מההתחלה, כולל העובדה שזה היה המשחק עולם פתוח הראשון של החברה האלו הוא פותח ל3 פלטפורות.
משחקים שנבנים כבר על בסיס משחק קיים לא אמורים לקחת 4 שנות פיתוח ויש לכך המון דוגמאות. האמת שאני לא יודע מה COD עושים עם 3 שנות פיתוח או מה גודל הצוותים, אבל זה גם לא שראינו איזו קפיצה איכותית היום לעומת מה שהיה כשהם פיתחו במחזור של שנתיים. בכל מקרה אלו משחקים מאוד שונים..
יש גם דוגמאות הפוכות, AC:B למשל פותח במשך שנה אחת בלבד (על ידי צוות גדול אמנם) על בסיס AC2 והיה מאוד מוצלח. AC2 פותח במשך שנתיים והיה מוצלח אחרי שAC פותח 4 שנים ויצא לא באמת מוכן.
בכל מקרה מה שאני אומר זה שאני לא באמת יודע מה צריך לעשות וכמה זמן לוקח לפתח משחק, אבל בהסתכלות לאורך הדורות על סיקוולים למשחק קיים שהתחיל פיתוח ישר אחרי ונבנה עליו, 4 שנים נשמע כמו הרבה יותר זמן ממה שהם צריכים.

אני חושב שאנשים לא מבינים כמה יש סיכוי לא רע שהשנה האחרונה של הפס4 בשוק תהיה גרועה כמו הראשונה שלו. אני יכול לחשוב רק משהו מ-studio japan ואולי משחק של FS ו-DS שיצילו את המצב. בשלב הזה השוק יהיה כבר רווי לגמרי וסוני יהיו עמוק בהכנות לפס5,אני לא חושב שהם יתאמצו מאוד עם הפס4 אחרי שהם כבר סחטו ממנה כמעט כל מה שאפשר ואפשר גם לראות את זה יפה עם הגרף מפגישת המשקיעים הזו:


לגבי AC,אני לא חושב שזו דוגמא טובה כי הפיתוח של UBI נעשה בצורה מאוד שונה מזה של WWS,עם הרבה מאוד outsourcing וסטודיואים מסביב לעולם שעובדים על אותו פרויקט ובמקביל גם על פרויקטים אחרים באותה סדרה. AC3 למשל,התחיל פיתוח עם הצוות הראשי של AC2 והפיתוח של ACB נעשה על ידי צוות אחר. אנחנו גם מדברים על זמני פיתוח של הדור הקודם שהם ממש לא הנורמה היום. בדור הקודם היה אפשר להרים משחק AAA סביר בפלוס מינוס שנתיים והיום זה פשוט לא המצב.
שים לב מה קורה עם היילו 6 לדוגמא,99% שהמשחק ישוחרר בסוף 2019 עם פיתוח של מינימום 4 שנים מאחוריו. סדרה מבוססת,מנוע קיים,קונסולה מוכרת ועדיין,הם צריכים יותר זמן.

Stick
Veteran
הודעות: 4780
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Stick » 22 מאי 2018, 15:22

טוב, אני לא באמת יודע אבל בכל זאת נראה לי סביר שנקבל את הוריזן 2 לפני הצפי שלך. בכל מקרה הוא נופל לתוך מסגרת זמנים ששמה אותו או כמשחק שנה ראשונה של PS5 או כמשחק סיום של PS4. בהחלט יכל להיות שהוא יהיה cross gen בסופו של דבר, אבל אני פשוט לא רואה את סוני זורקים אותו על בסיס משתמשים קטן כי זה לא הסגנון שלהם.
בקשר לPS4 ב2020, אני לא לגמרי בטוח שהיא תהיה ככה (למרות שהגרף צפיות שלהם בהחלט מעודד פסימיות). לדעתי DS יהיה משחק 2020 ולא 2019, יש את הורייזן שלכל הפחות יש סיכוי שיהיה 2020 גם אם אנחנו לא מסכימים לגבי זה. יש את RAD שמאז האורדר 1886 מפתחים משחק AAA לא מוכרז (עשוי להיות IP חדש ועשוי להיות המשך לאורדר).
יש את FS שהמשחק שלהם (שאגב מקורות חיצוניים שראו אותו אמרו שלא מדובר בBB2) צפוי להיות 2019 אבל שום דבר עוד לא הוכרז אז לך תדע, וחוץ מזה הם עובדים בדרך כלל עם שני צוותים אז יכול להיות שגם אם זה לא BB2 הוא עדיין בפיתוח ויגיע ב2020.
וכמובן studio japan שעד 2020 נשמע הגיוני שיעשו משהו.

מעבר לזה אפשר גם סתם לזרוק רעיונות כמו הסטודיו החדש שסוני הרכיבה שמיועד למשחקי אנצ'רטד, אולי יהיה משהו כמו TLL ולא משחק 60$ כדי להשתפשף ואז סוף 2020 זה סביר. אולי SM יעשו מהלך דומה עם GOW ואז יקחו יותר זמן עם GOW2 האמיתי לPS5..
בקיצור בהתחשב בעבר סוני דווקא אוהבים לסיים חזק עם הקונסולות שלהם ויש מספיק תסריטים הגיוניים שיובילו ל2-3 בלעדיים גדולים ב2020, אז אני לא חושב שצפוי מדבר שיזכיר את השנה הראשונה. את הגרף שהבאת לא הכרתי והוא בהחלט לא מעודד מהבחינה הזו אבל אני מניח שיכולים להיות לכך עוד הסברים.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4750
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי 2

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 22 מאי 2018, 15:58

Stick כתב:טוב, אני לא באמת יודע אבל בכל זאת נראה לי סביר שנקבל את הוריזן 2 לפני הצפי שלך. בכל מקרה הוא נופל לתוך מסגרת זמנים ששמה אותו או כמשחק שנה ראשונה של PS5 או כמשחק סיום של PS4. בהחלט יכל להיות שהוא יהיה cross gen בסופו של דבר, אבל אני פשוט לא רואה את סוני זורקים אותו על בסיס משתמשים קטן כי זה לא הסגנון שלהם.
בקשר לPS4 ב2020, אני לא לגמרי בטוח שהיא תהיה ככה (למרות שהגרף צפיות שלהם בהחלט מעודד פסימיות). לדעתי DS יהיה משחק 2020 ולא 2019, יש את הורייזן שלכל הפחות יש סיכוי שיהיה 2020 גם אם אנחנו לא מסכימים לגבי זה. יש את RAD שמאז האורדר 1886 מפתחים משחק AAA לא מוכרז (עשוי להיות IP חדש ועשוי להיות המשך לאורדר).
יש את FS שהמשחק שלהם (שאגב מקורות חיצוניים שראו אותו אמרו שלא מדובר בBB2) צפוי להיות 2019 אבל שום דבר עוד לא הוכרז אז לך תדע, וחוץ מזה הם עובדים בדרך כלל עם שני צוותים אז יכול להיות שגם אם זה לא BB2 הוא עדיין בפיתוח ויגיע ב2020.
וכמובן studio japan שעד 2020 נשמע הגיוני שיעשו משהו.

מעבר לזה אפשר גם סתם לזרוק רעיונות כמו הסטודיו החדש שסוני הרכיבה שמיועד למשחקי אנצ'רטד, אולי יהיה משהו כמו TLL ולא משחק 60$ כדי להשתפשף ואז סוף 2020 זה סביר. אולי SM יעשו מהלך דומה עם GOW ואז יקחו יותר זמן עם GOW2 האמיתי לPS5..
בקיצור בהתחשב בעבר סוני דווקא אוהבים לסיים חזק עם הקונסולות שלהם ויש מספיק תסריטים הגיוניים שיובילו ל2-3 בלעדיים גדולים ב2020, אז אני לא חושב שצפוי מדבר שיזכיר את השנה הראשונה. את הגרף שהבאת לא הכרתי והוא בהחלט לא מעודד מהבחינה הזו אבל אני מניח שיכולים להיות לכך עוד הסברים.

אני לא חושב ש-BB2 נמצא בקלפים כרגע,אותו מקור מהימן שיודע על התוכניות של FS אמר ש-BB2 לא נמצא בפיתוח,לפחות לא אצל FS. הפרויקט השני שלהם הוא כמעט בוודאות Armored Core והפרויקט השלישי איזה משחק סולס בטח,אבל זה סתם ניחוש שלי. DS בהחלט מסתמן כמשחק של 2020 ולגבי RAD,הלוואי שהם עובדים על המשך ל-the order אבל אני לא חושב שסוני יתנו להם עוד צ'אנס אחרי הכישלון הקולוסאלי של 1886 (אני,אגב,מאוד אהבתי אותו). לגבי סטודיו יפן..כמו שאמרתי,תעלומה,לא ברור מה הולך שם. אני זוכר שאחרי gravity rush 2 הבמאי התראיין ואמר שהפרויקט הבא שלו יהיה כנראה לדור הבא,אבל יש שם עוד צוותים אז מי יודע.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים