נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוקטובר 2018, 02:04

Laskin כתב:למה סמאש כן ופוקימון (הקרוב) או מריו פארטי לא? או שאתה חושב שכן, וסבבה, אבל מה שונה בסמאש, חוץ מזה שהוא מוכר ופופולרי יותר, מכותרים אחרים שאתה אולי מחשיב גבוליים יותר, או פשוט לא AAA?

מריו פארטי לא פוגע בכל הנקודות, הוא בעצם מפספס את רובם. דבר ראשון הוא משחק מסיבה, זה כבר ז'אנר שאני לא מכיר תצורת AAA שלו. אבל מעבר לזה, אם מסתכלים על המאפיינים שאתה בעצמך הבאת להגדרה של AAA אז זמן הפיתוח שלו קצר, התקציב שלו יחסית נמוך והוא גם לרוב מדורג נמוך. נכון שהוא מוכר די טוב לרוב אבל לפגוע בצ'קבוקס אחד מתוך ארבעה זה לא ממש נופל לקטגוריה. אבל אני כן אגיד שמריו פארטי הוא גם לא ברמה של משחק אינדי, הוא מהמשחקי חצי AAA האלה שאמורים לצאת ב-30$ אבל נינטנדו מעיזה להוציא ב-60$ כי היא נינטנדו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 אוקטובר 2018, 07:33

אתם מערבבים הגדרות של AAA הפקה עם AAA כשמדברים על איכות. בואו נגיד ככה, משחק יכול להיות טכנית AAA למרות שמבחינת איכות הוא רע (האורדר ורייז למשל), הוא אולי לא יכנס לרשימות של מלחמות קונסולה כי כולם יצחקו על הבנאדם שיעלה אותם בדיון אבל טכנית הוא AAA.

מה שכן גם כשמדברים על איכות AAA אז לרוב לא מקובל להכניס אינדים לשם, הכוונה היא באמת למשחקים עם רמות הפקה יפות שגם איכותיים על הדרך, מה שמראה שAAA זה קודם כל רמת הפקה יפה לפני הכל.

מבלי להכנס להאם סמאש החדש הוא פורט משוכלל או לא, מבחינת רמת הפקה הוא נראה לי די המקסימום שאפשר לדחוף על החומרה ולכן הוא כן AAA. לא כולם נולדו שווים וזה שיצא עכשיו משהו שהוא ברמה שצריך להוסיף לו כבר A נוספת על ה AAA שלו בשביל להדגיש עד כמה הוא גדול ומושקע לא אומר שכל הפקה אחרת שהיא פחות מרשימה אוטומטית מורידים לה A.

זה באמת קצת סובייקטיבי אבל העניין ואני יכול להבין גם את הצד של לאסקין כי טכנית אתה מתסכל על סמאש והוא לא כזה מרשים מבחינת כלום בערך חוץ מכמות תוכן אבל אם נינטנדו השקיעה תקציב גבוה וגם בפיתוח וגם בשיווק ככה שההפקה פה די גדולה אז זה AAA, פשוט כזה שרץ על 60 פריימים על קונסולה חלשה למדי ולכן לא נראה וואו אבל אלו המגבלות שיש לנינטנדו.

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוקטובר 2018, 07:46

אז זהו, שאני עדיין לא השתכנעתי שהוא בהשקעה של משחקי AAA היום, מבחינת תקציב והשקעה כלכלית מצד נינטנדו, אין לי מושג כמה אנשים עובדים עליו ובמשך כמה זמן, אבל זה לא נראה לי כמו משהו שמצריך מאות אנשים במשך שנים ארוכות

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוקטובר 2018, 08:12

או כמו שנדב אמר על מריו פארטי, ואני מעתיק לגבי סמאש:

DrKeo כתב:הוא גם לא ברמה של משחק אינדי, הוא מהמשחקי חצי AAA האלה שאמורים לצאת ב-30$ אבל נינטנדו מעיזה להוציא ב-60$ כי היא נינטנדו.

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוקטובר 2018, 08:19

עכשיו סתם חיפשתי קצת על מי מפתחת בדיוק את סמאש ומסתבר שזו לא נינטנדו אלא SORA LTD, בשיתוף על נאמקו-באנדאי או משהו, ולפי ויקינינטנדו כלשהו מצאתי את זה, לגבי smash brawl:

Sora Ltd. is a video game developer founded by Masahiro Sakurai, mainly to develop Super Smash Bros. Brawl. It has just 2 members (Including Sakurai), with Brawl also being developed with some "borrowed" Game Arts employees. Early in 2009, Sora and Nintendo announced Project Sora, a subsidiary that would develop games exclusively for Nintendo's systems.

חברה עם 2 עובדים (!), שעושה אאוטסורסינג או משאילה עובדים מצוותים אחרים. השאלה היא כמה עובדים יש בנאמקו-בנדאי שממש עובדים עליו ובמשך כמה זמן, אבל תגיד לי אתה קיאו - כמה עוד מפתחות AAA אתה מכיר, שלחברה הראשית שמפתחת אותן יש רק 2 עובדים?
אז עוד לא הגעתי לתשובה הסופית אבל בא נסכים שלפחות super smash brawl הוא לא AAA סטנדרטי, בלשון המעטה, וננסה למצוא משהו על ultimate עד אז (;

עריכה:
הנה מקור נוסף עם יותר מידע
http://videogameresource.wikia.com/wiki/Sora_Ltd
אז הם הוקמו בהשקעה מטורפת של 200 מליון ין (כ-1.7 מליון דולר), כשרק 72% מהם הגיעו מהכיס של נינטנדו.
עבדו עליו 30 אנשים שרובם מושאלים מצוותים אחרים, בהמשך נוספו עוד כמה כנראה אבל לא כתוב כמה... אני מצטער, גם ב-2009 זה היה לא ממש מספיק כדי להחשב השקעה כספית וכמות מאסיבית של אנשים של משחק AAA, לדעתי.

עריכה2:
סליחה, כל ההשקעה המטורפת הזו של מליון דולר מצד נינטנדו בחברה עם 2 עובדים, הייתה ב-2009, רק אחרי ההצלחה של Brawl, שעליו כנראה עבדו אפילו פחות אנשים... הכל פה הזוי לי, קשה לי להבין איך אנחנו בכלל מנהלים ויכוח על ערכי הפקה של משחק AAA ב-2018, עם המספרים האלה, גם אם זה נכון ללפני 9 שנים (:

עריכה 3:
מתוך ויקיפדיה של סמאש אולטימט, זה שאנחנו מדברים עליו:

Unlike previous Super Smash Bros. games, the team was not assembled from the ground up, which sped up preparation time.[21] The project plan for the game was finished in December 2015, when the downloadable content for 3DS and Wii U was in development; staff gathering was done soon afterward.[22] The development period was shorter compared to previous entries in the series.[23]

Sakurai's goal for Ultimate was to include every character from previous games, knowing that this would be a complex problem for both development and licensing;[20] it would also drastically increase the cost of development. The return of Bandai and Sora made it easier for this to happen.[21] Sakurai also wanted to adjust character abilities as to speed up the game,[20] although not to an extent to which it would alienate players unfamiliar with the series.[22] Sakurai knew that Ultimate was a core title for Nintendo, and that it had a dedicated playerbase that he did not want to disappoint, and believed that completing this goal was necessary to satisfy the fan base.[20] Sakurai was also faced with the decision to create a completely new game system or build off of pre-existing ones; he chose to build off pre-existing ones because there would only be about a third of the characters he desired in the final game.[22] All the returning characters' abilities had to be re-balanced so they could work in Ultimate.[23]

בקיצור, באמת שככל שאני קורא עוד - אני מבין שזה ממש רחוק מהשקעה של AAA בטח ב-2018
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 26 אוקטובר 2018, 08:55, נערך פעם 1 בסך הכל.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 26 אוקטובר 2018, 08:52

נא להפריש את המושג AAA. כבר אין לו משמעות. סימסיטי של EA כן AAA. סיטיס סקייליין של פרדקוס לא.

אני זוכר שרק לאחרונה עומר קרא למשחק הספיידרמן החדש לא AAA.

idan
Veteran
הודעות: 2230
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 26 אוקטובר 2018, 10:06

אתה יכול להסתכל בקרדיטים של המשחק ולראות שעבדו עליו יותר משני אנשים מן הסתם. אבל זה ידוע שסמאש זה משחק שמזוהה עם איש אחד - Sakurai, כמה העבודה על המשחקים שלו סטנדרטית מבחינת אאוטסורסינג וכל זה זאת שאלה לא רלוונטית בעיני בשביל לקבוע אם מדובר במשחק AAA.



מה גם שמשחק מ 2008 של נינטנדו זה עדיין לא משחק HD ככה שטכנית הפקה של משחק כזה צריכה להיות מושוות להפקה של משחק AAA בדור של ה PS2 - Gamecube.
בלי קשר לזה שאי אפשר להניח כמה כסף הושקע במשחק רק על סמך הגודל של הצוות - במיוחד במשחק כמו סמאש שמשלם כסף על רשיונות של דמויות לחברות אחרות, שיש לו הרבה יותר מלחינים וטרקים של מוזיקה מהמשחק וידיאו הממוצע, שיש לו - ספציפית למשחק סמאש מ 2008 - שעה שלמה של סרטונים סינמטיים (יעני cgi שעולה לא מעט להפיק אני מניח). כל האנשים האלה כנראה לא נחשבים לחלק מה"צוות פיתוח" אבל אלה כן אנשים שתרמו למשחק ומישהו שילם להם על העבודה.

בקשר לסמאש wii u עוד פעם אפשר פשוט להסתכל בקרדיטים ביוטיוב - ובמבט חטוף עושה רושם שעבדו עליו (יעני פיתוח ממש, לא דיבוב או התרגום לפורטוגזית) הרבה יותר מ 30 אנשים. אבל אין לי סבלנות או רצון מיוחד להתעמק כרגע בשביל למפות בדיוק כמה אנשים ממש "פיתחו" את המשחק וכמה הם עובדים של כל המסביב ואיך כל זה עומד ביחס למשחקים מקבילים מדור ה ps3 - 360.



בכל מקרה בלי שיש לי שום נתונים כי נינטנדו הכי לא גלויים בדברים האלה - המשחקים של נינטנדו כנראה עולים פחות לפתח מהמתחרים בגלל הפערים בחומרה, בוודאי סדרות שבונות ומוסיפות על בסיס קיים כמו סמאש - אבל שאתה משחק בהם מדובר בחוויה סופר מלוטשת? כן. מישהו זוכר באגים או ג'אנק (שיש בכמה וכמה משחקי AAA הכי גדולים שיש) במשחק של נינטנדו? לא אני. הם נראים טוב? לדעתי לגמרי כן, וביחס לחומרה בוודאי שכן. הם מקבלים ציונים גבוהים, יעני משחקים טובים? כן. כל זה מתרגם בעיני למה שאני מגדיר חווית AAA.
מישהו מנסה לטעון שפיפא או NBA 2k שיוצאים כל שנה הם לא משחקי AAA? כי משחק סמאש חדש מוסיף הרבה הרבה הרבה יותר ממשחק ספורט חדש, וגם ברמת הכיוונון של הגיימפלי הוא כנראה עושה יותר שינויים משמעותיים בין הוצאה להוצאה (אם כי לא שיחקתי פיפא מאז 2013 או משהו כזה אז אני לא רוצה להיות נחרץ בעניין).

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוקטובר 2018, 10:59

מהקרדיטים אי אפשר באמת להבין הרבה על ממ באמת עבד עליו במשך כל זמן הפיתוח, על RDR עבדו איזה 600 איש בכל התקופה אבל סה״כ עבדו עליו יותר נ-2000 אנשים, ויש משחקים שלכאורה עשו אותם באמת 2 או 3 אנשים אבל הקרדיטים מציגים עשרות שמות נוספים, ולא רק בspecial thanks (:

וכן, דיברנו כל משחקי ספורט, אבל בזמן שאתה יכול להביא לי מונטאז׳ של משחקי פיפא ונ.ב.א מהעשור האחרון ולהראות לי שכולם ממש דומים, סמאש ממש *זהה*, והוא בז׳אנר עם הרבה יותר חופש יצירתי, כי הוא לא צריך להיות נאמן למציאות כמו משחקי ספורט או מירוצים.
ורואים את זה כשמסתכלים על המתחרים שלו בז׳אנר, לך תסתכל על וידאו של משחקי מורטל קומבט למשל, מהעשור האחרון ואיך הוא התפתח לעומת סמאש באותה תקופה. או סטריט פייטר, או טקן...
וזה לא רק עניין של יכולת טכנולוגית, כח וכו׳, זה עניין של חידושים ושינויים שהם מעבר ל״עוד דמויות ושלבים״.
חוץ מזה, זלדה ומריו נראים פשוט נהדר והם מושקעים מאוד גם אם הם ״פשוטים״ יותר במקרה שלהם, או לפחות מריו... רואים השקעה בכל הפרטים הקטנים, רואים שאלו כותרי AAA למרות שהקונסוליה חלשה, הם משחקים מרהיבים. סמאש נראה באמת כמו משהו של צוות אינדי.
אה, ולגבי מוזיקה ורשיונות - אני בטוח שגם אלו של קאפקום נגד מארוול למשל עלו לא מעט, זה לא הופך אותו לAAA

idan
Veteran
הודעות: 2230
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 26 אוקטובר 2018, 12:17

סטריט פייטר 5 זה AAA ? סול קאליבר שיצא השבוע AAA לדעתך יותר מסמאש בגלל הגרפיקה היותר ריאלסטית? נראה לי שמשחקי מכות הם פחות AAA באופן כללי ביחס לז'אנרים אחרים, אבל זאת סתם ככה אבחנה שלי. לא הבנתי מה קשור קאפקום נגד מארוול , אבל אם אתה דבק בעמדה ש AAA זה ביטוי לתקציב של משחק פחות או יותר אז מוזיקה ורישיונות ו cgi ושיווק וכל דבר אחר שעולה כסף הם די רלוונטים לעניין.
אבל בקשר לשינויים שמשחקים אחרים בז'אנר עושים - לא יודע כמה זה רלוונטי בשביל להגדיר אם זה משחק AAA אבל אוקיי יכול להיות שחלקם מחדשים יותר ושסמאש שמרני יותר, אבל אם תשאל מעריצים מושבעים ומומחים לסמאש הם יסבירו לך באריכות את כל ההבדלים במהירויות, באיזונים, במכניקות הקטנות בין כל אחד ואחד מהמשחקי סמאש, ולמה עד היום 20 שנה אחרי עדיין משחקים בתחרויות ב mele.

ומצד שני לכמה משחקי מכות אחרים יש עשרות assist trophies ופוקימונים שהם NPCs שצריך למדל ולתת להם אנימציות ויכולות וכל זה כמעט בדיוק כמו דמות שאתה משחק בה? כמה משחקי מכות יש בהם עשרות חפצים שאתה יכול לעשות בהם שימוש ולראות כל מיני אפקטים שונים על המסך? איזה 1000 גביעים במשחק wii u או כמה שזה לא יהיה של מה שהוא לצורך העניין amiibo וירטואלי (תאמין לי יש הרבה כאלה, אחיין שלי אסף את רובם)? עורך שלבים? עורך דמויות? מאות טרקים חדשים או כאלה שעשו להם רימיקס (900 במשחק החדש סה"כ)? עד 8 אנשים בקרב מהמשחק האחרון ובאופן כללי הרבה יותר מצבי משחק שונים מהמשחק מכות הממוצע (למרות שסמאש הוא חצי פלטפורמר, חיה משונה קצת). יעני חלק מהדברים האלה אולי נראים לא מעניינים בעליל אבל בתור משחק שכל הקטע שלו זה לחגוג את תעשיית המשחקים בכלל והמשחקים של נינטנדו בפרט הדברים האלה זה חלק מהעניין, ועוד פעם כך או כך מישהו צריך לתת עבודה על כל הפרטים הקטנים האלה ומישהו צריך לשלם על זה.

ולמרות שסמאש משחק מלוטש לא פחות ממריו או זלדה ושאין שום הבדל בהשקעה בפרטים הקטנים (הדבר הכי בולט בסמאש זה הפרטים הקטנים - מהתפריט UI לסאונד שאיזה דמות לא חשובה מפיקה - יעני יש להם שני דירקט של 25 דקות בערך שמדגישים את הנקודה הזאת בטירחון רב). אבל לצורך העניין אם זלדה ומריו זה הבסיס למה זה AAA אז אוקיי למרות שאין לנו נתונים על התקציב פיתוח או שיווק של סמאש אני זורם איתך שסביר להניח שהוא לא שם, אבל איך הגענו מפה למשחק אינדי? יש עוד כמה הגדרות בין לבין, ונראה לי AA זה תיאור הרבה יותר נאמן של המציאות במקרה הזה.. יעני חשבתי שהטיעון שלך זה שהמשחקים כל כך דומים אחד לשני ושהרבה עובר ממשחק למשחק שזה פשוט לא מצריך אותה כמות עבודה כמו משחק חדש לגמרי, אבל אם אתה טוען שסמאש בפני עצמו עושה רושם של משחק אינדי - זה כבר טיעון מופרך בעיני.

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוקטובר 2018, 13:09

בסול קאליבר וסטריט פייטר עבדו על עיצובים מחדש של הדמויות, שלבים וכו׳ ולא עשו העתק-הדבק מהמשחק הקודם עם שיפצורים.
למסגד גם הייתה קפיצה בעבר אבל מאז הווי או גיימקיוב בערך זה אותו דבר, די בדומה למשחקי פוקימון רבים.
חלקם כן וחלקם לא, יותר נכון, כבר לא זוכר באיזה מספרים הם עשו ״קפיצה״ ושינו עיצוב למשל מדו מימד לתלת ואז חזרה לדו ואז משהו באמצע... אבל גם הם אכן גבוליים, אז אני לא יודע למה סמאש מקבל פס כזה אוטומטי, חוץ מזה שהם נינטנדו, בעיני אנשים מסויימים

אני מסכים איתך לגמרי על ההגדרה של AA משם התחלתי את הויכוח עם נדב

idan
Veteran
הודעות: 2230
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 26 אוקטובר 2018, 14:13

כן אבל אתה שוכח שבסמאש יש כל כך הרבה יותר תוכן סה"כ לא רק כי הם מייבאים דברים ממשחקים קודמים אלא כי הם מוסיפים דברים חדשים כל משחק. למשל בסול קליבר 6 יש 11 שלבים סה"כ (לא מכיר את הסדרה אבל נגיד לצורך הענין שכולם חדשים לגמרי) בסמאש wii u יש 34 שלבים חדשים (ו 21 לא חדשים).

במשחק החדש ל switch הם הלכו על אסטרטגיה של להביא הכל מכל המשחקים הקודמים (פלוס כמה דמויות ושלבים חדשים, שלא כולם עדיין נחשפו) למן גרסה אולטימטיבית של המשחק. אפילו בדברים שאתה הבאת כתוב שהם בחרו בין זה לבין לעשות משחק עם מערכות חדשות לגמרי אבל מצומצם בהרבה, שאולי אתה היית מחשיב למשחק חדש ו AAA כמו סול קליבר אבל כפי שמשתמע העלויות של עניין כזה היו זהות וזה ירד לעניין של בחירה בין אלטרנטיבות, של מה sakurai מעדיף לעשות עם התקציב שלו. יעני סמאש ultimate בפני עצמו הוא משחק הרבה יותר AAA ממשחק מכות סטנדרטי כי יש בו פי 10 יותר תוכן פחות או יותר, אבל שמחלקים את זה בין כמה משחקים שבונים אחד על השני מקבלים רמת הפקה של משחק מכות סטנדרטי נניח. לא יודע, ככה אני מפרש את זה לפחות.
בכל מקרה אני בספק ענק אם לסול קליבר 6 יש תקציב יותר גדול מסמאש ל switch, האמת אני די בטוח שההפך אבל אין לי שום יכולת להוכיח את זה אז לא נתעקש על הנקודה. יאללה, הלכתי לשחק רד דד :)

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוקטובר 2018, 14:28

כשאני אישית מונה משחקי AAA של השנה אני לא מחשיב את סול קאליבר, אבל קיצר גם אני משחק עכשיו, עוד מעט צריך להפסיק עד מחר :/

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 26 אוקטובר 2018, 18:23

Ssb החדש ,זה לפחות לפי הפירסומים משחק גדול
ועם מתרכזים רק במשחקי מכות ,משחק ענק לז'אנר

כמות השלבים ,כמות הדמויות ,כמות המצבי משחק
לפחות על הנײַר ,זה אחד ממשחקי המכות הגדולים בכל הזמנים ,מבחינת הפקה

מיקור חוץ או לא מיקור חוץ ,ציון טוב או גרוע
להגיד שלא השקיעו בו הרבה כסף וזמן ,ניראה לי מאוד טיפשי

נכון בrdr 2 ,כניראה השקיעו הרבה יותר
אבל הוא לא משחק מכות

בssb ,כניראה השקיעו יותר ממשחקים כמו sf5
טאקן
סול קליבור ,וכו

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי erezronen » 26 אוקטובר 2018, 18:44

Laskin כתב:בסול קאליבר וסטריט פייטר עבדו על עיצובים מחדש של הדמויות, שלבים וכו׳ ולא עשו העתק-הדבק מהמשחק הקודם עם שיפצורים.
למסגד גם הייתה קפיצה בעבר אבל מאז הווי או גיימקיוב בערך זה אותו דבר, די בדומה למשחקי פוקימון רבים.
חלקם כן וחלקם לא, יותר נכון, כבר לא זוכר באיזה מספרים הם עשו ״קפיצה״ ושינו עיצוב למשל מדו מימד לתלת ואז חזרה לדו ואז משהו באמצע... אבל גם הם אכן גבוליים, אז אני לא יודע למה סמאש מקבל פס כזה אוטומטי, חוץ מזה שהם נינטנדו, בעיני אנשים מסויימים

אני מסכים איתך לגמרי על ההגדרה של AA משם התחלתי את הויכוח עם נדב


כל הוויכוח על לנסות להגדיר מה זה AAA ומה זה לא הוא קצת מטופש בעיניי (זו הגדרה שאף פעם לא היתה לה תשובה מוחצת. היא גם לא משנה בתכל'ס. אם אני נהנה ממשחק מה איכפת לי אם הוא AAA, AA, A, B, C או D) אבל על טיעון אחד שלך אני חייב להגיב: כמות הלוחמים בסול קאליבר החדש הרבהההההה יותר קטנה מכמות הלוחמים החדשים + אחלה שלא הופיעו בסדרה מאז הגיימקיוב / נינטנדו 64 שהולכים להופיע בסמאש הקרוב.

אז גם אם הדמויות שעושות קאמבק מגירסת ה-WII U באמת משתמשות באותם מודלים, פיזיקות, מהלכים וכו' (והן לא. בדירקט הטרחני שכבר אוזכר כאן הסבירו על הרבה מאוד הבדלים בכל הפרמרטים האלה שנוספו מהמשחק הקודם לנוכחי) וזה עניין של "קופי פייסט" כהגדרתך, עדיין יש כאן עבודה על הרבה יותר דמויות חדשות לחלוטין (או חדשות לחלוטין לכותר HD) שצריך לעשות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוקטובר 2018, 21:07

מעבדות הל שעשו את סדרת סמאש מהראשון ועד גרסת הווי מנו יותר מ100 עובדים כשהם עבדו על גרסת הקיוב. על סמאש של הWII כבר עבדו שש חברות במקביל (נינטנדו, סורה, טויילוג'יק, GA, מונולית' ופאון) אני לא רואה שום מצב שבו עובדים על סמאש החדש פחות מבערך 200 אנשים שזה כנראה פי 3-4 ממספר העובדים על רוב משחקי המכות. יש שם אינסוף רשיונות שעולים המון, סרטוני מעבר וסרטוני cgi, עשרות דמויות חדשות, עשרות דמויות מעודכנות, עשרות שלבים חדשים, עשרות שלבים מעודכנים, מאות חפצים לשימוש בקרבות, אלפי גביעים, עשרות שלבי סינגל פלייר שנבנו במיוחד לסינגל וכו׳. מדובר בפרוייקט עצום שצורך המון כוח אדם. אין ספק שזה פרוייקט גדול מכל משחק מכות אחר. האם זה אנצ׳רטד 5? לא ממש, אבל לא כל aaa הוא אנצ׳רטד 5, רובם הם ממש לא אנצ׳רטד 5.

מדובר באחד המשחקים הכי מושקעים של נינטנדו. למשל ידעת שאת מריו גלקסי 2 (שאני בטוח שהחשבת כaaa) עשו 45 אנשים? ssb הוא סוג של מגה כותר של נינטנדו, ״הנוקמים״ שלהם. ובזמן שגם אני לא הייתי שם אותו בדרג של זלדה (ודוגרי לא הייתי שם אף משחק של סוני או מיקרוסופט בדרג של זלדה), הוא כן כותר גדול, אירוע בעולם משחקי הוידאו בתקופת השיגור שלו, עם המון הייפ והוא הולך למכור בערימות.

אגב, E3 האחרונה? תראה מה הלך שם מבחינת סטטיסטיקות טוויטר:
A look at the most Tweeted about topics during the annual event offers a fascinating glimpse at what got gaming fans most excited.

1) Nintendo (@Nintendo)
2) Xbox (@Xbox)
3) Super Smash Bros. (#SuperSmashBros

These were the most Tweeted about newly-announced games:
1) Super Smash Bros. Ultimate
2) Kingdom Hearts 3
3) Fallout 76
4) The Last of Us 2
5) Death Stranding

These were the moments that generated the most conversation on Twitter:
1) Super Smash Bros. Ultimate release date is announced
2) Ridley announced as newest character added to Super Smash Bros. Ultimate
3) Elder Scrolls VI trailer is revealed at @Bethesda press conference

אני לא יודע איך אפשר להגדיר יציאה של SSB חדש חוץ מאשר אירוע בתעשית הגיימינג.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 29 אוקטובר 2018, 09:41

לקאפקום היה את ה Q2 הכי ריווחי בהסטוריה של החברה לפי הדו״ח הרבעוני שפורסם על ידם.

לא היה לי כח להתעמק בו יותר מדי אבל ברור שזה בעיקר בזכות המשחק הכי מצליח בתולדות קאפקום: מאנסטר האנטר וורלד.

אני מבסוט, קאפקום ריווחית ומצליחה אלו תמיד חדשות טובות בשבילנו, מקווה שהמומנטום ימשיך עם רזי 2 ו DMC 5 בשנה הבאה.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 29 אוקטובר 2018, 10:13

לא יודע אם זה נחשב לאכזבה עבור רוקסטאר אבל זו הפתיחה של RDR2 ב UK:

UK retail sales figures are out for Red Dead Redemption 2 and while the title has sold very well indeed, it has failed to top FIFA 19, which remains the biggest week one release of the year.

Second place is highly respectable of course, but with huge development costs, the game will need to successfully monetise its online service in order to be considered a success – by Rockstar standards at least.

The title was never going to have the same draw as the company’s biggest franchise. And the games market is a very different place to 2013 when GTA V was released. But week one sales of 27 per cent of the biggest game launch of all-time is nothing to be sniffed at.

We await a report on digital sales from Rockstar or parent Take-Two.

Another way to look at the game is that RDR 2 claimed just over 60 per cent of the retail market this week, so the idea that no one was buying anything else this weekend is rather put to rest. Compare that to an incredible 89 per cent market share for GTA V on its launch week and you get an idea of how big it was out-of-the-blocks.

More recent comparisons of 75 per cent for FIFA 19 and just 44 per cent for Call of Duty: Black Ops 4 show RDR 2 is doing well, though not outstandingly so, in dominating public consciousness at launch.


אז כן פתחו גבוה יותר מ COD החדש ושאר הלהיטים שיצאו השנה אבל עדיין לא הצליחו לנצח את FIFA (ואני מבין את השוק ואיך דברים עובדים בחיים אבל זה פשוט עצוב שהוצאה שנתית לעוסה של EA מנצחת משחק שעבדו עליו במשך 8 שנים מאות ואף יותר אנשים.

ככה או ככה RDR זה לא GTA כמו שאפשר לראות מהססטיסטיקה, הפתיחה שלו שווה ל 27% מהפתיחה של GTA5 ב 2013. אם נשווה את המשחק נטו ל RDR הראשון אז הוא פתח פי 2 ממנו כשהנתון פה לא כולל דיגיטלי בכלל (שבזמנו עם RDR הראשון היה לא רלוונטי בכלל) ככה שהמספרים בפועל הם לפחות פי 3 מ RDR הראשון.

תשפטו אתם אם רוקסטאר צריכה להיות מרוצה, כנראה עם הכסף של האונליין היא בטוח תחזיר את ההשקעה ובריבית :)

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי BiA » 29 אוקטובר 2018, 10:24

כן, RDR הוא לא GTA, ככה שיש לו משמעותית פחות כוח בקרב שחקני קז'ואל, אבל עדיין לא הייתי מתרגש.. צריך לזכור שמדובר בשוק של תרבות פיפא מטורפת, זה המגרש הביתי של EA. לא דואג לרוקסטאר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אוקטובר 2018, 10:47

כמו שאמרנו בדיון בזמנו על האם רוקסטאר עובדת על GTA6 במקביל ל-RDR2 או לא, RDR2 הוא לא GTA ואם הם שמים ב-RDR את כל כוח הפיתוח של רוקסטאר במקום לעבוד על GTA במקביל, הם עושים טעות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10162
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 29 אוקטובר 2018, 11:37

השאלה היא מה היו הציפיות של רוקסטאר, אם הם ציפו להגדיל את המותג שהוא RDR ולכן ההשוואה היא מול RDR הראשון אז הם בסך הכל יכולים להיות מרוצים (מכירות של פי 3 על פני המשחק הראשון זה לא נתון שאפשר לזלזל בו) אבל אם הם באים ממקום של מספרי GTA אז ברור שמהבחינה הזו הם לא הצליחו.

בלי קשר להשוות ל GTA5 זה לא הוגן כלפי אף משחק, גם GTA6 כמעט בוודאות לא יתקרב למספרים של GTA5, זו תופעה של אחת לעשרים שנה בערך מה שהלך עם המשחק הזה, ההייפ שהיה לפני היציאה שלו היה כזה הזוי שא GTA4 הגיח מהמתים ונכנס ל NPD חודש לפני היציאה מרוב שאנשים כבר התחרפנו מהציפייה וכבר הלכו לקנות כל דבר עם המילה GTA עליו בציפייה למשחק. זה לא באמת מדד המשחק הזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אוקטובר 2018, 11:55

RDR2 אולי לא מצופה למכור כמו GTA, אבל אם רוקסטאר ידעו את זה מראש (וכולנו ידענו את זה מראש) אז למה לשים את כל הקלפים עליו? למה לא לפתח את GTA6 בזמן שהמשחק הזה מפותח במקביל בדיוק כמו שהם עשו עם RDR1 ו-GTAV? זה ממש מוזר.

GTA5 היה עם מספרים מעולים בשיגור, אבל הפריקיות האמיתית שלו היא הזנב הארוך בצורה הזויה. אז כן, אולי גם GTA6 לא ימכור כמו 5, אבל RDR2 אפילו לא יתחיל להתקרב וברור ש-GTA6 ימכור פי כמה מונים מאשר RDR2.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22098
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 29 אוקטובר 2018, 12:05

אני עדיין מהמר שזה יהיה המשחק השני הכי מוכר שלהם, אני לא מבין איך אתם כבר באים ב"טענות" לרוקסטאר שהם לא פיתחו במקביל עוד פרוייקט מטורף של אלפי עובדים במשך שנים, כאילו זה ככה בקטנה... בא נחכה ונראה כמה הוא באמת מוכר, אני לא יודע כמה המכירות הפיזיות באנגליה הם בהכרח מדד, ותזכרו שהמולטי בהחלט יכול לשנות פה לא מעט, בחודש הבא, כמו גם גרסאות הדור הבא...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אוקטובר 2018, 12:58

מוזר לי שרוקסטאר מעבירים דור שלם בלי gta. בפס1 היו שלושה משחקים, בפס2 גם שלושה ובפס3 היו שני משחקים עם שתי הרחבות די גדולות לשני. ציפיתי לפחות אחד בדור הזה. אם rdr דורש את כל הצוות של rdr וכל שאר רוקסטאר כולל רוקסטאר צפון אז אני לא בטוח שהפרוייקט הזה שווה את זה מבחינתם פיננסית. היה עדיף לתת לgta5 לעשות את שלו במשך רוב הדור הזה ולהכריז על gta6 שיצא ב2019 או 2020, שש או שבע שנים מלאות אחרי 5 (מה שהיה הופך את זה למחזור הפיתוח הכי ארוך של gt אי פעם).

אולי זה כי לא שחקתי בrdr1 אז ההייפ שלי ל2 קצת יותר נמוך מgt, אבל אתם לא הייתם גם מעדיפים gta אם במבנה הנוכחי של רוקסטאר הם מסוגלים להוציא רק aaa אחד בדור?

זה כל כך מוזר, הם פמפמו דור קודם שני gta, מקס פיין 3, מידנייט קלאב, מקס פיין 3, מנהאנט, la נואר, טניס שולחן ו-rdr ובדור הזה רק rdr2 אחד בודד? אני יודע שלא כולם היו 100% פיתוח פנימי אבל כל אחד ואחד מהמשחקים האלה לקח משאבים. זה כל כך מוזר, כמעט הזוי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 29 אוקטובר 2018, 13:25

זה דווקא ממש לא מוזר בעיניי והאמת שמספיקות כמה שעות בודדות ב-RDR2 בשביל להבין למה המשחק הזה שתה להם את רוב כוח הפיתוח בשנים האחרונות..הוא עצום,מפורט ויורד לפרטים בצורה כמעט מפחידה לדעתי. המשחקים שלהם פשוט קפצו בסקייל בצורה די פסיכית מהדור הקודם ולצערנו כמות השיחרורים היא הראשונה לשלם את המחיר.
אני שמח ש-GTA הבא יהיה משחק דור הבא,זה יאפשר להם להציג קפיצה טכנולוגית ראויה מ-RDR2,שהוא עצמו הישג לא קטן,ולהמם את כולנו. אני מניח ש-GTA6 יגיע אפישהו ב-3 השנים הראשונות של הדור הבא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אוקטובר 2018, 13:30

לא אמרתי שאני לא מבין למה rdr2 שואב את המשאבים שלהם, אמרתי שאני לא מבין למה הם חושבים שזה חכם להשקיע את כל המשאבים שלהם בrdr. מעבר לזה לא ברור לי איך מחברה של 8 משחקים בדור, הם הפכו לאחד. זה פשוט מוזר, לא משנה כמו rdr גדול או מפורט.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 110 אורחים