עכשיו סתם חיפשתי קצת על מי מפתחת בדיוק את סמאש ומסתבר שזו לא נינטנדו אלא SORA LTD, בשיתוף על נאמקו-באנדאי או משהו, ולפי ויקינינטנדו כלשהו מצאתי את זה, לגבי smash brawl:
Sora Ltd. is a video game developer founded by Masahiro Sakurai, mainly to develop Super Smash Bros. Brawl. It has just 2 members (Including Sakurai), with Brawl also being developed with some "borrowed" Game Arts employees. Early in 2009, Sora and Nintendo announced Project Sora, a subsidiary that would develop games exclusively for Nintendo's systems.
חברה עם 2 עובדים (!), שעושה אאוטסורסינג או משאילה עובדים מצוותים אחרים. השאלה היא כמה עובדים יש בנאמקו-בנדאי שממש עובדים עליו ובמשך כמה זמן, אבל תגיד לי אתה קיאו - כמה עוד מפתחות AAA אתה מכיר, שלחברה הראשית שמפתחת אותן יש רק 2 עובדים?
אז עוד לא הגעתי לתשובה הסופית אבל בא נסכים שלפחות super smash brawl הוא לא AAA סטנדרטי, בלשון המעטה, וננסה למצוא משהו על ultimate עד אז (;
עריכה:
הנה מקור נוסף עם יותר מידע
http://videogameresource.wikia.com/wiki/Sora_Ltdאז הם הוקמו בהשקעה מטורפת של 200 מליון ין (כ-1.7 מליון דולר), כשרק 72% מהם הגיעו מהכיס של נינטנדו.
עבדו עליו 30 אנשים שרובם מושאלים מצוותים אחרים, בהמשך נוספו עוד כמה כנראה אבל לא כתוב כמה... אני מצטער, גם ב-2009 זה היה לא ממש מספיק כדי להחשב השקעה כספית וכמות מאסיבית של אנשים של משחק AAA, לדעתי.
עריכה2:
סליחה, כל ההשקעה המטורפת הזו של מליון דולר מצד נינטנדו בחברה עם 2 עובדים, הייתה ב-2009, רק אחרי ההצלחה של Brawl, שעליו כנראה עבדו אפילו פחות אנשים... הכל פה הזוי לי, קשה לי להבין איך אנחנו בכלל מנהלים ויכוח על ערכי הפקה של משחק AAA ב-2018, עם המספרים האלה, גם אם זה נכון ללפני 9 שנים (:
עריכה 3:
מתוך ויקיפדיה של סמאש אולטימט, זה שאנחנו מדברים עליו:
Unlike previous Super Smash Bros. games, the team was not assembled from the ground up, which sped up preparation time.[21] The project plan for the game was finished in December 2015, when the downloadable content for 3DS and Wii U was in development; staff gathering was done soon afterward.[22]
The development period was shorter compared to previous entries in the series.[23]
Sakurai's goal for Ultimate was to include every character from previous games,
knowing that this would be a complex problem for both development and licensing;[20] it would also drastically increase the cost of development. The return of Bandai and Sora made it easier for this to happen.[21] Sakurai also wanted to adjust character abilities as to speed up the game,[20] although not to an extent to which it would alienate players unfamiliar with the series.[22] Sakurai knew that Ultimate was a core title for Nintendo, and that it had a dedicated playerbase that he did not want to disappoint, and believed that completing this goal was necessary to satisfy the fan base.[20]
Sakurai was also faced with the decision to create a completely new game system or build off of pre-existing ones; he chose to build off pre-existing ones because there would only be about a third of the characters he desired in the final game.[22] All the returning characters' abilities had to be re-balanced so they could work in Ultimate.[23]
בקיצור, באמת שככל שאני קורא עוד - אני מבין שזה ממש רחוק מהשקעה של AAA בטח ב-2018