GTA V - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3699
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 09 ספטמבר 2013, 18:13

DrKeo כתב:גם 3 לא רץ חלק, מאוד רחוק מחלק.
אגב, רצה עכשיו שמועה שהתקציב של GTA5 הוא... 265 מליון דולר. כן, 265 מליון דולר מה שהופך אותו לפיסת מדיה הכי יקרה אי פעם חוץ מאשר אוואטר ושודדי הקריבים 3 שעלו 300 מליון כל אחד.

כן, רק שזו שטות מוחלטת: מדובר על סכום מוערך בלבד שכולל מן הסתם את תקציב השיווק שלו (שהוא בתכלס הכסף הגדול), ואלו מספרים דומים לאלו שכבר ראינו במשחקי COD ובאטלפילד. הכסף הגדול זה תמיד תקציב השיווק.

Laskin כתב:בדיוק ראיתי איפהשהו שמצפים שזה יהיה המשחק הראשון ש״יכניס״ מליארד ליש״ט...
http://m.scotsman.com/lifestyle/technol ... -1-3081943
תחלקו בארבעים (נדמה לי שזה מחיר המשחקים באנגליה) וזה 25 מליון עותקים. נשמע בהחלט סביר, אם זה יהיה כל מה שאמור להיות.

גם אם הוא יכניס, זה לא יהיה הראשון. גם פה משחקי COD האחרונים כבר חצו את המיליארד דולר תוך פחות משבועיים, ככה שהכנסות של מיליארד לישט הם כבר כיסו עוד לפני הDLC.

Megalomaniac
Trainee
הודעות: 292
הצטרף: 14 אפריל 2013, 10:46

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Megalomaniac » 10 ספטמבר 2013, 03:17

לפי IGN שכבר שיחקו קצת במשחק... הם אמרו שהם שיחקו בגרסת ה- 360 והמשחק רץ חלק בלי כמעט ירידות פריימים.. דבר שעושה רושם טוב בניגוד ל- GTA IV (אולי זה בגלל שהמנוע הזה היה חדש ב-2008 ועכשיו הוא כבר כמה שנים בשוק והם למדו אותו מספיק).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 ספטמבר 2013, 05:08

swym כתב:כן, רק שזו שטות מוחלטת: מדובר על סכום מוערך בלבד שכולל מן הסתם את תקציב השיווק שלו (שהוא בתכלס הכסף הגדול), ואלו מספרים דומים לאלו שכבר ראינו במשחקי COD ובאטלפילד. הכסף הגדול זה תמיד תקציב השיווק.


גם אם הוא יכניס, זה לא יהיה הראשון. גם פה משחקי COD האחרונים כבר חצו את המיליארד דולר תוך פחות משבועיים, ככה שהכנסות של מיליארד לישט הם כבר כיסו עוד לפני הDLC.

גם תקציבי סרטים או כל מוצר אחר שיוצא לשוק כוללים את השיווק, זה חלק מהשקת המוצר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3699
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 10 ספטמבר 2013, 19:36

DrKeo כתב:גם תקציבי סרטים או כל מוצר אחר שיוצא לשוק כוללים את השיווק, זה חלק מהשקת המוצר.

לא בדיוק, כי עלויות שיווק בינלאומיות של סרטים מחושבות בצורה שונה.
אבל בכל מקרה זה לא משנה, כי הזכרתי כבר שגם בתעשיית המשחקים כבר היו אחרים שעשו מספרים כאלו קודם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 ספטמבר 2013, 12:37

swym כתב:לא בדיוק, כי עלויות שיווק בינלאומיות של סרטים מחושבות בצורה שונה.
אבל בכל מקרה זה לא משנה, כי הזכרתי כבר שגם בתעשיית המשחקים כבר היו אחרים שעשו מספרים כאלו קודם.

COD יחד עם תקציב שיווק כמעט 300 מליון דולר? מתי זה היה? כי לא שמעתי על זה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 22097
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 10 ספטמבר 2013, 12:47

אולי משחק או שניים עשו בהסטוריה משהו שקרוב למליארד פאונד, שזה 1.6 מליארד דולר, בערך. המשחק הזה צפוי לעבור גם אותם.
שני הCOD האחרונים מכרו בערך 25 מליון כל אחד, נגיד במחיר ממוצע של 50 דולר, חצי במחיר מלא וחצי במחיר זול יותר בהרבה במבצעים - מדובר עדין בקצת פחות ממליארד ליש"ט.
כנראה שצופים לGTA למכור עכשיו על הקונסולות מספר דומה לCOD, אבל יודעים שכשהוא ישוחרר לPC - הוא ימכור עוד איזה 5-10 מליון, ואז כשישוחרר לדור הבא - ימכור גם כן מספר דומה.
גם כאן - הDLC שבטוח יגיע לא נכנס לשכלול.

סה"כ - יש לGTA 5 פוטנציאל למכור למעלה מ-40 מליון עותקים בשנתיים וחצי הקרובות, שזה יותר ממה שCOD בודד אי פעם ימכור, כנראה


אגב, המשחק שבאמת "הכניס" הכ הרבה עד היום - הוא WOW, עם למעלה מ-10 מליארד דולר, אבל הוא לא נחשב :)

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 10 ספטמבר 2013, 13:06

DrKeo כתב:COD יחד עם תקציב שיווק כמעט 300 מליון דולר? מתי זה היה? כי לא שמעתי על זה.


ההערכות היחידות שאני זוכר לCOD מדברות על 100-150 מיליון דולר, בכל שנה, כולל תקציב שיווק.
הוא גם מכניס כל שנה איזה מיליארד דולר, אז זו בהחלט השקעה במקום.

Laskin כתב:אולי משחק או שניים עשו בהסטוריה משהו שקרוב למליארד פאונד, שזה 1.6 מליארד דולר, בערך. המשחק הזה צפוי לעבור גם אותם.
שני הCOD האחרונים מכרו בערך 25 מליון כל אחד, נגיד במחיר ממוצע של 50 דולר, חצי במחיר מלא וחצי במחיר זול יותר בהרבה במבצעים - מדובר עדין בקצת פחות ממליארד ליש"ט.
כנראה שצופים לGTA למכור עכשיו על הקונסולות מספר דומה לCOD, אבל יודעים שכשהוא ישוחרר לPC - הוא ימכור עוד איזה 5-10 מליון, ואז כשישוחרר לדור הבא - ימכור גם כן מספר דומה.
גם כאן - הDLC שבטוח יגיע לא נכנס לשכלול.


דווקא משחקי COD לא יורדים במחיר, גם אחרי תקופה ארוכה בשוק. קשה מאוד למצוא משחק COD בן שנה בפחות ממחיר מלא. כשהם בני שנתיים, לפעמים מוצאים אותם ב40 דולר (רק לאחרונה MW3 ירד ל40$ בסטים וזה ממש מהר, ביחס למשחקים קודמים). גם במבצעי סטים, הם לא יורדים מתחת ל30 דולר (פרט לישנים, שנמכרים ב20$, למרות שמשחקים סופר פופולאריים בני 4 נמכרים לרוב במחירים שקרובים יותר ל5$).
רק המשחקים היותר ישנים (כלומר, בני 3) יורדים מתחת לקו ה30 דולר במבצעים. זה די הזוי, אבל כנראה נובע מכך שהם מוכרים המון, אז הם לא מרגישים צורך להוריד את המחיר הרבה.
זה ממש הזוי שBLOPS 2, שמתקרב לשנה, עולה עדין 60$ ואני לא חושב שהוא ירד במחיר במבצעי הקיץ של סטים.
בהחלט סביר ששני משחקי COD האחרונים ביחד, כבר עברו את ה1.6 מיליארד דולר. כל אחד לבד? לא בטוח, אבל לא יהיה מפתיע לגלות שכן - בטח ובטח אם מחשבים גם DLC.

אני חושב שדי בטוח שהיילו 3 עשה 1.6 מיליארד דולר. הוא הכניס 1.3 בשבוע הראשון, אז הגיוני שמעט אחרי הוא הצליח להגיע גם ל1.6 מיליון. אין לי ספק שמשחק כמו מריו קארט, שמוכר עשרות מיליונים גם עבר את הסכום הזה (לא יורד במחיר במשך שנים). סקיילנדרס מכניס כל שנה חצי מילארד דולר, מאז שהוא יצא, אז בטח גם הוא עבר את הסכום הזה.
לא יפתיע אותי אם דיסני אינפיניטי יעשה את זה, גם.
משחקי פוקימון מוכרים סביב ה15 מיליון בכל פעם. כל אחד מהזוג מוכר איזה 10-15 מיליון בשנה הראשונה, ככה שאם נכפיל 30 מיליון, כפול 40 דולר (כמו כל משחקי נינטנדו, הם לא נוטים לרדת במחיר), כנראה שכבר נגיע ל1.2 מיליארד דולר, רק בחצי שנה-שנה הראשונה לחייהם (לא כולל מוצרים נלווים, קונסולות מיוחדות וכן הלאה).

בכל מקרה, לא חסרות דוגמאות של משחקים שעשו את זה (כנראה - אין לנו נתונים ואני מתבסס לצורך הוויכוח על איך שאתה חישבת), למרות שכמו שאמרת, זה עדין נדיר והישג מאוד מרשים. אני גם מסכים איתך שGTA V צפוי להיות הצלחה יותר גדולה מרוב המשחקים שיצאו אי פעם וזה אפילו כולל מפלצות כמו COD ופוקימון.

הנתון הזה שם את הכתבה ואת הנתונים בה באור עוד יותר מגוחך ומשכנע אותנו עוד יותר לא לקחת כל מה שרשום שם ברצינות. הם זורקים מספרים לא מבוססים, ממציאים נתונים בשביל הייפרבול ובדרך גם עושים טעויות מאוד בסיסיות.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ספטמבר 2013, 07:58

המפה של המשחק:
תמונה
העיגול הפצפון הזה? זה זה:
תמונה

הנה עוד פעם המפה, עם כמה מהאזורים שראינו בטריילרים:
תמונה

והנה הגודל שלה (45.2 ק"מ מרובע):
תמונה
הגודל של SA היה 36 ק"מ מרובע וכמובן שהיו בה הרבה פחות אזורים פנימיים, או מה לעשות במים.

ליד המפות של IV וSA וRDR (ביחס נכון):
תמונה
רק העיר היא שני שליש מהמפה של RDR (שהיתה עצומה). זה מטורף.

והנה ההשראה למפה:
תמונה
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6614
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 10 ספטמבר 2013, 23:59

ווע ווע.. כל משימה תיקח חודש...
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 ספטמבר 2013, 23:59

המפה דלפה, הנה השוואה שלה לזו של רד דד, 4 וסאן אנדראס. יחס גודל אמיתי בין המפות, האמת שהיא נראת רק טיפה יותר גדולה מזו של סאן אנדראס ואין שם יותר מדי עיר (העיר בערך בגודל של חצי ליברטי סיטי מ4) אבל עדין מרשים, ביחוד שכל האזורי מים ממודלים בצורה מלאה מתחת למים. שמתי את התמונה בטאג ספויילר למי שלא רוצה לראות:
ספויילר: הצג
תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ספטמבר 2013, 09:27

DrKeo כתב:המפה דלפה, הנה השוואה שלה לזו של רד דד, 4 וסאן אנדראס. יחס גודל אמיתי בין המפות, האמת שהיא נראת רק טיפה יותר גדולה מזו של סאן אנדראס ואין שם יותר מדי עיר (העיר בערך בגודל של חצי ליברטי סיטי מ4) אבל עדין מרשים, ביחוד שכל האזורי מים ממודלים בצורה מלאה מתחת למים. שמתי את התמונה בטאג ספויילר למי שלא רוצה לראות:
ספויילר: הצג
תמונה


שמתי את ההשוואה הזאת בהודעה הקודמת, ביחד עם חישוב הגודל.
היא גדולה בהרבה מSA. מדובר ב45 קמ"ר, לעומת 38. אם מחשבים גם את כל המבנים שאפשר להכנס אליהם בחופשיות ואת האזורים מתחת למים, אז מדובר בהפרש עצום.
העיר בלבד בערך שני שליש מהפה העצומה של RDR, אז זה מאוד מרשים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ספטמבר 2013, 09:45

45 קמ"ר לעומת 38 קמ"ר לא נשמע לי כזה הבדל גדול (ביחוד שזה שטח ששם הבדלי גודל מורגשים הרבה פחות), ביחוד שSA זה גם משחק דור קודם וגם משחק בן 9 שנים. כמובן שאני מאוד אוהב שהעולם נורא גדול יחסית אבל בגלל שרובו בנוי משטחים חוץ שהם פשוטים בהרבה מעיר זה הרבה פחות מרשים אותי, כלומר אלה אם אני אסתובב בחוץ ואגלה שממש יש בשטחים האלה הרבה תוכן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ספטמבר 2013, 09:55

DrKeo כתב:45 קמ"ר לעומת 38 קמ"ר לא נשמע לי כזה הבדל גדול (ביחוד שזה שטח ששם הבדלי גודל מורגשים הרבה פחות), ביחוד שSA זה גם משחק דור קודם וגם משחק בן 9 שנים. כמובן שאני מאוד אוהב שהעולם נורא גדול יחסית אבל בגלל שרובו בנוי משטחים חוץ שהם פשוטים בהרבה מעיר זה הרבה פחות מרשים אותי, כלומר אלה אם אני אסתובב בחוץ ואגלה שממש יש בשטחים האלה הרבה תוכן.


אני מתאר לעצמי שבהחלט יהיה שם הרבה תוכן. לא רואים את זה במפה, אבל כבר ראינו ישובים קטנים יותר בכל מיני מקומות במפה.
בהתחשב בזה שאנחנו באמת 9 שנים אחרי ובדור אחרי, אני לא חושב שיש ספק שהכל יהיה הרבה יותר עמוס ומלא בתוכן. זו תוצאה של היכולת של רוקסטאר שהשתפרה המון מאז והעובדה שעכשיו זה אפשרי טכנית.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ספטמבר 2013, 02:36

Nucleus_Dawn כתב:
אני מתאר לעצמי שבהחלט יהיה שם הרבה תוכן. לא רואים את זה במפה, אבל כבר ראינו ישובים קטנים יותר בכל מיני מקומות במפה.
בהתחשב בזה שאנחנו באמת 9 שנים אחרי ובדור אחרי, אני לא חושב שיש ספק שהכל יהיה הרבה יותר עמוס ומלא בתוכן. זו תוצאה של היכולת של רוקסטאר שהשתפרה המון מאז והעובדה שעכשיו זה אפשרי טכנית.

אני מרגיש כאילו gta5 זה מה שהיינו אמורים לקבל בgta4. אולי ברמת פירוט של gta4 אבל אני לפחות ציפיתי לעולם גדול מזה של sa (בטוח לא שליש גודל), מטוסי סילון, שליטה מגיבה, מערכת ירי איכותית, שליטה ארקיידית מצויינת במכוניות ולא קבלנו את כל זה. כמה שאני מתלהב מgta5 אני פשוט לא יכול לנער את ההרגשה שהם עשו לנו תרגיל שבו הם לקחו לנו את כל הצעצועים ועכשיו שהם מחזירים לנו אותם זה פתאום מרגיש מרענן.
We're just normal men. We're just innocent men

Megalomaniac
Trainee
הודעות: 292
הצטרף: 14 אפריל 2013, 10:46

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Megalomaniac » 11 ספטמבר 2013, 06:24

המפה נראת ריקה כזאת רק חלק קטן ממנה זה עיר.. למרות שאני בטוח שבפועל העיר לא קטנה ושהמרחקים בה לא קצרים, אבל בהשוואה לגודל המפה היא רק חלק קטן..

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ספטמבר 2013, 09:14

DrKeo כתב:אני מרגיש כאילו gta5 זה מה שהיינו אמורים לקבל בgta4. אולי ברמת פירוט של gta4 אבל אני לפחות ציפיתי לעולם גדול מזה של sa (בטוח לא שליש גודל), מטוסי סילון, שליטה מגיבה, מערכת ירי איכותית, שליטה ארקיידית מצויינת במכוניות ולא קבלנו את כל זה. כמה שאני מתלהב מgta5 אני פשוט לא יכול לנער את ההרגשה שהם עשו לנו תרגיל שבו הם לקחו לנו את כל הצעצועים ועכשיו שהם מחזירים לנו אותם זה פתאום מרגיש מרענן.


המעבר הבין דורי קשה מאוד, מבחינה טכנית. אני לא חושב שהם היו מסוגלים לעשות עיר גדולה כל כך וגם לדאוג לרמת הפירוט שראינו בIV, בכל מקום במפה.
את ההתקדמות הגדולה הם עשו בתחומים אחרים, כמו הכתיבה ויצירת עיר שמרגישה אורגנית יותר מכל דבר אחר ולא בגודל, או במספר כלי הרכב.
העיר היתה הרבה יותר קטנה (ובאמת לא הצדיקה מטוסים), אבל היא גם היתה הרבה יותר דחוסה.

מערכת ירי איכותית, אגב, לא היתה באף משחק GTA, עד עכשיו. זו של GTA IV היתה הטובה ביותר בסדרה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 11 ספטמבר 2013, 09:52

חלק קטנטן יחסי הוא בעיר, עדיין זה שטח גדול מאוד. יהיה מעניין. רוקסטאר אדירה וזו הסדרה הכי חשובה שלה, אז ההשקעה האדירה לא מפתיעה כלל.

אני צופה כאן עשיריות רבות. זה קל.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38747
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ספטמבר 2013, 14:42

Nucleus_Dawn כתב:
המעבר הבין דורי קשה מאוד, מבחינה טכנית. אני לא חושב שהם היו מסוגלים לעשות עיר גדולה כל כך וגם לדאוג לרמת הפירוט שראינו בIV, בכל מקום במפה.
את ההתקדמות הגדולה הם עשו בתחומים אחרים, כמו הכתיבה ויצירת עיר שמרגישה אורגנית יותר מכל דבר אחר ולא בגודל, או במספר כלי הרכב.
העיר היתה הרבה יותר קטנה (ובאמת לא הצדיקה מטוסים), אבל היא גם היתה הרבה יותר דחוסה.

מערכת ירי איכותית, אגב, לא היתה באף משחק GTA, עד עכשיו. זו של GTA IV היתה הטובה ביותר בסדרה.

למה לא יכלו לעשות את השטחים הפתוחים? העבודה הקשה זאת העיר, לא הבחוץ. אולי המנוע שלהם לא היה עדין טוב מספיק בשביל זה, אולי סיבה אחרת, אבל כשאתה מציב סטנדרט מסויים אתה לא יכול לחזור אחורה כשאתה עובר לקונסולה חזקה פי 10, ההפך, אתה צריך ללכת קדימה. המינימום שהם היו צריכים לעשות זה לתת לנו כל מה שהיה בדור הקודם פלוס כל התוספות שהם רצו לעשות. כלומר אתה באמת תהיה מרוצה אם GTA6 בדור הבא יהיה פתאום במפה קטנטנה רק כי היה מעבר דור? ממש לא, הוא צריך להכיל כל מה שיש בGTA5 רק מפורט יותר ועשוי טוב יותר.

בנושא המערכת ירי, זה שהיא מחורבנת בעבר לא נותנת לך פס לעשות אותה מחורבנת בעתיד, ביחוד שכולם עשו מערכות ירי טובות כבר בדור הזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ספטמבר 2013, 15:59

DrKeo כתב:למה לא יכלו לעשות את השטחים הפתוחים? העבודה הקשה זאת העיר, לא הבחוץ. אולי המנוע שלהם לא היה עדין טוב מספיק בשביל זה, אולי סיבה אחרת, אבל כשאתה מציב סטנדרט מסויים אתה לא יכול לחזור אחורה כשאתה עובר לקונסולה חזקה פי 10, ההפך, אתה צריך ללכת קדימה. המינימום שהם היו צריכים לעשות זה לתת לנו כל מה שהיה בדור הקודם פלוס כל התוספות שהם רצו לעשות. כלומר אתה באמת תהיה מרוצה אם GTA6 בדור הבא יהיה פתאום במפה קטנטנה רק כי היה מעבר דור? ממש לא, הוא צריך להכיל כל מה שיש בGTA5 רק מפורט יותר ועשוי טוב יותר.

בנושא המערכת ירי, זה שהיא מחורבנת בעבר לא נותנת לך פס לעשות אותה מחורבנת בעתיד, ביחוד שכולם עשו מערכות ירי טובות כבר בדור הזה.


כי הם לא רצו לעשות שטחים פתוחים שאין בהם שום דבר לעשות. זו היתה אחת הביקורות הגדולות על SA. אני מתאר לעצמי שהם העדיפו לעשות פחות ויותר טוב, מאשר יותר ופחות טוב. ברוב התחומים, הם הצליחו.

מערכת הירי של GTA IV אחלה לגמרי. לא מבוססת יותר מידי סקיל, אבל עושה את העבודה. היא מהווה התקדמות עצומה מזו בSA, שלא רק שהיתה הרבה פחות מבוססת סקיל (לא היה את הקטע המגניב של לכוון לאזורים שונים בגוף, כמו בIV), היא גם לא תמיד עבדה כמו שצריך, נדבקה לגופות, עברה לכוון לגופות, במקום לאויבים חיים, לא היתה חכמה מספיק לזהות אויבים קרובים ומסוכנים וכיוונה על רחוקים יותר ועוד כל מיני בעיות שהיו בה.
מערכת הירי בGTA IV היתה המערכת הכי טובה בסדרה. זו אחת המכאניקות שהם שיפרו. הם גם התקדמו בעוד כמה וכמה תחומים. הם לא התקדמו בגודל העולם, אבל זה רק פרמטר אחד.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 22097
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 11 ספטמבר 2013, 16:12

אני מסכים... זה שהיה יותר גדול, אבל ריק מתוכן - לאו דווקא יתרון.
היריות לעומת זאת - עדיין לא הרגישו כמו משחק אקשן, אלא יותר כמו מחשבה שלאחר מעשה.
בנוסף, אני חושב שהם ממש השתדלו ללכת על ריאליזם, שלא היה בקודמים (חוץ ממתי שאתה אוכל משהו ומשמין מיד - זה היה מאוד ריאליסטי), ולכן הורידו "אטרקציות" מסויימות והתמקדו במקומם בפרטים שבאמת לא היו מעולם במשחקים. הפיתוח לקח שנים גם ככה רק למנוע והאופוריה, אז החליטו לעשות מפה מפורטת ויחסית לקודם - קצת יותר קטנה. לי לא היתה בעיה שהעולם הרגיש קטן מדי, כי בכל מקום כמעט - היה מה לעשות ומשהו פה לראות. "כמעט", כי כן היו רחובות משעממים שנראים די דומה אחד לשני, דבר שהבנתי שממש לא צריך לדאוג לגביו ב-5, ואני משוכנע שגם האזורים ה"מתים" במפה - מלאים באטרקציות.

עוד שבוע, לא? מעניין אם נראה ביקורות כבר בתחילת שבוע הבא, מישהו יודע אם יש אמברגו?

Laskin
Elder
הודעות: 22097
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 11 ספטמבר 2013, 19:36

תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3699
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 11 ספטמבר 2013, 21:58

DrKeo כתב:COD יחד עם תקציב שיווק כמעט 300 מליון דולר? מתי זה היה? כי לא שמעתי על זה.

כשמודרן וורפר 2 יצא הזכירו תקציב שיווק והפצה של 200 מיליון דולר (ויותר לפי פרסומים אחרים) + תקציב פיתוח של 40-50 מיליון דולר:
http://www.thatvideogameblog.com/2009/1 ... 0-million/
שנה מאוחר יותר, ריקלטו (שהוא כבר מקור יותר אמין) דיבר על זה שגם BF3 וגם MW3 שיצא מולו עמדו על תקציב שיווק בלבד של 200 מיליון דולר:
http://www.eurogamer.net/articles/2011- ... st-USD200m
לא יודע מה תקציב הפיתוח של המשחקים הבאים בסדרה היה, אבל ההיגיון אומר שהוא לא קטן מMW2 - עם יותר ויותר צוותים שעובדים על כל משחק בסדרה. ה-250 מיליון של MW2 כנראה רק עלו, וזה עוד בלי להזכיר את השנה עם יציאת המשחקים גם לקונסולות הדור הבא.

Laskin כתב:אולי משחק או שניים עשו בהסטוריה משהו שקרוב למליארד פאונד, שזה 1.6 מליארד דולר, בערך. המשחק הזה צפוי לעבור גם אותם.
שני הCOD האחרונים מכרו בערך 25 מליון כל אחד, נגיד במחיר ממוצע של 50 דולר, חצי במחיר מלא וחצי במחיר זול יותר בהרבה במבצעים - מדובר עדין בקצת פחות ממליארד ליש"ט.

והנה כמה דברים שכדאי לזכור בצד של ההכנסות:
מודרן וורפר 3 הכניס מיליארד דולר ב-15 יום ושבר את השיא של אווטר (17 יום). בלאק אופס 2 שבר שוב את השיא והכניס מיליארד דולר ב-14 יום. אני יכול להבטיח לך שאת ה-600 מיליון דולר הנוספים הם כבר עשו, וכנראה שלא תוך זמן רב מידי.
זה נחמד לממצע מחירים של משחקים, רק שמשחקי COD מתחילים על כל הפלטפורמות עם תג מחיר של 60 דולר ומעלה ונשארים במחיר הזה הרבה הרבה זמן. סביר להניח שגם חצי שנה לאחר יציאת המשחק המחיר הממוצע של עותק בפועל היה גבוה מ-60 דולר בגלל גרסאות האספנים למיניהן ובגלל השמירה על הערך. וזה עוד בלי להזכיר את הElite שהיה למיטב זכרוני בתחילת דרכו שירות בתשלום, או את מכירות חבילות המפות התקופתיות שמוכרות כל אחת יותר יותר טוב ממשחק AAA ממוצע.
אני מסכים שאין הרבה משחקים אחרים שעשו מספרים כאלו של מיליארד וחצי או אפילו מיליארד: אולי איזה פרנצייז או שניים של נינטנדו, אולי באטלפילד בשקלול כל הפרימיום שלו, אולי משחקי הגיטרות בשיא דרכם בגלל עלות הפלסטיקים שהקפיצה את המחיר לעותק, ואולי אולי FIFA. אבל היו משחקים כאלו, ו-COD בהחלט נכנס לרשימה. יכול להיות שגם GTA V יהיה בה, אבל הוא כבר לא המלך הבלתי מעורער של הדור הקודם שמכר מעל 20 מיליון עותקים על פלטפורמה בודדת, ול-40 מיליון עותקים אני די בטוח שהוא לא יגיע כי פשוט אין משחקים שעושים מספרים כאלו בשום מקום.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ספטמבר 2013, 22:11

swym כתב:כשמודרן וורפר 2 יצא הזכירו תקציב שיווק והפצה של 200 מיליון דולר (ויותר לפי פרסומים אחרים) + תקציב פיתוח של 40-50 מיליון דולר:
http://www.thatvideogameblog.com/2009/1 ... 0-million/
שנה מאוחר יותר, ריקלטו (שהוא כבר מקור יותר אמין) דיבר על זה שגם BF3 וגם MW3 שיצא מולו עמדו על תקציב שיווק בלבד של 200 מיליון דולר:
http://www.eurogamer.net/articles/2011- ... st-USD200m
לא יודע מה תקציב הפיתוח של המשחקים הבאים בסדרה היה, אבל ההיגיון אומר שהוא לא קטן מMW2 - עם יותר ויותר צוותים שעובדים על כל משחק בסדרה. ה-250 מיליון של MW2 כנראה רק עלו, וזה עוד בלי להזכיר את השנה עם יציאת המשחקים גם לקונסולות הדור הבא.


והנה כמה דברים שכדאי לזכור בצד של ההכנסות:
מודרן וורפר 3 הכניס מיליארד דולר ב-15 יום ושבר את השיא של אווטר (17 יום). בלאק אופס 2 שבר שוב את השיא והכניס מיליארד דולר ב-14 יום. אני יכול להבטיח לך שאת ה-600 מיליון דולר הנוספים הם כבר עשו, וכנראה שלא תוך זמן רב מידי.
זה נחמד לממצע מחירים של משחקים, רק שמשחקי COD מתחילים על כל הפלטפורמות עם תג מחיר של 60 דולר ומעלה ונשארים במחיר הזה הרבה הרבה זמן. סביר להניח שגם חצי שנה לאחר יציאת המשחק המחיר הממוצע של עותק בפועל היה גבוה מ-60 דולר בגלל גרסאות האספנים למיניהן ובגלל השמירה על הערך. וזה עוד בלי להזכיר את הElite שהיה למיטב זכרוני בתחילת דרכו שירות בתשלום, או את מכירות חבילות המפות התקופתיות שמוכרות כל אחת יותר יותר טוב ממשחק AAA ממוצע.
אני מסכים שאין הרבה משחקים אחרים שעשו מספרים כאלו של מיליארד וחצי או אפילו מיליארד: אולי איזה פרנצייז או שניים של נינטנדו, אולי באטלפילד בשקלול כל הפרימיום שלו, אולי משחקי הגיטרות בשיא דרכם בגלל עלות הפלסטיקים שהקפיצה את המחיר לעותק, ואולי אולי FIFA. אבל היו משחקים כאלו, ו-COD בהחלט נכנס לרשימה. יכול להיות שגם GTA V יהיה בה, אבל הוא כבר לא המלך הבלתי מעורער של הדור הקודם שמכר מעל 20 מיליון עותקים על פלטפורמה בודדת, ול-40 מיליון עותקים אני די בטוח שהוא לא יגיע כי פשוט אין משחקים שעושים מספרים כאלו בשום מקום.


מריו קארט WII לא כל כך רחוק מזה, עם 34.26 מיליון עותקים, נכון ל31 במרץ השנה.
אבל כן. אין משחקים שמוכרים 40 מיליון עותקים. יש משחקים שמורידים אותם 40 מיליון פעמים, אבל אני לא חושב שהגירסא החינמית של אנגרי בירדס נחשבת.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 22097
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 11 ספטמבר 2013, 23:19

swym כתב:כשמודרן וורפר 2 יצא הזכירו תקציב שיווק והפצה של 200 מיליון דולר (ויותר לפי פרסומים אחרים) + תקציב פיתוח של 40-50 מיליון דולר:
http://www.thatvideogameblog.com/2009/1 ... 0-million/
שנה מאוחר יותר, ריקלטו (שהוא כבר מקור יותר אמין) דיבר על זה שגם BF3 וגם MW3 שיצא מולו עמדו על תקציב שיווק בלבד של 200 מיליון דולר:
http://www.eurogamer.net/articles/2011- ... st-USD200m
לא יודע מה תקציב הפיתוח של המשחקים הבאים בסדרה היה, אבל ההיגיון אומר שהוא לא קטן מMW2 - עם יותר ויותר צוותים שעובדים על כל משחק בסדרה. ה-250 מיליון של MW2 כנראה רק עלו, וזה עוד בלי להזכיר את השנה עם יציאת המשחקים גם לקונסולות הדור הבא.


והנה כמה דברים שכדאי לזכור בצד של ההכנסות:
מודרן וורפר 3 הכניס מיליארד דולר ב-15 יום ושבר את השיא של אווטר (17 יום). בלאק אופס 2 שבר שוב את השיא והכניס מיליארד דולר ב-14 יום. אני יכול להבטיח לך שאת ה-600 מיליון דולר הנוספים הם כבר עשו, וכנראה שלא תוך זמן רב מידי.
זה נחמד לממצע מחירים של משחקים, רק שמשחקי COD מתחילים על כל הפלטפורמות עם תג מחיר של 60 דולר ומעלה ונשארים במחיר הזה הרבה הרבה זמן. סביר להניח שגם חצי שנה לאחר יציאת המשחק המחיר הממוצע של עותק בפועל היה גבוה מ-60 דולר בגלל גרסאות האספנים למיניהן ובגלל השמירה על הערך. וזה עוד בלי להזכיר את הElite שהיה למיטב זכרוני בתחילת דרכו שירות בתשלום, או את מכירות חבילות המפות התקופתיות שמוכרות כל אחת יותר יותר טוב ממשחק AAA ממוצע.
אני מסכים שאין הרבה משחקים אחרים שעשו מספרים כאלו של מיליארד וחצי או אפילו מיליארד: אולי איזה פרנצייז או שניים של נינטנדו, אולי באטלפילד בשקלול כל הפרימיום שלו, אולי משחקי הגיטרות בשיא דרכם בגלל עלות הפלסטיקים שהקפיצה את המחיר לעותק, ואולי אולי FIFA. אבל היו משחקים כאלו, ו-COD בהחלט נכנס לרשימה. יכול להיות שגם GTA V יהיה בה, אבל הוא כבר לא המלך הבלתי מעורער של הדור הקודם שמכר מעל 20 מיליון עותקים על פלטפורמה בודדת, ול-40 מיליון עותקים אני די בטוח שהוא לא יגיע כי פשוט אין משחקים שעושים מספרים כאלו בשום מקום.


גם אם אני מכפיל 60 ב-25 מליון שהוא בערך מכר - זה מליארד וחצי, לא מליארד נקודה שש, העובדה שהוא הכניס בשבועיים מעל מליארד דולר אומר שהוא מכר בשבועיים בערך 15 מליון עותקים, ועוד 10 אחר כך. הגיוני, בהתחשב בקהל של COD.
דבר שני - יש משחקים שמכרו הרבה יותר על פלטפורמה בודדת, משחקים של הווי, למשל. זה קיים, מה לעשות, ואני מאמין שזה יכול לחזור על עצמו בקרוב עם GTA

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3699
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: GTA V - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 11 ספטמבר 2013, 23:41

Laskin כתב:
גם אם אני מכפיל 60 ב-25 מליון שהוא בערך מכר - זה מליארד וחצי, לא מליארד נקודה שש, העובדה שהוא הכניס בשבועיים מעל מליארד דולר אומר שהוא מכר בשבועיים בערך 15 מליון עותקים, ועוד 10 אחר כך. הגיוני, בהתחשב בקהל של COD.
דבר שני - יש משחקים שמכרו הרבה יותר על פלטפורמה בודדת, משחקים של הווי, למשל. זה קיים, מה לעשות, ואני מאמין שזה יכול לחזור על עצמו בקרוב עם GTA

השאלה היא למה הערכת את המחירות שלו ב-25 מיליון. בVGC שלא עוקבים אחרי דיגיטל Modern Warfare 3 עומד על כבר משהו כמו 30 מליון עותקים. יש לך מספרים אחרים?
חוץ מזה, אתה צריך להבדיל בין משחקים שמכרו הרבה על פלטפורמה בודדת בגלל שאין שום אפשרות אחרת להשיג אותם, לבין משחקים שמוכרים על פני כמה פלטפורמות ואז ברור שהמספרים מתפזרים באופן שוויוני יותר. אבל בשורה התחתונה אף משחק לא מכר 40 מליון עותקים עד היום, בין אם על פלטפורמה בודדת או על מספר פלטפורמות שונות.
לא הייתי מתווכח אם היית אומר 30 מליון, למרות שגם זה מספר מטורף שרוקסטאר היו חותמים עליו במקום. אבל 40 מליון? that will be a first


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 112 אורחים