idan כתב:כל האסטרטגיה השיווקית של סוני (ולא רק שלה) בנויה על אירועים גדולים, הם כמעט אף פעם לא עושים חשיפות של גיימפלי/טריילרים - בוודאי לא של הבלוקבאסטרים הכי גדולים שלהם - מחוץ לאירועים גדולים סטייל e3/psx וכו'. קח לדוגמא את הורייזן הראשון: הוא נחשף עם טריילר סיפור בe3 2015, דממת אלחוט עד e3 2016 שם הוא הציג גיימפלי לראשונה ומאז הם המשיכו לקדם אותו עד השחרור שלו בפברואר 2017 (וגם זה רק אחרי שהוא נדחה מ 2016). זה נכון גם לגוד אוף וור רק הפוך - התחיל עם חשיפה של גיימפלי ב E3 2016 ושנה לאחר מכן טריילר סיפור ואז קידום של המשחק עד השחרור שלו ב 2018 עם איזה שער בגיימאינפורמר או מה שזה לא יהיה, טריילר שיגור וכל זה, כמו תמיד, כמו כל משחק גדול אחר. אין כאן שום דבר מיוחד.דימון סולס, ראצ'ט וריטרנל הם כולם משחקים שיצאו או ייצאו לפני האירוע הגדול הבא של סוני ולכן ראינו הרבה יותר מהם מאשר הורייזן, כי פשוט היה צורך אמיתי לשווק אותם, את הורייזן לא. זה באמת לא מסובך.
ואני כמדומני הימרתי על הציון הכי גבוה לריטרנל בפורום, אז זה לא ממש קשור לטעם הסובייקטיבי שלי. אני פשוט חושב שלעשות הערכות כאלה על סמך החוסר חיבה לפרנצ'ייז הזה בפורום ווקסלים, שמונה ביום פעיל במיוחד עשרה משתמשים גג, זה לא מדד מאוד רציני בשביל לבחון הייפ, וזה שלטריילר חשיפה של הורייזן יש כמה מליוני ציפיות יותר מהטריילרים של המשחקים הנ"ל ופידבק מאוד חיובי הוא בוודאי מדד סביר יותר. מעבר לזה המפתחים של ריטרנל כל שבוע חושפים עוד מידע ועוד קטעי גיימפלי בבלוג וידיאו שלהם, ועכשיו גם נכנסנו לתקופה של ה previews, אז בוודאי שיהיה עליו שיח ער יותר בפורומים של Enthusiast גיימרים כמו ERA, כי מה יש לדבר על הורייזן? לא שמענו עליו כלום.
עכשיו גם אם הייתי קונה לחלוטין את התאוריה שמשחקים שיוצאים במרחק של חודשים רבים אוכלים את ההייפ אחד של השני, למרות שבמקרה הזה הם לא ממש דומים, לא שייכים לאותו ז'אנר, לא באותו סטייל וכו'.. הייתי מהמר שדווקא הטופ דוג בחבורה, שהוא ללא ספק הורייזן, הוא זה שיאכל את כל הקטנים. וזה לא קשור לאיזה משחקים עושים לי את זה יותר או פחות, זה לא קשור לאיזה משחקים אני חושב שהם "משעממים", זה פשוט ניתוח אובייקטיבי ככל הניתן של המציאות. הורייזן הוא המשחק הכי גדול של סוני מכל הנ"ל, כל השאר פרשנות סובייקטיבית.
אני לא מבסס את רמת ההייפ לרנטול על ווקסלים בלבד רק לתת לך את הפירוט על איזה מקומות ולינקים לדיונים יקח לי שנה ובכל זאת ווקסלים הוא דוגמא קטנטנה למה שמרגישים הגיימרים זה לא שגיימרים הם שונים. הקבוצה של SF שאני מדבר בא למשל עם איזה 1000 חברים (אולי יותר לא התעכבתי) 99.9% מהם הם גיימרים הארדקור עדיין 0 דיבורים על הוריזון 2. ודיונים על רטורנל לא מעט.
בנוגע לזה שERA לא ידברו על הוריזון 2 כי אין כלום לדבר עליו....
על SMT 5 לא היה כלום מ2017 עד 2021 ורק ב2021 קיבלנו עליו טריילר שמשתווה למה שיש להוריזון 2 שזה סתם טריילר בלי גיימפלי ועדיין אנחנו ב4 שנים פלוס שכל ERA
וכל מי שאוהב JRPG מדבר על המשחק לפחות פעם בחודש, אינספור ספקולציות מתי נראה אותו ומה נראה בוא ואם הוא ישאר בלעדי לסוויץ וכו' וכו' כל חודש מישהו בERA מוצא סיבה להעלות אותו למרות שלכאורה אין על מה לדבר כי אין גיימפלי ואין כלום ועדיין.
כשאנשים בהייפ מטורף על משחק מסוים, הם ימצאו על מה לדבר, גם מGOW רגנארוק לא ראינו כלום, אבל כל הפאקינג פורום בהייפ מטורף שאם מחר אני או מישהו אחר פותח שרשור חפירה על GOW רגנארוק הוא יהיה אחד הפעילים כאן, כי לכולנו יהיה מה להגיד אם זה על העלילה דברים שאנחנו רוצים לראות וכו'.
אז הטיעון של... לא מדברים על הוריזון כי לא ראינו כלום ואם היינו רואים אנחנו/ERA היינו מדברים... אנשים לא מדברים על הוריזון 2 כי אם אני אני אכתוב למישהו על הוריזון 2 הוא יתחיל לפהק ולהיות עייף
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
אפילו עכשיו ראיתי באיזה מקום דיון על העלילה של רטורנל ואם העלילה תהיה פוליטית או לא.
אני לא אומר שהייפ על ריטורנל הוא ברמה של GOW רגנארוק או משהו כזה אבל הוא יותר משל הוריזון 2 ולא בגלל תאריך היציאה זה חודשים ככה.
על הקטע של הpast patterns של סוני וזה שהיא חושפת בעיקר בתערוכות שלה past patterns זה כלי טוב לחיזוי אבל הוא לא יכול להיות היחיד, אם אני מסתמך אך ורק על past patterns ועל "הגיון אינטואיטיבי" אני אתקע כש"הגיון הבריא" והpast patterns ייכשלו בלהסביר סיטואציה נתונה.
עכשיו אתה יכול להגיד לי "למה שזה יעניין אותי עד כדי כך" אותך אולי לא, אבל אני בא מתחום הניהול זה ברור שאני אתעניין מעל הממוצע בענינים האלה
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
בכל מקרה אני חושב שכל מי שמנהל איתי דיון כבר יודע שהוא בדרך לקבל חפירה אז זה לא שחידשתי לך כבר ידעת לאן אתה נכנס
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
ובנוגע להוריזון 2 וזה שהוא משחק גדול יותר, אף פעם לא אמרתי שהוא לא משחק גדול יותר מריטורנל, זה רק לאסקין שקפץ למסקנה שאמרתי שרינטול יותר גדול אני ולאסקין אוהבים להתווכח
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
אמרתי שהוא יכול לפגוע במכירות של הוריזון.
אבל גם אם אני מסכים עם כולכם שהוריזון 2 הוא משחק גדול יותר מריטורנל, זה לא אומר שאפשר לדעתי לקפוץ למסקנה שריטורנל לא יכול לפגוע להוריזון 2 במכירות שלו.
גם משחקים ענקיים שלכאורה יכלו למכור את עצמם במליונים Day one מקבלים שיווק רצחני ואגרסבי ויותר יקר, כי המחשבה היא תמיד למכור עוד ועוד ועוד.
ואם ריטורנל כול לפגוע בהייפ של הוריזון 2 בגלל הגרפיקה שלו, בגלל שלחלק מהאנשים הוא יראה "דור קודם , סוני תרצה לא להראות משחק שנראה דור קודם ליד משחק שלה שנראה דור הבא.
אתה לא חייב להסכים איתי למעשה בתגובה הבאה שתכתוב לי אתה תהיה אפילו יותר משוכנע ממקודם שמה שכתבתי למעלה זה קונספרציה ובתגובה הבאה שאני אכתוב לך אני אהיה אפילו יותר משוכנע שאני צודק ככה זה עובד עם בני אדם
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
כנראה נסכים לא להסכים
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)