bling כתב:רונן,כן חלק מהמשחק זה גם סיורים והאווירה של העולם אבל אל תגזים יש מספיק קרבות ועימותים,הפייסינג שלו מלבד כמה חלקים קטנים מצויין,הוא לא אינטנסיבי לך? אולי אתה משחק על רמה יחסית קלה ועם עזרים,לי הוא היה אינטנסיבי מאוד.
רונן כתב:אווירה, עלא כיפאק, אבל אל תגידו שהוא כל כך אינטנסיבי כי בין אזור מלחמה לאזור מלחמה, יש המון סיור. זה לא מפריע לי, נהניתי מאוד גם לסייר, זה אפילו חשוב לנוח בין קרב לקרב, אבל הוא לא כזה אינטנסיבי.
ולעתים די קרובות קולטים אותי באופן תמוה. חושך כמעט מוחלט, אויב נמצא עשרות מטרים ממני, עם הפנים לצד. איך קורה שהוא זיהה את מיקומי? זה קרה רבות. אפילו אחד קלט אותי מרחוק בין חריץ צר, ואפילו הביא פגיעה מדויקת. יש להם חושים ביוניים.
swiss-the-engine כתב:בלינג עזוב קייס לא קייס. זה לא מעניין, מבחינתך הדיסק תקול... מבחינתם הם לא צריכים לשבור את הראש עם לקוח שכל מה שהוא רוצה זה שיחליפו לו את הדיסק. אל תהיה אשכנזי
swiss-the-engine כתב:מכר קצת פחות ממיליון... לא מטורף במיוחד. לא רע BY ANY STRETCH אבל לא מטורף. זה פשוט יוני אז היסטורית אין תחרות מיוחדת בחודש הזה.
וGOW3 לא יצא במרץ בכלל?
bling כתב:זה לא קשור למתי GOW3 יצא,הוא מכר יותר מכל המשחקים הבלעדיים של סוני חוץ מ GOW3 בלי קשר לתאריך היציאה שלהם.
הסטטיסטיקה של חודש יוני שהמשחק הזה הוא השלישי בכל הזמנים לא קשורה ל GOW3,זה נתון אחר שמרחיב על ההישג של TLOU
ואיך זה לא מטורף בדיוק סוויס,אנחנו מדברים פה על משחקים ממותגים מבוססים בהרבה שחלקם מכרו 6+ מליון עותקים שהמשחק הזה עבר או מכר באותו איזור (במקרה של GOW3),מותג חדש ובלעדי של סוני שיוצא בסוף הדור שמספק מספרים כאלו וככל הנראה גם יסיים באיזור 5-6 מליון עותקים לפחות זה לא מטורף בעיניך?
Laskin כתב:זה הכל יחסי.
הבלעדייים הטובים של סוני, להפך מאלו של מיקרוסופט - תמיד היו ידועים כאיכותים אך לא מכרו מליונים מהר כל כך... היילו כמובן הוא הסיסטם-סלר של ה-360, בערך כמו מריו, לסוני עד היום אין כזה. יש להם את הדגל של ההרפתקאות, את הדגל שלהם לשוטרים ולפלטפורמה, אבל אין להם מריו או היילו. גירס פנה לאותו קהל והיה מרשים במיוחד לתקופה שיצא והצליח מדהים. סוני פשוט לא הצליחה את זה אף פעם ברמה שהצדיקה את איכות המשחקים.
עכשיו, לTLOU לא היו ציפיות עד כדי כך גבוהות במכירות, הוא משחק מ-א-ו-ד בוגר וילדים לא מתחברים אליו, הוא איטי יותר, הרבה עלילה וסבלנות כשמתגנבים וכל זה... מה שכן, הביקורות נתנו את הפוש שהיה צריך כדי שגם אנשים שלא מתחברים לז'אנר בדרך כלל קנו אותו.
אז יחסית - המשחק בהחלט מכר בצורה מרשימה.
bling כתב:שמעו,אנחנו מדברים פה על משחק שמכר ב 3 שבועות בלבד מיליון יחידות בריטייל בארה"ב בלבד לא כולל מכירות דיגיטליות שבהם היה זמין מהיום הראשון (ככה שלמעשה הוא ההשקה הכי גדולה של סוני בדור הזה בארה"ב כולל GOW3),יותר מזה הוא המשחק עם הפתיחה הכי גדולה השנה בארה"ב כולל שמות כמו ביושוק וטומב ריידר שיצאו לך על מספר פלטפורמות ,והוא בלעדי,מותג חדש,שיוצא בסוף הדור כשכל השוק בתרדמת מטורפת- שימו לב כמה קונסולות נמכרו בחודש יוני:
1. 3DS - 225K
2. 360 - 140K
3. PS3 - 108K
4. DS - 54K
4. Wii - 53K
5. Wii U - 42K
6. Vita - 27K
7. Ouya - 13-19K (probably closer to 13K)
8. PSP - 8K
9. PSP Go - 34 (כן 34 אנשים,זו לא טעות)
מספרים עלובים,אז כן המשחק לא הזיז יחידה אחת של פס3 אבל לבוא לשוק שנמצא במצב כל כך מנומנם בסוף דור בחודש יוני המת ולספק מספרים כמו מותג מבוסס (גם אם לא בקאליבר של cod) באמצע הדור בחודש דצמבר זה להגדרתי מטורף,כי כל התנאים פה היו נגדו אבל מרוב שההתלהבות היתה כה גדולה בקרב המבקרים ולא פחות מזה,בקרב השחקנים (ברור לי שהרבה מזה זה מכירות מפה לאוזן של שחקנים נלהבים,התגובות בכל מקום שקוראים רשמים של אנשים אדירות-בעל ציון משתמשים של 9.1 במטהקריטיק,שזה נחשב למאוד גבוה) אז הוא הצליח להתעלות מעל כל זה.לדעתי יש פה סיפור הצלחה מדהים כשמסתכלים על כל התמונה.
DrKeo כתב:אף אחד לא מזלזל במשחק, מספרים פשוט מעולים.
Blue&Black כתב:אם אתה מדבר על runners אז באמת מוזר שהוא קלט אותך מבעד למחסום אבל אם זה היה קליקר זה מבן לגמרי כי הם יותר רגישים לסאונד ואתה אמור להטות ממש בקלות את הסטיק כדי לנוע לידם
רונן כתב:לא, אני מבין את המנגנון של המשחק. דיברתי על חיילים אנושיים.
גם הקליקרים זיהו אותי לעתים באופן תמוה, עם מינימום תנועה מצדי. כדי להמחיש את העליבות, אספר שזה קרה גם על משטח של שלג. שלג!
לעתים גם הייתה תחושה שהם רואים אותי, רצו לעברי בלי שזזתי.
bling כתב:ומצחיק שאתה סיימת את המשחק לפני,נראה לי שיש לי אותו איזה חודש לפניך,מברוק
Klayman כתב:מה גם שלא ראינו דעה כזאת רווחת בנוגע לכך ש''המשחק מרמה'', לא בביקורות, ולא כאן בת'רד.
bling כתב:
לא אמרתי שמזלזלים,זה יותר בתגובה ל SWISS שלא חושב שזה מרשים במיוחד או מטורף,אני חושב שזה כן מטורף כשמסתכלים על הקונטקסט המלא וכל המשתנים,כמובן שאם נסתכל על מספר בודד בלי הקשר אז היו סיפורי הצלחה מרשימים אף יותר בדור הזה.
ד"א בדיקה מהירה במטה קריטיק הראתה לי ש 9.1 זה לא רק ציון משתמשים מאוד גבוה כפי שניסחתי,ממה שראיתי ביחד עם מריו גלאקסי מדובר בציון המשתמשים הכי גבוה בדור הזה באופן כללי,כמובן שזה שטויות ולא מדעי או בא להצביע מה משחק יותר טוב,אלא רק שהוא קונצנזוס גדול מאוד גם בקרב הקהל וגם בקרב המבקרים וששני הגורמים הללו תרמו לו רבות למכירות.
Klayman כתב:לא שיחקתי בו, ככה שאין לי מושג באמת - אבל מהביקורות שקראתי, והרשמים של אנשים כאן, מעבר לרונן, לא זכור לי שהעלו ש''המשחק מרמה'' או שהוא סובל מחוסר עקביות. אבל באמת שאין לי מושג..
erezronen כתב:
אני לא חושב שזה עניין של רמאות. המשחק לא מרמה, הוא פשוט לפעמים מחליט מה יהיה הקצב שלו בצורה מאוד בוטה, אפילו אם זה קצת שובר את מה שהיה קודם. יש קטעים שפשוט חייבים לשחק בצורה מאוד מסויימת (בעיקר קטעים שאי אפשר לעבור בהתגנבות אלא חייבים להתמודד עם כל האויבים Heads on). אני שם לב לזה כל הזמן. יש קרבות שאני ממש נהנה בהם ומרגיש שהכל פתוח מבחינת הדרכים שאני יכול להתמודד - ויש דרכים שהמשחק ממש דורש ממני להתנהג בצורה מאוד מסויימת, לפעמים בעזרת טריקים מאוד זולים (כמו אויבים שרואים אותך למרות שבמקרים זהים לפני כן לא הבחינו בי מאותו מרחק). בדרך כלל זה לא מוריד מהמשחק כי זה משהו שנעשה לשפר את הקצב שלו, אבל לפעמים זה נעשה בצורה מחופפת מדי, ששמים אליה לב, ואז זה קצת צורם. ככה מהנסיון שלי לפחות.
swiss-the-engine כתב:למה אתה סתם אומר? התגובה שלי באה כי רשמת "מטורף"... אחר כך הגבתי לעוד תגובה שלך שבה השתמשת במילה "מרשים" ואני בטעות המשכתי עם זה ואז בסוף התגובה קלטתי שמשום מה אני משתמש במילה הזאת כי אתה השתמשת בה ושהכוונה שלי הייתה לגבי שימוש במילה "מטורף" כי זה ממש לא מטורף, אין פה מה להתווכח כשלא חסרים משחקים שהרביצו פתיחה כזאת בעבר (כלומר זה לא ממש יוצא מן הכלל), זה משחק של נוטי דוג (שהפכו לסוג של סמל לאיכות [קצת כמו בליזארד]) והמשחק יוצא עם בסיס משתמשים גדול פי 3 ממה שהיילו או קוד או גירס יצאו אליהם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 90 אורחים