נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 אוקטובר 2015, 17:33

ברוקן אייג' אחלה, DREAM FALL מקבל ביקורות מאוד חיוביות, ארמיקרוג שבור טכנית ואני אשפוט אותו עוד כמה זמן אחרי שאני אסיים את MGS5 וטקס מרפי אכן קבל ביקורות רעות. אין איזה קונסנזוס, אני גם לא רואה את טקס מרפי או DREAM FALL כסוג של אגדות עבר שקמות לתחיה. אצלי בספר יש פחות או יותר את ארמיקרוג, טים שייפר ורון גילברט בכל הסיפור הזה ואחד יצא אחלה, אחד לא ברור לי עדין מה מצבו ואני אגלה בקרוב ואחד לא יצא בכלל.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6599
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 13 אוקטובר 2015, 19:13

מה שאני לא מבין, קאזז, זה למה לעזאזל אתה כ"כ מבסוט שמשחקים יצאו לא טוב? ארמיקרוג, אגב, נאמן מאוד לחוויית הנוורהוד. אם אהבת אחד תאהב את השני, גם במצב הנוכחי עם כל התקלות. שיחקתי איזה חצי ממנו בערך ולא נתקלתי בשום תקלה משמעותית או שוברת משחק. בעיקר קליפינג של הסאונד וזהו בערך. אה כן, והפסקול הרבה פחות טוב ממה שקיוויתי.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 13 אוקטובר 2015, 19:31

גם בלי התקלות, ארמיקרוג נשמע כמו משחק הרפתקאות גרוע לפי הביקורות של RPS ויורוגיימר שקראתי.

אני לא מבסוט. אולי משועשע. אני פשוט נדהם איך היוצרים הנחשבים האלה מצליחים ליצר משחקים כאלה חלשים וחלקם אף מפגינים בורות כלפי עיצוב משחקים שכאלה ושום כוונה ליישם התקדמויות בז'אנר או חלילה לנסות דברים חדשים בעצמם. והפעם אין להם את התירוץ של המפיצה. הם לא יותר טובים מאף משחק למשל שדדליק עשתה עם השנים.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 13 אוקטובר 2015, 19:44

אתה נשמע די מבסוט עם הנאום Dr.Evil הזה של ״גיבורי הילדות שלכם שנופלים אחד אחרי השני״, חשבתי שעוד רגע תשאל אותנו ״מי יציל אתכם עכשיו אה פורום ווקסלים??!! :twisted:״ כדי להשלים לגמרי את הקלישאה.

בוא נגיד ככה, שמח לאיד, מאיזו סיבה לא ברורה (חשבתי שאתה אוהב PC וזה) אתה כן.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 13 אוקטובר 2015, 19:57

בעיקר בגלל שהגישה למשחקי הרפתקאות אירופאים תמיד הייתה שמדובר במשחקים נחותים שרחוקים שנות אור מהמשחקים של אז ושצריך שהמפתחים האלה יחזרו להזכיר לכולם איך עושים משחק P&C טוב ולמה זה היה ז'אנר מוביל. אז הם חזרו ואפשר להגיד שהמלך הוא עירום, או שאיבד את הבגדים שלו במהלך השנים.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6599
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 13 אוקטובר 2015, 20:14

מה? אירופאים? מה?! נהיית כמו לאסקין שמחפש להלל את הפולנים? ואני שמח שאני לא היחיד שקיבל את הוייב Dr.Evil מההודעה שלך. לפעמים אתה מיתמם בצורה מביכה. ושוב, אמריקרוג משחק סבבה לגמרי, אם אהבת את הנוורהוד. הוא נשען על מכניקות, חידות ורעיונות שהוצגו שם. הוא אולי לא חידש עליהם יותר מדי, ומרגישים שההפקה לא באיכות הכי הכי גבוהה, אבל הוא לגמרי נאמן לו.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 13 אוקטובר 2015, 20:56

לא יודע אם נאמן או לא. עיצוב המשחק, החידות והממשק כפי שעולה מהביקורות שקראתי מעיד על משחק הרפתקאות רע.

וכן, הרבה הרימו את האף כלפי משחקי ההרפתקאות שנעשים בגרמניה, בספרד ובמקומות אחרים לאורך העשור האחרון.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6599
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 13 אוקטובר 2015, 20:59

מישהו כאן בפורום הרים את האף? ואתה קראת עליו ואני שיחקתי בו, אז יש הבדל קטן. שוב, אם אותו מבקר לא אהב/מכיר את הנוורהוד, אז הוא מן סתם לא יאהב את זה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 13 אוקטובר 2015, 21:12

לא דיברתי על הפורום הזה. דיברתי על הגישה הכללית למשחקים האלה שמגיעים מאירופה לאורך השנים. גם אני חושב שהם סובלים מלוקליזציה לא מרשימה אבל מבחינת משחקיות הם עכשיו מתגלים כבסדר גמור לאור הכותרים שיצאו מקיקסטרטר.

לא יודע אם המבקרים שיחקו בנוורהוד וזה לא משנה מה היה אז. אני יודע שהתיאור שלהם של המשחק משמעו עבורי שמדובר במשחק P&C שמציג את כל הבעיות של הז'אנר.
נדב חושב שBA אחלה. אני שיחקתי בו וחושב שהוא לא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 אוקטובר 2015, 23:30

אני אציין שלמרות האהבה הגדולה לנוורהוד אם אני זוכר נכון הביקורות לא בדיוק היללו אותו מעבר לסגנון הגרפי והקסם. כמשחק בקרו אותו שהוא מאוד קצר והחידות קלות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21973
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 אוקטובר 2015, 12:48

זה נכון^

ואגב, אני לא "מחפש להלל את הפולנים", אבל אני כן יודע לשים לב ולשבח, כשמדינה שלא היה לה (בערך) שום קשר לתעשייה הזו עד לפני עשור, פתאום מוציאה משחקים רבים שמגיעים למיינסטרים בזמן קצר. כמו שאנשים שאומרים שיש בישראל סטארט אפים מוצלחים רבים - לא מחפשים (בהכרח) להלל את הישראלים... מדובר בנתונים :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אוקטובר 2015, 14:26

כן, פולין היא חתיכת מטאור. הם גילו את הסוד של שכר מתכנת של 1500$ בחודש עם יכולות יצירתיות יחסית גבוהות שיש במדינה כמו פולין בניגוד ללמשל ישראל שהיא מדינה שמפגרת בתחום בצורה קיצונית.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21973
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 אוקטובר 2015, 15:26

זה לא ממש הוגן, כי כל בן אדם שני במזרח אירופה הוא אמן מדהים :)
עכשיו יגידו שאני "מחפש להלל את כל מזרח אירופה", אבל פאק... הייתם פעם בחוג פיסול/ציור וישבתם ליד רוסי/אוקראיני? זה מדכא את החיים.
אני למדתי בבי"ס כביכול-אמנותי (בפועל הוא סתם מקלט לבעייתיים), וכל הרוסים שם הורידו לי את כל המוטיבציה שהייתה לי, לעסוק בתחום האנימציה ^_^

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 אוקטובר 2015, 15:53

כשזה מגיע למשחקי וידאו דווקא שוודיה היא המדינה המרשימה ביותר ביחס לגודל האוכלוסיה שלה, שימו לב לרשימה הבאה:

- Arrowhead (Magicka, Helldivers)
- Avalanche (Just Cause series; Mad Max videogame)
- Coffee Stain (Goat Simulator)
- EA DICE (Battlefield series, Mirrors Edge series; upcoming Battlefront)
- Dennaton (Hotline Miami series)
- Frictional (Penumbra series, Amnesia series; SOMA)
- MachineGames (Wolfenstein: TNO / TOB)
- Mojang (Minecraft)
- Overkill (Payday series)
- Paradox (Europa Universalis series, Hearts of Iron series, Crusader Kings series, Victoria series)
- Starbreeze (The Darkness, The Chronicles of Riddick series, Payday 2)
- Ubisoft Massive (Ground Control series, World in Conflict series; upcoming The Division)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אוקטובר 2015, 17:54

שבדיה באמת מטורפת אבל יש לי הרגשה שפולין הולכת לעשות מהפך בתעשיה. להפיק את הRPG בהפקה הכי גדולה בהסטוריה שבכל מדינה היה עולה מאות מליונים לפתח ובפולין סגרו פינה באיזה 35 מליון דולר. יש לי הרגשה שפולין ומזרח אירופה הולכות לשבור את המערב לאט לאט. הם סופר יצירתיים (ע"ע מה שלאסקין אמר. קבלתי הרצאה שלמה על זה מהמעצב של החברה שאני עובד בה :)) וגם יש להם אחלה אנשים טכנים וכל זה במשכורות סופר נמוכות. זה WIN WIN WIN לכולם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 אוקטובר 2015, 21:13

מיינקראפט זה לא יצירתי? מדובר באחת המהפכות הכי גדולות בגיימינג בשנים האחרונות.

וכמובן שאין מה לדבר על DICE מבחינה טכנית, נמצאת בלבל משלה עם עוד 2-3 מפתחות.

והוויצ'ר 3 עלה בסוף 81 מליון דולר כולל פרסום:
CEO Adam Kicinski revealed the game's total budget--including development and marketing costs--as 306 million złoty or about $81 million US

לא כזה זול.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אוקטובר 2015, 21:51

אמרתי שמיינקראפט לא יצירתי ושDICE לא גאונים טכנים? אמרתי שיש בפולין גם את הצד היצירתי וגם את הצד הטכני ועובד שם מרוויח 1/6 מבשבדיה או ארה"ב. זה בדיוק היתרון שלהם. וכן, הוויצ'ר עלה 81 מליון אבל עלויות הפיתוח היו פחות מחצי מזה. איפה תמצא משחק AAA עם כמויות תוכן שיכולות להשפיל את רוקסטאר ועלויות הפיתוח שלו היו איזה 40 מליון דולר? יש לך ספק שאם חברה מערבית הייתה עושה אותו הוא היה עולה יותר מ100 מליון רק לפיתוח?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 אוקטובר 2015, 22:05

כמות תוכן שמשפילה את רוקסטאר? הגזמת קצת אתה לא חושב? אל תשכח את כל התוכן שרוקסטאר גם כותבים, רדיו, טלוויזיה וכו'
כמובן גם המיני-גיימס הרבים שיש ב GTA5, שלא נדבר על GTA אונליין שהוא משחק נוסף בפני עצמו, ו GTA מרגיש מלוטש יותר מהוויצ'ר, פחות באגים ו jank, ומשימות ברמה שאין שני להן מבחינת תסרוט בעולם פתוח, זו עדיין הפקה רצינית יותר בהרבה, גם אם היא מציעה פחות שעות של גיימפליי לקמפיין.

אתה גם לא לוקח בחשבון שהם הוציאו כבר 10 פאטצ'ים בשביל לסדר את כל הבעיות שלו, זה גם זמן פיתוח אקסטרה, אולי זה צוות קטן אבל יש הוצאות פיתוח נוספות.

ונראה לי אפשר להשוות למוצר ישיר יחסית עם דראגון אייג' 3, למרות שנפל ממנו מבחינת רמת התוכן (קווסטים פחות טובים והרבה תוכן FETCH) אבל נראה לי זה יותר עניין ש CDPR מפתחת מוכשרת יותר מאשר עלות, יש לך מושג כמה הוא עלה?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 אוקטובר 2015, 00:08

העניין הזה של פיתוח סופר זול בפולין הוא לא ניחוש, זאת עובדה. המשחק פותח עלי ידי צוות של 250 אנשים עם עזרה של עוד 1250 פרילנסים שונים לעבודות שונות (אני משער שמיקור חוץ, כמו שt10 עושים עם פורצה) על גבי 3.5 שנים כשהתקציב פיתוח בלבד של הוויצ׳ר לפי מה שאני יודע הוא 32.4 מליון. אפילו אם נעשה את החישוב הכי מטומטם בעולם שמתעלם ממליונים על ציוד, משרדים, מיסים, שכר מדובבים, שכירה של תזמורות, ה1250 הפרילנסרים ונגיד שכל ה32 הלך ל250 עובדים אז השכר הממוצע הוא 37,000$ בשנה שזה שכר של בערך מנקה בארה״ב (וברור שהחישוב הטיפש שלי גרם לשכר להיות גבוה בהרבה כי משכורות הן רק חלק מה32.4 מליון).

כוח אדם זה, זה הקטע. פולני עולה שבריר משבדי או אמריקאי. כל מה שצוות של 100 אמריקאים יכול לעשות צוות פולני יכול לעשות בשבריר מחיר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 אוקטובר 2015, 01:05

We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21973
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 אוקטובר 2015, 10:58

כן, שבדיה עם כל חוקי העבודה שם יתקשו מאוד להתחרות מול פולין, מבחינת עלות-תועלת...
כמו שנדב אמר - השילוב של זה, ביחד עם כח אדם יצירתי ומוכשר במיוחד - מוביל לתוצאות מצויינות, ואני מוסיף, שהשילוב של תרבות מזרח-אירופאית - מובילה גם לתוצאות מקוריות יותר, לפעמים.

XCOM2 נראה מעולה. הראשון גם היה מטורף אבל אני בעיקר ראיתי אותו אצל חבר שהיה ממש טוב בו. אני ממש גרוע ואין לי סבלנות לזה, אז אני מפספס פה לגמרי :/

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 15 אוקטובר 2015, 13:43

Kazz כתב:התכוונתי לגיבורים בז'אנר ההרפתקאות. כבר הזכרתי בעבר את התופעה הקשה להסבר שכל משחקי הP&C נופלים על הפנים ואיכשהו משחקי RPG שאמורים להיות מן המורכבים ביותר לייצר, בטח על תקציב מוגבל, מנפיקים משחקים שמוזכרים כמן הטובים בז'אנר.

כנראה ערבבתי את הזאנרים כי כתבת ביקורת של RPG במקום RPS. אני חושב שהבעיות עם הציפיות מול התנפצות למציאות בזאנר ההרפתקאות נובעות מהמגבלות של הזאנר. אנשים ציפו לשחזור חוויות הילדות שהם צבעו במשקפיים ורודים ואולי כשהם קיבלו אותן הם גילו שזה לא באמת היה עד כדי כך ורוד, או שההומור שהצחיק אותם בשנות ה-90 לא מצחיק אותם באותה מידה היום.

DrKeo כתב:כן, פולין היא חתיכת מטאור. הם גילו את הסוד של שכר מתכנת של 1500$ בחודש עם יכולות יצירתיות יחסית גבוהות שיש במדינה כמו פולין בניגוד ללמשל ישראל שהיא מדינה שמפגרת בתחום בצורה קיצונית.

הנקודה היא ששכר המתכנתים על הוויצ'ר הוא לא כזה נמוך. מלבד העובדה שפולין בצמיחה מתמדת מאז ההצטרפות לאיחוד, הם צריכים להיות תחרותיים עם העולם כדי להרים פרוייקט כזה ולכן הם צריכים למשוך אנשים מבחוץ - ובשביל זה לשלם שכר תחרותי גם בקנה מידה בינלאומי.
שבדיה, פינלנד ושאר הנורדים עשו את המהפך שלהן בזכות תעשיית Demoscene שקמה בשנות ה-90. מדינות מזרח אירופה והגוש הקומוניסטי לשעבר עשו את המהפך בעקר שנות ה-2000 בזכות קהל של עשרות מליונים שהצריך מפיצות שעשו לוקליזציה למשחקים גדולים (ככה גם CDP התחילה) - וכשהמפיצות האלו עשו כסף מהפצה מקומית הן גם התחילו לפתח משחקים משלהן. אפשר לראות את אותה תופעה בצ'כיה, אוקראיינה, מזרח גרמניה וכדומה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38608
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 אוקטובר 2015, 14:16

גיא, שכר מתכנת בפולין נע בין 10,000 ל40,000 דולר בשנה. באירופה המערבית זה שכר של מנקה רחוב. זה הרבה מתחת לשכר המינימום בכל אירופה המערבית.
http://www.payscale.com/research/PL/Job ... per/Salary

רק להשוואה, שכר המינימום בארץ הוא יותר מ15,000$ בשנה.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 16 אוקטובר 2015, 11:29

איך זה ייתכן שבדפדפן החדש של חלונות 10 אין אופציה לקליק ימני ושמירת קובץ בשם? יש למשל קבצי שירים שמתנגנים ב'נגן' הפנימי של הדפדפן ואי אפשר לשמור אותם כרגיל.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2849
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 16 אוקטובר 2015, 17:57

יש להם בדפדפן אופציה של send feedback אז תתלונן...


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 65 אורחים