Kazz כתב:התכוונתי לגיבורים בז'אנר ההרפתקאות. כבר הזכרתי בעבר את התופעה הקשה להסבר שכל משחקי הP&C נופלים על הפנים ואיכשהו משחקי RPG שאמורים להיות מן המורכבים ביותר לייצר, בטח על תקציב מוגבל, מנפיקים משחקים שמוזכרים כמן הטובים בז'אנר.
כנראה ערבבתי את הזאנרים כי כתבת ביקורת של RPG במקום RPS. אני חושב שהבעיות עם הציפיות מול התנפצות למציאות בזאנר ההרפתקאות נובעות מהמגבלות של הזאנר. אנשים ציפו לשחזור חוויות הילדות שהם צבעו במשקפיים ורודים ואולי כשהם קיבלו אותן הם גילו שזה לא באמת היה עד כדי כך ורוד, או שההומור שהצחיק אותם בשנות ה-90 לא מצחיק אותם באותה מידה היום.
DrKeo כתב:כן, פולין היא חתיכת מטאור. הם גילו את הסוד של שכר מתכנת של 1500$ בחודש עם יכולות יצירתיות יחסית גבוהות שיש במדינה כמו פולין בניגוד ללמשל ישראל שהיא מדינה שמפגרת בתחום בצורה קיצונית.
הנקודה היא ששכר המתכנתים על הוויצ'ר הוא לא כזה נמוך. מלבד העובדה שפולין בצמיחה מתמדת מאז ההצטרפות לאיחוד, הם צריכים להיות תחרותיים עם העולם כדי להרים פרוייקט כזה ולכן הם צריכים למשוך אנשים מבחוץ - ובשביל זה לשלם שכר תחרותי גם בקנה מידה בינלאומי.
שבדיה, פינלנד ושאר הנורדים עשו את המהפך שלהן בזכות תעשיית Demoscene שקמה בשנות ה-90. מדינות מזרח אירופה והגוש הקומוניסטי לשעבר עשו את המהפך בעקר שנות ה-2000 בזכות קהל של עשרות מליונים שהצריך מפיצות שעשו לוקליזציה למשחקים גדולים (ככה גם CDP התחילה) - וכשהמפיצות האלו עשו כסף מהפצה מקומית הן גם התחילו לפתח משחקים משלהן. אפשר לראות את אותה תופעה בצ'כיה, אוקראיינה, מזרח גרמניה וכדומה.