הנושא הטכני הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 דצמבר 2022, 14:39

רציתי להביא את הניתוח הטכני של הקליסטו פרוטוקול ונפל לי האסימון שאנחנו צריכים נושא כזה :)

אז הנה הניתוח של הקליסטו פרוטוקול. נראה שהוא רץ על ה-"unreal 3.5״ של הדור הזה (4.26) עם קוסטמיזציה רצינית. סוג של MKX או ארקאם נייט של הדור הזה. הוא אפילו מצליח במצב 30 להביא 3 אפקטי RT שונים על הקונסולות! הוא עושה ב-RT צל, השתקפות ומשהו מקוסטם משלהם שמחשב שקיפות של בשר ועור בשביל ליצור מפלצות דוחות. וההשתקפות היא לא של השתקפויות מושלמות בלבד, גם השתקפויות מחוספסות נתמכות. כלומר הוא עושה ב-RT דברים שספיידרמן לא חלם עליהם, אפשר להגיד שהישום שלהם מביא משהו שהוא בערך פי 4 בסיבוכיות RT מאשר ספיידרמן. אין לי מושג איך המשחק עצמו יצא, אבל טכנית הוא מרשים. לפחות כשמדברים על גרפיקה נטו, כי מבחינת גיימפליי אין פה משהו מפוצץ ראשים, מה שמאפשר לו לרוץ גם על הפס4.

We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21790
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2022, 14:53

המשחק הזה הוא פחות או יותר ההגדרה במילון של "משחק מסדרון", ספק אם היו יכולים לעשות זאת בעולם פתוח...
אבל כן, הוא יפה מאוד ומרשים טכנית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 דצמבר 2022, 15:06

Laskin כתב:המשחק הזה הוא פחות או יותר ההגדרה במילון של "משחק מסדרון", ספק אם היו יכולים לעשות זאת בעולם פתוח...
אבל כן, הוא יפה מאוד ומרשים טכנית.

ומה אם אני אגיד שבצורה מאוד לא אינטואטיבית דווקא בעולם פתוח כמו של ספיידרמן קל יותר לעשות RT? הנקודה היחידה שהייתי נותן לספיידרמן היא העצים, שהם כלבה ל-RT. במשחק כמו הקליסטו פרוטוקול כל קרן שיורים פוגעת במשהו, מה שיוצר עומס על ה-RT. אבל במשחק כמו ספיידרמן שנמצא במקום פתוח רוב הקרניים מגיעות לשמיים, מה שמקל על ה-RT. בגלל זה תראה הרבה דמואים של RT מתרחשים בעיר, אבל כזאת בלי עצים :)

ובכל מקרה הקליסטו פרוטוקול עושה כל כך הרבה יותר מספיידרמן עם RT. רק העובדה שהוא עושה השתקפות גם על עצמים מחוספסים כבר שמה אותו בליגה אחרת לגמרי מספיידרמן. ועל זה תוסיף את הצל והשקיפות בשר וקבלת תוצר ממש מרשים. זה קיים רק במצב 30 אגב, וכשמסתכלים על ההבדל הגרפי בין מצב 30 ל-60 הוא ממש גדול. מדובר במשחקים האלה שלא הייתי משחק במצב 60, רק כי ההפרש הגרפי ממש גדול בינהם.

אבל זה לא הוגן, המשחק יצא שנתיים אחרי ספיידרמן. בואו נראה מה יהיה בספיידרמן 2. אבל הקליסטו פרוטוקול מראה איך אחד המשחקים הכי מרשימים כרגע על הקונסולות עדין מסוגל לעשות 3 אפקטים של RT במקביל ועוד לא מדובר באפקט זבל, לעשות RT השתקפות שכולל השתקפויות מחוספסות זה ממש game changer לתאורה של המשחק ורואים את זה בהשוואות בין מצב 30 למצב 60. אז אם לפני זה היה אפשר להגיד ״טוב נו מטרו הוא משחק דור קודם״, על הקליסטו פרוטוקול קצת יותר קשה להגיד את זה, אפילו אם המשחק רץ על הפס4. אני חושב שאם כבר הוא מדגיש שאפילו אם משחק לא נבנה ב-100% רק לדור הבא, עדין אפשר לישם בו כמות מרשימה ממש של RT. ומשחק שיפותח מאפס לדור הבא דווקא יוכל לעשות יותר RT, לא פחות, כי בכל צעד של הפיתוח ישתמשו רק בטכניקות שמחמיאות ל-RT במקום לרסטוריזציה.

וזה גם מראה איך העתיד של הקונסולות האלה צופן משחקים שמשתמשים ב-RT מכל כיוון אפשרי אפילו שהן לא טובות במיוחד ב-RT. איך ה-pipeline של הפיתוח יעבור לכיוון של RT, ושהקונסולות האלה מסוגלות לעשות את זה אפילו אם רוב המשחקים של השנתיים הראשונות פשוט זרקו אפקט אחד בצורת brute force שהוריד את הקונסולות לברכיים מה שיצר אוירה שהן לא ממש מסוגלות להמודד עם RT סביר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21790
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2022, 15:21

כן, קליסטו עושה שימוש גדול יותר בRT, כי המשחק עצמו ללא הRT הוא פשוט בהרבה, ברמה של משחק PS3, אז יש להם עוד הרבה יותר מרחב תמרון עם הכח שנותר להם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 דצמבר 2022, 15:24

Laskin כתב:כן, קליסטו עושה שימוש גדול יותר בRT, כי המשחק עצמו ללא הRT הוא פשוט בהרבה, ברמה של משחק PS3, אז יש להם עוד הרבה יותר מרחב תמרון עם הכח שנותר להם.

זה.. לא נכון. RT לא עובד ככה. חוץ מזה כל דבר בקליסטו פרוטוקול נראה חצי דור מעל לספיידרמן, זה שהוא במסדרון דווקא מקשה על ה-RT, לא מקל. וכלומר, ספיידרמן הוא ליטרלי משחק פס4 בלי כמעט שום שדרוג, זה אשכרה הגרסת פס4 פרו שהדביקו עליה RT כך שאם כבר למישהו יש מלא מרוווח מקום עם ה-GPU, זה ספיידרמן, לא הקליסטו פרוטוקול שנראה גרפית לפני ה-RT חצי דור מעליו.

אבל שימוש אמיתי ב-RT לא מבוסס על ״משחק א׳ מנצל 50% מה-GPU ומשחק ב׳ 70% מה-GPU אז במשחק א׳ יש מלא כוח לעשות עוד RT״. כלומר, יש אלמנט מסויים של זה, אבל מדובר בחלק אחד מני רבים, כמו למשל:
- הסביבות של המשחק, הוא פתוח או סגור? ובצורה אירונית פתוח זה טוב יותר ל-RT מאשר סגור, אפילו אם זה קאונטר אינטואטיבי.
- במבנה של המשחק מבחינת טכניקות. למשל האם עושים דשא מפוליגונים או מכרטיסים? על הפס4 זאת לא שאלה בכלל, ברור שכרטיסים כי מבצע הרבה יותר טוב ברסטוריזציה. אבל דווקא עם RT עדיף דשא שכל להב דשא בו הוא ממש מודל תלת מימדי כך ששוב, בצורה קאונטר אינטואטיבית דשא של הפס4 יקשה על ה-RT הרבה יתור מאשר דשא דור הבא שבו כל להב הוא ממש מודל תלת מימדי.
- האם התחשבו ב-RT בבניה של השלבים? למשל מניפות פוליגונים שהם צורה מאוד נפוצה בפס4 ואחורה הן רוצחות ביצועים ב-RT. אז שוב, בצורה אירונית דווקא כשמשתמשים במניפות שהן שיטה פשוטה ושכונתית דווקא יש יותר קושי עם RT מאשר לבנות רצפה מפורטת יותר.

כלומר אפשר לבנות את אותו משחק ולהגיע לביצועים אחרים לגמרי של RT, וזה לפני שמדברים על איך המערכות RT עצמן כתובות. כלומר בצורה אירונית אתה יכול לבנות משחק פתוח יותר עם יותר פוליגונים ופחות ״זיופים״ ודווקא לקבל בסופו של יום ביצועי RT טובים יותר. דווקא המשחקי פס4 שמלאים בקיצורי דרך לגרום למשחק לבצע טוב יותר על הפס4 פוגעים בביצועי RT.

לפחות לדעתי ולפי ההבנה שלי, אתה תראה בדור הזה לא מעט משחקים, בטח מהחברות הכי חזקות טכנית בתעשיה, שהולכים עד הסוף עם RT. נניח מערכת תאורה שכולה מבוססת RT. אני בהחלט רואה את זה קורה. ואתה רואה סימנים ראשונים של זה והדור אפילו לא התניע עדין. מי יודע מה יהיה בספיידרמן 2, אבל אני מקווה שתהיה שם מערכת תאורה מלאה של RT + השתקפות RT שחלה על יותר מאשר רק עצמים עם השתקפות מושלמת כמו זכוכית. ואולי ספיידרמן יהיה עדין עם תאורה אפויה וסתם השתקפות RT מעפנה, מי יודע, תלוי בצוות ובמטרות שלו. אבל נראה את הדור הזה הולך לכיוון הזה לדעתי. נגיע בדור הזה למשחקים שבהם RT זאת לא אופציה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21790
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2022, 16:22

קליסטו מפורט הרבה יותר לפני RT כי הוא מסדרוני לעומת ספיידרמן עולם פתוח. קליסטו צריך לחשב דברים שנמצאים בערך 10 מטר ממך, ספיידרמן קילומטר, בקליסטו יש מקסימום 5 דמויות על המסך בו זמנית, בספיידרמן עשרות, ומכוניות וAI מורכב יותר וכו׳… אז כן, לקליסטו יש הרבה יותר כח פנוי להשתמש בו לפני שמדברים על RT, בטח בהיבט של CPU, זכרון ואולי גם זכרון של הכרטיס.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 דצמבר 2022, 16:41

Laskin כתב:קליסטו מפורט הרבה יותר לפני RT כי הוא מסדרוני לעומת ספיידרמן עולם פתוח. קליסטו צריך לחשב דברים שנמצאים בערך 10 מטר ממך, ספיידרמן קילומטר, בקליסטו יש מקסימום 5 דמויות על המסך בו זמנית, בספיידרמן עשרות, ומכוניות וAI מורכב יותר וכו׳… אז כן, לקליסטו יש הרבה יותר כח פנוי להשתמש בו לפני שמדברים על RT, בטח בהיבט של CPU, זכרון ואולי גם זכרון של הכרטיס.

מה פתאום, קליסטו נבנה עם הפס5 במחשבה במובנים מסויימים, ספיידרמן הוא משחק פס4 בכל רמ״ח אבריו. קליסטו בהגדרות לפני ה-RT משחק הרבה יותר כבד גרפית מספיידרמן.

קליסטו גם משחק כבד יותר גרפית וגם מציג RT אקספוננציאלית יותר מרשים. הוא עושה לספיידרמן 1UP בשתי הקטגוריות במקביל.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21790
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2022, 16:48

זה שNFS החדש נבנה לדור הבא בלבד לא הופך אותו אוטומטית ליותר מורכב ומתקדם טכנית מפורצה הורייזון שהוא קרוס ג׳ן… משחק יכול לוותר על הדור הקודם ועדיין להיות פשוט מאוד במבנה שלו ודרישות הCPU וזכרון.
ספיידרמן לגמרי משחק פס4 שהלבישו עליו RT, ועדיין הוא נראה לי מורכב יותר במבנה שלו ממשחק מסדרון כמו קליסטו, גם אם יש בו פחות פירוט.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 דצמבר 2022, 16:59

Laskin כתב:זה שNFS החדש נבנה לדור הבא בלבד לא הופך אותו אוטומטית ליותר מורכב ומתקדם טכנית מפורצה הורייזון שהוא קרוס ג׳ן… משחק יכול לוותר על הדור הקודם ועדיין להיות פשוט מאוד במבנה שלו ודרישות הCPU וזכרון.
ספיידרמן לגמרי משחק פס4 שהלבישו עליו RT, ועדיין הוא נראה לי מורכב יותר במבנה שלו ממשחק מסדרון כמו קליסטו, גם אם יש בו פחות פירוט.

להגיד בפעם השלישית ש-RT במסדרון זה הרבה יותר כבד מאשר בעולם פתוח? :)
ואתה טוען שקליסטו פרוטוקול רץ מהר יותר בלי RT מאשר ספיידרמן? לא ראיתי עדין בנצ׳מארקים, אז זה טיעון מעניין אבל על מה הוא מבוסס? :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21790
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2022, 17:39

אני לא יודע אם בהכרח ירוץ מהר יותר כי זה הרי לא אותו מנוע ויש משחקים מכוערים שרצים ב-30 פריימים ומשחקים סופר מרשימים שרצים ב-60, אז זה ברור שזו לא המתמטיקה, יש עניין של יעילות ושל מפתחים עשרוניים יותר ופחות, אנחנו לא משווים פה תפוחים לתפוחים.
אני מדבר על המבנה של המשחק קודם כל… הוא הרבה יותר פשוט ממשחק עולם פתוח, בוודאי ובוודאי על הCPU והזכרון.

לגבי ספציפית מסדרון לעומת עולם פתוח - אני לא השתכנעתי עדיין… יש את העניין של כמה פעמים האור יקפוץ וכמובן שאם עושים מליון פעמים אז במסדרון זה יכול להיות כבד יותר אבל זו לא חובה וזה שמשהו נתרחש בעולם פתוח לא אומר שיש רק מקור שמש שהוא האור היחיד וזהו… יש תאורות רחוב וסמטאות ושילוט וכו׳. בעולם פתוח יש גם מנהרות, חדרים וכו׳, לא הכל מתרחש בעולם הפתוח תחת כיפת השמיים.
זאת אומרת, לפי מה שאתה אומר הסצינות הכי כבדות בראצ׳ט הן הסצינות שבו הוא בחדר סגור וקטן שרואים למרחק של 10 מטרים קדימה עם מעט דמויות, ולא בעולם הפתוח עם הרבה מהן וחישובים שצריך לבצע על עצמים רחוקים מאוד, בנוסף לRT? אולי אני לא מבין משהו אבל זה נשמע לי פחות הגיוני.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 דצמבר 2022, 23:53

Laskin כתב:אני לא יודע אם בהכרח ירוץ מהר יותר כי זה הרי לא אותו מנוע ויש משחקים מכוערים שרצים ב-30 פריימים ומשחקים סופר מרשימים שרצים ב-60, אז זה ברור שזו לא המתמטיקה, יש עניין של יעילות ושל מפתחים עשרוניים יותר ופחות, אנחנו לא משווים פה תפוחים לתפוחים.
אני מדבר על המבנה של המשחק קודם כל… הוא הרבה יותר פשוט ממשחק עולם פתוח, בוודאי ובוודאי על הCPU והזכרון.

כמובן שזה תפוחים לתפוזים, אבל אתה זה שאמר שספיידרמן יותר כבד ממנו כי הוא עולם פתוח. אין לי מושג איזה משחק יותר כבד, אבל שניהם רצים על הפס4 כך שבשני המקרים בסופו של יום בצד של המעבד שניהם מרווים את היגואר ושניהם ממלאים את הזיכרון של הפס4. אני כן יודע שבצד הגרפי קליסטו נראה חצי דור מעל לספיידרמן עוד לפני ה-RT, כך שאם הייתי צריך לקחת ניחוש כללי, קליסטו יותר כבד על ה-GPU ממנו, אבל כמו שאמרת - תפוחים לתפוזים. אבל בכלליות מה בדיוק הקונספט הזה ״אבל זאת לא חוכמה״ לכל משחק שמשתמש ב-RT מעבר לאיזה אפקט brute force בודד? הרי רוב המשחקים בשוק יהיו משחקי מסדרון, אז תמשיך להגיד את זה גם על משחקי מסדרון שיוצאים עוד 4 שנים? בסופו של יום זאת קטגוריה שלמה של משחקים ואני די בטוח שזה לא ״לא חוכמה״ להרים אותם לגרפיקה מדהימה.

Laskin כתב:לגבי ספציפית מסדרון לעומת עולם פתוח - אני לא השתכנעתי עדיין… יש את העניין של כמה פעמים האור יקפוץ וכמובן שאם עושים מליון פעמים אז במסדרון זה יכול להיות כבד יותר אבל זו לא חובה וזה שמשהו נתרחש בעולם פתוח לא אומר שיש רק מקור שמש שהוא האור היחיד וזהו… יש תאורות רחוב וסמטאות ושילוט וכו׳. בעולם פתוח יש גם מנהרות, חדרים וכו׳, לא הכל מתרחש בעולם הפתוח תחת כיפת השמיים.
זאת אומרת, לפי מה שאתה אומר הסצינות הכי כבדות בראצ׳ט הן הסצינות שבו הוא בחדר סגור וקטן שרואים למרחק של 10 מטרים קדימה עם מעט דמויות, ולא בעולם הפתוח עם הרבה מהן וחישובים שצריך לבצע על עצמים רחוקים מאוד, בנוסף לRT? אולי אני לא מבין משהו אבל זה נשמע לי פחות הגיוני.

יש הרבה סמנטיקה ל-RT. סצנות חוץ יותר קלות מסצנות פנים, כי רוב הקרניים עפות לשמיים בזמן שבסצנות פנים כל קרן תפגע במשהו כשלכל פגיעה יש מחיר על ה-GPU. זאת עובדת RT כללית. אבל כמובן שמעבר לזה יש עוד המון משתנים, כמו למשל צמחיה (כלומר אפקטי אלפא) שיכולה להיות במשחק אחד ולא קיימת במשחק אחר שהיא מאוד כבידה לחישובי שיידרים של RT. ואם אפקטי אלפא, אז פיצוצים, אש וכו׳ הם גם מאוד כבדים. ומעבר לזה יש עוד המון דברים שיכולים להשפיע על ביצועים, למשל מודלים שיש בהם הרבה חורים משפיעים על הביצועים לרעה והצורה שבה מוציאים לפועל דברים כמו גדרות, דחיסות, רמת הסיבוכיות של השיידרים וכו׳.

בסופו של יום זה שילוב של המון דברים, אבל שלב פתוח ככלל אצבע הוא פשוט יותר ל-RT משלב סגור. יש בביצועים של RT המון דברים קאונטר אינטואטיבים, למשל כמו זה שככל שיש יותר צללים, הביצועים של RT טובים יותר ביחס לרסטוריזציה עד שמגיעים לנקודה מסויימת שבה RT צל הוא מהיר יותר מאשר צל קלאסי ברסטוריזציה. עוד דבר לא אינטואטיבי הוא שעדיף מודלים מפוצצים פוליגונים מאשר מודלים עם מעט פוליגונים שמשתמשים במפות נורמל (שזה בעצם איך שמודלים עובדים במשחקי וידאו מאז דום 3). כלומר בצורה אירונית הביצועי RT יהיו טובים יותר על סלע שמורכב ממליון פוליגונים עם פירוט מטורף מאשר מודל של סלע שהמירו אותו ל5000 פוליגונים ומפות נורמאל כמו בכל משחק ב-20 שנים האחרונות. זאת גם אחת הסיבות למה טכנולוגיות כמו ננייט חשובות לעתיד RT של התעשיה. ועוד טרוף לא הגיוני הוא שעדיף לבנות עץ שבו כל ענף וכל עלה הוא ממש פוליגונים אמיתיים, כמו העצים בסרטי CGI, מאשר עצים שמורכבים מהמון קלפים וספרייטים כמו במשחקים עד היום.

כל זה אומר שבצורה לגמרי קאונטר אינטואטיבית, משחק עם גרפיקה של דור הבא שבו כל להב דשא הוא מודל עצמאי שמתנופנף ברוח, כל עץ בנוי בתלת מימד מלא עד העלה הכי קטן וכו׳ דווקא ירוץ מהר יותר מבחינת RT מאשר משחק כמו TLOU2 שפשוט יקבל גרסת דור הבא עם RT. וזאת גם הסיבה שכל מה שאנחנו רואים עד עכשיו מבחינת RT הוא פשוט לא רלוונטי. למי אכפת בכלל מה אינסומניאק או UBISOFT עשו עם RT כשהם לקחו משחק דור קודם והדביקו עליו השתקפות? זה לא רלוונטי כי זה לא מעיד על העתיד של הקונסולות כי במשחקי פס4 כל מודל או אפקט שני הם מוקש איום ונורא ל-RT, וזאת גם הסיבה שחשוב לנטוש את הדור הקודם ולעבור לפיתוח בלעדי לדור הבא. בעתיד של הקונסולות כל מודל וכל אפקט במשחק יבנה מראש בידיעה שהמנוע מבוסס מערכות של RT, וזה אומר ביצועי RT אחרים לגמרי ממה שאנחנו מכירים כרגע על הקונסולות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 05 דצמבר 2022, 12:08

עוד קצת פורטנייט עם לומין.



We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 05 דצמבר 2022, 20:48

אם לקליסטו לא הייתה גרסת דור קודם, נדב וגלאס היו באים וצועקים 'הנה תראו מה קורה כשמפתחים רק לנקסט-ג'ן. 3 אפקטים RT! השתקפויות מחוספסות! אנימציות טופ-נוטץ'! מוודלים אדירים' וכו' וכו'.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 06 דצמבר 2022, 19:30

קאז הקאליסטו סובל מזה שהוא דור קודם כי המפתחים לא היו יכולים להתחייב במלואם לא לפס4 ולדור שלו ולא לפס5 ולדור שלו הוא נראה לעיתים משחק פס4 לעיתים משחק פס4.5 ולעיתים משחק פס3.

הRT מרשים, לא אמרתי שלא, אבל RT מרשים אותי גם במריו 64.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 10 דצמבר 2022, 12:11

וואלה, הפס4 כל כך מחזיקה מאחור שהיא אפילו גורמת למשחק להראות 'לעיתים כמו משחק פס3'. יופי טופי.

הנה כמה ציטוטים מ DF:
This leads to one of the best examples of real-time character rendering you'll find in a modern video game - not quite on par with the The Matrix Awakens demo, but it's close.

These details are preserved well in gameplay too, backed up by armor and equipment that exhibit unbelievable depth and detail

All this works in tandem to create something that feels suitably 'next gen'. The environmental detail is also impressive, with a range of locations that boast a staggering volume of hand-crafted geometric detail

Altogether, the artists and tech team have crafted one of the absolute best-looking Unreal Engine games to date.


--------

DF פירסמו את הניתוח שלהם ל nanite ו lumen בפורטנייט:

https://www.youtube.com/watch?v=O6GC8TZbJmI

הם מייחסים חשיבות גדולה לכך שזה אפשרי על הקונסולות ב 60 fps.

Laskin
Elder
הודעות: 21790
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 10 דצמבר 2022, 12:53

כן, אבל… על הXSS כדי להגיע לשם המשחק רץ לפעמים ב540P
פורטנייט.
הדור הזה ממש חלש :(

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 10 דצמבר 2022, 21:22

Kazz כתב:וואלה, הפס4 כל כך מחזיקה מאחור שהיא אפילו גורמת למשחק להראות 'לעיתים כמו משחק פס3'. יופי טופי.

הנה כמה ציטוטים מ DF:
This leads to one of the best examples of real-time character rendering you'll find in a modern video game - not quite on par with the The Matrix Awakens demo, but it's close.

These details are preserved well in gameplay too, backed up by armor and equipment that exhibit unbelievable depth and detail

All this works in tandem to create something that feels suitably 'next gen'. The environmental detail is also impressive, with a range of locations that boast a staggering volume of hand-crafted geometric detail

Altogether, the artists and tech team have crafted one of the absolute best-looking Unreal Engine games to date.


--------



DF פירסמו את הניתוח שלהם ל nanite ו lumen בפורטנייט:

https://www.youtube.com/watch?v=O6GC8TZbJmI

הם מייחסים חשיבות גדולה לכך שזה אפשרי על הקונסולות ב 60 fps.


איזו ערימת בולשיט, אני מתפלא על DF הם יורדים פה נמוך בשביל הקלקות על הניתוח שלהם, לא מקצועי בעליל. אני מודה שלא ראיתי סקירה טכנית נרחבת מאוד על המשחק כי אני כן רוצה לשחק בו מתישהו ומפחד מספוילרים (אתה יודע קאז, בניגוד אליך שלא תגע בו עם מקל והוא בשבילך רק בשר תותחים לויכוחי סרק וכדי להרגיש טוב עם עצמך :)

בכל זאת, ממה שכן ראיתי מהקאליסטו זה בבירור משחק PS4, להשוות את הקאליסטו למטריקס? בוא, המטריקס זה כאילו המשיח בא שם את הדמו ביידים של אפיק ועלה בחזרה השמימה להשאיר אותנו עם הדור המעפן הזה. הקאליסטו בכלל לא משתווה לחוויה החוץ גופית הזו שהיה הדמו של מטריקס, אבל אין לך מושג קאז, כי בחיים לא שיחקת בדמו של המטריקס ובחיים לא תשחק ואתה מדבר כהרגלך על דברים שאין לך חוויה של מקור ראשון בהם. חכה שיגיע הריימיק של RE4 אני כבר מחכה לקרוא את ההשתפכות של DF עליו טכנית בשביל קליקים. זה משחק כמעט פס3.

יש פה נטו כיוון אמנותי מצוין, ביחד עם קצת אפקטים של RT אז, DF גמרו מזה מרוב שהדור הזה מעפן ואין ממה להתלהב. תנוח בחייאת.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 10 דצמבר 2022, 21:54

אה, לך יש חוויה ממקור ראשון של קאליסטו?

אני סך הכל הבאתי את ההתרשמות של האאוטלט הטכני הכי נחשב בתחום. אבל כבר ראינו שכשזה לא תואם את מה שקבעת לעצמך, כל מקור נהפך לחמור.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 11 דצמבר 2022, 10:23

ממש לא כל מקור הופך לחמור,אתה וDF פשוט משווים דמו אלוהי שמימי כמו המטריקס למשחק שנראה כמו פאקינג פס3 על סטראוידים אתה שומע מה אתה מצטט לי פה קאז?

חוץ מזה אתה לא מתווכח בצורה הוגנת, כי כשDF אומרים לדעתם שלא יהיו משחקים של 60FPS רוב הדור, אתה מתעלם מהם כאילו מדובר בבורים ושנוח לך הם פשוט האורים והתומים של התחום המילה האחרונה, פתאום הם מקבלים מאלוהים את האמת הטהורה בפקס.

אני לא מזלזל בDF בסך הכל יש להם פיות להאכיל בבית והם יצרנים של תוכן, הם צריכים לייצר סרטונים בכל מחיר ושאין ממה להתלהב ועל מה לדסקס, גם לזייף אורגזמה מהקאליסטו הולך, אבל אתה איזה אינטרס יש לך למכור פה שמשחק פס3.5 הוא מרשים טכנית?

אתה פשוט מנסה להוכיח נקודה מוזרה והזויה שמשחק יכול להיות במקביל גם משחק דור נוכחי וגם משחק דור קודם אז לא קאז, משחק דור נוכחי זה משחק שלא יכול לרוץ על הדור הקודם נקודה, אין פה מקום לויכוחים והתפלפלות, אם הקאליסטו יכול לרוץ על הפס4 אז הוא משחק דור קודם נקודה, לא משנה כמה נצנצים יזרקו עליו.

אתה יודע איזה מגוחך ההודעות שלך יראו כשנוטידוג יביאו משחק דור נוכחי אמיתי קאז? משחק שבו זמנית ישבור את כל השיאים הגרפים האפשריים וגם ינצל את הSSD לסקאלה מטורפת ופירוט מטורף שאנחנו לא יכולים לדמיין? אתה תרצה לקבור את ההודעות האלה, כמו שאטארי ניסו לקבור את כל העותקים של E.T

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 11 דצמבר 2022, 21:13

אני לא משווה בעצמי. אני מביא את ההתרשמות של DF שהוא המקור הכי נחשב לדברים האלה. אבל כשההערכה שלהם שונה משלך אז אתה שובר את הכלים.
נראה שגם לך יש תוכן ליצור אם אתה קורא לקאליסטו משחק פס3 :lol:

או שאולי ראית סטרימים של גרסת דור הקודם, כי הנה הגיע הוידאו של DF וההבדל גדול:

https://www.youtube.com/watch?v=0-utkG_o0uk

אכן קפיצה דורית. וכן, משחק יכול להיות זמין על פלטפורמות ישנות וחדשות ולהציג קפיצה דורית בחדשות. כמו שהיה תמיד. כמו פורצה הורייזון 2, כמו shadow of war וכמו עשרות משחקים בהיסטוריה. זה אתה שמנסה להתעקש על נקודה הזויה כי לפיך סייברפאנק על המחשב עם RT הוא לא קפיצה דורית מסייברפאנק על xbox one, כי עובדה המשחק קיים שם..

אז כמו שרואים בסרטון, יש הבדל ניכר ודורי בגרסאות של קאליסטו.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 13 דצמבר 2022, 22:10

תגיד לי קאז מתי התור הכי קרוב שלך לרופא עינים? כי לא יודע לך אפילו לרופא אליל למה המצב לא משהו. הקאליסטו נראה כמו איזה משחק פס4 דור ראשון, הוא מחוויר לעומת TLOU2 GOT אז איזה דור הבא בראש שלך הוא נראה ליטרלי כמו איזה משחק מעריצים שמנסה לחקות את דד ספייס בלי רבע מהתקציב שלו. איזה דור הבא ואיזה נעליים? מה הולך? מה עובר עליך בחודשים האלה, ג'יזס.

ומה בכלל פשר ההשוואה הזו בין סייברפאנק על האקסבוקס One לבין הקאליסטו? סייברפאנק הוא בהחלט משחק דור נוכחי, כי הוא צולע וגוסס על הONE והפס4 ומשונמך בגיימפלי ובפירוט שם ברמה חסרת תקדים. לעומת זאת הקאליסטו הוא "מושלם" על הפס4 אתה יודע למה? כי אל תשאל... חדשות מפתיעות! הוא משחק פס4.

בחיי קאז, כמה הסינים האלה שילמו לך ולDF בשביל להלל ככה את הקאליסטו? איזה תוכנית שיווק גרועה זו להשקיע בך במקום בציון טוב בMC :)

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 14 דצמבר 2022, 20:00

כאילו לא ראית את הניתוח ואת האופן המשמעותי שבו קאליסטו על הפס4 הוא compromised.
כן, משחק פס4 דור ראשון. מה שתגיד.

אנחנו רגילים לאנשים פה בפורום שקובעים לעצמם משהו בראש ואז טומנים אותו באדמה. כש DF משבחים משחק שאתה חושב שהוא מרשים - אחלה DF. כש DF משבחים משחק שאתה חושב לא שהוא מרשים - כמה שילמו להם. המוסר הכפול תמיד חגג אצלך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 דצמבר 2022, 16:19

יצא פאטצ׳ ל-GTAV שמוסיף בכל הקונסולות דור הנוכחי השתקפויות RT במצב פידליטי שרץ ב-30fps:


אז עכשיו במצב פידליטי יש במשחק גם צל RT (מהשמש בלבד) והשתקפות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 31 דצמבר 2022, 00:51

TSMC חוגגים היום את פתיחת הפס יצור של 3nm. הם אומרים שיש כבר yield טוב ושלקוחות מוקדמים מיננסטרימים (שם קוד לאפל) הולכים להתחיל ליצר עליו עוד בסוף q1 2023.

ביחס ל-5nm (ההליך שעליו RDNA3 - כרטיסי 7900 של AMD מתבססים) הוא מביא:
15% יותר ביצועים באותה צריכה.
או
30% פחות צריכה באותם ביצועים.

הוא גם מספק דחיסות לוגית גבוהה ב-60%.

כלומר אם לוקחים צ׳יפ שהוא היום ב5nm כמו ה7900xtx למשל, ב-3nm הוא יצרוך 30% פחות כוח ויהיה קטן ב-37.5%. אם ייצרו את הפס5 על 3nm היא תצרוך 70% פחות חשמל והצ׳יפ יהיה פחות מחצי הגודל. כנראה שהיו יוכלים להכניס אותה במארז בגודל דומה לזה של ה-XSS.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38348
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הטכני הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 ינואר 2023, 17:43

4A משחררים את העורך שלבים והמנוע שלהם לכל מי שיש עותק של Metro Exodus:
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים