עמוד 2 מתוך 16

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 24 ינואר 2023, 21:18
על ידי Shlomix
DrKeo כתב:TSMC חוגגים היום את פתיחת הפס יצור של 3nm. הם אומרים שיש כבר yield טוב ושלקוחות מוקדמים מיננסטרימים (שם קוד לאפל) הולכים להתחיל ליצר עליו עוד בסוף q1 2023.

ביחס ל-5nm (ההליך שעליו RDNA3 - כרטיסי 7900 של AMD מתבססים) הוא מביא:
15% יותר ביצועים באותה צריכה.
או
30% פחות צריכה באותם ביצועים.

הוא גם מספק דחיסות לוגית גבוהה ב-60%.

כלומר אם לוקחים צ׳יפ שהוא היום ב5nm כמו ה7900xtx למשל, ב-3nm הוא יצרוך 30% פחות כוח ויהיה קטן ב-37.5%. אם ייצרו את הפס5 על 3nm היא תצרוך 70% פחות חשמל והצ׳יפ יהיה פחות מחצי הגודל. כנראה שהיו יוכלים להכניס אותה במארז בגודל דומה לזה של ה-XSS.

כמה הליך הייצור הזה יותר יקר לעומת 5nm?
אם הצליחו לשמור על עלות דומה או אפילו זהה, אלו חדשות מעולות

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 24 ינואר 2023, 21:40
על ידי omerkot
על פניו, מעבר לתהליך חדש כזה צריך לאפשר ייצור של יותר צ׳יפים על כל פרוסת סיליקון ואחד על אחד (אותו צ׳יפ בדיוק שמיוצר בתהליך הישן או החדש) - המחיר צריך לרדת.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 25 ינואר 2023, 00:11
על ידי DrKeo
Shlomix כתב:כמה הליך הייצור הזה יותר יקר לעומת 5nm?
אם הצליחו לשמור על עלות דומה או אפילו זהה, אלו חדשות מעולות

תמונה

בתאוריה אלה אמורים להיות פחות או יותר המחירים של ווייפר אחד. הקונסולות על 7nm, אז לרדת ל-5nm כנראה מאוד לא משתלם להן כי מדובר בעליה של 60% לווייפר והדחיסות לא עולה מספיק בשביל לפצות על העליה במחיר (בהתאם למה שעומר אמר, אפשר לדחוס יותר טרנזיסטורים בכל mm^2 ולכן הצ׳יפ יכול להיות קטן יותר -> יותר צ׳יפים נוצרים מכל ווייפר).

לרדת מ-5nm ל-3nm דווקא כן יכול להיות משתלם. על פי המספרים של TSMC צ׳יפ שמיוצר ב-3nm יהיה קטן ב-37.5% בזמן שהווייפר עולה רק 25% יותר. אם מוסיפים על זה את היתרון בצ׳יפ קטן יותר לעלויות:
1) הוא צורך פחות חשמל ומיצר פחות חום - כלומר אפשר להסתפק בספק כוח צנוע יותר ומערכות קירור פשוטות יותר (ע״ע דגמי הסלים).
2) צ׳יפים קטנים יותר אומר שמבזבזים פחות סיליקון כי פחות שטח מבוזבז על צ׳יפים לא שלמים בקצוות של הוויייפר.
3) פחות סיכוי לדפקטים ביצור ככל ששטח הצ׳יפ קטן יותר (למרות שהנתון הזה צריך להתחשב גם בנתון הyeild של הפס יצור) כך שפחות צ׳יפים הולכים לפח הזבל.

אז בתאוריה לרדת ל-3nm אמור להיות משתלם. לא למישהו שנמצא על 7nm כרגע, אבל כן למישהו שנמצא על 5nm כמו הסדרות האחרונות של AMD למשל. ויש פרט נוסף שיכול לשפיע - העובדה שהביקוש ירד ו-TSMC מנסים למשוך לקוחות כמו NV או AMD כך שהם מתכוונים להוריד מחירים והטבלה שהבאתי לכאן כנראה לא מעודכנת למחירים החדשים שהם מתכננים לחצי השני של 2023.

וספציפית לגבי הקונסולות, TSMC מנסה להרוג את הפסי יצור של 7nm ולהעביר את כולם ל-6nm, כך שגם הפלייסטיישן 5 וגם האקסבוקס כנראה יעברו ל-6nm בשלב כלשהו. סוני בדיוק עשתה את זה, מיקרוסופט כנראה תעשה את זה בקרוב.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 25 ינואר 2023, 07:51
על ידי Shlomix
תודה על הפירוט.
מודע לזה שהמחירים אמורים לרדת בתיאוריה כי הליך הייצור יותר יעיל, אבל לא ראינו את זה קורה בפועל בשנים האחרונות.
מקווה שעכשיו כשהביקוש ירד יהיה יותר איזון ונראה מחירים טובים יותר.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 25 ינואר 2023, 08:58
על ידי DrKeo
Shlomix כתב:תודה על הפירוט.
מודע לזה שהמחירים אמורים לרדת בתיאוריה כי הליך הייצור יותר יעיל, אבל לא ראינו את זה קורה בפועל בשנים האחרונות.
מקווה שעכשיו כשהביקוש ירד יהיה יותר איזון ונראה מחירים טובים יותר.

בשנים האחרונות הגענו למצב שבו זה כבר לא משתלם ובגלל זה מיקרוסופט אמרו שהם לא חוזים אקסבוקס סלים. נראה ש3nm כן יותר משתלם מ-5nm, אבל אם זה המקרה אז זאת הפעם הראשונה מאז 14nm שזה משתלם לרדת בהליך יצור לעלויות - כלומר זה לא קרה בערך מאז 2016.

ולגבי הסלים, לפחות בצד של סוני הם שמו גוף קירור גדול בצורה לא סבירה, AMD הורידו אותם ל-6nm בחינם והם גם רוצים להפטר מהכונן בלוריי כך שעכשיו בשלו התנאים לפס5 סלים, ההבדל הוא שהפעם זה (כמעט) לא נובע מירידה בהליך היצור והסלים כנראה יהיה פחות סלים; אלה אם הסרה של הכונן בלוריי תתן להם את ההפרש הנדרש לעשות קונסולה באמת קטנה יחסית.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 30 ינואר 2023, 19:08
על ידי DrKeo


רימייק ממש מרשים. זה לא רימייק של בלופויינט, הם הלכו מעל ומעבר. הכל נוצר מאפס, אין אנימציות זהות או משהו משותף בין המשחקים. הוא רץ על מנוע חדש לגמרי, הכל נבנה מאפס, השלבים מבוססים על המקוריים אבל עברו שינויים מהמון בחינות, החללית היא עכשיו שלב אחד גדול במקום אוסף אזורים מחובר ברכבת, אייזק כבר לא שקט כמו במשחק המקורי, פאזלים שודרגו ועוד ועוד ועוד. באמת כל הכבוד להם, הם לקחו את המשחק המקורי וחשבו איך עושים אותו טוב יותר, בלי קשר לגרפיקה (ואז גם נתנו לו גרפיקה מודרנית). כמו שרימייק צריך להיות.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 30 ינואר 2023, 22:45
על ידי Laskin
עכשיו זה משחק שיכול להנות ממוד VR
נמש מרשים מה שעשו איתו. אני משוכנע שקיבלו כבר אור ירוק להמשך. מקווה שיפתרו את הבעיות הקיימות בהקדם, ושיהיה גם מבצע טוב

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 31 ינואר 2023, 09:08
על ידי DrKeo
Laskin כתב:עכשיו זה משחק שיכול להנות ממוד VR
נמש מרשים מה שעשו איתו. אני משוכנע שקיבלו כבר אור ירוק להמשך. מקווה שיפתרו את הבעיות הקיימות בהקדם, ושיהיה גם מבצע טוב

בדרך כלל רימייקים או רימאסטרים הם גישוש של המפיצה אם יש עניין בהמשך. הם מפתחים את DS4, סגור :)

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 31 ינואר 2023, 09:19
על ידי Laskin
לא הייתי בונה על זה כרגע… אני חושב שנקבל את הרימייק של 2 לפני כן... שאולי יחברו אותו עם 3, או קטעים נבחרים ממנו, כי 3 לא צריך רימייק ולא בטוח שמישהו ממש רוצה. המשחק השני הוא הכי טוב ואחרי ההצלחה הביקורתית (ואני מניח שגם המכירות טובות) של הרימייק הזה אני מהמר על עוד אחד לפני שממשיכים הלאה. אפשר גם במקביל, רימייק של 2 יכול לקחת שנתיים-שלוש, משחק המשך ייקח 5 שנים ויצא לדור הבא :)

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 31 ינואר 2023, 09:38
על ידי DrKeo
יכול להיות שהם יעדיפו לעבוד על רימייק ל-2, אבל אני בספק שזה מה שמוטיב רוצים. הם כנראה רוצים שיתנו להם לעבוד על משחק מקורי.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 31 ינואר 2023, 09:46
על ידי Laskin
ברור, אבל כסף קל מנצח :) ומן הסתם זו החלטה של EA ולא מוטיב

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 31 ינואר 2023, 09:50
על ידי glass man
אני מודה הריימיק של דד ספייס באמת נראה מרשים, זה לא רימאסטר.והשינוים נשמעים רצינים ביותר, עדיין יותר בא לי על הקאליסטו אבל עכשיו הריימיק לגמרי על הכוונת שלי.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 04 פברואר 2023, 21:51
על ידי DrKeo
עוד משחק שהמהירות של הסוס שלו הייתה מוגבלת על ידי הHDD.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 05 פברואר 2023, 14:26
על ידי DrKeo
מעניין לראות שמחשב עם כונן 3.5GB/s מצליח לטעון מהר יותר את פורספוקן מאשר הפס5 שיש לה כונן 5.5GB/s. אני משער שדיקומפרסיה היא צוואר הבקבוק.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 05 פברואר 2023, 21:50
על ידי Kazz
בציוץ כתוב שהאשמה היא פרוסטבייט. הגיוני, כי במשחקים אחרים באותו הדור לא הייתה בעיה כזו. וואלק די עם האג'נדה.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 13:19
על ידי DrKeo
לא ברור מה הולך עם הוגוורטס וכרטיסי AMD, אבל עם RT לא קיים כרטיס AMD שמסוגל להריץ את המשחק ביותר מ-10fps, אפילו לא ב-1080p.
תמונה
תמונה

אגב, הוא תומך ב-DLSS 3, FSR 2 ו-XESS.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 14:48
על ידי Stick
זה פורט ממש נוראי. שקלתי לקנות את הממשחק כשאתקין את ה3070 שלי אז הסתכלתי על ניתוחים שלו ובמצב הנוכחי אני לא ממליץ לאף אחד לבחור בPC. עזבו את העובדה שה3070 לא עושה 30FPS יציב אפילו ב1080p אז אין לי מה לחפש בכלל, אבל בכל הכרטיסים וגם בלי RT המשחק פשוט נופל בצורות שמרגישות רנדומליות (כנראה כשהוא טוען דברים ברקע) אל 20 ופחות לכמה שניות, כל הזמן. הדבר היחיד שמציל אותו כמובן זהDLSS 3, אבל זה לא אמור להיות המצב של שום פורט מן הסתם.
עוד דבר הזוי שהבנתי לגבי המשחק זה שיש מסך התקנת שיידרים *בכל הפעלה של המשחק*, וואלה, אין לי ממש הבנה טכנית אבל ממה שאני מבין זה מצב די ייחודי ואתה לא אמור לחכות כמה דקות בכל הפעלה של המסך עד שהוא יטען, אלא רק בהפעלה הראשונה.
פשוט פורט רע מאוד, לא הייתי לוקח אותו כדוגמה כדי להשוות בין כרטיסים. מצחיק שעם כל הבאזז הרע שמנסים בכוח לייצר על המשחק דווקא על הביצועים שלו כמעט ולא מדברים :).

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 15:01
על ידי Laskin
כן אני לא שמעתי על כל הבעיות האלה…
לגבי הביצועים של 3070 - אחרי DLSS אתה תהיה מעל 60 יציב, אז לא לדאוג ;)
מדובר בהגדרות מקסימום, עם RT… המשחק לא רץ טוב יותר על הפס5 במצב RT. אבל עניו התקנת השיידרים זה ממש הזוי ולא נשמע לי הגיוני. טירוף אם נכון.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 15:03
על ידי Uncle Pey'j
נראה גם שה-RT עצמו לא מאוד מרשים במשחק, כנראה afterthought של המפתחים ולא משהו שהם כיוונו אליו באמת. מחכה מאוד להשוואה של DF, אני מניח שהם ימליצו על quality mode, לפחות לפי העין המאוד לא מקצועית שלי זו נראית כמו האפשרות הכי סבירה, לפחות על הקונסולות.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 15:08
על ידי Stick
הRT נראה רע מאוד, אתה יכול לראות דוגמאות שלו, הרזולוציה שלו מאוד נמוכה גם באולטרה וההשתקפויות לדוגמה כל הזמן "בתנועה".
לגבי הביצועים, זה לא עניין של FPS ממוצע שכנראה אפשר להגיע אל 60 בקלות בhigh וDLSS רגיל, המשחק סובל מנפילות מתחת ל20 כל הזמן. כשמתחיל סרטון המשחק תמיד נופל לשתי שניות הראשונות, כשעוברים חדרים בטירה או יוצאים החוצה המשחק תמיד נופל. בגדול אין קשר לFPS הממוצע שלך, המשחק תמיד נופל והוא מאוד מאוד לא יציב.
זה לפחות מה שאני ראיתי בכמה ניתוחים, הייתי ממליץ להסתכל על משחק נקי של כמה דקות של מישהו מאשר על הFPS הממוצע במשחק הזה.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 15:12
על ידי DrKeo
Stick כתב:זה פורט ממש נוראי. שקלתי לקנות את הממשחק כשאתקין את ה3070 שלי אז הסתכלתי על ניתוחים שלו ובמצב הנוכחי אני לא ממליץ לאף אחד לבחור בPC. עזבו את העובדה שה3070 לא עושה 30FPS יציב אפילו ב1080p אז אין לי מה לחפש בכלל, אבל בכל הכרטיסים וגם בלי RT המשחק פשוט נופל בצורות שמרגישות רנדומליות (כנראה כשהוא טוען דברים ברקע) אל 20 ופחות לכמה שניות, כל הזמן. הדבר היחיד שמציל אותו כמובן זהDLSS 3, אבל זה לא אמור להיות המצב של שום פורט מן הסתם.
עוד דבר הזוי שהבנתי לגבי המשחק זה שיש מסך התקנת שיידרים *בכל הפעלה של המשחק*, וואלה, אין לי ממש הבנה טכנית אבל ממה שאני מבין זה מצב די ייחודי ואתה לא אמור לחכות כמה דקות בכל הפעלה של המסך עד שהוא יטען, אלא רק בהפעלה הראשונה.
פשוט פורט רע מאוד, לא הייתי לוקח אותו כדוגמה כדי להשוות בין כרטיסים. מצחיק שעם כל הבאזז הרע שמנסים בכוח לייצר על המשחק דווקא על הביצועים שלו כמעט ולא מדברים :).

כן, בגלל זה התחלתי ב״לא ברור לי מה הולך עם הוגוורטס״ :)
הקימפול שיידרים אמור לקרות רק פעם אחת, לכל היותר שוב כשמשנים הגדרות או חלק חומרה (נניח מחליפים כרטיס מסך) או אחרי פאטצ׳ גדול. או במילים אחרות, לא אמור לקרות מעבר לפעם הראשונה כמעט אף פעם.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 15:23
על ידי Stick
הנה דוגמה לאיך המשחק באמת רץ:

RT הוא בכלל לא אופציה כמו שזה נראה, אבל גם בלעדיו תנסה לא להתסכל על המספרים אלא על כמה המשחק פשוט מגמגם כל הזמן במהלך ריצה פשוטה בעיירה הזאת. כמו שאמרתי זה קורה גם בסרטונים כל הזמן, כשעוברים חדרים בטירות, פשוט נראה לי בלתי נסבל.
בקונסולות להבנתי המשחק יציב, מצב ה60 נראה די רע אבל אני מעדיף 30 יציב בקוולטי או אפילו עם RT אם הוא ישתפר קצת מאשר הדבר המגמם הזה.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 15:26
על ידי glass man
הPC נזכר להפוך לקייטנה לילדים עם צרכים מיוחדים דווקא, כשאני החלטתי שאני חוזר לסצנה, שגעון.
איך ה3070 לא מפרק את הצורה למשחק הזה? מה הולך עם הקימפול שיידרים ואיך עד היום זו לא היתה בעיה? זה לא חדש הרי שכל כרטיס מסך צריך קימפול מיוחד לו, ועובדה שעד היום זה לא היה מכשול, מה קרה?

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 16:03
על ידי DrKeo
קמפול שיידרים הפך לבעיה עם DX12. וזה לא חדש, זאת בעיה של איזה 7 שנים. אפיק עובדים על זה לאיטרציות החדשות יותר של UE5. כל עוד חברות כמו אפיק לא דואגות לזה, הנטל על הכתפיים של המפתחות. אז יש לך חברות כמו הקואליציה שמוציאות משחקים עם אפס גמגומים, ויש לך חברות כמו FROM שמוציאות תערוכת שקופיות.

Re: הנושא הטכני הרשמי

פורסם: 12 פברואר 2023, 16:15
על ידי Stick
אבל למה למשל זאת לא הייתה בעיה עם שום משחק של FROM עד אלדן רינג שפתאום סבל מזה בצורה קיצונית? מרגיש לי שיש הרבה משחקים שלא סבלו מזה ופתאום בשנים האחרונות זה מגיע כמעט בכל משחק.
בכל מקרה דווקא עכשיו מתחיל שיח לגבי זה, אני מאמין שמפה והלאה מפתחות ישימו דגש יותר גדול על העניין כי זה עושה הרבה רעש בכל יציאה חדשה וזה בדיוק מה שמזיז עניינים. כלומר ברגע שהמצב נהפך כבר לקיצוני כמו עכשיו זה המצב בו דברים יתחילו להשתפר, או לפחות ככה אני מאמין.