VGA 2022

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי glass man » 13 דצמבר 2022, 09:41

הבעיה עם BOTW זה שעם כל הכבוד שהוא באמת המשחק הכי משפיע של השנים האחרונות והקרם של הקרם של 2017. עדיין אפשר לשאול עליו את השאלה
האם Botw היה יכול להיות קיים כמו שהוא בעולם ללא סקיירים? לפי דעתי, ואני חושב שזו דעת הרוב אין מצב. ואחרי ששיחקתי בBOTW זה רק חיזק לי את ההרגשה בלי סקיירים המשחק הזה לא היה קיים כמו שהוא.

ונינטנדו של פעם? נינטנדו של פעם לא היתה מחכה לקחת השראה מבטסדה או מסקוור או מיוביסופט או כל חברה אחרת, הם היו קובעים את הסטנדרט ואחרים היו מעתיקים אותם.

כאילו, כן זה לא באשמת הצוותים, כי החומרה העתיקה גורמת לזה שהם תמיד מוגבלים בחדשנות הטכנית שהם יכולים להביא והם תמיד משחקים catch up עם מפתחים שהגיעו לדור מסוים 6 שנים לפניהם... אבל זה ממש דפק אותם ההתעקשות שלהם על חומרות עתיקות וישנות.

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי Laskin » 13 דצמבר 2022, 09:50

DrKeo כתב:
Laskin כתב:נדב - אם לזלדה על הסוויץ 2 תהיה גרפיקה כמו של horizon שיצא ב-2017 אז שוב הם יהיו עשור שלם מאחור, אם לא 15 שנה, משמע ממש לא חוד החנית וממש לא הפקה שמתחרה בהפקות הכי גדולות, ביחס לזמנה. ב-2017 לעשות משחק עם גרפיקה כזו היה עולה 100+ מליון דולר להפיק, ב-2030 זה יעלה רבע מזה.

עידן - יש כבר את גנשין אימפאקט וקוריאנים נוספים מוצלחים ביותר גם במערב, לגבי סין - כמובן שצריכים גם להוציא עוד משחקים אבל נראה שBlack Myth לבדו יעקוף מבחינה טכנית כל מה שראינו מיפן בינתיים, ונראה שעד 2025 יהיו עוד 5 כאלה בערך.

גלאס - אם אינני טועה, יש לו יש צוות יפני אבל הרבה מנוהל מארה״ב ואני מנחש שגם את המוקאפ הוא מביים בארה״ב ולא ביפן, וכן - הוא משתמש במנוע מערבי של סוני בינתיים… כרגע לפחות, ובכל מה שקשור לטכנולוגיה בה הוא משתמש - זה לא סטודיו יפני קלאסי.

אם יש לנינטנדו קונסולה בכוח של קונסולה מ2017, אז איך נראה עליו משחק מדהים טכנית? כמו הקרם של 2017, לא?


לפי השמועות יהיה להם גם DLSS וRT אז הכח יהיה של יותר מPS4 בסיסית וגם יותר מPRO, בלא מעט... ועדיין - אני לא חושב שיתקרבו להורייזון 2 על הPS4 PRO מבחינת טקסטורות, צמחיה, פירוט ועוד היבטים, וזאת למרות שהמשחק יצא בסביבות 2028, כשיהיו כלים שיהפכו זאת לדבר קל וזול בהרבה.
אין מה לעשות, חוד החנית הוא חוד החנית - נקודה. לא ביחס למשהו אחר, אלא פשוט כהגדרתו - הקצה של הקצה שניתן לעשות, ואם נינטנדו לא מספקים את החומרה אז התוכנה עדיין נשפטת לפי מה שהיא - הרחק מאחור, מבחינה טכנית.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי glass man » 13 דצמבר 2022, 09:51

Laskin כתב:נדב - אם לזלדה על הסוויץ 2 תהיה גרפיקה כמו של horizon שיצא ב-2017 אז שוב הם יהיו עשור שלם מאחור, אם לא 15 שנה, משמע ממש לא חוד החנית וממש לא הפקה שמתחרה בהפקות הכי גדולות, ביחס לזמנה. ב-2017 לעשות משחק עם גרפיקה כזו היה עולה 100+ מליון דולר להפיק, ב-2030 זה יעלה רבע מזה.

עידן - יש כבר את גנשין אימפאקט וקוריאנים נוספים מוצלחים ביותר גם במערב, לגבי סין - כמובן שצריכים גם להוציא עוד משחקים אבל נראה שBlack Myth לבדו יעקוף מבחינה טכנית כל מה שראינו מיפן בינתיים, ונראה שעד 2025 יהיו עוד 5 כאלה בערך.

גלאס - אם אינני טועה, יש לו יש צוות יפני אבל הרבה מנוהל מארה״ב ואני מנחש שגם את המוקאפ הוא מביים בארה״ב ולא ביפן, וכן - הוא משתמש במנוע מערבי של סוני בינתיים… כרגע לפחות, ובכל מה שקשור לטכנולוגיה בה הוא משתמש - זה לא סטודיו יפני קלאסי.


אה כן, בגדול אני מסכים עם זה שקוג'ימה אמריקאי עכשיו אם הרוב המחולט של הטכנולוגיה אמריקאי ואני מניח שגרילה איתם הרבה מאחורי הקלעים שהם צריכים עזרה במנוע.אין ספק היפנים קיבלו שיפור בדור הקודם, אבל הם עדיין רחוקים לגמרי מהתאוששות מהרגרסיה הטכנית שהם עברו בדור הPS360 קשה לחלוק על זה. חוץ מנינטנדו וFROM וקפקום כולם שם תקועים ברמת חדשנות של פס2. יש פה הרבה מאוד על הכתפייים של פפ16 אם התעשייה היפנית רוצה להחזיר לעצמה כבוד אבוד.טכנית הוא לא יהיה וואו אבל הוא יכול להיות טוב וחדשני מכנית ועלילתית ונראה אם הוא יספק את הסחורה הזו.

לאסקין, אתה אשכרה מהמר שblack myth ייצא? איזה אומץ :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 10:31

Laskin כתב:לפי השמועות יהיה להם גם DLSS וRT אז הכח יהיה של יותר מPS4 בסיסית וגם יותר מPRO, בלא מעט... ועדיין - אני לא חושב שיתקרבו להורייזון 2 על הPS4 PRO מבחינת טקסטורות, צמחיה, פירוט ועוד היבטים, וזאת למרות שהמשחק יצא בסביבות 2028, כשיהיו כלים שיהפכו זאת לדבר קל וזול בהרבה.
אין מה לעשות, חוד החנית הוא חוד החנית - נקודה. לא ביחס למשהו אחר, אלא פשוט כהגדרתו - הקצה של הקצה שניתן לעשות, ואם נינטנדו לא מספקים את החומרה אז התוכנה עדיין נשפטת לפי מה שהיא - הרחק מאחור, מבחינה טכנית.

אני לא יודע איזו חומרה תהיה להם בקרוב, חלשה מהפס4 או חזקה מהפרו, אבל אני די בטוח שאיזו חומרה שלא תהיה המשחקים הגדולים שלהם כמו זלדה יהיו הקרם של הקרם שהקונסולה מסוגלת לספק, כמו אולפן גדול של סוני.

אם תהיה להם קונסולה שהיא ״פס4 פרו״, אז כן, לדעתי יהיו להם משחקים שנראים טוב כמו גרסת הפס4 פרו של הורייזן או של GOW רגנרוק, הקרם הטכני שהקונסולות הללו מסוגלות לעשות.

והאם זה רלוונטי כשבמחשב משחקים במשחקי פס5 בpath tracing על 6080RTX? לא יודע לענות על זה. אני כן יודע שיש טלפונים חזקים יותר מהפס4 כבר כמה שנים ואין אף משחק בטלפונים שנראה טוב כמו משחק פס4. אבל אם הסוויצ׳ 2 הייתה בכוח של פס4, נינטנדו בקלות מתברגת בטופ של היבול של הפס4.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 10:38

בנוגע לקוג׳ימה, זה סטודיו יפני שרובו יפני, אפילו אם יש לו שלוחות בארה״ב. ובו, רוב העבודה על משחקים מערביים נעשת על ידי אסייתים בחברות קבלן. כן, הוא משתמש במנוע הולנדי אבל זה בעיקר נועד לחיסכון זמן כדי להרים משחק מאפס תוך שלוש וקצת שנים. 99% מהחברות בתעשיה משתמשות במנוע צד ג׳ ורובן נכשלות בלעשות משחק מרשים טכנית ולא מצליחות להשתמש בו כמו שצריך. לא רק שקוג׳ימה קרע למנוע הזה את הצורה, הוא קדם אותו המון, חצי מהשיפורים בין הורייזן 1 ל-2 נעשו על ידי קוג׳ימה ולא על ידי גרילה. אפילו הפורט של DS למחשב שם בכיס הקטן את הפורט של הורייזן, והוא נחשב לאחד הפורטים הכי טובים בדור הזה למחשב. הצוות של קוג׳ימה הוא הקרם של הקרם הטכני, כמה חברות יכולות להתחרות בצוות הזה בתעשיה?

ובואו לא נשכח שקוג׳ימה מעולם לא היה חלק בשקיעה הטכנית של יפן, מנוע הfox שהם הוציאו ב2015 היה אחד המנועים הכי מרשימים של אותה תקופה ו-mgs5 משחק מטורף גרפית וטכנית למרות השורשים שלו בפס3. כל משחק MGS על גבי 4 דורות של פלייסטיישן תמיד היה הדבר הכי מרשים שראית בחיים שלך ביום היציאה שלו.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי Laskin » 13 דצמבר 2022, 10:57

אני לא בטוח בכלל אם נינטנדו מסוגלים להרים משחק ברמה של GOW:R כיום. אולי עוד עשור כן, אבל כיום? מאיפה יש להם כח אדם בשביל זה בכלל?
נינטנדו עושים לעצמם חיים קלים במחשבה תחילה - מביאים טכנולוגיה מלפני עשור בזול ועושים משחקים ברבע מהתקציב שזה היה שואב מהם לפני עשור, בזכות ההתקדמות הטכנולוגית שנעשתה מאז. דברים שמפתחים לפני עשור היו יורקים דם כדי לעשות - היום זה כמעט לחיצת כפתור. טיפה בהגזמה אולי, אבל העקרון נשאר.
אז נניח וכן יצליחו להביא משהו דומה להורייזון הראשון - אני חושב שיהיה להם בכל הדור משחק אחד כזה, גג שניים, פשוט כי אין להם אלפי מפתחים, ובזמן שסוני עושה את זה עם 6 צוותים שמביאים כל אחד 2 משחקים כאלה בדור - כנראה שנינטנדו תוכל להביא שבריר מזה, ואגב - אני ממש לא בטוח שהם גם מתכוונים לעשות זאת. אין סיבה, תכלס... יקנו את הזלדה הזה באותה הכמות בין אם יושקעו בו 40 מליון, או 400 מליון דולר, מה שכנראה לא נכון אצל סוני.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 11:06

Laskin כתב:אני לא בטוח בכלל אם נינטנדו מסוגלים להרים משחק ברמה של GOW:R כיום. אולי עוד עשור כן, אבל כיום? מאיפה יש להם כח אדם בשביל זה בכלל?
נינטנדו עושים לעצמם חיים קלים במחשבה תחילה - מביאים טכנולוגיה מלפני עשור בזול ועושים משחקים ברבע מהתקציב שזה היה שואב מהם לפני עשור, בזכות ההתקדמות הטכנולוגית שנעשתה מאז. דברים שמפתחים לפני עשור היו יורקים דם כדי לעשות - היום זה כמעט לחיצת כפתור. טיפה בהגזמה אולי, אבל העקרון נשאר.
אז נניח וכן יצליחו להביא משהו דומה להורייזון הראשון - אני חושב שיהיה להם בכל הדור משחק אחד כזה, גג שניים, פשוט כי אין להם אלפי מפתחים, ובזמן שסוני עושה את זה עם 6 צוותים שמביאים כל אחד 2 משחקים כאלה בדור - כנראה שנינטנדו תוכל להביא שבריר מזה, ואגב - אני ממש לא בטוח שהם גם מתכוונים לעשות זאת. אין סיבה, תכלס... יקנו את הזלדה הזה באותה הכמות בין אם יושקעו בו 40 מליון, או 400 מליון דולר, מה שכנראה לא נכון אצל סוני.

״בלחיצת כפתור״ עובד כשאתה הולך לחומרת דור הבא. על הפס5 אפשר ״בלחיצת כפתור״ לעשות one shot בזמן שסנטה מוניקה יורקת דם על הפס4. אבל נינטנדו לא עובדת על חומרה חזקה יותר, היא עובדת על חומרה ישנה, אז הם יורקים דם בדיוק כמו סנטה מוניקה.

אני לא יודע איזו חומרה תהיה להם ומה יהיה מצב השוק, אבל אני כן יודע שכשנינטנדו מוציאה משחק כמו זלדה לחומרה שלה, כמעט לא קיימות חברות בתעשיה שמסוגלות לעשות משחק מרשים יותר על אותה חומרה.

האם זה זול יותר ב2027 מאשר ב2018 על אותו כוח של חומרה? לא יודע, אני לא בטוח. GOW:R היה זול יותר או קל יותר לפיתוח ממשחקי 2014 של הפס4? אני בספק, אפילו שיש בינהם כמעט עשור.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי Laskin » 13 דצמבר 2022, 11:44

זה לא ממש נכון, הרבה טכנולוגיות זמינות "בלחיצת כפתור" אחרי זמן מה לתוך הדור, שלא היו קיימות בתחילת אותו דור. הכלים משתפרים הרבה. הכלים שיש ב-2023 לפתח משחקים הם לא הכלים שהיו זמינים למפתחים ב-2018 כשחלקם התחילו לפתח לPS5. אבל אנחנו לא מדברים פה על 5 שנים אלא על עשור שלם קדימה, אם לא יותר, ואז בכלל יש כלים הרבה יותר טובים ויעילים. בין אם זה לתאורה, לטקסטורות, לאפקטים... אז בעצם מדובר פה על להתחיל לפתח ל"פס4" בשנת 2025, מן הסתם זה פשוט יותר מהרבה בחינות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 12:21

Laskin כתב:זה לא ממש נכון, הרבה טכנולוגיות זמינות "בלחיצת כפתור" אחרי זמן מה לתוך הדור, שלא היו קיימות בתחילת אותו דור. הכלים משתפרים הרבה. הכלים שיש ב-2023 לפתח משחקים הם לא הכלים שהיו זמינים למפתחים ב-2018 כשחלקם התחילו לפתח לPS5. אבל אנחנו לא מדברים פה על 5 שנים אלא על עשור שלם קדימה, אם לא יותר, ואז בכלל יש כלים הרבה יותר טובים ויעילים. בין אם זה לתאורה, לטקסטורות, לאפקטים... אז בעצם מדובר פה על להתחיל לפתח ל"פס4" בשנת 2025, מן הסתם זה פשוט יותר מהרבה בחינות.

הכלים האלה זמינים לגרילה עם הורייזן 2 שיצא 8 שנים אחרי השיגור וגם לנינטנדו עם זלדה ב2027. גם גרילה וגם נינטנדו בונות את המנועים של עצמן, לחיצת כפתור וכלים זמינים במנוע זה ליטרלי מה שהן בנו לעצמן.הכלים לא מופיעים יש מעין, חברות מוכשרות טכנית יוצרות אותם. לצוות של זלדה יש את הכלים האלה כי הם יצרו אותם לעצמם, כי יש להם יכולות טכניות גבוהות.

מן הסתם אם הסוויצ׳ תהיה פס4, אז המשחקים של נינטנדו יתחרו בgowr או הורייזן 2, לא בקילזון. זה הסטנדרט שהם ישפטו על פיו.

ואפילו אם תשווה את משחקי נינטנדו למשחקים שיוצאים היום על הפס5 שהיא כמעט 2 דורות מעל הסוויצ׳, משחקי עולם פתוח עדין לא ממש מצליחים לעשות מה שזלדה עושה מבחינה טכנית של מערכות. יש בזלדה יותר פיסיקה שמתקשרת ישירות לגיימפליי מאשר gowr והורייזן 2 מחוברים יחדיו.

בסופו של יום נינטנדו סוחטת את המיץ לקונסולות שלה במשחקים הגדולים ועל מנועים שהיא בונה בעצמה, וכדי לעשות את זה צריך להיות חברה מאוד מוכשרת טכנית. אפשר לזלזל בזה כי החומרה שלה חלשה מהתחרות, אבל בסוף אתה מפתח לחוצרה שיש לך ולסחוט אותה זה קשה. אני לא רואה אותך יורד על הורייזן 2 על הפס4 כאילו הוא היה קל לפיתוח כי ״יש כלים״. GOWr יצא 9 שנים אחרי השיגור, אתה יודע כמה ״כלים״ יש לסנטה מוניקה? ועדין, הם כישרון אדיר, כי לסחוט קונסולה מיושנת ככה דורש כישרון אדיר, בטח ובטח כשאתה בונה מנוע בעצמך.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי Laskin » 13 דצמבר 2022, 12:43

נו, הכלים זמינים, ואיך הורייזון 2 נראה לעומת הראשון? משמעתית טוב יותר מכל בחינה, ורץ ביעילות יותר על אותה חומרה. כנ״ל אנצ׳רטד 4 לעומת tlou2, במהלך הדור מפתחים כלים שמאפשרים משחים מרימים בהרבה, אז כן - אם נינטנדו רק תספק משהו ברמה של הורייזון 1 ולא 2 על חומרה חזקה יותר בדי הרבה וכעשור או למעלה מעשור - זה לא יכול להחשב ״חוד החנית״.

בוודאי שאני מסכים שנינטנדו סוחטת את המיץ של הקונסולות שלה, אני רק טוען שזה קל יותר לבצע על טכנולוגיה שהיא ״בדיעבד״ מאשר על משהו בהתהוות, אתה מגיע כבר עם הידע של כל אותו דור, עם כלים מתקדמים בהרבה, שגם אם לא אתה יצרת אותם אלא מישהו אחר - זה עדיין מהווה יתרון בפיתוח עבורך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 14:27

Laskin כתב:נו, הכלים זמינים, ואיך הורייזון 2 נראה לעומת הראשון? משמעתית טוב יותר מכל בחינה, ורץ ביעילות יותר על אותה חומרה. כנ״ל אנצ׳רטד 4 לעומת tlou2, במהלך הדור מפתחים כלים שמאפשרים משחים מרימים בהרבה, אז כן - אם נינטנדו רק תספק משהו ברמה של הורייזון 1 ולא 2 על חומרה חזקה יותר בדי הרבה וכעשור או למעלה מעשור - זה לא יכול להחשב ״חוד החנית״.

הכוונה שלי היא שמה שנינטנדו תעשה במשחקים הגדולים כמו זלדה, לפחות לפי ההסטוריה שלה, יהיה הקרם של מה שאפשר להשיג ברמת החומרה הזאת. כלומר אם אנחנו מדברים על פס4, אנחנו מדברים על הורייזן 2 או GOW:R, זאת הרמה המצופה מנינטנדו אם הסוויצ׳ 2 ברמה של פס4. כלומר, תסתכל על BOTW2, אין שום דבר בדור הפס3 שאפילו מתקרב לזה. הם עושים שם דברים שיש בהורייזן 1 ו-RDR2, משחקים שרצים על חומרה שהיא חצי דור קדימה.

Laskin כתב:בוודאי שאני מסכים שנינטנדו סוחטת את המיץ של הקונסולות שלה, אני רק טוען שזה קל יותר לבצע על טכנולוגיה שהיא ״בדיעבד״ מאשר על משהו בהתהוות, אתה מגיע כבר עם הידע של כל אותו דור, עם כלים מתקדמים בהרבה, שגם אם לא אתה יצרת אותם אלא מישהו אחר - זה עדיין מהווה יתרון בפיתוח עבורך.

לזה יש יתרונות ולזה יש יתרונות. כשאתה על הקצה המדמם, כל מה שתעשה ירשים, כי אף פעם לא עשו את זה. מצד שני אתה צריך לגשש יותר באפלה. כלומר, אנשים פה מתמוגגים מראצ׳ט והם לא עשו יותר מדי עם הפס5 מעבר לדבר הכי בנאלי שאפשר לחשוב עליו. מדובר בצוות שעושה לרוב עבודה סבירה, אבל כשהוא זה שמוביל את הקצה המדמם, אז פתאום כל מה שהם עושים נראה מרשים.

אבל זה לא שהורייזן 2 או GOWR עשו משהו שאחרים לא עשו אלף פעם כבר, ביחוד GOWR שהוא אשכרה ״כמו הקודם רק 20% יותר!״. בכל מקרה, מה שנינטנדו עושה, יש רק חופן של חברות בתעשיה שיכולות לעשות את זה. אולי זה לא מרשים אותך, אבל אותי כן. לעשות משחק ברמה של זלדה BOTW על ה-WIIU זאת עבודה שרק חברות בדרג של נוטידוג יכולות לעשות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי Laskin » 13 דצמבר 2022, 14:37

אני לא אומר שזה לא מרשים, לפעמים (תכלס רק זלדה), זה פשוט מרשים בדיעבד. מרשים ברמה של "וואו, משחק הPSP הזה ממש מרשים יחסית לחומרה עליו הוא רץ" וזה לא ממש מעניין מבחינה טכנית, כי ראיתי את זה מליון פעם.
לעומת זאת משחק כמו הורייזון 2 - זו גרפיקה שלא ראיתי לפני כן (אמנם על הPS5 שיש הבדל גדול אבל עדיין, וזה תקף גם להורייזון הראשון בזמן השקתו), אז זה באמת מרשים.
בכל אופן מקודם דיברת על כך שהזלדה הזה יראה כמו הורייזון *הראשון* ואני אמרתי שזה לא מספיק מרשים, ושאני אישית בספק אם יראה כמו הורייזון השני. אם כן - הוא אכן יהיה מרשים טכנית, בדיעבד.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 15:01

Laskin כתב:אני לא אומר שזה לא מרשים, לפעמים (תכלס רק זלדה), זה פשוט מרשים בדיעבד. מרשים ברמה של "וואו, משחק הPSP הזה ממש מרשים יחסית לחומרה עליו הוא רץ" וזה לא ממש מעניין מבחינה טכנית, כי ראיתי את זה מליון פעם.
לעומת זאת משחק כמו הורייזון 2 - זו גרפיקה שלא ראיתי לפני כן (אמנם על הPS5 שיש הבדל גדול אבל עדיין, וזה תקף גם להורייזון הראשון בזמן השקתו), אז זה באמת מרשים.
בכל אופן מקודם דיברת על כך שהזלדה הזה יראה כמו הורייזון *הראשון* ואני אמרתי שזה לא מספיק מרשים, ושאני אישית בספק אם יראה כמו הורייזון השני. אם כן - הוא אכן יהיה מרשים טכנית, בדיעבד.

בכל מקרה אם לא הייתי ברור, הם לדעתי יהיו הקרם שהחומרה הזאת מסוגלת לעשות. אז אם הסוויטצ׳ 2 תהיה ״פס4״, אז טוב כמו הורייזן 2 או GOWR. לנינטנדו יש סגנון אחר, הם לא יקליטו שחקנים בווליום בצנות מרגשות או אירועים מתוסרטים מטורפים. אבל כשתסתכל על משחק בסדר גודל של זלדה ועל הורייזן 2 של הפס4, הם יהיו ברמה דומה. אני גם בטוח שזלדה יקח אותו בלא מעט תחומים. כלומר, כבר היום זלדה לוקח את הורייזן 2 בכמה וכמה תחומים טכנים :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי glass man » 13 דצמבר 2022, 15:51

ברור, המנוע הפיזקילי של זלדה הוא הכי מתקדם שראינו במשחק AAA מאז half life 2. בזה הוא מרשים גם בלי קשר לחומרה. אפשר גם לנחש שמטרויד פריים 4 יעשה כמה אלמנטים ספציפים שיהיו מעל המצופה מהתעשייה כשהוא ייצא למרות החומרה הישנה.

העניין הוא שנינטנדו של פעם היתה מוציאה את BOTW כבר ב2009 מגדירה את כל הדור ומשאירה אבק לכולם ואז זה היה מרשים פי כמה וכמה.

אפשר ממש לדמיין את הצוות של זלדה מסתכל במרמור על סקיירים בזמן שהם מפתחים את ZELDA SS על הווי המעופש.
אנומה בטח היה כזה "הייתי מראה להם מאיפה משתין הדג אם היה לי כוח " :lol:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 15:54

נינטנדו על חומרה ישנה, אז היום הם יותר בקטגוריה של ״מרשים אקדמית״. בערך כמו כשמישהו מצליח לגרום לסוניק לפעול על המאסטר סיסטם. אתה לא מאמין שהחומרה הזאת עושה את זה, אבל מרשים זה כבר לא כמעט עשור.

וזלדה botw הוא חיה אחרת לגמרי. יש דברים שהוא עושה שאף אחד לא עושה גם היום.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי glass man » 13 דצמבר 2022, 16:11

זה כמו שvagrant היה הראשון שנתן לך לבחור אם לתת לסרטון קישור להפוך לאינטרקטיבי ולשחק אותו בעצמך או פשוט לתת לו להמשיך להיות cutscene עלילתי שרץ לבד זה הרשים אותי כהוגן דאז, סיפרו לי פעם שקוגימה העתיק את זה בMGS3 אני לא יודע אם זה נכון כי לא שיחקתי בMGS3 בעצמי, אבל כששמעתי את זה הייתי כזה been there done that כבר לפני שנים :)

יש בהחלט משחקים שעושים הכל לפני כולם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 16:34

לא זכור לי משהו כזה בmgs3, היו שם דברים הרבה יותר מתוחכמים :!:
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי glass man » 13 דצמבר 2022, 17:26

חחח נדב, אם זה לא זכור לך זה לא אומר שזה לא קיים. זה פשוט אומר שכנראה יש בMGS3 קטע עלילתי שאתה כל החיים לא ידעת שאתה יכול לשלוט בו ולשחק אותו :)
אני אעדכן אותך כשאחפש אותו כשאשחק בMGS3 המקורי, כי ממה שהבנתי אנחנו לא מקבלים בסוף ריימיק לMGS3 אלא לראשון? :(

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי idan » 13 דצמבר 2022, 21:30

Laskin כתב:נדב - אם לזלדה על הסוויץ 2 תהיה גרפיקה כמו של horizon שיצא ב-2017 אז שוב הם יהיו עשור שלם מאחור, אם לא 15 שנה, משמע ממש לא חוד החנית וממש לא הפקה שמתחרה בהפקות הכי גדולות, ביחס לזמנה. ב-2017 לעשות משחק עם גרפיקה כזו היה עולה 100+ מליון דולר להפיק, ב-2030 זה יעלה רבע מזה.

עידן - יש כבר את גנשין אימפאקט וקוריאנים נוספים מוצלחים ביותר גם במערב, לגבי סין - כמובן שצריכים גם להוציא עוד משחקים אבל נראה שBlack Myth לבדו יעקוף מבחינה טכנית כל מה שראינו מיפן בינתיים, ונראה שעד 2025 יהיו עוד 5 כאלה בערך.

גלאס - אם אינני טועה, יש לו יש צוות יפני אבל הרבה מנוהל מארה״ב ואני מנחש שגם את המוקאפ הוא מביים בארה״ב ולא ביפן, וכן - הוא משתמש במנוע מערבי של סוני בינתיים… כרגע לפחות, ובכל מה שקשור לטכנולוגיה בה הוא משתמש - זה לא סטודיו יפני קלאסי.


בקשר ל black myth, הלוואי והוא יממש את ההבטחה אבל גם אם זה יקרה אנחנו לא יודעים מתי ולא יודעים אילו משחקים מיפן יתחרו בו. אתה משווה אותו למשחקים שכבר יצאו או קרובים לצאת, אבל יכול להיות שדרגון דוגמה2 ומאנסטר האנטר6 למשל שצפויים להיות חלק מהגל הבא של קאפקום, ימיסו ראשים בצורה שעוד לא ראינו. ואולי לא, אבל לכל הפחות ה hit detection שלהם בוודאי יהיה הרבה יותר טוב :)

ואם גאנשין אימפקט זו הדוגמא הבולטת שהצלחת למצוא כנראה שהם בכל זאת עדיין לא עקפו את יפן. אגב, הוא נראה סבבה לסגנון שלו, אבל אם זה הרף הטכני אז נראה לי שאפשר לדבר גם על חלק מהמשחקים של סגה, בנדאי נמקו וטנגו. אבל יש שנה הבאה את Stellar blade הקוריאני שכן הראה יותר מדמו מתוסרט ואם סוני קנו אותו כנראה שיש שם משהו, אבל אני עדיין חושב שסין וקוריאה צריכים לעשות הרבה, אבל הרבה יותר, בשביל בכלל להיות בשיחה הזאת.
בימים שבהם בן אדם אחד מסוגל להרים טריילר שנראה יותר טוב מכל משחק AAA (ראה סייברפאנק באנריל 5), אני שומר על מידה בריאה של חשדנות כלפי כל מיני דמואים ממפתחות שאני לא מכיר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2022, 21:53

idan כתב:בימים שבהם בן אדם אחד מסוגל להרים טריילר שנראה יותר טוב מכל משחק AAA (ראה סייברפאנק באנריל 5), אני שומר על מידה בריאה של חשדנות כלפי כל מיני דמואים ממפתחות שאני לא מכיר.

זה מאוד נכון. אם יש לך כמה אנשים, אפשר להרים דמו מאוד מרשים שרץ על -4090 באנריל 5. ואז המציאות דופקת על הדלת ואתה אשכרה צריך לפתח משחק אמיתי עם AI אמיתי ומערכות אמיתיות וקומפוננטות אמיתיות שיכולות להיות אבני בניין לבניה של עשרות שעות של תוכן.. וכל זה על מעבד חלש פי 4 ו-30% הזיכרון וכרטיס מסך עם 20% כוח..
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי Laskin » 18 דצמבר 2022, 09:15

למי שהתלונן פה כשטענתי שהבחור על הרצף.... איך תסבירו את זה?! :P



חחחח



ועוד עם המבטא הישראלי... ענק

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: VGA 2022

הודעהעל ידי glass man » 18 דצמבר 2022, 13:15

שמע לאסקין זה נראה הטרלה מצדו :) במיוחד הקטע של "תני לי 10 ספרים שקראת" חח. אבל מה אגיד אם זה באמת הוא ולא איזה אלטר אגו אינטרנטי/טוויטר שהוא בנה לעצמו אז כן הוא נראה קצת אספרגר שכזה. בכל מקרה אותי הוא כבש :)
אני באמת מאמין שבלי האנשים האלה על הספקטרום האוטיסטי היינו תקועים עם סוס ועגלה, הם תמיד מקפיצים את האנושות איזה 100 שנה קדימה.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים