ShiTDemoN כתב:טיזר מעניין, ג'ימי הנדריקס!!
ראיתי קצת סרטונים של המשחק, הבנתי שהוא מתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה.
מה הסיפור בו?
GolanBerlin כתב:
איפה ראית סרטונים? המשחק נחשף רק היום!
ואני דווקא הבנתי שהמשחק מתרחש בשנת 1960.
טוב, אז מתברר שהמשחק באמת יתרחש בשנת 1960. העלילה של המשחק תתקיים במציאות שבה הנאצים ניצחו במלחמת העולם השניה, והם שולטים בעולם. כמו בכל משחק בסדרה, אתה תשחק חייל שנשלח למשימת התאבדות, שמטרתה להפיל את השלטון הנאצי. אני אוסיף את זה להודעה הראשית.
Nucleus_Dawn כתב:למשחק לא יהיה מולטיפלייר.
מצוין. לא יבוזבזו משאבים על רכיב מולטיפלייר בינוני, רק בשביל לרשום את זה על הקופסא.
bling כתב:שמע זה אולי נחמד לנו חובבי הסינגל אבל קצת מצחיק לאמר על משחק כזה טוב מאוד שאין מולטי,זה בערך כמו שיכריזו ש bf4 יהיה ללא מולטי ואתה תצהל,וולפנשטיין זו סדרה עם מולטי אדיר (בלי להתייחס למשחק הראשון העתיק) ועם קמפיינים די בינוניים.
RTCW ו ET היו משחקי מולטי אדירים בין הטובים אי פעם,רחוק שנות אור מ feature ״בשביל הקופסה״,אם כבר להפך,הסינגל היה יותר קרוב להגדרה זו מאשר המולטי ככה שזו החלטה נורא תמוהה להסיר רכיב כל כך דומיננטי מהסדרה,רכיב שתכל׳ס הגדיר את המותג הזה בשנים האחרונות.
יש לי תחושה שכל המעריצים בחתיכת הלם בגלל זה ולא ממש מברכים את ההחלטה.
bling כתב:אתה צוחק עלי?
RTCW וET לא מולטי איכותי?
וואו,אתה כנראה לא מדבר מתוך הבנה בנושא,גם אם לא היו לטעמך מבחינת קהילות השחקנים הם היו סופר איכותיים ודווקא הסינגלים היו לגמרי נשכחים ככה שזה בדיוק להפך ממה שאמרת.
אין טעם להמשיך את הדיון אם אתה מדבר מכזה חוסר ידע.
Nucleus_Dawn כתב:
לא אמרתי שET לא היה איכותי. רק שהוא לא באמת היה המולטי של אחד ממשחקי הסדרה. הוא היה פרויקט קוד פתוח, שהתבסס על המנוע המשחק. בדיוק כמו שקאונטר סטרייק איננו המולטיפלייר של HL ולא מגדיר את הסדרה.
RTCW היה ניסיון להרוויח כסף מהפופולאריות של ET. המולטי שלו היה בהחלט איכותי, אבל זה לא אומר שזה מה שמגדיר את המשחק (משחק אחד בודד בסדרה כולה שיש לו רכיב מולטי).
שוב אומר - בת'סדה היא חברה שטובה במיוחד בלפתח משחקי סינגל מצויינים. משחק המולטי היחיד שאני זוכר שקשור אליהם, היה ברינק והוא רחוק מלהיות מוצלח, אז אני בהחלט שמח שהם מרכזים משאבים בסינגל, במיוחד בהתחשב בכך שהרעיון לסינגל נשמע נחמד מאוד ופותח המון אפשרויות לעולם משחק מוזר ושונה.
bling כתב:שמע אני לא רוצה לפגוע אבל אתה באמת מדבר מחוסר הבנה וחבל.
ET היה אמור להיות משחק ריטייל מלא של וולפנשטיין שנכנס לגיהנום פיתוח ולכן splash damage כמחווה של רצון טוב שחררה בחינם את רכיב המולטי של המשחק בחינם לקהילה.
RTCW בכלל הקדים את ET וקנה את עולמו בזכות המולטי המעולה שלו ש ET מאוחר יותר המשיך.
מאיפה אתה מוציא את הדברים הללו,או במילים אחרות,מה עישנת?
bling כתב:זה לא שרק התבלבלת בסדר אלא גם טענת ש et הוא משחק קוד פתוח שעל פיו פותח RTCW וערבבת שלל פרטים שונים ומשונים בסדר לא כרונולוגי בעליל,זה טבעי שאני אתהה מה עישנת כי פשוט דיברת מעט מוזר...
בלי קשר המולטי של RTCW נחשב לאדיר ובעל השפעה מאוד גדולה על כל התחום,הוא ללא ספק נחשב לכוכב של המשחק ולכך ש ET היה בזמנו אחד ממשחקי המולטי הפופולרים בעולם.
לאחר ET יצא ET:quake wars שגם היה בעל דגש על מולטי ואחריו יצא וולפנשטיין הפושר שגם היה עם מרכיב מולטי שפותח ע״י חברה נפרדת בסמוך לסינגל ככה שאין לי מושג איך החלטת שזה לא רכיב שהגדיר את הסדרה,חוץ ממשחק אחד כולם היו עם מולטי דומיננטי כשחלק היו מולטי בלבד,לי נראה שהסינגל,לפחות כבר יותר מעשור, הוא זה שלא מגדיר את הסדרה.
בקשר לבת׳סדה היא סכ״ה המפיצה,זה לא מעיד על היכולת של האולפנים תחת כנפיה להוציא מולטי ראוי או לא.המפתחת של וולפי החדש עשתה בעבר את רידיק המצויין ככה שיש תקוות לסינגל טוב מאוד לשם שינוי,אבל זה לא אומר שהיא חסרת יכולת ליצור מולטי טוב.
בכל אופן אני כבר מזמן לא משחק מולטי ככה שזה חדשות טובות עבורי שהחליטו לשים דגש על הסינגל,פשוט איך שהצגת את הדברים היה לא מדויק בהתחשב בהיסטוריה של המותג.
Nucleus_Dawn כתב:
כל מה שאמרת מסביר בצורה מאוד יפה שאף אחד לא מסתכל על הכותר ככותר שהמולטי מגדיר אותו. כולם מתייחסים לET ככותר שונה לגמרי, אפילו היוצרים של המשחק עצמו שקישרו אותו לאחר מכן לקווייק (שבאמת נבנה מתחילת דרכו כמשחק מולטיפלייר).
גם המשחק האחרון בסדרה, שיצא ב2009, היה משחק סינגל בלבד. הוא היה בינוני למדי (כי הוא פותח על ידי ID שלא פיתחה משחק טוב כבר הרבה מאוד שנים), אבל גם הוא המשיך את המסורת של הסדרה של משחקי סינגל, שראתה רק משחק אחד בודד עם רכיב מולטיפלייר (שכבר מזמן נפרד לו לדרך משלו).
אם האנשים שהמציאו את כותר לפני כמה עשורים חושבים שמדובר בכותר שהדגש בו הוא על סינגל, מי אתה שתגיד אחרת?
bling כתב:אני כבר לא יודע אם אתה רציני.
לפחות תקרא את ההודעות שלי,הרי הזכרתי את וולפנשטיין מ 2009 שגם הכיל מולטי פלייר.
בעצם כל משחק בסדרה חוץ מהראשון מטרום ימי הרשת הכיל מרכיב מולטי דומיננטי למדי כשהמשחק הכי טוב בסדרה קצר את תהילתו נטו בזכות המולטי,אז מה רצית לאמר?
Nucleus_Dawn כתב:גם המשחק האחרון בסדרה, שיצא ב2009, היה משחק סינגל בלבד. הוא היה בינוני למדי (כי הוא פותח על ידי ID שלא פיתחה משחק טוב כבר הרבה מאוד שנים), אבל גם הוא המשיך את המסורת של הסדרה של משחקי סינגל, שראתה רק משחק אחד בודד עם רכיב מולטיפלייר (שכבר מזמן נפרד לו לדרך משלו)
swym כתב:בנוסף לכל שלל הטעויות שכתבת ו-bling כבר תיקן, כדאי גם לציין שאת המשחק מ-2009 פיתחה בכלל Raven Software.
אבל איך אפשר לטעות גם לגבי זהות המפתחת וגם לגבי התוכן של המשחק עצמו במשפט אחד? לא רק שהמולטיפלייר היה במשחק אלא שלמעשה, אכזבה מרכזית של המבקרים מהמשחק היתה שהמולטיפלייר לא הצליח לשחזר את ההצלחה של המולטי המצויין ב-RTCW, שהכניס את המולטיפלייר למרכז הפוקוס.
Wolfenstein is a science fiction-horror first-person shooter video game co-developed by Raven Software, id Software
Nucleus_Dawn כתב:
המשפט הראשון בעמוד הוויקיפדיה על המשחק:
swym כתב:כלומר אתה בעצם מודה שבכלל לא שיחקת את המשחק, וסתפ הנחת על סמך ויקיפדיה מי פיתח אותו - רק תוך התעלמות מוחלטת החברה שרשומה ראשונה? באותה מידה אתה יכול לטעות ולחשוב שValve פיתחה את Half Life Blue Shift.
אולי בפעם הבאה תקרא קצת יותר לעומק בעמוד:
Wolfenstein uses an improved version of id Software's id Tech 4 video game engine, the technology behind Doom 3 and Enemy Territory: QUAKE Wars. The game was developed by Raven Software for Windows, PlayStation 3 and Xbox 360.
המפתחת היא Raven, המותג והמנוע הם פשוט של ID ולכן היא רשומה שם
Nucleus_Dawn כתב:
כן... כי בכל משחק שמשתמש בUE3 אפיק רשומה כאחת מהמפתחות. גם אם רייבן הובילו את הפיתוח (ולא היה רגע שטענתי אחרת), id היו מעורבים בו באופן פעיל ובדומה לכל משחק אחר שהם היו מעורבים בפיתוח שלו, התוצאה היא בינונית לכל היותר.
id היו חלק בפיתוח המשחק, בין אם אתה רוצה להודות בזה ובין אם לאו.
כך או כך, המשחק לא היה כל כך מוצלח. היה לו קמפיין סינגל בינוני ומצב מולטי פלייר שהוסיפו כלאחר יד, כדי לרשום שיש לו מולטיפלייר על הקופסא. בדיוק כמו שקרה בעשרות משחקים אחרים שלא באמת היו צריכים מולטי פלייר, אבל מחלקות שיווק נמרצות דחפו את המפתחת להוסיף אחד.
מזל שזה לא יהיה המצב במשחק wolfebstein הבא. אני אשמח לראות את הכותר חוזר לשורשים שלו ומציג קמפיין סינגל טוב ומעניין.
swym כתב:לא כל משחק של אפיק הוא IP של אפיק, ובטח שלא משתמש בart assets שלהם. וכמו ש-HL הוא IP של ואלב, Wolfenstein הוא IP של ID. המעורבות של שתי החברות בשתי הדוגמאות היתה מינימלית, ולא ברור לי למה אתה עדיין ממשיך להתווכח על זה. המשחק הוא בפיתוח מלא של רייבן עם מעורבות מינמלית של ID ברמת הניהול של המותג:
http://www.mobygames.com/game/ps3/wolfenstein/credits
כך או כך, אתה קודם בכלל לא ציינת את רייבן אלא רק ID, והסיבה עצמה שנתת לזה שהמשחק היה בינוני למדי (בלי שבכלל שיחקת בו כמובן) היא ש"הוא פותח על ידי ID שלא פיתחה משחק טוב כבר הרבה מאוד שנים". אבל בפועל, המשחק האחרון שID פיתחה לפני wolfenstein היה DOOM 3 שיצא חמש שנים קודם ונחשב בזמנו למשחק מצויין, ככה שהטענה שלך הזויה (הרבה יותר נכון היה לטעון שהיא לא פיתחה משחק לא טוב כבר הרבה מאד שנים). הרי לא התייחסת בכלל לרייבן או לרפרטואר המשחקים שלה כשבאת לטעון כמה בינוני היה המשחק, ככה שלהגיד עכשיו שלא טענת אחרת רק גורם לשטויות האלו להישמע מגוחך יותר. ועל זה אתה עוד מוסיף שהיית שמח לראות את הסדרה חוזרת לשורשים שלה עם קמפיין סינגל טוב ומעניין... נו באמת.
Nucleus_Dawn כתב:
דום 3 מעולם לא נחשב משחק מצוין. id היו מעורבים בפיתוח המשחק ובתור האנשים שיצרו את הכותר היו חלק מההחלטה שהמולטיפלייר שלו יהיה סתמי, לא מושקע וסתם עוד משהו לרשום על הקופסא.
אז מה אם לא ציינתי את רייבן? גם מהם אני לא תופס, כי לא זכור לי משחק מוצלח שלהם, מאז SoF. הם התעסקו קצת עם COD, אבל בעיקר בDLC.
swym כתב:דום 3 נחשב בזמנו למשחק מצויין, זכה לממוצע ביקורות גבוה וקטף לפחות פרס אחד של משחק השנה. אז בוודאי שלפחות חלק מהמבקרים החשיבו אותו למשחק מצויין.
ובמקרה של וולפנשטיין ID היו מעורבים רק במנוע. הפיתוח וכל ההחלטות הקשורות אליו נקבעו בין הסטודיו שפיתח אותו לחברה שמפיצה אותו - מן הסתם עם משקל גדול לחברה שמפיצה אותו כי מדובר באקטיוויזן אחרי הכל.
וזה לא משנה את המצב: מילא אם מלכתחילה היית מעלה את הטענה לגבי SOF ולא לגבי DOOM 3 (כמובן שגם פה אתה טועה, כי ספציפית את Jedi Knight הם פיתחו אחרי SOF, ומלבדו גם שלל משחקים אחרים שכולם זכו לציונים טובים לא פחות), אבל העמסת פה טעות על טעות כשדיברת על מלכתחילה על ID כמפתחת המשחק, התווכחת אחרי שהוסבר לך שהיא לא פיתחה את המשחק, ועכשיו אתה מסיט את הדיון לכיוון אחר במקום פשוט להפנים שהכי טוב זה פשוט לא לקשקש מלכתחילה לגבי משחקים שמעולם לא שיחקת בהם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 103 אורחים