Kazz כתב:סיימתי את המשחק.
Kazz כתב:זה הדבר היחיד שהייתי יכול להגיד בוודאות לאחר הסיום. עולמות מקבילים ומסעות בזמן תמיד יוצרים כאבי ראש ובלבול.
אולי אכתוב תגובה מפורטת מאוחר יותר, אבל בקצרה: לדעתי הגיימפלי,העיצוב שלו והמכניקות במשחק הם הצד הכי חלש במשחק. אולי הייתי מסכים להעניק למשחק עשר בזכות כל שאר האלמנטים אבל הגיימפליי, הסיבה שמדובר במשחק אינטראקטיבי, לא קרוב לטופ של הז'אנר ולכן איני מבין או מקבל את הציונים הגבוהים-עד-מושלמים שהוענקו למשחק. למעשה, הגיימפלי היה לרועץ - הרצון שלי להמשיך ולשחק ולהתקדם לא נבעו מאהדה רבה למשחקיות ולציפייה לאן הן יתפתחו אלא מהעלילה,הדמויות והמחזות של קולומביה.
בפשטות, אם הייתם מציבים בפניי את האפשרות לשחק בביושוק אינפינייט או לצפות בסרט בן 2.5 שעות שהוא עיבוד שלו - הייתי בוחר בסרט.
swym כתב:גם אני מסכים עם החולשה של הגיימפליי - זו בדיוק אותה בעיה גם מביושוק הראשון. אבל מצד שני אני לא חושב שעיבוד לסרט (שוב, כמו במשחק הראשון) יכל אי פעם לעבוד כמו שצריך. הסיפור הזה יכול להצליח לדעתי רק כשההחלטות מתבצעות באופן מודע ע"י השחקן, ובלי זה כל הקטע של הבחירה ו-constants and variables מאבד את הפואנטה.
bling כתב:לא שיחקתי באינפיניט מעבר לשעה הראשונה אבל אילו החלטות בדיוק לקחת בראשון?
להציל או לקצור את האחיות הקטנות זו לא ממש החלטה משמעותית והרת גורל.
ואם ביושוק אינפיניט דומה לראשון אז תכל׳ס אני מסכים עם אביעד,סדרה עם חרא של גיימפליי בשורה התחתונה,יש שם אווירה ונראטיב טוב אבל באמת שהוא די עינוי למשחק.
בהתחלה שסיימתי את הראשון עוד נסחפתי עם ההייפ אבל בדיעבד חוץ מהעולם הוא משחק מאוד בינוני,גם אם היו משלמים לי לא הייתי עושה בו משחק חוזר,יש לו גיימפליי מתיש ומשעמם שמרגיש כמו לשחק מפת מולטיפלייר גדולה עם בוטים.
חבל,עולם וסיפור כל כך אינטלגנטים ראויים לגיימפליי מעניין וחכם יותר,אחת התלונות הנפוצות שיש כלפי ביושוק האחרון זה שהוא טוב למרות שהוא שוטר,הרבה אנשים חושבים שהוא היה צריך להיות עם גיימפליי אחר.
swym כתב:גם אני מסכים עם החולשה של הגיימפליי - זו בדיוק אותה בעיה גם מביושוק הראשון. אבל מצד שני אני לא חושב שעיבוד לסרט (שוב, כמו במשחק הראשון) יכל אי פעם לעבוד כמו שצריך. הסיפור הזה יכול להצליח לדעתי רק כשההחלטות מתבצעות באופן מודע ע"י השחקן, ובלי זה כל הקטע של הבחירה ו-constants and variables מאבד את הפואנטה.
Kazz כתב:איזה החלטות שמתבצעות ע"י השחקן? לא ראיתי שום דבר שאי אפשר להעביר לסרט בכיף ורק להטיב עם הסיפור. וסקיי-ליין בתלת מימד!
בנוגע למשחק:
לפי מה שראיתי, אין לי דרך לדעת כמה ווקספונים אספתי וכמה לא גליתי. מכיוון שיש פרטים די מרכזיים שנחשפים בהקלטות האלה, והעלילה היא ה-דבר במשחק זה מעצבן.
Kazz כתב:גם אני מסכים עם החולשה של הגיימפליי - זו בדיוק אותה בעיה גם מביושוק הראשון. אבל מצד שני אני לא חושב שעיבוד לסרט (שוב, כמו במשחק הראשון) יכל אי פעם לעבוד כמו שצריך. הסיפור הזה יכול להצליח לדעתי רק כשההחלטות מתבצעות באופן מודע ע"י השחקן, ובלי זה כל הקטע של הבחירה ו-constants and variables מאבד את הפואנטה.
Kazz כתב:בנוגע למשחק:
לפי מה שראיתי, אין לי דרך לדעת כמה ווקספונים אספתי וכמה לא גליתי. מכיוון שיש פרטים די מרכזיים שנחשפים בהקלטות האלה, והעלילה היא ה-דבר במשחק זה מעצבן. בכלל, אין שום סטטיסטיקה במשחק כמו לעקוב אחרי הנשק\ויגור הכי משומש שלי ושאר התנהגויות. אני מאוד מקווה שIG אוספים את המידע הזה כי לדעת מה הם צריכים לשפר ומה לחתוך.
Kazz כתב:עוד משהו לגבי הווקספונים, אני לא מבין למה עוד פעם משתמשים בהקלטות היבשות האלה. זה נראה לי זועק לשמיים שמשחק עם tears בזמן ישתמש בהם כדי להעביר את המידע במקום ההקלטות. במקום שאתה מוצא ווקספונים, אתה מוצא קרעים שנפתחים לבד או ע"י אליזבת'. זה גם היה מוסיף דינמאיות ועניין לקטעים האלה, כי במקום לשמוע מישהו שמקליט מזכר לעצמו, הקרעים יכלו להראות דיאלוגים בין שני דמויות ואשקרה התרחשויות שקורות מול עיני השחקן ולא מדווחות לאחר-מעשה\תגלית בהקלטה.
Kazz כתב:שאלתם את עצמכם למה סדרת משחקי ביושוק הם בערך משחקי היריות מגוף ראשון היחידים שיש בהם מדי בריאות לאוייבים? כי בלעדיהם השחקנים היו פשוט מאבדים את עשתוניהם מכך שהאוייבים פשוט מסרבים למות גם אחרי שחטפו RPG בראש. אני קורא תיגר על כל אחד לבטל באופציות את מדי הבריאות ולסיים את המשחק בלי שייאבד משלוותו.
Kazz כתב:אליזבת' כהיבט גיימפליי הייתה מאכזת לחלוטין. אינפינייט לא עשה דבר לקדם או להשתוות למשחקים אחרי עם קומפניון AI כמו HL או enslaved.
מקווה שצחקת בקשר לבחירה במשחק הזה... זה אפילו לא ספויילר כי כל ביקורת כמעט מציינת את זה - אין שום בחירה במשחק הזה. הבחירה היחידה שלך היא האם ללכת בכיוון החץ או לחקור עוד קצת דרכים אחרות. זהו.
בחירה זה כאשר אתה בוחר בדרך כלשהי וזה משנה משהו, גם אם לא ענק. אבל זה צריך לשנות את קו העלילה לפחות... ולא להביא לך איזה ציוד נוסף או כמה גרושים בתמורה לבחירה ״נכונה״.
vorse3 כתב:זה כל הקטע של הבחירות האלה.ספויילר: הצג
אני מבין את זה טוב מאוד, ולכן העלילה היא מהטובות בהסטוריה... אבל זה לא הופך את זה לבחירה. אין במשחק בחירות משמעותיות או משהו קרוב לזה. דווקא בביושוק הראשון (וגם בשני) - כן הייתה בחירה. כי זה אשכרה שינה משהו, גם אם רק את הסוף.
Laskin כתב:
אני מבין את זה טוב מאוד, ולכן העלילה היא מהטובות בהסטוריה... אבל זה לא הופך את זה לבחירה. אין במשחק בחירות משמעותיות או משהו קרוב לזה. דווקא בביושוק הראשון (וגם בשני) - כן הייתה בחירה. כי זה אשכרה שינה משהו, גם אם רק את הסוף.
omerkot כתב:פגר עתיד פעיל בגוף ראשון זה "אתפגר", לא "יתפגר"
swym כתב:הטלת המטבע בהתחלה, כדור ה-77 שאתה מרים והבחירה מה לעשות איתו, הבחירה מול הכרטיסן באמצע המשחק, הבחירה בין הציפור לכלוב... כל ההחלטות האלו שנכנסות למשחק והאחים מדברים עליהן כconstants and variables פשוט לא יעבדו בפורמט של סרט כי בסרט לא נותנים לך שם אף בחירה לבצע ואז הכל חסר משמעות מלכתחילה. יותר מזה לא נפרט כרגע כי זה כבר נכנס לתחום הספויילרים.
אה, וסקיי ליין בתלת מימד יכול לעבוד גם במשחק ברגע שהמשחק תומך בתלת מימד. ועדיין לא הייתי רוצה לראות אף סרט או משחק מבזבז משאבים על הגימיק המטופש הזה.
אני מבין ששיחקת בעותק פרוץ? יש להם את כל הסטטיסטיקות האלו דרך האציבמנטים, לא כולל כל מה שנאסף ברקע ואנחנו לא יודעים עליו.
tears היו מסמלים על יקומים מקבילים ואז לא היית יכול לדעת האם מדובר במשהו שקרה בקו הזמן שאתה משחק בו. מעבר לזה, אני מניח שמדובר בהחלטה עיצובית שיש לה יתרונות ויש לה חסרונות: בוא נגיד שנשמע לי מאד אותנטי שרוזלין כמדענית מקליטה קטעי audio-log כחלק מהמחקר שלה, אבל זה שכל תושב שני בעיר גם עושה את זה - זה כבר באמת מגוחך. דווקא בביושוק המקורי היו קטעי חיזיונות שעשו בדיוק מה שאתה מתאר, אבל הם הרגישו קצת מונפצים כי שם לא היתה להם שום הצדקה עלילתית.
נדמה לי שדווקא כברירת מחדל זה לא מוצג והייתי צריך לשנות הגדרות כדי לראות את זה (או שזה רק הHitpoints בכל פגיעה סטייל משחקי RPG?). אה, והאמת היא שגם בורדרלנדס מציג מדי בריאות כברירת מחדל (שם זה בכלל הכרחי בגלל הleveling של האויבים) ונדמה לי שגם Far Cry 3 אבל אני לא בטוח. בתכלס bulletsponges יש ביותר מידי משחקים לצערי בלי שקיימת אפשרות להפעיל/לכבות את מדי הבריאות.
אה, ולגבי הבעיה עם חוסר השימוש בויגורים: אני חושב שכאן זה אפקט צד של זה שבביושוק המקורי שבו יכולת לצבור משהו כמו 8 Eve Hypos שממלאים את המד שלך ומאפשרים לך טווח פעולה הרבה יותר גדול. כאן אתה תמיד שואל את עצמך אם יש משהו יותר בעייתי בהמשך שעדיף לשמור עבורו את מעט הSalt שיש לך, ויחד עם עודף התחמושת והנשקים החזקים מידי פשוט יוצא שמשתמשים בזה הרבה פחות. לפחות עד הרבע האחרון של המשחק שבו השילוב של ויגורים כמו undertow או charge יחד עם הskyrail הופך לנשק הדומיננטי במשחק.
לא שיחקתי בenslaved, אבל מה יש בקומפניון AI של HL? המורדים שמצטרפים אליך בכמה נקודות במשחק הם דוגמא ומופת לcannon fodder AI לא אפקטיבי בשיט, ו-Alyx או הוורטיגון ההוא פועלים על אותו מנגנון כשההבדל היחידי בינם לבין הcannon fodder האחרים זה שהם בלתי פגיעים, מה שנראה די מגוחך כשמסתערת עליו קבוצה של antlions ואתה יכול פשוט לעמוד בצד בזמן שהוא הורג אותם באיטיות מזדחלת. אליזבת היא חריגה בנוף הזה כי היא Non-combat AI והיא לפחות יוצרת את הרושם שהיא מנסה להסתתר בכל פעם שהאקשן מתרחש (ובצורה די אפקטיבית אני חייב לציין: רק פעם אחת הצלחתי לתפוס אותה מבצעת respawn כשברוב המשחקים ששיחקתי זה הרבה יותר נפוץ).
Kazz כתב:
1. איך זה אמור להוות בעיה בעיבוד לסרט? זה לא כאילו זו תהיה הפעם הראשונה שסרט עסק בנושאים כאלה. איזה הבדל יש בין זה שאליזבת' שואלת איזה תליון כדאי ללבוש, והשהשחקן מחליט, לבין זה שאליזבת' תשאל את הדמות של דוויט בסרט והוא יחליט? גם במשחק אתה לא יודע מה משתנה ומה קבוע לפני שרוזלין אומרת את זה וזה לא כאילו מיד אחרי כל בחירה שכזו אני טוען מחדש ובוחר אחרת כדי לראות מה השינוי. השחקן מודע לבחירה אחת כפי שהדמות בסרט תהיה.
2. in-game stats היו קיימים לפני מערכות אצ'יוומנטס וקיימים גם עכשיו ללא תלות בהם. סיימתי את המשחק, אני רוצה למצוא את הווקספונים החסרים אבל מן הסתם אני לא רוצה להתחיל ולשחק מחדש עוד פעם.באינפיינט אין משהו בסיסי כמו שורה שאומרת '2\0 מהווקספונים נמצאו' כשאני נכנס ל load chapter.
3. הקרעים מסמלים גם מסע בזמן באותו העולם. בדיוק כמו הקטעים שבהם שומעים מוזיקה מודרנית דרך הקרעים אפשר היה שיראו את העבר במקום הקלטות ובכך להעביר את המידע בדרך מעניינת ורעננה יותר, וכזו שלא מעלה תהיות לגבי האובססיה של התושבים להקליט מזכרים לעצמם.
4. ברירת המחדל היא הצגת מדי בריאות לאוייבים. בורדרלנדס משחק על הקו בין האק אנד סלאש מגוף ראשון למשחק יריות. אינפינייט הוא שוטר מובהק. גם ככה לא סבלתי את בורדרלאנדס.
היו צריכים לאפשר אגירת בריאות ומלח. גם ככה הנוכחות של אליזבת' זה כמעט שווה ערך ללפחות מדקיט אחד שאתה סוחב.
5. התכוונתי לאלקס בEP1. היא לא היית בלתי-פגיעה (אבל היה צריך הרבה נזק כדי שהיא תמות), יש לה כח-אש והיא מעסיקה אוייבים אחרים. באינפינייט האוייבים מתייחסים לאליזבת' כרוח-רפאים והיא לא ממש מוצלחת בלהסתתר. במקרה הזה הם קודם כל בנו את הדמות ותרומתה לעלילה (וזה בסדר גמור) ועל זה ניסו להליש איזשהו אפקט על הגיימפליי אבל התוצאה הסופית היא שרואים שהם התאמצו להדביק לה תפקידים ממש לא הכרחיים (זה לא שאני לא יכול לשבור את המנעולים עם הנשק, כן?). לפני יציאת המשחק היה הייפ גם לגבי אליזבת' וה AI והיותה הצעד הבא בקומפניון AI (ראיון של IGN הגדיל לכנות את האייטם כ'ה AI המהפכני מאחורי אליזבת' - http://www.youtube.com/watch?v=2viudg2jsE8). בפועל, לא הייתה שום בשורה כאן ומשחקים ישנים הרבה יותר עשו אותו דבר או יותר ובהצלחה יותר גדולה. גם לגבי היחסים בין הקומפניון לבין דמות השחקן אני לא בטוח שאני אזכור לגבי אליזבת' באותה צורה כמו עם אלקס באפ1 כמו קטע הפתיחה, ההתנגשות עם הרכבת שמשיאה סטוקרים, שכשאני מכבה את הפנס היא מחקה קולות זומבי וכשאני מסתובב בבהלה היא צוחקת עלי.
6. לגבי הinfusions, מיקסמתי את מד המגן ומד הבריאות. אני לא רואה סיבה למה הם לא נותנים לך אופציה בונדורים לשלם כסף כדי לעשות re-spec לשיקויים שמצאת. אולי בא לי להתחיל להשתמש בצורה מאסיבית בויגורים? אז אעשה רה-ספק עם דגש על תכולת מלחים וכו'.
עריכה:
סיימתי לכתוב את ההודעה. עשיתי 'תצוגה מקדימה' והגיע דף לבן עם הודעת שגיאה שה request timed out. חוזרים אחורה וכל מה שכתבתי אינו. הפעם עשיתי קופי לפני שלחצתי.
swym כתב:ספויילר: הצג
pigmanbear כתב:מסכים לגמרי עם הטענות של Kazz. המשחק פשוט לא מצדיק את כל השבחים שהוא מקבל.
בהשוואה לביושוק הראשון ואפילו השני, הוא נופל כמעט בכל האספקטים חוץ מהגרפיקה.
אני אוסיף עוד כמה נקודות:
- מערכת השדרוגים: שדרוגי הנשקים ממש בנאליים ומשעממים, אני מרגיש כאילו אני קורא weapon description של אחד הנשקים מ-TF2.
"20%+ זה, 50%- זה", פשוט מאכזב. עוד משהו, גם הורידו את השדרוג הגרפי לנשקים, אין שום שינוי קוסמטי על הנשקים אחרי שדרוג.
בביושוקים הקודמים זה היה אחד הדברים המגניבים שתרמו לתחושת ה-RPG, שמתחילים בקטן ולאט לאט הנשקים הופכים למפלצות.
וכמובן השדרוגים עצמם היו יותר מעניינים ומגוונים מאשר גודל קליפ יותר גדול.
שדרוגי ויגורים עולים יותר מדי, בסוף המשחק השגתי בערך חמישה שדרוגים מתוך הרבה יותר, והם גם לא היו מספקים.
- מערכת לוטינג: אחד הדברים השנואים עליי במשחק.
יותר מדי כסף, מלח וחיים מפוזרים בשלבים.
זה פשוט אבסורד שבאמצע קרבות, אני צריך להתנתק מהכל ולהתחיל לחפש תפוחים ועוגות כדי לרפא את עצמי.
גם אם נשים לרגע בצד את העובדה שהמשחק מאלץ אותך להספים F כמו מטומטם כשנכנסים לכל חדר, כמות הוריאציות של המאכלים והמשקאות והאפקטים שלהם פשוט מוגזמת, וזה הורס את האסתטיקה של השלבים. המערכת בביושוקים הקודמים עבדה מצוין, יש לך 5 Health Packs שאתה סוחב איתך וזהו, לא צריך את כל הבלאגן הזה.
- קרעים: לא יודע מה אתכם, אבל אני ציפיתי לדברים הרבה יותר מגוונים ומעניינים שיבואו מהקרעים.
לאליזבת' יש כוחות מדהימים להגיע לאינסוף יקומים ואינסוף עולמות, אבל הדבר הכי מעניין שהיא מביאה לקרבות זה קופסה עם תחמושת? חלש.
איפה היצירתיות?
- 1999 מוד: לא מאתגר ומאכזב. עודף של כסף חיים ומלח גם פה.
היה קל מאוד אפילו שב-1999 Playthrough שלי הלכתי על האציבמנט שצריך לעבור את כל המשחק בלי להשתמש ב-Dollar Bill.
"Its the same game with a different set of rules", איפה בדיוק החוקים שקן דיבר עליהם? ההבדל היחידי פה הוא שכשמתים מאבדים 100 דולר ולא 50.
היעדר פיזיקה: בחרו להוריד את הטלקינזס, ואיתו הלכה גם כל הפיזיקה שבמשחק. חפצים לא עפים באוויר במהלך קרבות, והעולם לא מגיב אליך באמינות, הכל סטטי. זה גם היה אחד הדברים הקטנים האלה שעשו את Rapture מקום כל כך כיפי.
בקיצור בקטע של המכניקות הם ביטלו כמעט את כל הדברים שייחדו את המשחק משאר השוטרים המשעממים.
היעדר Tonics, היעדר Secuity Bots, היעדר קראפטינג, היעדר סוגי תחמושת, היעדר Research.
יש עוד מלא דברים שאני שוכח.
לגבי הסיפור:
סיפור הליבה מעניין (אם כי מסובך מדי), אבל גם פה הוא נופל בהשוואה לביושוק הראשון שפחות או יותר מהווה את הרף הכי גבוה לסיפור ו-Storytelling בשבילי.
Fink, Daisy ו-Slate - דמויות נשכחות שלא עניינו אותי בכלל, כנ"ל לגבי הדיבוב שלהם (שוב, שמסתכלים על דברים כמו דיבוב ודמויות משנה המשחק לא מתקרב לביושוק הראשון. תנסו להשוות דמות כמו Sander Cohen לאחת משלושת דמויות המשנה שהזכרתי למעלה).
אלימות - דבר שדיברו עליו הרבה אחרי שהמשחק יצא. בדרך כלל אלימות לא מפריעה לי ואפילו רצוי כמה שיותר.
אבל באינפיניט זה פוגע באמינות של העולם ומתנגש עם הסיפור.
מה ההיגיון פה? בוקר רוצה למחוק את החטאים שלו מקרבות ה-wounded knee, אבל בדרך להשגת המטרה הוא עושה בדיוק אותו הדבר אם לא יותר גרוע.
כמות הדם וההרג במשחק הזה פשוט הזויה ומוגזמת. בראפצ'ר הכל עבד כי כולם שם ספלייסרס מטורפים, אבל בקולומביה זה לא מסתדר.
המשחק הכי טוב בכל הזמנים? ממש לא.
הכי טוב בדור הזה? גם לא, ביושוק הראשון והשני עוקפים אותו.
מה נשאר? משחק עם גרפיקה מעולה, סיפור סבבה וגיימפליי סתמי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים