נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 ספטמבר 2019, 16:27

Kazz כתב:שזה אומר בערך 180,000 עותקים ב60 יורו בחנות של אפיק. קונטרול ייצטרך למכור יותר מזה כדי ש505/רמדי יתחילו לראות כסף מהעותקים שיימכרו החל מהסף הזה. בהצלחה?

158k עותקים, למרות שאני לא יודע אם זה עובד ככה עם מפיצות גדולות או שהן פשוט מקבלות את הכסף כי אני פחות רואה משיכה גדולה למפיצה להסכם בלעדיות שמממן לה סכום ששווה רק 250k עותקי סטים מראש כי 99% סיכוי שמשחק בסדר גודל הזה ב2019 היה מוכר 250k עותקים די בקלות. אני משער שלמפיצות גדולות עם משחקים כמו קונטרול או בורדרלנדס 3 אפיק פשוט משלמים כסף לכיס ועניין ההחזר הכספי דרך מכירות הוא בעיקר לאינדים בכדי צעזור להם למממן את המשחק ולהרגיע אותם פיננסית.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 22 ספטמבר 2019, 00:48

בקשר לגירס 5, מייקרוסופט כבר הוציאה את עצמה ממירוצי המספרים ששאר המפיצות הגדולות מספקות, באמת קשה לקבוע כבר מה נחשב להצלחה אצלם מעבר ל"עניין כללי" שמתבטא ברכישות מנויים (שברובם זמניים) לגיימפאס. סורי אבל אני לא מתרשם כשאת המשחקים הקודמים בסדרה קנו מליונים במחיר מלא של 60 דולר לעומת "3 מליון שחקנים שהורידו בחינם". כבר לא מעניין לקבל מהם נתוני מכירות בכלל כי הכל מאוד כללי ומחורטט אצלם. אפשר להניח שגירס משחק שהצליח לעורר יותר עניין ממשחקי צד א' אחרים שמייקרוסופט הוציאה לאחרונה שזה גם לא הישג גדול במיוחד בהתחשב בהישג שלהם.

בעניין רמדי, זה ברור שהעסקה עם אפיק היתה סופר חכמה מבחינתם, בחייאת קאז יש גבול לפאנובאיזם כלפי סטים, אין מצב שהמכירות שם היו מכסות על פור של 250 אלף עותקים, גם האלו שמסרבים לקנות מאפיק בכח זה בטח מיעוט צווחני והזוי שבשום צורה לא מגיע למספרים כאלו. מקסימום אני נותן להם 10,000 כמו שלאסקין אמר וזה נדיב.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 23 ספטמבר 2019, 16:44

בורדרלנדס 3 מפציץ, מעיף 5 מיליון יחידות תוך 5 ימים, המשחק שנמכר הכי מהר בהסטוריה של 2K!

ומספק על הדרך עוד כמה סטטיסטיקות מעניינות:



מי שאמד את מידת ההצלחה של המשחק לפי הטבלה ב UK וחשב שהוא יחסית לא מוכר משהו מגלה דרך הסטטיסטיקה הזו את הסיבה - 70 אחוז בדיגיטל!

וואו הפורמט הפיזי באמת בתהליכי גסיסה אם זה ימשיך ככה.

המשחק הוא סנסציה במיוחד על המחשב, הנה המסקנה בשביל הקורא קאז:


סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 ספטמבר 2019, 17:17

אבל אם הוא היה בסטים, הוא היה מצליח פי 2 :mrgreen:

סתם. בכל מקרה אי אפשר לדעת דברים כאלה בלי מכונת זמן, אבל זה ומטרו מראים שבלי קשר להצלחה בסטים, בחנות של אפיק אפשר לעשות שיגורים מפלצתיים ושהיא כנראה לא מפריעה למכירות.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 23 ספטמבר 2019, 19:53

לא הייתי מגדיר את מטרו כ'שיגור מפלצתי' כשלא קיבלנו מספר קונקרטי ממנו מאז השיגור.

בורדרלנדס הוא משחק מיינסטרים ולכן הובטחה לו הצלחה בחנות של אפיק. יחד עם הסכום שהם קיבלו, הקאט ובלעדיות של חצי שנה בלבד אז כנראה שזה משתלם כספית. עכשיו, איפה ה PR למשחקים כמו קונטרול ורוב המשחקים הבלעדיים בקאליבר קטן יותר שהחנות אמורה לעזור להם? מגה-פרנצ'ייז עושה 20% יותר או פחות לא כזה מעניין.

כאילו, אתם מודעים שאוריג'ין קיימים כבר יותר מעשור? שיש לה משחקים בלעדיים לצמיתות? שיוצאים כל שנה? אתם יודעים FIFA, סטאר וורס, מאס אפקט, דרגון אייג', סימס, באטלפילד? אני מניח שהם מוכרים טוב באוריג'ין. האם זה גרם לך נדב להגיד שסטים היא לא 'מונופול' במשך השנים? האם היינו צריכים הוכחות שמשחקים גדולים יכולים למכור מחוץ לסטים?
האם זה שינה משהו מבחינת הפקטור של אוריג'ין במשחקים שיוצאים לכמה חנויות ואת החלק שלה מהעוגה?

אם לטעמך כל הליין-אפ הזה של EA לא שינה דבר, למה שמשחקים בלעדיים לחצי-שנה עד שנה של לרוב משחקי אינדי חצי-אנונימים ישנו משהו?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 ספטמבר 2019, 21:13

אפיק היא חנות צד ג׳ שנועדה להתחרות בסטים, אוריג׳ן היא חנות נישה של EA למשחקי EA. כן, יש שם משחקי צד ג׳ אבל הם מעניינים לEA את הביצה, לעומת זאת אפיק מנסים להיות סטים. וכן, עד עכשיו סטים היה מונופול (במובן המטפורי של המילה כמובן), משחק שלא היה שם נידון למוות אלה אם הוא היה מותג כל כך חזק שיכלו לכפות איתו קליינט שונה.

יש גבול לויכוח הזה שמתפרש על 9 חודשים כבר, תחרות זה טוב, נקודה. אפיק גורמים לכמה בלעדיים? גם סטים עשתה את זה בהתחלה, אם הם לא יבנו בסיס משתמשים גדול שמשתמש בחנות של אפיק יומית הם לעולם לא יתחרו בסטים. יש פיצ׳רים שנמצאים מאחור? ברור. אבל אני עדין זוכר את הימים שכפו עלי סטים למשחקי סינגל כמו hl2, תקופה שבה סטים הייתה כבדה ברמות אחרות, מלאה בבאגים ובעיות שיגור ובלעתי את זה לטובת העתיד הדיגטלי בpc. עכשיו חסרים כמה פיצ׳רים בחנות של אפיק? כן, אבל בולעים את זה לטובת העתיד הדיגילי בpc. וביננו? 99% מהתלונות פיצ׳רים על החנות של אפיק הן שטויות גמורות. יש לי 100+ שעות במשחקים בחנות של אפיק והכל עבד מצויין ולא התגעגעתי אפילו בפרומיל לסטים כשעשיתי את זה. ואתה יודע מה? אפילו אם החוסרים האלה (שכמובן יגיעו בסוף) כל כך חסרים לך, עדין אתה מקבל מהם בחינם משחקים ברמה מטורפת ששמים את ps+ ו-gwg בכיס הקטן והם עוד עולים כסף, באפיק הם חינם. מה קבלתי בשנים הראשונות של סטים, כשוולוו התעללו בי עם קליינט קטסטרופלי? כלום, בטח שלא שישה משחקי בטמן בשבוע אחד ומטרו 2033 + everything שבוע אחרי.

אז עכשיו אתה מקבל משחקים חינם, בראיה לעתיד אתה מקבל תחרות ופתירה של מצב ״מונופולי״. המחיר? פחות פיצ׳רים כרגע ולדעתי מדובר בפיצ׳רים נישתיים למדי. בסופו של דבר קליינט צריך להיות מהיר, עם ui טוב ושיתן לך לשגר משחקים בשקט והחנות של אפיק מספקת את זה.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 23 ספטמבר 2019, 23:02

אין ולא היה 'מונופול' שצריך לפתור. משחקים היו זמינים במבחר חנויות ואפשר היה לקנות מפתחות מכל אתר. דווקא המציאות כעת עם החנות של אפיק מביאה את היבטי המונופול שהאשמת בשוגג את סטים.

סטים לא שילמה לבלעדיים - להיפך, הם מעודדים להוציא לכמה שיותר מקומות. כל משחק בלעדי לסטים הוא מבחירתה של המפתחת ללא מעורבות ישירה של ואלב.
אפיק לוקחים משחקים כמה חודשים לפני שחרור ומודיעים שבשנה הקרובה לא יימכרו באף מקום אחר.

אין הבדל בין אוריג'ין לאפיק במהות. כמו שאתה אומר אפיק מנסים לבנות בסיס משתמשים - אבל אם EA עם הבלעדיים הכי ענקים שיש לא הצליחה לתרגם את בסיס המשתמשים הזה לבסיס שקונה שם משחקי צד ג' שזמינים בחנויות אחרות אז למה שאפיק תצליח עם בלעדיים זמניים בקאליבר קטן בהרבה?

משחקים בחינם יש לכולם. להגיד מה האמבל נתנו בעבר? אפשר לתת משחקים בחינם ולא למנוע מכירת משחקים בחנויות אחרות. זה מה שאני מקבל מאפיק עכשיו - התנהגות אנטי-צרכנית. 'תחרות' שלא מטיבה עם הצרכן בטלה בשישים. החנות של אפיק לא מציעה ולו תמריץ אחד לצרכן למה לקנות דרכה ולא במקום אחר. אין שום נקודה אחת עבור הצרכן שהחנות של אפיק מציעה ואחרות לא שהם יכלו לרכוב עליה. וזה שהיא מפגרת באופן פתטי לעומת חנויות אחרות מלפני שנים רק מחדד את הנקודה. חנות שמתקיימת רק על בלעדיות זמנית שאפיק משלמת עבורה.

לא היית מתבטא כך באף נושא אחר בו יש נותן שירות עם מוצר נחות שמנסה לקנות את דרכו לרלוונטיות. כמו שאתה לא חס במילותיך על AMD שלא מצליחים להציע כרטיס היי-אנד שישתווה ל nvidia.

אז אפיק לא נותנת לי כרע דבר חוץ ממשחקים חינמיים שייכנסו לבאקלוג כאשר יש משחקים ששלימתי עבורם שלא נגעתי בהם, והבאת המונפול שאתה כה מתנגד אליו.
כשאפיק יסיימו לפעול לצמצום אפשריות הקנייה של הצרכן של משחקים שאין להם יד בהם, כך הבעיה שלי עם החנות תסתכם באיכות השירות שהם מציעים.

אז המבחן של החנות היא לא אם משחק AAA בלעדי כזה או אחר מוכר מיליוני עותקים אלא מה החלק של החנות במכירות של משחקים שיוצאים במקביל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 ספטמבר 2019, 23:18

אפיק משלמת למפתחים בזמן שהיא בונה פיצ׳רים, בסיס משתמשים ואנגייג׳מנט בחנות שלה. אני לא יודע כמה זמן יקח להם לעשות את זה, אבל זה לא הליך של 10 שנים, זה הליך של שנה או שנתיים. אבל זה תהליך, תהליך שהם ממתיקים למפתחים עם תמריץ כספי ונתח גדול מהמכירות וממתיקים לצרכנים עם כמות כמעט הזויה של משחקים בחינם. פאק, תסתכל על ספטמבר - סלסט? ארקאם נייט (וחמישה בטמן אחרים)? אינסייד? Abzu? איך אתה קורא לזה ״בונים back catalogue״? זה מהמשחקים הכי טובים של שנים האחרונות, זה לא אשפה רנדומאלית. הצרכנים מקבלים פינוק מטורף בזמן התהליך הזה.

אתה בעיקר אוהב להתלונן שמתחרים בסטים היקרה שלך, בהתעלמות בוטה מהמונופול שלהם על שוק הדיגיטל בpc. לאט לאט אפיק יגיעו לפיצ׳רים של סטים וכשהחנויות יהיו ברמה דומה וקהל ענקי יתרגל להשתמש בחנות, הבלעדיים יעלמו וכך גם חלוקת המשחקים. ואז? אז תמצא משהו אחר להתלונן עליו.

אני רק מחכה ליום שסטים תוריד את הנתח שלהם ותתבדה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 24 ספטמבר 2019, 06:07

בסוף, אני שמח שאפיק נותנים את רשת הביטחון הזאת למפתחים. הבלעדיות היא מחיר קטן לשלם בהיבט הזה. תראה את קונטרול, כדוגמא. רמדי קיבלה כמעט 5 מיליון דולר מראש, רק בשביל הבלעדיות הזאת. זה סכום יפה מאוד בשביל אולפן עצמאי, שהוציא משחק סינגל פלייר טוב מאוד, בלי Micro Transactions בלי שום ''מכניקות הפתעה'' ובלי כל הדברים ש''הגיימרים ההארדקוריים'' אוהבים לבכות עליו תמיד - ועדיין הוא לא מכר מספיק כדי להיכנס לטופ 20! (אני יודע, סוף החודש ובלי דיגיטליות ששוות המון, אבל עדיין). אז כן, אני שמח שהם הלכו עם אפיק. אם גיימרים היו שמים את הכסף שלהם על משחקים שמיישמים את מה שהם מספרים שהם רוצים כל הזמן, אולי המצב היה שונה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 ספטמבר 2019, 09:49

Klayman כתב:בסוף, אני שמח שאפיק נותנים את רשת הביטחון הזאת למפתחים. הבלעדיות היא מחיר קטן לשלם בהיבט הזה. תראה את קונטרול, כדוגמא. רמדי קיבלה כמעט 5 מיליון דולר מראש, רק בשביל הבלעדיות הזאת. זה סכום יפה מאוד בשביל אולפן עצמאי, שהוציא משחק סינגל פלייר טוב מאוד, בלי Micro Transactions בלי שום ''מכניקות הפתעה'' ובלי כל הדברים ש''הגיימרים ההארדקוריים'' אוהבים לבכות עליו תמיד - ועדיין הוא לא מכר מספיק כדי להיכנס לטופ 20! (אני יודע, סוף החודש ובלי דיגיטליות ששוות המון, אבל עדיין). אז כן, אני שמח שהם הלכו עם אפיק. אם גיימרים היו שמים את הכסף שלהם על משחקים שמיישמים את מה שהם מספרים שהם רוצים כל הזמן, אולי המצב היה שונה.

ואני עדין חושב שזה היה נטו 5 מליון דולר לכיס שלהם, לא "מראש" כמו שקורה עם האינדים כי עסקה שכזו פשוט לא משתלמת למשחקי AAA שאמורים, לפחות בתאוריה, למכור מליונים. כלומר מה הם הרוויחו פה? 5 מליון דולר חודש וחצי מראש שהם היו, בתאוריה, ממילא מקבלים אחרי חודש וחצי? אני משער שלא משנה כמה חזק קונטרול נפל, הוא כנראה לא נפל ברמת הפחות מ-175K עותקים בחנות של אפיק. אני משער שעניין המימון מראש הוא יותר לאינדים, חבר'ה שלא יודעים אם הם ימכרו 400K עותקים או 4K ובנוסף אין להם בכלל מימון אז כל שקל שמגיע אליהם מראש הוא ברכה לצוות. חברה כמו רמדי ו-505 ששתיהן נסחרות בבורסה כשאחת שווה מעל ל100 מליון יורו והשניה חברת בת של תאגיד ששווה מליארדים? אני פחות רואה את האטרקציה בבלעדיות בשביל לקבל את ה-5 מליון האלה כמה שבועות מראש.

אה, ועוד משהו ששווה לזרוק פה מילה עליו, אם אתה מפתח בלעדית לחנות של אפיק אתה מקבל את UE4 חינם לגמרי, אפילו לא REVENUE SHARE או שום דבר אחר, 100% חינם, כל עוד אתה בלעדי לחנות של אפיק. כלומר אולפן אינדי יכול לפתח משחק בUE4, לא לשלם לאפיק שקל ובסוף לקבל 88% מהרווחים כשהוא נמכר בחנות של אפיק. וכשיגיע הפיצ'ר קרוס פלטפורם, תוכל גם לשחרר אותו לאנדרואיד במקביל ל-PC בלי אקסטרה עבודה (טוב נו, בכל זאת צריך להתאים את ההגדרות הגרפיות לנייד אבל הבנתם את הכוונה) ולמכור אותו בחנות של אפיק ושוב לקבל 88% במקום לשלם לגוגל/אפל 30% ובלי לשלם על UE4. זה חתיכת אטרקציה למפתחי אינדי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 25 ספטמבר 2019, 09:48

האנליסט של NPD שחרר אתמול לכבוד האירוע של סוני סטטיסטיקה של המשחקים הכי נמכרים עד היום על הקונסולה, בלעדיים ולא:



אל תשכחו שזה ארצות הברית בלבד אבל דאמ, בלאדבורן הפציץ ובארה״ב הוריזון רץ חזק מאוד, אפילו מעל אנצ׳רטד 4.

Days Gone גם מוכר מדהים כידוע ורוב הסיכויים שהוא יעבור את בלאדבורן בהמשך.

וכן GTA5 מהדור הקודם הוא המשחק הכי נמכר של הדור הזה גם, RDR2 כבר הספיק להתברג במקום השני, רוקסטאר שוחה בכסף. כל השאר זה קוד כצפוי אבל ספיידי הוא מפלצת בלעדית שלא נראתה ברמות האלו על הפלטפורמה כמו שכולנו יודעים עוד מנתוני המכירות והשיאים ששבר, הצליח לגבור אפילו על אחד ממשחקי קוד שזה רק ממחיש עד כמה מכר מדהים.

בתכלס לא מגיע לו לעבור אגדות כאלו גדולות בתולדות הפלייסטיישן אבל זה רק מעיד איזו עוצמה מטורפת יש למותג הזה במיוחד בארה״ב.

אם מספקים לפאנבייס שלו משחק שמתוייג כאיכותי, הם לא רואים בעיניים אף מותג אחר של סוני מבחינה מסחרית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 ספטמבר 2019, 12:03

אותי מעניין לראות את הטבלה העולמית, אני לא חושב ש-COD חזק עולמית כמו שהוא חזק בארה"ב (באופן יחסי כמובן), יש מצב שפיפ"א או GT:S היה מדיח אותם. בכלליות אני לא אהיה מופתע אם הרשימת בלעדיים של סוני תתערבב קצת בסדר בטבלה העולמית, נניח GOW יעקוף את ספיידרמן וכנראה ש-GT:S יכבוש את אחד המקומות הראשונים.

אגב, שים לב שהטבלה היא על פי דולרים, לא על פי יחידות.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 25 ספטמבר 2019, 20:42

DrKeo כתב:אפיק משלמת למפתחים בזמן שהיא בונה פיצ׳רים, בסיס משתמשים ואנגייג׳מנט בחנות שלה. אני לא יודע כמה זמן יקח להם לעשות את זה, אבל זה לא הליך של 10 שנים, זה הליך של שנה או שנתיים. אבל זה תהליך, תהליך שהם ממתיקים למפתחים עם תמריץ כספי ונתח גדול מהמכירות וממתיקים לצרכנים עם כמות כמעט הזויה של משחקים בחינם. פאק, תסתכל על ספטמבר - סלסט? ארקאם נייט (וחמישה בטמן אחרים)? אינסייד? Abzu? איך אתה קורא לזה ״בונים back catalogue״? זה מהמשחקים הכי טובים של שנים האחרונות, זה לא אשפה רנדומאלית. הצרכנים מקבלים פינוק מטורף בזמן התהליך הזה.

אתה בעיקר אוהב להתלונן שמתחרים בסטים היקרה שלך, בהתעלמות בוטה מהמונופול שלהם על שוק הדיגיטל בpc. לאט לאט אפיק יגיעו לפיצ׳רים של סטים וכשהחנויות יהיו ברמה דומה וקהל ענקי יתרגל להשתמש בחנות, הבלעדיים יעלמו וכך גם חלוקת המשחקים. ואז? אז תמצא משהו אחר להתלונן עליו.

אני רק מחכה ליום שסטים תוריד את הנתח שלהם ותתבדה.

למה אתה כורך לתת משחקים בחינם יחד עם מניעת משחקים בחנויות אחרות? שיתנו משחקים כמה שהם רוצים - אף אחד לא מתלונן על זה. אבל זה לא יגרום לי להעלים עין לדברים השליליים שהם עושים.

'לאט לאט' - אפילו יותר לאט מהלוז המקורי של אפיק עצמם. כשקניית הבלעדיים תעלם אז אפיק תתווסף ליופליי, אוריג'ין ואחרות בתור לאנצ'ר שאין לי סיבה להתממשק איתו אם המשחק מוצע בלאנצ'ר שמעניק יותר תמורה. לפחות ל EA ועכשיו ליופליי יש את שירותים המינוי שלהן שיהיו קורצים למי שממש אוהב את המשחקים שלהם. ולמיקרוסופט יש גיימפאס.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 ספטמבר 2019, 22:28

אם אתה רוצה להפוך לקליינט פופולרי אתה צריך:
1) שמפתחים ירצו לבוא אליך.
2) להביא כמה שיותר משתמשים.
3) לגרום למשתמשים שבאים אשכרה להשתמש בך יומית.

הסכמי בלעדיות, משחקים חינם ולקחת נתח קטן ממפתחים זה מתכון מצויין להשיג את שלושת הדברים הללו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 26 ספטמבר 2019, 00:40

ואפילו חשוב יותר מכל אלה, בטווח הארוך אתה צריך שאנשים יעדיפו לקנות אצלך במקום אצל המתחרה.
הנקודה הקריטית היא שאין לאפיק שום ברירה אחרת בשביל להתחרות ראש בראש עם סטים. אין שום פיצ׳ר שהם יכולים לפתח שיגרום למשתמשי סטים, בעלי ספריות ענק של מאות ואלפי משחקים, להעדיף לקנות אצלם. אפילו אם הם יגיעו לפיצ׳ר פאריטי מושלם ביחס לסטים, זה לא ישנה הרבה. הדרך היחידה להתחרות ברצינות עם סטים היא לעשות בדיוק את מה שהם עושים, לקנות בלעדיים ולחלק מתנות. לא רואה שום דרך מעשית אחרת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 26 ספטמבר 2019, 02:40

InterAl כתב:ואפילו חשוב יותר מכל אלה, בטווח הארוך אתה צריך שאנשים יעדיפו לקנות אצלך במקום אצל המתחרה.
הנקודה הקריטית היא שאין לאפיק שום ברירה אחרת בשביל להתחרות ראש בראש עם סטים. אין שום פיצ׳ר שהם יכולים לפתח שיגרום למשתמשי סטים, בעלי ספריות ענק של מאות ואלפי משחקים, להעדיף לקנות אצלם. אפילו אם הם יגיעו לפיצ׳ר פאריטי מושלם ביחס לסטים, זה לא ישנה הרבה. הדרך היחידה להתחרות ברצינות עם סטים היא לעשות בדיוק את מה שהם עושים, לקנות בלעדיים ולחלק מתנות. לא רואה שום דרך מעשית אחרת.

נניח שאפיק מגיע לזהות מלאה לסטים, אותה רמה, אותו בסיס משתמשים. ברור לכולנו שמדובר באותם יוזרים, זה לא שאפיק הביאו פתאום קהל חדש ל-PC, למי שיש חשבון אפיק, יש חשבון סטים. אם הגענו לזהות מלאה זה אומר שלמי שיש חשבון סטים גם יש חשבון אפיק, כלומר אם משחק פה או שם, הוא בסוף מגיע לאותו קהל. עכשיו נניח שאתה מפתח, בסטים אתה מקבל 70% ובאפיק אתה מקבל 88% וגם UE4 חינם לגמרי, חיסכון פוטנציאלי של מליונים בהוצאות והגדלה פוטנציאלית של מליונים בהכנסות; לא היה קורץ לך להוציא את המשחק בבלעדית לחנות של אפיק? הרי ממילא רוב המפתחים עושים משחקים בלעדית לסטים, הם לא טורחים להוציא את המשחקים לאוריג'ן או UPLAY או גלקסי, כלומר מפתחים שמים את המשחק שלהם בחנות הכי פופולרית ולא ממש טורחים עם אחרות (לרוב). אז אם אתה מפתח ואתה יודע שיש לך עדין גישה לכל הקהל ואתה לא פוגע בפוטנציאל המכירות שלך אבל אתה מקבל 88% ו-UE4 חינם, לא היית שוקל את זה?

מעבר לזה, יוזרים קונים במקומות שהם מסתובבים בהם, למה אתה חושב סטים עושה כל כך הרבה כסף למרות שמשחקים עולים משמעותית פחות בחנויות של מפתחות כמו GMG? כי אם אתה כבר שם, אתה קונה שם, זה טבע האדם. בנוסף העובדה שאפיק לוקחים רק 12% ולא גובים עמלה על UE4 בחנות שלהם יכולה לגרום לחלק מהמשחקים להיות זולים יותר אצלם כך שהקהל שכן מתחשב מאוד במחיר ישמח לקנות אצלם ולא בסטים. זה גם אומר שבמכירות יכולים להיות מבצעים אגרסיבים יותר אצל אפיק. כלומר אם החנויות משיגות שוויון בשלב כלשהו, אפיק הם ממש לא יופליי או אוריג'ן מכמעט כל בחינה אפשרית.

אחת מהבחינות האלה אגב היא שאפיק רוצה להפוך מכירות של משחקי צד ג' ללחם ולחמאה שלהם אבל את EA מעניינת הביצה מכירות של כותרי צד ג', היא מחזיקה פלטפורמה בכדי לעשות 100% רווח כשהיא מוכרות משחק, לא בכדי למכור צד ג'. היית באוריג'ן לאחרונה? הנה ה-4 עמודים הראשיים של אוריג'ן שכוללים את ה-HOME, הבאנר כניסה לחנות, החנות עצמה והטאב של EA ALL ACCESS. אתה רואה שם משחק אחד שהוא לא EA? צד ג' לא מעניין אותם, הם רוצים לתחזק את ה-ECO SYSTEM של עצמם, לא להיות סטים.

origin 4.jpg
origin 4.jpg (811.92 KiB) נצפה 6731 פעמים
origin 3.jpg
origin 3.jpg (315.05 KiB) נצפה 6731 פעמים
origin 2.jpg
origin 2.jpg (503.82 KiB) נצפה 6731 פעמים
origin 1.jpg
origin 1.jpg (614.47 KiB) נצפה 6731 פעמים
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 26 ספטמבר 2019, 10:53

אם זה יגיע למצב שתיארת, לסטים לא תהיה ברירה והם יורידו עמלות כדי להתחרות. אבל כדי להגיע למצב שאנשים יהיו אדישים בין אפיק לסטים, אין לאפיק ברירה אלא לנקוט באסטרטגיה שהיא נוקטת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 26 ספטמבר 2019, 11:15

InterAl כתב:אם זה יגיע למצב שתיארת, לסטים לא תהיה ברירה והם יורידו עמלות כדי להתחרות. אבל כדי להגיע למצב שאנשים יהיו אדישים בין אפיק לסטים, אין לאפיק ברירה אלא לנקוט באסטרטגיה שהיא נוקטת.

אבל אם סטים תאלץ להשוות לתנאים של אפיק, נוצרה תחרות והתעשיה הרוויחה מכל בחינה, גם המשתמשים וגם המפתחים וזה אחלה לכולנו ובאסה לאפיק :)

למרות שאני עדין חושב שאם מליוני אנשים משחקים יומית בחנות של אפיק במשך חודשים או כמה שנים, גם ביום שהכל יהיה שווה בשווה, עדין החנות של אפיק תמכור המון, אפילו אם כנראה סטים תמכור יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 26 ספטמבר 2019, 11:40

נכון, התעשייה רק תרוויח. לדעתי גם עכשיו היא רק מרוויחה (מלבד מיעוט קטן וקולני). לא חושב שזה יהיה באסה לאפיק, יהיה להם 50% משוק הפיסי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 26 ספטמבר 2019, 16:16

InterAl כתב:נכון, התעשייה רק תרוויח. לדעתי גם עכשיו היא רק מרוויחה (מלבד מיעוט קטן וקולני). לא חושב שזה יהיה באסה לאפיק, יהיה להם 50% משוק הפיסי.

בו נגיד שאם הם יצליחו לקחת לסטים 20% מהנתח שוק, הם יהיו במצב לא רע בכלל :)
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 27 ספטמבר 2019, 00:51

דווקא לפי אפיק הם בונים על זה שפורטנייט מביא מיליונים של שחקנים צעירים שלא יודעים סטים מי היא.

טוויטץ' נתנו משחקים בחינם וסגרו את החנות שלהם. דיסקורד נתנו משחקים בחינם ובלעדיות של 3 חודשים וסגרו את החנות שלהם.
אוריג'ין עדיין נותנת משחקי צד ג' והם חלק חשוב בשירות המנוי שלהם על המחשב. והיו תקופות שהיה להם יותר דגש על מכירה של משחקי צד ג'. FF XV שוגר שם. הנקודה נותרת בעינה: אם הבלעדיים של EA לא גרמו לה לתפוס נתח אז למה משחקים פחות מושכי קהל יעשו את זה בשביל אפיק? ומה לגבי הבלעדיים של מיקרוסופט לחנות חלונות לפני שהתחילו להוציא בסטים?

אז למה דווקא הפעם הבלעדיים של חצי שנה עד שנה יכו גלים עבור אפיק? מה בדיוק החנות של אפיק מציעה כרגע שישאיר שחקנים אצלה? תשחק את הבלעדי שאתה לא יכול לחכות בשבילו ואחר כך תחזור להשתמש בסטים. מה מושך בחנות הזו מבחינת השחקן?

אפיק יכלו חשוב על פיצ'ר מייחד כמו מכירת משחקים. אפיק יכלו להשתמש בכסף שאין להם בעיה לתת כדי לממן משחקים מאפס ואז אף אחד לא היה אומר כלום. כמו שאפיק מימנו סיילים, הם יכלו לנקוט בגישה שהם אוכלים הנחה כדי שכל משחק צד ג' ישוגר זול יותר בחנות שלהם מאשר בסטים ועדיין להשאיר למפתח 70%. הם יכלו לפתוח בשירות דמוי גיימפאס משלהם. כל אלה דרכים שייתנו להם PR טוב, דריסת רגל ובלי דרמות.

אז יש ברירה. וכלום לא יגרום לי להריע לטקטיקות של מניעת מכירת משחק במקום אחר.

בנתיים המפתחות שהיו בלעדיים זמנית לאפיק לא המתינו ובהזדמנות הראשונה שהם יכלו התחילו לקדם ולפרסם את שיגור המשחק על סטים. ולא קיבלנו שום מושג איזה אחוז המכירות בחנות של אפיק תופסות עבור משחקים שזמינים במספר חנויות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 27 ספטמבר 2019, 03:25

Kazz כתב:דווקא לפי אפיק הם בונים על זה שפורטנייט מביא מיליונים של שחקנים צעירים שלא יודעים סטים מי היא.

טוויטץ' נתנו משחקים בחינם וסגרו את החנות שלהם. דיסקורד נתנו משחקים בחינם ובלעדיות של 3 חודשים וסגרו את החנות שלהם.
אוריג'ין עדיין נותנת משחקי צד ג' והם חלק חשוב בשירות המנוי שלהם על המחשב. והיו תקופות שהיה להם יותר דגש על מכירה של משחקי צד ג'. FF XV שוגר שם. הנקודה נותרת בעינה: אם הבלעדיים של EA לא גרמו לה לתפוס נתח אז למה משחקים פחות מושכי קהל יעשו את זה בשביל אפיק? ומה לגבי הבלעדיים של מיקרוסופט לחנות חלונות לפני שהתחילו להוציא בסטים?

אז למה דווקא הפעם הבלעדיים של חצי שנה עד שנה יכו גלים עבור אפיק? מה בדיוק החנות של אפיק מציעה כרגע שישאיר שחקנים אצלה? תשחק את הבלעדי שאתה לא יכול לחכות בשבילו ואחר כך תחזור להשתמש בסטים. מה מושך בחנות הזו מבחינת השחקן?

כל דוגמה שהבאת לא רלוונטית או דומה לחנות של אפיק. אף אחד לא מחלק משחקים בכמות ובקליבר שאפיק מחלקים. אף אחד לא שופך כסף על בלעדיים כמו אפיק. אף אחד לא בא עם בסיס משתמשים בסדר גודל של אפיק. הסדר גודל של הדחיפה שאפיק מביאים היא לא ברת השוואה לאף חנות דיגיטלית שנפתחה ב-PC אי פעם. ו-EA? מה הקשר בכלל בין החנות של אפיק לאוריג'ן. תסתכל על התמונות שהבאתי, ל-EA מעניין את הביצה משחקי צד ג', לך תמצא בכלל משחק צד ג' בחנות שלהם אלה אם ממש תתאמץ. יש לחנות של אפיק ולאוריג'ן שתי מטרות שונות לגמרי, אחת היא פלטפורמה למכור משחקים בהפצה של EA, השניה חנות צד ג' שדוחפת צד ג' בכל הכוח שיש לה. אוריג'ן היא חנות EA שיש בה איפשהו משחקי צד ג', אני אומר איפשהו כי אלוהים יודע איפה הם מחביאים את משחקי צד ג' בחנות הזאת.

אני לא יודע מה איתך אבל אני כבר 100+ שעות בחנות של אפיק אבל יש לי 0 שעות בחנות של טוויצ' וגם 0 שעות במשחקי צד ג' בUPLAY או אוריג'ן. אז מה זה אומר? זה אומר שזה עובד. זה גם אומר שהיום, אחרי חודשים שאני מסתובב בחנות של אפיק (שהאמת אני נכנס אליה כבר יותר מסטים בגלל החלוקה השבועית והבלעדיים שיוצאים לה כל הזמן) אני מרגיש מאוד בנוח לקנות משחקים בחנות לחנות של אפיק, בדיוק קניתי את קונטרול ולפני זה את outer wilds. אפיק הצליחו איתי, אני לא ממש קונה משחקים ב-UPLAY אבל לגמרי אין לי בעיה עכשיו לקנות לחנות של אפיק וזה אחרי 9 חודשים של הקמפיין שלהם עם 40+ משחקים בספריה של אפיק שנבנת ברמה השבועית בזכות החלוקה חינם. איפה אני אהיה עוד שנה של קמפיין כזה? כנראה עוד יותר חזק בחנות שלהם ועם ספריה של בערך 100 משחקים. ואני לא לבד בזה, אני רואה חברים אונליין בחנות כל הזמן לעומת נניח אוריג'ן שיש לי שם עשרות חברים ו-0 אונליין כמעט כל הזמן. החנות הזאת הופכת לכניסה יומיומית, כמו סטים, וזה בדיוק מה שאפיק מנסים להשיג.


Kazz כתב:אפיק יכלו חשוב על פיצ'ר מייחד כמו מכירת משחקים. אפיק יכלו להשתמש בכסף שאין להם בעיה לתת כדי לממן משחקים מאפס ואז אף אחד לא היה אומר כלום. כמו שאפיק מימנו סיילים, הם יכלו לנקוט בגישה שהם אוכלים הנחה כדי שכל משחק צד ג' ישוגר זול יותר בחנות שלהם מאשר בסטים ועדיין להשאיר למפתח 70%. הם יכלו לפתוח בשירות דמוי גיימפאס משלהם. כל אלה דרכים שייתנו להם PR טוב, דריסת רגל ובלי דרמות.

אז יש ברירה. וכלום לא יגרום לי להריע לטקטיקות של מניעת מכירת משחק במקום אחר.

אתה מבין שכל מה שאתה מציע היה עולה להם פי כמה וכמה ובמקביל לא עוזר להם בשיט. ובשביל מה? ש-3000 בכיינים באינטרנט יבכו פחות? כדי שתרגיש טוב עם עצמך? הם אמורים לנהל חברה עסקית או התאבדות קולקטיבית בראשות קאז שמבוססת על גחמות ללא כל בסיס עסקי?

מה יותר הגיוני, להוציא 70 מליון דולר על משחק, לשווק אותו ולקוות שאנשים אשכרה ירצו לשחק בו או לחילופין לקחת 7 משחקי AAA עם ההייפ הכי גבוה בתעשיה ולשלם לכל אחד 10 מליון דולר בכדי שיהיו בלעדים לחנות שלך? מה יביא יותר אנשים לחנות? מה יגרום להם לשרוץ בה ולהשתמש בקליינט יותר? 7 משחקים עם הייפ גבוה לאורך כל השנה, או משחק אחד שמי יודע אם הוא היה מצליח או לא? אותו סכום כסף, תמורה גדולה פי כמה במקרה השני. אז בשביל מה לעשות את האפשרות הראשונה? כדי שקאז יתלונן פחות על החנות של אפיק בווקסלים?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 28 ספטמבר 2019, 08:43

אז... מסתבר שהסוייץ׳ לייט מאכזב במכירות? ממה שקראתי המניה קצת נפלה כי מכרו רק חצי מהמצופה בימים הראשונים. אז אולי כל התלונות שהפריעו לי בו הפריעו לעוד אנשים אחרי הכל?
מצד שני, הם שיחררו את מריו קארט לניידים והורידו אותו 20 מליון אנשים ומכרו שם כבר מעל מליון דולר של שטויות, אז זה בטח יעזור. נינטנדו מפציצה בשוק הסלולר...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 ספטמבר 2019, 11:12

Laskin כתב:אז... מסתבר שהסוייץ׳ לייט מאכזב במכירות? ממה שקראתי המניה קצת נפלה כי מכרו רק חצי מהמצופה בימים הראשונים. אז אולי כל התלונות שהפריעו לי בו הפריעו לעוד אנשים אחרי הכל?
מצד שני, הם שיחררו את מריו קארט לניידים והורידו אותו 20 מליון אנשים ומכרו שם כבר מעל מליון דולר של שטויות, אז זה בטח יעזור. נינטנדו מפציצה בשוק הסלולר...

מה שהתכוונת להגיד הוא שסיטי-בנק חזו 300k מכירות לסוויטצ׳ לייט בשלושה ימים הראשונים, מדיה קרייט הוציאו הערכה מוטעת שהיא מכרה 100k ומשקיעים נכנסו לפניקה. לאחר מכן תקנו את המספרים (מדיה קרייט ל160k ופמיטצ׳ו ל178k), לא שהם הגיעו להערכות של סיטי-בנק אבל הן הרגיעו את המשקיעים מחדש.

האמת שממש מעניין לקרא את הכתבות על זה כי אתרים כמו בלומברג השתמשו בזה כהזדמנות לבקר התנהגות של בעלי מניות שלא מבינים מהחיים שלהם.
https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... lite-sales

מעניין מה הייתה התחזית של נינטנדו. לא ברור לי למה סיטי-בנק חזו 300k בשלושה ימים הראשונים כשהשבוע הראשון של הסוויטצ׳ המקורית היה 317k יחידות ביפן. מה גרם להם לחזות שגרסת לייט של הקונסולה תמכור ב3 ימים מהשיגור כמה הסוויטצ׳ הרגילה שבוע אחרי השיגור.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 28 ספטמבר 2019, 11:29

DrKeo כתב:
כל דוגמה שהבאת לא רלוונטית או דומה לחנות של אפיק. אף אחד לא מחלק משחקים בכמות ובקליבר שאפיק מחלקים. אף אחד לא שופך כסף על בלעדיים כמו אפיק. אף אחד לא בא עם בסיס משתמשים בסדר גודל של אפיק. הסדר גודל של הדחיפה שאפיק מביאים היא לא ברת השוואה לאף חנות דיגיטלית שנפתחה ב-PC אי פעם. ו-EA? מה הקשר בכלל בין החנות של אפיק לאוריג'ן. תסתכל על התמונות שהבאתי, ל-EA מעניין את הביצה משחקי צד ג', לך תמצא בכלל משחק צד ג' בחנות שלהם אלה אם ממש תתאמץ. יש לחנות של אפיק ולאוריג'ן שתי מטרות שונות לגמרי, אחת היא פלטפורמה למכור משחקים בהפצה של EA, השניה חנות צד ג' שדוחפת צד ג' בכל הכוח שיש לה. אוריג'ן היא חנות EA שיש בה איפשהו משחקי צד ג', אני אומר איפשהו כי אלוהים יודע איפה הם מחביאים את משחקי צד ג' בחנות הזאת.

אני לא יודע מה איתך אבל אני כבר 100+ שעות בחנות של אפיק אבל יש לי 0 שעות בחנות של טוויצ' וגם 0 שעות במשחקי צד ג' בUPLAY או אוריג'ן. אז מה זה אומר? זה אומר שזה עובד. זה גם אומר שהיום, אחרי חודשים שאני מסתובב בחנות של אפיק (שהאמת אני נכנס אליה כבר יותר מסטים בגלל החלוקה השבועית והבלעדיים שיוצאים לה כל הזמן) אני מרגיש מאוד בנוח לקנות משחקים בחנות לחנות של אפיק, בדיוק קניתי את קונטרול ולפני זה את outer wilds. אפיק הצליחו איתי, אני לא ממש קונה משחקים ב-UPLAY אבל לגמרי אין לי בעיה עכשיו לקנות לחנות של אפיק וזה אחרי 9 חודשים של הקמפיין שלהם עם 40+ משחקים בספריה של אפיק שנבנת ברמה השבועית בזכות החלוקה חינם. איפה אני אהיה עוד שנה של קמפיין כזה? כנראה עוד יותר חזק בחנות שלהם ועם ספריה של בערך 100 משחקים. ואני לא לבד בזה, אני רואה חברים אונליין בחנות כל הזמן לעומת נניח אוריג'ן שיש לי שם עשרות חברים ו-0 אונליין כמעט כל הזמן. החנות הזאת הופכת לכניסה יומיומית, כמו סטים, וזה בדיוק מה שאפיק מנסים להשיג.


אתה מבין שכל מה שאתה מציע היה עולה להם פי כמה וכמה ובמקביל לא עוזר להם בשיט. ובשביל מה? ש-3000 בכיינים באינטרנט יבכו פחות? כדי שתרגיש טוב עם עצמך? הם אמורים לנהל חברה עסקית או התאבדות קולקטיבית בראשות קאז שמבוססת על גחמות ללא כל בסיס עסקי?

מה יותר הגיוני, להוציא 70 מליון דולר על משחק, לשווק אותו ולקוות שאנשים אשכרה ירצו לשחק בו או לחילופין לקחת 7 משחקי AAA עם ההייפ הכי גבוה בתעשיה ולשלם לכל אחד 10 מליון דולר בכדי שיהיו בלעדים לחנות שלך? מה יביא יותר אנשים לחנות? מה יגרום להם לשרוץ בה ולהשתמש בקליינט יותר? 7 משחקים עם הייפ גבוה לאורך כל השנה, או משחק אחד שמי יודע אם הוא היה מצליח או לא? אותו סכום כסף, תמורה גדולה פי כמה במקרה השני. אז בשביל מה לעשות את האפשרות הראשונה? כדי שקאז יתלונן פחות על החנות של אפיק בווקסלים?


זוכר שבדיון קודם אתה התייחסת לאוריג'ין כתחרות לסטים ועכשיו אתה מסכים למה שאמרתי אז שמדובר רק במנגנון למקסום רווחים של משחקי צד א'? כמה אירוני.

אבל הייתה תקופה ש EA שמה יותר דגש על מכירת משחקי צד ג' ועובדה שהחנות לא תפסה. זאת למרות שיש להם רשימת בלעדיים מפוצצת. אז תסביר. מיליונים קנו פיפא, באטלפילד, מאס אפקט. למה המיליונים האלה לא נשארו לקנות משחקי צד ג' אחרים? למה שבלעדיות של שנה על HADES, ASHEN ו OOBLETS תצליח איפה שהמשחקים של EA לא הצליחו?

אין לך בעיה לקנות בחנות של אפיק את המשחקים הבלעדיים לחנות של אפיק? ומה עם משחקים שזמינים גם בחנויות אחרות? גם להמון אנשים אין בעיה לקנות את הבלעדיים של EA באוריג'ן. המבחן הוא איך זה מתרגם לקניית משחקים שאינם זמינים רק בחנות של אפיק.


רצית ברירות מה אפיק יכולה לעשות כדי להשיג דריסת רגל בלי לשחק מלוכלך. אז נתתי לך.

אם התרשמת כל כך מהמשחקים החינמיים שאפיק נותנת ואת התרומה שלהם לבניית קהל משתמשים אז תאר לך איזה משחקים הם יכלו לחלק בחינם בכל הכסף שהם שילמו עבור מניעת מכירת משחקים במקומות אחרים. לי זה נראה הגיוני מאוד ועדיף מאשר לקנות בלעדיות למשחק אינדי כלשהו כמו ASHEN ולהודיע ימים ספורים לפני שחרור המשחק שהוא לא ישוחרר בסטים או לא יהיה Play Anywhere ב Xbox. לי נראה הגיוני שאם אני רוצה להקים מתחרה אז אני נמנע ממשהו שיכול להטיל צל על המהלך.

תאר לך איזה מומנטום אפיק יכלו לייצר כאשר במקום להשתמש בכסף שהם שופכים כדי למנוע מכירה במקום אחר, הם משתמשים בכסף הזה כדי לממן הנחה על כל משחק בחודש הראשון שלו בשוק. דמיין את הקמפיין הפרסומי בו כל משחק גדול השנה יוצא במקביל לסטים ולאפיק, ואפיק מפמפמים 'בואו תקנות אותו ב10 דולר פחות (או ווטאבר) ועדיין המפתח יקבל אותו דבר כמו בסטים'.
לי יותר הגיוני שאם אתה רוצה להתחרות בסטים שתוכל להתגאות בנתונים של 'EGS אחראית ל X % מהמכירות על המחשב' מאשר שהבלעדי הזמני עשה כך כך (לא שאנחנו מקבלים נתונים נהירים שכאלה).

ומה לגבי שירות דמוי gamepass כלשהו? לדעתי גם שימוש יותר אפקטיבי בכסף שאפיק מוכנים לזרוק. אפילו את הצעד ה no-brainer של להציע אייטמים בפורטנייט של משחקי צד ג' שקונים דרך EGS.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 52 אורחים