נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 12 ספטמבר 2023, 15:16

DrKeo כתב:"קטנות" לא אומר AA. אני מדבר על חברות שעולות 340 מליון (רמדי) או 816 מליון (ROVIO), או אפילו 3.6 מליארד (CDPR). הכל קטן ביחס ל-69 מליארד. ולהזכירך שאינסומניאק עלתה לסוני רק 229 מליון דולר ואני משער שסאקר פאנצ' עלו אפילו פחות. יש המון חברות בתעשיה שאפשר לקנות, ואפילו יותר אם מציעים הצעות אטרקטיביות למפיצות שיש להן בעיות. למשל עכשיו אמברייסר רוצים למכור את גיר בוקס בגלל קשיים פיננסים, ואני בטוח שעם ההצעה הנכונה הם היו מוכרים גם את קריסטל דינמיקס שיש לה קשרים מאוד חזקים עם אקסבוקס כיום.

אפשר בסכום שלא עולה על 15 מליארד לקנות המון חברות איכותיות מכל העולם ולבנות צד א' מוטרף לגמרי, אם זאת המטרה שלהם כמובן. אם אני הייתי מנהל את אקסבוקס זאת הייתה המטרה מספר אחת שלי, להגדיל ולחזק את צד א' כמה שיותר. הרי שתי המטרות הראשיות שלהם אמורות להיות להגדיל את המשתמשים של אקסבוקס ולהגדיל את מספר המנויים של GP. ומה מבטיח את שני הדברים האלה אם לא זרם בלעדיים איכותיים קבוע?


אבל איזו חברה הם היו קונים והיו מביאים להם רווחיות?. המשחק האחרון של רמדי מכר 3M עותקים וזה לא במחיר מלא, המשחקים של סוני מוכרים בין 10M ל30M מהסטודיוז הכי מעפנים
המשחקים האחרונים של איידוס מונטריאול (שומרי הגלקסיה וDeus ex Mankind divided ) עלו הון לפיתוח ועד היום לא מכרו מספיק בשביל להיות אפילו brake even אפילו לא כיסו את מה שעלו. וזה אחרי שנתנו לאיידוס מונטריאול לעבוד על IP חזק כמו שומרי הגלקסיה כמו מה שנתנו לאינסומאנייק לא על איזה IP שאנשים בקושי זוכרים כמו פייבל.

ושמייקרוסופט ניסתה להקים סטודיו מהאוויר (היוזמה) אפילו הם גילו שאתה לא מצליח להקים סטודיו מהאוויר רק כי הבאת מקריסטל דינמיקס כמה טאלנטים. מה ROVIO היו עוזרים למייקרוסופט חברה של משחקים קאזואלים שעולה הון.

אתה יכול בייסקלי ב15 מליארד לקנות את כל התעשייה אבל מי נשאר לקנות מה הם יתחילו לנסות לקנות את סאקר פאנץ מסוני?.

מה שאני לפחות מנסה לטעון זה: כן, אם הם יקנו מלא חברות כמו רמדי או CDPR או איידוס מונטריאול או קריסטל דיינמיקס אז כן, ההיצע שלהם של צד א' יראה מאוד מרשים למראית עין, אבל בסופו של יום, אם הצוותים האלה על כל הכישרון שלהם לא מצליחים להביא את ה10M שאפילו סאקר פאנץ מצליחים להביא אז זה לזרוק כסף לפח.

רמדי היא לא הPowerhouse שאנחנו רגילים שהיא מ2001-2004 כאילו היא כן טכנית ברר אבל היא איבדה כבר לפני שנים את המעמד ה"נוטי דוג" שהיה לה.
io interactive יקרים ובהתחשב בכמה שהם עולים להחזקה המשחקים שלהם לא מוכרים מספיק טוב אז כאילו מי נשאר למייקרוסופט לקנות?

נשאר להם רק חברות ענק כמו יוביסופט, אני מניח שאם למייקרוסופט יהיה את FAR CRY, ואססין, וכל המותגים האלה של יוביסופט אז כן זה יביא אותם לעמדת תחרות מטורפת וחסרת תקדים מול סוני, כי בוא רק Far cry 5 לבדו מכר איזה 30M ברמות של ספיידרמן אבל הם יכולים לקנות את יוביסופט בכלל? כאילו במובן הזה שבית המשפט והמדינות יתנו להם בכלל? תראה איזו שואה משפטית עושים להם על הרכישה של אקטביזן.

נאמר שהיית הCEO של מייקרוסופט ומיישם את האסטרטגיה שלך ומתחיל לקנות כמו מטורף כמו איזה תאגיד סיני ענק... אז מה היה קורה? היה לך המון מה להראות בShowcase ותערוכות והיית כוכב הפורומים ברמה כזו שהיית סלב בERA אבל בסופו של יום שהיית מסתכל על רווח מול הפסד, היית רואה שכל החברות האלה שקנית כמו רמדי מדממות לך כסף.

גם אם היית משכנע פאנטים של רמדי כמו קליימן להצטרף לגיימפאס כי רמדי שם מה היה מונע טכנית מקליימן לעשות מנוי לחודש, לסיים ת'משחק של רמדי ולהתנתק מהשירות שלך? ולפי הסטטיסטיקה יש 3M פאנטים של רמדי בעולם כמו קליימן אבל זה לא מספיק בשביל להגיע ל30M של סוני.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ספטמבר 2023, 15:53

יש המון חברות שאפשר לקנות, עם חלקן אפילו יש להן יחסים. סתם ככה from the top of my head:
- אמברייסר בצרות, כל החברה שווה היום 3.3 מליארד כך שאפשר כנראה לקנות ממנה לא מעט נכסים בהרבה פחות מזה. זה אומר שקריסטל דינאמיקס, 4A, איידוס וגיר בוקס על השולחן. יש מצב שארבעתן יחדיו יעלו למיקרוסופט בסביבות המליארד.
- רמדי .
- סגה ויוביסופט ציבוריות וסופר זולות בשביל לקנות מפיצה שלמה (שתיהן עם MARKET CAP של בערך 4 מליארד).
- WB כל הזמן מחפשת קונים למחלקות הדיגיטליות שלהן כך שרוקסטדי, נת'רלם ומונולית'יק גם על השולחן.
- קאפקום קצת יותר יקרה אבל שווה בערך כמו בת'זדה.
- CDPR הם בסביבות ה-4 מליארד, שזה לא זול אבל מקבלים מפלצת לא קטנה וגם צוות של GOG שיכול לעזור עם האפליקצית אקסבוקס במחשב.
- IO הם חברה נהדרת וכנראה לא יקרה מדי.
- פלטיניום.
- playdead
- moon studios
- asobo

אז יש מה לקנות, הרשימה מן הסתם יותר ארוכה מזו שרשמתי. מיקרוסופט לא צריכה מאף אחד מהם "מוכר 20 מליון", היא צריכה מהם משחקים איכותיים ומגוונים. בסופו של יום מדובר במסה קריטית, אם כל 2-3 חודשים יוצא משחק בלעדית לאקסבוקס שמגניב אותך, בסוף תקנה אקסבוקס (או תעשה מנוי ל-GP במחשב, אותו דבר מבחינתם) ואם אתה קונה אקסבוקס או עושה מנוי GP או שניהם, אז מיקרוסופט נצחה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 12 ספטמבר 2023, 18:29

כמו שאמרתי מבחינתי הם כבר ניצחו, זה שאני כבר החלטתי לקנות את הבוקס הבאה בהשקה ולסגור עניין זה ניצחון שלהם. זה עוד מישהו שיהיה קבוע באקוסיסטם אבל כמה כמוני כבר יש שהרכישות החדשות של מייקרוסופט הצליחו לקסום לו מספיק בשביל להשקיע באקוסיסטם? 1M אנשים כאלה? 4M אנשים כאלה? אין לי מושג אבל רק אחוז קטן מאוד מהגיימרים מחזיק שני פלטפורמות או יותר אז אני מניח שאין הרבה אנשים כמוני שמהגרים למייקרוסופט אולי אני טועה אבל זה לא נשמע כמו מאסה קריטית של אנשים.

אני לא מצליח להבין אבל את הטיעון נדב. אתה בעצם אומר ששווה למייקרוסופט לבזבז כסף על כל החברות האלה בשביל איזה צ'אנס שמישהו יגיד לעצמו אני קונה אקסבוקס?
שוב זה לא נראה כמו מספר גדול של אנשים שיעשו את זה.

כל החברות שאתה מביא עשו פלופים רצינים ביותר כלכלית וזו הסיבה שהן במצב על הפנים. סגה? חברת ענק אבל הכסף הגדול שלהם לא מגיע מחטיבת המשחקים, אלא מההשקעות האחרות שלהם.
CDPR- לא רוצים להימכר והם אמרו את זה מפורשות אז הם לא בשיחה וגם סגה מהסיבה הזו לא בשיחה.
IO - אני מניח שהפרויקט דרקון שמייקרוסופט עושה איתם זה מבחן מבחינת מייקרוסופט.
playdead - משחקי אינדי שאמנם יש סביבים הילת יוקרה אבל אתה יכול לסיים את המשחקים שלהם ב3 שעות אנשים לא ישארו במנוי.
קפקום- אתה צודק, אבל שנינו יודעים שמייקרוסופט לא תוכל לוותר על הקהל של סוני. אתה לא תראה רזי ראשי מדלג על הפלייסטישן זה הרמדי של יפן, SF לא ידלג על סוני,
DMC לא ידלג על סוני, חברה כזו ש50% מהקהל שלה יפני לא תוכל לוותר על סוני כמו שבטסדה יכלה ולכן כנראה מייק יודעת שלא משתלם לה לנסות זה פשוט לא יצליח נדב זה יכשל עוד בשלבי המו'מ שכחת שהם ניסו לקנות את סקוור ונינטנדו ב2001 וזה נכשל כי החברות האלה לא רצו לוותר על הקהל היפני שלהן?

WB- חוץ מרוקסטדי הם ספינה טובעת, ויש מצב שאפילו עם רוקסטדי הם ספינה טובעת לאור המשחק האחרון שראינו. מה אתה מקבל שאתה קונה את WB?.

ברשימה שלך רק UBisoft נראת כמו משהו שבאמת יכול להביא את כל מה שאתה אומר ובענק, אבל כנראה שזה לא קורה בגלל שמייקרוסופט היתה צריכה להחליט אם היא קונה את בטסדה או את יובי והיא החליטה להתחיל בבטסדה, כי למשחקים של בטסדה יש הרבה יותר יוקרה מהמשחקים של יוביסופט והם חיפשו את היוקרה הזו נואשות.
הם כל כך רצו שיהיה להם את היוקרה שיש לנינטנדו עם זלדה, או שיש לסוני עם The last of US ועכשיו יש להם מותג סופר יוקרתי עם בטסדה, TES6 וסטארפילד קונים להם לדעתי הרבה יותר יוקרה וזוהר ממה שFAR CRY 7 גנרי יביא, אבל אני מסכים שיוביסופט כנראה על הכוונת שלהם עוד איזה 5-7 שנים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ספטמבר 2023, 18:41

אנשים קונים קונסולה לפי המשחקים שהם רוצים לשחק ואיפה שהחברים שלהם נמצאים. ה-360 היא דוגמה נהדרת איך ספריה חזקה, לעומת הספריה החלשה של הפס3 בשנתיים הראשונות, גרמו להגירה המונית של שחקני פס2 ל-360 ובסוף הדור נגמר בתיקו, וגם זה רק כי סוני הביאה חצי דור שני מטורף לגמרי.

מיקרוסופט גרמו לך להגר לאקסבוקס כי אתה ממש אוהב את בת'זדה. זה אומר שיש להם בספריה בלעדיים שאתה לא רוצה לפספס, אז קנית אקסבוקס. כלומר אתה ליטרלי דוגמה למה שאמרתי, אדם רואה משחקים שהוא רוצה על אקסבוקסו לכן הוא קונה אותה כדי לא לפספס אותם. ככל שיהיה להם צד א' חזק יותר, גם בכמות וגם באיכות, כך יותר ויותר אנשים יהגרו לאקסבוקס.

ולשאלתך כמה אנשים כאלה כבר יש? התשובה נמצאת בדור ה-360 - המון. כרגע ה-XSX מול הפס5 מוכרת ביחס די דומה ל-X1 מול הפס4. קצת יותר טוב, אבל דומה. אם הם היו מצליחים להרים ספריה מרשימה ב-3 שנים הראשונות זה לא היה המצב.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 ספטמבר 2023, 19:19

אבל הוא קנה מחשב בשביל משחקי בת׳סדה…

לגבי דור ה-360, היו לו עוד 2 יתרונות גדולים מול הפס3, בטח בהשקה וסביבתה:
1. משחקי מולטיפלטפורם רצו הרבה יותר טוב ויפה על ה-360, עם דגש על משחקי ספורט וכמובן GTA
2. מחיר הרבה יותר טוב.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 12 ספטמבר 2023, 19:45

לאסקין נדב מתכוון לזה שאמרתי שבדור הבא אני מביא את האקסבוקס במקום PC ביחד עם הPS6 :) אני מבין את ההגיון כלומר, אני מבין שאני דוגמא חיה של ההגיון הזה, אבל עובדה שאנחנו לא רואים Bump משמעותי במכירות של הבוקס בדור הזה בזכות בטסדה. הPlayercount של סטארפילד בסטים, הוא בערך אותה כמות ששיחקו בסקיירים לפני 12 שנה, אין איזו קפצה של מליונים שהיגרו מהפלייסטישן לPC ולא ראינו באמפ במנויים או במכירות האקסבוקס.

אולי זה בגלל שסטארפילד הוא מותג חדש יחסית ולא "מוכח" כמו TES שאנשים יודעים שיאהבו אז אנשים מהססים לקנות בוקס/להירשם לגיימפאס בשבילו/להצהיר שמהיום הם אקסבוקס day one.
בנתיים זה נראה כאילו הרכישה של בטסדה השפיעה על מספר מועט של אנשים לדעתי.

כאילו לא יודע, שנים ראינו גיימרים של PC אומרים שהם רוצים את האקסקלוסיבים של סוני על הPC ובסוף ראינו שמדובר באיזה גג 2M שהלכו לקנות את הוריזון ו1M שהלכו לקנות את GOD OF WAR.

אני אולי לא אומר את זה הכי טוב בעולם, אבל אני מנסה להגיד שנראה לי שהפאנטים של בטסדה זה מיעוט קולני של 1M 2M איש כמו שהמיעוט שאמר "אנחנו רוצים את GOW על הPC" זה מיעוט קולני של 1M איש, אלה לא מספרים שעושים הבדל.

רוב האנשים שעשו במשך שנים port begging למשחקים של סוני לא הלכו לקנות אותם על המחשב. רוב האנשים שהזילו דמעות על הבלעדיות של בטסדה לא הלכו לאקסבוקס, אלא הלכו למצוא להם אלטרנטביה בזרועות baldur gate 3 על הפס5 ושיכנעו את עצמם שהם אף פעם לא כזה אהבו את בטסדה מימלא. העולם המשיך להסתובב ומייקרוסופט לא נראה שהרוויחה מאסה קריטית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ספטמבר 2023, 19:58

Laskin כתב:אבל הוא קנה מחשב בשביל משחקי בת׳סדה…

לגבי דור ה-360, היו לו עוד 2 יתרונות גדולים מול הפס3, בטח בהשקה וסביבתה:
1. משחקי מולטיפלטפורם רצו הרבה יותר טוב ויפה על ה-360, עם דגש על משחקי ספורט וכמובן GTA
2. מחיר הרבה יותר טוב.

בתאוריה יש לך את 1 ו-2 גם ב-XSX כי אם הייתי מסוג השחקנים שקנו את ה-360 ארקייד, יש לך היום את הXSS. וה-XSX קצת יותר חזקה מהפס5 כך שגם בצד הביצועים בתאוריה יש לך קצת יתרון ביצועי. אבל אין ספק שבדור ה-360 זה היה הפרש הרבה יותר גדול, גם במחיר וגם בביצועים.

ומצד שני, ההפרש בביצועים והמחיר נשאר עד סוף הדור ועדין בחצי הראשון של הדור ה-360 נצחה בגדול, ובחצי השני של הדור הפס3 נצחה בגדול. ומה היה ההבדל בין החצי הראשון לשני? שבחצי הראשון לא היו לסוני משחקים טובים, ול-360 היו המון משחקים טובים. ובחצי השני ה-360 התרכזה בקינקט בזמן שסוני הפכה לאט לאט להיות הסוני שאנחנו מכירים היום עם אנצ'רטד 2, TLOU, GOW3 או KZ2. כלומר הפלטפורמה עם המשחקים הטובים יותר בכל רגע נתון הובילה באותו דור.

גלאס, עדין לא ראינו כלום מהרכישות של מיקרוסופט, סטארפילד הוא אחד התוצרים הראשונים. כדי לראות תוצאות צריך משחקים טובים שיוצאים באופן קבוע ונראה שההליך הזה התחיל במיקרוסופט בערך שבוע שעבר. אז בו נתחיל בלראות אם ה-XSX קבלה בוסט מכירות בספטמבר בזכות סטארפילד, זאת שאלה שעדין אין לנו תשובה אליה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 ספטמבר 2023, 20:09

אין מה להשוות בכלל, הפרשי הביצועים לא נראים לעין ולפעמים בגלל שיש יותר שמפתחים קודם לפס5 אז הם גם רצים טוב יותר עליו… למפתחים לקח מלא זמן להתאפס על הפיתוח לפס3, וההפרש במחיר היה גדול יותר, והXSS חלשה יותר בזמן שמה שהיה ב360 היה גם חזק יותר (בפועל, בהשקה במיוחד) וגם זול בהרבה… הXSX יקרה יותר מהפס5, לא הבנתי איך יש את שניהם. בקיצור התאוריה שלך לא מחזיקה.

ברור שמה ששינה את התמונה היה המשחקים בעיקר, אבל אם ההפרש במחיר היה נשאר כשהיה בהשקה, ואם המפתחים לא היו מקבלים כלים טובים יותר ומצליחים לפתח כמו שצריך ולהוציא ביצועים טובים יותר מהפס3 - אז גם עם המשחקים זה כנראה לא היה קורה כפי שקרה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ספטמבר 2023, 20:15

Laskin כתב:אין מה להשוות בכלל, הפרשי הביצועים לא נראים לעין ולפעמים בגלל שיש יותר שמפתחים קודם לפס5 אז הם גם רצים טוב יותר עליו… למפתחים לקח מלא זמן להתאפס על הפיתוח לפס3, וההפרש במחיר היה גדול יותר, והXSS חלשה יותר בזמן שמה שהיה ב360 היה גם חזק יותר (בפועל, בהשקה במיוחד) וגם זול בהרבה… הXSX יקרה יותר מהפס5, לא הבנתי איך יש את שניהם. בקיצור התאוריה שלך לא מחזיקה.

ברור שמה ששינה את התמונה היה המשחקים בעיקר, אבל אם ההפרש במחיר היה נשאר כשהיה בהשקה, ואם המפתחים לא היו מקבלים כלים טובים יותר ומצליחים לפתח כמו שצריך ולהוציא ביצועים טובים יותר מהפס3 - אז גם עם המשחקים זה כנראה לא היה קורה כפי שקרה.

מיומה הראשון ועד יומה האחרון של הפס3 משחקי צד ג' נראו ובצעו הרבה יותר טוב על ה-360 (סקיירים ב-2011? GTAV ב-2013?) וה-360 נשארה זולה משמעותית לכל אורך הדור. אז מה השתנה בין החצי הראשון לשני בדור ה-360? המשחקים. אז דווקא הייתי אומר שהתאוריה שלך לא מחזיקה, כי אם שני הגורמים שדברת עליהם לא השתנו לאורך הדור אבל טרנד המכירות השתנה משמעותית אז כנראה שהם לא באמת היו פאקטור חזק מספיק :)

אפשר לדבר על מחיר וביצועים, אבל בסופו של יום בחצי השני של דור הפס3 אנשים בחרו בפס3 ודחו את ה-360. למה? משחקים משחקים משחקים. בזמן שסוני פמפמה משחקי אנצ'רטד מיקרוסופט שלחה את RARE לעשות kinect sports.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 12 ספטמבר 2023, 20:28

אבל היא לא נשארה זולה משמעותית עד סוף הדור. בתחילת הדור זה היה בפועל 200 דולר הפרש, או אפילו 300 דולר הפרש (!!!) לעומת הCore שלהפך מהXSS אין הפרשי ביצועים, וירד למאה דולר או אותו מחיר (תלוי בגרסא) והפער היה יותר ויותר זניח בביצועים, למעט באמת כמה דוגמאות ספציפיות.

כמובן שהמשחקים האלה עזרו יותר ויותר אבל אני חושב שבלי המחיר וצמצום הפרשי הביצועים זה לא היה מספיק כדי לעשות מהפך שכזה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 12 ספטמבר 2023, 21:11

נדב: אבל יש פה בעיה של הביצה או התרנגולות. אתה אומר שבשביל שאנשים יקנו צריך זרם קבוע של משחקים נכון? אבל אם אנשים לא קונים מספיק משחקים אז הזרם יפסיק להגיע.

תלך קצת אחורה בהיסטוריה: שנינטנדו ניסתה לגרום לקהל הרזי האדוק להגר, כמה הלכו לקנות את רזי 4. גג 1.6M זה מתועד, אנשים לא המשיכו לקנות משחקים בסגנון רזי אצל נינטנדו אז נינטנדו הפסיקה להביא משחקים כאלה לפלטפורמה.

נינטנדו איבדה את סקוור נכון? אז הם התחילו להביא JRPGS בלעדיים לקיוב, כמו Tales of symphonia וBaten kaitos ובאמת היה איזה באמפ של 200000 (אלוהים יודע למה אני זוכר תמספרים האלה) אבל זהו אנשים הפסיקו לקנות אותם. אחרי שהגרעין הקשה הזה של ה200000 קנו קיוב בשבילם אז נינטנדו הפסיקו להביא אותם, הם כן דאגו שיהיה להם צוות של JRPG... דור אחר כך אבל הם הפסיקו להביא בלעדיות צד ג' כי לא קנו אותם.

מייקרוסופט ניסתה לגרום לכל קהל הJRPG להגר ל360... ובאמת איזה 250000 יפנים ומספר דומה של שחקנים מערביים ערקו למייקרוסופט בשביל המשחקים האלה, אבל אחרי הגרעין הקשה הזה הם הפסקו לקנות אותם אז מייקרוסופט הפסיקה להביא משחקי JRPG כי אנשים לא קנו אותם ורק היום הם מתחילים לנסות לתקן.


מנסה לומר: אתה אומר משהו כמו: אם מייקרוסופט יזרעו היום משחקים, הם יקצרו את הפירות כי הקהל יגיע, הבנתי, אבל אם הקהל לא יבוא לבוקס בשביל המשחקים האלה אז מייקרוסופט פשוט תפסיק להשקיע.

אני חושב שיש הבדל בין אנשים שאומרים "כן אני אקנה פלטפורמה X בשביל בלעדי Y " לבין האנשים שאשכרה הולכים לעשות את זה. כי בסוף שבן אדם מגיע עם עצמו להתלבטות של "אני באמת כל כך אוהב את הבלעדי הזה שהוא שווה לי קופסא של 500$?" הרבה אנשים מגיעים למסקנה שהם יסתדרו גם בלי הבלעדי הזה שהם איבדו. ברגע שבן אדם צריך אשכרה להשקיע מהכסף משהו שהוא מעבר ל60$ אנשים מגלים כמה הבלעדיים האלה הם שוליים מבחינתם בתמונה הגדולה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ספטמבר 2023, 22:40

Laskin כתב:אבל היא לא נשארה זולה משמעותית עד סוף הדור. בתחילת הדור זה היה בפועל 200 דולר הפרש, או אפילו 300 דולר הפרש (!!!) לעומת הCore שלהפך מהXSS אין הפרשי ביצועים, וירד למאה דולר או אותו מחיר (תלוי בגרסא) והפער היה יותר ויותר זניח בביצועים, למעט באמת כמה דוגמאות ספציפיות.

כמובן שהמשחקים האלה עזרו יותר ויותר אבל אני חושב שבלי המחיר וצמצום הפרשי הביצועים זה לא היה מספיק כדי לעשות מהפך שכזה.

ה-360 בהחלט נשארה זולה עד סוף הדור, זולה משמעותית וביחס מחיר מאוד דומה לגרסה הזולה של הפס3 (התחיל את הדור 40% זול יותר וסיים את הדור 33% זול יותר) ומיקרוסופט עשו תמחורים סופר אגרסיבים באותו שנים. וכמובן שהפרש הביצועים נשאר ושני המשחקים הכי פופולרים של החצי השני של הדור (סקיירים וGTA5) רצו בהפרש קולוסאלי יותר טוב על ה-360.

בסופו של יום אנשים קונים קונסולות בגלל משחקים ואיפה שחברים שלהם נמצאים ויש קשר ישיר בין הראשון והשני. זול בהחלט משפיע, אבל כך או כך אקסבוקס זולה יותר כרגע. וגם אם תצא XSX דיגיטלית ב-299$ מחר עדין אקסבוקס יפסידו בצורה משמעותית לפלייסטיישן.

גלאס, אין ביצה ותרנגולת כי מיקרוסופט מגלגלת 16 מליארד דולר בשנה מהאקסבוקס והיא בדיוק שמה 70 מליארד על אקטיוויז׳ן. אני די בווח שהיא יכולה למממן משחקי צד א גם אם היא לא תרוויח שקל עשור.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 13 ספטמבר 2023, 08:58

גם המשחקים הטובים ביותר והאקסקלוסיבים הטובים ביותר לא יכולים למכור קונסולה אם לגיימרים הארדקור אין קליק איתה.משחקים זה רק חלק אחד מהמשוואה.
לWII U היו כמה מהאקסקלוסיבים הכי טובים בהיסטוריה אי פעם, משחקים שהיום הם סנסציה של מכירות. BOTW - שהלך למכור מעל 30M עותקים והפך לתופעה תרבותית מריו קארט 8, שהוא תופעה בפני עצמו ולא מפסיק למכור וכבר צועד לעבר ה60M עותקים נמצא עליה...גרסה מאוד דומה לסמאש ultimate נמצאת עליה.
ספלטון שהוא אחד ממשחקי הOnline הפופלארים של העשור, וכל גרסה שלו עושה בשקט איזה 10M כמו בלעדי של סוני נמצא עליה.

Super mario Bros u - שמכר מעל 16M עותקים נמצא עליה. אפשר להמשיך בלי סוף.

אבל להארדקור לא היה קליק עם הWII U אז אפילו סנסציה ולהיט כמו BOTW וכל האקסקלוסיבים האלה לא יכלו להציל אותה, הארדקור לא אהבו את איך שהיא נראת לא אהבו את הקונספט שלה, למרות שלגמרי אהבו ורצו את המשחקים שלה, היא נשארה על המדף עם האקסקלוסיבים שלה.

סוני הצליחה לבסוף לנצח את מייקרוסופט בדור ה360 ברור שגם בגלל האקסקלוסיבים אבל בגלל שסוני היא גם פייבוריטית ב3 שווקים שונים, היא פייבורטית ביפן ובדור ההוא יפן עוד נחשבה שוק חשוב, פייבורטית חד משמעית באירופה ופייבורטית באמריקה, בעוד למייקרוסופט יש Household name רק באנגליה ובאמריקה.

אז כן האקסקלוסיבים של הפס3 הצילו אותה, אבל הקהל רצה שסוני תצליח יש פה משהו שהוא מעבר למשחקים נטו.
מייקרוסופט יכולה לבנות את הצד א' הכי מרשים בעולם ולקנות את כל התעשייה, אם לגיימרים לא יהיה קליק עם הקונסולה שלה (ולרוב השווקים אין) ואם סוני לא תתן לגיימפאס לרוץ על הפלייסטישן הם לא יגיעו לניצחון.

בתקופה האחרונה אנחנו רואים שמייקרוסופט עם כל התשתיות שלה גם לא מצליחה לעמוד בביקוש לCloud gaming ואנשים שרוצים לשחק בסטארפילד או GTA5 בענן מתבקשים לחכות בתור אז אפילו הענן זה כבר pipe dream אנחנו עוד רחוקים מהעתיד הזה אז גם דרך זה מייק לא תוכל לנצח בעתיד הקרוב.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2023, 09:10

אם יש לקונסולה ערימה של משחקים טובים, הקור לגמרי מתחברים אליה. אני לא חושב שאפשר לקרא לשנתיים הראשונות של הwiiu טובות במיוחד, והקונסולה מתה מהר בגלל זה. גם הקונספט היה מטומטם ובסופו של יום היא כוונה לקז׳ואלים כמו הwii ונכשלה בגללם, לא בגלל הקור. ובכלליות נינטנדו לא דוגמה לשום דבר בתעשיה חוץ מאשר לנינטנדו.

וזה 100% נכון, סוני שם דבר בתעשיה ושולטת ביד רמה ברוב השווקים. וזה רק מדגיש עוד יותר את העובדה שה360 מכרה יותר טוב ממנה בחצי הראשון של הדור בזכות המשחקים.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 13 ספטמבר 2023, 10:00

החלון שיגור/כמעט שנה ראשונה של ה wii-u לא הייתה מוצלחת ונשענה בעיקר על מריו ברוס, אבל מקיץ 13 ועד סוף 14 הם היו מעולים ממש, עם איזה 8 משחקי צד א׳ טובים, חלקם גם הפכו ללהיטים גדולים על ה switch כמה שנים לאחר מכן.
אז אני לא חושב שהבעיה העיקרית של ה Wii U הייתה משחקים והקונסולה הזאת כנראה בכל מקרה נועדה לכישלון, אבל אולי בכל זאת הם קצת פספסו עם העיתוי ואם הם היו דוחים את השיגור בשנה ויוצאים מההתחלה עם ליינאפ חזק דברים היו נראים קצת אחרת מבחינתם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2023, 10:04

idan כתב:החלון שיגור/כמעט שנה ראשונה של ה wii-u לא הייתה מוצלחת ונשענה בעיקר על מריו ברוס, אבל מקיץ 13 ועד סוף 14 הם היו מעולים ממש, עם איזה 8 משחקי צד א׳ טובים, חלקם גם הפכו ללהיטים גדולים על ה switch כמה שנים לאחר מכן.
אז אני לא חושב שהבעיה העיקרית של ה Wii U הייתה משחקים והקונסולה הזאת כנראה בכל מקרה נועדה לכישלון, אבל אולי בכל זאת הם קצת פספסו עם העיתוי ואם הם היו דוחים את השיגור בשנה ויוצאים מההתחלה עם ליינאפ חזק דברים היו נראים קצת אחרת מבחינתם.

יש בהחלט מצב. השנה הראשונה של הייתה עגומה מבחינת היצע, הקונספט שלה היה טפשי, הקוז'ואלים לא התעניינו והקור נטש את נינטנדו מזמן. כבר כמה חודשים לתוך המחזור חיים שלה הדיעה הרווחת הייתה שצריך להרוג אותה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 13 ספטמבר 2023, 12:07

שנתיים לא טובות? מריו ברוס U מכר יותר מפאקינג Uncharted 4. זה נכון אולי, שזה לא היה הרעיון הכי מבריק בעולם לשים את פיקמין 3 בפאקינג שנים ראשונות, כי אנשים בורחים מהמותג הזה משל היה בואש, אבל מריו ברוס הוא פאקינג קילר אפ ברמת נוטי דוג. אם הוא היה זמין על הפס4 הוא גם היה משפיל את סוני על הפלטפורמה שלה במכירות. הקונסולה פשוט היתה עקומה.

נדב כפרה, הנה הבאמפ שסטארפילד עשה עד כה לאקסבוקס.


באמפ זמני של 76% במכירות, כמו שטיילס אוף סימפוניה ורזי 4 עשו בזמנו לקיוב אבל שם זה נגמר תמיד יהיה באמפ זמני מסוים בגלל אקסקלוסיבים כי תמיד הגרעין הקשה יבוא לפלטפורמה החדשה אבל זה תמיד יהיה זמני.

וזה שאנחנו מדברים על סטארפילד, בהמה של משחק. משחק שהיה צפוי למכור לפי כל ההערכות של כל האנליסטים הכי מומחים 10M+ אולי אפילו 16M אצל סוני.
אז מה יעזרו בלעדיים כמו רמדי שבקושי עושים 3M מי יבוא בשבילם? אנשים שמורידים אותם מהאינטרנט בחינם?
אם סטארפילד לא יכול לעשות רעידת אדמה בשביל הבוקס, מה כן יכול?

מייקרוסופט הפסידה את הדור שאסור היה להם להפסיד בו (דור הפס4) ברגע שאנשים בנו את הספרייה שלהם על הפס4 והיא תלך איתם מהיום כנראה עד סוף החיים שלהם, אז זהו הקרב הזה הוכרע וספנסר הודה בזה בעצמו.

מייקרוסופט יכולה לנסות להביא לגיימפאס את כל הספריית PS4/PS5 שלי ואני עדיין אשאיר קונסולה של סוני בבית שלי כי ה300+ משחקים שיש לי על הפס4 הם שלי לתמיד בניגוד לגיימפאס/PS PLUS שהם יכולים בכל רגע להיעלם לי.

בפאקינג דור הכי קריטי, מייקרוסופט החליטו למכור את האקסבוקס עם איזה קינקט במחיר מופקע.
איזו קונסולה קריפית הם הביאו בדור הכי קריטי.
איזה אקסקלוסיבי יוכל לתקן את הנזק הזה?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2023, 12:46

glass man כתב:שנתיים לא טובות? מריו ברוס U מכר יותר מפאקינג Uncharted 4. זה נכון אולי, שזה לא היה הרעיון הכי מבריק בעולם לשים את פיקמין 3 בפאקינג שנים ראשונות, כי אנשים בורחים מהמותג הזה משל היה בואש, אבל מריו ברוס הוא פאקינג קילר אפ ברמת נוטי דוג. אם הוא היה זמין על הפס4 הוא גם היה משפיל את סוני על הפלטפורמה שלה במכירות. הקונסולה פשוט היתה עקומה.

אה? נמכרו פחות מ-14 מליון מכשירי WIIU עולמית, אנצ'רטד 4 מכר בעדכון האחרון 15 מליון. אנצ'רטד ליטרלי מכר יותר מהמכשיר שמריץ את NSMBWIIU.

glass man כתב:נדב כפרה, הנה הבאמפ שסטארפילד עשה עד כה לאקסבוקס.


באמפ זמני של 76% במכירות, כמו שטיילס אוף סימפוניה ורזי 4 עשו בזמנו לקיוב אבל שם זה נגמר תמיד יהיה באמפ זמני מסוים בגלל אקסקלוסיבים כי תמיד הגרעין הקשה יבוא לפלטפורמה החדשה אבל זה תמיד יהיה זמני.

וזה שאנחנו מדברים על סטארפילד, בהמה של משחק. משחק שהיה צפוי למכור לפי כל ההערכות של כל האנליסטים הכי מומחים 10M+ אולי אפילו 16M אצל סוני.
אז מה יעזרו בלעדיים כמו רמדי שבקושי עושים 3M מי יבוא בשבילם? אנשים שמורידים אותם מהאינטרנט בחינם?
אם סטארפילד לא יכול לעשות רעידת אדמה בשביל הבוקס, מה כן יכול?

מייקרוסופט הפסידה את הדור שאסור היה להם להפסיד בו (דור הפס4) ברגע שאנשים בנו את הספרייה שלהם על הפס4 והיא תלך איתם מהיום כנראה עד סוף החיים שלהם, אז זהו הקרב הזה הוכרע וספנסר הודה בזה בעצמו.

מייקרוסופט יכולה לנסות להביא לגיימפאס את כל הספריית PS4/PS5 שלי ואני עדיין אשאיר קונסולה של סוני בבית שלי כי ה300+ משחקים שיש לי על הפס4 הם שלי לתמיד בניגוד לגיימפאס/PS PLUS שהם יכולים בכל רגע להיעלם לי.

בפאקינג דור הכי קריטי, מייקרוסופט החליטו למכור את האקסבוקס עם איזה קינקט במחיר מופקע.
איזו קונסולה קריפית הם הביאו בדור הכי קריטי.
איזה אקסקלוסיבי יוכל לתקן את הנזק הזה?

אני שמח שאחרי ימים בשוק הצלחת להבין איך סטארפילד, הרכישה של בת'זדה, כל הרכישות של כל החברות האחרות של מיקרוסופט והליינאפ שלהם עד 2028 השפיעו על המכירות. ניתוח מרשים.

אגב, אני אוסיף אנקדוטה לניתוח העמוק הזה - המכירות קפצו ב-76% בשבוע לפני שסטארפילד יצא, זה שנגמר ב-2 לספטמבר בזמן שסטארפילד יצא ב-6. נתונים של השבוע שבו סטארפילד יצא עדין לא קיימים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 13 ספטמבר 2023, 13:05

אחח, יפה נדב יפה. ;)

אבל אני בטוח שהבנת שאני מתכוון לזה שSuper Mario Bros דלוקס על הסוויץ, זה בייסקלי Mario Bros u+DLC והוא מכר יותר מUncharted 4 על הסוויץ, זאת אומרת האקסקלוסיבי מצוין, מדהים ולגמרי עפים עליו, לא הוא היה הבעיה אלא הקונסולה המארחת שלו וזה בדיוק הנקודה שלי שמשחק יכול להיות להיט היסטרי ועדיין יש מגבלה כמה אנשים הוא יביא לרכוש את הפלטפורמה.

על הבאמפ: נו? אנשים קונים פלטפורמה זמן קצר לפני שהמשחק שהם רוצים (סטארפילד ) יוצא, כי הם רוצים להיות כבר מוכנים לשחק בשעת היציאה לא לחכות איזה שבוע. משחקי תפקידים עושים הכי טוב בימים הראשונים ובשבועות הראשונים, מה שתראה החודש ומה שהבאתי עכשיו כנראה יהיה הכי טוב שהמשחק יעשה עבור הפלטפורמה
אם סטארפילד שהוא חדש עושה כולה באמפ של 76% הוא לא יעשה פתאום באמפ של 700% אחרי חודש או שנה, וגם אם יעשה זה לא מספר משמעותי זה כל הויכוח, הוא לא יכול לעשות באמפ משמעותי.


אתה אומר שזה מוקדם לצאת בהכרזות כאלה? קיבלתי. נחכה לסוף הדור להכריע את הדיון הזה?
אנחנו נראה כל פעם באמפ זניח כזה במכירות של האקסבוקס קרוב ליציאת אקסקלוסיבים אבל שם זה ייגמר, כשאתה ואני נסתכל על סוף דור הPS6 איפשהו בעשור ה2030 אתה תראה שלכל היותר כל האקסקלוסיבים האלה הוסיפו 2/3M איש לאקוסיסטם של מייק זה זניח במלחמה הכוללת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2023, 14:19

היו לוויו ב-4 שנים כמה משחקים מאוד טובים, אין ספק. אבל זה מגוחך להשתמש בה בתור דוגמה למשהו. זאת נינטנדו, אין שם אף משחק צד ג', היא דור קודם, היא מבוססת על גימיק גדול וכו'. אין שום קורלציה בין מה שקורה שם לבין כל קונסולה אחרת. אין אפילו קורלציה בין מה שקורה בקונסולת נינטנדו אחת לבאה, זאת הסיבה שכל פעם שהם משגרים דור חדש זה מרגיש כמו הטלת קוביה להאם הוא יהיה הצלחה מסחררת או כישלון מהדהד.

בלעדיים טובים זאת לא הסיבה היחידה שקונים קונסולה, אבל זה הדבר היחיד שחסר לאקסבוקס בכדי לרוץ קדימה חזק. יש להם הכל, קונסולה טובה, מחיר תחרותי, תשתית איכותית, אחלה OS וכך הלאה. יש להם כל מה שצריך להצליח חוץ מאשר בלעדיים טובים. כך שאפשר לדבר על X שקונסולה צריכה כדי להמכר או לדבר על Y, זה לא משנה, כי יש למיקורוסופט את זה חוץ מאשר דבר אחד.

ובנוגע לדור הזה, הם מתחילים להתניע בסוף השנה השלישית, אני לא יודע אם הוא בר הצלה. יש מצב שבדיוק סוני גם מתחילה סופסוף להתניע והלך על מיקרוסופט, מי יודע. אני לא יודע מה יהיה, אבל אני כן יודע שאם הם יוציאו הרבה משחקי צד א' איכותיים רק טוב יקרה מזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 13 ספטמבר 2023, 18:51

אין ספק שעדיף להשקיע בצד א' מאשר לא לעשות כלום. כי אז גם אם הם לא יצליחו לשכנע הרבה אנשים חדשים לקנות את הX הם לפחות יגרמו לקהל השחקנים הקיים שלהם ה21M שכבר יש להם אקסבוקס בבית להרגיש שהם לא עשו טעות שהם קנו אותה ולהישאר איתם גם בדור הבא, כאילו זה לכל הפחות יעזור בלשמר לקוחות קיימים.

גם אני לא יודע מה יהיה אבל לי נראה שקונסולה טובה מחיר תחרותי, תשתית, בלעדיים זה לא מספיק.

יש לסוני (ונינטנדו) דבר אחד שאין למייקרוסופט שאני לא רואה איך הם משיגים. סוני הפכו את עצמם לשם נרדף,של התחום, הדבר הראשון שבן אדם חושב עליו היום שהוא חושב על סוני זה על משחקים וקונסולות וזכרונות שלו מהפס1/פס2 זה hook חזק כזה שאני לא רואה את מייקרוסופט מצליחה להתגבר עליו.

וזה נכון שנינטנדו היא קצת עוף מוזר אבל עדיין אם אנחנו רוצים ללמוד משהו על אקסקלוסיבים אין טובים מהם.

תסתכל על פוקימון הראשון שמכר איזה 50M+ בשנים הכי מדשדשות וקשות של נינטנדו 1996-2002 והוא היה משחק אקסקלוסיבי אבל לכולם היה את הפלטפורמה שלו בבית כבר משנות ה90... כאילו אם רק רצית את האקסקלוסיבי הכי גדול של נינטנדו מ1996 ל2002 לא היית צריך לנקוף אצבע ולקנות כלום כדי לשחק בו כי רוב הסיכויים שהקונסולה שלו שכבה לך באיזה מרתף בבית מלאה אבק.

מנסה להגיד, כן אקסקלוסיבים זה סופר חשוב, אני מסכים איתך, אבל קודם אתה צריך לשכנע אנשים להכניס את הקונסולה לבית שלך כדי שהאקסקלוסיבי יפתה אנשים, ופה אין למייק איך לעשות את זה כדי שאנשים יבינו שיש למייקרוסופט שוס מדהים ביד כמו סטארפילד, הם קודם צריכים שיהיה להם את הX/S בבית.

אם היתה דרך להעביר במילים לאנשים שסטארפילד הוא משחק הדור, כל העולם היה משחק בו עכשיו אבל למי שאין את הפלטפורמות שלו הוא לעולם לא ידע את זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ספטמבר 2023, 20:28

אמפריות עולות ואמפריות נופלות. ב1995 סגה ונינטנדו היו מלכות העולם, ב-2004 חשבו ששתיהן יסגרו. ב2004 סוני הייתה מלכת העולם, ב-2007 חשבו שאקסבוקס הולכים להביס אותם. ב-2008 נינטנדו הייתה מלכת העולם, ב-2014 היה נראה שהיא הולכת לאבדון.

אם עושים קונסולה גדולה ואיכותית שנותנת ערך טוב ומשחקים טובים אז היא תצליח, בטח ובטח כשיש ענקית מאחוריה כמו מיקרוסופט שיש לה כבר שם ו-following. אם מיקרוסופט הייתה מספקת איכות לאורך כל הדור, אין סיבה שהיא לא הייתה מתקרבת ל-100 מליון קונסולות אפילו אם היא הייתה עדין מפסידה לסוני. שם לוקח זמן לבנות, בטח כשאתה רוצה להיות ידוע כיוצר איכות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 ספטמבר 2023, 10:21

חלק מהמסמכים שיצאו מה-FTC נתנו הצצה לכמה נותנים מ-GAMEPASS (יחד עם עוד דברים שיצאו בנפרד):
- המשתמש הממוצע (וזה כולל משתמשי אולטימייט, אנשים שקנו 3 חודשים בדולר.. הכל) משלם $9.26 לחודש.
- הנתון האחרון של מספר המשתמשים הוא 25 מליון מלפני שנה וחצי.
- אחד הבכירים בשיווק של אקסבוקס אמר שכבר יש צפונית ל-30 מליון, אבל מיקרוסופט מהרה לטפל במקרה ופשוט חזרו למספר של ה-25 מליון מלפני שנה וחצי.

30 (לפחות) מליון משתמשים כפול 9.26$ בחודש = 3.34 מליארד דולר בשנה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 20 ספטמבר 2023, 10:38

DrKeo כתב:חלק מהמסמכים שיצאו מה-FTC נתנו הצצה לכמה נותנים מ-GAMEPASS (יחד עם עוד דברים שיצאו בנפרד):
- המשתמש הממוצע (וזה כולל משתמשי אולטימייט, אנשים שקנו 3 חודשים בדולר.. הכל) משלם $9.26 לחודש.
- הנתון האחרון של מספר המשתמשים הוא 25 מליון מלפני שנה וחצי.
- אחד הבכירים בשיווק של אקסבוקס אמר שכבר יש צפונית ל-30 מליון, אבל מיקרוסופט מהרה לטפל במקרה ופשוט חזרו למספר של ה-25 מליון מלפני שנה וחצי.

30 (לפחות) מליון משתמשים כפול 9.26$ בחודש = 3.34 מליארד דולר בשנה.


אז עוד 20 שנה יסיימו לשלם על רכישת אקטיוויז'ן!

לפי גוגל לסוני יש כמעט 50 מליון מנויי פלוס,
מתוכם 8 מליון בפרמיום ו-6 מליון אקסטרא.
מעניין איך זה ישתנה עכשיו עם שינויי המחירים הקיצוניים.
מניח שלא יותר מדי, אבל אולי הפרמיום ירד לטובת האקסטרא...
תכל'ס אין לי מושג למה שמישהו ירצה לשלם עוד תוספת בשביל משחקי פלייסטיישן 1 וכד', אבל עניין שלהם :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38363
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 ספטמבר 2023, 10:46

המספרים של סוני בירידה כבר שנתיים, ברבעון האחרון היא לראשונה הפסיקה לדווח מספרים מאז שהשירות שוגר אז אני משער שהמצב מחמיר. למיקרוסופט אגב יש בערך 11 מליון משתמשי GOLD נכון לסוף 2022, אבל לא ברור לי איך זה מתחלק עם ULTIMATE שלדעתי כולל היום GOLD (ועכשיו בכלל בטלו את גולד והפכו אותו ל-TEIR של GP). אז בשילוב עם המספר הלא ממש ידוע של משתמשי GP, והחפיפה הלא ברורה בין ב-11 מליון משתמשי GOLD והמעבר שלהם ל-GP, אני לא בטוח אפילו ואיך מכמתים את זה למספר. אם הייתי צריך לנחש הקומבו של כל הדברים הללו ביחד שמים את מיקרוסופט במקרה האופטימי בלשפשף את ה-40 מלמטה.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים