נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5403
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 12:08

החלטתי כי ככה. זאת דעתי, נגמרה החגיגה של ה2D, יש כבר מאות משחקים כאלה בשירות במחיר של 5-10 דולר (לא כולל מבצעים).
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 20:46

well, זו גישה אחת. אבל אני לא ממש ממליץ עליה כשאתה מנסה למשוך מפתחים לשירות שלך. 'אין עקביות איך המשחקים בשירות מוכרים' (דאסט וספלנקי הם משחקי 2D שיצאו לפני MOTN).

כל עוד מיקרוסופט לא מאפשרת הפצה עצמית ודורשת ממפתחים להכנס להסכם בלעדיות או לחפש מפיצה ולהתחלק ברווחים, ביצועי המשחקים האלה חשובים.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 13:41

swiss-the-engine כתב:מהרשימה שלך רק פז וMOTN מגיע להם יותר במכירות. ועם זאת הם רווחיים כבר מהמכירות הללו אז תאכלס לא יודע מה אתה רוצה.


פז באמת מכר יותר. לא מזמן המפתח הכריז שהמשחק עבר כבר את ה200 אלף.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5403
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 13:46

Nucleus_Dawn כתב:
פז באמת מכר יותר. לא מזמן המפתח הכריז שהמשחק עבר כבר את ה200 אלף.

זה בהחלט יפה ואין לו מה להתלונן לעניות דעתי אבל אני בהחלט חושב שמגיע לו יותר בסביבות ה500 אלף מכירות במחיר מלא.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 13:52

swiss-the-engine כתב: זה בהחלט יפה ואין לו מה להתלונן לעניות דעתי אבל אני בהחלט חושב שמגיע לו יותר בסביבות ה500 אלף מכירות במחיר מלא.


אני גם חושב שהמשחק היה מבריק, אבל לא היו חסרות לו בעיות (בעיקר טכניות).
200,000 יחידות למשחק של איש אחד, זו כמות עצומה. הוא כנראה לא צריך לחשוב על עבודה, מעבר ללפתח משחקים יותר בחייו.
זו הצלחה די עצומה, לדעתי. בטח למשחק ראשון, שאנשים חיכו לו במשך שנים ולא באמת עמד בהייפ.

בכל מקרה, זה לא משנה את העובדה שXBLA הוא עדין הצלחה גדולה. הוא עדין השירות המוביל למשחקים עצמאיים בקונסולות. יש לו המון סיפורי הצלחה ענקיים והמון סיפורי הצלחה קטנים.

אם מייקרוסופט רוצים שהוא ימשיך להיות הצלחה וימשיך להרוויח להם לקוחות, אז הם צריכים להתגמש ולאפשר הפצה פרטית.
קהילת המפתחים העצמאיים עושים דברים מדהימים בPC, היום. יותר קל להם מתמיד להתגלות ולעשות כסף טוב בסטים ובהאמבל באנדל. בדור הבא הם הולכים גם להפיץ באופן פרטי בקונסולה של סוני. זה משהו שמייקרוסופט יפגרו בו מאחור, אם הם לא ישנו אותו.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5403
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 13:59

לא יודע... אני מסתכל על ערוץ האינדי באקס בוקס ואני נחרד.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 14:05

swiss-the-engine כתב:לא יודע... אני מסתכל על ערוץ האינדי באקס בוקס ואני נחרד.


ערוץ האינדי הוא פלטפורמה חסרת רגולציה.
אני לא אומר שזה מודל טוב. יש לו את היתרונות שלו ואת החסרונות הברורים שלו. רואים את זה גם בפלטפורמות כמו חנות האפליקציות של גוגל.

מייקרוסופט עדין יכולים להמשיך לשטר מי נכנס לשירות ומי לא, אבל זה שיש מפיצה, לא צריך להיות תנאי סף יותר.
זה קצת מוזר שמייקרוסופט, שעד אתמול הראית שהיא כן פרוגרסיבית וכן מבינה את ההתקדמויות שנעשו בPC בשנים האחרונות, היא דווקא החברה שלא מאפשרת הפצה פרטית.
שתוודא שהמוצר מספיק טוב בשביל להיות בXBLA. שתסרב ל80% ממי שמבקש להכנס, אבל שתאפשר לטובים לעשות זאת, בלי הצורך בעוד גורם שינהל את ההפצה. זו ראיה אנכרוניסטית וזה ממש לא מתאים למייקרוסופט, לפי דעתי.

בכל מקרה, יש עוד חצי שנה, עד שהקונסולה יוצאת. נחכה ונראה אם זה עוד ישתנה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5403
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 14:10

השאלה היא אם אתה כן מאמין בשיטור של המשחקים היוצאים לקונסולה אז למה לא לשחרר את המשחק תחת מיק' כמפיצה? אני לא רואה סיבה שיהיה הבדל בין "הפצה עצמית" לבין "הפצה תחת המותג של מיק' סטודיוס".
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 14:12

swiss-the-engine כתב:השאלה היא אם אתה כן מאמין בשיטור של המשחקים היוצאים לקונסולה אז למה לא לשחרר את המשחק תחת מיק' כמפיצה? אני לא רואה סיבה שיהיה הבדל בין "הפצה עצמית" לבין "הפצה תחת המותג של מיק' סטודיוס".


ההבדל הוא שאז למייקרוסופט יהיו זכויות יתר על המשחק.
הם יגדירו בלעדיות זמנית, יקחו חלק מההכנסות (חלק גדול יותר מה30% שהם כנראה לוקחים על מכירה בחנות) וכן הלאה.

זה כמו שאנשים יכולים למכור בסטים משחקים, בלי שהמפיצה תהייה VALVE. היום המון משחקים נמכרים בלי מפיצה ואין סיבה שזה יהיה תנאי סף בפלטפורמה של מייקרוסופט.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5403
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 14:24

זה לא נכון... זה נכון רק כשיש עודף של מפתחות שרוצות לפתח לקונסולה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 14:37

swiss-the-engine כתב:זה לא נכון... זה נכון רק כשיש עודף של מפתחות שרוצות לפתח לקונסולה.


זה נכון, כי זה היה המצב ברוב הדור הקודם. היה עודף של מפתחים עצמאיים שרצה לפתח ל360.
אם מפתח עצמאי רצה לעשות כסף בקונסולות, המקום היחיד שבו הוא יכל לעשות את זה, היה ב360. לא היתה לו אפשרות אחרת, מעבר ללנסות להתמודד עם תחרות קשה (ואתגרי פרסום משמעותיים) בPC.
ללכת לPSN לא השתלם לאף אחד, כי זה שירות כושל, בהשוואה לXBLA.

אם מייקרוסופט לא ישנו את הנהלים שלהם, אז הדור הבא יהיה מאוד שונה. אני לא חושב שXBLA ימשיך להיות המקום היחיד בקונוסולות שבו מפתחים עצמאיים יכולים להרוויח כסף ובגלל שתהייה להם תחרות, הם יאלצו להתגמש, או להפסיד המון משחקים מוצלחים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5403
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 14:46

אז לא הבנת אותי. כן, בדור הנוכחי מיק' עם ידם על העליונה ויכלו להיות יותר דרקוניים (בצדק או לא זה כבר דיון אחר) אבל בדור הזה איך שזה נראה כרגע הם יסבלו קצת מהנושא הזה... כשזה יהפוך למשהו שיראה להם כאילו הם מפסידים יותר כסף מהעמדה שלהם מאשר מרוויחים הם ישנו אותה. אני פשוט אומר שאין לזה קשר להפצה עצמאית כל עוד אתה עדיין בעד שתהיה סלקציה בכניסה למועדון. כל תלונה אחרת שלך לא קשורה להפצה תחת מיק' אלא נקודתית כלפי התלונה הספציפית, משהו שמיק' כחברת הפצה תמיד יכולים לוותר עליו אבל עדיין לומר לך "רוצה להיות על האקס בוקס? תעבוד בצינורות המקובלים, אין לך מפיץ? בוא נראה אם אנחנו חושבים שהוא טוב מספיק בשביל השירות ואנחנו נפיץ אותו בשבילך".
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 14:56

swiss-the-engine כתב:אז לא הבנת אותי. כן, בדור הנוכחי מיק' עם ידם על העליונה ויכלו להיות יותר דרקוניים (בצדק או לא זה כבר דיון אחר) אבל בדור הזה איך שזה נראה כרגע הם יסבלו קצת מהנושא הזה... כשזה יהפוך למשהו שיראה להם כאילו הם מפסידים יותר כסף מהעמדה שלהם מאשר מרוויחים הם ישנו אותה. אני פשוט אומר שאין לזה קשר להפצה עצמאית כל עוד אתה עדיין בעד שתהיה סלקציה בכניסה למועדון. כל תלונה אחרת שלך לא קשורה להפצה תחת מיק' אלא נקודתית כלפי התלונה הספציפית, משהו שמיק' כחברת הפצה תמיד יכולים לוותר עליו אבל עדיין לומר לך "רוצה להיות על האקס בוקס? תעבוד בצינורות המקובלים, אין לך מפיץ? בוא נראה אם אנחנו חושבים שהוא טוב מספיק בשביל השירות ואנחנו נפיץ אותו בשבילך".


זה קשור רק להעדר הפצה עצמאית.

אני בעד הסלקציה. אני לא בעד זה שהסלקציה תהייה על בסיס "מפיצה? כן", "שלושה חברה שפיתחו משחק מגניב? לא".
הסלקציה צריכה להיות על בסיס איכות המשחק, לא על בסיס האם מי שרוצה להפיץ אותו בXBLA הוא חברה בע"מ, או כמה חבר'ה שסיימו קולג' ויש להם תשוקה למשחקי רוג-לייק.
גם בסטים יש סלקציה. הם עדין לא פוסלים על הסף כל משחק שאין לו מפיצה, שמוגדרת כמפיצה.

ברור שזה משהו שהם יכולים לשנות (בשלב זה, אנחנו בכלל מסוגלים לחשוב שיש משהו שמייקרוסופט לא יכולים לשנות?). אני פשוט חושב שהם צריכים לשנות, כדי להשאר תחרותיים ואני מקווה שהם יראו את זה גם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5403
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 15:10

אני מאמין שזה בשביל לפזר את הסלקציה בין כמה חברות... יוצאים מנקודת הנחה שאם יש לך מפיצה אז מישהו אחר שם עלייך כסף וראה משהו במשחק שלך. אם יש לך משחק ממש טוב ובכל זאת אין לך מפיצה אז אתה יכול לנסות לשכנע את מיק' שיראו את הכדאיות שבשחרור המשחק שלך לשירות שלהם למרות שאין לך מפיצה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 20 יוני 2013, 15:17

Kazz כתב:ח אהבתי איך פתאום SOD מוכר יותר מחצי מיליון עותקים בשבועיים זה מובן מאליו. לצערך, אי אפשר לעקוב אחרי הנתונים של TWD ב XBLA. אתה לא מצליח להפנים בין משחק שמכר כדי להיות רווחי ליוצר לבין משחק שמוכר בצורה מרשימה לבין מספר משחקים שמוכרים בצורה מרשימה שידגימו עבור מפתחים קטנים\אינדיים שמדובר בשירות ששווה להתאמץ ולהוציא את המשחק בשבילו. משחק זומבים בעולם פתוח? זה מה שדד רייזינג קייס ווסט ו C0 היו, והם ביחד מכרו יותר ממליון עותקים עד סוף 2012.

המשחקים בלעדיים\בלעדיים זמנית שאשקרה יצאו לראשונה ל XBLA שנה שעברה, למעט טריאלס, ממש לא העבירו מסר שכזה. מיינקראפט הוא תופעה שמכרה מיליונים בפלטפורמות האחרות לפני שהגיע ל XBLA. היותו להיט גם שם היה צפוי. אפילו מיקרוסופט עשו את ההבדלה כאשר הם הודיעו ש SOD המשחק שנמכר בצורה הכי מהירה בהיסטוריה של הXBLA. הם לא מחשיבים את מיינקראפט כי מדובר במשחק שיש לו היסטוריה בפלטפורמה אחרת.

מכירות משחקים בלעדיים\בלעדיים\זמנית\ משחקים בפרומושנס שמיקרוסופט דחפו ב XBLA ב2012:
אמריקן נייטמר - ~88אלף עותקים.
פייבל הירוז - ~90אלף עותקים.
דדלייט - ~118אלף עותקים.
דאסט - ~83אלףעותקים.
הייבריד - ~30אלף עותקים.
רקטיר - ~127אלף עותקים.
פז - ~169אלף עותקים.
ג'ו דאנג'ר 2 - ~19אלף עותקים.
מארק אוף דה נינג'ה - ~85אלף עותקים.
ספלונקי - ~60אלף עותקים.

רובם עם ביקורות טובות פלוס. אם ארצה לצייר תמונה עגומה יותר אז הייתי מציין בלעדים אחרים לא הרשימו במכירות כמו פייר פרו רסלינג, ג'וי רייד טורבו, דנג'ן פייטר לייב, בלאדפורג', כמה משחקי קינקט ב XBLA. יכולתי לציין גם את סקולס אוף דה שוגאן שיצא בתפר.

טררייה למשל רק בשבוע הראשון שלו עשה 128אלף עותקים. (כן זה לא בלעדי והגיע אחרי שהוא היה כבר הצלחה על המחשב, אבל זה נותן פרופורציה. אשמח לא להשתמש בו כשייצאו יותר משחקים בלעדים השנה לשירות).
באטלבלוק תי'אטר עשה 60אלף עותקים בשבוע הראשון ובשני כבר נשק ל100אלף. כרגע המשחק כבר בסביבות 260אלף עותקים.
SOD הצלחה ענקית עם 550אלף עותקים בשבועיים.

כשיהיו עוד בלעדיים\בלעדיים זמנית נראה איך מתייצב על רוב המשחקים אבל כבר עכשיו אפשר לראות כיוון יותר בריא. שני משחקים חדשים, IP חדשים, שיצאו לראשונה לXBLA מוכרים מצויין. אלה של 2012 לא ממש ולא היו נוסכים שום בטחון במפתחים שהיו רואים את המספרים שלהם.
יש גם כשלונות השנה כמו מוטורקרוס מאדנס.


אני לא מבין איך אתה עדיין מצליח להסתכל על המציאות בצורה עקומה כל כך. מעבר לזה שאתה מפספס את העובדה שאתה מסתכל על משחקים על לדרבורדס שנותנים רק תמונה חלקית על המכירות בפועל, איך הראיה שלך מצליחה לסנן את המשחקים הכי מוכרים בשירות? זו הרשימה של 2012 לפי לדרבורדס:
Minecraft: 360 Edition 5,002,370
Trials Evolution 1,090,756
Happy Wars 1,468,004 (FREE TO PLAY —> Not included)
Gotham City Imposters 335,791
Counter-Strike: Global Offensive 308,673
I Am Alive 289,951
Tony Hawk’s Pro Skater HD 236,252
Magic: TG– Planeswalkers 194,885
Fez 168,566
Wreckateer 126,924
Deadlight 117,549

אבל זו הרשימה של 2012 שמסדרת את המשחקים לפי הכנסות בניתוח של FADE:
Minecraft – 4,997,000 units/$97,388,000
Trials Evolution – 1,002,000 units/$14,298,000
The Walking Dead – 2,615,000 units/$10,277,000
Counter-Strike: Global Offensive – 273,000/$3,973,000
Castle Crashers – 252,000 units/$3,778,000
Gotham City Impostors – 258,000 units/$3,698,000
I Am Alive – 245,000 units/$3,609,000
Tony Hawk’s Pro Skater HD – 226,000 units/$3,261,000
Alan Wake’s American Nightmare – 206,000 units/$2,903,000
Trials HD – 203,000/$2,799,000

שים לב להבדל במספרים: Alan Wake למשל מכר מעל 200K יחידות לפי הניתוח של FADE, אבל בגלל צורת הספירה של הladderboards הוא מקבל שם undertracking מטורף.

אבל כשמסתכלים על השורה התחתונה, על כל טרריה ב-2013 שאתה ממהר להביא, יש מיינקראפט ב-2012 שקובר אותו. על כל SOD יש TWD. על כל BT עם רבע מליון עותקים יש TE שכבר חצה את המליון.
בשורה התחתונה, 2012 היתה שנה מעולה:
the XBLA marketplace saw revenues of $290 million, doubling its reported revenue from the previous year - מדובר על גידול מטורף מ-2011 גם בניכוי ה-100 מיליון של Minecraft. איך אפשר לטעון ששנה שבה משחקים דיגיטליים מגלגלים בשירות קרוב ל-300 מיליון דולר היא שנה רעה!?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 23:52

תלוי איך הלידרבורדס סופר את השחקנים. יש כאלה שזה סופר בצורה לא מייצגת ויש כאלה שכן. אוסף הנתונים מציין בהאתם. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=512729
למשל ב FEZ המספר שמופיע בלידרבורס זה בול אותו מספר של אנשים שקנו.

צר לי להגיד לך ש FADE זו מעין שלוחה של VGChartzz וזאת הדרך שלהם להטעות אתרים כדי לפרסם את ה'ניתוחים' שלהם. אז שוב אנחנו חוזרים לכך שאתה משתמש במקור לא לגטימי. מצחיק שאתה מבליט את AW אבל שאר המספרים שמסופקים ע"י FADE נמוכים ממה שהמשחק מכר בפועל..

אפשר לדבר על משחקי מולטיפלטפורם ב XBLA אבל הדגש שלי הוא על משחקים שיוצאים לראשונה ב XBLA והם בלעדיים\בלעדיים זמנית כי זה מה שהיוצר היה מוכרח לעשות כדי שהמשחק ייצא לפטלפורמה. והמשחקים האלה ב2012 מכרו בצורה לא מרשימה שלא תעודד אף אינדי להכנס להסכם בלעדיות כאשר המכירות הם כאלה וכאשר בכל מצב אחר הוא יכל להוציא את המשחק DAY1 למספר פלטפורמות ולהגדיל בצורה משמעותית את המכירות. וגם שמענו חלק מהיוצרים של המשחקים האלה (פיל פיש למשל) שמתחרטים על הבלעדיות.

כיצד אתה יכול להתסכל על המשחקים שהבאתי ולהגיד שזו הייתה שנה מצויינת לשירות כאשר גם אם המשחקים האלה היו רווחיים המספרים שלהם לא מרשימים בעליל, שלא 'מצדיקים' את הלולאות שצריך לקפוץ דרכן כדי שהמשחק ישוחרר ל XBLA, ושכולם היו בצילו של מיינקרפט.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 20 יוני 2013, 16:49

Kazz כתב:תלוי איך הלידרבורדס סופר את השחקנים. יש כאלה שזה סופר בצורה לא מייצגת ויש כאלה שכן. אוסף הנתונים מציין בהאתם. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=512729
למשל ב FEZ המספר שמופיע בלידרבורס זה בול אותו מספר של אנשים שקנו.

גם לא מדויק: אני קניתי את FEZ ואני לא מופיע בלדרבורדס פשוט בגלל שמעולם לא הפעלתי את המשחק מאז הרכישה שלו.

Kazz כתב:צר לי להגיד לך ש FADE זו מעין שלוחה של VGChartzz וזאת הדרך שלהם להטעות אתרים כדי לפרסם את ה'ניתוחים' שלהם. אז שוב אנחנו חוזרים לכך שאתה משתמש במקור לא לגטימי. מצחיק שאתה מבליט את AW אבל שאר המספרים שמסופקים ע"י FADE נמוכים ממה שהמשחק מכר בפועל..

הניתוחים שלהם, כמו VGChartz, כמו הNPD, כמו charttrack וכל פירמה דומה מבוססים על מתודולוגיה מהימנה של איסוף נתונים ולכן הם לגיטימיים כל עוד אתה לא מסוגל להפריך אותם עם נתונים מהימנים יותר שמצביעים על פער סטטיסטי לא מתקבל על הדעת. זה שפורום מגוחך כמו neogaf לא מקבל את הנתונים האלו... אולי שיתנו למשתמש אשכים מתנדנדים על מטוס לספק את המספרים המהימנים במקום? אתה יודע במקרה כמה עותקים מכר כבר הPOP החדש? :roll:
בנוסף, ברור שלשאר המשחקים זה שונה: ב-Alan Wake זה מקרה חריג שבו מיקרוסופט ציינו בעצמם שהרישום בלדרבורדס מתבצע בשלב מאוחר יותר ובגלל זה הצבעתי עליו. במשחקי מולטיפלייר סביר יחסית שיהיו יותר מספרים בלדרבורדס ממכירות בפועל כי אתה יכול להתחבר עם מספר משתמשים שונים מאותה הקונסולה במקביל - ואנחנו באמת רואים את הפערים הכי גדולים במשחקים כאלו.

Kazz כתב:אפשר לדבר על משחקי מולטיפלטפורם ב XBLA אבל הדגש שלי הוא על משחקים שיוצאים לראשונה ב XBLA והם בלעדיים\בלעדיים זמנית כי זה מה שהיוצר היה מוכרח לעשות כדי שהמשחק ייצא לפטלפורמה.

יוצר לא חייב בלעדיות זמנית בשביל להכניס את המשחק לפלטפורמה. הוא יכול לעבוד עם מפיצה צד ג' (באסטיון), לספק אקסלוסיביות זמנית למיקרוסופט (לימבו), או אפילו להוציא את המשחק לפלטפורמה מאוחר יותר דרך מיקרוסופט במידה והוא מספק לה ערך מוסף (Joe Danger). מה גם שהתירוץ הזה שלך עדיין לא מסביר איך אתה בוחר להתעלם ממיינקראפט (פורט מהPC) אבל בוחר להזכיר את טרריה (... פורט מהPC).

Kazz כתב:כיצד אתה יכול להתסכל על המשחקים שהבאתי ולהגיד שזו הייתה שנה מצויינת לשירות כאשר גם אם המשחקים האלה היו רווחיים המספרים שלהם לא מרשימים בעליל, שלא 'מצדיקים' את הלולאות שצריך לקפוץ דרכן כדי שהמשחק ישוחרר ל XBLA, ושכולם היו בצילו של מיינקרפט.

משחק שמוכר מיליון עותקים "בצילו של מיינקראפט" הוא עדיין משחק שמוכר מיליון עותקים. הבעיה שלך היא שאתה מקשקש בלי שום קונטקסט: אם זו לא היתה שנה מצויינת לשירות, בוא ותשווה אותה לשנה המקבילה בPSN או ב-WiiWare או בחנות של גוגל פליי עם נתוני הכנסות של כל משחק שם. או בוא ותשווה אותה לשנת 2011 או 2010 על הXBLA ותבדוק כמה הכנסות היו ליוצרים עצמאיים אז. שים לב שזה דיון נתוני מכירות - בוא וגבה את הטענה שלך בנתונים כדי שהיא תהיה קצת יותר מעוד קשקוש שאתה זורק לאוויר.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 21 יוני 2013, 01:19

לא, VGchartz\FADE הם שום פירמה עם מתודולוגיה מהימנה. אף אחד רציני לא משתמש ולא מרפרר אליהם ומי שכן נלעג. ובצדק. אז די.

אתה מבין שמה פרסמתי זה ניתוחי המכירות שהיו מפורסמות כטור חודשי ב Gamasutra, כן? זה המקור הכי טוב שיש למכירות ב XBLA שהם לא אמירות של המפתחים עצמם. ואדרבא, מפתחים משתפים אותו. והנתונים של FADE שלך לא תואמים.

אם מפתח אינדי רוצה להוציא משחק ל XBLA מיקרוסופט מחייבים אותו אחת משתי אפשרויות: תמצא מפיצה ותחלוק את הרווחים איתך כדי שניתן לך סלוט או אנחנו נהיה המפיצה אבל אז אנחנו מחייבים בלעדיות זמנית לשירות שלנו. בגלל זה פיש לא מוציא את FEZ2 לXB1.
ובגלל שהאנשים מתלוננים בפניך אם אתה מוציא משחק שלא מגיע ל XBLA ואתה רוצה להציע אותו גם להם, הם צריכים לעשות אחד מהשתיים. אז נראה לי סופר מתבקש לעבור על המכירות של המשחקים הבלעדיים האלה.

ואמרתי בעצמי שטריירה לא דוגמה טובה. כשייצאו משחקי הקיץ של ארקייד ויותר בלעדיים לא אצטרך להזכיר אותו.

והשוותי כבר את המשחקים שהזכרתי של 2012 למשחקים הבלעדיים\בלעדיים זמנית ב XBLA של שנים קודמות ופרסמתי את זה עוד בויגיימס אם אני זוכר נכון. אבל יכול להיות שזו אחת התגובות שמחקת..

הנה, כנס לניתוחים החודשיים שפורסמו בגמסוטרה ותעשה חקירה משל עצמך. אני בטוח שתגיע להבנה ש2012 למעט מיינקראפט וטריאלס הייתה חיוורת.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6591
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 20 יוני 2013, 19:11

שפיל פיש יפסיק לבכות כבר. לא מבין איך הוא בכלל מרשה לעצמו, אחרי Indie Game: The Movie... מיקרוסופט באו לקראתו לא מעט עם FEZ, כולל בפעמיים שהוא לא עמד בדד-ליין שלו. מעבר לזה, אם הוא הצליח להוציא פאצ' כזה גרוע, בלי לבדוק אותו כמו שצריך, ולהרוס לאנשים את המשחק, ואז לא לקח אחריות והוציא נוסף, אז הוא באמת קשקשן חסר תועלת. יכול להיות שהוא עשה משחק טוב, אבל הוא ילד קטן שלא יודע לקחת אחריות, ושלא ישים את המשחק שלו על האקסבוקס. שישים על הPC בהפצה עצמית, ואז ישמיד לאנשים את השמירות שוב. פחחח.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 21:30

כן, ברור. לגבות כסף עבור פאטצ'ים (10אלף דולר לפחות!) זה מטומטם מהיסוד. פיש עשה מעשה. אולי ככה מיקרוסופט תבין להפסיק עם הטמטום. אם אתה כזה ביקורתי למפתח אינדי על באג אז מה אליליי אתה אומר על הבאגים הקריטיים ומחייקות הסייבים בכותרי AAA כמו למשל מחיקות הסייבים של ארקהם סיטי? פאקינג חובננים שלא יודעים לבדוק משחק כמו שצריך.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6591
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 20 יוני 2013, 22:00

נכון. אבל לפחות עמדו מאחורי העבודה שלהם והוציאו פאטצ' שתיקן את הבאג. אני מאוד מצטער, אבל פיל פיש הוא בכיין גדול. זה עובר די בבירור בסרט (לא יודע אם צפית). הוא פספס את הדד-ליין שמיקרוסופט הציבו לו פעמיים, וגם בסופו של דבר הוציא משחק שבור.. שלפחות יהיה גבר ויגיד שהוא פישל בענק, והוציא פאצ' בלי לבדוק איך הוא משפיע על השמירות. הוא ידע על כל המגבלות של מיקרוסופט מהרגע שהוא חתם איתה את החוזה - שלא ישחק אותה כאילו זה נפל עליו מהשמיים. אם הוא היה מקדיש יותר זמן (או שהוא פשוט היה מתכנת יותר טוב), אולי הוא בכלל לא היה צריך כ''כ הרבה פאצ'ים. זה שהוא מפתח אינדי לא פוטר אותו מרמת ביצוע גרועה. מספיק כבר כל הזמן לבכות ולהאשים את האחרים. הוא עשה טעות ופישל עם הפאצ'? הוא דפק לאנשים את המשחק?! שישלם מכיסו אפילו על הפאצ'. לא? שיחזיר את הכסף. חתיכת חוצפן בכיין.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 22:22

חח. זה לא שהוא לא רצה לתקן את הפאטץ' אבל בטח מיקרוסופט עלו לו עד לכאן במהלך כל ההתקשרות בינהם והוא מאס בהם. חרא בשביל מי שקנה את המשחק ל XBLA - נראה לי ברור שזה מקרה קלאסי לבקש ולקבל refund. זה קרה? בכל אופן, אולי מקרים קיצונים כאלה שמפתח נוטש את המשחק שלו יגרמו למיקרוסופט להתפכח.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6591
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 20 יוני 2013, 22:32

גדול אתה! כולם אשמים, אבל הוא לא! עזוב נו, אתה לא רציני! אתה בכלל מקשיב לעצמך?! הוא כשל והוציא משחק דפוק, וגם לא ידע לעמוד מאחורי הטעות שלו ברגע האמת. בואו נאשים את מיקרוסופט ש''עלו לו עד כאן'' :roll: הם אשמים שהוא הוציא משחק מלא באגים! (אחרי שהוא עוד איחר את הדד ליין המקורי שלו פעמיים) :roll: . פחחחח. מתכנת כושל.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 23:03

אומג איחר את הדדליין פעמיים! אז צריך לסגור את אירשונל על כל הדחיות של אינפינייט. המפיצה שלהם נסחרת בבורסה, לעזאזל! פרנסתם של אנשים תלויה בזה.

זה שהוא שגה לא אומר שמיקרוסופט לא ושהם לא צריכים לשנות גישה מיידית. אני מבין למה הוא עשה את מה שעשה ואני מקווה שכל מי שדרש refund קיבל.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 23:04

Kazz כתב:אומג איחר את הדדליין פעמיים! אז צריך לסגור את אירשונל על כל הדחיות של אינפינייט. המפיצה שלהם נסחרת בבורסה, לעזאזל! פרנסתם של אנשים תלויה בזה.

זה שהוא שגה לא אומר שמיקרוסופט לא ושהם לא צריכים לשנות גישה מיידית. אני מבין למה הוא עשה את מה שעשה ואני מקווה שכל מי שדרש refund קיבל.


מייקרוסופט היו סבלניים איתו.
הוא לא היה סבלני עם מייקרוסופט, כי הוא רודף בצע. כתוצאה מכך, מי שנפגע הם השחקנים שקנו את המשחק שלו והביאו לו יותר ממספיק כסף, כדי לתמוך במוצר השבור שהוא יצר ולתקן אותו.

איך יש פה סיפור אחר לספר?
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים