נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen


סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 21 אפריל 2013, 20:13

Nucleus_Dawn כתב:Bling, מייקרוסופט התייחסו לשאלה שלך (כי היא באמת במקום) והסיבה שהם ראו עלייה ברווחים, למרות פחות מכירות קונסולה, היא עלייה משמעותית ברווחים מלייב.

ומה קרה בדיוק בלייב החודש שהיתה עלייה כ"כ משמעותית שכיסתה על 30 אחוז ירידה במכירות של הקונסולה ביחס לשנה שעברה ועל הרבה פחות משחקים שנמכרו באופן כללי (שזה =פחות תמלוגים ל MS)?
נשמע לי מעט מוזר שזהו המקור,לא היו אזשהם כותרים גדולים במיוחד ששוחררו שיגרמו לאיזו קפיצה ענקית במנויים שתכסה על כל הירידה ברווחים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אפריל 2013, 20:51

bling כתב:ומה קרה בדיוק בלייב החודש שהיתה עלייה כ"כ משמעותית שכיסתה על 30 אחוז ירידה במכירות של הקונסולה ביחס לשנה שעברה ועל הרבה פחות משחקים שנמכרו באופן כללי (שזה =פחות תמלוגים ל MS)?
נשמע לי מעט מוזר שזהו המקור,לא היו אזשהם כותרים גדולים במיוחד ששוחררו שיגרמו לאיזו קפיצה ענקית במנויים שתכסה על כל הירידה ברווחים.

עליה בכמות המנויים? אני די בטוח שמכירה של מכשיר עושה להם הרבה פחות כסף מאשר מכירה של מנוי שנתי ללייב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
vorse3
Minion
הודעות: 67
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:10

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי vorse3 » 21 אפריל 2013, 23:07

הבנתי שהכניסו פרסומות לייב לא? יכול להיות שזאת הסיבה. לפרסם בפלטפורמה שכמה מיליוני אנשים ביום נחשפים לה תעלה לך לא מעט.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אפריל 2013, 00:09

vorse3 כתב:הבנתי שהכניסו פרסומות לייב לא? יכול להיות שזאת הסיבה. לפרסם בפלטפורמה שכמה מיליוני אנשים ביום נחשפים לה תעלה לך לא מעט.

מהיום הראשון של LIVE היו פרסומות, החמירו את זה?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bozeman » 22 אפריל 2013, 06:49

יחסית. אגב לא היו פרסומות מהיום הראשון, אבל שהן היו הן היו צנועות, עכשיו זה ריבוע בכל מסך וכמובן אם מחשיבים תוכן שיווקי - זה חצי לייב...
תמונה


סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 22 אפריל 2013, 14:43

bling כתב:ומה קרה בדיוק בלייב החודש שהיתה עלייה כ"כ משמעותית שכיסתה על 30 אחוז ירידה במכירות של הקונסולה ביחס לשנה שעברה ועל הרבה פחות משחקים שנמכרו באופן כללי (שזה =פחות תמלוגים ל MS)?
נשמע לי מעט מוזר שזהו המקור,לא היו אזשהם כותרים גדולים במיוחד ששוחררו שיגרמו לאיזו קפיצה ענקית במנויים שתכסה על כל הירידה ברווחים.


לא יודע. הם לא שיחררו נתונים מדויקים. הם רק אמרו שהעלייה בהכנסות נובעת מכך שLIVE מכניס להם הרבה יותר כסף.
אני מניח שזה בגלל גידול במנויים, כמו שנדב אמר והכנסה יותר גדולה מהפרסומות.

ההכנסות כנראה מאוד משמעותיות, כי הן גרמו לעלייה ברווחים, למרות שהם מכרו פחות קונסולות (למרות שסביר להניח שהשנה, הם הרוויחו יותר על כל קונסולה, לעומת שנה שעברה) ולמרות שהם השקיעו כמה מאות מיליונים יותר במחקר ופיתוח.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 23 אפריל 2013, 18:02

Kazz כתב:SE אמרו שמדובר בכשלון, אז כן TR הוא כשלון (על אף שמדובר בבכורה הכי מוצלחת של הזיכיון)

SE לא אמרו שTR הוא כישלון, רק שהתחזיות המוקדמות שלהם היו כושלות. המשחק פתח בחודש הראשון עם יותר עותקים שנמכרו מאשר סך כל המכירות של המשחק הקודם, ונכון לעכשיו נדמה לי שמדובר במשחק הכי נמכר של 2013. המשחק הצליח, החברה כשלה.

Kazz כתב:גם ביושוק בפתיחה הכי טובה של הזיכיון אבל השאלה היא כמה רגליים יהיו לו ואיך הוא מכר בשאר העולם. ביושוק1 מכר יותר מ 5מליון, השני עשה 3-4 מיליון יחידות. הפתיחה של אינפינייט היא לא כזו מדהימה, בטח שלקחו לו 5.5 שנים לפיתוח באולפן גדול ועם תקציבים גדולים (ועובדה ש2K לא הוציאו שום PR מתגאה, כנראה יש אכזה מהמכירות בפועל).

לפי אותו היגיון 2K גם לא הוציאו PR מאכזב, וחברות בורסאיות חייבות להכיר בהפסדים שלהן ולתקן הערכות מוגזמות בהזדמנות הראשונה (דווקא הכיוון ההפוך לא מחייב באותה המידה). אני מצטער שאתה מאוכזב מזה שהמשחק הוא הצלחה אדירה לא רק בביקורות אלא גם במכירות, אבל בהתחשב בנתונים כיום למשחק הזה גם לא תהיה בעיה עם הרגליים הארוכות - יש לו את כל המאפיינים של משחק שאנשים ימליצו עליו גם 5 שנים מהיום, וכנראה שאת ה-5 מליון של ביושוק הוא יעבור די בקלות בעתיד.

Kazz כתב:Heavy Rain עלה 16.7 מליון יורו לפיתוח. אבל עם פרסום והפצה המספר הגיע ל40מליון יורו...מדהים. יותר מפי 2 מהפיתוח עצמו. זה אמור לתת קנה מידה למשחקי AAA ולתקציבים שלהם. סוני הרוויחו יותר מ100מליון יורו תודות למשחק.

זה מדהים אותך!? זה נתון מאד שמרני לתקציב פרסום ושיווק (בהחלט מסתדר עם הטענות שסוני לא שיווקה אותו מספיק): הפצה של משחקים לקהל הרחב עולה כמעט תמיד הרבה יותר מהפיתוח שלהם, אחרת אתה כנראה לא עושה משהו נכון. זו הסיבה שהמשחקים על הwii כשלו: גם עם עלויות הפיתוח היו נמוכות בגלל מגבלות הקונסולה, עלויות ההפצה הצריכו הוצאה גדולה לפחות באותה המידה, כי אתה מוכר פה לקהל הרבה יותר קזואלי. אבל הנתון הזה מראה לך שגם במשחק שפותח במשך 5 שנים ויותר, 2 מליון עותקים+ הופכים אותו למשחק מאד מכניס. וזה משחק שפותח בצרפת, לא בדיוק המדינה הזולה בעולם לפיתוח.

Kazz כתב:עוד ראיה להצטווקות הענף: לא דד ספייס 3, לא רייזינג ולא קרייסיס 3 (שיצאו בפברואר) לא נמצאים בטופ10 הנפרדים לחודש מרץ לפי SKUS של ה360 והפס3. וואו.

איך בדיוק זו ראיה להצטמקות הענף!? ומה זה המדד של ה"טופ10 הנפרדים לחודש מרץ" שפתאום החלטת להיצמד אליו? בשביל להעיד על איזשהי מגמה אתה צריך לבדוק קודם כל מה קרה בשנים קודמות: האם משחקים של חודש ינואר-פברואר גם לא נמצאו ב"טופ 10 הנפרדים לחודש מרץ"? ובהתאמה, כמה משחקים חדשים בכלל יצאו במקביל לכל פלטפורמה בחודש מרץ של אותה השנה שיכלו להאפיל על משחקי ינואר-פברואר? כמה משחקים מינואר-פברואר התחרו אחד בשני באותה השנה?
רק אחרי שיהיו לך מספיק נתונים בשביל לדעת אם התקופות שקולות ויש פה מגמה תוכל לשאול את עצמך בעצם מהי בכלל המגמה: אולי בכלל מדובר במגמה של התרחבות הענף, במידה ויותר משחקים יוצאים בתקופה הזו? אולי זה אומר שבשנים אחרות משחקים חדשים פשוט נכשלו מסחרית ולכן משחקים מחודשים קודמים הצליחו להישאר בטבלה? אין לך כאן לא את הנתונים לגבות את הטענה ולא את שיקול הדעת שמוביל לטענה עצמה.

Kazz כתב:(ואה, שמישהו יגיד לסווים ש VGCHARTZ שלו מראים שאינפינייט מכר בארה"ב 557,000 עותקים עד השישי באפריל...)

שאלה קטנה: עברנו כבר אתר, אבל לא למדת כלום מכל הקשקושים והשטויות בפורום הקודם? נעזוב את כל התאוריות המופרכות והטענות נטולות הגיבוי. אבל גם פה אתה עדיין נכנס להתקפות אישיות, כשבמקביל אתה אפילו לא טורח לעשות את המינימום כדי לוודא שאתה לא עושה מעצמך צחוק?
אז VGCHARTZ הוא לא "שלי", ואם היית טורח לעשות את הבדיקה הכי בסיסית שבעולם כבר היית שם לב מהר מאד שה-557K עותקים שאתה מדבר עליהם הם רק לגרסת הXbox...



bling כתב:אני לא מבין איך חטיבת המשחקים מדווחת על עלייה ברווחים ביחס לשנה שעברה.

כי רווחים הם הכנסות פחות הוצאות. אפשרי שחטיבת המשחקים הכניסה פחות, אבל יכול להיות גם שבמקביל ההוצאות שלהם ירדו: אולי פחות עלויות פיתוח למשחקים, אולי בשנה הקודמת הם שפכו הרבה כסף על R&D לדור הבא ובסוף זרקו כל מיני דברים שלא היו בכיוון, אולי עלויות התפעול שלהם הצטמצמו בזכות יעול של כל מיני שירותים, אולי הפילו איזשהו סעיף תקציבי על חטיבה אחרת במיקרוסופט - הכל יכול להיות. ובמקביל לכל זה, הלייב הופך למשהו יותר ויותר גדול: ההכנסות של מיקרוסופט שם מגיעות ממשחקים (והחנות שלהם רק גדלה וגדלה), מסרטים, תוכניות, ושירים. ובמקביל הXbox live הוא מותג שגם משרת את חלונות 8 ואת הטלפונים של מיקרוסופט - כל אלו משויכים עכשיו להכנסות של חטיבת הבידור מXbox live.

DrKeo כתב:סינדיקט זאת דוגמה מעולה, הוא באמת היה צריך להיות סינדיקט קלאסי ולהמכר ב20$, הוא יכל להיות הצלחה גדולה מבחינתם. זאת הבעיה איתן, או שזה משחק בתקציב זעום לDD או שזה AAA עם תקציב פרסום של 60 מליון דולר, הן שכחו את האמצע. אין כזה דבר כל משחק גדול COD, לכל חברה יש אולי COD אחד וזהו.

האמת היא שמה שXcom מלמד אותנו הוא שסינדיקייט יכל להיות גם סינדיקייט קלאסי שנמכר ב-60$ ולהיות הצלחה עצומה. EA בחרו ללכת בכיוון אחד, ו2K בחרו ללכת בכיוון שני - ועכשיו די ברור איזה כיוון היה מוצלח יותר (2K אגב הספיקה בינתיים להעלים בשושואיסטיות יחסית את האתר של משחק ה-FPS של X-Com - כנראה הם עשו 1 ועוד 1 והבינו באיזה כיוון כדאי להם להמשיך).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אפריל 2013, 19:59

swym כתב:סינדיקט זאת דוגמה מעולה, הוא באמת היה צריך להיות סינדיקט קלאסי ולהמכר ב20$, הוא יכל להיות הצלחה גדולה מבחינתם. זאת הבעיה איתן, או שזה משחק בתקציב זעום לDD או שזה AAA עם תקציב פרסום של 60 מליון דולר, הן שכחו את האמצע. אין כזה דבר כל משחק גדול COD, לכל חברה יש אולי COD אחד וזהו.

האמת היא שמה שXcom מלמד אותנו הוא שסינדיקייט יכל להיות גם סינדיקייט קלאסי שנמכר ב-60$ ולהיות הצלחה עצומה. EA בחרו ללכת בכיוון אחד, ו2K בחרו ללכת בכיוון שני - ועכשיו די ברור איזה כיוון היה מוצלח יותר (2K אגב הספיקה בינתיים להעלים בשושואיסטיות יחסית את האתר של משחק ה-FPS של X-Com - כנראה הם עשו 1 ועוד 1 והבינו באיזה כיוון כדאי להם להמשיך).[/quote]
האמת שזה מצחיק, בדיוק חשבתי על זה כשהעלתי את ההודעה. XCOM באמת יכל להיות משחק של 20$ (זה גם הסכום שקניתי אותו בו האמת) אבל כן, הוא ההוכחה הניצחת לזה שלהפוך כל דבר לFPS זה טפשי. לוקחים את המשחק בסגנון הקלאסי, העלויות הפקה בדרך כלל מאוד נמוכות יחסית למשחק מודרני ומשחררים אותו למעריצים ונותנים לו לתפוס מעריצים חדשים על הדרך. כל פעם שאני חושב על 2K אני רואה איזו מפיצה נהדרת הם, נראה שהם כן מבינים מה הולך סביבם (ביטול XCOM FPS, אישור XCOM קלאסי) ולפעמים נותנים גם לאומנות קצת מקום (ביושוק, פאקינג 5.5 שנים של פיתוח) ובכלליות נראה שהם מפיצה שנותנת לצוותים הטובים שלה לעשות את "הקטע שלהם" עם תקציב גבוה וזמן כמעט בלתי מוגבל. אם זאת הייתה אקטיוויז'ן היינו היום כבר בביושוק 6 ובGTA 11.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 23 אפריל 2013, 23:51

DrKeo כתב:האמת שזה מצחיק, בדיוק חשבתי על זה כשהעלתי את ההודעה. XCOM באמת יכל להיות משחק של 20$ (זה גם הסכום שקניתי אותו בו האמת) אבל כן, הוא ההוכחה הניצחת לזה שלהפוך כל דבר לFPS זה טפשי. לוקחים את המשחק בסגנון הקלאסי, העלויות הפקה בדרך כלל מאוד נמוכות יחסית למשחק מודרני ומשחררים אותו למעריצים ונותנים לו לתפוס מעריצים חדשים על הדרך. כל פעם שאני חושב על 2K אני רואה איזו מפיצה נהדרת הם, נראה שהם כן מבינים מה הולך סביבם (ביטול XCOM FPS, אישור XCOM קלאסי) ולפעמים נותנים גם לאומנות קצת מקום (ביושוק, פאקינג 5.5 שנים של פיתוח) ובכלליות נראה שהם מפיצה שנותנת לצוותים הטובים שלה לעשות את "הקטע שלהם" עם תקציב גבוה וזמן כמעט בלתי מוגבל. אם זאת הייתה אקטיוויז'ן היינו היום כבר בביושוק 6 ובGTA 11.


הג'ימקוויזישן של השבוע בדיוק מדבר על זה ומציג את זה בצורה נהדרת.

אין משחק מושלם. יש משחקים מושלמים.
חברה לא צריכה לחפש את הCOD שלה. היא צריכה לדאוג לגיוון כמה שיותר גדול, כי ככה מגיעים לקהלים שונים.

זו הסיבה שאקטיוויז'ן כל כך מצליחה, אגב. כן - יש להם את COD, שמצא קהל עצום שאוהב את COD, אבל יש לה גם את משחקי בליזארד בכלל ואת WOW בפרט, יש להם את סקיילנדרס הסופר-מצליח ויש להם גם משחקי סרטים מסוגים שונים (ספיידרמן, רובוטריקים וכן הלאה).
הם הצליחו לבנות מגוון יפה מאוד של משחקים ובזכות זה הם כל כך מצליחים (ולהערכתי, גם בזכות ניהול נכון והשקעה נכונה של משאבים).
לEA היה לפני כמה שנים מגוון נהדר של משחקים - משחקי ספורט, FPS טובים, משחק אימה מוצלח, מירור'ס אדג' והם אפילו הצלחו לקנות משחק RPG מהטובים שבנמצא. מסיבה כלשהי, נראה שהם איבדו את הפוקוס (או העדר הפוקוס?) והתחילו לרכז מאמץ בכיוון אחד בלבד (לדעתי, בגלל חוסר סבלנות). משחק האימה שלהם הפך למשחק אקשן. כמוהו גם משחק הRPG. את מירור'ס אדג' הם זנחו לחלוטין והמקום היחיד שבו יש להם הצלחה ענקית באמת היה במשחקי הספורט שלהם.
הם כל הזמן מנסים להשיג את הקהל של COD ושוכחים שהקהל של COD משחק COD. הם מנסים להשיג את הקהל של WOW ושוכחים שהקהל של WOW משחק בWOW.
גם כשהם ניסו לגוון את הפורטפוליו שלהם, הם עשו את זה דווקא לכיוונים של משחקי פייסבוק ועשו כמה השקעות מאוד לא חכמות וחבל.

אני מקווה מאוד שבט'סדה יהפכו להצלחה העצומה של הדור הבא (הם כבר עשו צעדים בכיוון בדור הנוכחי, עם רכישה של לא מעט חברות פיתוח), עם מגוון גדול של משחקים. יהיה להם MMORPG, יהיו להם משחקי הRPG המצוינים שלהם, יהיה להם (ככל הנראה) משחק אימה מוצלח. אם הם יצליחו לשים רגל בדלת של משחקי פעולה (הם כבר ניסו עם WET וRAGE, אבל הצלחה עדין אין להם), הם יכולים להפוך לאחת המפיצות הגדולות בתעשייה, לפי דעתי ואני אשמח לראות את זה קורה (למרות שגם הם לא חפים מבעיות).
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5023
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 24 אפריל 2013, 00:19

EA מצליחה מאוד עם באטלפיד ,וזה אפך למיתחרה COD שלהם
אומנם מאדל אוף אונר קרוב יותר לסגנון של COD ,וחלק מהאנשים שעבדו על COD1 ,עבדו קודם על מאדל אופ אונר 1

אבל בטלפילד מבחינת מכירות לא כזאת רחוקה מCOD ,וזאת סידרת הFPS החשובה ביותר של EA היום

אני לא סובל את EA ,אבל יש להם גם הצלחות

בעניין WOW ,האיחוד בין החברות נעשה שWOW כבר היה מבוסס ,ככה שההצלחה לא היתה בגלל אקטיוויזיון
וגם לEA וגם לאקטיוויזיון היו כישלונות גדולים בעבר
חלק מהזיכיונות של הסרטים\סדרות לדוגמה הפסידו כסף

זיכיון של סרט בלוקבסטר אמיתי ,זה לא דבר זול היום

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 24 אפריל 2013, 01:12

סווים,

מה לא מובן שהמשחקים שציינתי לא היה בטופ10 של המשחקים הנמכרים ל360 ולפס3. כלומר, לא רק בטופ10 שמחשיבות את כל גרסאות המשחק. זה אומר שהמשחקים שיצאו בפברואר מכרו כמות זעומה והיה קטועי-רגליים. קרייסיס 2 למשל מכר כמות נכבדת בחודש השני. לא נראה לי שקרייסיס 3 מתקרב למה שהמשחק השני עשה בNPD. וכך גם דד ספייס3 שמכר פחות בחודשיים הראשונים שלו מקודמו. גם אז היו משחקים חדשים בחודש שלאחר מכן.

לול, התרחבות הענף. איפה הבנת הכתוב שלך? מה לא מובן בעוד חודש של ירידה YOY? גם הכתבה של גמסטורה מתייחסת לכך:
http://gamasutra.com/view/news/190926/A ... _ahead.php

הממ..הייתי מוכן להשבע שהמספר ב VGC היה של כל הגרסאות. בכל אופן, נא לא לצטט מספרים ממנו להבא בנסיון להתדיין על מספרים.

בנוגע ל TR, כן. תחזית משוגעת של SE ולבטח לא צריכים 3.5מליון כדי לעשות רווח נאה (ואם כן אז הם מטומטמים) אבל המשחק בכלל לא קרוב ל3.5מליון האלה בריטייל. לפי איך שהוא מכר בארה"ב ואנגליה אז במקרה הכי טוב הוא בסביבות 2מליון בכל העולם בריטייל. הנעלם כמה הוא עשה על המחשב. וגם המחיר שירד די מהר. אני לא יודע עד כמה אפשר יהיה לקרוא למשחק הצלחה מבחינת האם הוא עשה רווח מטורף. ברור שמדובר בזיכיון מרכזי עבור SE ובתקציב וציפיות שפויים יותר הוא אמור לפרוע את השטרות בעתיד.

בנוגע ל2K, למה שהם ירצו לשחרר משהו שלילי לגבי המשחק? בטח לא פומבית. אם יש אכזבה אז נדע בשיחה עם המשקיעים. בדיוק כפי שהיה עם מקס פיין 3.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 24 אפריל 2013, 01:27

איפה בדיוק המחיר ירד כ''כ חזק לTR במחשב? כי המחיר הכי זול שראיתי אותו היה 35$, וזה היה בPre-Order, בGMG, כמו רוב המשחקים שיש שם. מאז, אגב, לא ראיתי אותו יורד מהמחיר הזה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 24 אפריל 2013, 11:59

היו גם מבצעים לגרסאות הקונסולה ובאנגליה המשחק גם קיבל קיזוז שהשאיר אותו בטופ10.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 24 אפריל 2013, 12:01

Kazz כתב:היו גם מבצעים לגרסאות הקונסולה ובאנגליה המשחק גם קיבל קיזוז שהשאיר אותו בטופ10.


באנגליה, כל המשחקים חוץ מCOD וFIFA מקבלים קיזוז קרוב מאוד להשקה. זה לא חריג וזה לא מלמד שום דבר על כמה טוב או לא טוב המשחק מכר.

כך או כך, המשחק מכר ממש ממש מצוין ובצדק. הוא משחק מאוד מוצלח.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 24 אפריל 2013, 12:44

נינטנדו הצליחה להרוויח קצת כסף, ברבעון האחרון, למרות מכירות גרועות של הWIIU בעולם כולו ולמרות מכירות גרועות של ה3DS מחוץ ליפן.
הסיבה לרווח של כ70 מיליון דולר היא הודות לשינויים בשער הדולר/ין.

עד כה, נינטנדו הצליחה למכור 3.45 מיליון יחידות (נשלחו לחנויות, כמובן), אחרי שהם חזו מכירות של 5.5 מיליון (והורידו את התחזית ל4 מיליון בינואר). מאז חג המולד, הWIIU מכרה 390 אלף יחידות בלבד - ביצועים גרועים, בלשון המעטה.
ה3DS עושה עבודה הרבה יותר טובה וכבר הגיעה ל31.09 מיליון יחידות שנשלחו לחנויות (לא ראיתי פירוט לגבי מכירות ברבעון - אם מישהו זוכר כמה הם הכריזו בסוף השנה שעברה, אז החשבון פשוט), אבל החלק הארי של המכירות עדין ביפן ונינטנדו מאוכזבים מהביצועים של הקונסולה הניידת מחוץ לגבולות האיים היפנים ובכלל.

הסיבה למכירות הנוראיות, לדברי נינטנדו, היא דחייה של משחקים כמו פיקמין 3 וGame & Wario. אם הם חושבים ששני המשחקים האלה יצליחו להזיז עוד 2 מיליון יחידות ולהגיע לתחזית של 5.5 מיליון, נראה לי שהם קצת הוזים.

בכל מקרה, החברה חזרה להרוויח ואלו תמיד חדשות טובות. למרות ההפסד בשנה שעברה, הם תמיד היו במצב כלכלי מצוין.
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5023
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 24 אפריל 2013, 13:59

ה3DS ריווחי כבר כמה חודשים על כל יחידה שנימכרת
בהתחלה עלה להם הרבה ליצר אותו

אני מעריך שה3DS-XL אפילו יותר ריווחי ,כי זה אותה חומרה רק מסכים ובטריה גדולים יותר
והם מוכרים אותו באיזה 50$ יותר

הWIIU אין לי מושג כמה עולה להם ליצר אותו
כי כניראה יש בתוכו WII על ציפ ,ועוד 32 מגה זיכרון מאוד מהיר אבל יקר

אני חושב שהם מרדימים את הWIIU בכוונה ,עד שהיצור יהיה זול יותר לקרת סוף השנה
ואז הם גם יוציאו כמה מישחקים גדולים ,ואני מעריך יורידו מחיר משמעותית לקראת הPS4 והXBOX3

לדעתי זה טעות ,והיו צריכים להפציץ עם הWIIU בשנה הראשונה ,ולהגיע לפחות ל10 מיליון לפני שהמיתחרות יוצאות
אבל במצב הקיים כבר אין להם מה לעשות

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 25 אפריל 2013, 12:48

Kazz כתב:סווים,

מה לא מובן שהמשחקים שציינתי לא היה בטופ10 של המשחקים הנמכרים ל360 ולפס3. כלומר, לא רק בטופ10 שמחשיבות את כל גרסאות המשחק. זה אומר שהמשחקים שיצאו בפברואר מכרו כמות זעומה והיה קטועי-רגליים. קרייסיס 2 למשל מכר כמות נכבדת בחודש השני. לא נראה לי שקרייסיס 3 מתקרב למה שהמשחק השני עשה בNPD. וכך גם דד ספייס3 שמכר פחות בחודשיים הראשונים שלו מקודמו. גם אז היו משחקים חדשים בחודש שלאחר מכן.

לול, התרחבות הענף. איפה הבנת הכתוב שלך? מה לא מובן בעוד חודש של ירידה YOY? גם הכתבה של גמסטורה מתייחסת לכך:
http://gamasutra.com/view/news/190926/A ... _ahead.php

הממ..הייתי מוכן להשבע שהמספר ב VGC היה של כל הגרסאות. בכל אופן, נא לא לצטט מספרים ממנו להבא בנסיון להתדיין על מספרים.

בנוגע ל TR, כן. תחזית משוגעת של SE ולבטח לא צריכים 3.5מליון כדי לעשות רווח נאה (ואם כן אז הם מטומטמים) אבל המשחק בכלל לא קרוב ל3.5מליון האלה בריטייל. לפי איך שהוא מכר בארה"ב ואנגליה אז במקרה הכי טוב הוא בסביבות 2מליון בכל העולם בריטייל. הנעלם כמה הוא עשה על המחשב. וגם המחיר שירד די מהר. אני לא יודע עד כמה אפשר יהיה לקרוא למשחק הצלחה מבחינת האם הוא עשה רווח מטורף. ברור שמדובר בזיכיון מרכזי עבור SE ובתקציב וציפיות שפויים יותר הוא אמור לפרוע את השטרות בעתיד.

בנוגע ל2K, למה שהם ירצו לשחרר משהו שלילי לגבי המשחק? בטח לא פומבית. אם יש אכזבה אז נדע בשיחה עם המשקיעים. בדיוק כפי שהיה עם מקס פיין 3.


מה לא מובן שכתבתי שפשוט מוזר לי שפתאום החלטת להיצמד לטופ 10 של כל קונסולה בנפרד? מתי בעבר התייחסת למדד הזה? איפה הוא בעצם? הטופ 10 היא הרי טבלה יחסית ולא אבסולוטית, ולכן היעדר משחקים מהחודש שעבר יכול להעיד על אחד משני דברים:
1) כל המשחקים מהחודש הקודם לא מוכרים טוב חודש אחרי שיצאו (בגלל שהם מוכרים גרוע מלכתחילה, או בגלל שהם מכרו המון בחודש הראשון ומיצו מהר את פוטנציאל המכירה שלהם)
2) המשחקים מהחודש הקודם מוכרים טוב חודש אחרי שיצאו, אבל יש הרבה משחקים בחודש הנוכחי שמוכרים יותר טוב.
לכן, כל מה שכתבתי על התרחבות אפשרית של הענף הוא לחלוטין בתאוריה:
יכול להיות שבשנה א' יצאו בפברואר 10 משחקים שמכרו כל אחד 10K עותקים, ובשנה ב' יצאו בפברואר 10 משחקים שמכרו כל אחד 100K עותקים.
במקביל, בשנה א' יצאו במרץ 10 משחקים שכשלו כולם, בעוד משחקי פברואר ירדו קצת ומכרו 5K עותקים, בעוד בשנה ב' יצאו במרץ 10 משחקים שמכרו 100K עותקים, ומשחקי פברואר ירדו קצת ומכרו 50K עותקים.
לפי ההיגיון העקום שלך, בשנה ב' התעשיה הצטמקה כי בשנה א' המשכנו לראות את משחקי פברואר בtop10 גם חודש מאוחר יותר, בעוד בשנה ב' הם נדחקו החוצה מהטבלה. אין למה שכתבת שום קשר למציאות כי זה לא מעוגן בנתונים בפועל ולא מעיד על שום דבר - באותה מידה יכולת לטעון שזה קשור לאיום הגרעיני של צפון קוריאה.

מה שהבאת מגמאסוטרה הוא כמובן משהו אחר לחלוטין שמראה על ירידה במכירות משנה לשנה, אבל זה נתון שלחלוטין לא קשור לתאוריה שלך על מכירות משחקים כי הירידה בפועל היא של מכירות קונסולות. אתה אפילו לא טורח לקרוא ולראות שמכירות המשחקים דווקא היו יציבות (ספגו ירידה של 1.4% בלבד, מרווח של טעות סטטיסטית), והאמת היא שאם עושים יותר מזה ולוקחים בחשבון את הצניחה הספציפית משנה שעברה על הWii (גם בתוספת הWiiU) - כנראה שמכירות המשחקים על שאר הפלטפורמות אפילו עלו.
בקיצור, אתה מסתכל על נתונים שיש להם הסבר פשוט, ומנסה להתאים אותם להיגיון מעוות. הנה ההסבר הפשוט:
תמונה
יש הגדרה למחזור חיי המוצר - והתמונה הזו היא פשוט דוגמא קלאסית. אנחנו נמצאים בסוף מחזור החיים של הדור הנוכחי של הקונסולות, שהיה ארוך ומוצלח הרבה יותר מהדור הקודם. למעשה, כשבאים למדוד את מצב התעשייה, השנה הנכונה להשוות אליה היא שנת 2006: גם אז ראינו את סוף הדור מתקרב לקיצו, בזמן שסנונית ראשונה של הדור הבא כבר יצאה לשוק. וכמו שאפשר לראות די בקלות, יש קפיצה משמעותית בהכנסות משנת 2006. מבחינת מכירות הדור הזה למעשה היה הדור הכי מוצלח של תעשיית המשחקים.


בכל מקרה, לא מוצא את הבסיס לספקולציות שלך: דד ספייס 2 למשל מכר בחודש הראשון שלו 452K עותקים ו-, בעוד דד ספייס 3 מכר 605K עותקים. מצד שני, החודש הראשון של דד ספייס 2 היה יותר קצר ואני גם לא יודע כמה מכירות בפועל היו לדד ספייס 2/3 בחודש השני בשביל להשוות, ולא בטוח אם מישהו סיפק נתונים בפועל מעבר לאקסטרפולציה.

לגבי VGC: אתה לא חושב שזה קצת מגוחך שאתה זה שטועה בחישובים שלך, ואחר כך מבקש לא לצטט ממנו מספרים במקום ללכת ולבדוק את עצמך? כבר הסברתי לך קודם: VGC הוא האמדן הכי טוב כל עוד לא קיים אמדן טוב יותר (ובוא לא נשכח שהNPD הוא בסופו של דבר גם אמדן, ורק החל מהחודש הבא הם בכלל טורחים להכניס למשוואה שלהם את Walmart שהיא הרשת הגדולה בארה"ב), ולכן המספרים שלו ימשיכו להיות רלוונטיים כאמדן כשאין אלטרנטיבה אחרת.

לגבי כמה שטומב ריידר עשה בריטייל: זה לא כל כך משנה כשבאים להסתכל על שורת הרווח של SE, כי את הכסף שלהם הם כבר עושים ברגע שהמשחק נשלח לחנויות. בין היתר, בחישובי הכנסות מקוזזים כבר נושאים כמו backorders והסכמים אינדיווידואלים שעושים עם חנויות לגבי הורדת מחיר במקרא שהסחורה לא יורדת מהמדפים. כשאומרים שמשחק של 60$-50$ מכניס למפיצה שלו בערך 25$-30$ לעותק, זה כבר בקיזוז כל העלויות האלו שנכנסות לdistribution costs. ולכן בחישוב הכי שמרני המשחק כבר הכניס לSE בסביבות ה-80-100 מיליון דולר לא כולל מכירות דיגיטליות.

בנוגע ל2K: ברגע שבחברה ציבורית שנסחרת בבורסה מתקבל מידע פנימי על הכנסות/הוצאות שמשפיעות על התחזיות (במיוחד אם ההשפעה היא לרעה), היא מחויבת להוציא אותו החוצה בהקדם האפשרי לציבור המשקיעים (ולא לחכות לאיזה דוח רבעוני) כי אחרת היא מסתכנת בניצול לרעה של מידע פנים (למשל, חברה שמחלקת מניות לעובדים שמוכרים את המניות שלהם על סמך מה שהם יודעים לפני שהחברה מוציאה את המידע לציבור הרחב).

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 25 אפריל 2013, 13:55

אני לא זוכר למשל ש EA הוציאו מיידית הודעה על כך שוורפייטר היה כשלון בקופות, אלא חיכו לדוח הרבעוני.

לגבי הגרף: זו בדיוק השאלה. האם המכירות הם רק עניין של דור שנגמר או שהפעם מדובר במשהו שיראה שהדור הבא יהיה קטן יותר ולא יגיע למימדים של הדור הנוכחי, ושמצב השוק בריטייל ומכירות משחקים ימשיך להיות מרוכז למספר משחקים ושאחרים יתקשו מאוד. לדעתי אנשים טועים אם הם חושבים שהדור החדש יחזיר את התעשייה לאותם גבהים ושכל המשחקים יימכרו בכיף בריטייל.

מה מוזר בלבחון את עשרת המשחקים הנמכרים ביותר על הפ3 ועל ה360. לפני כמה שנים ה NPD היה מדווח את הטופ10 הכללי בדירוג לפי SKU. טופ10 שמחשיב את כל ה SKU של המשחק הוא שינוי יחסית 'חדש'. Defiance למשל כן נכנס לטופ10 של ה360 והפס3 בנפרד אבל DS3 רייזינג וקרייסיס3 לא. זה מעורר דאגה ומראה שלמשחקים האלה לא היו רגליים בכלל.

דד ספייס 3 עשה את ה605K שלו ב26 ימים. דד ספייס 2 עשה קרוב ל800 ב33 ימים. אני בספק כמה עותקים דד ספייס 3 מכר במרץ אם הוא אפילו מחוץ הטופ10 על בסיס SKU. קרייסיס 3 מכר 260אלף בפברואר, החודש הראשון שלו. קרייסיס 2, בחודש השני שלו, עשה 236K.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... tcount=210

אני לא הייתי משתמש ב VGC גם כאומדן.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 25 אפריל 2013, 16:36

אם אתה לא זוכר דבר כזה, ואתה בעל מניות בEA, ונפגעת מזה שתחזית המכירות שלהם כשלה לחלוטין - תתבע את EA. מה בדיוק אתה רוצה מאיתנו?
לגבי הגרף: זו לא שאלה, זה דור שנגמר ורואים את העקומה הזו בלי שום קשר לדור הבא שעוד לא התחיל. הנקודה היחיד הברורה היא שמדובר בדור הקונסולות הכי מצליח בהיסטוריה, וכל שאר הקשקושים הם ספקולציות. אתה מוזמן לחזור לדבר על זה כשהדור הבא באמת יתחיל.

וכמו שאמרתי קודם: אין שום דבר מוזר בלבחון את עשרת המשחקים הנמכרים ביותר על כל פלטפורמה בנפרד: אתה מוזמן לעשות את זה, ולהשוות מבחינתי עשור שלם אחורה. עכשיו, איפה הנתונים?

Defiance הוא משחק מרצנדייז חדש שנבנה על הייפ מסדרת טלוויזיה (ועוד במקביל ליציאתה, על כל החשיפה הנלווית שהיא מספקת לו). בדיוק כמו Walking Dead של אקטיוויזן שזוכה להצלחה למרות היותו משחק מחורבן. למה זה מעורר דאגה שהמשחק הזה כן נכנס לרשימה? זה רק מראה לך שיש פה עוד משחק חדש ועתיר הייפ שמתחרה על הכסף. אם אתה רוצה להראות שלמשחקים האלו לא היו רגליים, אתה צריך להשוות את המכירות שלהם בפועל לקודמים בסדרה על פני תקופה דומה, ולא להשוות חודש ראשון של משחק א' לחודש שני של משחק ב' ולהיפך. אם אתה רוצה להראות שמכירות המשחקים הכלליות בירידה, אתה צריך לסכום את המשחקים בפועל. אבל בפועל אנחנו רואים ירידה זניחה בחודש האחרון בNPD, שהופכת כנראה לעליה בניכוי הWii, שהופכת לעליה יותר גדולה בהתחשב בעובדה שהנתח של הרכישות הדיגיטליות שהNPD לא ממפה גדלות משנה לשנה.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 25 אפריל 2013, 23:03

פיטורים רבים ב EA, לפי חלק מהדיווחים מדובר במאות.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=547252

kririn
Sage
הודעות: 5023
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 26 אפריל 2013, 00:26

Kazz כתב:פיטורים רבים ב EA, לפי חלק מהדיווחים מדובר במאות.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=547252



משמח מאוד ,לא על האנשים שיפוטרו
אלה על הקשים של EA

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 26 אפריל 2013, 00:36

Kazz כתב:פיטורים רבים ב EA, לפי חלק מהדיווחים מדובר במאות.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=547252


עצוב לשמוע על אנשים שאיבדו את העבודה שלהם, אבל אולי EA סוף סוף חותכים את השומן ומתחילים להתייעל. אין ספק שהם צריכים את זה, בהתחשב בזה שהם לא מצליחים להרוויח ממשחקים שעושים מליוני עותקים.
אני מקווה שהאנשים שהמוכשרים שאיבדו את מקום עבודתם ימצאו אחד חדש במהרה ושאם כבר נעשה צעד כזה, לפחות שזה יועיל במשהו לחברה.

בלי איזה שינוי תפיסה, הצעדים האלו לא יעזרו. הם צריכים להתחיל להתייחס לקהל בצורה יותר מכבדת ולהפסיק לרדוף אחרי המשחק המושלם שלהם.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 01 מאי 2013, 23:41



חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים