נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 29 יוני 2020, 20:48

המכירות הישירות של המשחק הוכפלו (למרות שהוא זמין חינם דרך גיימפאס). מצד שני, ל will of the wisps יש רק ~2 מיליון שחקנים, שזה מדאיג לנוכח שיש 10 מיליון מינויים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 יוני 2020, 20:55

We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 יוני 2020, 21:02

bling כתב:לא הבנתי, זה שירות שכולם מורידים את המשחק שלו בחינם אז ברור שהמכירות יוכפלו ישולשו יחומשו וכו', השאלה עד כמה זה באמת משתלם כלכלית למפתחת נורמלית שעושה משחק שאמור באמת להצליח בזכות עצמו. בינתיים אם נלך על הפלוס זה נראה שפחות ופחות מפתחות אינדי שמאמינות במוצר שלהן משיקות שם את המשחק שלהן.

מדובר במכירות בכסף, כלומר מעבר למי שמשחק בו בגיימפס, המכירות של המשחק עלו פי 5 מאז שהוא בגיימפאס. זה טרנד שדווח המון פעמים בשנתיים האחרונות, שכשמשחק מצורף לגיימפאס המכירות שלו מחוץ לגיימפאס קופצות. אני משער שזה סוג של אפקט FOMO שכזה, פתאום כל החברים ברשימה שלך משחקים במשחק אז זה גורם לך לבדוק אותו. סוג של קמפיין פרסום ויראלי חזק. אני גם משער שזה יותר עוזר לאינדים מאשר להיילו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2020, 17:09

חברים, אפשר להרגע, הX1 מתפוצצת השבוע ביפן. ה-s מכרה 19 חתיכות בזמן שה-X מכרה 21 חתיכות. כמו שאתם רואים הקהל היפני הארד קור, השבוע קנו 2 יחידות של x יותר מ-s. תזהרי הסוויטצ׳, ה-x1 מאחוריך!

אגב, די פספסנו את המאורע אבל הסוויטצ׳ עקפה כבר די מזמן את הפס4 ביפן, בפחות משלוש שנים. כרגע הסוויטצ׳ עומדת על 14.049 מליון יחידות (11.697 מליון סוויטצ׳ ו-2.352 מליון לייט) והפס4 על 9.183 מליון (7.621 מליון פס4 ו-1.562 מליון פרו). הסוויטצ׳ מוכרת השבוע ביחס של 12:1 ביחס לפס4 כך שנראה שלא יקח לה יותר מדי זמן להכפיל את המכירות של הפס4. האמת שבקצב הזה היא יכולה לעשות את זה די בקלות בפחות משנה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 יולי 2020, 17:13

מייק בחיים לא תבין את זה אבל אם אין לך דרגון קווסט ביפן אתה לא קיים. זו סדרה כל כך משפיעה מיאקוזה פיינל פנטזי ועד שנמו ורזידנט איוול.

ביום שספנסר יחליט להזיז משהו בכיוון דברים ישתנו.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4727
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 02 יולי 2020, 17:15

MS כבר ניסו להיכנס לשוק הזה בצורה די אגרסיבית בימי ה-360 ולא הצליחו,אני לא בטוח אם ינסו שוב,לא במתכונת שאנחנו חושבים כנראה. בכלל,אני חושב שמעבר להיצע המשחקים יש כאן עניין תרבותי/פוליטי שהולך עשרות שנים אחורה שמונע מחברה מערבית אמריקאית מובהקת כמו MS לנצח חברות כמו נינטנדו וסוני במגרש הביתי שלהן.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 יולי 2020, 17:31

Uncle Pey'j כתב:MS כבר ניסו להיכנס לשוק הזה בצורה די אגרסיבית בימי ה-360 ולא הצליחו,אני לא בטוח אם ינסו שוב,לא במתכונת שאנחנו חושבים כנראה. בכלל,אני חושב שמעבר להיצע המשחקים יש כאן עניין תרבותי/פוליטי שהולך עשרות שנים אחורה שמונע מחברה מערבית אמריקאית מובהקת כמו MS לנצח חברות כמו נינטנדו וסוני במגרש הביתי שלהן.


ניסו אבל הם בחיים לא הצליחו לשכנע את סקוור לשים את דרגון קווסט על האקסבוקס גם בדור ה360 שסקוור תמכו במייק בצורה כמעט טוטאלית.

אז כן יש פה כל כך הרבה דברים מעבר.. לחברה מערבית אסור לבנות קונסולה בצבע שחור אבל ליפנית כן (באמת חח) ועוד המון דברים.

אבל בכללי.. שאני אומר את זה לאנשים הרבה חושבים שאני מגזים כי אני אוהב דרגון קווסט. אבל בשיא האמת כדי להבין את האימפקט התרבותי ביפן. צריך לזכור שזה אימפקט שווה ערך למה שGTA3 עשה במערב בשילוב טירוף שעלה על טירוף הפוקמוניה של שנות ה2000.

אי אפשר להצליח ביפן בלי.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 02 יולי 2020, 19:08

לא היה משחק דרגון קווסט בדור ה 360/ps3 אז לא היה מה לשכנע.

מעבר לזה קונסולות נייחות ביפן זה לא מה שהיה פעם, הקהל שם עשה מעבר חד למובייל וניידות ומלבד תרחישים מופרכים כמו לקנות בלעדיות על מאנסטר האנטר ודרגון קווסט הסיכוי של מיקרוסופט לחדור לשוק של הבערך 10 מיליון קונסולות נייחות שפלייסטיישן מוכרים שם הוא אפסי, אבל לדאוג שכל מיני משחקי צד ג' כמו דרגון קווסט ופרסונה יגיעו לפלטפורמה שלהם? זה בהחלט משהו שמיקרוסופט צריכים לעשות ולו בשביל שלסוני לא יהיה יתרון מובנה עליהם במערב.
אם מסתכלים על המכירות של רוב המשחקי מולטיפלטפורם היפנים הגדולים על הפלטפורמות של מיקרוסופט וסוני מבינים שסה"כ יש פער די עצום לטובת סוני גם בדור הזה ובמידה פחותה גם בדור הקודם שהיה הרבה יותר שוויוני מבחינת קונסולות לפחות. ככה שכל מהלך פוטנציאלי שמיקרוסופט יכולה לעשות בגזרה הזאת, אפילו אם היא תשחזר את דור ה 360 ותממן כל מיני lost odyssey וכאלה, פחות יהיה מכוון לקהל ביפן והרבה יותר מכוון לקהל במערב שקונה את המשחקים האלה (שהוא גם קהל הרבה יותר גדול) וכרגע נמצא ברובו אצל סוני.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 יולי 2020, 19:33

idan כתב:לא היה משחק דרגון קווסט בדור ה 360/ps3 אז לא היה מה לשכנע.

מעבר לזה קונסולות נייחות ביפן זה לא מה שהיה פעם, הקהל שם עשה מעבר חד למובייל וניידות ומלבד תרחישים מופרכים כמו לקנות בלעדיות על מאנסטר האנטר ודרגון קווסט הסיכוי של מיקרוסופט לחדור לשוק של הבערך 10 מיליון קונסולות נייחות שפלייסטיישן מוכרים שם הוא אפסי, אבל לדאוג שכל מיני משחקי צד ג' כמו דרגון קווסט ופרסונה יגיעו לפלטפורמה שלהם? זה בהחלט משהו שמיקרוסופט צריכים לעשות ולו בשביל שלסוני לא יהיה יתרון מובנה עליהם במערב.
אם מסתכלים על המכירות של רוב המשחקי מולטיפלטפורם היפנים הגדולים על הפלטפורמות של מיקרוסופט וסוני מבינים שיש פער די עצום לטובת סוני גם בדור הזה וגם בדור הקודם שהיה סה"כ הרבה יותר שוויוני מבחינת קונסולות לפחות. ככה שכל מהלך פוטנציאלי שמיקרוסופט יכולה לעשות בגזרה הזאת, אפילו אם היא תשחזר את דור ה 360 ותממן כל מיני lost odyssey וכאלה, פחות יהיה מכוון לקהל ביפן והרבה יותר מכוון לקהל במערב שקונה את המשחקים האלה (שהוא גם קהל הרבה יותר גדול) וכרגע נמצא ברובו אצל סוני.


יש הרבה צדק במה שאתה אומר אבל אני יכול להוסיף לדיון משהו על דרגון קווסט שלא הרבה אנשים יודעים.Dq11 היה אמור להיות משחק 3ds אקסקלוסיבי. סוני שילמה על גרסת הפס4 והופ קיבלנו משחק
פס4 בראש ובראשונה כשגרסת ה3ds הפכה לגרסה המשנית.


מייק יכלה לעשות את זה עם דרגון קווסט 9 לאקסבוקס 360.

אני לא אומר שזה היה פותר הכל אבל צריך להתחיל ממשהו.

מישהו מאיתנו מצליח לדמיין מצב שGta מדלג על האקסבוקס ? כאילו אנחנו יכולים לחשוב על הבוקס המקורי בתחילת החיים שלה להיזכר איך זה נגמר.

פרסונה וכל היתר זה טוב ונחמד אבל תאר לך שgta היה מדלג על הבוקס ומייק הייתה אומרת לך אוקיי, אבל השגנו את AC. היית אומר יופי נחמד אבל אין מצב שהיית קונה.

השוק הצטמצם שם למובייל זה ברור אבל בעוד שסוני השתמשה ומשתמשת בתותחים הכי כבדים שאפשר כדי למשוך את היפנים לקונסולות האקס בוקס רק הולכים ומאבדים את זה.

שסקוור שמים את דרגון קווסט על המחשב, פלטפורמה שמזוהה ביפן עם עבודה וורד אקסל ויוטיוב וזה מדלג על הבוקס זה כבר לא מביך זה פשוט הם הרימו יידים.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 02 יולי 2020, 20:01

אמממ לא, בדיוק להפך, דרגון קווסט 11 היה אמור להיות בלעדי לפס4 ובמהלך הפיתוח שלו הם החליטו לעבוד גם על גרסה ל 3ds. אין לי מושג אם נינטנדו שילמו להם, אבל כך או כך זה סדר הדברים המדויק.

ולדמיין דרגון קווסט בלעדי לקונסולה אמריקאית שאין לה שום דריסת רגל בשוק, משחק שהתאריך יציאה שלו הוא סוג של חג לאומי ביפן, זה סבבה לגמרי אבל לא ממש קשור למציאות. אבל אם מיקרוסופט רוצים להיות אגרסיבים בעניין זאת בהחלט הדרך.. ריאלית יותר מיקרוסופט צריכים לעשות מה שצריך לעשות בשביל שכל משחק מולטיפלטפורם יפני גדול יגיע גם לפלטפורמה שלהם, גם דרגון קווסט. אין שום סיבה לא לעשות את זה, גם אם אני חושב שזה בפני עצמו לא ממש יעזור להם ביפן אלא רק בשווקים אחרים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 יולי 2020, 21:24

idan כתב:אמממ לא, בדיוק להפך, דרגון קווסט 11 היה אמור להיות בלעדי לפס4 ובמהלך הפיתוח שלו הם החליטו לעבוד גם על גרסה ל 3ds. אין לי מושג אם נינטנדו שילמו להם, אבל כך או כך זה סדר הדברים המדויק.

ולדמיין דרגון קווסט בלעדי לקונסולה אמריקאית שאין לה שום דריסת רגל בשוק, משחק שהתאריך יציאה שלו הוא סוג של חג לאומי ביפן, זה סבבה לגמרי אבל לא ממש קשור למציאות. אבל אם מיקרוסופט רוצים להיות אגרסיבים בעניין זאת בהחלט הדרך.. ריאלית יותר מיקרוסופט צריכים לעשות מה שצריך לעשות בשביל שכל משחק מולטיפלטפורם יפני גדול יגיע גם לפלטפורמה שלהם, גם דרגון קווסט. אין שום סיבה לא לעשות את זה, גם אם אני חושב שזה בפני עצמו לא ממש יעזור להם ביפן אלא רק בשווקים אחרים.


שמע אני מבטיח לך שדרגון קווסט 11 התחיל כמשחק 3ds אקסקלוסיבי עזוב אותך מה החברות אומרות לעיתונאים זה מה שאמרו האיינסידרים הכי גדולים של סקוור חלקם מאוד מקושרים.

אחרי שסוני מימנה את גרסת הפס4 המשחק עבר משלב התכנון לשלב הפיתוח.

ושמע בוא פשוט נגיד ככה התפקיד של חברות צד א זה להפוך דברים דמיונים למציאות. בגלל זה סוני מימנה את dq11 עזרה עם שנמו 3 עשתה ריימיק לשאדו עשו משחק רציני של ספיידרמן.

בשביל לנצח בשוק אתה צריך להתעלות מעל הציפיות ובשוק היפני שאין דרגון קווסט אז אין ציפיות אתה מראש מתחיל מעמדת נחיתות.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 02 יולי 2020, 22:46

לא מצליח לזהות אינטרס של סקוור לשקר בנושא.. אבל אתה מוזמן להביא את הדברים של "האינסיידרים הכי גדולים" ונראה במה מדובר, עד אז, עם כל הכבוד להבטחות שלך, אני מעדיף להסתמך על מה שהחברה שאשכרה יצרה את המשחק אמרה בנושא.

אני מניח שתיאורטית לכל דבר יש מחיר, אפילו למשחק שהוא תופעה תרבותית ולאומית, אבל כנראה שכמות הכסף שמיקרוסופט תצטרך להשקיע בשביל לשכנע את סקוור לא לשים את המשחק על קונסולות יפניות, שם דרגון קווסט וקהל היעד שלו נמצאים מאז שנות ה 80, לא תצדיק את עצמה בהתחשב ברווח האפשרי מקהל יעד פוטנציאלי של כמה מליונים בודדים שאולי יקנו את הקונסולה שלהם. לא מדובר ב GTA ולא במיינקראפט, משחק דרגון קווסט ראשי מוכר 5-6 מליונים במקרה הטוב, מה שייחודי בו זה שמדובר בסדרת משחקים שרוב מוחלט של המכירות שלה הם ביפן (בניגוד לפיינל פנטזי למשל שרוב הקהל שלו הוא בינלאומי), אבל הוא לא איזה משחק עצום ששווה את התרחיש המדומיין שבו מיקרוסופט מתאבדת עליו, עושה סוג של ניכוס תרבותי, משקיעה כמות גדולה של כסף בשביל לחדור לשוק מצומצם (ביחס לארה"ב ואירופה) שכבר דחה אותה בעבר וגם ככה נמצא במגמת נסיגה בכל הקשור לקונסולות ביתיות, וכל זה - גם בתרחיש הכי אופטימי - עבור פוטנציאל רווח לא גבוה במיוחד. זה הרי לא ריאלי לחלוטין, זה לא באמת הולך לקרות, וזה לא ממש דומה לאף דוגמא שנתת כאן.. אבל שיהיה, בתאוריה הכל אפשרי, למרות שבכל זאת נראה לי יותר סביר להתחיל קודם באשכרה להביא אותו ומשחקים יפנים אחרים לפלטפורמה, למצוא לו קהל ולהתקדם משם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2020, 23:48

מיקרוסופט צריכה לדאוג שהתוכן היפני נמצא אצלם בקונסולה, לא יכול להיות שניר אוטומטה, ניהו, טיילס, DQ, פרסונה ועוד כל כך הרבה כותרים גדולים של יפן נמצאים אך ורק אצל סוני. זה פחות הקהל היפני, השנה היא 2020 ואנחנו כבר לא חיים בעולם של יפן המבודדת עם הגרסאות המיוחדות שלה שהמערב לעולם לא יראה או יכיר חוץ מאשר כמה יפנופילים. למשל פרסונה 5 (לא כולל גרסת הרויאל) מכרה ביפן כמעט 600K עותקים, אבל עולמית 3.2 מליון. כלומר 80% מהמכירות של פרסונה 5 הן בכלל במערב.

זה משהו ש-MS צריכה לתקן, אפילו אם זה לא יביא לה אף מכירה ביפן. משחקים יפנים הם לא ליפן, הם "ז'אנר", אפילו אם הם מגיעים בכל הז'אנרים, הצורות והצבעים. אנשים אוהבים אותם והם מוכרים נהדר במערב. אתה לא יכול להחזיק קונסולה כשיפן מתעלמת ממך, לא מבחינת מכירות, מבחינת פיתוח. אם משחק יפני אחד גדול מתעלם ממך זה עוד סביר, אנשים יעכלו את זה. אבל כשיש רשימה של עשרות משחקים יפנים שזמינים על הפס4 ולא זמינים על ה-X1 זה פשוט צו מוות ל-X1 עבור אדם שאוהב משחקים יפנים. זה גם אומר שMS לא צריכה את DQ12 בלעדית ל-XSX, הם צריכים שהוא יגיע ל-XSX. הרבה פעמים זה רק עניין של מערכת יחסים, לא כסף ומימון, ביחוד כשזה מגיע ליפן. תבקר באולפנים שלהם, תציע עזרה של מהנדסים שידאגו שהפורט ל-XSX יהיה קל ואם זה מגיע לשם, גם קצת כסף או תמורה אחרת כמו PR זאת לא מילה גסה. אבל פיל צריך לדאוג שיפן תהיה על ה-XSX, אפילו אם ה-XSX לא תהיה ביפן. ואתם יודעים מה, לא יזיק להם השקיע קצת בבלעדיים יפנים פה ושם, למה לא להחזיר לתחיה את lost odyssey למשל? אנשים זוכרים אותו מאוד לטובה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 02 יולי 2020, 23:53

idan כתב:לא מצליח לזהות אינטרס של סקוור לשקר בנושא.. אבל אתה מוזמן להביא את הדברים של "האינסיידרים הכי גדולים" ונראה במה מדובר, עד אז, עם כל הכבוד להבטחות שלך, אני מעדיף להסתמך על מה שהחברה שאשכרה יצרה את המשחק אמרה בנושא.

אני מניח שתיאורטית לכל דבר יש מחיר, אפילו למשחק שהוא תופעה תרבותית ולאומית, אבל כנראה שכמות הכסף שמיקרוסופט תצטרך להשקיע בשביל לשכנע את סקוור לא לשים את המשחק על קונסולות יפניות, שם דרגון קווסט וקהל היעד שלו נמצאים מאז שנות ה 80, לא תצדיק את עצמה בהתחשב ברווח האפשרי מקהל יעד פוטנציאלי של כמה מליונים בודדים שאולי יקנו את הקונסולה שלהם. לא מדובר ב GTA ולא במיינקראפט, משחק דרגון קווסט ראשי מוכר 5-6 מליונים במקרה הטוב, מה שייחודי בו זה שמדובר בסדרת משחקים שרוב מוחלט של המכירות שלה הם ביפן (בניגוד לפיינל פנטזי למשל שרוב הקהל שלו הוא בינלאומי), אבל הוא לא איזה משחק עצום ששווה את התרחיש המדומיין שבו מיקרוסופט מתאבדת עליו, עושה סוג של ניכוס תרבותי, משקיעה כמות גדולה של כסף בשביל לחדור לשוק מצומצם (ביחס לארה"ב ואירופה) שכבר דחה אותה בעבר וגם ככה נמצא במגמת נסיגה בכל הקשור לקונסולות ביתיות, וכל זה - גם בתרחיש הכי אופטימי - עבור פוטנציאל רווח לא גבוה במיוחד. זה הרי לא ריאלי לחלוטין, זה לא באמת הולך לקרות, וזה לא ממש דומה לאף דוגמא שנתת כאן.. אבל שיהיה, בתאוריה הכל אפשרי, למרות שבכל זאת נראה לי יותר סביר להתחיל קודם באשכרה להביא אותו ומשחקים יפנים אחרים לפלטפורמה, למצוא לו קהל ולהתקדם משם.


א' לגיטימי בעיני אם אתה לא מקבל את מה שאני אומר זכותך כל אחד צריך לשפוט לפי מה שנראה לו. אין ספק שגם לאיינסידרים אמינים יש אג'נדה וכל אחד צריך לעשות את המסקנות שלו.

ב' אם זה ממש יעניין אותך אין לי בעיה זה קצת חפירה בgaf ואז אני גם צריך לשכנע אותך באמינות של שלושה מקורות שונים אז כרגע אני אוותר על התענוג זה לא נראה לי דחוף לאף אחד מאיתנו.

מה שאני כן יכול להגיד להגנת הטיעונים שלי הם שני דברים.
זו הסדרה האהובה עלי מאז שאני ילד אני לא מכיר הרבה אנשים שיילכו לברר דברים כאלה על dq11 לפרטי פרטים מלבד איזה עוד שניים שלושה :) יש לי אינטרס מיוחד לדייק בזה.

ג' אני חושב שכל אדם יכול להסתכל בdq11 במכירות שלו על הפס4 והסוויץ ואז להסתכל במכירות של dq9 ולהגיע למסקנה פשוטה שגרסת הפס4 לא היתה נחוצה בכלל הם יכלו לעשות הון בלעדיה

אז נשאלת השאלה למה הם פיתחו גרסת פס4 בכלל שלא משתלמת כלכלית בכלל.

אפשר להגיד רצו להצליח במערב.. אבל כולם יודעים שהם ויתרו על המערב לפני כמעט עשור.

בנוגע למה שאמרת על אם זה משתלם להביא את דרגון קווסט לבוקס.
אף פעם לא אמרתי שהם צריכים להביא את דרגון קווסט בלעדית לבוקס זו התאבדות למותג פשוט להביא אותו לפלטפורמה.

גם אף פעם לא אמרתי שדרגון קווסט זה ברמה הגלובלית כמו gta או מיינקראפט אמרתי שבשביל היפנים הוא מותג כזה ואם מייק רוצה לקבל מהיפנים יחס רציני ולא מזלזל הם צריכים להביא אותו.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 03 יולי 2020, 01:41

DrKeo כתב:מיקרוסופט צריכה לדאוג שהתוכן היפני נמצא אצלם בקונסולה, לא יכול להיות שניר אוטומטה, ניהו, טיילס, DQ, פרסונה ועוד כל כך הרבה כותרים גדולים של יפן נמצאים אך ורק אצל סוני. זה פחות הקהל היפני, השנה היא 2020 ואנחנו כבר לא חיים בעולם של יפן המבודדת עם הגרסאות המיוחדות שלה שהמערב לעולם לא יראה או יכיר חוץ מאשר כמה יפנופילים. למשל פרסונה 5 (לא כולל גרסת הרויאל) מכרה ביפן כמעט 600K עותקים, אבל עולמית 3.2 מליון. כלומר 80% מהמכירות של פרסונה 5 הן בכלל במערב.

זה משהו ש-MS צריכה לתקן, אפילו אם זה לא יביא לה אף מכירה ביפן. משחקים יפנים הם לא ליפן, הם "ז'אנר", אפילו אם הם מגיעים בכל הז'אנרים, הצורות והצבעים. אנשים אוהבים אותם והם מוכרים נהדר במערב. אתה לא יכול להחזיק קונסולה כשיפן מתעלמת ממך, לא מבחינת מכירות, מבחינת פיתוח. אם משחק יפני אחד גדול מתעלם ממך זה עוד סביר, אנשים יעכלו את זה. אבל כשיש רשימה של עשרות משחקים יפנים שזמינים על הפס4 ולא זמינים על ה-X1 זה פשוט צו מוות ל-X1 עבור אדם שאוהב משחקים יפנים. זה גם אומר שMS לא צריכה את DQ12 בלעדית ל-XSX, הם צריכים שהוא יגיע ל-XSX. הרבה פעמים זה רק עניין של מערכת יחסים, לא כסף ומימון, ביחוד כשזה מגיע ליפן. תבקר באולפנים שלהם, תציע עזרה של מהנדסים שידאגו שהפורט ל-XSX יהיה קל ואם זה מגיע לשם, גם קצת כסף או תמורה אחרת כמו PR זאת לא מילה גסה. אבל פיל צריך לדאוג שיפן תהיה על ה-XSX, אפילו אם ה-XSX לא תהיה ביפן. ואתם יודעים מה, לא יזיק להם השקיע קצת בבלעדיים יפנים פה ושם, למה לא להחזיר לתחיה את lost odyssey למשל? אנשים זוכרים אותו מאוד לטובה.


בדיוק. אף אחד שפוי לא מדבר על בלעדיות של הכותרים האלה לבוקס זה התאבדות להם להיות בלעדיות. נוכחות נטו זה מה שצריך.
ושהסדרה שקובעת ביפן את הסטנדרט לא אצלך זה נראה חובבני.

לדוגמא יאקוזה 7 הולך לצאת על הבוקס זה פשוטו כמשמעו משחק שהוא "מכתב אהבה" לדרגון קווסט.. הגיבור מעריץ פאנטי של הסדרה ומדמיין בראש שלו את הקרבות כמו בסדרה ומלא רפרנסים על ימין ועל שמאל ואין משחק אחד בסדרה על הבוקס...

וכמובן המערב שהיום מחפש את הטירוף היפני שפעם היה אפשר למצוא אצל קוג'ימה היום שהוא עושה משחק אחד לכמה שנים טובות אז יש את זה במשחקים היפנים. כאילו מייק תכף 21 שנה בעסק.

הם תכף עם אותו מספר קונסולות שהיו לסגה הם לא חדשים בשכונה יותר.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 03 יולי 2020, 03:45

glass man כתב:א' לגיטימי בעיני אם אתה לא מקבל את מה שאני אומר זכותך כל אחד צריך לשפוט לפי מה שנראה לו. אין ספק שגם לאיינסידרים אמינים יש אג'נדה וכל אחד צריך לעשות את המסקנות שלו.

ב' אם זה ממש יעניין אותך אין לי בעיה זה קצת חפירה בgaf ואז אני גם צריך לשכנע אותך באמינות של שלושה מקורות שונים אז כרגע אני אוותר על התענוג זה לא נראה לי דחוף לאף אחד מאיתנו.

מה שאני כן יכול להגיד להגנת הטיעונים שלי הם שני דברים.
זו הסדרה האהובה עלי מאז שאני ילד אני לא מכיר הרבה אנשים שיילכו לברר דברים כאלה על dq11 לפרטי פרטים מלבד איזה עוד שניים שלושה :) יש לי אינטרס מיוחד לדייק בזה.

ג' אני חושב שכל אדם יכול להסתכל בdq11 במכירות שלו על הפס4 והסוויץ ואז להסתכל במכירות של dq9 ולהגיע למסקנה פשוטה שגרסת הפס4 לא היתה נחוצה בכלל הם יכלו לעשות הון בלעדיה

אז נשאלת השאלה למה הם פיתחו גרסת פס4 בכלל שלא משתלמת כלכלית בכלל.

אפשר להגיד רצו להצליח במערב.. אבל כולם יודעים שהם ויתרו על המערב לפני כמעט עשור.

בנוגע למה שאמרת על אם זה משתלם להביא את דרגון קווסט לבוקס.
אף פעם לא אמרתי שהם צריכים להביא את דרגון קווסט בלעדית לבוקס זו התאבדות למותג פשוט להביא אותו לפלטפורמה.

גם אף פעם לא אמרתי שדרגון קווסט זה ברמה הגלובלית כמו gta או מיינקראפט אמרתי שבשביל היפנים הוא מותג כזה ואם מייק רוצה לקבל מהיפנים יחס רציני ולא מזלזל הם צריכים להביא אותו.


אפשר להגיע לכמה מסקנות, לא בטוח שזאת אחת מהן.. כבר היום דרגון קווסט 11 מכר יותר מדרגון קווסט 9, הוא אמנם עשה את זה על שלושה פלטפורמות (ארבע אם סופרים את ה pc) ובעזרת שתי גרסאות שונות של אותו משחק, אבל לא הצלחתי להבין איך המסקנה שלך מכל זה היא שלא היה צורך בגרסת ה HD למשחק בהתחשב בכך שהיא כנראה אחראית לרוב המכירות שלו... ה 3ds ב 2017, אז יצא המשחק ביפן, הייתה קונסולה שכבר פג התוקף שלה. זה נראה לי מובן מאליו שהם לא רצו לשים את כל כובד המשקל שלהם שם ובגלל זה גם הגיוני שהם הוסיפו את הגרסא שלו במהלך הפיתוח בשביל למקסם רווחים ולא תכננו מראש לפתח משחק לקונסולה בסוף ימיה.
וכמו שאתה בוודאי יודע זאת לא הפעם הראשונה שמשחק בסדרה מגיע לקונסולה ביתית של פלייסטיישן או לקונסולה ביתית בכלל, להפך דרגון קווסט 9 שיצא רק על קונסולה ניידת הוא החריג והיוצא מן הכלל.. וגם אם השוק היפני לא גדול היום כמו בימי הפס2 זה עדיין לא אומר שהוא לא רלוונטי. והסוויץ'? מדובר בין היתר בקונסולה ניידת, ככה שבמקרה הזה אין אפילו הבדל מהסיטואציה של דרגון קווסט 9 על ה ds ולא ברור לי בכלל מה הנקודה.

אבל גם אם אני זורם איתך עם הקונספירציה וסוני שמה כסף בשביל להחזיר את הסדרה לפלייסטיישן וסקוור בחרה לשקר על זה מאיזושהי סיבה, מה זה משנה? כי אם לא התכוונת לדרגון קווסט בלעדי לאקס בוקס אז אני לא מצליח להבין את התיאורים של להפוך דברים דמיוניים למציאות.. אין פה שום דבר דמיוני, להביא את דרגון קווסט לאקס בוקס לא מצריך המון ממיקרוסופט, במקסימום לממן את הפורט שלו שזה לא ביג דיל בשום צורה (אם סקוור היו חושבים שיש שם קהל עבור המשחק הם מן הסתם היו עושים את זה בעצמם) בניגוד כמובן ללפתח משחק חדש שזה מן הסתם עניין הרבה יותר יקר ומה שאתה טוען שסוני שילמה עבורו. ואני שמח שאתה מסכים עם קיאו כי זה בדיוק מה שאמרתי בהודעה הראשונה, אז כנראה שמדובר בויכוח מיותר..

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 03 יולי 2020, 04:35

idan כתב:
glass man כתב:א' לגיטימי בעיני אם אתה לא מקבל את מה שאני אומר זכותך כל אחד צריך לשפוט לפי מה שנראה לו. אין ספק שגם לאיינסידרים אמינים יש אג'נדה וכל אחד צריך לעשות את המסקנות שלו.

ב' אם זה ממש יעניין אותך אין לי בעיה זה קצת חפירה בgaf ואז אני גם צריך לשכנע אותך באמינות של שלושה מקורות שונים אז כרגע אני אוותר על התענוג זה לא נראה לי דחוף לאף אחד מאיתנו.

מה שאני כן יכול להגיד להגנת הטיעונים שלי הם שני דברים.
זו הסדרה האהובה עלי מאז שאני ילד אני לא מכיר הרבה אנשים שיילכו לברר דברים כאלה על dq11 לפרטי פרטים מלבד איזה עוד שניים שלושה :) יש לי אינטרס מיוחד לדייק בזה.

ג' אני חושב שכל אדם יכול להסתכל בdq11 במכירות שלו על הפס4 והסוויץ ואז להסתכל במכירות של dq9 ולהגיע למסקנה פשוטה שגרסת הפס4 לא היתה נחוצה בכלל הם יכלו לעשות הון בלעדיה

אז נשאלת השאלה למה הם פיתחו גרסת פס4 בכלל שלא משתלמת כלכלית בכלל.

אפשר להגיד רצו להצליח במערב.. אבל כולם יודעים שהם ויתרו על המערב לפני כמעט עשור.

בנוגע למה שאמרת על אם זה משתלם להביא את דרגון קווסט לבוקס.
אף פעם לא אמרתי שהם צריכים להביא את דרגון קווסט בלעדית לבוקס זו התאבדות למותג פשוט להביא אותו לפלטפורמה.

גם אף פעם לא אמרתי שדרגון קווסט זה ברמה הגלובלית כמו gta או מיינקראפט אמרתי שבשביל היפנים הוא מותג כזה ואם מייק רוצה לקבל מהיפנים יחס רציני ולא מזלזל הם צריכים להביא אותו.


אפשר להגיע לכמה מסקנות, לא בטוח שזאת אחת מהן.. כבר היום דרגון קווסט 11 מכר יותר מדרגון קווסט 9, הוא אמנם עשה את זה על שלושה פלטפורמות (ארבע אם סופרים את ה pc) ובעזרת שתי גרסאות שונות של אותו משחק, אבל לא הצלחתי להבין איך המסקנה שלך מכל זה היא שלא היה צורך בגרסת ה HD למשחק בהתחשב בכך שהיא כנראה אחראית לרוב המכירות שלו... ה 3ds ב 2017, אז יצא המשחק ביפן, הייתה קונסולה שכבר פג התוקף שלה. זה נראה לי מובן מאליו שהם לא רצו לשים את כל כובד המשקל שלהם שם ובגלל זה גם הגיוני שהם הוסיפו את הגרסא שלו במהלך הפיתוח בשביל למקסם רווחים ולא תכננו מראש לפתח משחק לקונסולה בסוף ימיה.
וכמו שאתה בוודאי יודע זאת לא הפעם הראשונה שמשחק בסדרה מגיע לקונסולה ביתית של פלייסטיישן או לקונסולה ביתית בכלל, להפך דרגון קווסט 9 שיצא רק על קונסולה ניידת הוא החריג והיוצא מן הכלל.. וגם אם השוק היפני לא גדול היום כמו בימי הפס2 זה עדיין לא אומר שהוא לא רלוונטי. והסוויץ'? מדובר בין היתר בקונסולה ניידת, ככה שבמקרה הזה אין אפילו הבדל מהסיטואציה של דרגון קווסט 9 על ה ds ולא ברור לי בכלל מה הנקודה.

אבל גם אם אני זורם איתך עם הקונספירציה וסוני שמה כסף בשביל להחזיר את הסדרה לפלייסטיישן וסקוור בחרה לשקר על זה מאיזושהי סיבה, מה זה משנה? כי אם לא התכוונת לדרגון קווסט בלעדי לאקס בוקס אז אני לא מצליח להבין את התיאורים של להפוך דברים דמיוניים למציאות.. אין פה שום דבר דמיוני, להביא את דרגון קווסט לאקס בוקס לא מצריך המון ממיקרוסופט, במקסימום לממן את הפורט שלו שזה לא ביג דיל בשום צורה (אם סקוור היו חושבים שיש שם קהל עבור המשחק הם מן הסתם היו עושים את זה בעצמם) בניגוד כמובן ללפתח משחק חדש שזה מן הסתם עניין הרבה יותר יקר ומה שאתה טוען שסוני שילמה עבורו. ואני שמח שאתה מסכים עם קיאו כי זה בדיוק מה שאמרתי בהודעה הראשונה, אז כנראה שמדובר בויכוח מיותר..


תראה, דרגון קווסט זו לא בדיוק סדרה שזה משנה אצלה אם קונסולה גוססת או לא הם ישברו שיאי מכירות בכל מקרה.

דרגון קווסט 7 מכר מעל 4.1m בפחות מכמה חודשים בסוף שנת 2000 על הפס1 ערב ההשקה של הפס2 כשהוא נראה משמעותית פחות טוב ממשחקי 16bit. הרימיק של dq3 שבר שיאי מכירות לריימיק באותם זמנים כשהוא יוצא בדצמבר 96 על הסופר נינטנדו שהיתה יותר מתה מזומבי. אנחנו מדברים על תקופה שמריו 64 כבר בחוץ ופפ7 דוהר על הייפ ובדרך.

בקיצור dq11 יכל לצאת בקלות על ה3ds ולשבור עליה שיאים.

תזכר למשל רגע בgta 5 זוכר איך הוא יצא על פלטפורמות כמעט מתות ב2013 וזה לא הזיז לו?

בנוגע למה שאמרתי על להפוך דברים דמיונים למציאות.

ב2013 לשמוע איינסידרים של סוני וסקוור אומרים שהמשחק יגיע לפס4 אחרי שאני קניתי 3ds בהשקה רק בשבילו ושיהיו ערכי הפקה גבוהים זה באותם זמנים להפוך משהו דמיוני למציאות.

אתה אולי לא רואה את זה ככה אני בטוח שבשביל הרבה יפנים דרגון קווסט על האקסבוקס זה משהו דמיוני שהם היו רוצים שייקרה.
ואני לא מתכוון בלעדי על הבוקס פשוט גם על הבוקס ביחד עם שאר הפלטפורמות היחס שלהם לפלטפורמה יתחיל להשתנות לדעתי.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 03 יולי 2020, 06:03

גם בשיא של מייקרוסופט ביפן, כאשר הם באמת ניסו לחדור באגרסיביות לשוק ההוא עם ה 360 והיה להם את סקאגוצ'י שהכין משחקים עבורם או שהם קנו בלעדיות זמנית על כל מיני JRPGs אחרים גם מסדרות די מוכרות כמו tales ו star ocean או קנו בלעדיים בז'אנרים אחרים מסטודיואים יפנים כמו FROM והפכו סדרות גדולות מיפן כמו FF, dmc ו RE למולטיפלטפורם (ודרגון קווסט לא היה קיים על הפס3 אז הוא לא רלוונטי) הם עדיין לא היו משמעותיים בשום צורה בארץ השמש העולה.. אפילו ה wii u מכרה כפול ממנה למרות שxbox360 סה"כ קונסולה מצליחה פי כמה וכמה יותר, אז אם יש כמה יפנים שאוהבים להשתולל בקראקדאון3 אבל גם משתוקקים לדרגון קווסט על ה one, קונסולה שמכרה 100k בערך, זה כנראה על הצד הנישתי ביותר.

ואם קנית 3ds בהשקה - קונסולה שיצאה ב 2011 - רק בשביל דרגון קווסט 11, משחק שלדעתי עוד לא היה בתכנון בהתחשב בכך שדרגון קווסט 10 יצא רק ב 2012 על ה wii אז כנראה שעשית טעות בחישוב. כולה יציאה ראשית אחת על קונסולה ניידת בסדרה של 10 משחקים ראשיים בזמנו, זה ממש לא הכלל.
אבל כך או כך דרגון קווסט11 כן יצא על ה 3ds ולא שבר שום שיאי מכירות, אז למה אנחנו ממשיכים לדבר על זה כאילו מדובר בתרחיש תיאורטי? אם לא היו גירסאות אחרות אולי הוא היה מוכר יותר (ב 20$ פחות, יש לזכור) ואם לא הייתה קיימת הגירסה שלו יכול להיות שהם היו מוכרים יותר.. ככה שלשיטתך כל הגרסאות נחוצות ולא נחוצות, תלוי מאיזה כיוון אתה בוחר להסתכל על זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יולי 2020, 13:18

We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 03 יולי 2020, 13:53

idan כתב:גם בשיא של מייקרוסופט ביפן, כאשר הם באמת ניסו לחדור באגרסיביות לשוק ההוא עם ה 360 והיה להם את סקאגוצ'י שהכין משחקים עבורם או שהם קנו בלעדיות זמנית על כל מיני JRPGs אחרים גם מסדרות די מוכרות כמו tales ו star ocean או קנו בלעדיים בז'אנרים אחרים מסטודיואים יפנים כמו FROM והפכו סדרות גדולות מיפן כמו FF, dmc ו RE למולטיפלטפורם (ודרגון קווסט לא היה קיים על הפס3 אז הוא לא רלוונטי) הם עדיין לא היו משמעותיים בשום צורה בארץ השמש העולה.. אפילו ה wii u מכרה כפול ממנה למרות שxbox360 סה"כ קונסולה מצליחה פי כמה וכמה יותר, אז אם יש כמה יפנים שאוהבים להשתולל בקראקדאון3 אבל גם משתוקקים לדרגון קווסט על ה one, קונסולה שמכרה 100k בערך, זה כנראה על הצד הנישתי ביותר.

ואם קנית 3ds בהשקה - קונסולה שיצאה ב 2011 - רק בשביל דרגון קווסט 11, משחק שלדעתי עוד לא היה בתכנון בהתחשב בכך שדרגון קווסט 10 יצא רק ב 2012 על ה wii אז כנראה שעשית טעות בחישוב. כולה יציאה ראשית אחת על קונסולה ניידת בסדרה של 10 משחקים ראשיים בזמנו, זה ממש לא הכלל.
אבל כך או כך דרגון קווסט11 כן יצא על ה 3ds ולא שבר שום שיאי מכירות, אז למה אנחנו ממשיכים לדבר על זה כאילו מדובר בתרחיש תיאורטי? אם לא היו גירסאות אחרות אולי הוא היה מוכר יותר (ב 20$ פחות, יש לזכור) ואם לא הייתה קיימת הגירסה שלו יכול להיות שהם היו מוכרים יותר.. ככה שלשיטתך כל הגרסאות נחוצות ולא נחוצות, תלוי מאיזה כיוון אתה בוחר להסתכל על זה.


לא. הסדרה לא מגיעה קבוע לקונסולות אלא לפלטפורמה הכי חזקה ביפן(מבחינת פופלאריות) בזמן היציאה של המשחק. בגלל זה dq7 דילג על הנינטנדו 64 לפס1 למרות שהוא התחיל את הפיתוח שלו על ה64 והיה די מוכן.

בגלל זה הסדרה היתה על הדיאס או הווי או ה3ds הפס4 זה העניין החריג פה.

אבל עזוב נסכים שלא להסכים. קשה שלא להבחין ששורש הויכוח בזה שאתה חושב שדרגון קווסט זו סדרה ששקולה לטיילס לאסט אודיסי או סטאר אושן.

אם היית יודע באיזו סדרה גדולה מדובר שם היית מבין שחלים עליה חוקים שונים ושמפתחים וגיימרים מסתכלים על מה שסקוור עושים בעניין.
נערך לאחרונה על ידי glass man ב 03 יולי 2020, 14:00, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 03 יולי 2020, 13:58

DrKeo כתב:

קורונה אפקט ? אנשים לא הולכים לקולנוע פשוט וזה התחליף ? חח.אני לא יכול להאשים אף אחד כי אני מת לשחק בזה ואפילו לא בגלל הגיימפלי פשוט מת כבר לראות מה כל כך שנוי במחלוקת בסיפור הזה.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 03 יולי 2020, 19:13

glass man כתב:
אבל עזוב נסכים שלא להסכים. קשה שלא להבחין ששורש הויכוח בזה שאתה חושב שדרגון קווסט זו סדרה ששקולה לטיילס לאסט אודיסי או סטאר אושן.

אם היית יודע באיזו סדרה גדולה מדובר שם היית מבין שחלים עליה חוקים שונים ושמפתחים וגיימרים מסתכלים על מה שסקוור עושים בעניין.


בהתחשב בכך שאמרתי שדרגון קווסט זו תופעה תרבותית ביפן וכאשר יוצא משחק חדש מדובר אפילו בסוג של חג לאומי.. קשה להבחין בכך, כמעט בלתי אפשרי למעשה.

זה שאני חושב שלדרגון קווסט יש מעט מאוד משמעות על האקס בוקס ביפן זה לא בגלל שהוא לא יותר גדול מכל המשחקים שציינת גם יחד, זה בגלל שבניגוד אליהם אין לו ערך מוסף כבלעדי. האקס בוקס, ביפן, בוודאי בתצורתה הנוכחית, היא לא רלוונטית בשום צורה ואין סיבה להאמין שמשחק שקיים גם על הפלטפורמות היריבות, היפניות, עם המסורת והברנד רקוגנישן, שמציעות גם הרבה דברים אחרים שהקהל היפני אוהב ואין למייקרוסופט, ימכור קונסולות אקס בוקס. הרי לא מסובך להבין שבסיטואציה כזאת אתה בסה"כ מנטרל את אחד היתרונות של הקונסולות היריבות, יתרון משמעותי ללא ספק, אבל מה שמוכר את האקס בוקס בתרחיש הנ"ל זה לא דרגון קווסט, אלא היילו, גירס, פורצה, קראקדאון וכו', ואין לנו שום יסוד סביר להאמין שאלה דברים שמעניינים את הקהל היפני.

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי BiA » 03 יולי 2020, 19:51

לדעתי אין טעם להוציא ולו שקל על הקהל היפני, רק על שיקום יחסים עם מפיצות כדי להפוך משחקים שהקהל הביתי יאהב למולטיפלאט, המינימום הנדרש. כמו שאמרו, גם "בימים הטובים" בהם ה-360 היתה מכונת השמאפים היפנים של הדור וקיבלה JRPGים ובלעדיים אחרים היא עדיין בקושי דגדגה עשירית מהמכירות של סוני. אנחנו רואים שפיל התחיל בעבודה, אוסף פיינל פנטזיס וקינגדום הארטס יושבים בגיים פאס, משחקים של סגה מגיעים על ימין ועל שמאל (זו לא ידידות ברמה של ימי הבוקס או ה-360, אבל התחלה), PSO2 בלעדי מחוץ לאסיה וכו'. זה לוקח זמן, אבל הכיוון חיובי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יולי 2020, 21:25

האמת שה360 דווקא מכרה בסדר גמור ביפן באופן יחסי. היא מכרה 1.65 מליון יחידות לעומת ה-9.5 מליון של הפס3, זה בערך 18% ממנה. אפילו הפס4 עדין לא הגיעה למספרים של הפס3. וצריך לזכור שמיקרוסופט השקיעה ביפן בערך 2-3 שנים, די מהר היא וותרה על יפן. אז נכון, יש מצב שלא שווה למיקרוסופט להשקיע ביפן בשביל נניח להגיע למצב של 3-4 מליון יחידות שזאת כנראה תהיה בשבילם הצלחה מסחררת בשוק היפני, אבל אני חושב שהשקעה ביפן (וכשאני אומר השקעה אני מדבר על לדאוג שכל המשחקים היפנים הגדולים מגיעים לפלטפורמה ואולי אפילו להשקיע באיזה JRPG או שניים) היא דבר חשוב. זה לא חשוב כי מיקרוסופט תמכור עוד שתי מליון יחידות ביפן, זה חשוב כי המשחקים האלה מושכים גיימרים בכל העולם וזה חור גדול בפורטפוליו של מיקרוסופט.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי BiA » 03 יולי 2020, 21:51

זה בדיוק העניין, רצוי לטפח יחסים עם מפיצות ואם זה מאוד משתלם אז אפילו לקנות סטודיו באסיה, אבל צריך לעשות את זה קודם כל בשביל לספק את החלקים מהקהל המערבי שלא ירגישו שהם חייבים קונסולה נוספת כדי לשחק ב-JRPGים הגדולים ולא במטרה להילחם בטחנות רוח. השוק היפני אבוד, אפשר להצליח שם באופן יחסי (כן, יחסית לבוקס הראשונה ה-360 התקדמה יפה מאוד) אבל זו אף פעם לא תהיה מלחמה אמיתית ולדעתי אף פעם לא תהיה שווה את זה. כל הצלחה ביפן היא כמובן מבורכת אבל לא שווה לשבור את הראש על זה מעבר למינימום ההכרחי.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים

cron