This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
bling כתב:לא הבנתי, זה שירות שכולם מורידים את המשחק שלו בחינם אז ברור שהמכירות יוכפלו ישולשו יחומשו וכו', השאלה עד כמה זה באמת משתלם כלכלית למפתחת נורמלית שעושה משחק שאמור באמת להצליח בזכות עצמו. בינתיים אם נלך על הפלוס זה נראה שפחות ופחות מפתחות אינדי שמאמינות במוצר שלהן משיקות שם את המשחק שלהן.
Uncle Pey'j כתב:MS כבר ניסו להיכנס לשוק הזה בצורה די אגרסיבית בימי ה-360 ולא הצליחו,אני לא בטוח אם ינסו שוב,לא במתכונת שאנחנו חושבים כנראה. בכלל,אני חושב שמעבר להיצע המשחקים יש כאן עניין תרבותי/פוליטי שהולך עשרות שנים אחורה שמונע מחברה מערבית אמריקאית מובהקת כמו MS לנצח חברות כמו נינטנדו וסוני במגרש הביתי שלהן.
idan כתב:לא היה משחק דרגון קווסט בדור ה 360/ps3 אז לא היה מה לשכנע.
מעבר לזה קונסולות נייחות ביפן זה לא מה שהיה פעם, הקהל שם עשה מעבר חד למובייל וניידות ומלבד תרחישים מופרכים כמו לקנות בלעדיות על מאנסטר האנטר ודרגון קווסט הסיכוי של מיקרוסופט לחדור לשוק של הבערך 10 מיליון קונסולות נייחות שפלייסטיישן מוכרים שם הוא אפסי, אבל לדאוג שכל מיני משחקי צד ג' כמו דרגון קווסט ופרסונה יגיעו לפלטפורמה שלהם? זה בהחלט משהו שמיקרוסופט צריכים לעשות ולו בשביל שלסוני לא יהיה יתרון מובנה עליהם במערב.
אם מסתכלים על המכירות של רוב המשחקי מולטיפלטפורם היפנים הגדולים על הפלטפורמות של מיקרוסופט וסוני מבינים שיש פער די עצום לטובת סוני גם בדור הזה וגם בדור הקודם שהיה סה"כ הרבה יותר שוויוני מבחינת קונסולות לפחות. ככה שכל מהלך פוטנציאלי שמיקרוסופט יכולה לעשות בגזרה הזאת, אפילו אם היא תשחזר את דור ה 360 ותממן כל מיני lost odyssey וכאלה, פחות יהיה מכוון לקהל ביפן והרבה יותר מכוון לקהל במערב שקונה את המשחקים האלה (שהוא גם קהל הרבה יותר גדול) וכרגע נמצא ברובו אצל סוני.
idan כתב:אמממ לא, בדיוק להפך, דרגון קווסט 11 היה אמור להיות בלעדי לפס4 ובמהלך הפיתוח שלו הם החליטו לעבוד גם על גרסה ל 3ds. אין לי מושג אם נינטנדו שילמו להם, אבל כך או כך זה סדר הדברים המדויק.
ולדמיין דרגון קווסט בלעדי לקונסולה אמריקאית שאין לה שום דריסת רגל בשוק, משחק שהתאריך יציאה שלו הוא סוג של חג לאומי ביפן, זה סבבה לגמרי אבל לא ממש קשור למציאות. אבל אם מיקרוסופט רוצים להיות אגרסיבים בעניין זאת בהחלט הדרך.. ריאלית יותר מיקרוסופט צריכים לעשות מה שצריך לעשות בשביל שכל משחק מולטיפלטפורם יפני גדול יגיע גם לפלטפורמה שלהם, גם דרגון קווסט. אין שום סיבה לא לעשות את זה, גם אם אני חושב שזה בפני עצמו לא ממש יעזור להם ביפן אלא רק בשווקים אחרים.
idan כתב:לא מצליח לזהות אינטרס של סקוור לשקר בנושא.. אבל אתה מוזמן להביא את הדברים של "האינסיידרים הכי גדולים" ונראה במה מדובר, עד אז, עם כל הכבוד להבטחות שלך, אני מעדיף להסתמך על מה שהחברה שאשכרה יצרה את המשחק אמרה בנושא.
אני מניח שתיאורטית לכל דבר יש מחיר, אפילו למשחק שהוא תופעה תרבותית ולאומית, אבל כנראה שכמות הכסף שמיקרוסופט תצטרך להשקיע בשביל לשכנע את סקוור לא לשים את המשחק על קונסולות יפניות, שם דרגון קווסט וקהל היעד שלו נמצאים מאז שנות ה 80, לא תצדיק את עצמה בהתחשב ברווח האפשרי מקהל יעד פוטנציאלי של כמה מליונים בודדים שאולי יקנו את הקונסולה שלהם. לא מדובר ב GTA ולא במיינקראפט, משחק דרגון קווסט ראשי מוכר 5-6 מליונים במקרה הטוב, מה שייחודי בו זה שמדובר בסדרת משחקים שרוב מוחלט של המכירות שלה הם ביפן (בניגוד לפיינל פנטזי למשל שרוב הקהל שלו הוא בינלאומי), אבל הוא לא איזה משחק עצום ששווה את התרחיש המדומיין שבו מיקרוסופט מתאבדת עליו, עושה סוג של ניכוס תרבותי, משקיעה כמות גדולה של כסף בשביל לחדור לשוק מצומצם (ביחס לארה"ב ואירופה) שכבר דחה אותה בעבר וגם ככה נמצא במגמת נסיגה בכל הקשור לקונסולות ביתיות, וכל זה - גם בתרחיש הכי אופטימי - עבור פוטנציאל רווח לא גבוה במיוחד. זה הרי לא ריאלי לחלוטין, זה לא באמת הולך לקרות, וזה לא ממש דומה לאף דוגמא שנתת כאן.. אבל שיהיה, בתאוריה הכל אפשרי, למרות שבכל זאת נראה לי יותר סביר להתחיל קודם באשכרה להביא אותו ומשחקים יפנים אחרים לפלטפורמה, למצוא לו קהל ולהתקדם משם.
DrKeo כתב:מיקרוסופט צריכה לדאוג שהתוכן היפני נמצא אצלם בקונסולה, לא יכול להיות שניר אוטומטה, ניהו, טיילס, DQ, פרסונה ועוד כל כך הרבה כותרים גדולים של יפן נמצאים אך ורק אצל סוני. זה פחות הקהל היפני, השנה היא 2020 ואנחנו כבר לא חיים בעולם של יפן המבודדת עם הגרסאות המיוחדות שלה שהמערב לעולם לא יראה או יכיר חוץ מאשר כמה יפנופילים. למשל פרסונה 5 (לא כולל גרסת הרויאל) מכרה ביפן כמעט 600K עותקים, אבל עולמית 3.2 מליון. כלומר 80% מהמכירות של פרסונה 5 הן בכלל במערב.
זה משהו ש-MS צריכה לתקן, אפילו אם זה לא יביא לה אף מכירה ביפן. משחקים יפנים הם לא ליפן, הם "ז'אנר", אפילו אם הם מגיעים בכל הז'אנרים, הצורות והצבעים. אנשים אוהבים אותם והם מוכרים נהדר במערב. אתה לא יכול להחזיק קונסולה כשיפן מתעלמת ממך, לא מבחינת מכירות, מבחינת פיתוח. אם משחק יפני אחד גדול מתעלם ממך זה עוד סביר, אנשים יעכלו את זה. אבל כשיש רשימה של עשרות משחקים יפנים שזמינים על הפס4 ולא זמינים על ה-X1 זה פשוט צו מוות ל-X1 עבור אדם שאוהב משחקים יפנים. זה גם אומר שMS לא צריכה את DQ12 בלעדית ל-XSX, הם צריכים שהוא יגיע ל-XSX. הרבה פעמים זה רק עניין של מערכת יחסים, לא כסף ומימון, ביחוד כשזה מגיע ליפן. תבקר באולפנים שלהם, תציע עזרה של מהנדסים שידאגו שהפורט ל-XSX יהיה קל ואם זה מגיע לשם, גם קצת כסף או תמורה אחרת כמו PR זאת לא מילה גסה. אבל פיל צריך לדאוג שיפן תהיה על ה-XSX, אפילו אם ה-XSX לא תהיה ביפן. ואתם יודעים מה, לא יזיק להם השקיע קצת בבלעדיים יפנים פה ושם, למה לא להחזיר לתחיה את lost odyssey למשל? אנשים זוכרים אותו מאוד לטובה.
glass man כתב:א' לגיטימי בעיני אם אתה לא מקבל את מה שאני אומר זכותך כל אחד צריך לשפוט לפי מה שנראה לו. אין ספק שגם לאיינסידרים אמינים יש אג'נדה וכל אחד צריך לעשות את המסקנות שלו.
ב' אם זה ממש יעניין אותך אין לי בעיה זה קצת חפירה בgaf ואז אני גם צריך לשכנע אותך באמינות של שלושה מקורות שונים אז כרגע אני אוותר על התענוג זה לא נראה לי דחוף לאף אחד מאיתנו.
מה שאני כן יכול להגיד להגנת הטיעונים שלי הם שני דברים.
זו הסדרה האהובה עלי מאז שאני ילד אני לא מכיר הרבה אנשים שיילכו לברר דברים כאלה על dq11 לפרטי פרטים מלבד איזה עוד שניים שלושה יש לי אינטרס מיוחד לדייק בזה.
ג' אני חושב שכל אדם יכול להסתכל בdq11 במכירות שלו על הפס4 והסוויץ ואז להסתכל במכירות של dq9 ולהגיע למסקנה פשוטה שגרסת הפס4 לא היתה נחוצה בכלל הם יכלו לעשות הון בלעדיה
אז נשאלת השאלה למה הם פיתחו גרסת פס4 בכלל שלא משתלמת כלכלית בכלל.
אפשר להגיד רצו להצליח במערב.. אבל כולם יודעים שהם ויתרו על המערב לפני כמעט עשור.
בנוגע למה שאמרת על אם זה משתלם להביא את דרגון קווסט לבוקס.
אף פעם לא אמרתי שהם צריכים להביא את דרגון קווסט בלעדית לבוקס זו התאבדות למותג פשוט להביא אותו לפלטפורמה.
גם אף פעם לא אמרתי שדרגון קווסט זה ברמה הגלובלית כמו gta או מיינקראפט אמרתי שבשביל היפנים הוא מותג כזה ואם מייק רוצה לקבל מהיפנים יחס רציני ולא מזלזל הם צריכים להביא אותו.
idan כתב:glass man כתב:א' לגיטימי בעיני אם אתה לא מקבל את מה שאני אומר זכותך כל אחד צריך לשפוט לפי מה שנראה לו. אין ספק שגם לאיינסידרים אמינים יש אג'נדה וכל אחד צריך לעשות את המסקנות שלו.
ב' אם זה ממש יעניין אותך אין לי בעיה זה קצת חפירה בgaf ואז אני גם צריך לשכנע אותך באמינות של שלושה מקורות שונים אז כרגע אני אוותר על התענוג זה לא נראה לי דחוף לאף אחד מאיתנו.
מה שאני כן יכול להגיד להגנת הטיעונים שלי הם שני דברים.
זו הסדרה האהובה עלי מאז שאני ילד אני לא מכיר הרבה אנשים שיילכו לברר דברים כאלה על dq11 לפרטי פרטים מלבד איזה עוד שניים שלושה יש לי אינטרס מיוחד לדייק בזה.
ג' אני חושב שכל אדם יכול להסתכל בdq11 במכירות שלו על הפס4 והסוויץ ואז להסתכל במכירות של dq9 ולהגיע למסקנה פשוטה שגרסת הפס4 לא היתה נחוצה בכלל הם יכלו לעשות הון בלעדיה
אז נשאלת השאלה למה הם פיתחו גרסת פס4 בכלל שלא משתלמת כלכלית בכלל.
אפשר להגיד רצו להצליח במערב.. אבל כולם יודעים שהם ויתרו על המערב לפני כמעט עשור.
בנוגע למה שאמרת על אם זה משתלם להביא את דרגון קווסט לבוקס.
אף פעם לא אמרתי שהם צריכים להביא את דרגון קווסט בלעדית לבוקס זו התאבדות למותג פשוט להביא אותו לפלטפורמה.
גם אף פעם לא אמרתי שדרגון קווסט זה ברמה הגלובלית כמו gta או מיינקראפט אמרתי שבשביל היפנים הוא מותג כזה ואם מייק רוצה לקבל מהיפנים יחס רציני ולא מזלזל הם צריכים להביא אותו.
אפשר להגיע לכמה מסקנות, לא בטוח שזאת אחת מהן.. כבר היום דרגון קווסט 11 מכר יותר מדרגון קווסט 9, הוא אמנם עשה את זה על שלושה פלטפורמות (ארבע אם סופרים את ה pc) ובעזרת שתי גרסאות שונות של אותו משחק, אבל לא הצלחתי להבין איך המסקנה שלך מכל זה היא שלא היה צורך בגרסת ה HD למשחק בהתחשב בכך שהיא כנראה אחראית לרוב המכירות שלו... ה 3ds ב 2017, אז יצא המשחק ביפן, הייתה קונסולה שכבר פג התוקף שלה. זה נראה לי מובן מאליו שהם לא רצו לשים את כל כובד המשקל שלהם שם ובגלל זה גם הגיוני שהם הוסיפו את הגרסא שלו במהלך הפיתוח בשביל למקסם רווחים ולא תכננו מראש לפתח משחק לקונסולה בסוף ימיה.
וכמו שאתה בוודאי יודע זאת לא הפעם הראשונה שמשחק בסדרה מגיע לקונסולה ביתית של פלייסטיישן או לקונסולה ביתית בכלל, להפך דרגון קווסט 9 שיצא רק על קונסולה ניידת הוא החריג והיוצא מן הכלל.. וגם אם השוק היפני לא גדול היום כמו בימי הפס2 זה עדיין לא אומר שהוא לא רלוונטי. והסוויץ'? מדובר בין היתר בקונסולה ניידת, ככה שבמקרה הזה אין אפילו הבדל מהסיטואציה של דרגון קווסט 9 על ה ds ולא ברור לי בכלל מה הנקודה.
אבל גם אם אני זורם איתך עם הקונספירציה וסוני שמה כסף בשביל להחזיר את הסדרה לפלייסטיישן וסקוור בחרה לשקר על זה מאיזושהי סיבה, מה זה משנה? כי אם לא התכוונת לדרגון קווסט בלעדי לאקס בוקס אז אני לא מצליח להבין את התיאורים של להפוך דברים דמיוניים למציאות.. אין פה שום דבר דמיוני, להביא את דרגון קווסט לאקס בוקס לא מצריך המון ממיקרוסופט, במקסימום לממן את הפורט שלו שזה לא ביג דיל בשום צורה (אם סקוור היו חושבים שיש שם קהל עבור המשחק הם מן הסתם היו עושים את זה בעצמם) בניגוד כמובן ללפתח משחק חדש שזה מן הסתם עניין הרבה יותר יקר ומה שאתה טוען שסוני שילמה עבורו. ואני שמח שאתה מסכים עם קיאו כי זה בדיוק מה שאמרתי בהודעה הראשונה, אז כנראה שמדובר בויכוח מיותר..
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
idan כתב:גם בשיא של מייקרוסופט ביפן, כאשר הם באמת ניסו לחדור באגרסיביות לשוק ההוא עם ה 360 והיה להם את סקאגוצ'י שהכין משחקים עבורם או שהם קנו בלעדיות זמנית על כל מיני JRPGs אחרים גם מסדרות די מוכרות כמו tales ו star ocean או קנו בלעדיים בז'אנרים אחרים מסטודיואים יפנים כמו FROM והפכו סדרות גדולות מיפן כמו FF, dmc ו RE למולטיפלטפורם (ודרגון קווסט לא היה קיים על הפס3 אז הוא לא רלוונטי) הם עדיין לא היו משמעותיים בשום צורה בארץ השמש העולה.. אפילו ה wii u מכרה כפול ממנה למרות שxbox360 סה"כ קונסולה מצליחה פי כמה וכמה יותר, אז אם יש כמה יפנים שאוהבים להשתולל בקראקדאון3 אבל גם משתוקקים לדרגון קווסט על ה one, קונסולה שמכרה 100k בערך, זה כנראה על הצד הנישתי ביותר.
ואם קנית 3ds בהשקה - קונסולה שיצאה ב 2011 - רק בשביל דרגון קווסט 11, משחק שלדעתי עוד לא היה בתכנון בהתחשב בכך שדרגון קווסט 10 יצא רק ב 2012 על ה wii אז כנראה שעשית טעות בחישוב. כולה יציאה ראשית אחת על קונסולה ניידת בסדרה של 10 משחקים ראשיים בזמנו, זה ממש לא הכלל.
אבל כך או כך דרגון קווסט11 כן יצא על ה 3ds ולא שבר שום שיאי מכירות, אז למה אנחנו ממשיכים לדבר על זה כאילו מדובר בתרחיש תיאורטי? אם לא היו גירסאות אחרות אולי הוא היה מוכר יותר (ב 20$ פחות, יש לזכור) ואם לא הייתה קיימת הגירסה שלו יכול להיות שהם היו מוכרים יותר.. ככה שלשיטתך כל הגרסאות נחוצות ולא נחוצות, תלוי מאיזה כיוון אתה בוחר להסתכל על זה.
DrKeo כתב:This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
glass man כתב:
אבל עזוב נסכים שלא להסכים. קשה שלא להבחין ששורש הויכוח בזה שאתה חושב שדרגון קווסט זו סדרה ששקולה לטיילס לאסט אודיסי או סטאר אושן.
אם היית יודע באיזו סדרה גדולה מדובר שם היית מבין שחלים עליה חוקים שונים ושמפתחים וגיימרים מסתכלים על מה שסקוור עושים בעניין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים