נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21784
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 יולי 2020, 20:32

בלינג - כשאנצ׳רטד 4 יצא - היו בערך שליש מכשירי פס4 בבתים של אנשים מאשר היום. הוא מכר בתקופה זהה בערך לאחד מכל 17 אנשים שיכולים לרכוש אותו.
טסושימה מכר לאחד בכל בערך 44.

ומאז כמובן שאנצ׳רטד מכר עוד המון... המזל של טסושימה זה שהוא המשחק הגדול האחרון של סוני שיוצא לקונסולה, אז בטח מלא יקנו אותו גם לפס5, אז יש מצב שהוא ימכור לא מאוד רחוק מאנצ׳רטד, שעד היום מכר מעל 15 מליון עותקים. אולי אפילו יעבור אותו... אבל לא יהיה קל.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 יולי 2020, 15:48

אתה מבין שאתה משווה בין סדרה ענקית של מפתחת שזו הבכורה שלה על הפס4 לעומת משחק סמוראים של מפתחת שהיא בסכ"ה חצי אינדי מבחינה תודעתית?

חוץ מזה שזה לא שככל שהיוזר בייס גדל זה אומר שאוטומטית טריליון קונים משחק, האחוזים שציינת יורדים ויורדים דרסטית וגם הסטטיסטיקה של 1 ל 17 היתה נופלת קשות עבור אנצ'רטד 4 אם היה יוצא היום ככה שהשיטה הזו היא לא מדד מדוייק.

זה למה גם בתחילת דור כל משחק תחת מוכר כמו מלך, רק בגלל הסטטיסטיקה הגבוהה בטירוף של האחוזים של היוזר בייס שיש, זה למה משחקי קרוס ג'ן בתחילת הדור מכרו פי כמה יותר טוב על הפס4 והוואן מאשר על הדור הקודם למרות יוזר בייס של עשירית.

אז כן ברור שאנצ'רטד 4 היה כנראה פותח אפילו יותר טוב היום אבל הסטטיסטיקה שהבאת לא רלוונטית באמת כי הם לא היו שומרים עליה או קרוב לכך.

דווקא עם הפסקה המסיימת אני לא מסכים, לא יהיה ל GoT את אותו הזנב במיוחד שאז אנצ'רטד 4 היה מצורף לכל קונסולה בבאנדלים וגם בגלל שברור שזה שם יותר גדול. סיכוי נמוך מאוד שיתקרבו למכירות הכוללות שלו אבל זה שהביאו כזו פתיחה בשביל כזה מותג מכזו מפתחת שעומד באיזושהי רמה מול אנצ'רטד 4 זה הישג לא נורמלי.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 26 יולי 2020, 16:51

לא יכול שלא להסכים עם בלינג כאן. זה הישג מטורף.לסאקר פאנץ מבחינת מכירות ופרסום. גם מבחינת המשחק עצמו זה by far המשחק הכי טוב שלהם ואני עוד אוהב סליי קופר.

לעלות ממשחק שעשה 6M (איינפימוס) בזכות חלון השקה מחריד שלא היה מה לשחק בפס4. (מרוב שלא היה מה לשחק הוא המשחק הראשון שלי הפס4)
למשחק שיעשה לכל אורך החיים של הפס5 לפחות 10M אם לא יותר זה חתיכת שידרוג.

אני חושב כמו בלינג שדווקא תקופת השקה צחיחה עושה טוב למכירות.

תסתכלו על רזידנט איוול 8 למישהו יש ספק שהמשחק יכול לרוץ בקלות על הפס4 ? הוא בלעדי לדור הבא כדי להיחשב אחד המשחקים הגדולים בשנתיים הראשונות ולקבל מזה בוסט למכירות.
(כמו המכשף)

יש לסאקר פאנץ המון מה ללמוד אבל זו ההצלחה הכי גדולה שלהם.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5390
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 26 יולי 2020, 17:02

בלינג סאקר פאנץ חצי אינדי? לדעתי אתה לגמרי מגזים. הם שניייים בסוני ולא זכור לי שהמשחקים שלהם קיבלו תקציבי פרסום זעומים לעומת אנצרטד נגיד...
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 יולי 2020, 17:29

מבחינה תודעתית התכוונתי שהם יחסית שוליים. לא השאירו ספלאש רציני עד אולי אינפמס על הפס4 שנהנה מגראפיקה מדהימה (אבל רמת תוכן באמת חלשה) והיצע דל בהשקה אז ניפק מספרים יפים וקצת באז לזמנו (שהיום בכלל לא זוכרים את שמו)

לאורך הדור של הפס3 הם כיכבו בהשוואות של איזה משחק עדיף אינפמס או פרוטוטייפ, שני משחקים סוג ג׳ כאלה ברמת הפקה לא משהו ומכירות לא יותר מסבירות, זה אף פעם לא היה ממש אירוע גדול כשהם הוציאו משחק עד שהגיע גוסט, היו די משהו שמקביל לדייויד קייג׳ כזה.

זה נאמר בהגזמה כי ברור שהם לא ממש אינדי,סתם התכוונתי שהם יחסית שוליים מבחינת חותם שהשאירו לרוב ובטח בהשוואה לגדולים כמו נוטי או סנטה מוניקה.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5390
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 26 יולי 2020, 17:38

לא יודע אין לי כוח לעשות מחקר מקיף אבל מרגיש לי שאתה קצת מגזים. ממה שראיתי בוויקיפדיה הראשון פתח עם כמעט 200 אלף עותקים וsecond son כבר מיליון.

שוב אני חושב שפשוט ״חצי אינדי״ זה הגזמה :)
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 יולי 2020, 17:55

200K זו הגדרה לא רעה לחצי אינדי :)

כן אמרתי שאינפמס לפס4 עשה קצת יותר ספלאש אבל זה הרבה בגלל תקופת חסד ההשקה פלוס גרפיקה בין המרשימות לזמנו. אני חושב שבדיעבד גם זה משחק די שולי לפס4, לא חושב שמישהו ממש ימליץ עליו היום או שיש עליו בכלל שיח משמעותי או שהוא יכנס לאיזו רשימה של משחקי פס4 משמעותיים אבל אולי אני קשה איתו לא יודע.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5390
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 26 יולי 2020, 18:02

כן אבל 200 היה המשחק הראשון. Second son זה בps4?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 יולי 2020, 18:04

כן SS על הפס4.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 11 ינואר 2011, 23:46

גם בואו נגיד את הפיל בחדר SS בכלל לא משחק של 8 .. אולי בלחץ משחק של 72 בלחץ שבגלל ההייפ המטורף מהדור "החדש" קיבל ציון 8. GOT אולי גם קיבל 8 אבל הוא באמת משחק של 8.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 יולי 2020, 18:27

מסכים לגמרי, משחק של 7 לכל דבר, גם בזמן אמת.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5390
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 26 יולי 2020, 18:35

דווקא זוכר בזמנו ששהדיבור היה שמבקרים התחילו לתת ציונים יותר מדודים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 יולי 2020, 19:22

מסכים גם אני הרגשתי ככה לגבי הרבה משחקים בזמנו ויש מצב שכשראיתי קטעי גיימפליי של אינפמס SS שבאמת היה נראה מרשים מאוד חשבתי שגם איתו המבקרים דווקא היו קשוחים כי הוא היה כזו קפיצת מדרגה מבחינה וויזואלית ומבחינת ליטוש של איך הגיימפליי והכל הרגיש שלא הבנתי למה הוא מקבל ציונים כאלה ולמה קפיצת המדרגה לא מתבטאת בממוצע שלו.

אחרי שסיימתי הבנתי למה קיבל את הציונים האלה ואחרי תקופה שגם לי ירד קצת אבק ההייפ מהעיניים הרגשתי שגם מגיע לו פחות, אם סיימת אותו אז בתכלס זה משחק עם תוכן לא באמת גמור, סיפור מגוחך (שוב כי לא גמור) ותוכן צד הכי ירוד שיש ברמה שגורם לתוכן צד של יובי להרגיש כמו משימה ב GTA.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 12 ינואר 2011, 02:41

אין ספק שבדור הזה המבקרים מיתנו את עצמם בציונים... אני עדיין זוכר איך GTA4 קיבל עשיריות בכל פינה והיה אפילו מבקר אחד שאמר שהעלילה היא ברמה של רומן של דוסטוייבסקי.

כן בטח... להשוות יצירת מופת כמו האחים קרמזוב לGTA4. מבקרים בדור הקודם היו על סמים כל משחק סבבה קיבל 9 או 10.

אבל גם בדור הנוכחי היו התלהבויות שסהכ אפשר להבין אותם :).
אפשר להבין מבקרים שמתלהבים מדור חדש וגרפיקה וקצת מעלים ציון.:)

כשהוריזון יצא התחזית שלי היתה שהוא יקבל ממוצע של 89. זה באמת מה שהוא קיבל (למרות שלא הגיע לו) אבל זה כי התלהבתי מהגרפיקה והיו לי תקוות גדולות לגבי גרילה והמשחק.. מתאר לעצמי שהמבקרים הרגישו דומה :).

אני מנסה להגיד שבדור הזה אפשר להבין את ההתלהבות של המבקרים כבני אדם בעוד בדור הקודם הכל היה "יצירת מופת"

אדם שיחזור אחורה בזמן לדור הפס3 עלול על סמך המבקרים לחשוב שזו היתה תקופת זהב :)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 27 יולי 2020, 18:04

מצד אחד מסכים שמיתנו את עצמם מעט, אבל זה בעיקר מול משחקים שפעם היו מקבלים 8 גבוה או במקסימום 9 נמוך ועכשיו הם מקבלים 8 נמוך או 8 גבוה כמו למשל צושימה והורייזן למשל.

נראה לי שקילזון 2 באקלים הנוכחי למשל היה מקבל איזה 84 במקום ה 9 שהוא יושב עליו.

אבל, משחקים שהם שמות ענקיים, שמסומנים כ GOTY, עדיין מפציצים כמו פעם למרות שבפועל הם מאוד שנויים במחלוקת ולא אהובים ברמת הקונצנזוס כפי שמשתקף בממוצע, למשל RDR2 או TLOU2, משחקים מאוד איכותיים שאני בטוח שמגיע להם איזה 9 אבל מפציצים כמעט כרגיל כאילו כולם שרופים עליהם כמו שהיו עם המשחקים הקודמים שלהם.

אז כן אני מסכים רק עם סייג ששמות ענקיים מפציצים, אני מצפה לאותו הדבר גם מסייברפאנק למשל גם אם יהיה כמעט קונצנזוס בקרב השחקנים שהוויצ׳ר 3 היה עדיף.

וכן השטויות שהלכו בתקופת GTA4 זה עדיין אחד מהבזיונות הגדולים של עיתונות המשחקים. תעשיית הייפ לכל דבר זה מה שהלך שם.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 27 יולי 2020, 19:49

לדעתי אחרי שראיתי מישהו משחק בTLOU2 מההתחלה עד הסוף.
(חטפתי ספוילרים אז הוא כבר נהרס לי אבל זו הייתה חוויה מעניינת ומסקרנת לצפות בזה)

הוא בפירוש משחק של 9 בעיני. אבל כן 94 זו היסחפות.הייתי נותן לו 90. גם הוריזון עם 89 לדעתי זו היתה היסחפות גם מצדי וגם מצד המבקרים.

גם ארקהם נייט הוא בעיני 81 שכזה ולא 87 אז הם בעיני מעלים ציונים בשמות גדולים אין ספק . אולי בגלל התלהבות אולי בגלל שהמפיצות זורקות כסף על הביקורות או שילוב של גם וגם.
פרסונה 5 הוא למשל לא משחק של 9 בשום עולם.

אבל לעומת הדור הקודם רוב המשחקים בדור הזה למעט ההתחלה שלו שהזכרנו המשחקים קיבלו בערך את הציונים שמגיע להם פחות או יותר.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 28 יולי 2020, 07:50

איך אפשר לתת ציון למשחק שלא שיחקת בו? במיוחד ציון כזה ספציפי, כאילו 90, 94, איך אפשר לעמוד על הבדלים מזעריים כאלה רק מלצפות בוידיאו?

זה המשחק של נוטי דוג שמרגיש הכי טוב לשחק (לדעתי לפחות) ולשפוט אותו בלי לחוות את הגיימפלי זה לפספס חלק מהותי ממה שהופך אותו לכ"כ טוב, או אולי לא טוב אם תשחק ולא תאהב. זה אולי לא נראה ככה מכל הדיונים סביב הסיפור שלו, אבל בסוף בסוף הוא גם משחק וידיאו..

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 13 ינואר 2011, 15:22

כמשחק עם גיימפליי ומכניקות והכל הוא באמת אדיר. בטופ של הז׳אנר בקלות.

Laskin
Elder
הודעות: 21784
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 28 יולי 2020, 09:48

כן, בהחלט הגיימפליי הכי טוב שלהם, ומצד שני - אני בספק גדול אם הוא ממש צפה ב-40 שעות של משחק ולא פשוט העביר לקטעים מעניינים... אם הוא היה משחק - או שהוא היה מברך על זה שיש לו כל כך הרבה שעות להנות מהגיימפליי האיכותי ביותר שלהם, או שהיה מקלל שזה ארוך כל כך :) אי אפשר לתת ציון מבלי לשחק.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 יולי 2020, 11:55

בוודאי שאפשר להרגיש וויב של משחק מצפייה בו במיוחד כשאתם גלאס. ביום שתהיו גלאס גם אתם תוכלו.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 30 יולי 2020, 15:51

idan כתב:איך אפשר לתת ציון למשחק שלא שיחקת בו? במיוחד ציון כזה ספציפי, כאילו 90, 94, איך אפשר לעמוד על הבדלים מזעריים כאלה רק מלצפות בוידיאו?

אי אפשר - זה סתם חוסר הבנה של איך עובד ממוצע וסרגל ציונים.
רוב המבקרים גם ככה לא משתמשים ברמות כאלו של ציון, ואיפה שעוד כן משתמשים זה בעיקר בגלל שיקולים השוואתיים של מערכות משחקים גדולות. המשמעות היחידה האם משחק צריך לקבל ציון 90 או 94, זה אם יש לך יכולת להשוות למשחק דומה אחר שקיבל 91-93 מאותו המבקר, באותה התקופה ועל אותה הסקאלה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 30 יולי 2020, 16:06

בסדר אי אפשר איזה בולשיט בחיי.

אם אי אפשר היה לקבוע ציון של משחק בלי לשחק בו אף אחד כאן לא היה קונה משחקים על סמך הביקורות כי אף אחד לא היה חושב שאפשר לסמוך עליהם בלי לשחק בעצמו.

אף אחד לא היה מנחש ממוצע כי הוא לא היה חושב שיש למשחקים דמיון למשחקים אחרים שהוא כבר מכיר ולא היה חושב שהוא יכול לתת ניחוש מושכל בעצמו.

לרקורד : אני לרוב נוטה להכריע דעה רק אחרי ששיחקתי במשחק מסוים.. לרוב זה קולע לדעה שהיתה לי עליו לפני ששיחקתי לעיתים נדירות לא.ואני מתכוון משהו כמו אולי 3 משחקים ששיחקתי בחיי

כאן קיבלתי ספוילרים ומהאהבה שלי למשחק הראשון רציתי לפחות לחוות את הסיפור עד הסוף.
הזוי בעיני לא לתת למשחק הזה 9.
נערך לאחרונה על ידי glass man ב 30 יולי 2020, 16:13, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bozeman » 30 יולי 2020, 16:12

אבל המבקר כן שיחק. אתה לא קובע עפ"י סרטון, אתה רק מקשיב למבקר שאתה סומך עליו.
זה לא זהה לתת ציון למשחק רק מצפיה בסרטונים
תמונה

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 30 יולי 2020, 16:20

לא מסכים בוזמן. כי עוד לפני שאתה מקשיב למבקר גיבשת דעה משלך על המשחק שנשענת כולה על מה שראית. זה הבסיס לניחוש הממוצע .גם שאתה כבר משחק באת עם דעה מראש.. במקרים קיצונים שמשחק לא יהיה מה שחשבת אתה תעלה או תוריד לו בהתאם.

ממה שראיתי מTLOU2 מההיכרות שלי עם נוטי דוג ויותר חשוב מההיכרות החזקה שלי עם הטעם האישי שלי.

אני די יודע שהייתי חושב שהמשחק הזה ארוך לי מדי אני יודע מה לא הייתי אוהב בו ואני רואה מה הוא עשה טוב.

Laskin
Elder
הודעות: 21784
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2020, 16:29

אתה יכול לנחש שאולי זה יהיה משחק שמתאים לך ואולי לא, אתה ממש לא יכול לדעת אם זה 90, 95 או 80 עבורך - עד שתשחק.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים