נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 18 יולי 2022, 21:08

פרוטוטייפ ואיינפמס שניהם משחקים נחותים של גיבור על כולנו יודעים את זה. אין להם זכות קיום ב2022 עם גיבורי העל שאנחנו מקבלים.
פרוטוטייפ היה נראה כמו איזה פאקינג GTA3 גרפית, אבל עוד היה אפשר להיות סלחני כי פיתחו אותו איזה nobodies והוא היה זמין לכולם, בעוד שאיינפמס בא מצוות יותר יוקרתי והיה בלעדי ולכן הציפיות בהתאם.

לא מנסה לכפות את דעתי על איינפמס על אנשים, חלילה, מי שאוהב שיהיה לו בכייף כל אחד והפטיש שלו :) אבל בתור אחד ששיחק בהם ממש ממש מאוחר (2013)
אני חושב שאני קצת יותר אובייקטיבי לגביהם מסטיק או לאסקין, כי סטיק עדיין זוכר להם חסד נעורים ולאסקין... לאסקין.. הוא כמו המבקרים מעלה לסוני נקודות כי.... :).....

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 18 יולי 2022, 21:24

אגב: צבי הנינג'ה מוכר מעל 1M עותקים בפחות מחודש, וזה למרות שהוא מוצע בחינם בגיימפאס. אני חושב שסוף סוף יש לנו פה הכרעה והוכחה שהגיימפאס ושירותים כמוהו לא הולכים לפגוע במכירות של אף אחד מהמשחקים בצורה רצינית :) אם כבר אולי זה רק תורם לשם הטוב של המשחק?
https://www.eurogamer.net/teenage-mutan ... an-a-month

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 יולי 2022, 07:45

לגבי פרוטוטייפ ואינפמוס - זה ששיחקת בהם מאוחר לא אומר שאתה יותר אובייקטיבי, זו לא המילה הנכונה, זה פשוט עניין של טעם. שניהם בוודאות לא עומדים במבחן הזמן, מן הסתם, אני שפטתי אותם ביחס לתקופה שיצאו.
אגב, למפתחת של פרוטוטייפ היה עבר הרבה יותר עשיר של פיתוח משחקים לעומת המפתחת של אינפמוס, שרק עשו משחקי סליי קופר לפני כן, משחקים סופר בינוניים ודלי תקציב, וסוני רכשו את סאקר פאנץ׳ רק אחרי שיצא אינפמוס 2, אז גם טענת התקציב לא נכונה בהכרח.

לגבי צבי הנינג׳ה - לא הבנתי למה דווקא זה מה ש״מוכיח״ את הטענה, מי אמר שלא היו מוכרים 2 מליון בלי הגיימפאס? אולי רוב מוחלט של המכירות על הפס4/5 גם ככה? כל זה כמובן לא משנה אם המפתחת קיבלה סכום ששווה לחצי מליון או מליון יחידות, אבל זה העניין - אנחנו לא יודעים כמה קיבלו ועד שלא נדע אז לא נוכל לדעת האם זה סופר משתלם או פוגע או מה… זה הנעלם במשוואה שלנו.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 19 יולי 2022, 12:34

נראה לי התשובה הפשוטה היא שבגדול אם הם (מפתחים/מפיצים) מסכימים אז הם עושים מזה מספיק כסף.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 יולי 2022, 13:38

אין ספק, הרי אף אחד לא מכריח אותם אז כנראה שהסכום "מספק אותם", אבל זה לא אומר שבדיעבד היו יכולים אולי להרוויח הרבה יותר אם לא היו מסכימים, זאת אומרת על השאלה "האם זה פוגע במכירות" - לא נדע אלא אם נוכל להציץ לעולם מקביל בו הם לא הסכימו לעסקה, ואולי רק במקרי קיצון ניתן להשתמש בהגיון בריא, לפי נתוני מכירות של המתחרים. אבל אם אין לנו מושג כמה הם קיבלו - כל הדיון מיותר.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 19 יולי 2022, 14:57

הנקודה שהוכחה פה לפי דעתי היא זו: אנשים כמו יוצר Oddworld שמתבכיינים שסוני והפלוס דפקו אותם כי אנשים הורידו בחינם במקום לקנות סתם מתבכיינים, כי הנה, הוכח מול העינים שלנו, אם גיימרים חושקים במשחק שלך והוא טוב מספיק הוא ימכור למרות שהוא מחולק בחינם שום דבר לא יעצור אנשים שבאמת רוצים משחק מסוים

לא שאני נגד ODDWORLD ידוע שאני מת על הסדרה אבל בהשוואה לגדולה של משחקי העבר המשחק לא עומד איתם.
בעוד צבי הנינג'ה פשוט מספק לאנשים את הסחורה.

לאסקין על צבי הנינג'ה אני דווקא לא מפסיק לראות אנשים בERA שקיבלו את צבי הנינג'ה בחינם בגיימפאס, שיחקו שלב שניים ואז קנו לסוויץ כי הרגישו שהמשחק יותר מתאים לפלטפורמה הזו... אז זה גם לא שחור ולבן שהגיימפאס/אקסטרא זו מכירה אבודה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 יולי 2022, 15:16

להיות בגיימפאס או בפלוס מוריד סיכון, אז מן הסתם מפתחים אוהבים את זה. אם נניח מיקרוסופט משלמת להם 20 מליון דולר לשים את המשחק בשירות ועלות הפיתוח היא 15 מליון, אז המשחק רווחי day one, לפני שמכרו עותק אחד. זה מאוד אטרקטיבי למפתחת עצמאית, לדעת שיש לך את הביטחון הכלכלי הזה. כלומר, אולי אפשר לטעון שהמשחק יכל למכור X מליון במקום Y מליון אם הוא לא היה בגיימפאס, אבל באותה מידה הוא יכל להיות כישלון טוטאלי, הפסד כלכלי, והקיום של החברה שפתחה אותו יכל להיות בסכנה.

אז אם לא משחקים משחקי what if, אם GP יכול לכסות לך את העלויות הפיתוח או לפחות להסיר כמות יפה של סיכון מההשקעה שלך, וואללה זה אחלה של דבר. וזה לא שהמכירות יורדות לאפס כי הוא בגיימפאס, עדין יש כמה וכמה פלטפורמות שעליהן מוכרים את המשחק שאין עליהן GP וכמובן שגם במקומות כמו אקסבוקס ו-PC שיש בהן גיימפאס, עדין המכירות יקרו ויכולות להיות מאוד חזקות. כלומר המשחקים של מיקרוסופט מככבים בtop10 של סטים, SOT ופורצה הורייזן תמיד נמצאים במוכרים הכי טובים של השנה בסטים ולכל השחקנים האלה יש אפשרות לקנות GP אבל הם עדין מעדיפים לקנות את המשחק. אז זה לא שזורקים לזבל את האפשרות למכור עותקים אם נמצאים ב-GP ביום הראשון, לפעמים זה אפילו להפך.

כלומר, זה נורא נחמד לשחק במשחק ״אם הוא לא היה ב-GP הם היו עושים 40 מליון דולר ולא 30 מליון״ אבל באותה מידה המשחק גם יכל לעשות 3 מליון והחברה הייתה מפסידה את המכנסיים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 יולי 2022, 16:49

כן, אני כבר אמרתי שזה יכול להיות מעולה ויכול להיות גרוע, תלוי בדיל ותלוי כמה באמת היו מוכרים ואלו נעלמים במשוואה שלנו כך שההכרזה ש*זו* ההוכחה היא לא מבוססת ולא מגובה בנתונים

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 יולי 2022, 17:37

Laskin כתב:כן, אני כבר אמרתי שזה יכול להיות מעולה ויכול להיות גרוע, תלוי בדיל ותלוי כמה באמת היו מוכרים ואלו נעלמים במשוואה שלנו כך שההכרזה ש*זו* ההוכחה היא לא מבוססת ולא מגובה בנתונים

אבל זה משהו שגם המפתחים לעולם לא ידעו אלה אם יש להם מכונת זמן. עם GP בתאוריה המכירות באקסבוקס יורדות, אבל המשחק גם מקבל ערימות של פרסום כך שאולי הנוכחות ב-GP בכלל מגבירה מכירות? אז בלי GP הם היו מוכרים יותר ממליון או פחות ממליון? וואללה, לא יודע.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 יולי 2022, 18:12

במקרי קיצון יהיה ניתן לדעת, נניח משחק שקיבל 10 מליון כדי להיות בגיימפאס וזה כיסה את ההוצאות אבל על הפלייסטיישן הוא מכר 5 מליון יחידות או משהו, ועל הסוויץ׳ עוד משהו בסגנון, ועל הבוקס חצי מליון - אז במקרים כאלה ניתן להיות די בטוחים שזה ככל הנראה פגע במכירות.
ובמקרים של כשלון על הפלטפורמות האחרות אותו דבר רק ההפך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 יולי 2022, 18:32

Laskin כתב:במקרי קיצון יהיה ניתן לדעת, נניח משחק שקיבל 10 מליון כדי להיות בגיימפאס וזה כיסה את ההוצאות אבל על הפלייסטיישן הוא מכר 5 מליון יחידות או משהו, ועל הסוויץ׳ עוד משהו בסגנון, ועל הבוקס חצי מליון - אז במקרים כאלה ניתן להיות די בטוחים שזה ככל הנראה פגע במכירות.
ובמקרים של כשלון על הפלטפורמות האחרות אותו דבר רק ההפך.

אבל הוא היה מוכר 5 מליון על הפלייסטיישן בלי זה שכל העולם דבר עליו במשך חודשים כי הוא היה זמין למליונים ב-GP?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 יולי 2022, 18:34

ברוב המקרים נראה לי שהתשובה תהיה כן…. יש מעט מאוד דוגמאות של משחק ש״התפוצץ״ בזכות ״פה לאוזן״. יש כאלה, אבל מעט, מדובר בעיקר במקרים של ביקורות פושרות ומעט מאוד סיקור תקשורתי, וגם שם לרוב הסיבה היא גם הצלחה בטוויץ׳ או דמו/גישה מוקדמת/שבוע נסיון
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 19 יולי 2022, 18:36, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 יולי 2022, 18:35

Laskin כתב:ברוב המקרים נראה לי שהתשובה תהיה כן…. יש מעט מאוד דוגמאות של משחק ש״התפוצץ״ בזכות ״פה לאוזן״. יש כאלה, אבל מעט.

חצי מהעניין בלהיות ב-GP זאת מכונת ה-PR האדירה. לא רק שהמשחק מקבל ממיקרוסופט spotlight בכל מני מקומות כמו טריילרים, טוויטר או מסיבות עיתונאים אלה גם שמליונים משחקים בו במכה מה שאומר שמדברים עליו באינטרנט, רואים חברים משחקים בו, מדברים עליו בבית ספר וכו׳. איך אתה יכול למדוד בכלל את הדחיפת PR שהמצאות ב-GP מספקת? איך אתה יכול לדעת מה היו המכירות של המשחק אם הוא מעולם לא היה מקבל את הדחיפה הזאת?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 יולי 2022, 18:37

ערכתי את התגובה הקודמת וזה קצת עונה על זה…

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 יולי 2022, 19:11

אתה חושב שכל מקרה הוא או רוקטליג או שום דבר? משחק אינדי נכנס לגיימפאס, זה אומר שמליונים משחקים בו וזה אומר שעשרות מליונים שומעים עליו מהמליונים האלה. אתה אשכרה חושב שאין לזה השפעה על המכירות? להוציא אינדי בלי שום PR לעומת להוציא אינדי על GP זה כנראה הבדל של יום ולילה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 יולי 2022, 19:14

לא אמרתי שכל מקרה הוא רוקטליג או שומדבר, אלא שבמקרים האלה אנחנו יכולים לראות בבירור למרות שאין לנו באמת דרך לדעת מה היה אם… וכן, יש אינדיז בלי PR ויש אינדיז עם PR מעולה. כל מקרה לגופו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 יולי 2022, 19:17

Laskin כתב:לא אמרתי שכל מקרה הוא רוקטליג או שומדבר, אלא שבמקרים האלה אנחנו יכולים לראות בבירור למרות שאין לנו באמת דרך לדעת מה היה אם… וכן, יש אינדיז בלי PR ויש אינדיז עם PR מעולה. כל מקרה לגופו.

יש אולי 3 משחקי אינדי בשנה עם PR מעולה בזמן של-GP נכנסים עשרות אינדים בשנה. אם יש ל-3 אינדים האלה PR מעולה, שלא יכנסו day one ל-GP. אבל דוגרי אלה שיש להם PR מעולה זה כמעט תמיד אלה שהם בשיתוף פעולה עם סוני או מיקרוסופט - כלומר משחקים שהם day one ב-GP או פלוס.

בסופו של יום אם אתה אינדי ואתה day one ב-GP זה אומר שגם קבלת סכום יפה שכיסה חלק מאוד נכבד מהתקציב שלך אם לא את כולו (אגב, זה מה שהמפתחים של oddworld אמרו, ש-PS+ כמעט כיסה להם את כל התקציב וזה אחד האינדים היותר יקרים של השנים האחרונות) וגם אומר שקבלת PR סופר רציני. אז וואללה, אם מכרת פתאום 5 מליון עותקים רק בפלייסטיישן, אני לא בטוח אם זה לא בזכות זה שהיית חינם ב-GP.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 20 יולי 2022, 21:41

ממה שהבנתי מייקרוסופט נותנת 2 סוגי תשלום, לא? תשלום חד פעמי, ותשלום לפי כמות השימוש במשחק שלך. אז כן CEO שייצא אידיוט ויבחר באפשרות התשלום לפי שימוש, ויהמר על זה שהאינדי הבא שלו יהפוך לרוקט לייג,עושה הימור דפוק ובמצב הזה באמת עדיף לו להשאיר עם המכירות של הפלטפורמות הרגילות... אבל בואו, אם ההצעה ה"חד פעמית" של מייקרוסופט היא אכן כיסוי מלא של הפיתוח, אני לא רואה מה יש למפתח ממוצע להפסיד כמו שנדב כבר אמר.

מה גם שהמשחקים עוזבים את הגיימפאס באיזשהו שלב, אדם X שרוצה לשחק בצבי הנינג'ה כל פעם שחברים והמשפחה שלו מגיעים לביקור, מתישהו יצטרך לקנות אותו אם ירצה להמשיך בזה מתי שהמשחק יעזוב את הגיימפאס....

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יולי 2022, 23:12

א. מספרי מכירות כלליים הם לא הוכחה לכלום. צריך לקבל נתונים כמה המשחק על הפלטפורמות בהן הוא זמין גם על גיימפאס ולראות מה נתח המכירות לעומת פלייסטיישן/סוויצ'/סטים.
גם הייתי רוצה לראות נתונים של כמה מהמנויים שיחקו פחות משעה, כמה בין שעתיים-שלוש וכן הלאה.

ב. זה שמיקרוסופט פותחת את הכיס זה לא אומר שההצלחה של משחק היא 'תודות לגיימפאס'. באותה מידה מיקרוסופט יכלו לשלם סכום דומה על בלעדות זמנית.
כמו שאני אומר על אפיק: אסור להסתכל על הסכומים שמחלקים לאולפנים. התשומת לב צריכה להיות על האם המשחק מייצר מכירות על הפלטפורמה/חנות שיכולות לקיים את האולפן.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 26 יולי 2022, 13:08

אפשר להמר די בביטחון שהסוויץ היא הפלטפורמה המובילה במכירות ושהפס4 היא המובילה אחריה, אבל זה לא קשור לגיימפאס והוא לא ביטל מכירות אלא פשוט הסוויץ יותר מתאימה למשחקים כאלה (סוניק מאניה למשל מוביל BY Far על הסוויץ) והפס4 היא עדיין הקונסולה השולטת בשוק מבחינת Userbase אז לא צריך להיות אינשטיין להבין את הדברים הבסיסים האלה.

זה עדיין לא סותר, שהמון אנשים לא היו מנסים בכלל את המשחק בלי הגיימפאס. הרבה אנשים היו מחכים לdeep discount בלי הגיימפאס, המפתחים קיבלו את הכסף הקהל של הגיימפאס תרם לשם הטוב של המשחק מאוד, ולפי זה שStreets of Rage 4 כבר היה בגיימפאס, אפשר להבין שהחב'רה האלה די מרוצים כלכלית מהסידור הזה הם כנראה אוכלים טובים מהכסף הזה. :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 יולי 2022, 22:57

נכון לסוף יוני הפס5 עומדת על 21.7 מליון יחידות, הם מכרו ברבעון האחרון רק 2.3 מליון מכשירים. בתחזית המקורית שלהם שנה שעברה, היינו אמורים לסיים את השנה קרוב ל40 מליון מה שדי בטוח לא יקרה. מכירות התוכנה בצלילה מסחררת, רק 47 מליון יחידות לעומת 64 מליון בזמן המקביל בשנה שעברה. מספר המנויים של פלוס ירד ב100k.

יש פה התנהגות של סוף דור, התקופה שאנשים מואסים בדור הקודם ומחפשים קפיצה טכנולוגית וקונסולה חדשה שתרענן אותם. אני משער שזה קורה בעיקר כי מפיצות כמו סוני ושות׳ לא ממש מוציאות משחקי דור הבא, זה מרגיש כאילו שאנחנו עדין בדור הקודם למרות שאנחנו שנה וחצי לתוך הדור החדש.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 30 יולי 2022, 00:28

אני חושב שפשוט אתה יכול לשחק את המשחקים הכי טובים של 2022 על הדור הקודם, אז אנשים לא ממהרים לשדרג+ קשה למצוא את הקונסולות החדשות כדי לשדרג.

קח את 2022 מול 2015. ב2015 היית חייב כבר להיות עם פס4 בשביל BB ב2022 אתה לא צריך PS5 בשביל אלדן רינג, ואני לא נכנס פה, לעניין הרווח שFS היתה מפסידה ממהלך כזה, כי זה לא מעניין לדיון, העניין הוא שאם אנשי הארדקור היו צריכים לשדרג לדור הבא בשביל אלדן רינג אז היה פה באמפ במכירות של הפס5/X

גם אם נמשיך לעבור על רשימת ההכי נמכרים ל2022 נראה את MLB The Show 22 וOverwatch ואת הריימיק של פפ7 ושוב אף אחד מהם לא בלעדי לדור הבא וזה עצוב.

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 יולי 2022, 10:31

לא ממש, אם היית צריך לשדרג לדור הבא בשביל אלדן רינג אז לאו דווקא היה שינוי, כי הפס5 בכל מקרה סולד אאוט בכל מקום, אז מאיפה תביא ״באמפ״?
חוץ מזה אוברוואץ ופפ7 רימייק? המשחקים הכי נמכרים של 2022? איך הגענו לפפ7 רימייק שיצא לפני שנתיים?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2022, 13:34

זה לא קשור לשדרוג חומרה לדןר הבא כי כל מכשיר שמיקרוסופט וסוני מוציאות עף מהמדף, זה קשור לחוסר התלהבות לקניה של משחקים ועשיה של מנויים. שחקני פלייסטיישן פשוט לא קונים משחקים באופן יחסי, גרף ירידה חד מאוד. זה נראה מספרית כמו עייפות גיימינג שבדרך כלל נובעת מסוף חיים של דור, מאוד חריג לתחילת דור. ולפחות אני רואה את זה כתוצאה של חוסר ההתחלה של הדור החדש. אולי שחקנים קונים קונסולות לא משנה מה כרגע (למרות שאנחנו נכנסים למיתון ואולי זה ישתנה), אבל קניה של משחקים בירידה במקביל לסטגנציה של הדור ״החדש״ הזה.

החומרה עפה מהמדפים כשהיא מגיעה לשם, אז אין לנו מושג מה הביקוש כל עוד ההיצע לא מתקרב לספק אותו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יולי 2022, 14:42

אז אולי זה ההסבר להעלאת מחיר של הקווסט - meta-labs הפסידה ברבעון האחרון 2.8 מליארד דולר. לא בשנה האחרונה, ברבעון - שלושה חודשים.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 85 אורחים