נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 פברואר 2021, 10:00

יש את הנקודה הזאת שיש למשחק מספיק יוזר בייס שהוא מתחיל לעבור מסופר תומך לדושים מעצבנים. ממש רואים את זה בחשבון טוויטר של וולהיים, איך כל הטוויטים המוקדמים שלהם מלאים בתמיכה ועידוד ועכשיו כל פעם שהם מציצים כל ההודעות הראשונות הן ״משחק גרוע״ או ״כל הכסף הזה, תתקנו כבר את הmatch making״. אנשים זה קקה :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 27 פברואר 2021, 22:51

דום איטרנל הכניס מעל ל450 מליון דולר ב-9 חודשים הראשונים שלו בשוק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 10:41

הולי פאק זה חתיכת סכום. גורם לי לתהות גם איך הם נתנו למותג להיות בהקפאה עד 2016 וגם איך הם בכלל חשבו לעשות אותו Doom of duty עד שקארמק ירד עליהם. (את 2016)
נערך לאחרונה על ידי glass man ב 28 פברואר 2021, 11:09, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 פברואר 2021, 10:53

ג׳ון קארמק ניהל את id בשנים הקשות של idtech5 וכל חזון הmegatextures שהוא הוביל,הוא גם היה שם בשנים הכי קריטיות של מה שהיה מכונה Doom4 והוא כנראה גם אחראי במידה לא קטנה לחזון הקריאייטיבי הכושל שהיה מאחוריו. הוא עזב באיזה 2013,כשהמצב של id היה בקרשים,ממש לפני שהפיתוח אותחל למה שאנחנו מכירים היום.
בספר שלי הוא עוד דוגמא לגאון (בניגוד לקוג׳ימה,קארמק גאון פרופר) שאבד עליו הכלח.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 11:02

Uncle Pey'j כתב:ג׳ון קארמק ניהל את id בשנים הקשות של idtech5 וכל חזון הmegatextures שהוא הוביל,הוא גם היה שם בשנים הכי קריטיות של מה שהיה מכונה Doom4 והוא כנראה גם אחראי במידה לא קטנה לחזון הקריאייטיבי הכושל שהיה מאחוריו. הוא עזב באיזה 2013,כשהמצב של id היה בקרשים,ממש לפני שהפיתוח אותחל למה שאנחנו מכירים היום.
בספר שלי הוא עוד דוגמא לגאון (בניגוד לקוג׳ימה,קארמק גאון פרופר) שאבד עליו הכלח.


אני לא יודע מאיפה אתה מביא שהוא היה אחראי לדום 4 אחרי שהוא למעשה אמר "מה זה החרא הזה" שהוא ראה אותו, אבל גם אם הוא אחראי לזה הוא דאג לתת פיידבק שלילי שהוביל לביטול שלו.
נערך לאחרונה על ידי glass man ב 28 פברואר 2021, 11:05, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 פברואר 2021, 11:05

Uncle Pey'j כתב:ג׳ון קארמק ניהל את id בשנים הקשות של idtech5 וכל חזון הmegatextures שהוא הוביל,הוא גם היה שם בשנים הכי קריטיות של מה שהיה מכונה Doom4 והוא כנראה גם אחראי במידה לא קטנה לחזון הקריאייטיבי הכושל שהיה מאחוריו. הוא עזב באיזה 2013,כשהמצב של id היה בקרשים,ממש לפני שהפיתוח אותחל למה שאנחנו מכירים היום.
בספר שלי הוא עוד דוגמא לגאון (בניגוד לקוג׳ימה,קארמק גאון פרופר) שאבד עליו הכלח.

אולי אני לא זוכר טוב, אבל לפי מה שאני זוכר קארמק לא הוביל אף פרוייקט קרייאטיבית, רק טכנית, כשהמוביל הקריאטיבי היה טים ויליטס. דום 2016 נצל מוויליטס כי הוא הוביל את קווייק live במקום. ומגה טקסטורה היה רעיון שהקדים את זמנו והולך לעשות קאמבק בעולם ה-SSD :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 11:06

DrKeo כתב:
Uncle Pey'j כתב:ג׳ון קארמק ניהל את id בשנים הקשות של idtech5 וכל חזון הmegatextures שהוא הוביל,הוא גם היה שם בשנים הכי קריטיות של מה שהיה מכונה Doom4 והוא כנראה גם אחראי במידה לא קטנה לחזון הקריאייטיבי הכושל שהיה מאחוריו. הוא עזב באיזה 2013,כשהמצב של id היה בקרשים,ממש לפני שהפיתוח אותחל למה שאנחנו מכירים היום.
בספר שלי הוא עוד דוגמא לגאון (בניגוד לקוג׳ימה,קארמק גאון פרופר) שאבד עליו הכלח.

אולי אני לא זוכר טוב, אבל לפי מה שאני זוכר קארמק לא הוביל אף פרוייקט קרייאטיבית, רק טכנית. ומגה טקסטורה היה רעיון שהקדים את זמנו והולך לעשות קאמבק בעולם ה-SSD :)


זה נכון. קארמק תמיד היה אדם של מנועים, האדם היצירתי בID הוא בכלל היה הבחור שיצר את RAGE ולפניו כמובן ג'ון רומרו.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 פברואר 2021, 11:59

גלאס,לא אמרתי שהוא היה אחראי לדום 4 as in במאי קריאייטיב,אל תכניס לי מילים לפה בבקשה..אבל בשביל לדייק את התגובה הראשונה שלי שלא הייתה מחודדת מספיק,התכוונתי שהיה לו אינפוט לא קטן על החזון הקריאייטבי שלו,מעצם היותו הceo של החברה,וככזה כל מיילסטון חשוב עובר דרכו,אז להגיד שהוא לא ידע על דום 4 במתכונת שלו אז..אבל סקרנת אותי אז עשיתי גוגל קצר לראות איפה אני יכול למצוא את התגובה שלו לדום 4 ולא ראיתי כלום,אז אם יש לך מקור לזה אני באמת סקרן לראות כי אני עוקב אחריו בטוייטר ולא זכור לי שהוא אמר משהו כזה.
אולי מהתגובה שלי השתמע שאני חושב שקארמק אחראי לכישלון של מה שהיה דום 4 ישירות,אבל גם בתור המנכל של החברה שלא היה מעורב אולי ישירות בday to day של הפיתוח יש לו אחריות.
קיאו,אני מאלה שהתלהבו מאוד מהקונספט של מגה טקסטורות (ועל הדרך גם נהניתי מרייג׳,אחלה בחלה של מכניקות ירי) אבל עובדתית,אין שום עדות לחזרה של זה או אפילו לוריאציה של זה,לא בidtech7 לפחות.
לגבי רומרו,אני בקושי מכיר אותו למען האמת,הייתי זאטוט בתור הזהב שלהם,התחלתי לקרוא לאחרונה את masters of doom בשביל ללמוד קצת יותר את החבר׳ה האלה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 12:19

Uncle Pey'j כתב:גלאס,לא אמרתי שהוא היה אחראי לדום 4 as in במאי קריאייטיב,אל תכניס לי מילים לפה בבקשה..אבל בשביל לדייק את התגובה הראשונה שלי שלא הייתה מחודדת מספיק,התכוונתי שהיה לו אינפוט לא קטן על החזון הקריאייטבי שלו,מעצם היותו הceo של החברה,וככזה כל מיילסטון חשוב עובר דרכו,אז להגיד שהוא לא ידע על דום 4 במתכונת שלו אז..אבל סקרנת אותי אז עשיתי גוגל קצר לראות איפה אני יכול למצוא את התגובה שלו לדום 4 ולא ראיתי כלום,אז אם יש לך מקור לזה אני באמת סקרן לראות כי אני עוקב אחריו בטוייטר ולא זכור לי שהוא אמר משהו כזה.
אולי מהתגובה שלי השתמע שאני חושב שקארמק אחראי לכישלון של מה שהיה דום 4 ישירות,אבל גם בתור המנכל של החברה שלא היה מעורב אולי ישירות בday to day של הפיתוח יש לו אחריות.
קיאו,אני מאלה שהתלהבו מאוד מהקונספט של מגה טקסטורות (ועל הדרך גם נהניתי מרייג׳,אחלה בחלה של מכניקות ירי) אבל עובדתית,אין שום עדות לחזרה של זה או אפילו לוריאציה של זה,לא בidtech7 לפחות.
לגבי רומרו,אני בקושי מכיר אותו למען האמת,הייתי זאטוט בתור הזהב שלהם,התחלתי לקרוא לאחרונה את masters of doom בשביל ללמוד קצת יותר את החבר׳ה האלה.


אני אמצא לך את זה אין לי בעיה אחי, ומקסימום אני אקפיץ את הת'רד הזה. הכל בסדר חבר, עברנו את השלב הזה אני לא מכניס לך מילים לפה, אנחנו כבר מכירים אחד את השני לא מעט זמן ואני מכיר את הפטישים שלך ואתה את שלי ואנחנו כמו משפחה עכשיו LOL.

והפטיש שלך זה פשוט לזלזל בכל מפתחי העבר LOL. לא שלי אין את הפטישים שלי (פפ7 וכו')

שוב, לא שאני חלילה מזלזל בהשקפה שלך אני חושב שבאמת יש מידה של אמת בדברייך לגבי זה שחלק ממפתחי העבר ירדו מגדולתם וחלקם ספק
אם היו גדולים מההתחלה.

אבל בא לי פשוט לשמוע את הצד שלך. למה בעיניך קוג'ימה לא ראוי למעמדו? אני באמת מנסה לנהל על זה דיון לא ממש מנסה להגיד אם זה נכון או לא נכון.

לטעמי קוג'ימה הוא גאון בעיקר בגלל שהוא אשכרה המציא ז'אנר משלו (ההתגנבות) על הסגנון האישי של העלילות שלו והמשחקים שלו, אני מניח שזה טעם אישי אבל אני לא יודע איך אנחנו יכולים להמעיט בתרומתו.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 12:25

Uncle Pey'j כתב:לגבי רומרו,אני בקושי מכיר אותו למען האמת,הייתי זאטוט בתור הזהב שלהם,התחלתי לקרוא לאחרונה את masters of doom בשביל ללמוד קצת יותר את החבר׳ה האלה.


אני מוכן לקצר לך את כל מה שאתה צריך לדעת על רומרו. גאון חולה נפש שלוקה בשגעון גדלות ולא עשה שום משחק טוב מאז קוויק. אבל יש לו יד מכרעת בכל עיצובי השלבים של ID עד אז, כולל קין שהיה המריו של ID (ובהתחלה הם אשכרה רצו לעשות פורט של מריו לPC אגב)

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 פברואר 2021, 13:13

glass man כתב:
Uncle Pey'j כתב:גלאס,לא אמרתי שהוא היה אחראי לדום 4 as in במאי קריאייטיב,אל תכניס לי מילים לפה בבקשה..אבל בשביל לדייק את התגובה הראשונה שלי שלא הייתה מחודדת מספיק,התכוונתי שהיה לו אינפוט לא קטן על החזון הקריאייטבי שלו,מעצם היותו הceo של החברה,וככזה כל מיילסטון חשוב עובר דרכו,אז להגיד שהוא לא ידע על דום 4 במתכונת שלו אז..אבל סקרנת אותי אז עשיתי גוגל קצר לראות איפה אני יכול למצוא את התגובה שלו לדום 4 ולא ראיתי כלום,אז אם יש לך מקור לזה אני באמת סקרן לראות כי אני עוקב אחריו בטוייטר ולא זכור לי שהוא אמר משהו כזה.
אולי מהתגובה שלי השתמע שאני חושב שקארמק אחראי לכישלון של מה שהיה דום 4 ישירות,אבל גם בתור המנכל של החברה שלא היה מעורב אולי ישירות בday to day של הפיתוח יש לו אחריות.
קיאו,אני מאלה שהתלהבו מאוד מהקונספט של מגה טקסטורות (ועל הדרך גם נהניתי מרייג׳,אחלה בחלה של מכניקות ירי) אבל עובדתית,אין שום עדות לחזרה של זה או אפילו לוריאציה של זה,לא בidtech7 לפחות.
לגבי רומרו,אני בקושי מכיר אותו למען האמת,הייתי זאטוט בתור הזהב שלהם,התחלתי לקרוא לאחרונה את masters of doom בשביל ללמוד קצת יותר את החבר׳ה האלה.


אני אמצא לך את זה אין לי בעיה אחי, ומקסימום אני אקפיץ את הת'רד הזה. הכל בסדר חבר, עברנו את השלב הזה אני לא מכניס לך מילים לפה, אנחנו כבר מכירים אחד את השני לא מעט זמן ואני מכיר את הפטישים שלך ואתה את שלי ואנחנו כמו משפחה עכשיו LOL.

והפטיש שלך זה פשוט לזלזל בכל מפתחי העבר LOL. לא שלי אין את הפטישים שלי (פפ7 וכו')

שוב, לא שאני חלילה מזלזל בהשקפה שלך אני חושב שבאמת יש מידה של אמת בדברייך לגבי זה שחלק ממפתחי העבר ירדו מגדולתם וחלקם ספק
אם היו גדולים מההתחלה.

אבל בא לי פשוט לשמוע את הצד שלך. למה בעיניך קוג'ימה לא ראוי למעמדו? אני באמת מנסה לנהל על זה דיון לא ממש מנסה להגיד אם זה נכון או לא נכון.

לטעמי קוג'ימה הוא גאון בעיקר בגלל שהוא אשכרה המציא ז'אנר משלו (ההתגנבות) על הסגנון האישי של העלילות שלו והמשחקים שלו, אני מניח שזה טעם אישי אבל אני לא יודע איך אנחנו יכולים להמעיט בתרומתו.

אני רחוק שנות אור מלהיות בפוזיציה שבה אני יכול לזלזל במפתחים גלאס,אבל כמו שאמרתי לא פעם,מבחינתי שמות גדולים כמו קוג׳ימה או קארמק או גם כאלה כמו דיוויד ג׳אפי נשפטים על סמך ההצלחה האחרונה שלהם,לא על סמך העבר שלהם,או לפחות,אני לא נותן לו מקום מאוד משמעותי שמשנה את הדעה שלי לגבי התוצר האחרון שלהם.
קארמק,גאון ככל שיהיה (והוא גאון,לא טענתי אחרת) נחל לא מעט כישלונות בשנים האחרונות שלו בid,חלקם בתחום המומחיות שלו עם idtech5,חלקם עם כשלונות מסחריים וביקורתיים כמו רייג׳ וגם פרוייקט גדול כמו דום 4 שהוכרז ב2008 ועבר המון תהפוכות במשמרת שלו נחשב כישלון שלו במידה מסויימת אצלי.
לגבי קוג׳ימה,בהתייחס למה שאמרתי,DS לא בדיוק היה ביאת המשיח שכולם (אפילו אני,מודה) חשבנו שהוא יהיה,הוא לא היה הצלחה מסחרית פסיכית,הוא לא קיבל כמעט באף אתר goty והטייטל חביב הקהל שהוא קיבל כמה חודשים אחר כך על הפיסי לא ממש הזיז למישהו. המשחק לא היה כישלון per se,אבל כן,ביחס לציפיות ולהייפ שקוג׳ימה עצמו דאג לתדלק שנים אחורה על הקאמבק הגדול שלו,הוא היה אכזבה. אני מאחל לקוג׳ימה שבמשחק הבא שלו יצליח לטמטם את העולם בצורה חיובית כמו שעשה עם mgs אבל עד אז..

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 פברואר 2021, 14:04

Uncle Pey'j כתב:גלאס,לא אמרתי שהוא היה אחראי לדום 4 as in במאי קריאייטיב,אל תכניס לי מילים לפה בבקשה..אבל בשביל לדייק את התגובה הראשונה שלי שלא הייתה מחודדת מספיק,התכוונתי שהיה לו אינפוט לא קטן על החזון הקריאייטבי שלו,מעצם היותו הceo של החברה,וככזה כל מיילסטון חשוב עובר דרכו,אז להגיד שהוא לא ידע על דום 4 במתכונת שלו אז..אבל סקרנת אותי אז עשיתי גוגל קצר לראות איפה אני יכול למצוא את התגובה שלו לדום 4 ולא ראיתי כלום,אז אם יש לך מקור לזה אני באמת סקרן לראות כי אני עוקב אחריו בטוייטר ולא זכור לי שהוא אמר משהו כזה.
אולי מהתגובה שלי השתמע שאני חושב שקארמק אחראי לכישלון של מה שהיה דום 4 ישירות,אבל גם בתור המנכל של החברה שלא היה מעורב אולי ישירות בday to day של הפיתוח יש לו אחריות.
קיאו,אני מאלה שהתלהבו מאוד מהקונספט של מגה טקסטורות (ועל הדרך גם נהניתי מרייג׳,אחלה בחלה של מכניקות ירי) אבל עובדתית,אין שום עדות לחזרה של זה או אפילו לוריאציה של זה,לא בidtech7 לפחות.
לגבי רומרו,אני בקושי מכיר אותו למען האמת,הייתי זאטוט בתור הזהב שלהם,התחלתי לקרוא לאחרונה את masters of doom בשביל ללמוד קצת יותר את החבר׳ה האלה.

קארמק לא היה הCEO של id בתקופת דום 4, הוא היה הCTO. בעצם לדעתי לא היה להם תפקיד CEO אלה סטודיו דירקטור והסטודיו דירקטור שלהם היה עד 2019 טים ויליטס.

בנוגע למגה טקסטורות, הבעיה של הטכנולוגיה נובעת מהאיטיות של המדית אכסון. אתה הולך לראות חזרה לטכנולוגיה סטייל מגה טקסטורות בדור הקרוב. אולי לא במשחקים שיוצאים עכשיו, אבל במשחקים הבשלים שמסתמכים על SSD בהחלט תראה מנועים הולכים לכיוון הזה. האמת שכל הקונספט של SFS של מיקרוסופט שהוטמע בXSX ובכל הכרטיסי מחשב תואמי DX12 Ultimate הוא פחות או יותר מגה טקסטורות ברמת החומרה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 פברואר 2021, 14:10

צודק,הוא לא היה הceo,זכרתי שכן,אולי בגלל שהנחתי אוטומטית שזה המצב בגלל שהוא הקים אותה במשותף ותמיד היה בפרונט שלה ציבורית.
בכל מקרה,אני עדיין חושב שכדמות מפתח ומישהו שללא ספק הייתה לו שליטה לא מעטה בחברה באותן שנים,יש לו אחריות לגבי מה שנעשה ולא נעשה שם.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 14:19

Uncle Pey'j כתב:
glass man כתב:
Uncle Pey'j כתב:גלאס,לא אמרתי שהוא היה אחראי לדום 4 as in במאי קריאייטיב,אל תכניס לי מילים לפה בבקשה..אבל בשביל לדייק את התגובה הראשונה שלי שלא הייתה מחודדת מספיק,התכוונתי שהיה לו אינפוט לא קטן על החזון הקריאייטבי שלו,מעצם היותו הceo של החברה,וככזה כל מיילסטון חשוב עובר דרכו,אז להגיד שהוא לא ידע על דום 4 במתכונת שלו אז..אבל סקרנת אותי אז עשיתי גוגל קצר לראות איפה אני יכול למצוא את התגובה שלו לדום 4 ולא ראיתי כלום,אז אם יש לך מקור לזה אני באמת סקרן לראות כי אני עוקב אחריו בטוייטר ולא זכור לי שהוא אמר משהו כזה.
אולי מהתגובה שלי השתמע שאני חושב שקארמק אחראי לכישלון של מה שהיה דום 4 ישירות,אבל גם בתור המנכל של החברה שלא היה מעורב אולי ישירות בday to day של הפיתוח יש לו אחריות.
קיאו,אני מאלה שהתלהבו מאוד מהקונספט של מגה טקסטורות (ועל הדרך גם נהניתי מרייג׳,אחלה בחלה של מכניקות ירי) אבל עובדתית,אין שום עדות לחזרה של זה או אפילו לוריאציה של זה,לא בidtech7 לפחות.
לגבי רומרו,אני בקושי מכיר אותו למען האמת,הייתי זאטוט בתור הזהב שלהם,התחלתי לקרוא לאחרונה את masters of doom בשביל ללמוד קצת יותר את החבר׳ה האלה.


אני אמצא לך את זה אין לי בעיה אחי, ומקסימום אני אקפיץ את הת'רד הזה. הכל בסדר חבר, עברנו את השלב הזה אני לא מכניס לך מילים לפה, אנחנו כבר מכירים אחד את השני לא מעט זמן ואני מכיר את הפטישים שלך ואתה את שלי ואנחנו כמו משפחה עכשיו LOL.

והפטיש שלך זה פשוט לזלזל בכל מפתחי העבר LOL. לא שלי אין את הפטישים שלי (פפ7 וכו')

שוב, לא שאני חלילה מזלזל בהשקפה שלך אני חושב שבאמת יש מידה של אמת בדברייך לגבי זה שחלק ממפתחי העבר ירדו מגדולתם וחלקם ספק
אם היו גדולים מההתחלה.

אבל בא לי פשוט לשמוע את הצד שלך. למה בעיניך קוג'ימה לא ראוי למעמדו? אני באמת מנסה לנהל על זה דיון לא ממש מנסה להגיד אם זה נכון או לא נכון.

לטעמי קוג'ימה הוא גאון בעיקר בגלל שהוא אשכרה המציא ז'אנר משלו (ההתגנבות) על הסגנון האישי של העלילות שלו והמשחקים שלו, אני מניח שזה טעם אישי אבל אני לא יודע איך אנחנו יכולים להמעיט בתרומתו.

אני רחוק שנות אור מלהיות בפוזיציה שבה אני יכול לזלזל במפתחים גלאס,אבל כמו שאמרתי לא פעם,מבחינתי שמות גדולים כמו קוג׳ימה או קארמק או גם כאלה כמו דיוויד ג׳אפי נשפטים על סמך ההצלחה האחרונה שלהם,לא על סמך העבר שלהם,או לפחות,אני לא נותן לו מקום מאוד משמעותי שמשנה את הדעה שלי לגבי התוצר האחרון שלהם.
קארמק,גאון ככל שיהיה (והוא גאון,לא טענתי אחרת) נחל לא מעט כישלונות בשנים האחרונות שלו בid,חלקם בתחום המומחיות שלו עם idtech5,חלקם עם כשלונות מסחריים וביקורתיים כמו רייג׳ וגם פרוייקט גדול כמו דום 4 שהוכרז ב2008 ועבר המון תהפוכות במשמרת שלו נחשב כישלון שלו במידה מסויימת אצלי.
לגבי קוג׳ימה,בהתייחס למה שאמרתי,DS לא בדיוק היה ביאת המשיח שכולם (אפילו אני,מודה) חשבנו שהוא יהיה,הוא לא היה הצלחה מסחרית פסיכית,הוא לא קיבל כמעט באף אתר goty והטייטל חביב הקהל שהוא קיבל כמה חודשים אחר כך על הפיסי לא ממש הזיז למישהו. המשחק לא היה כישלון per se,אבל כן,ביחס לציפיות ולהייפ שקוג׳ימה עצמו דאג לתדלק שנים אחורה על הקאמבק הגדול שלו,הוא היה אכזבה. אני מאחל לקוג׳ימה שבמשחק הבא שלו יצליח לטמטם את העולם בצורה חיובית כמו שעשה עם mgs אבל עד אז..


אני חששתי שDS הולך להיות נפילה רצינית, כשקוג'ימה הבטיח להראות גיימפלי נרחב ליפנים, ובסוף מה שראינו היה עוד סימולטור הליכה עם פה ושם קרבות בינונים ולא מעניינים :) כאילו לדעתי הכתובת היתה על הקיר.

אין ספק, שהוא צריך לחזור ולהוכיח שהוא יוצר גדול אבל כאילו בוא ניתן לו את הקרדיט שבהתחלה הוא בכלל רצה לעשות משחק אימה עם ריידוס וזה נהרס לו, אני חושב שDS היה אחד הרעיונות הפחות מוצלחים שלו במגירה, אבל אני רוצה לחשוב שהוא פשוט רצה לעשות פרוייקט עם ריידוס בכל מחיר ולך תדע אם סוני בכלל היתה מאשרת לו לעשות את הפרויקט אימה עם ריידוס בשם אחר אצלה.

אני חושב שהפרויקט האפיזודי שלו שבוטל בסטדיה, מוכיח כמה הוא איש חזון שמבין לאן המדיום שלנו הולך ואיך המודל האפיזודי יאפשר יצירתיות בלתי רגילה.

אבל אני מקבל את מה שאתה אומר שחובת ההוכחה עליו שהוא לא הידרר להיבריס ולסגידה לעצמו וליצירות שלו שזה דבר שלפעמים קורה לאמנים ויש הרבה סופרים/יוצרי משחקים/יוצרי סרטים שאכן חיים בסרט שכל חירטוט שלהם הוא גאונות המאה אחרי DS היה לי חשש שקוג'ימה הידרדר לשם אבל התקווה שלי היא שDS הוא תוצאה מוזרה של הנסיבות המוזרות של "פרשת קונאמי" אבל נראה :)

בנוגע לקארמק, הוא אכן גאון, אבל הוא גאון טכני,ואני מתאר לעצמי שאתה יודע את זה לפי איך שאתה מדבר על המנועים שלו :)
כאילו הבן אדם אמר "עלילה במשחקים זה כמו עלילה בפורנו, יש את זה אבל לא ברור למה צריך את זה" :lol:

הוא הבן אדם הכי מכאני הכי גאון מטורף שיש אני לא זוכר מתי היתה לו נגיעה יצירתית במשהו ואני מניח שאחרי שתסיים לקרוא את הספר
שדיברת עליו הדעה שלך גם כן תגרר קצת לכיוון הזה.

הוא גאון שכל הזמן מחפש פרויקטים טכנים חדשים.

אני לא אגיד שהוא בחיים לא ראה את דום 4 או לא ידע על הכיוון שלו. כי אני לא יודע ואני חושב שיהיה טיפשי ויומרני מצדי לומר משהו בוודאות.
אבל איש טכני כמוהו, זה פשוט לא בן אדם שינהל חברה, גם אם יש לו את הטייטל של CEO הוא גאון טכני שיושב ומתכנת מנועים גרפים ושאר המצאות גאוניות קשה לי להאמין שהוא לקח החלטות משמעותיות בפועל.

ובוא נגיד שהוא היה בקטע של DOOM 4 יהפוך לCALL OF DUTY ואישר את זה. כי אנחנו לא יכולים לדעת והוא תמיד יכול לחרטט.
עדיין ממה שאני יודע הוא די נגעל מהתוצאה הסופית ואמר שמשחק דום לא צריך להיות דבר כזה ויעץ להם לחזור במהירות הבזק לשורשי הסדרה של דום 2016 וממה שאני יודע הם הקשיבו לעצתו ועשו רייבוט :)

עריכה: לפני נדב הוא בכלל לא היה CEO זה די מסתדר. לפי מה שאני יודע באותם שנים הוא היה עמוק בעסק הVR ורצה להעביר את כל המשחקים של ID לVR וזה שלא נתנו לו אור ירוק לזה זה אחד הדברים שביאסו אותו.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 פברואר 2021, 14:25

אפשר להגיד על קוג׳ימה שהוא גאון שקורא את הכיוון שהתעשייה הולכת אליו כמו ספר פתוח,למרות שאם אתה שואל אותי,פרוייקט אימה אפיזודי לסטדיה הוא לא בדיוק מה שהייתי מתאר כקריאה נכונה של המפה. יותר מזה,אפשר לטעון על קוג׳ימה שהוא לגמרי איבד את זה אם אפילו סטדיה שהייתה אז נואשת לתוכן אקסקלוסיבי ביטלה פרוייקט שלו (אל תשכח,אנחנו מדברים פה על שנה אחורה,סטדיה עוד הייתה במשחק יצירת התוכן אז).

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 14:44

אני אפילו לא מנסה להסתיר את האג'נדה שלי על המשחקים האפיזודים. כי אני חושב שזו הדרך היחידה שגאונים מטורפים כמו קוג'ימה שיפר, Matsuno וכו' יוכלו לקבל אור ירוק לרעיונות המשוגעים שלהם. מהסיבה הפשוטה שאם משחק נכשל לעניין באפיזודת הפיילוט המהירה (יחסית, כן?) אז אפשר לבטל את כל המשחק.

בגלל זה אני חושב שהמודל האפיזודי כל כך חשוב לתעשייה שלנו, יש עכשיו אינטרס ממשי למייקרוסופט סוני, גוגל ושאר חברות הענק לממן פרויקטים אפיזודים מוזרים ומקוריים.


כשמותר לך לעשות משחק של שתיי אפיזודות של 4 שעות כל אחת ואתה לא חייב להיות כפוף ל"60 שעות גיימפלי" זה הפתח למשחקים אמנותים
אם העלילה מכתיבה אורך של 8 שעות אז אפשר יהיה לעשות את זה. אם הגיימפלי ממצה את עצמו תוך 8 שעות לא יהיה צורך להרחיב אותו סתם בשביל התמריץ הכלכלי :)

תמיד יכול להיות שקוג'ימה איבד את זה :) אני פשוט חושב שכדאי לנו לחכות לפרוקיט הבא שלו ונראה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 פברואר 2021, 15:18

Uncle Pey'j כתב:צודק,הוא לא היה הceo,זכרתי שכן,אולי בגלל שהנחתי אוטומטית שזה המצב בגלל שהוא הקים אותה במשותף ותמיד היה בפרונט שלה ציבורית.
בכל מקרה,אני עדיין חושב שכדמות מפתח ומישהו שללא ספק הייתה לו שליטה לא מעטה בחברה באותן שנים,יש לו אחריות לגבי מה שנעשה ולא נעשה שם.

אני לא חושב שאנחנו יכולים לשים על קארמק את הכיוון שדום 4 לקח. אפשר לשים על הראש שלו את המגה טקסטורות אבל לדעתי הן יעשו בקרוב קאמבק והוא יצא חתיכת נביא. הוא וטים סוייני שחזה את הננייט לפני עשור הם באמת שתי אושיות בנושא. למרות שאני חייב להגיד שזה לא משנה אם מגה טקסטורות יעשה קמבאק כי בסופו של דבר קארמק כתב את ID TECH 5 ל-360, לפס3 ול-PC עם כרטיסי 1TF ובלי SSD כך שאפילו אם הקונספט גאוני ומשנה תעשיה, הוא כושל כי הוא פשוט לא התאים לטכנולוגיה שאליה הוא בנה אותה.

Uncle Pey'j כתב:אפשר להגיד על קוג׳ימה שהוא גאון שקורא את הכיוון שהתעשייה הולכת אליו כמו ספר פתוח,למרות שאם אתה שואל אותי,פרוייקט אימה אפיזודי לסטדיה הוא לא בדיוק מה שהייתי מתאר כקריאה נכונה של המפה. יותר מזה,אפשר לטעון על קוג׳ימה שהוא לגמרי איבד את זה אם אפילו סטדיה שהייתה אז נואשת לתוכן אקסקלוסיבי ביטלה פרוייקט שלו (אל תשכח,אנחנו מדברים פה על שנה אחורה,סטדיה עוד הייתה במשחק יצירת התוכן אז).

אנחנו יודעים שהפרוייקט בוטל בגלל האיכות שלו? אני לא ממש עוקב אחרי מה שהלך שם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 פברואר 2021, 16:30

ממש לא יודעים,ואני גם אסייג את עצמי ואגיד שאם כבר קוג׳ימה,אז אימה אימה ואימה זה כל מה שאני רוצה לראות מהאיש הזה אחרי הטיזר סיילנט הילס. ועדיין,לא מן הנמנע שהפרוייקט נפל באיזה מיילסטון פנימי שלו מול גוגל עוד לפני ההתקפלות שלהם מפיתוח פנימי,אולי הרעיון היה הזוי מדי,אולי הפרוטוטייפ פשוט לא היה כיף (טענה שנשמעה לא פעם על ds),יכולות להיות אלף ואחת סיבות.
בשורה התחתונה,קוג׳ימה לא הצליח להרים את הפרוייקט שלו אחרי ds.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 פברואר 2021, 16:37

בו נגיד שמצד אחד יש יוצר גאון ומצד שני יש חברה שהכל מתפורר לה בין האצבעות ואני נוטא לחשוב שזה באשמת גוגל ולא באשמת קוג׳ימה :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 28 פברואר 2021, 16:47

DrKeo כתב:בו נגיד שמצד אחד יש יוצר גאון ומצד שני יש חברה שהכל מתפורר לה בין האצבעות ואני נוטא לחשוב שזה באשמת גוגל ולא באשמת קוג׳ימה :)


+1
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 16:48

Klayman כתב:
DrKeo כתב:בו נגיד שמצד אחד יש יוצר גאון ומצד שני יש חברה שהכל מתפורר לה בין האצבעות ואני נוטא לחשוב שזה באשמת גוגל ולא באשמת קוג׳ימה :)


+1


חחחחח הרגם אותי :lol: אני ממש יכול לראות את גוגל... רואים את הקבלה שקוג'ימה העביר להם על התקציב שהוא צריך למשחק ואיך אין להם שקל בקופה לזה אחרי שהם ביזבזו הכל על להביא את RDR2

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 28 פברואר 2021, 16:51

glass man כתב:
Klayman כתב:
DrKeo כתב:בו נגיד שמצד אחד יש יוצר גאון ומצד שני יש חברה שהכל מתפורר לה בין האצבעות ואני נוטא לחשוב שזה באשמת גוגל ולא באשמת קוג׳ימה :)


+1


חחחחח הרגם אותי :lol: אני ממש יכול לראות את גוגל... רואים את הקבלה שקוג'ימה העביר להם על התקציב שהוא צריך למשחק ואיך אין להם שקל בקופה לזה אחרי שהם ביזבזו הכל על בלעדיות לRDR2

זה לא שאין להם שקל.. יש להם הרבה מאוד שקלים.. הם פשוט חברה עלובה. זה הכל. כל קשר ביניהם לבין מוצרים צרכניים מוצלחים הוא מקרי בהחלט (פוטוז כנראה יהיה כזה, כשיהפוך למוצר בתשלום בהמשך השנה). אבל חוץ ממנו? הם פשוט גרועים במוצרים לצרכנים.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 16:54

Klayman כתב:
glass man כתב:
Klayman כתב:
DrKeo כתב:בו נגיד שמצד אחד יש יוצר גאון ומצד שני יש חברה שהכל מתפורר לה בין האצבעות ואני נוטא לחשוב שזה באשמת גוגל ולא באשמת קוג׳ימה :)


+1


חחחחח הרגם אותי :lol: אני ממש יכול לראות את גוגל... רואים את הקבלה שקוג'ימה העביר להם על התקציב שהוא צריך למשחק ואיך אין להם שקל בקופה לזה אחרי שהם ביזבזו הכל על בלעדיות לRDR2

זה לא שאין להם שקל.. יש להם הרבה מאוד שקלים.. הם פשוט חברה עלובה. זה הכל. כל קשר ביניהם לבין מוצרים צרכניים מוצלחים הוא מקרי בהחלט (פוטוז כנראה יהיה כזה, כשיהפוך למוצר בתשלום בהמשך השנה). אבל חוץ ממנו? הם פשוט גרועים במוצרים לצרכנים.


חחח היה לי שותף עסקי פעם, שהבדיחה הפרטית שלנו היתה שרק שנינו בעולם משתמשים בהנגאוטס, אז זה כנראה נכון :)

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 פברואר 2021, 17:44

Klayman כתב:
glass man כתב:
Klayman כתב:
DrKeo כתב:בו נגיד שמצד אחד יש יוצר גאון ומצד שני יש חברה שהכל מתפורר לה בין האצבעות ואני נוטא לחשוב שזה באשמת גוגל ולא באשמת קוג׳ימה :)


+1


חחחחח הרגם אותי :lol: אני ממש יכול לראות את גוגל... רואים את הקבלה שקוג'ימה העביר להם על התקציב שהוא צריך למשחק ואיך אין להם שקל בקופה לזה אחרי שהם ביזבזו הכל על בלעדיות לRDR2

זה לא שאין להם שקל.. יש להם הרבה מאוד שקלים.. הם פשוט חברה עלובה. זה הכל. כל קשר ביניהם לבין מוצרים צרכניים מוצלחים הוא מקרי בהחלט (פוטוז כנראה יהיה כזה, כשיהפוך למוצר בתשלום בהמשך השנה). אבל חוץ ממנו? הם פשוט גרועים במוצרים לצרכנים.

Gmail מוצר גרוע? Google TV/Android Tv מוצר גרוע? אני ממש לא בטוח שאני מסכים איתך.
אני אומנם יוזר iOS שנים על שנים אבל היה לי את ה-fair share שלי עם אנדרואיד ואני לא חושב שזה מוצר צרכני גרוע.
בכל מקרה אם לחזור לנושא,גם אם אני מסכים עם ההנחה שיש כאן פיספוס אפשרי מהצד של גוגל,עדיין אי אפשר להתעלם מהעובדה שקוג'ימה הוא יוצר שלממן פרוייקט שלו זה סיכון לא קטן,ולמען האמת,כמו שאמרתי בעבר,אני לא חושב שמחזיקות פלטפורמה כמו MS או סוני ירצו להיכנס להרפתקאות נוספות איתו בעתיד,אבל אני יכול לראות למשל חברה כמו אפיק זורקת עליו כסף בשביל אקסקלוסיבי לחנות שלה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 28 פברואר 2021, 18:28

טוב, פייג' אחי הנה ההתחלה של זה.
Thankfully, "Call of Doom" was scrapped, with Carmack reminding the team that "Doom means two things: demons and shotguns." However, the critical and financial failure of Rage threw another wrench in Doom 4's development. A new mandate was passed down to the studio: "Just do Doom 4." And with that, the team had to undergo a creative and tech reboot--whilst trying to mesh with the Rage team. It led to a "power struggle," according to the report.
https://www.shacknews.com/article/78549 ... ack-to-the
כמו שאפשר לראות הוא עצר את הCall of duty doom אבל אני לא טוען שישר אחרי הפיידבק שלו זה הפך ישר לדום 2016 את הקרדיט צריך לתת ליוצרים שאשכרה פיתחו את דום 2016 אבל הוא נתן את הכיוון הנכון, היישום של ההוראות שלו שייך כמובן לאחרים.
שים לב גם איך הוא פקד על פשוט לעשות דום רגיל.

אני גם אנסה למצוא לך בהמשך את ה"מה זה החרא הזה?" שהוא אמר, אני צריך לכתוב חפירה על העונה החמישית של SF5 באתר אחר,שביקשו ממני לכתוב.

שאני אסיים את זה אני אחזור לחפש את הציטוט שלו

כאילו ברור שכ"זקן השבט" היה לו מילה ושהוא היה אחראי אבל רואים שהוא לא היה Hands down עם הפרויקט ושהוא עשה מה שהוא יכול להשפיע עליו ללכת בכיוון הנכון.

זה תמיד קורה, הבמאי המקורי של פפ7 (שעבד גם על הריימיק) אמר למשל שאפילו שסאקאוג'צי לא מחזיק במושכות של פיינל פנטזי כבר בערך 1 16 שנה או יותר הוא עדיין נפגש איתו לקפה באופן קבוע ומתייעץ איתו לגבי הסדרה. אתה תמיד מכבד את הזקנים שלך, או לפחות כדאי לכבד אותם :)


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 192 אורחים