נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Hypno
Trainee
הודעות: 229
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 23 פברואר 2024, 15:15

לא היו הסברים. היו תירוצים וספינים. כמו שאתה מתעלם מהתחזיות של אפיק עצמם, אבל לסוני ספרת כל מיליון.

תסביר למפתחים ולמפיצות למה הם צריכים להשקיע בשחרור משחקים ל EGS אם ב 2023 ההכנסות היו 310 מיליון דולר.
פאלוורלד מכר 15 מיליון עותקים בסטים. בוא ניקח את המקרה הקיצון שכל העותקים נמכרו במחיר הנמוך ביותר בו המשחק מוצע: 10.49$.
אתה מקבל שמשחק אחד בחודש אחד עשה revenue של כמחצית מה revenue של חנות שמציעה מאות משחקים במשך שנה שלמה ל 270 מיליון משתמשים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 פברואר 2024, 17:28

הסבירו לך, אתה פשוט ירית את החצים מזמן ומאז אתה פעם אחר פעם מצייר סביבם את המטרה.

יצא NPD של ינואר. אקסבוקס הייתה הקונסולה היחידה שגדלה, אבל הירידה של הפס5 והסוויצ׳ היו מספיק חדות שסה״כ שוק החומרה ירד ב-4%. הסדר ביחידות נשאר כמו שהו תמיד, סוני ראשונה ואקסבוקס אחרונה. אבל לראשונה מאז השיגור אקסבוקס הייתה שניה במכירות בדולרים. מן הסתם הXSX יקרה מהסוויצ׳ אבל זה כן מעיד שיש נטיה גדולה יותר לXSX מאשר לXSS כיום. בארה״ב הפס5 מוכרת 7% יותר מהר מהפס4, אבל עולמית היא איטית יותר מה שמרמז על ירידה חדה במכירות של הפס5 באירופה ביחס לדור הקודם.

כרגיל cod ראשון, אבל טקן 8 במקום השני, יחידת המתאבדים שלישי, יקוזה במקום ה-7 ו-tlou2 במקום ה-9. השאר הם החשודים הרגילים.

מבחינת זמן משחק Palworld ראשון בסטים, שלישי באקסבוקס (אחרי פורטנייט ו-cod שלא קיימים או מפוצלים בסטים), פורטנייט המשחק הכי משוחק סה״כ ואחריו cod. בפלייסטיישן evil west קפץ כמעט ממקום 400 למקום 7 בזכות ps+.

הפלייסטיישן פורטל הייתה אביזר החומרה החמישי הכי מוכר, הראשון היה דןאל סנס.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 פברואר 2024, 17:42

ומשהו ששכחתי לציין, GT7 ממשיך למכור לא רע עד היום, ובשילוב עם העובדה שהוא 70$ (לעומת 50$) ושיש לו DLC, ההכנסות שלו בדולרים בארה״ב מתקרבות ל-GT3 שהיה המשחק הכי רווחי בפרנצ׳ייז בארה״ב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 פברואר 2024, 20:19

בדוח של וורנר הם קבעו שיחידת המתאבדים ״לא עמד בציפיות״ ולכן צפויה ליחידת המשחקים של WB שנה פיננסית קשה. GAAS..
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 26 פברואר 2024, 14:34

HD2 מכר 3 מליון עותקים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 מרץ 2024, 15:21

MH:W מכר 25 מליון עותקים. באוקטובר 2021 המשחק עמד על 20 מליון יחידות. אנקטודה על המשחק - באסיה יש לקאפקום חוזה בלעדיות עם פלייסטיישן כך שהמשחק לא זמין על אקסבוקס ביבשת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 מרץ 2024, 23:27

זה ממש מוזר, HFW יוצא עוד יומיים והוא אפילו לא בטופ 50 של סטים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 19 מרץ 2024, 23:35

נדמה לי שלקודם היו בעיות ביצועים בשיגור, אז אני שמח שאנשים זהירים יותר הפעם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 מרץ 2024, 19:45

התקציב של מקס פיין 1-2 רימייק יהיה דומה לזה של AW2 שעלה 50 מליון יורו. הפרוייקט ממומן במלאו על ידי רוקסטאר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 מרץ 2024, 17:25

סטטיסטיקות NPD של פברואר.
הטופ 20:


HELLDIVERS 2 מקום ראשון בכמות השחקנים בסטים בפברואר, אבל בפלייסטיישן הוא רק מקום 7. זה עוד יותר מחזק את ההנחה שרוב השחקנים נמצאים ב-PC. המגבלה על השרתים הראתה שזה ביחס של בערך 9 ל-1 לטובת הPC. במספרים מארה"ב 60% מהמכירות של HD2 היו בסטים.

מכירות חומרה של כל הקונסולות ירדו בלפחות 19%. פלייסטיישן סיימה ראשונה אבל שוב פעם אקסבוקס הצליחה לעקוף את נינטנדו במכירות בדולרים אבל לא ביחידות. זה אומר שהסוויצ' וה-XSX/XSS מוכרות מאוד דומה עם יתרון של כמה אחוזים לסוויצ'.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Trainee
הודעות: 229
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 22 מרץ 2024, 13:12

DrKeo כתב:התקציב של מקס פיין 1-2 רימייק יהיה דומה לזה של AW2 שעלה 50 מליון יורו. הפרוייקט ממומן במלאו על ידי רוקסטאר.


ובאותו דוח, רמדי מדווחים על ירידה די משמעותית בהכנסות וברווחים לשנת 2023, ו ש AW2 עדיין לא החזיר את ההשקעה של אפיק (כלומר,רמדיי עדיין לא עושים כסף מהמשחק).
הם בכל זאת אופטימיים שהמשחק ידחף את ההכנסות והרווחים שלהם למעלה ב 2024.

DrKeo כתב:HELLDIVERS 2 מקום ראשון בכמות השחקנים בסטים בפברואר, אבל בפלייסטיישן הוא רק מקום 7. זה עוד יותר מחזק את ההנחה שרוב השחקנים נמצאים ב-PC. המגבלה על השרתים הראתה שזה ביחס של בערך 9 ל-1 לטובת הPC. במספרים מארה"ב 60% מהמכירות של HD2 היו בסטים.

אין טעם להתייחס לכמות שחקנים כאשר הם גם ככה סיפקו את הספליט.
אבל אם לא היו אומרים שזה 60% על המחשב, אז היית חושב שזה יותר לפי טבלת כמות השחקנים, לא? לכן חשוב לזכור שאי אפשר להשוות 1:1 בטבלאות כמות השחקנים בין סטים לקונסולות. בקונסולות הטבלאות האלה כוללות את כל התותחים הכבדים של פורטנייט, רובלוקס, רוקטליג וכו'. אז לך תדע איזה מיקום HD2 היה תופס בטבלת מחשב שסופרת גם את פורטנייט, LOL, רובלוקס ואחרים.

לא יודע למה צריך 'לחזק את ההנחה'. נתנו לנו נתון 60\40. בשווקים המדווחים באירופה גם היה יתרון למחשב. ובאנגליה היה יתרון לפס5.

אגב, אני לא רואה אותך אומר איזה טעות עסקית זו של סוני. שאם HD2 היה בלעדי לפס5, כמה מיליונים ממי שקנו אותו על המחשב היו רצים לקנות PS5.
איך הם מפספסים מכירות קונסולה, מכירות PS+, מכירות MTX.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 מרץ 2024, 14:36

מהיום הראשון אמרתי שמשחקי GAAS זה סבבה להוציא מולטי פלטפורם כך שלא ברור לי מה הgotcha שאתה מנסה לעשות פה.

ובנוגע לספליט, ארה״ב היא לא השוק היחיד בעולם. כשהיו להם מגבלות של 450,000 שחקנים בשרתים היית רואה בסטים כמעט 400,000 שחקנים, מה שנתן לנו הצצה לזה שבפלייסטיישן היו פחות מ-100,000 שחקנים באותה תקופה.

אגב, אני לא יודע אם NPD עוקבים אחרי ונדורים חיצוניים של סטים. למשל אני וכל החברים שלי קנינו את המשחק בgreen man gaming.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 27 מרץ 2024, 19:12

It takes two מכר 16 מליון (!!!) עותקים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 27 מרץ 2024, 23:56

איזה כיף לשמוע
משחק מעולה, מקורי, מגוון, ובקלות הקו-אופ הכי טוב ששיחקתי בשנים האחרונות

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 מרץ 2024, 20:08

דרגון דוגמה 2 הוא השיגור הכי גדול בUK מתחילת השנה, וזה כולל את FF7.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Trainee
הודעות: 229
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 30 מרץ 2024, 11:56

DrKeo כתב:מהיום הראשון אמרתי שמשחקי GAAS זה סבבה להוציא מולטי פלטפורם כך שלא ברור לי מה הgotcha שאתה מנסה לעשות פה.


כי זה אף פעם לא עשה שכל עם הקו שכתבת פה פעם אחר פעם על מה נכון לסוני מבחינה עסקית וכלכלית.

להוציא משחק סינגל במקביל למחשב = לאבד אדם שיקנה את הקונסולה ואת המשחק.
להוציא משחק מולטי במקביל למחשב = לאבד אדם שיקנה את הקונסולה, את המשחק, את המינוי אונליין ואת המיקרו-תשלומים.

למה דבר אחד זה סבבה והשני בל ייעשה?

הנה, הלדייברס 2 בטח קרוב ל 10 מיליון עותקים. למה אתה לא 'מבכה' את כל המיליונים שהיו קונים פס5 אם המשחק היה בלעדי?

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 מרץ 2024, 13:00

במשחקי GaaS מוצלחים - יש רווחים עצומים ממיקרו-תשלומים, שלפעמים מגמדים את המספרים של המכירות של המשחק עצמו (שהרבה פעמים הוא בכלל חינמי). סוני המפיצה של המשחק ואני מניח שהם מקבלים נתח מזה גם משחקני המחשב, שפוטנציאלית יכול להיות ובפועל כנראה הרבה מעבר לרווחים שהיו יכולים להיות להם אם היו מושכים בעזרת הבלעדיות של המשחק הזה כמה שחקני מחשב לאקוסיסטם שלהם. בנוסף, זה מאפשר להם לשחק עם חברים שלהם שיש להם פס5 ואולי זה יגרום להם לקנות את הקונסולה ולא ״להשאר מאחור״ כשיגיע משחק אחר שהחברים האלה ישחקו בו.
משחקי GaaS צריכים מאסה של אנשים, זה מקצר תורים בqueue, זה יוצר קהילה, זה יוצר שיח ברשתות, זה מגדיל משמעותית סיכויים לשחקנים שמוציאים הון על סקינים וכד׳… זה שונה מאוד ממשחקי סינגל ואתה לדעתי סתם מקטין ראש כי אתה הרי מבין את זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 מרץ 2024, 20:05

לאסקין אמר את הרוב. אני רק אוסיף שמשחקי GAAS הם סיכון/פרס מאוד גבוה. משחק מצליח יכול להיות שווה ערך לכל צד א של סוני יחדיו. כשמשחק GAAS נופל זאת התרסקות כלכלית קשה. תנאי המינימום להצלחה של משחק GAAS הוא בסיס משתמשים רחב מאוד, בלי זה הוא לא ישרוד דקה.

המשחקים האלה מאוד שונים ממשחקי סינגל, מאוד, בכמעט כל מובן אפשרי. בגלל זה אתה רואה גם את סוני וגם את מיקרוסופט מתנהלות איתם שונה, לא כמו שהן מתנהלות עם משחקי הסינגל.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Trainee
הודעות: 229
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 31 מרץ 2024, 21:40

ההיתממות היא שלכם.

אי אפשר לבוא לדבר מנקודת מבט של 'מה רע/טוב לעסקים של סוני' ולהחזיק בדיעות מנוגדות בנוגע למשחקי SP ו MP.
ההפסד העסקי של סוני הוא הרבה יותר גדול במשחקי MP. הם מאבדים מינוי אונליין והם נותנים 30% מהמיקרו-תשלומים. ותוסיפו גם מכירת אוזניות לפס5.

אי אפשר להגיד שהקהל של פלייסטיישן יכול 'להחזיק' משחקי SP שעולים 200-300 מיליון דולר אבל לא משחק MP שעולה הרבה פחות.
הלדייברס 2 היה מוכר פחות כבלעדי לפס5? ברור. כמו שברור שמשחקי ה SP מוכרים פחות כי הם לא יוצאים במקביל.

משחקי MP הם משחקים שמייצרים שיח? נכון. בגלל זה אפקט המשיכה שלהם כבלעדיים יותר חזק. אתה רוצה להיות עם הקהילה על ההתחלה. אתה רוצה לשחק עם החברים.
אתה לא רוצה לבוא עוד שנה ולשחק מדרגה 0 כשכל השאר מעלייך. אז יש יותר בהילות לשחק בהם בשיגור ולכן יותר משיכה לקניית קונסולה. משחק SP אני יכול לשים בבקלוג ולהגיע אליו מתי שארצה.

או אומרים שהוצאה במקביל היא רע לעסקים או שהיא טובה לעסקים. אי אפשר להחזיק במקל בשני קצותיו.
ובטח לא כאשר שאת המשחקים שההפסד העסקי בהם הוא גדול יותר כן מביאים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 מרץ 2024, 22:37

אם אין למשחק GAAS בסיס גדול וחזק הוא מתרסק. בשבועות הראשונים היה ל-HD2 יחס של 8:1 בין מספר שחקני המחשב לשחקני הפס5. אם HD2 היה יוצא בלעדית לפס5 הוא היה כישלון צורם.

יש סיבה למה סוני מוציאה משחקי GAAS במקביל למחשב אבל משחקי סינגל באיחור של שנתיים. יש למשחקי GAAS ולמשחקי סינגל מחזור חיים שונה ומטרה אחרת לגמרי בפורטפוליו.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 01 אפריל 2024, 07:48

Hypno כתב:
אי אפשר לבוא לדבר מנקודת מבט של 'מה רע/טוב לעסקים של סוני' ולהחזיק בדיעות מנוגדות בנוגע למשחקי SP ו MP.


בטח שאפשר, וזה מה שאנחנו עושים.
כמו שאני גם אומר שלהוציא משחק סינגל Day1 בחינם באיזה שירות זה בדרך כלל לא דבר טוב, אבל מולטי? זה מעולה. זה מקפיץ את השיח ואז אנשים רוצים לשחק בו בפלטפורמות אחרות. קח נניח את רוקט ליד וFall Guys - הסיבה שהיה סביבם הרבה שיח זה בגלל שהיו חינמיים ומלא אנשים בטוויץ׳ וכד׳ שיחקו בהם והתלהבו, אף אחד לא היה קונה קונסולה ב-400 דולר עבורם, אלו *לא* המשחקים שמוכרים קונסולה, אבל הם כן המשחקים שצריכים מאסה של אנשים. משחקי הסינגל עם הסיפור המעולה, רמת ההפקה והגרפיקה המפוצצת - כן מוכרים קונסולה.

Hypno
Trainee
הודעות: 229
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 05 אפריל 2024, 12:53

מהנתונים שקיבלנו הלדייברס הוא בערך 60:40 לטובת המחשב עולמית.
לא. המשחק לא היה מתרסק כבלעדי לפס5. הוא היה נהפך לאחד הבלעדיים הכי מוכרים של פלייסטיישן. ושהיה ממשיך להכניס כסף בלעדית בתוך האקוסיסטים של סוני.
HD2 מוכר קונסולות, מוכר מינויים, מוכר אוזניות.

אני אחר כך אנסה להסתכל בטבלאות, אבל אני די בטוח שעל הפס5, HD מכר יותר טוב מrebirth . ריברת' כישלון צורם אז?

אי אפשר לבוא מנקודת מבט של 'מה ימקסם את האקוסיסטים של סוני' ולהגיע ל 2 מסקנות שונות לחלוטין רק כי משחק אחד הוא מולטי והאחר הוא סינגל.

לפני 5 שנים היית אומר (ומה שאחרים שבפורומים בעולם אכן אמרו) שיש סיבה למה סוני לא מוציאה משחקים למחשב בכלל.
ואחר כך היית אומר שיש סיבה למה זה יהיה רק HZD.
ואז למה זה רק משחקי פס4 ותיקים.
ואז למה זה גם משחקי פס5 עם איחור.
ואז למה זה רק גם משחקי פס5 מולטי במקביל.

הסיבה שסוני לא מוציאה במקביל היא שמרנות, זהירות ואיטיות פעולה כמקובל בחברות גדולות.
ולכל הפחות, אם רוצים לטעון כך או אחרת לגבי הוצאה במקביל, אז הדבר הבסיסי לעשות הוא לקבל data.
ואת ה data מקבלים כאשר מוציאים בפועל משחק SP במקביל.

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 05 אפריל 2024, 14:10

שוב, כתבתי כבר מה ההבדלים בין סינגל למולטי, אתה לא מסכים, סבבה. אבל בהחלט אפשר לטעון טיווניפ שונים לגבי משחקי סינגל ומשחקי מולטיפלייר, זה מה שאנחנו עושים.

לגבי המכירות של HD2 - אתה לא יודע כמה שחקנים רכשו את המשחק על הפס5 רק בגלל שחברים שלהם על המחשב משחקים בו, או כמה שחקני מחשב קנו רק בגלל שחברים שלהם שיש להם פס5 משחקים בו.
מולטי זה שונה, זה כמו כדור שלג. אתה רוצה לשחק עם חברים שלך, ולא תמיד הולכים וקונים קונסולה ב-500 דולר עבורו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אפריל 2024, 11:00

HD2 הראה לנו את בסיס השחקנים בשילוב בין נתוני סטים והמגבלה שהם שמו על השרתים. אם יש לך כמעט 400K שחקים בסטים בזמן שיש מגבלה של 450K שחקנים סה"כ על כל הפלטפורמות, התמונה מאוד ברורה. לא צריך להסתכל על מכירות סטטיסטיות בטרטוריה אחת כשיש לך DATA שמכסה את כל המשתמשים של המשחק בכל העולם. או ש-HD2 מכר באותה תקופה פי כמה וכמה על המחשב, או ששחקני הפס5 הקנו אותו והחליטו לא לשחק בו. וכמו שלאסקין אמר, זכותך לא להסכים, אבל משחקי GAAS ומשחקי סינגל הם חיות שונות לגמרי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 12 אפריל 2024, 19:55

בזכות הסדרה FO76 עם מספר השחקנים הכי גבוה שהיה לו מאז השיא לפני שנה וחצי ובנוסף יש 5 משחקי FO בטופ 50 של סטים כולל FO4 במקום 8 וגרסת הGOTY שלו במקום ה-11.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 94 אורחים