נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 11 פברואר 2023, 20:58

המשחק עולה למקום ה-8 בהיסטוריה של סטים, עם 786,322 שחקנים. זה כנראה לא השיא הסופי שלו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2023, 16:31

בינואר בארה״ב הפס5 הובילה, הסויצ׳ הגיעה אחריה והאקסבוקס אחרונה; גם ביחידות וגם בדולרים לחומרה. ביחס לינואר 2022 הסוויצ׳ והפס5 עלו, אבל אקסבוקס דווקא ירדו.

הטופ 10 משחקים:
COD
Dead space
NFL
FIFA
Fire Emblem
Elden ring
Forspoken
GOW
On Piece Odessey
Pokemon

ציון מיוחד לTLOU1 שעלה למקום ה-11 מ-30+, כנראה, בזכות הסדרה. הוא שוגר למקום החמישי בספטמבר ומאז לא הצליח להכנס לטופ 20, עד ינואר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 13 פברואר 2023, 18:42

והנה לך הסיבה לקיום שלו ;)
כשתצא גירסת מחשב לא אתפלא אם יחזור לחמישייה לזמן מה.
חברים שלי שמתלהבים מהסדרה כבר מחכים למשחק בקוצר רוח, ואלו שיש להם פס5 בשביל פיפ״א ונ.ב.א קנו בחודש האחרון את הרימייק ומשחקים בו כעת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2023, 19:08

Laskin כתב:והנה לך הסיבה לקיום שלו ;)
כשתצא גירסת מחשב לא אתפלא אם יחזור לחמישייה לזמן מה.
חברים שלי שמתלהבים מהסדרה כבר מחכים למשחק בקוצר רוח, ואלו שיש להם פס5 בשביל פיפ״א ונ.ב.א קנו בחודש האחרון את הרימייק ומשחקים בו כעת.

אי הופעה בטופ 20 מאז שבועיים אחרי שהוא יצא ואז הבלחה לטופ 20 לשניה, אפילו לא לטופ 10, כשהסדרה בול יוצאת זאת לא בדיוק הצלחה. אני לא מכיר משחק גדול של סוני שיצא ולא היה בטופ 20 במשך חודשים, למשל ספיידרמן מיילס מורלס נמצא שם כבר שנתיים. אלה אם TLOU1 פתאום תופס מקום של קבע בטופ 20, הוא ימשיך להיות כישלון גדול בסטנדרטים של סוני.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 13 פברואר 2023, 19:42

זה רימייק, כמעט כל רימייק שלהם נכשל כלכלית כולל DS שהיה בו הרבה יותר ״צורך״. ובנוסף לכך שהוא רימייק של משחק סופר פופולרי שכבר מיצה את קהל היעד שלו - מדובר ברימייק שיוצא לקהל יעד של איזה 20 מליון בעלי קונסולה, שלדעתי 90% מהם בערך כבר סיימו אותו פעמיים (בהגזמה כמובן), מן הסתם זה משהו שלא יככב הרבה במצעדים.
העניין הוא שזה משחק שאני ואתה כ״מעריצי הסדרה״ לא קנינו, הוא לא בשבילנו ובאמת לא בשביל מי שכבר שיחק בו, הוא יותר נועד לשחקנים חדשים ובאקוסיסטם של סוני קשה יותר למצוא כאלה.
אני מאמין שבמחשב יימכרו טוב בהרבה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2023, 20:09

Laskin כתב:זה רימייק, כמעט כל רימייק שלהם נכשל כלכלית כולל DS שהיה בו הרבה יותר ״צורך״. ובנוסף לכך שהוא רימייק של משחק סופר פופולרי שכבר מיצה את קהל היעד שלו - מדובר ברימייק שיוצא לקהל יעד של איזה 20 מליון בעלי קונסולה, שלדעתי 90% מהם בערך כבר סיימו אותו פעמיים (בהגזמה כמובן), מן הסתם זה משהו שלא יככב הרבה במצעדים.
העניין הוא שזה משחק שאני ואתה כ״מעריצי הסדרה״ לא קנינו, הוא לא בשבילנו ובאמת לא בשביל מי שכבר שיחק בו, הוא יותר נועד לשחקנים חדשים ובאקוסיסטם של סוני קשה יותר למצוא כאלה.
אני מאמין שבמחשב יימכרו טוב בהרבה.

היי, אני בצד שגם הרימייק של DS הוא מטומטם. ואם אני לא טועה המספר האחרון שיש לנו מסוני עליו אחרי ב שערך שנה של מכירות היה איזה 1.5 מליון יחידות בזמן שאלדן רינג כבר כנראה משפשף את ה-30 מליון תוך פחות משנה. כך שלגמרי הייתי מגדיר את הרימייק של DS ככשלון.

וכן, מן הסתם TLOU ימכור טוב על המחשב. יש לו שם ענקי, והוא לא ממש צריך את הסדרה כדי למכור שם כי אני בספק אם קהל המחשב צריך את הסדרה בשביל להכיר אותו. העניין הוא שהוא ימכור מעולה במחשב כי הוא יהיה זמין שם לראשונה, לא כי עשו לו רימייק. אם נניח לפני 5 שנים הגרסת פס4 הייתה יוצאת למחשב אז אני משער שהרימאסטר פס5 של TLOU1 היה די נכשל גם שם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2023, 20:17

אגב, עוד fun fact על ה-NPD האחרון - dead space הבלעדי לדור הבא הגיע למקום השני בינואר. הקליסטו פרוטוקול שיצא קרוס ג׳ן, הגיע בחודש הקודם שבו הוא יצא למקום ה-17.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2023, 20:43

בשווקים האירופאים בינואר המכירות של הפס5 עלו בינואר ב-202% לעומת שנה שעברה. היא סיימה ראשונה. אחריה הסוויצ׳ שירדה ב-13% והאחרונה היא האקסבוקס שירדה ב-32%.

ספציפית ב-UK הפס5 מכרה 125,000 חתיכות לעומת 63,100 בינואר הקודם. עליה של 98%. 61% מהיחידות סוויצ׳ שנמכרו היו מגרסת ה-OLED, עליה משנה שעברה שאז היא מכרה 39%. ב-UK הרימאסטר של TLOU לא הצליח להתברג לטופ 20.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2023, 07:11

DrKeo כתב:
Laskin כתב:זה רימייק, כמעט כל רימייק שלהם נכשל כלכלית כולל DS שהיה בו הרבה יותר ״צורך״. ובנוסף לכך שהוא רימייק של משחק סופר פופולרי שכבר מיצה את קהל היעד שלו - מדובר ברימייק שיוצא לקהל יעד של איזה 20 מליון בעלי קונסולה, שלדעתי 90% מהם בערך כבר סיימו אותו פעמיים (בהגזמה כמובן), מן הסתם זה משהו שלא יככב הרבה במצעדים.
העניין הוא שזה משחק שאני ואתה כ״מעריצי הסדרה״ לא קנינו, הוא לא בשבילנו ובאמת לא בשביל מי שכבר שיחק בו, הוא יותר נועד לשחקנים חדשים ובאקוסיסטם של סוני קשה יותר למצוא כאלה.
אני מאמין שבמחשב יימכרו טוב בהרבה.

היי, אני בצד שגם הרימייק של DS הוא מטומטם. ואם אני לא טועה המספר האחרון שיש לנו מסוני עליו אחרי ב שערך שנה של מכירות היה איזה 1.5 מליון יחידות בזמן שאלדן רינג כבר כנראה משפשף את ה-30 מליון תוך פחות משנה. כך שלגמרי הייתי מגדיר את הרימייק של DS ככשלון.

וכן, מן הסתם TLOU ימכור טוב על המחשב. יש לו שם ענקי, והוא לא ממש צריך את הסדרה כדי למכור שם כי אני בספק אם קהל המחשב צריך את הסדרה בשביל להכיר אותו. העניין הוא שהוא ימכור מעולה במחשב כי הוא יהיה זמין שם לראשונה, לא כי עשו לו רימייק. אם נניח לפני 5 שנים הגרסת פס4 הייתה יוצאת למחשב אז אני משער שהרימאסטר פס5 של TLOU1 היה די נכשל גם שם.


DS יצא לקונסולה חדשה עם מליונים בודדים שרכשו אותה בחודשים הראשונים, אלדן רינג יצא לאיזה 6 פלטפורמות עם מאות מליוני משתמשים, והוא הצלחה יוצאת דופן בכל מובן… אפשר להגדיר אותו ככשלון אולי, אני לא יודע לכמה כיוונו ואיזה רגליים יהיו לו, אבל אי אפשר באמת להשוות. כאילו, אפשר אבל זה לא רציני.

לגבי TLOU אני רק אומר שאת ההצלחה שלו יהיה ניתן למדוד יותר ברצינות אחרי שיצא למחשב, יכול להיות שיהיה כשלון עבור סוני, נדע עוד כמה חודשים. מניח שסוני גם תחשוף מספרים בקיץ.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2023, 10:41

DS היה אחד משלושה בלעדיים לפלטפורמה חדשה שב-10 חודשים הראשונים שלה הייתה בידיים של כמעט 14 מליון אנשים. אני לא יודע כמה סוני צפתה למכור מהרימייק הזה, אבל אני לא חושב שמליון וקצת עותקים זאת הצלחה. אלדן רינג הוא השוואה מעולה, כי זאת אותה סדרה. כן, מן הסתם אף אחד לא ציפה ש-DS יתקרב אליו, אבל אנחנו מדברים פה על פי סביבות פי 25 הפרש, זה הפרש קולוסאלי בין משחק בסדרה שכולם רוצים לבין משחק בסדרה שאף אחד לא רוצה (שכנראה מכר לא מעט עותקים לאנשים כמוני שאמרו ״טוב נו, אין בלעדי אחר אז נקנה את DS״).

ובנוגע לTLOU והמחשב, זאת קצת פייק הצלחה כי לא היה צריך רימייק בשביל למכור אותו שם. הרימייק על הפלייסטיישן כנראה נכשל, וזה המקום שבו הוא היה צריך להצליח. במחשב הוא יצליח כך או כל כי המשחק מעולם לא היה זמין בפלטפורמה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2023, 11:02

נראה לי דווקא שלמכור רימייק של משחק שכזה ל-15% מבעלי הקונסולות זה לא כזה כשלון, השאלה היא שוב - כמה ארוכות הרגליים שלו, כי ככה מודדים הצלחה של משחקי השקה שאינם מריו וזלדה, בערך.
אוקיי, ההפרש הוא פי 25, אבל מה ההפרש בקהל היעד שמחזיק את הפלטפורמה עליו ER קיים? פי 10, 20, 50...? וגם, בא... אלדן רינג היה משהו ייחודי מאוד, משהו שמגיע בערך אחת לעשור בתעשייה, זו לא השוואה רצינית מאוד, גם אם שניהם מאותו הז'אנר בדיוק.
זה בדיוק העניין כשמדברים על משחקי קרוס ג'ן, ופוטנציאל מכירות שלהם לעומת בלעדיים לדור הבא, כמה אתה חושב שריאלית משחק כמו DS יכול למכור, מתוך 15 מליון יחידות שקיימות?
שוב - סוני היא לא נינטנדו, אין להם משחקים שאחד מתוך כל 3 אנשים עם הקונסולה רכשו, אפילו לא ספיידרמן. GOW 2018 מכר 10 מליון עותקים בשנה הראשונה שלו, כשהיו כבר 100 מליון יחידות בשוק, אז האם DS הוא הצלחה גדולה ממנו?

לגבי המחשב - אני חולק עלייך, לרימייק יש "אפיל" הרבהההה יותר גבוה מאשר רימאסטר שנראה כמו משחק לפני, וול, עשור.
העובדה היא שאתה ואני ואף אחד פה (נראה לי) לא רכשנו את הרימייק, למרות שכולנו מתים על המשחק, אז לא - זה לא היה המקום שהוא כנראה נועד להצליח בו יותר מדי. בטח לא בתחילת הדור, כשרוב מי שיש לו את הקונסולה הוא יותר הארד קור ויותר סביר להניח ששיחק בו כבר מספר פעמים. אבל שוב - צריך לראות כמה ימכור בהמשך גם על הPS5... סיכוי לא רע בכלל שיהיו לו רגליים מאוד ארוכות.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 14 פברואר 2023, 11:20

אז.. מיקרוסופט מודה שגיימפאס עושה קאניבלזציה למכירות של משחקים, או בעברית פשוטה, פשוט פוגע במכירות של משחקים.
"Microsoft also submitted that its internal analysis shows a [redacted]% decline in base game sales twelve months following their addition on Game Pass," the CMA noted in its repor

לא נשמע הגיוני שאדם שגם ככה לא היה קונה משחק אם הוא לא היה מקבל אותו בחינם בגיימפאס פגע במכירות, אבל מי יודע אם אלו הנתונים אי אפשר באמת להתווכח עם זה.

על הטבלה. אושר גדול. לראות את פייר אמבלם מצליח ככה שאנחנו בכלל לא כוללים פה את הרכישות הדיגטליות אלא רק פיזיות זה מטורף . גם הרגליים שיש לסוניק, זה מדהים. אם סגה לא יהיו טיפשים ויעשו בהמשך קפיצה שהיא שקולה לקפיצה של סוניק 2 לסוניק 1 או לחילופין AC1/AC2 וכו' אז הם אשכרה יכולים להחזיר את המותג לימים הגדולים.

דד ספיס לראות אותו מצליח ככה זה גם אושר גדול, מקווה שמוטיב האלה יעברו ישר לדד ספייס 4 במקום לעשות ריימיקים של כל הטרלוגיה.

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2023, 11:40

מה לא הגיוני בדיוק? אני שיחקתי במלא משחקי גיימפאס בחודש האחרון, שלא ארכוש לעולם, ואני ידעתי שהם שם או הולכים להיות שם אז בהרבה מקרים לא רכשתי בגלל זה.
אני בטוח שאני לא היחיד... השאלה היא כמה אנשים לא רוכשים בגלל שזה מגיע/יגיע, ומסתבר שלא מעט.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 14 פברואר 2023, 12:01

לאסקין, זוכר איך לא עשית מנוי לפלוס החדש והעדפת שSTRAY יהיה אצלך לתמיד אז רכשת? ההימור שלי לפחות היה שרוב האנשים יתנהגו ככה, למה שאדם X שמאוד אוהב משחק מסוים, לא ירצה אותו אצלו לתמיד? ולמה שירצה לענות את עצמו ולחכות עד שאולי יגיע במקום לשחק בהשקה? וגם ראינו אז בזמנו בזמן שצבי הנינג'ה הגיעו day one הם גם היו בראש צמרת המכירות לאקסבוקס.

אבל כן, לפחות לפי הנתונים שיש עכשיו הרוב אשכרה מחכים שמשחקים יגיעו ולכן לא רוכשים כי אין דרך אחרת להסביר את הנתונים האלה :)

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2023, 12:11

STRAY זו דוגמא למפתחת אינדי ש*רציתי לשלם לה* במטרה לתמוך בהם ספציפית, מדובר במשחק הראשון שלהם אי פעם...
ובנוסף יש את העניין שאני לא רוצה לעשות מנוי לPS PLUS EXTRA כי לדעתי מה שהם מביאים הוא לא מספיק טוב ולא רציתי לעודד את סוני שלא להשקיע בשירות הזה, על ידי הצטרפות אליו במצבו הנכחי. גם לא אמרו כמה זמן יהיה שם ומאחר ואין לשירות הזה היסטוריה של ממש - זה משהו שאני לא רוצה לסמוך עליו.
כמה כמוני יש כבר? מעריץ שאולי מאות, או אלפים בודדים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2023, 13:08

Laskin כתב:נראה לי דווקא שלמכור רימייק של משחק שכזה ל-15% מבעלי הקונסולות זה לא כזה כשלון, השאלה היא שוב - כמה ארוכות הרגליים שלו, כי ככה מודדים הצלחה של משחקי השקה שאינם מריו וזלדה, בערך.
אוקיי, ההפרש הוא פי 25, אבל מה ההפרש בקהל היעד שמחזיק את הפלטפורמה עליו ER קיים? פי 10, 20, 50...? וגם, בא... אלדן רינג היה משהו ייחודי מאוד, משהו שמגיע בערך אחת לעשור בתעשייה, זו לא השוואה רצינית מאוד, גם אם שניהם מאותו הז'אנר בדיוק.
זה בדיוק העניין כשמדברים על משחקי קרוס ג'ן, ופוטנציאל מכירות שלהם לעומת בלעדיים לדור הבא, כמה אתה חושב שריאלית משחק כמו DS יכול למכור, מתוך 15 מליון יחידות שקיימות?
שוב - סוני היא לא נינטנדו, אין להם משחקים שאחד מתוך כל 3 אנשים עם הקונסולה רכשו, אפילו לא ספיידרמן. GOW 2018 מכר 10 מליון עותקים בשנה הראשונה שלו, כשהיו כבר 100 מליון יחידות בשוק, אז האם DS הוא הצלחה גדולה ממנו?

דבר ראשון DS מכר ל-10% מהבסיס, וביחס למשחקי שיגור בלעדיים זה ממש מעט. נגיד גרסת הפס5 של מיילס גם מכרה פי כמה וכמה מ-DS והם יצאו יחד לאותו בסיס משתמשים. הוא אגב עדין בטופ 20, שנתיים מאוחר יותר, ו-DS לא היה שם כבר 3 שבועות אחרי היציאה שלו.

ובנוגע לטיעון של ״אבל אלדן רינג זמין לפי 30 יותר משתמשים!״, הרי אתה יודע שזה לא נכון. המשחקי AAA הכי מוכרים בתעשיה הם בלעדיים, ואתה גם רואה שאפילו שיש פי 10 יותר מכשירי פס4 מאשר פס5 כשנניח הורייזן יוצא, עדין גרסת הפס5 מוכרת יותר. מן הסתם בסיס משתמשים גדול יותר הוא פאקטור, אבל הוא לא ישנה לך את המכירות במכפלות.

היית מצפה מהבלעדי היחיד לפס5 בחצי שנה הראשונה שלה, משחק בסדרה עם הייפ לא סביר לקראת אלדן רינג, משחק שלא היה זמין עשור על פלייסטיישן, המשחק שהתחיל את הכל שרוב האנשים ששחקו בסדרת סולס פספסו; היית מצפה ממנו להפציץ במכירות, לא?

ומשחקים לא מוכרים שבועיים ונעלמים. משחקים של סוני הם ever green. היום כבר יש כנראה יותר מ35 מליון בעלי פס5 ו-DS נשאר אחד הבלעדיים הבודדים. אז איפה הוא בטבלאות?

Laskin כתב:לגבי המחשב - אני חולק עלייך, לרימייק יש "אפיל" הרבהההה יותר גבוה מאשר רימאסטר שנראה כמו משחק לפני, וול, עשור.
העובדה היא שאתה ואני ואף אחד פה (נראה לי) לא רכשנו את הרימייק, למרות שכולנו מתים על המשחק, אז לא - זה לא היה המקום שהוא כנראה נועד להצליח בו יותר מדי. בטח לא בתחילת הדור, כשרוב מי שיש לו את הקונסולה הוא יותר הארד קור ויותר סביר להניח ששיחק בו כבר מספר פעמים. אבל שוב - צריך לראות כמה ימכור בהמשך גם על הPS5... סיכוי לא רע בכלל שיהיו לו רגליים מאוד ארוכות.

העובדה שכולנו לא קנינו אותו לא אומרת שהפס5 היא לא המקום שעליו הוא לא היה אמור להצליח. זה אומר שהוא כישלון מכירות. זה שהוא יצא במחשב וימכור טוב כי הקהל שם מעולם לא שחק בסדרה זה כבר משהו אחר לגמרי. וכן, ברור שיש יותר משיכה כשהמשחק הוא רימאסטר מושקע שכזה ולא סתם אותו משחק ב4K.

פעם אחרונה שבדקתי סוני מחזיקה בפלטפורמה, היא בונה את המשחקים שלה לפלטפורמה שלה והיא צריכה שמשחקים שלהם יצליחו על הפלטפורמה שלה. ואם הם משקיעים מליונים ברימאסטר כזה מושקע, אז צריכה להיות לזה סיבה. אם העדיפות שלהם היא הPC, והיא לא אחרת שחקני המחשב לא היו צריכים לחכות חצי שנה לגרסה שלהם, אז גם פורט ישיר של גרסת הפס4 ב-200,000$ היה מוכר במקום הלא יודע כמה שהם הוציאו על הרימאסטר הזה. האם ההפרש בבוסט שרימאסטר עושה על גבי פורט שווה את פיתוח הרימאסטר? אין לי מושג, אני לא חושב שגם לסוני יש מושג. אבל להגיד שהרימאסטר הזה נעשה למחשב, והוא אפילו לא יצא על המחשב בכלל. נשמע לי הזוי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2023, 13:30

לגבי DS:
ספיידרמן הוא אחד הIP הכי חזקים בכל תעשיית בידור, השוואה אליו היא גם משונה... לDS יש אמנם ממוצע טוב אבל הוא רימייק לSLEEPER HIT, בדיוק כמו SOTC.
הוא לא אלדן רינג, לא היה לו את ההייפ של אלדן רינג, ומן הסתם לא יהיה לו שבריר מהמכירות של אלדן רינג.
אני באמת לא מבין, מתוך 10 מליון פס5 בשנה הראשונה - כמה נראה לך ריאלי שהוא היה מוכר? לדעתי באמת 1.5 מליון זה סופר סביר בהתחשב במה שהוא.
ספיידרמן מיילס מורלס, שהיה ה-כותר השקה שלהם למרות שהוא קרוס ג'ן, מכר 6.5 מליון נכון לסוף 2021, משמע נניח 12 חודשים. זה כולל את מכירות הPS4. כמה אתה חושב שהוא מכר על הPS5 בתקופה הזו? נניח כפול מDS - זה איכשהו נשמע לך לא סביר? כמה ספיידרמן מכר על הPS4 לבד, לעומת אלדן רינג אפילו?

לגבי TLOU:P1:
זה רימייק שבהחלט נועד יותר עבור מי שלא שיחק במקורי מעולם. כל הסיבה לקיום שלו היא הסדרה.
הוא לא נוצר "רק" בשביל שחקני המחשב, אבל אני חושב שגם סוני יודעים ששם יהיו עיקר המכירות שלו. הם דחו את היציאה שלו עכשיו כדי שתגיע בדיוק בסיום הסדרה, הם יושבים עליו שם לדעתי כי הם יודעים שככה יוכלו להפציץ ביום המכירות ולמכור עוד יותר במחיר מלא בחלון ההשקה.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 14 פברואר 2023, 14:19

נדב, אמרת לא מזמן שאין מצב שהרימייק של tlou עלה יותר מ 20 מיליון דולר (בשביל להסביר לי למה סוני גנבים גדולים ולמה הטייטל רימייק זו עבודה בעיניים), אז לפי הנתונים שלך מכירות כמו של דימון סולס היו מספיקות בשביל להפוך אותו להצלחה מסחררת. אם הרימייק, או הרימאסטר לשיטתך, זה עניין פשוט וזול, אז המכירות שהוא צריך לעשות בשביל לגרוף רווח בהתאם מן הסתם.

ולהשוות בין אלדן רינג לדימון סולס זה מוזר מכל כך הרבה בחינות, אבל אני רק אציין שאלדן רינג מכר “רק” 17.5 מיליון פעם אחרונה שעודכנו בעניין, רק חלק מזה כמובן על הפס5.
DS מכר תוך פחות משנה, על בסיס משתמשים של 13 מיליון,יותר מהמשחק המקורי. הוא גם מכר יותר מהרימייק הקודם של בלופוינט. הוא גם היה הצלחה ביקורתית ולאחריו סוני רכשו את הסטודיו. יש לי תחושה שהם היו מרוצים ממנו, במיוחד כמשחק שיגור, שהוא בכל זאת רימייק למשחק פס3 נישתי.

אבל בלי קשר לכל זה, אני לא חושב שמכירות זה השיקול היחידי שצריך להנחות מפיצה. לפי ההגיון הזה ריטרנל שמכר חצי מיליון עותקים לפי אותו עדכון, לא היה צריך להיות קיים, למרות שהוא ארגיובלי המשחק הכי טוב שלהם בשנים האחרונות. גם מטרויד פרים 4 לא היה צריך להיות בפיתוח.
יש קהלים שונים לפלייסטיישן, הם צריכים לדאוג לכולם, במיוחד אחרי שלא נשאר הרבה מצוותי הפיתוח היפנים שלהם ורימייקים למשחקים כאלה זה כנראה הכי טוב שנקבל מצד א׳ שלהם. לא הכל צריך להיות ספיידרמן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2023, 14:21

Laskin כתב:לגבי DS:
ספיידרמן הוא אחד הIP הכי חזקים בכל תעשיית בידור, השוואה אליו היא גם משונה... לDS יש אמנם ממוצע טוב אבל הוא רימייק לSLEEPER HIT, בדיוק כמו SOTC.
הוא לא אלדן רינג, לא היה לו את ההייפ של אלדן רינג, ומן הסתם לא יהיה לו שבריר מהמכירות של אלדן רינג.
אני באמת לא מבין, מתוך 10 מליון פס5 בשנה הראשונה - כמה נראה לך ריאלי שהוא היה מוכר? לדעתי באמת 1.5 מליון זה סופר סביר בהתחשב במה שהוא.
ספיידרמן מיילס מורלס, שהיה ה-כותר השקה שלהם למרות שהוא קרוס ג'ן, מכר 6.5 מליון נכון לסוף 2021, משמע נניח 12 חודשים. זה כולל את מכירות הPS4. כמה אתה חושב שהוא מכר על הPS5 בתקופה הזו? נניח כפול מDS - זה איכשהו נשמע לך לא סביר? כמה ספיידרמן מכר על הPS4 לבד, לעומת אלדן רינג אפילו?

לגבי TLOU:P1:
זה רימייק שבהחלט נועד יותר עבור מי שלא שיחק במקורי מעולם. כל הסיבה לקיום שלו היא הסדרה.
הוא לא נוצר "רק" בשביל שחקני המחשב, אבל אני חושב שגם סוני יודעים ששם יהיו עיקר המכירות שלו. הם דחו את היציאה שלו עכשיו כדי שתגיע בדיוק בסיום הסדרה, הם יושבים עליו שם לדעתי כי הם יודעים שככה יוכלו להפציץ ביום המכירות ולמכור עוד יותר במחיר מלא בחלון ההשקה.


היו 14 מליון יחידות פס5 בשוק כשהיא הייתה בת 10 חודשים, המספר האחרון של סוני ל-DS הוא 1.4 מליון. מילס מכר 6.5 מליון נכון לאמצע 2021, לא סוף, וזה לא כולל מכירות של הרימאסטר של ספיידרמן שכלל את המשחק - ככה אני קניתי אותו. נכון ל-2022 מיילס הוא המשחק השליש הכי מוכר של סוני בארה״ב אי פעם. אוקיי, הייתה גם גרסת פס4, אבל כמובן שרוב העותקים הם על הפס5. וראצ׳ט מכר בערך כמו DS בחודש.

אם אתה אומר ש-DS לא מכר כי הוא לא אטרקטיבי במיוחד, אז מזל טוב, זאת בדיוק הנקודה שלי על DS ועל TLOU :)

רימייק או רימאסטר טוב ומצופה ונדרש מוכר נהדר. אתה מסתכל על RE2 (היי, אתה זה שמתעקש ש-TLOU ו-DS הם רימייקים :)) והוא מכר יותר מ-RE7, המשחק החדש בסדרה. הרימאסטר פס4 של TLOU1 מכר כנראה כמו אם לא יותר מהמשחק המקורי. אם משחק שמוכר בעשרות המליונים כמו TLOU לא מצליח להתרומם בכלל בחנויות, אז וואללה כנראה שהוא היה די מיותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2023, 14:38

idan כתב:נדב, אמרת לא מזמן שאין מצב שהרימייק של tlou עלה יותר מ 20 מיליון דולר (בשביל להסביר לי למה סוני גנבים גדולים ולמה הטייטל רימייק זו עבודה בעיניים), אז לפי הנתונים שלך מכירות כמו של דימון סולס היו מספיקות בשביל להפוך אותו להצלחה מסחררת. אם הרימייק, או הרימאסטר לשיטתך, זה עניין פשוט וזול, אז המכירות שהוא צריך לעשות בשביל לגרוף רווח בהתאם מן הסתם.

אני בטוח שהוא רווחי, אבל בכללה כסף שלא הרווחת הוא כסף שהפסדת. אם משחק בקושי מוכר, אפילו אם הוא רווחי, הוא כשל כלכלי. יש הבדל בין רווחיות להצלחה. ובו, אין שום דבר ברימאסטר הזה של TLOU חוץ מאשר cash grab. העובדה שהדבר הזה בזבז כוח אדם של החברה הכי טובה בתעשיה הוא שיקוץ.

idan כתב:ולהשוות בין אלדן רינג לדימון סולס זה מוזר מכל כך הרבה בחינות, אבל אני רק אציין שאלדן רינג מכר “רק” 17.5 מיליון פעם אחרונה שעודכנו בעניין, רק חלק מזה כמובן על הפס5.
DS מכר תוך פחות משנה, על בסיס משתמשים של 13 מיליון,יותר מהמשחק המקורי. הוא גם מכר יותר מהרימייק הקודם של בלופוינט. הוא גם היה הצלחה ביקורתית ולאחריו סוני רכשו את הסטודיו. יש לי תחושה שהם היו מרוצים ממנו, במיוחד כמשחק שיגור, שהוא בכל זאת רימייק למשחק פס3 נישתי.

אלדן רינג מכר כמעט 20 מליון יחידות תוך חצי שנה, כלומר יותר מפי 10 תוך 40% פחות זמן. הוא עדין בטופ 10, גם בחודש האחרון, בכל הטבלאות בעולם וכנראה עומד עכשיו על סביבות ה-25 מליון יחידות. בטח נקבל נתונים בקרוב. לאלדן רינג יכלו לקרא DS4, בדיוק כמו שלדארק סולס יכלו לקרא סימונס סולס 2, הם יותר משחקים באותה סדרה מאשר RE2, RE4 ו-RE7 או GOW לפני ואחרי 2018. זה המשחק סולס החדש של פרום, DS הוא רימייק של המשחק סולס שהתחיל הכל בזמן שכולם בהייפ ענק למשחק סול הבא - אלדן רינג. האם הגיווני שהרימייק ימכור כמו אלדן רינג? ברור שלא. האם המכירות של DS טובות? לא ברור לי באיזה עולם הן טובות. אף מפיצת AAA לא מוציאה משחק בשביל למכור 2 מליון יחידות.

idan כתב:אבל בלי קשר לכל זה, אני לא חושב שמכירות זה השיקול היחידי שצריך להנחות מפיצה. לפי ההגיון הזה ריטרנל שמכר חצי מיליון עותקים לפי אותו עדכון, לא היה צריך להיות קיים, למרות שהוא ארגיובלי המשחק הכי טוב שלהם בשנים האחרונות. גם מטרויד פרים 4 לא היה צריך להיות בפיתוח.
יש קהלים שונים לפלייסטיישן, הם צריכים לדאוג לכולם, במיוחד אחרי שלא נשאר הרבה מצוותי הפיתוח היפנים שלהם ורימייקים למשחקים כאלה זה כנראה הכי טוב שנקבל מצד א׳ שלהם. לא הכל צריך להיות ספיידרמן.

מסכים ב-100%, אבל אני לא חושב שרימייקים זה לדאוג למישהו חוץ מאשר לכיס של סוני. זאת בול הסיבה שאני אומר שמשחקים צריכים להיות בלעדיים לפס5 במקום קרוס ג׳ן וגם גרסאות ה-PC הן טעות. אם משחק מרוויח 15% יותר או פחות לא צריך להיות הפאקטור לסוני כי היא לא EA, היא מחזיקת פלטפורמה. סוני צריכה לתמוך בפלטפורמה שלה. זה פחות או יותר הבסיס לכל הויכוח שלי עם קאז ב-457 שנים האחרונות. אבל הרימייק של TLOU הוא איזו פילונטרופיה לקהל נישתי בפלייסטיישן? לא יודע, לי הוא נראה כמו ההגדרה המילונית של cash grab. וגם DS, על פי המכירות לא נראה שהוא מה שמעריצי souls רצו. ובסופו של יום, עבור שאר האנשים שהם לא מעריצי סולס, BP בוזבזו לשנתיים. אה, וברור שסוני קנו אותם, הם מלכי הרימאסטרים והשחרורים מחדש עכשיו, נינטנדו פתאום בוטנים ליד סוני. אז מן הסתם סוני רוכשת אולפני פורטים ורימאסטרים כמו בלופויינט. וגם אין שום אשמה בבלופויינט, הרימאסטרים שלהם הם מהטובים בתעשיה.

אם סוני רוצה לעשות נישה לשחקני סולס שתמכור 3 מליון עותקים, שתעשה בלאדבורן 2. רימאסטרים קיימים רק בכדי לרפד את הכיס.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21774
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2023, 15:05

לא הבנתי את טענת ה״רק נועד לרפד את הכיס״… זה ברור ונכון לגבי כל מוצר באשר הוא :)
אני שוב שואל - כמה אתה היית מהמר שהרימייק של DS ימכור אם לא 1.5 מליון בשנה הראשונה, מתוך נניח אפילו בסיס משתמשים של 15 מליון? כולם יודעם שזה משחק נכה מאוד מבחינת גיימפליי לעומת משחקי סולס החדשים, שהוא סוג של אבטיפוס למשחקים האלה… אם היה מוכר 4 מליון זה היה בלתי נתפס, 3 מיליון גם לא הייתי מאמין… זה לא משחק שפונה לחמישית מקהל היעד של פלייסטיישן, ממש לא.
וגם לא אלדן רינג.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2023, 15:52

Laskin כתב:לא הבנתי את טענת ה״רק נועד לרפד את הכיס״… זה ברור ונכון לגבי כל מוצר באשר הוא :)
אני שוב שואל - כמה אתה היית מהמר שהרימייק של DS ימכור אם לא 1.5 מליון בשנה הראשונה, מתוך נניח אפילו בסיס משתמשים של 15 מליון? כולם יודעם שזה משחק נכה מאוד מבחינת גיימפליי לעומת משחקי סולס החדשים, שהוא סוג של אבטיפוס למשחקים האלה… אם היה מוכר 4 מליון זה היה בלתי נתפס, 3 מיליון גם לא הייתי מאמין… זה לא משחק שפונה לחמישית מקהל היעד של פלייסטיישן, ממש לא.
וגם לא אלדן רינג.

רק לרפד את הכיס היה לעידן שדבר על הצורך של סוני לעשות קייטרינג לנישות איכותיות כי הם מחזיקת פלטפורמה שצריכה גם לדאוג לאיכות איזוטרית, לא רק לכסף. אז אמרתי שזה נכון, אבל רימייקים הם נטו cash grab ותו לא.

ובנוגע לרימאסטר של DS, הייתי מנחש שהוא ימכור בדיוק ככה, איזה 2 מליון יחידות. וזאת בול הנקודה, שרימאסטר ל-DS ולTLOU הם מהלך לא ברור. לחדש לגמרי משחק שקבל כבר חידוש בדור הקודם ועל הדרך לבזבז זמן וכוח אדם של החברה הכי חשובה שלך זה מוזר. וגם הרימייק של DS הוא מוזר, ועליו כבר התווכחתי הרבה לפני שהוא יצא. וכן, ההשוואה שלו לאלדן רינג שכנראה יחצה גם את ה30 מליון יחידות היא בדיוק על זה - שיש משחקי סולס שהקהל רוצה לשחק ויש משחקי סולס שהקהל כל כך לא רוצה לשחק שהם מוכרים שבריר השברירון. ולא, זה לא כי DS בלעדי לפס5.

כלומר, עוד מיום ההכרזה זה נאמר - DS הוא כנראה המשחק סולס הכי פחות טוב, הכי פחות מלוטש, הכי קלאנקי והכי שבור בכל הסדרה הזאת (עם כוכבית על 2 שלא שחקתי) ולצפות שהוא יהיה איזה להיט זה קצת מנותק. זה רימאסטר לא ברור בעליל.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 14 פברואר 2023, 17:39

לא עשרים מיליון, לא חצי שנה. אתה סתם זורק מספרים. אלדן רינג מכר 17.5 מיליון תוך 9 חודשים, זה הנתון הרשמי האחרון. הוא עשה את זה על מלא פלטפורמות עם בסיס משתמשים של 300 מיליון בערך. כל השוואה בינו לבין משחק שיגור עם בסיס משתמשים מצומצם, שהוא בכל זאת רימייק גרפי למשחק מ 2009, הוא פשוט לא רציני. בחייאת. אתה גם לא יודע כמה דימון סולס מכר היום, אתה לא יודע כמה אלדן רינג מכר על הפס5 עם בסיס משתמשים רחב יותר בזמן היציאה. אתה משווה אותו דווקא למשחק האחרון של FROM, זה שיצא שנה אחריו והתפוצץ בצורה חסרת תקדים עבורם ביחס לכל מה שעשו בעבר, במקום נגיד למשחק המקורי או אפילו משחקים אחרים קודמים שלהם אם רוצים לשמור על מידה כלשהי של היגיון, וקובע על סמך זה מדד להצלחה. פתאום ה"רימאסטר", זה שלטענתך סוני גונבת אותנו עם המחיר שלו כי כל סטודיו סיני יכול לעשות אותו, צריך לעמוד בסטנדרט מכירות של משחק AAA חדש (אולי הוא עמד בהם היום, אנחנו לא יודעים), שזה הגיוני כמו לטעון שיש לו attachment rate יותר גבוה מכמה מהבלעדיים הכי חזקים של הפלייסטיישן4 ולכן מדובר בהצלחה ענקית, יותר גדולה מ GOT ו death stranding, עם שבריר מהתקציב וזמן הפיתוח, אבל זה יגרום לי להרגיש קצת אביעד גליקמן אז אני לא יטען את זה.

אבל הקביעה שהוא לא מה שמעריצי סולס רצו, כי רק 10%+ מהמשתמשים על הקונסולה, שהיה כמעט בלתי אפשרי להשיג, ועוד במחיר סביר, קנו אותו, ועוד ב 70S לרוב.. היא קביעה בלתי מבוססת במקרה הטוב, מופרכת ממש. ואמנם המשחקים הקודמים שסוני בחרו לעשות להם רימייקים כמו sotc ו MediEvil הם לא בדיוק שיאני טבלאות המכירות, אבל נדב יודע בוודאות שסוני ציפתה לדפוק את הקופה, ציפתה משום מה שדימון סולס ימכור כמו משחקי FROM החדשים יותר, המצליחים יותר, הטובים יותר בחלקם, אלה שנמצאים על כמה פלטפורמות - שאין לה אפשרות לעשות להם רימייק ולכן לא רלוונטים בשום צורה - כאילו יש איזו היסטוריה ענפה של רימייקים מהסוג הזה עם attachment rate של BOTW. ממש טונות של כסף שסוני השאירו על השולחן, כואב הלב על ג'ים ראיין. בכלל, כמה רימייקים גרפים/רימאסטרים מכרו יותר מהמשחק המקורי אי פעם? אני מוכן להתערב שהרשימה הזאת קצרה ביותר, מבדיקה זריזה ייתכן אפילו ש sotc ו DS הם המשחקים היחידים שנמצאים בה. נו, כל אחד יכול לקבוע מדד שרירותי להצלחה, שלי אפילו הגיוני :)

אבל הכי מצחיק שאתה מבקש בלאדבורן 2 כאילו זה איזה משהו ששולפים מהתחת. בלופוינט, כמו שאתה יודע היטב, הם סטודיו שעד sotc עשה רימאסטרים, לשיטתך הם עד היום עושים רימאסטרים, אבל עכשיו גם לזמן שלהם אנשים צריכים לדאוג? ולא בגלל שהרימייק לא טוב, לא בגלל שהוא לא התקבל יפה והוכח שמדובר במשחק נוראי שלא עומד במבחן הזמן, לא בגלל שהם לא התקדמו כסטודיו, בגלל המכירות שלו... שאפילו לא התקרבת לאיכשהו להוכיח שהן לא טובות ביחס לציפיות של סוני או בכלל. נו טוב, מה אני יגיד לך, מזל שאתה לא מנהל את סוני ואני מקבל את הרימייקים שאני רוצה:)

אם כי לדעתי Shuhei Yoshida דחף לרימייק הזה במידה רבה בגלל ההיסטוריה שלו איתו, כמו שהוא דחף ש GR2 יהיה פרוייקט הרבה יותר גדול ממה שהוא תוכנן להיות וכמו שהיה חשוב לו ש TLG לא ימות. לא כל ההחלטות האלה התבררו בהכרח כדבר הכי כלכלי שיש, אבל הייתי מרוצה מכולם. אני מעריך שלהרמן הולסט יש גישה קצת אחרת, אולי קצת פחות סנטימנט למפתחות יפניות, אז אם אין לבלופוינט חופש לעשות מה שבא להם (יכול להיות שיש להם, לא יודע), אולי בעתיד אתה תהיה מרוצה יותר לדאבוני. שיהיה בהצלחה עם הרימייק של הורייזן :P

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2023, 19:20

idan כתב:לא עשרים מיליון, לא חצי שנה. אתה סתם זורק מספרים. אלדן רינג מכר 17.5 מיליון תוך 9 חודשים, זה הנתון הרשמי האחרון. הוא עשה את זה על מלא פלטפורמות עם בסיס משתמשים של 300 מיליון בערך, כל השוואה בינו לבין משחק שיגור עם בסיס משתמשים מצומצם, רימייק גרפי למשחק מ 2009, הוא פשוט לא רציני. אתה גם לא יודע כמה דימון סולס מכר היום, אתה לא יודע כמה אלדן רינג מכר על הפס5 עם בסיס משתמשים רחב יותר בזמן היציאה. אתה משווה אותו דווקא למשחק האחרון של FROM, זה שיצא שנה אחריו והתפוצץ בצורה חסרת תקדים עבורם ביחס לכל מה שעשו בעבר, במקום נגיד למשחק המקורי או אפילו משחקים אחרים קודמים שלהם אם רוצים לשמור על מידה כלשהי של היגיון, וקובע על סמך זה מדד להצלחה. פתאום ה"רימאסטר", זה שלטענתך כל סטודיו סיני יכול לעשות, שסוני גונבת אותנו עם המחיר שלו, צריך לעמוד בסטנדרט מכירות של משחק AAA חדש (אולי הוא עמד בהם היום, אנחנו לא יודעים), שזה הגיוני כמו לטעון שיש לו attachment rate יותר גבוה מכמה מהבלעדיים הכי חזקים של הפלייסטיישן4 ולכן מדובר בהצלחה ענקית, יותר גדולה מ GOT ו death stranding, עם שבריר מהתקציב וזמן הפיתוח, אבל זה יגרום לי להרגיש קצת אביעד גליקמן אז אני לא יטען את זה.

אם אתה רוצה לדייק במספרים זה 17.5 מליון ב-7 חודשים, לא 9. המשחק יצא ב-25 לפברואר והדוח מכירות היה עד סוף הרבעון שנגמר בסוף ספטמבר. סורי שאמרתו חצי שנה ולא דייקתי עם 7 חודשים - my bad.

ובנוגע לרנט הארוך על בסיסי משתמשים וכו׳, כמו שאמרתי כבר, לא ציפיתי שאלדן רינג והרימייק של DS ימכרו אותו דבר. גם אמרתי ללאסקין במפורש שחשבתי שהוא ימכור בסביבות ה-2 מליון. אלדן רינג היה רפרנס לאיפה סדרת סולס עומדת היום.

idan כתב:אבל הקביעה שהוא לא מה שמעריצי סולס רצו, כי רק 10%+ מהמשתמשים על הקונסולה, שהיה כמעט בלתי אפשרי להשיג, ועוד במחיר סביר, קנו אותו, ועוד ב 70S לרוב.. היא קביעה בלתי מבוססת במקרה הטוב, מופרכת ממש. ואמנם המשחקים הקודמים שהם בחרו לעשות להם רימייקים כמו sotc ו MediEvil הם לא בדיוק שיאני טבלאות המכירות, אבל נדב יודע בוודאות שסוני ציפתה לדפוק את הקופה, ציפתה משום מה שדימון סולס ימכור כמו משחקי FROM החדשים יותר, המצליחים יותר, הטובים יותר בחלקם - שאין לה אפשרות לעשות להם רימייק ולכן לא רלוונטים בשום צורה - כאילו יש איזו היסטוריה ענפה של רימייקים מהסוג הזה עם attachment rate של BOTW. ממש טונות של כסף שסוני השאירו על השולחן, כואב הלב על ג'ים ראיין. בכלל, כמה רימייקים גרפים/רימאסטרים מכרו יותר מהמשחק המקורי אי פעם? אני מוכן להתערב שהרשימה הזאת קצרה ביותר, מבדיקה זריזה ייתכן אפילו ש sotc ו DS הם המשחקים היחידים שנמצאים בה. נו, אתה רואה, כל אחד יכול לקבוע מדד שרירותי להצלחה, שלי אפילו הגיוני :)

אם ה10+ מליון אנשים שקנו את סולס 3 או הכנראה כבר צפונית ל-20 מליון אנשים שקנו את אלדן רינג מעוניינים ברימייק של DS, איפה הוא ברשימות טופ 20 ברחבי העולם? ברבעון האחרון סוני מכרה איזה 7 מליון יחידות, לא ראיתי את המשחק צף במקום כלשהו. המשחק הזה הוא סופר נישה בקהל הרחב וגם בתת קבוצה של אנשים שכן משחקים סולס הוא די נישתי.

כלומר, זה לא שכשהפס5 תגיע ל-100 מליון יחידות פתאום יהיו 10 מליון עותקים של DS. הבסיס משתמשים הוא לא זה שעצר את המשחק הזה מלמכור, כי הוא מאוד נישה. וכן, גם sotc, לא מכחיש.

idan כתב:אבל הכי מצחיק שאתה מבקש בלאדבורן 2 כאילו זה איזה משהו ששולפים מהתחת. בלופוינט, כמו שאתה יודע היטב, הם סטודיו שעד sotc עשה רימאסטרים, לשיטתך הם עד היום עושים רימאסטרים, אבל עכשיו גם לזמן שלהם אנשים צריכים לדאוג? ולא בגלל שהרימייק לא טוב, לא בגלל שהוא לא התקבל יפה והוכח שמדובר במשחק נוראי שלא עומד במבחן הזמן, לא בגלל שהם לא התקדמו כסטודיו, בגלל המכירות שלו... שאפילו לא התקרבת לאיכשהו להוכיח שהן לא טובות ביחס לציפיות של סוני. נו טוב, מה אני יגיד לך, מזל שאתה לא מנהל את סוני ואני מקבל את הרימייקים שאני רוצה:)

אה? ביקשתי בלאדבורן 2 מבלופויינט? וכן, בלופויינט עושים רימייקים מצויינים. DS הוא בחירה ממש מוזרה לרימייק מכל האפשרויות שיש להם, ביחוד שעם היחסים של סוני והחברות היפניות אז בערך כל משחק מדור הפס1 והפס2 זמין להם (ע״ע העובדה שהם עובדים על MGS עכשיו).

idan כתב:אם כי לדעתי Shuhei Yoshida דחף לרימייק הזה במידה רבה בגלל ההיסטוריה שלו איתו, כמו שהוא דחף ש GR2 יהיה פרוייקט הרבה יותר גדול ממה שהוא תוכנן להיות וכמו שהיה חשוב לו ש TLG לא ימות. לא כל ההחלטות האלה התבררו בהכרח כדבר הכי כלכלי שיש, אבל הייתי מרוצה מכולם. אני מעריך שלהרמן הולסט יש גישה קצת אחרת, אולי קצת פחות סנטימנט למפתחות יפניות, אז אם אין לבלופוינט חופש לעשות מה שבא להם (יכול להיות שיש להם, לא יודע), אולי בעתיד אתה תהיה מרוצה יותר לדאבוני. שיהיה בהצלחה עם הרימייק של הורייזן :P

אם זה פרוייקט תשוקה בסוני אז לבריאות, לפרוייקטי תשוקה לא צריך סיבה או הגיון. וכן, עם הזמן זה רק מחמיר. אם DS היה משחק שאי אפשר לשחק אפילו על הפס4, tlou כבר היה משחק שזמין וגם רץ ב4k/60 ואיכשהו עדין קבל רימאסטר חדש. ועכשיו הורייזן כבר שובר שיא כמשחק פס4 שכבר רץ ב4k/60 על הפס5. הצעד הבא הוא רימייק לGOW:R או משהו כזה, אין לי מושג כמה נמוך הם הולכים לרדת עם רימאסטרים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38326
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2023, 19:45

idan כתב:נו טוב, מה אני יגיד לך, מזל שאתה לא מנהל את סוני ואני מקבל את הרימייקים שאני רוצה:)

אם אני הייתי מנהל את סוני אז הורייזן, מיילס ו-GT היו מפותחים מהיום הראשון לדור הבא בלבד.

סנטה מוניקה היו מפוצלים לשני צוותים וכך גם GOW:R שהיה מפוצל לשני משחקים. הצוות הגדול היה מפתח משחק שני בטרילוגיה בscope קטן יחסית קרוס ג׳ן, כמו GOW:R, שהיה יוצא בתחילת 2021. הצוות הקטן היה עובד על משחק דור הבא על מלא, כזה שמציג קפיצה סטייל gow2 ל-gow3, שסוגר את הטרילוגיה החל מ-2018 כשב-2021 הצוות הגדול היה מצטרף אליהם להפקה מלאה לחגים 2024.

הרימייק של tlou לא היה קיים וכך גם factions. הצוותים האלה היו עובדים על הרחבה לtlou2 בלעדית לדור הבא. וגם הרימייק של DS לא היה קיים, בלופויינט היו עושים רימייק ל-mgs3.

לא יודע מה אתה חושב על זה, אבל היקום המקביל הזה מרגיש לי כיף פי כמה משלנו.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 30 אורחים