נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 פברואר 2019, 21:39

ואו, ninja blade, אני עדין זוכר את e3 הזאת והדמו שיצא אחרי ל360.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 28 פברואר 2019, 23:13

swym כתב:
לא, לא, פה אתה כבר מבלבל לגמרי: המשחקים של רוקסטאר הם console sellers שגם מגיעים בבאנדלים ואנשים מחכים להם בשביל לקנות קונסולה. שיווק ופרסום של גרסת הקונסולה היא מכפיל מכירות עצום בשבילם - והם צריכים ליידע טוב את הקהל כי מדובר בסופו של דבר בקהל פחות מעורה. על הPC אין את העניין הזה, ואפשר לראות איך גם כשהמשחק יוצא באיחור של שנתיים וללא מאמצי שיווק גדולים הוא הופך למשחק הכי פופולארי על הפלטפורמה.
הם גם תמיד מוסיפים משהו לגרסת הPC המאוחרת ככה שיש לשחקנים אפילו הצדקה פסיכולוגית לדאבל-דיפיניג ורוקסטאר ממשיכה לספור את המזומנים. אני מן הסתם הייתי מעדיף שגרסת הPC תצא במקביל ואולי תחסוך לי רכישה כפולה, אבל בסופו של דבר זה מה שקורה עם המשחקים שלהם.

צריך גם לדעת להבדיל בין חברה מערבית כמו רוקסטאר שהיה לה נוכחות תמידית ב-PC ובכל זאת המשיכה לקבל את אותן החלטות עסקיות לתמוך בו באיחור, לבין חברה כמו נאמקו שמגיעה מיפן - שם כמעט לא הכירו את שוק הPC בתקופה הטרום-דיגיטלית שלו.
אבל אפילו במקרה הזה, גם נאמקו עצמה (Dead to Rights) וגם Form Software (נינג'ה בלייד) הגיעו עם קצת רקע לPC עוד לפני Dark Souls. אבל גם הן יודעות איפה החמאה מרוחה ואיפה מתח הרווחים גבוה יותר: יש הבדל בין למכור מליון עותקים בבאנדל של שישה משחקים ב-12$ לבין למכור מליון עותקים ב-60$, ועל ה-PC הבאנדלים נפוצים הרבה יותר. לי יש את כל הטרילוגיה ככה שאני לבד נספר אצלם בתור שלושה עותקים (אולי אפילו יותר, תלוי איך הם סופרים את ההוצאות המחודשות), אבל זה לא שבאמת הוצאתי כסף על Dark Souls רק כי רציתי לקנות את המשחק, והתרומה שלי למאזן של נאמקו מסתכם בדולרים בודדים.


ועדיין אין פה הגיון כלכלי אלא אם כן מספר הדאבל דיפינג ניכר, ואם זה כך לא יפריע להם לשחרר נתון שיסתום את הביקורת על איך רוקסטר היא החברה היחידה שלא מצליחה להוציא משחק במקביל על 3 פלטפורמות.

אתה באמת מנסה לעשות ספין על דארק סולס כשהמשחקים האלה מוכרים מיליונים בשיגור על המחשב ומהנתון האחרונים היא גרסת המשחק הנמכרת ביותר?
כן, גם מונסטר האנטר נקבל רק בבאנדלים. ואיך תסביר שקאפקום עד המשחק האחרון לא שחררה את הסדרה על קונסולות הביתיות, למרות הניסיון שלהם בשוק? או עשרות דוגמאות אחרות של משחקים וז'אנרים שחברות החליטו מניסיונים לא להוציא למחשב רק כדי שאחר כך יתגלה שיש להם מקום על הפלטפורמה ומוכרים כמות נאה?

לא צריך להמציא תירוצים לרוקסטאר. כנראה שיש להם (ולמשחקים שלהם) הרגלים שהם לא מצליחים להיפטר מהם. אולי מתקופת הבלעדיות לפס2 וההגיון היותר גדול אז לא למהר עם גרסת מחשב פיזית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 פברואר 2019, 23:17

תקנה מניות של t2 ובישיבת מחזיקי המניות הבאה תשאל אותם אם הם רואים רווחים גדולים מדאבל דיפינג. חברה ציבורית, לך על זה.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 28 פברואר 2019, 23:52

אם הם לא מספקים נתון פשוט כמו חלוקת מכירות לפי פלטפורמה, אז הם לא ייתנו כזה.

ההגיון הכלכלי בלשחרר גרסת מחשב בו-זמנית ברור כשמש. ההגיון הכלכלי כנגד זה הוא מיתוס שבכל שנות קיומה של החברה לא התקבל נתון שיצדיק אותו ולא תקף לשום חברה אחרת.
אני רק מתנגד לקו שאומר שהם לבטח עושים את הדבר הכי טוב כי הם חברה גדולה וכו וכו'. בסדר, גם מחלקת ה PR של THQ חשבו שזה רעיון טוב לעשות AMA ב 8chan ואת התוצאות אנחנו רואים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 01 מרץ 2019, 00:04

מי בתעשיה כן מספק מספרים מדוייקים לפי פלטפורמה? כמעט אף אחד.

ולא, ההגיון הכלכלי בשחרור בו זמנית לא ברור כשמש. לא הצלחת להוכיח שהם ימכרו אפילו עותק אחד נוסף אם הם ישגרו באותו יום. אבל אתה כן מפספס את כל הדאבל דיפינג כך שכן תמכור פחות מהמובן הזה. כל עוד אין לך שמץ של הוכחה שגרסת ה-PC בשיגור תמכור יותר מגרסת הPC באיחור של שנה וחצי, אין לך באמת שום ביסוס במציאות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 03 מרץ 2019, 09:03

לא צריך להמשיך ולהתלות בקונספירציות מגוחכות או בדוגמאות לא רלוונטיות של קאפקום: כשרוקסטר עשתה את מקס פיין 3 שרץ על אותו המנוע, לא היתה לה בעיה להשיק אותו כמולטיפלטפורם. זה כשלעצמו ממחיש מצויין שזה לא עניין טכנולוגי אלא עניין שיווקי: מקס פיין הוא לא GTA ולכן לעולם לא היה זוכה לאותו double dipping.

למעשה, גם הAMA שTHQN עשו רק נתן להם עוד כותרות - ובסופו של דבר הדבר היחיד שישאר מהן זו התזכורת ש-THQ זה מותג שקיים גם היום ולא פשט את הרגל לפני חצי עשור. צריך להבין שאת רוב התעשייה ובטח את רוב השחקנים לא מעניינות השמצות של כמה בלוגרים בעיתונות המשחקים או פרוגרסיביים בשוליים (אלו שיודעים בכלל מה ההבדל בין 4chan ל-8chan, יודעים שגם שresetera יותר גרוע משניהם). אם לסהרוריים האלו היה משקל מעבר לcirclejerk שלהם אז משחקים כמו Kingdom Come Deliverance היו נחסמים להפצה, ויוטיוברים כמו Pewdiepie היו נמחקים.

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 03 מרץ 2019, 11:00

לא מבין איך זה בכלל עדיין דיון.... רוקסטאר יכולה לשחרר את GTA מתי שבא לה ואנשים עדיין יקנו את המשחקים שלהם פעמיים ושלוש פעמים... לא מעניין את שחקני ה-PC שהם מקבלים אותו באיחור, ועובדה - אפילו ב-2018 המשחק GTA V עדיין מופיע בטופ 10 של המשחקים הכי נמכרים בSTEAM. הם מגדירים מחדש את המונח "רגליים ארוכות", גם כשהם יוצאים שנתיים אחרי הגרסאות האחרות. קאז רוצה נתונים - שילך וישיג אותם בעצמו, אני לא חושב שמישהו צריך להוכיח לו משהו מעבר, מה גם שלא בטוח שרוקסטאר בעצמם יכולים לדעת מי רכש פעמיים ומי לא, רק מי שנרשם לאונליין שלהם אולי, ולאו דווקא כולם עשו זאת ולאו דווקא תחת אותו שם משתמש. בקיצור - נתונים מדוייקים לא יהיו בשום מקום, אפשר רק להשתמש בשכל ולהבין שהם רק הרוויחו מכך, אלא אם מתעקשים שלא להפעיל אותו ולשחק אותה ראש קטן.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 03 מרץ 2019, 20:11

ואתם נצמדים לתופעת הדאבל דיפינג כאילו אי פעם קיבלנו נתון לגביה. אז...? אני מעדיף להיצמד למה שכל התעשייה מלבד רוקסטאר בוחרת לעשות מאשר להישען על מיתוס שלא קיבל ביסוס אף פעם. וגם במי שמוציא מאוחר יותר, הוא עדיין עושה את זה מהר יותר מרוקסטאר. לא, זה לא עניין טכנולוגי. כנראה הרגלים שלא מצליחים לשנות והרכב אנשים שלא מעניין אותם יותר מדי לדחוף לזה (כמו למשל אטלוס והטינה שלהם לפלטפורמת המחשב. אגב, פרסונה הוא עוד דוגמה למשחק שיימכור מצויין על המחשב אבל אטלוס חברה הזוייה, ובתקווה סגה מצליחים להכניס להם הגיון).

רגע, סווים מצדיק את הבחירה של THQ לשייך את עצמה עם 8chan? את תגובות סרות הטעם שהם נתנו ב AMA והשתייכו איתם? בלוגרים שוליים = כל אתרי הגיימינג המרכזיים + אתרים גדולים מחוץ לתעשייה? lol. אתה יודע שהאיש התנצל (התנצלות עצלה ולא מספקת), התחיל בבקרת נזקים ועכשיו כולם שותקים (כולל המנכל) בתקווה שזה יחלוף.

מדאיג מאוד שגם לפורום הזה הגיעו שלוחות של התופעה שמנסה להלבין שיתוף פעולה בין מחלקת PR לבין אתר ידוע לשמצה וחסום ע"י גוגל בשל שיתוף CP ושאר דברים מחליאים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 03 מרץ 2019, 20:46

התעשיה לא מוכרת 100 מליון עותקים וממשיכה להיות המשחק אונליין השלישי הכי פופולרי כשהמשחק בן 5.5 שנים. חוקים של COD לא חלים פה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 05 מרץ 2019, 16:05

Kazz כתב:רגע, סווים מצדיק את הבחירה של THQ לשייך את עצמה עם 8chan? את תגובות סרות הטעם שהם נתנו ב AMA והשתייכו איתם? בלוגרים שוליים = כל אתרי הגיימינג המרכזיים + אתרים גדולים מחוץ לתעשייה? lol. אתה יודע שהאיש התנצל (התנצלות עצלה ולא מספקת), התחיל בבקרת נזקים ועכשיו כולם שותקים (כולל המנכל) בתקווה שזה יחלוף.

מדאיג מאוד שגם לפורום הזה הגיעו שלוחות של התופעה שמנסה להלבין שיתוף פעולה בין מחלקת PR לבין אתר ידוע לשמצה וחסום ע"י גוגל בשל שיתוף CP ושאר דברים מחליאים.

לא מצדיק שום בחירה, רק אומר שזה לא ישנה שום דבר.
אתה צריך להבין שאתרי הגיימינג "המרכזיים" היום הם לא רלוונטיים כמו בעבר ובדרך כלל נוסבים מ-circlejerk ל-circlejerk של היסטריה מפוברקת וזעקות שבר: פעם זו היתה התבטאות של מישהו מGOG בטוויטר שעצבנה אותם, פעם זה נינטנדו שהעזה לפטר אשת PR שחילטרה כ-camgirl, או Riot שהעזו לפטר עובדים שהתנהגו כמו חרא לקהל הגיימרים שלהם, חודש שעבר זה המנכ"ל של אקטיוויזן שהעז לפטר עובדים שהחברה לא צריכה, בשבוע שעבר זו היתה בחירה של איזשהו איש PR מנורדיק לעשות AMA דווקא ב-8chan, והשבוע גם החדשות האלו כנראה ישכחו: הם עברו לטרף הבא בדמות המשחק Rape Day שואלב אולי ואולי לא תאפשר להפיץ בסטים. להתנצלות אין משמעות (והיא תמיד לא תספק אותם), ולפיטורים או הליכי משמעת של עובד כזה או אחר אין משמעות. תמיד יהיה משהו חדש להתלהם ממנו כי צריך להמשיך ולייצר כותרות, אבל זה לא משנה לכל מי שנמצא בתעשייה ולמד לסנן את רעש הרקע הזה.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 08 מרץ 2019, 11:36

'איזשהו איש PR' = ראש המחלקה שלהם. בדוגמאות שרשמת שאני מכיר את הפרטים - הכעס היה מוצדק ומתבקש. אני לא מבין מה אתה רוצה.

--

התעשיה לא מוכרת 100 מליון עותקים וממשיכה להיות המשחק אונליין השלישי הכי פופולרי כשהמשחק בן 5.5 שנים. חוקים של COD לא חלים פה.


גם חוקים של GTA לא חלים על RDR, משחק שאין לו יתד על פלטפורמת המחשב.

רוצה הוכחה שרוקסטאר/2K מקבלים או לא מקבלים החלטות שהם no-brainer מבחינה פיננסית? השנה היא 2019 והדרך היחידה לשחק את RDR1 על פלטפורמה עכשווית היא ע"י עותק של גרסת ה360 באמצעות התמיכה לאחור של XB1.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 08 מרץ 2019, 12:24

RDR1 הוא קטסטרופה טכנית, אומרים שלהמיר את קוד הספגטי שלו לפלטפורמה אחרת ידרוש כישוף שחור.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 08 מרץ 2019, 13:49

רוקסטאר לא אמרו דבר בעניין אז למה אתה מאמין לזה? אני בטוח שהם יכולים להקדיש צוות לזה והמיליונים שהרימאסטר ימכור יצדיקו את ההשקעה בקלות.

עוד דוגמה: אקטיויז'ן ישבו על קראש שנים 'למרות שלהם יש נתונים' ורק ביקוש של קהל ותמיכה של סוני הביאו לעולם את הרימייק. והפלא ופלא הוא מוכר 10 מיליון ומדהים אותם. ובזכותז זה עשו רימייק לספיירו שגם מכר טוב.

אז לא, להסתמך רק על זה שמפיצות 'יודעות טוב יותר' זה לא טיעון.

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי BiA » 08 מרץ 2019, 14:02

רוקסטאר לא אמרו כלום אבל זה נכון, לא יודע אם ברמת ספגטי קוד אבל היה המון בלגן טכני בפיתוח כמעט עד הסוף. והנה מה שהם אמרו בזמנו על RDR ל-PC:
here is just one title absent from our PC release plans – that game of course being Red Dead Redemption, and of course we’re well aware that some fans have been asking for it. All we can say is that whenever it is viable (technically, developmentally and business-wise) for us to release a game for PC (or any other particular platform) – we will and we usually do; unfortunately, that is just not the case 100% of the time for all platforms.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 08 מרץ 2019, 14:04

הדוגמאות שלך כל כך לא קשורות שזה מדהים. יש הבדל בין להוציא מליונים על לפתח משחק שחושבים שהוא יהיה פופולרי (ולאף אחד אין באמת את הנתונים על כמה קראש באמת פופולרי עד שהמשחק אשכרה יוצא, אתה ממש חכמולוג בדיעבד) לבין לבחור תאריך שגור הוא תהומי. רוקסטאר יודעים מצויין על פי gta4 ו-5, שני משחקים שמחייבים שימוש בסושיאל קלאב, כמה דאבל דיפינג יש. להם יש מספרים ואתה? אתה בעיקר שולף דברים המטוסיק. אפילו ההנחת בסיס שלך שהמשחק היה מוכר יותר על הpc אם הוא היה יוצא עליו בשיגור מוטעה מהבסיס כי זה משחק זנב ארוך.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 08 מרץ 2019, 17:27

לא זוכר איך חשבונות בסושיאל קלאב עובדים על פני פלטפורמות אז אני לא יודע אם בדרך הזו הם יודעים כמה דאבל דיפינג יש. זה שיש להם מספרים לא סותר את זה שזה לא מבטיח שהם ייפעלו בדרך שעולה מהמספרים האלה. כמו שאנחנו רואים בכל מיני דוגמאות בתעשייה.

אני מחפש תימוכין כלכלי לבחירה של רוקסטאר שאינו טיעון של 'הם יודעים טוב יותר, אם זה היה משתלם יותר זה היה קורה'.

לאקטיויז'ין אין מושג כמה קראש יכול להיות פופלארי? אתה מדבר על כל הנתונים שיש להם של משחקי עבר? היות המשחק אייקון? זה שהמעריצים המשיכו 'להציק' שהם רוצים משחק קראש? סקרי שוק ושאלונים? אם אקטיויז'ן לא יכולים להיות חכמים לא-בדעיבד לגבי מוצר שלהם אז מי כן? אז כל עסקי הצפי והתחזיות ושיווק הוא חרטא ברטא וכל משחק הוא סימן שאלה וסיכון אדיר שהמפיצה לא יכולה להעריך אף בסיס למכירות?

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 10 מרץ 2019, 12:08

Kazz כתב:'איזשהו איש PR' = ראש המחלקה שלהם. בדוגמאות שרשמת שאני מכיר את הפרטים - הכעס היה מוצדק ומתבקש. אני לא מבין מה אתה רוצה.

זה שאתה חושב שהכעס היה מוצדק ומתבקש רק ממחיש שאתה חלק מהרעש הסטטי הזה. בשורה התחתונה כל הדברים האלו עברו ונשכחו ממזמן, כי מה שמעניין את אלו שמשתתפים בהיסטריה המפוברקת מאינטרס כזה או אחר זה רק להזדעק על הפרשה התורנית בלי להתייחס להשלכות.
העובדה שניבאתי אחד לאחד את מה שקרה בפועל עם Rape Day (היסטריה מפוברקת עוד לפני שהמשחק אושר להפצה, ואלב בסוף מחליטה לא להפיץ את המשחק, אנשים שקראו לה לא להפיץ את המשחק בכל זאת מתעצבנים על התגובה של ואלב) צריכה להמחיש כמה המעגל הזה כבר הפך לצפוי ולא רלוונטי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 10 מרץ 2019, 12:46

Kazz כתב:לא זוכר איך חשבונות בסושיאל קלאב עובדים על פני פלטפורמות אז אני לא יודע אם בדרך הזו הם יודעים כמה דאבל דיפינג יש. זה שיש להם מספרים לא סותר את זה שזה לא מבטיח שהם ייפעלו בדרך שעולה מהמספרים האלה. כמו שאנחנו רואים בכל מיני דוגמאות בתעשייה.

אני מחפש תימוכין כלכלי לבחירה של רוקסטאר שאינו טיעון של 'הם יודעים טוב יותר, אם זה היה משתלם יותר זה היה קורה'.

לאקטיויז'ין אין מושג כמה קראש יכול להיות פופלארי? אתה מדבר על כל הנתונים שיש להם של משחקי עבר? היות המשחק אייקון? זה שהמעריצים המשיכו 'להציק' שהם רוצים משחק קראש? סקרי שוק ושאלונים? אם אקטיויז'ן לא יכולים להיות חכמים לא-בדעיבד לגבי מוצר שלהם אז מי כן? אז כל עסקי הצפי והתחזיות ושיווק הוא חרטא ברטא וכל משחק הוא סימן שאלה וסיכון אדיר שהמפיצה לא יכולה להעריך אף בסיס למכירות?

אה, אז יש להם את הנתונים, הם פשוט אנשים משוגעים כאלה שפועלים בניגוד לנתונים שלהם. אתה מבלבל בצורה קשה בין זה שאתה ממש רוצה שמשחקי רוקסטאר יצאו עם הקונסולות ל-PC לבין רווחיות של זה ל-T2. אתה מחפש טיעון טוב יותר מ"הם יודעים טוב יותר"? בטח, הנה אחד -> double dipping. אתה יודע למה אני ממתין? שתביא לפה יתרון כלכלי להוציא את המשחק יחד עם גרסת הקונסולות למשחק בקליבר של GTA.

בנוגע לקראש - לא היה משחק קראש פופולרי כבר 20 שנים, המותג הזה בייסיקלי מת. לא, אתה לא יכול לנחש לפי מכירות מלפני 20 שנים איך משחק ימכור ובטח ובטח ובטח שאתה לא יכול לפי "בקשות שחקנים" כי השחקנים שעושים רעש באינטרנט הם בדיוק אותם 10,000 אנשים צעקנים. אף אחד בחלומות הכי אופטימים שלו לא חשב שקראש ימכור יותר מ-10 מליון עותקים, ביחוד כשזה פי 2 יותר מהמשחק האחרון בסדרה לפלייסטיישן.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 10 מרץ 2019, 20:40

מישחקי קראש לא קיבלו טיפול aaa
כבר שנים ,לא מפתיע שהוא לא היה בצמרת שנים
בתקופת הps1 ,נוטי דוג השקיע הרבה מאוד בסדרה
1 לטעמי לא היה כזה טוב
אבל זה היה בתחילת המעבר לקונסולות 3d
ככה שזה מובן
אבל 2-3 היו מאוד טובים ,וזכו להמון פופולריות
אחרי הps1 ,נוטי דוג כבר לא היתה בתמונה

גאק ודקסטר מכרו טוב ,וקיבלו ביקורות טובות

עם אקטיוויזיון היתה משקיעה הרבה בקראש
הסידרה כניראה היתה מצליחה גם היום

מאריו מאוד פופולרי ,ואפילו פלטפורמר מהחלשים של נינטנדו ,כמו קירבי ,עדין מוכר טוב
יש שוק לפלטפורמרים ,ויש מקום לקראש
במיוחד היום בpc ,ps4,xbo
איפה שחסר פלטפורמרים גדולים ,אבל צריך משחק טוב לזה
בינתים הרבה פלטפורמה אינדי מצליחים
אבל זה יחסי ,כי נימכרים בזול ובלי הפקה ופרסום
של aaa
משחק קראש גדול ,בטח ימכור כמה מיליונים טובים

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 16 מרץ 2019, 20:56

DrKeo כתב:
אה, אז יש להם את הנתונים, הם פשוט אנשים משוגעים כאלה שפועלים בניגוד לנתונים שלהם. אתה מבלבל בצורה קשה בין זה שאתה ממש רוצה שמשחקי רוקסטאר יצאו עם הקונסולות ל-PC לבין רווחיות של זה ל-T2. אתה מחפש טיעון טוב יותר מ"הם יודעים טוב יותר"? בטח, הנה אחד -> double dipping. אתה יודע למה אני ממתין? שתביא לפה יתרון כלכלי להוציא את המשחק יחד עם גרסת הקונסולות למשחק בקליבר של GTA.

בנוגע לקראש - לא היה משחק קראש פופולרי כבר 20 שנים, המותג הזה בייסיקלי מת. לא, אתה לא יכול לנחש לפי מכירות מלפני 20 שנים איך משחק ימכור ובטח ובטח ובטח שאתה לא יכול לפי "בקשות שחקנים" כי השחקנים שעושים רעש באינטרנט הם בדיוק אותם 10,000 אנשים צעקנים. אף אחד בחלומות הכי אופטימים שלו לא חשב שקראש ימכור יותר מ-10 מליון עותקים, ביחוד כשזה פי 2 יותר מהמשחק האחרון בסדרה לפלייסטיישן.


להגיד משהו לא נחשב לטיעון אם אתה לא יכול להביא אף ביסוס לגביו. ולכן הסוגייה נשארה להאמין בדרכי פעולה של רוקסטאר (ובכלל) כ'תורה מסיני'.
הנתונים מוכחים שגרסאות מחשב מוכרות טוב יותר כשהם יוצאות במקביל. אתה יכול להשוות את משחקי קאפקום כיום לבעבר או לראות את הגישה של כל המפיצות לשחרר במקביל, ואם לא אז כמה שיותר מהר. MHW מכר יותר על המחשב מאשר על ה XBOX ואם היה יוצא במקביל אז כנראה שהוא היה מוכר אף יותר טוב. זה תקף לכל גרסת משחק. גם משחק פס4\סוויטצ' ימכור יותר טוב אם הגרסה יוצאת במקביל ולא אחרי שנה.

בכל אופן נקודת ההנחה שלה שגוייה מלכתחילה. RDR הוא לא בקאליבר של GTA, בטח לא על המחשב. אז אי אפשר אוטומטית להחיל את מה שמתאים ל GTA עליו.

--

מה זה משנה שלא היה משחק קראש פופולארי X שנים? אדרבא ואדרבא. אם אחרי כל זה עדיין יש קהל שרצה וביקש שהמותג יחזור אז אקטיויז'ן צריכים להיות מודעים לזה. יש להם את כל הכלים והאמצעים להבין ששווה לנסות להחזיר אותו. כאילו באמת, כל הקיקסטראטרים של משחקים וזכיונות נושנים ושוליים ופחות פופולאריים מקרש שזכו לתהודה וגם להצלחה מסחרית אבל לאקטיויז'ן לא נופל האסימון שאולי צריך לעשות משהו עם קראש? זה דוגמה קלאסית של טאנל ויז'ן של מפיצה וקבירת IP בעוד שהם מתרכזים רק בהפקות של מאות מיליוני דולרים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 מרץ 2019, 21:02

רגע רגע רגע, הבאת כרגע את MHW כדוגמה למשחק שיצא מאוחר ל-PC אבל מכר נהדר אז... לא כרגע הבהרת את הנקודה שלנו בצורה הכי מושלמת שיש?

ולא, משחק שהיה פופולרי לפני 20 שנים לא הופך אותו אוטומטית לפופולרי היום. כל כך קל להסתכל דרך משקפי הבדיעבד ולברבר על איך ידעת כל הזמן שקראש ימכור יותר מ-10 מליון יחידות, אבל לא ידעת את זה ואם ידעת אז תפנה אותנו להודעה שבה אמרת את זה.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 16 מרץ 2019, 23:16

[quoteמה זה משנה שלא היה משחק קראש פופולארי X שנים? אדרבא ואדרבא. אם אחרי כל זה עדיין יש קהל שרצה וביקש שהמותג יחזור אז אקטיויז'ן צריכים להיות מודעים לזה. יש להם את כל הכלים והאמצעים להבין ששווה לנסות להחזיר אותו. כאילו באמת, כל הקיקסטראטרים של משחקים וזכיונות נושנים ושוליים ופחות פופולאריים מקרש שזכו לתהודה וגם להצלחה מסחרית אבל לאקטיויז'ן לא נופל האסימון שאולי צריך לעשות משהו עם קראש? זה דוגמה קלאסית של טאנל ויז'ן של מפיצה וקבירת IP בעוד שהם מתרכזים רק בהפקות של מאות מיליוני דולרים.[/quote]

זה לא עיניין רק הפקות ענק
יש עניין של תוכניות עסקיות ,בשנים האחרונות
גם ea וגם אקטיוויזיון ,הלכו יותר לכיוון של משחקים כשירות

הרימיק של קראש וספירו ,זה רימיקים בעיקר גרפים
שכניראה יחסית לא עלו הרבה לפתח ,יחסית לפרויקטים אחרים
אבל אני לא חושב שרק עלות הפיתוח חשובה להם

נגיד לצורך הדיון יש מישחק קראש חדש
שימכור 10 מיליון עותקים במחיר מלא
ניראה הצלחה נכון ?

אז העיניין הוא שכניראה לא מספיק ,כי הם מחפשים
את הפורטניט הבא או היורש של wow הבא
ומישחקים כשירות כאלו
מישחקים שעם מצליחים ,מכניסים להם המון כסף
לכמה שנים ,ולא רק לרבעון

זה תחום קשה ,כי יש הרבה תחרות
אבל כבר בcod ,סדרה שלא התחילה ככה
הם הכניסו dlc בתשלום ,ומיקרו תשלומים
ולאחרונה מצב באטל רויאל ,כניראה ליתחרות בפורטניט

לא סתם חלק מהזכיונות של ea ,ואקטיוויזיון נעלמו
זה פשוט לא בתוכנית העסקית
בעבר לאקטיוויזיון היו גם הרבה משחקי זיכיונות
לדוגמה ספידר מאן וטוני אוק ,ואחרים
ואני לא זוכר מתי הם הוציאו מישחק זיכיון
ואני מנחש כי חלק מהזכיונות לא מתאימים לתוכנית עסקית

לea יש את מלחמת הכוכבים ,וכבר בערך 5 שנים
הוציאו רק 2 מישחקים ,שניהם מולטי מקוון
לשניהם מיקרו תשלומים

זה למרות שמשחק מלחמת הכוכבים סינגל
יכול למכור מאוד טוב
אבל יותר קשה למכור קוסמטיקה דיגיטלית בסינגל

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 17 מרץ 2019, 12:44

DrKeo כתב:רגע רגע רגע, הבאת כרגע את MHW כדוגמה למשחק שיצא מאוחר ל-PC אבל מכר נהדר אז... לא כרגע הבהרת את הנקודה שלנו בצורה הכי מושלמת שיש?

נשבע לך שהתנגן לי בראש אפקט של record scratch כשקראתי את החלק הזה בתגובה :lol:

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 20 מרץ 2019, 12:32

אז היה NPD.

הנה הנתונים הכספיים:

Total: $1.047 billion (Up 4% from $1.007 billion in February 2018)
Hardware: $277 million (Down 12% from $316 million)
PC and console software: $457 million (Up 15% compared to $397 million)
Accessories: $313 million (Up 6% from $294 million)

עלייה של 4 אחוז ביחס לשנה שעברה בעיקר בזכות תוכנה ואביזרים, החומרה ירדה ב 12 אחוז וזה עוד עם הסוויץ׳ שמכרה הכי הרבה החודש מה שרק מדגיש עד כמה הפס4 והוואן צללו יחסית. בהחלט תסמיני סוף דור אבל התוכנה עדיין במצב בריא מספיק ואנשים עדיין קונים מספיק משחקים כדי שאפשר יהיה לאמר שהעסק חי ובריא בסכ״ה.

טופ 20:

Anthem^
Jump Force
Kingdom Hearts III
Far Cry New Dawn
Red Dead Redemption II
Resident Evil 2 2019
Super Smash Bros. Ultimate*
Metro: Exodus^
NBA 2K19
Call of Duty: Black Ops IIII^
New Super Mario Bros. U Deluxe*
Mario Kart 8*
Grand Theft Auto V
Assassin's Creed: Odyssey
The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
Minecraft#
Super Mario Party*
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
Madden NFL 19^
Marvel's Spider-Man

אנת׳ם בסוף מכר הרבה פחות רע ממה שהנתונים ההתחלתיים סיפרו ב UK, מבחינת ביווור זו הפתיחה השנייה הכי גדולה שלהם אחרי מאס אפקט 3, מתאר לעצמי ש EA ציפו ללהיט אפילו יותר גדול אבל אפשר להניח שהמשחק ריווחי מספיק ושביוור תזכה לראות עוד יום.

מטרו אקסודוס ממשיך את המגמה היפה מהנתונים של UK והוא מביא פתיחה מעולה, חודש ההשקה של מטרו אקסודוס הוא הגדול ביותר בסדרה עם עלייה של 50 אחוז ביחס למשחק השני. יפה מאוד.

הסיפור הגדול של החודש זו הנפילה הענקית של קראקדאון 3 שאפילו לא השתחל לטופ 20 מול משחקים עתיקים בני שנה, אאוץ׳... המותג מת סופית כנראה :/

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38369
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 מרץ 2019, 12:53

מי אמר שלהוציא את קראקדאון 3 זה הגיוני ולא יפגע בפרנצ'ייז? :)
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים