נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אוקטובר 2021, 21:04

glass man כתב:זה הישג מדהים למייקרוסופט.עדיין, אין למשל שום גרסת Final Fantasy 14 לבוקס, גם שהמשחק בדרך להפוך ללהיט של ממש.
ובכללי בלי להיכנס לרשימה ענקת משחקים ענקיים ממשיכים לדלג על הבוקס. כאילו WTF.

אני מניח שהיפנים אוהבים את הXSS כי גרפיקה פחות מעניינת אותם והיא די זולה ובכללי אולי הם באמת עפים על הגיימפאס?
אבל פאק, המצב יכל להיות כל כך הרבה יותר טוב מזה אם מייקרוסופט היתה מביאה את כל המשחקים הגדולים.

אני חושב שהם עובדים על זה. ספנסר עושה עבודת רגליים, למשל הוא עשה המון עבודה עם סגה והיום לא רק שכל יקוזה למשל הגיע לאקסבוקס ול-GP, גם משחקים כמו FSO מגיעים לאקסבוקס. אני חושב שספנסר לוקח את יפן די ברצינות, הוא בהחלט מנסה שכמה שיותר תוכן יפני יגיע גם אליהם. אני בטוח שעכשיו עם היחסים המתחממים עם סקוואר (קריסטל דינאמיקס וכו׳) הם ידאגו שדרגון קווסט 12 יצא לאקסבוקס.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 15 אוקטובר 2021, 21:36

כן, האמת שלהביא את FSO לאקסבוקס ולדאוג שהוא יהיה בלעדי לאקוסיסטם שלהם במערב היה צעד פשוט גאוני מצד ספנסר :) כאילו זה די מרגיש כאילו הוא ניסה להביא אלטרנטיבה לפפ14 וPSO2 נחשב מצוין.

דרגון קווסט היה ונשאר הפיל בחדר אצל מייקרוסופט. אין לי שום ספק שDQ12 יגיע לאקסבוקס אני אפילו משוכנע שהפעם הXSX יהיה אחת מהפלטפורמות הראשיות. מה שלא נתפס, הולכת לצאת גרסת סינגל פלייר של DQ10 להכל כולל סוויץ ומחשב חוץ מהאקסבוקס, וזה הזוי לחלוטין. שוב הרגשה שלמרות הכל האקסבוקס הוא עדיין לא הכתובת למי שאוהב DQ וזה ממש עצוב.

אני חושב שהמצב כנראה יותר מורכב ממה שנראה לעין ושספנסר כמו שאמרת משתדל לעשות כל מה שהוא יכול כדי להביא כמה שיותר משחקים ושדווקא סקוור הם אלה שתוקעים את המצב. אולי הם חושבים שהיוזרבייס לא גדול מספיק בשבילם.

זה פשוט מצב של תיאטרון אבסורוד, מייקרוסופט וסקוור מפתחות משחקים ביחד כאילו סקוור היא איזו חברה צד ב' של מייקרוסופט או משהו ועדיין משחקים שלהם מדלגים על הבוקס.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 20 אוקטובר 2021, 21:53

ג׳יזס, GOW מכר 19.5 מליון עותקים. מגיע לו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4135
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 21 אוקטובר 2021, 09:32

DrKeo כתב:ג׳יזס, GOW מכר 19.5 מליון עותקים. מגיע לו.

"מכר", 10 מיליון משתמשי PS5 עשו Redeem בחינם :) ו"קנו" את המשחק. לא מאמין למילה אחת של החברות הללו בנוגע למספרי מכירות, הכל עובר מניפולציות, המספר הרלוונטי היחיד זה כמה הוא מכר במחיר מלא בשנים הראשונות.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 21 אוקטובר 2021, 15:01

אז GTA5 מכר איזה 10 מליון?
מלבד נינטנדו - כמעט כולם מורידים מחיר כבר אחרי כמה חודשים בודדים, אתה אומר פה ״בשנים הראשונות״… GoW יצא לפני 3 וחצי שנים, זה עדיין ״השנים הראשונות״ שלו?
בכל אופן עד כמה שידוע לי סוני מעולם לא החשיבה הורדות בחינם כחלק מהמכירות שלהם, אם יש לך מקרה שאתה יודע שכן החשיבו כאלה בנתוני מכירות - עדכן אותי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2021, 16:43

אני חושב שאלה הנתוני מכירה הדיגיטלים + הנתוני shipped הפיזים. אז אני לא חושב שזה כולל חלוקה בחינם בPS+ וכו׳. וברור שכל הנתונים לכל אורך החיים נחשבים, איך אפשר בכלל לפלטר מידע אם לא נתיחס לזה ככה? זה יהיה בלתי אפשרי.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Stick » 21 אוקטובר 2021, 17:10

אפילו אם כן אני חושב שטיפונת מוגזם לספור 10 מיליון משתמשי PS5, סך הכל אם זה החתך של ההארדקורז של סוני, וזה החתך, הייתי אומר שרוב בעלי הPS5 בשנה הראשונה כבר רכשו את GOW לפני כן.

בכל מקרה המספר מאוד גבוהה, והאמת שזה קצת מפתיע אותי. הסדרה לא התקרבה בכלל למספרים האלו כשהיא הייתה נטו משחקי אקשן 'מגניבים' וכו', ועל פניו אם הייתי צריך לחשוב מה היא נקודת המשיכה של הקאזואל למשחק הזה, זו הייתה הנקודה.
אבל להיפך.. דווקא כשהמשך הופך להיות רציני וארוך עם המון רגעים כביכול מתים ודגש מופחת משמעותית מנטו משחק אקשן, הוא פורח. אני כן חושב שזה משחק הרבה יותר טוב ואין לי בכלל הפתעה שהוא התקבל בכזו צורה בקרב ההארדקורז, אבל לצד ספיידרמן זה משחק שכל החברים שלי שמשחקים רק פיפא כבר סיימו, ובאמת מאוד מוזר לי שדווקא GOW 2018 הפך להיות המשחק הזה שפונה לכל בעלי פלייסטישן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2021, 19:13

Stick כתב:אפילו אם כן אני חושב שטיפונת מוגזם לספור 10 מיליון משתמשי PS5, סך הכל אם זה החתך של ההארדקורז של סוני, וזה החתך, הייתי אומר שרוב בעלי הPS5 בשנה הראשונה כבר רכשו את GOW לפני כן.

אני לא בטוח למה התכוונת, אין פה ספירה של double dip או משהו כזה. אגב, עכשיו שמתי לב שסוני כתבו ״sold through״ מה שאומר שזה אפילו לא מספר העותקים שנשלחו לחנויות, זה מספר העותקים שאשכרה נמכר.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Stick » 21 אוקטובר 2021, 19:29

הכוונה שלי היא שגם אם סוני סופרים את בעלי הפס5 שהכניסו את GOW לספרייה שלהם 'בחינם' דרך הפלוס, מוגזם להגיד שאלו 10 מיליון בעלי פס5. בסוף אלו שמיהרו והתאמצו לרכוש פס5 עד עכשיו למרות החוסר כנראה מורכבים יותר מאנשים שגם קנו את GOW day one, מאשר מאנשים שסתם הורידו את המשחק עכשיו על הדרך ובלי רווח לסוני כביכול.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 אוקטובר 2021, 23:31

Stick כתב:הכוונה שלי היא שגם אם סוני סופרים את בעלי הפס5 שהכניסו את GOW לספרייה שלהם 'בחינם' דרך הפלוס, מוגזם להגיד שאלו 10 מיליון בעלי פס5. בסוף אלו שמיהרו והתאמצו לרכוש פס5 עד עכשיו למרות החוסר כנראה מורכבים יותר מאנשים שגם קנו את GOW day one, מאשר מאנשים שסתם הורידו את המשחק עכשיו על הדרך ובלי רווח לסוני כביכול.

אה, הבנתי את הכוונה. אני לא חושב שהם נחשבים במספרים כי סוני אמרה שאלה נתונים של sold through. אם סוני מתחילה לשים את המספרים האלה בתוך ה-sold through, מיקרוסופט יכולה להתחיל לטעון ל-20 מליון מכירות לכמעט כל משחק בזכות GP :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 22 אוקטובר 2021, 02:46

אני דווקא לא חושב שזה מפתיע שGOW מכר ככה סטיק.
לדעתי הוא פשוט ממש דיבר לקהל של the last of us שגם הפך להיות קהל ה"קור של סוני"

אה וזה ידוע שדודי סופר רק את השנים הראשונות... יש אולי צדק בזה אבל בוא דודי אף אחד לא נותן לנו מכירות של מחיר מלא.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 22 אוקטובר 2021, 14:34

למה אתם מדברים כאילו לא לא קיבלנו נתוני מכירות של GOW לפני?

https://blog.playstation.com/2018/05/03 ... exclusive/
https://www.ign.com/articles/2018/05/25 ... irst-month
https://www.ign.com/articles/2019/05/21 ... 10-million

אני לא חושב שהמספר העדכני סופר עותקי פס4 שהופעלו על הפס5.

בכל אופן, הנתון החדש מדגים יופי שזו התאבדות כלכלית לעשות משחק המשך דגל בלעדי לקונסולה בת שנה וקצת.

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 אוקטובר 2021, 17:05

הנתון האחרון שהבאת פה של 10 מליון היה מלפני שנתיים וחצי, מאז הם מכרו עוד עשרות מליוני מכשירי פס4 והוציאו קונסולה חדשה, אין פה שום דבר מאוד מפתיע לדעתי… בעבר לא היינו רגילים לראות שום משחק של סוני עובר את ה-10 מליון אלא אם זה טוריזמו, בדור הפס3 זה התחיל להשתנות ובפס4 עם הרימאסטרים זה כבר נהיה פחות חריג.

ואני מסכים איתך, להוציא את ההמשך לקהל סופר מצומצם זה לא כלכלי, מקווה שבדור הבא יעשו את מה שהצעתי ויביאו חוויות בלעדיות בפיתוח מצומצם יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוקטובר 2021, 00:50

gow:r הולך לצאת לבסיס משתמשים בגודל מאוד דומה לזה שאנצ׳רטד 4 יצא אליו ופעם אחרונה שבדקתי אנצ׳רטד 4 מכר מהר יותר מgow.

לעובדות:
ב22 למאי 2016 היו בדיוק 40 מליון מכשירי פס4 בשוק. כשgow יצא הפס5 תהיה כנראה צפונית ל30 מליון אם לא כבר ב40, תלוי בתאריך שהוא יקבל.

Gow יצא לבסיס משתמשים של בערך 80 מליון ולקח לו 13 חודשים לעקוף את ה10 מליון.
אנצ׳רטד 4 הגיע יצא לבסיס של 40 מליון ולקח לו 7 חודשים להגיע ל-8.7 מליון.

כן, משחקים שונים אז מן הסתם אי אפשר לצפות שיהיו להם בדיוק אותן מכירות אבל זה מאוד ברור שהמכירות של אנצ׳רטד לא נפגעו מזה שהוא יצא לבסיס של ״רק״ 40 מליון.

הראיה של להוציא משחק מוקדם בדור זאת התאבדות כלכלית היא מאוד שטחית. בסיס משתמשים גדול יותר = רווחי ענק היא משוואה דפוקה. יש כמות אדירה של משחקים שהם הכי מוכרים של הקונסולה שיצאו בשנתיים הראשונות שלה ויש לזה סיבה. הקור מובילים את הטרנדים האלה והקור נמצאים שם בשנתיים הראשונות, בטח כשיש לך קונסולה שמוכרה בקצב של 40+ מליון בשנתיים הראשונות. משחקים שיוצאים מוקדם במחזור של הקונסולה מספקים צמא שיש למאמצים המוקדמים וזה יכול להוביל למכירות אדירות. ומצד שני תראו משחקים כמו gta או tlou, משחקים שמכרו טוב בסוף הדור הקודם אבל כשהם יצאו בשנתיים הראשונות לדור הבא הפכו ללהיט מטורף שהכפיל את המכירות של הדור הקודם וצפונה מזה. ותראו את הסוויטצ׳, רוב המשחקים הכי מוכרים שלה יצאו בשנתיים הראשונות. תראו את היילו 3 או גירס, היילו יצא תוך פחות משנתיים והוא עד היום הכותר הכי מוכר של ה360.

להוציא משחק בשנתיים הראשונות של קונסולה זה נהדר, זה מכפיל כוח, זה מושך את הקור יותר מהרגיל ובטח כשיש לך בסיס משתמשים של 40+ מליון בשנתיים הראשונות.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 23 אוקטובר 2021, 09:59

זה כבר לא תקף בעלויות משחקי AAA עכשוויות. ה'צמא' של בעלי הקונסולה החדשה לא נעלם אם קיימת גרסה לדור הקודם. GOW:R תוכנן להיות משוגר הרבה יותר מוקדם אבל הניתוחים שה voice actor עבר דחו את ההפקה משמעותית. וכמובן, הסקופ של המשחק נקבע בשלב מאוד מוקדם לפני ההכנה לשיגור הקונסולה החדשה.

אם אתה ממשיך לבוא מהקו של 'אם המשחקים האלה לא היו יוצאים לפס4 היינו מקבלים משחקי דור הבא אמיתיים' אז סוני נתנו לך 4 משחקים בלעדיים כאלה שהאמת היא שיכלו לצאת גם לפס4. כי זו המציאות של זמן הפיתוח והיכולת לנצל את הכח החדש.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 23 אוקטובר 2021, 14:35

קאז אז אוקיי זה נכון שהעליויות עלו ואפילו פי 2. משחק של PS4 הוא בערך 100 מליון דולר לפיתוח.
משחק AAA של פס5 לפי הערכות של הCEO הקודם של סוני הם 200$ מליון דולר.
https://www.nme.com/news/gaming-news/ps ... eo-3038064

עדיין עם כל הכבוד קאז, אנשים קונים קונסולה חדשה כדי הריץ עליה משחקים שרק היא יכולה להריץ. אנשים לא קנו פס2 בזמנו בשביל לשחק משחקי פס1 בהשקה לדוגמא.

אתה מדבר על התאבדות כלכלית, אבל לסוני לא היה קורה כלום אם לפחות היה להם משחק רציני PS5 רציני אחד להשקה
(ולא ריטרנל וRַַ&C לא נחשבים משחקים רצינים כי הם בבירור לא עלו 200$ מליון דולר לפיתוח)

מתישהו סוני תצטרך לבזבז 200$ מליון דולר פר משחק לא היה קורה להם כלום אם היה להם אחד כזה מוכן להשקה, רק יותר אנשים שרוצים פס5 אפילו יותר מעכשיו.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 23 אוקטובר 2021, 16:56

כנראה שהשוק חושב שסוני עשו מספיק כי היא מכרה יותר מהפס4 בתקופה המקבילה.

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 23 אוקטובר 2021, 19:19

…והיו מוכרים עוד הרבה יותר אם היו יכולים לעמוד בביקוש.
אולי בדור הבא כשתהיה להם תחרות הרבה יותר רצינית מצד מיקרוסופט כבר בתחילת הדור, תהיה להם סיבה ממשית לעשות את זה מעבר לסתם פינוק יקר ללקוחות שלה, בהשקה הזו לא הייתה להם שום סיבה כזו.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 23 אוקטובר 2021, 20:35

אז רגע הטיעון הוא שבגלל שיש לפס5 ביקוש אין צורך במשחקי AAA בלעדיים בהשקה? ממתי זה "פינוק יקר" הרי כמו שנדב אמר המשחקים האלה של ההשקה הם לרוב בין המשחקים הכי מוכרים לקונסולה Ever.

בנתיים מה שסוני עשו זה להצליח לעכב את הבלתי נמנע ולהמשיך לפתח בעלויות של פס4 כאילו לא עברנו דור.
זו חמדנות וקמצנות.

הרי העלות הזו תהפוך לנורמה גם ככה עוד שנתיים.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 23 אוקטובר 2021, 21:38

"'…והיו מוכרים עוד הרבה יותר אם היו יכולים לעמוד בביקוש" - אי אפשר לדעת. עדיף לא להתעסק בטיעונים שאי אפשר לאושש או להפריך.

לפס5 יש 2 משחקי AAA בלעדיים עד כה ועוד אחד שהוא לא AAA אבל כנראה טוב כמעט כמוהם. ה early adopters הפנאטיים שנדב מדבר עליהם היו קונים את הקונסולה גם עם 0 משחקים בלעדיים. בתוכנית המקורית עד סוף 2021 היו משוחררים הורייזון 2 ו GOW:R ומי שהיה קונה פס5 בשבילם אם היו בלעדיים, עדיין יקנה פס5 בשבילם כדי לשחק גרסה עדיפה בהרבה.

GOW:R בלעדי לפס5 לא היה נראה אחרת כי המשחק הוגדר לפני שנים. GOW:R בלעדי לפס5 זה גול עצמי. גם תקבל קיטונות 'יכלתם לשחרר אותו לפס4 ואתם מנסים לחייב אנשים לקנות את הקונסולה החדשה' וגם המכירות לא יתקרבו למשחק הקודם. לכן הבלעדיים שהפס5 הם המשחקים לא הכי יקרים ושלא צריכים לספק מספרים של 'משחק דגל'.

לא חכם להביא טיעונים שעובדים לנינטנדו או שהיו נכונים לפני 2 דורות למצב כיום. מה היה בשיגור של הפס4? שום דבר שם לא מכר כמו המשחקים שיצאו בהמשך.
וכן, בלעדיים בהשקה זה לגמרי אלמנט מופרז בחשיבותו. ההצלחה של ה XSX היא בדיוק הראייה לכך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוקטובר 2021, 23:56

Kazz כתב:זה כבר לא תקף בעלויות משחקי AAA עכשוויות. ה'צמא' של בעלי הקונסולה החדשה לא נעלם אם קיימת גרסה לדור הקודם. GOW:R תוכנן להיות משוגר הרבה יותר מוקדם אבל הניתוחים שה voice actor עבר דחו את ההפקה משמעותית. וכמובן, הסקופ של המשחק נקבע בשלב מאוד מוקדם לפני ההכנה לשיגור הקונסולה החדשה.

אם אתה ממשיך לבוא מהקו של 'אם המשחקים האלה לא היו יוצאים לפס4 היינו מקבלים משחקי דור הבא אמיתיים' אז סוני נתנו לך 4 משחקים בלעדיים כאלה שהאמת היא שיכלו לצאת גם לפס4. כי זו המציאות של זמן הפיתוח והיכולת לנצל את הכח החדש.

סוני הביאו לנו 0 משחקי AAA אמיתיים לדור הבא. זאת בדיוק הבעיה, בדורות קודמים מחזיקות פלטפורמה לקחו את הסטודיואים הכי חזקים שלהם והפרנצ'ייזים הכי חזקים שלהם ופתחו מהם בלעדיים לדור הבא בזמן שפרנצ'ייזים קטנים ואולפנים קטנים יותר עבדו קרוס ג'ן. דוגמה טובה היא LBP 3 בשנה הראשונה של הפס4 שהיה קרוס ג'ן. בדור הזה לעומת זאת קורה בדיוק ההפך, הם מוציאים את הקטנים בלעדית לדור הבא (ריטרנל, ראצ'ט, DS) ואת הגדולים הם עושים קרוס ג'ן. כלכלית אני לא יכול להתווכח עם זה בגלל הנסיבות - הפס5 מוכר בצורה הסטרית. אבל הם בהחלט יוצרים לעצמם סדקים בשריון, זה עוד אקט מעפן שמבאס את הקור הנאמן שלהם. אני בטוח ש-GOW:R יעשה את ה-20 מליון שלו, אני גם בטוח שהוא היה עושה את ה-20 מליון האלה אם הוא בלעדי לדור הבא. סוני יעשה את הכסף שלהם מהמכירות של GOW ולמזלם הפס5 כל כך מבוקשת שזה לא משנה מה הם יעשו, הם ינצחו כלכלית. אבל הם עושים נזק, והם עושים את הנזק הזה על גבי נזק אחר שהם ששים לעשות בשנתיים האחרונות. מתישהו זה ירדוף אותם.

Kazz כתב:GOW:R בלעדי לפס5 לא היה נראה אחרת כי המשחק הוגדר לפני שנים. GOW:R בלעדי לפס5 זה גול עצמי. גם תקבל קיטונות 'יכלתם לשחרר אותו לפס4 ואתם מנסים לחייב אנשים לקנות את הקונסולה החדשה' וגם המכירות לא יתקרבו למשחק הקודם. לכן הבלעדיים שהפס5 הם המשחקים לא הכי יקרים ושלא צריכים לספק מספרים של 'משחק דגל'.

GOW לא הוגדר לפני שנים, התחילו לעבוד עליו רק שנתיים לפני היציאה של הפס5. בכל מקרה EVER הוא היה אמור להיות כותר דור הבא בלבד, העובדה שהוא יוצא לפס4 היא חריגה מאוד. כלומר, עכשיו היא לא חריגה כי סוני הגדירה נורמה חדשה, אבל עד 2021 זאת הייתה גישה סופר חריגה. סוני שמה לעצמה מטרה להוציא כל כותר גדול גם לפס4 בכדי למקסם מכירות של כותרי צד א' וזאת חשיבה לטווח הקצר, מהסוג שדון מטריק היה עושה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2021, 08:30

glass man כתב:אז רגע הטיעון הוא שבגלל שיש לפס5 ביקוש אין צורך במשחקי AAA בלעדיים בהשקה? ממתי זה "פינוק יקר" הרי כמו שנדב אמר המשחקים האלה של ההשקה הם לרוב בין המשחקים הכי מוכרים לקונסולה Ever.

בנתיים מה שסוני עשו זה להצליח לעכב את הבלתי נמנע ולהמשיך לפתח בעלויות של פס4 כאילו לא עברנו דור.
זו חמדנות וקמצנות.

הרי העלות הזו תהפוך לנורמה גם ככה עוד שנתיים.


זה ״פינוק יקר״ בשנתיים הראשונות, מעולם לא היה לך כותר של 200 מליון דולר וגם לא של מאה מליון דולר בשנתיים הראשונות של המכשיר.
ברור שהם רק מעכבים את זה, וכשזה יגיע - יהיו למכשיר הרבה יותר מ-10-20 מליון יחידות בעולם, ואז גם ימכרו הרבה הרבה יותר משחקים כאלה במחיר מלא.
זו לא ״חמדנות וקמצנות״ כשגם המתחרה הישיר שלך עושה זאת, זו חשיבה עסקית נכונה. זה שזה מבאס אותנו לא אומר שזה לא הדבר הנכון מבחינתם. אם המתחרה היה מביא משהו כזה אז הם היו עושים טעות, והיינו רואים את זה בנתוני המכירות, בסבירות גבוהה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2021, 12:45

Laskin כתב:
glass man כתב:אז רגע הטיעון הוא שבגלל שיש לפס5 ביקוש אין צורך במשחקי AAA בלעדיים בהשקה? ממתי זה "פינוק יקר" הרי כמו שנדב אמר המשחקים האלה של ההשקה הם לרוב בין המשחקים הכי מוכרים לקונסולה Ever.

בנתיים מה שסוני עשו זה להצליח לעכב את הבלתי נמנע ולהמשיך לפתח בעלויות של פס4 כאילו לא עברנו דור.
זו חמדנות וקמצנות.

הרי העלות הזו תהפוך לנורמה גם ככה עוד שנתיים.


זה ״פינוק יקר״ בשנתיים הראשונות, מעולם לא היה לך כותר של 200 מליון דולר וגם לא של מאה מליון דולר בשנתיים הראשונות של המכשיר.
ברור שהם רק מעכבים את זה, וכשזה יגיע - יהיו למכשיר הרבה יותר מ-10-20 מליון יחידות בעולם, ואז גם ימכרו הרבה הרבה יותר משחקים כאלה במחיר מלא.
זו לא ״חמדנות וקמצנות״ כשגם המתחרה הישיר שלך עושה זאת, זו חשיבה עסקית נכונה. זה שזה מבאס אותנו לא אומר שזה לא הדבר הנכון מבחינתם. אם המתחרה היה מביא משהו כזה אז הם היו עושים טעות, והיינו רואים את זה בנתוני המכירות, בסבירות גבוהה.

ובדור של הפס3 מעולם לא היה לך כותר של 50 מליון דולר בשנתיים הראשונות ובדור של הפס2 מעולם לא היה לך כותר של 15 מליון דולר בשנתיים הראשונות.. כי פשוט לא היו משחקים שעולים ככה. גם בדור של הפס2 לא היו לך משחקים שעולם 70$, לא היו לך מכירות דיגיטליות שבהן סוני מקבלת 100% מהרווחים במקום בבקושי חצי, לא היה DLC, לא היה רימאסטרים, לא היו שירותי מנוי ומשחקים לא היו מוכרים 20 מליון עותקים. הרבה דברים לא היו.

זאת לא חשיבה עסקית נכונה, כלומר אולי זה כן, תלוי בסיטואציה. סוני לא בעסקים של מכירת משחקי צד א', הם בעסקים של מכירת כמה שיותר קונסולות. אז מן הסתם שום דבר הוא לא חשיבה עסקית לא נכונה כל עוד הקונסולה שלך כל כך מבוקשת שלא משנה אם תשים בחלק מהחבילות מטעני חבלה, עדין אנשים יקנו אותן. השאלה היא כפולה:
1) מאיפה לסוני לדעת לפני 3 שנים שהקונסולה שלה תהיה כל כך פופולארית בלי בלעדיים רציניים.
2) מאיפה לסוני לדעת מה תהיה ההשפעה העתידית של מהלכים כאלה לביקוש שלהם.

כבר ראינו שכשסוני עושה מספיק טעויות, פלייסטיישן מתרסקת. אוקיי, אז לא להוציא אף כותר משמעותי בלעדית לפס5 במשך לפחות שנתיים כנראה לא השפיע על הביקוש של הפס5. כלומר, הוא בהחלט השפיע כי אפילו פה בפורום יש אנשים שאבדו עניין זמני בפס5 כי הכל מגיע לפרו שלהם, אבל ההשפעה לא הייתה חזקה מספיק בכדי להוריד את עקומת הביקוש מתחת ליכולת היצור שלהם. וגם להעלות מחירים ל-70$ לא פגע, גם האסטרטגית "תקנה פעמיים" והרימאסטרים שלהם לא פגעה ובכלליות כל ההתנהגות שלהם בשנתיים האחרונות לא פגעה. אבל היא כן, כל אחד מהמהלכים האלה פגע בהם. ההימור שסוני לוקחת בכל אחד מהמהלכים האלה היא האם עוד קצת רווחים עכשיו שווים את השם שלנו אחר כך. נחכה ונראה, אלה לא דברים שישפעו על סוני שבוע הבא, אלה דברים שיקח להם זמן להשפיע. כשבצד אחד יש חברה שרק מתחשבת בך כלקוח ובצד השני יש חברה דורסנית, הגאות תמיד יכולה להשתנות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2021, 13:08

אבל נדב, הבאתי את ה-200 מליון המשוערים האלה וחתכתי אותם בחצי, כדי שיהיו דומים יותר למספרים של הדור הקודם... ואין לך כאלו.
משחקי השקה מעולם לא היו מקיפים וגדולים כמו משחקים אחרים, ובשנתיים הראשונות אם קיבלנו AAA אז ב-99% מהמקרים הם לא היו משהו שקרוב לAAA של אמצע או סוף אותו דור, אם היה GOW בלעדי לדור הבא (הנכחי ז"א), כמו משחקי AAA בשנתיים הראשונות שסוני הביאו בעבר - אז הוא לא היה בהיקף שהוא כרגע, אחרת זה היה גם כן תקדים.
הרי במקום להתחיל ב-2018 המשך עבודה עם כל מה שכבר בנו, עם כל התוכן שהתחילו והפסיקו כי לא נכנס למשחק הראשון בסוף, הם היו צריכים לעבוד על שדרוגי מנוע מאסיביים או מעבר למנוע חדש, וכל פרט ופרט היה פי 5 יותר מושקע ולכן לא היו מספיקים לעשות גם את זה, וכל הפיתוח היה נראה אחרת, המשחק היה בהיקף מצומצם יותר.

לגבי אנשים שאיבדו פה בפורום עניין זמני בפס5 - חלק גדול מזה הוא שהמכשיר לא זמין ושהוא נמכר כמעט ב-50% יותר מהמחיר שאמור להיות... הPS5 שוברת שיאים וזאת למרות שאין מלאי בחנויות כבר שנה, אמנם קאז אומר שמדובר ב"ספקולציות" אבל לא באמת, אנחנו יודעים שאין מלאים בהרבה מקומות בעולם ושיש ביקוש ענק (עריכה: בדקתי הרגע ועדיין אין בשום ריטיילר גדול בארה"ב במלאי, הכל SOLD OUT), אז מן הסתם המכירות היו גבוהות יותר, השאלה היחידה היא עד כמה גבוהות יותר.
וברור שהם לא היו יכולים לדעת בוודאות מה התכניות של מיקרוסופט, הם לקחו סיכון, אבל הסיכון הזה מתברר כנכון. אם היו מתכננים להמשיך כך עמוק לתוך 2024 אז הייתי מסכים, אבל גם סוני וגם מיקרוסופט סימנו את 2020-2022 כשנות קרוס ג'ן, יתכן והם גם באמת ידעו על כך מתוך מידע פנימי או משהו, אין לדעת. ההבדל היחיד הוא שסוני *כן* מספקת חוויות בלעדיות לדור הבא ומיקרוסופט לא. חלקן מגניבות יותר כמו ראצ'ט, ריטרנל או הרימייק של DS, חלקן דברים חמודים כמו אסטרובוט, וחלקן הרבה פחות כמו DESTRUCTION ALL-STARS... אבל שוב - הם לפחות סיפקו *משהו* שבעלי הPS5 יכולים להחשיב כתוכן בלעדי כלשהו שרק הם קיבלו. מיקרוסופט לא עשו זאת אבל הם עדיין נחשבים בויכוח הזה איכשהו החברה ש"מתחשבת בך כלקוח" יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2021, 15:27

Laskin כתב:אבל נדב, הבאתי את ה-200 מליון המשוערים האלה וחתכתי אותם בחצי, כדי שיהיו דומים יותר למספרים של הדור הקודם... ואין לך כאלו.
משחקי השקה מעולם לא היו מקיפים וגדולים כמו משחקים אחרים, ובשנתיים הראשונות אם קיבלנו AAA אז ב-99% מהמקרים הם לא היו משהו שקרוב לAAA של אמצע או סוף אותו דור, אם היה GOW בלעדי לדור הבא (הנכחי ז"א), כמו משחקי AAA בשנתיים הראשונות שסוני הביאו בעבר - אז הוא לא היה בהיקף שהוא כרגע, אחרת זה היה גם כן תקדים.
הרי במקום להתחיל ב-2018 המשך עבודה עם כל מה שכבר בנו, עם כל התוכן שהתחילו והפסיקו כי לא נכנס למשחק הראשון בסוף, הם היו צריכים לעבוד על שדרוגי מנוע מאסיביים או מעבר למנוע חדש, וכל פרט ופרט היה פי 5 יותר מושקע ולכן לא היו מספיקים לעשות גם את זה, וכל הפיתוח היה נראה אחרת, המשחק היה בהיקף מצומצם יותר.

אני לא בטוח למה אתה ממשיך לחזור על זה, זה עובדתית לא נכון. בשנתיים הראשונות יצאו בכל דור מהמשחקים הגדולים של אותו דור. כן, בשיגור אין מצב לעשות משחק ברמה של משחק שנה רביעית. אבל בשנה השניה של קונסולה? תראה לי קונסולה שלא קבלה משחק דור הבא גדול בשנה השניה שלה (בלעדי או לא בלעדי). האם המשך על אותו מנוע באותו דור הוא לרוב בשרני יותר ומלוטש יותר? כן, בהחלט. האם משחקים של השנה השישית מלוטשים מאלה של השנה השלישית ואלה של השנה השלישית מלוטשים מאלה של השנה הראשונה? ברור, זה עניין של נסיון של המפתחים על הקונסולה החדשה. אבל אני מקווה שאתה מבין שהסיבה שהמשחקים המאוחרים הם מלוטשים ובשרניים יותר ממשחקי תחילת הדור זה כי החברות האלה הוציאו כבר משחק גדול לאותה קונסולה וצברו בעזרת אותו משחק נסיון, במשחק השני או השלישי שלהם לאותו דור הם הביאו את הפוליש והבשר שנבעו מהנסיון. אתה מבין שבמקום שגרילה וסנטה מוניקה יעבדו על משהו שמבוסס על ה-SSD ב-2018 הם הולכים להתחיל לעבוד על זה לראשונה ב-2023? מתי זה יצא, 2026? שנה לפני הפס6? זאת הזיה לאסקין, פאקינג הזיה.

Laskin כתב:לגבי אנשים שאיבדו פה בפורום עניין זמני בפס5 - חלק גדול מזה הוא שהמכשיר לא זמין ושהוא נמכר כמעט ב-50% יותר מהמחיר שאמור להיות... הPS5 שוברת שיאים וזאת למרות שאין מלאי בחנויות כבר שנה, אמנם קאז אומר שמדובר ב"ספקולציות" אבל לא באמת, אנחנו יודעים שאין מלאים בהרבה מקומות בעולם ושיש ביקוש ענק (עריכה: בדקתי הרגע ועדיין אין בשום ריטיילר גדול בארה"ב במלאי, הכל SOLD OUT), אז מן הסתם המכירות היו גבוהות יותר, השאלה היחידה היא עד כמה גבוהות יותר.
וברור שהם לא היו יכולים לדעת בוודאות מה התכניות של מיקרוסופט, הם לקחו סיכון, אבל הסיכון הזה מתברר כנכון. אם היו מתכננים להמשיך כך עמוק לתוך 2024 אז הייתי מסכים, אבל גם סוני וגם מיקרוסופט סימנו את 2020-2022 כשנות קרוס ג'ן, יתכן והם גם באמת ידעו על כך מתוך מידע פנימי או משהו, אין לדעת. ההבדל היחיד הוא שסוני *כן* מספקת חוויות בלעדיות לדור הבא ומיקרוסופט לא. חלקן מגניבות יותר כמו ראצ'ט, ריטרנל או הרימייק של DS, חלקן דברים חמודים כמו אסטרובוט, וחלקן הרבה פחות כמו DESTRUCTION ALL-STARS... אבל שוב - הם לפחות סיפקו *משהו* שבעלי הPS5 יכולים להחשיב כתוכן בלעדי כלשהו שרק הם קיבלו. מיקרוסופט לא עשו זאת אבל הם עדיין נחשבים בויכוח הזה איכשהו החברה ש"מתחשבת בך כלקוח" יותר.

אין ויכוח שיש לפס5 ביקוש הזוי, אני חושב שרובנו גם לא ממש מבינים את זה כי ליטרלי מדובר בפס4 פרו פרו כרגע להתחשב בהיצע משחקים. אני חושב שזה גם די ברור שחוץ מראצ'ט, הבלעדיים של הפס5 הם די פייק כי הם לא באמת דורשים פס5, הם בלעדיים מהחלטה ניהולית בלבד. סוני החליטה להוציא את הקטנים בלעדיית לדור הבא ואת הגדולים לעשות קרוס ג'ן. זה לא עניין טכנולוגי, זה נטו החלטה עסקית. כלומר יש לי פס5 והחווית דור הבא הכי דור הבא שהייתה לי היא GOW ו-TLOU2, אז לא נראה לי שסוני באמת הוציאה משחקי דור הבא אולי חוץ מאשר אלמנטים בראצ'ט. תסתכל מה אנשים פה אומרים על הדור הבא, הוא נראה להם מעפן, למה זה? כי כל מה שסוני ומיקרוסופט הוציאו לדור הבא הם משחקי פס4 ברזולוציה גבוהה, זה לא מה שאנחנו מצפים מהדור הבא. אפילו כשמשחקים מעפנים כמו אינפמס יצאו לפס4, לפחות הם השאירו את הלסת שלך על הרצפה והרגשת שהגעת לדור הבא. מה בפס5 עשה את זה? אסטרו בוט?

אני לא מחפש בלעדיים לדור הבא כי בא לי לדפוק את בעלי הפס4. לא להוציא את DS לפס4 זה סתם לדפוק את בעלי הפס4, הרי הוא וריטרנל יכלו בקלות לצאת לפס4. זה לא הבלעדיים שאנחנו מחפשים לאסקין. בשנה השניה של הפס5 כבר היינו צריכים לקבל בלעדי ברמה של סנטה מוניקה / נוטידוג. כן, בדור הקודם לא קבלנו כזה עד קו השנתיים וחצי בגלל בעיות פיתוח, פשוט לא היה לסנטה מוניקה או נוטידוג משחק מוכן בזמן לשנתיים הראשונות. אבל בדור הזה כן יש לסוני הרבה מאוד אולפנים שמוכנים לדור הבא בשנתיים הראשונות וזה כולל את סנטה מוניקה, גרילה ופליפוני. ומה הם עושים? כופים עליהם לעשות משחקי פס4. זה באמת מבאס, אני לא בטוח איך אתה כל כך נהנה מזה.

בנוגע למיקרוסופט והנושא המדובר, מיקרוסופט חברה מתחשבת הרבה יותר בלקוח, אבל זה לא הדיון פה, הדיון פה הוא על דחיפה קדימה לדור הבא. אם היינו עושים תחרות איזה לקוחות מקבלים יחס יותר טוב, לא הייתה פה תחרות בכלל וכמובן שמיקרוסופט הייתה לוקחת בקלות. ואני העלתי את זה כשהתיחסתי לזה שההתנהגות של סוני בנוגע לקרוס ג'ן היא עוד סדק בשריון ביחס שלהם לקור כשמצרפים את זה להתנהגות שלהם ללקוחות בשנתיים האחרונות. כשאנחנו מדברים על הדחיפה של הקונסולה לקצה ולתת לבעלי קונסולת הדור הבא את הבשר האמיתי שהם רוצים, בהחלט ציפיתי מסוני להוביל. הרי זה הקטע היחיד של סוני, לא? משחקי AAA שסוחטים את הקונסולה עד הסוף ואף אחד לא מסוגל לעשות? אז קבלנו את הכרזת "אנחנו מאמינים בדורות" ומיד אחרי זה את הכאפה לפנים. בדיוק כאן סוני פשלה בענק. כשמיקרוסופט אמרה שהיא הולכת לעשות את זה רצינו להרוג אותה, אבל בצורה אירונית מיקרוסופט מסיימת את הקרוס ג'ן ב-2021 עם היילו אינפנט בזמן שסוני לא הכריזה על כותר צד א' אחד בודד בלעדי לדור הבא ב-2022 או צפונה. זאת הזיה שמיקרוסופט עוברת לפיתוח בלעדי לדור הבא אחרי היילו אינפנט בזמן שסוני ממשיכה להתבוסס בקרוס ג'ן של כל כותרי צד א' גם ב-2022 (GT, GOW והורייזן). איך זה נראה לך סביר שהכותר הגדול של סוני לחגים 2022 (GOW או GT, מה שזה לא יהיה) הוא משחק פס4 ברזולוציה גבוהה? לא ברור.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־ 37 אורחים