נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2021, 15:37

״ אתה מבין שבמקום שגרילה וסנטה מוניקה יעבדו על משהו שמבוסס על ה-SSD ב-2018 הם הולכים להתחיל לעבוד על זה לראשונה ב-2023? מתי זה יצא, 2026? שנה לפני הפס6? זאת הזיה לאסקין, פאקינג הזיה.״

זה היה נכון רק במידה והיה להם רק צוות אחד שעובד רק על משחק אחד, אבל זה לא נכון :)
לגבי שאר הדברים בפיסקה הראשונה - כבר ערכנו השוואות של מה שיצא בשנתיים ראשונות, זה ממש ממש לא המשחקים הכי גדולים של אותו דור, יש אולי דוגמא וחצי למשהו כזה אי פעם, ואם אני לא טועה הדוגמאות האלה גם היו מצד ג׳. בקיצור - חריגים תמיד יש, אבל באופן עקרוני מה שכן הגיע בשנתיים הראשונות היו משחקים הרבה יותר קטנים ו/או לא מאוד מוצלחים ממה שאנחנו מדברים עליו. אנחנו מדברים על משחקים בהשקעה של שנים עם מאות עובדים, זה סיכון ברמה אחרת לחלוטין.

לגבי הפיסקה האחרונה - מיקרוסופט פשוט הכריזו על דברים מוקדם יותר. כשנח לך בויכוח אתה מביא לי טיעוני ״בלעדי או לא בלעדי״ ויש לך הרי לא-בלעדיים לדור הבא הרבה לפני מיקרוסופט, יש לך את פורספוקן למשל, ואתה אומר שסוני לא הכריזו שום בלעדי בודד ל-2022 וצפונה כשזה גם כבר לא נכון, יש לך את ספיידרמן 2 ווולברין :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2021, 16:20

Laskin כתב:״ אתה מבין שבמקום שגרילה וסנטה מוניקה יעבדו על משהו שמבוסס על ה-SSD ב-2018 הם הולכים להתחיל לעבוד על זה לראשונה ב-2023? מתי זה יצא, 2026? שנה לפני הפס6? זאת הזיה לאסקין, פאקינג הזיה.״

זה היה נכון רק במידה והיה להם רק צוות אחד שעובד רק על משחק אחד, אבל זה לא נכון :)
לגבי שאר הדברים בפיסקה הראשונה - כבר ערכנו השוואות של מה שיצא בשנתיים ראשונות, זה ממש ממש לא המשחקים הכי גדולים של אותו דור, יש אולי דוגמא וחצי למשהו כזה אי פעם, ואם אני לא טועה הדוגמאות האלה גם היו מצד ג׳. בקיצור - חריגים תמיד יש, אבל באופן עקרוני מה שכן הגיע בשנתיים הראשונות היו משחקים הרבה יותר קטנים ו/או לא מאוד מוצלחים ממה שאנחנו מדברים עליו. אנחנו מדברים על משחקים בהשקעה של שנים עם מאות עובדים, זה סיכון ברמה אחרת לחלוטין.

לאסקין, די, אתה ממש בונה פה היסטוריה רביזיונרית. כן, מעטים המשחקים שהיו יותר מסבירים בחצי שנה הראשונה של כל דור אבל עד סוף השנה הראשונה כמעט בכל קונסולה היו כבר כותרי דור הבא מרשימים וכמעט לא קיימת קונסולה שלא היה לה כותר דור הבא מטורף לגמרי עד סוף השנה השניה שלה. בכל דור יצאו מהמשחקים הגדולים של הדור בשנתיים הראשונות. הטיעון של "כן, אבל לא צוותים של 23957837549 אנשים" הוא טיעון ריק, הרי לא היו צוותים כאלה לפני דור או שניים. בכל דור הכל יחסי לאותו דור. בפס2 מכרת 2 מליון עותקים וזה היה להיט הסטרי, חצי מהכסף היה הולך לגיימסטופ, לא היה DLC או הרחבות ומשחקים עלו רק 50$. בו בזמן הצוותים היו של 100 אנשים. MGS2 הוא הימור גדול בדיוק כמו GOW:R.

אתה חייב לשחרר את הנרטיב הזה, הוא פשוט שקרי. כל דור ודור קבל משחקי ענק מגדירי דור בשנתיים הראשונות.

Laskin כתב:לגבי הפיסקה האחרונה - מיקרוסופט פשוט הכריזו על דברים מוקדם יותר. כשנח לך בויכוח אתה מביא לי טיעוני ״בלעדי או לא בלעדי״ ויש לך הרי לא-בלעדיים לדור הבא הרבה לפני מיקרוסופט, יש לך את פורספוקן למשל, ואתה אומר שסוני לא הכריזו שום בלעדי בודד ל-2022 וצפונה כשזה גם כבר לא נכון, יש לך את ספיידרמן 2 ווולברין :)

מה זאת אומרת מיקרוסופט הכריזה על דברים מוקדם יותר? יש למיקרוסופט כמה וכמה כותרים צד א' בלעדיים ל-XSX ב-2022, לסוני אין אפילו אחד. ספיידמן הוא במקרה הטוב סוף 2023 ואני אפילו לא מדבר על וולברין שהולך לצאת באיזה 2024 אם אנחנו אופטימים. סוני פשוט לא טורחת לעשות אף משחק AAA מושקע פאקינג שלוש שנים ליציאה של הקונסולה. זאת הזיה. ולהגיד שמיקרוסופט גם חוטאת בזה? בסדר, מיקרוסופט היא כיתה טיפולית, הציפיות מהם נמוכות יותר. חוץ מזה מיקרוסופט עושה את זה עוד מדור קודם, למשל ROTTR או פורצה הורייזן 2 או טייטנפול, אין מהם ציפיות. אבל מגברת "אנחנו מאמינים בדורות"? הם היו אמורים להיות הבאסטיין האחרון. נינטנדו ויתרה על מלחמת הכוח והדור הבא, מיקרוסופט מוציאה משחקי צד א' meh ומתרפקת על קרוס ג'ן כבר עשור וסוני היו התקווה האחרונה. ומה אנחנו מקבלים? סנטה מוניקה מבוזבזת בצורה מבישה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2021, 17:21

אינטל אומרת שמחסור הצ׳יפים ימשיך עד 2023. AMD אומרת 2022. בעעעע..
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2021, 17:59

MGS2 הוא אולי הדוגמא היחידה, אחד מה״משחק וחצי״ שאני מדבר עליהם. מן הסתם להביא דוגמאות מדור הפס2 לא רלוונטי, מה היה כבר בפס3 ו-4 בשנתיים הראשונות? עוד פעם תביא את האורדר? אז שוב - בעיניי ראצ׳ט הרבה יותר מייצג מאשר האורדר.
אתה יכול להגיד שזה נרטיב שקרי אבל זה שקר :) או לכל הפחות נכון לפרשנות כי גם הרימייק של DS וגם ריטרנל וגם ראצ׳ט יכולים להיות מול החצי-עבודה של קילזון או אינפמוס שיצאו בתחילת הדור הקודם. מה יש כבר באינפמוס לפס4 שלא היה בפס3? פרטיקל אפקטס ומודלים מפורטים יותר? קיים גם בDS.

ואמרת 2022 והלאה, כשדיברת על משחקים לדור הבא בלבד, ובשנה הבאה כרגע לא ידוע לנו עד כמה שזכור לי על שום דבר בלעדי לדור הבא מלבד סטארפילד שמיועד לסוף השנה ונראה אם יעמדו בזה… או שיש עוד ושכחתי, או שאנחנו מביאים ספקולציות על פורצה? אולי redfall?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2021, 19:48

Laskin כתב:MGS2 הוא אולי הדוגמא היחידה, אחד מה״משחק וחצי״ שאני מדבר עליהם. מן הסתם להביא דוגמאות מדור הפס2 לא רלוונטי, מה היה כבר בפס3 ו-4 בשנתיים הראשונות? עוד פעם תביא את האורדר? אז שוב - בעיניי ראצ׳ט הרבה יותר מייצג מאשר האורדר.
אתה יכול להגיד שזה נרטיב שקרי אבל זה שקר :) או לכל הפחות נכון לפרשנות כי גם הרימייק של DS וגם ריטרנל וגם ראצ׳ט יכולים להיות מול החצי-עבודה של קילזון או אינפמוס שיצאו בתחילת הדור הקודם. מה יש כבר באינפמוס לפס4 שלא היה בפס3? פרטיקל אפקטס ומודלים מפורטים יותר? קיים גם בDS.

הנרטיב הזה שקרי כי הוא שקרי. בכל דור יצאו משחקי ענק בשנתיים הראשונות, לא רק MGS2. העובדה שאתה אומר ״MGS2 הוא אולי הדוגמא היחידה״ כשליטרלי באותו רבעון יצאו DMC, GTA3, ג׳ק ודקסטר, טוויסטד מטאל בלאק, ICO, רד פאקשן ו-FFX מראים שזה בולשיט. וכן, קילזון ואינפמס סובבו ראשים ב-2013, גרמו לאנשים להרגיש שהם קנו קונסולת דור הבא. אפילו אם הם לא בדיוק היו יצירות מופת או שלא היה שם יותר מדי תוכן, הם היו תוכן דור הבא הרבה יותר מרשים מ-DS או ריטרנאל. מה מרשים בכלל ב-DS או ריטרנאל? שניהם נראים ומרגישים כמו משחק פס4 (בעצם אחד מהם מרגיש כמו משחק פס3..). קשה לעשות משחק שיגור שמנצל את הקונסולה, אם אתה עושה משחק פס4 ואז מריץ אותו על הפס5 אז מה הקושי בכלל בלעשות משחק שיגור שכזה?

חוץ מזה אתה אפילו לא מדבר על השיגור, אתה מדבר על השנתיים הראשונות, שנים שבהן יצאו משחקים כמו הווצ׳ר 4 או ארקאם נייט (ושניהם עוד סבלו מדחיות ארוכות). הטיעון הזה ריק לאסקין, תוותר עליו, בכל דור השנתיים הראשונות היו מלאים במשחקי דור הבא על מלא, משחקי AAA בשרניים. חלק טובים, חלק רעים, חלק ארוכים, חלק קצרים.. בקיצור, משחקי וידאו. הטיעון שאי אפשר לעשות משחק AAA גדול ואיכותי בשנתיים הראשונות של קונסולה חדשה הוא פשוט עובדתית לא נכון.

הפס5 כבר כמעט בת שנה, איפה המשחק הזה שאני מפעיל כשבאים חברים להראות להם את הקונסולה החדשה שלי? אין לי אף משחק, אני מראה לאנשים שבאים אלי את TLOU2 ואת GOW. זה עצוב.

Laskin כתב:ואמרת 2022 והלאה, כשדיברת על משחקים לדור הבא בלבד, ובשנה הבאה כרגע לא ידוע לנו עד כמה שזכור לי על שום דבר בלעדי לדור הבא מלבד סטארפילד שמיועד לסוף השנה ונראה אם יעמדו בזה… או שיש עוד ושכחתי, או שאנחנו מביאים ספקולציות על פורצה? אולי redfall?

redfall, סטארפילד ופורצה (אם הוא יוצא ב-2022) הם דור הבא בלבד. לא שאני מצפה מ-redfall לנצל את הXSX כמו שצריך, אבל סטארפילד ופורצה בהחלט. אם אני זוכר נכון היילו אינפנט הוא המשחק הגדול האחרון שמיקרוסופט הכריזה לבעלי הדור הקודם. מיקרוסופט סיימה עם הדור הקודם עם היילו אינפנט, לפחות ככה זה נראה, והם הכריזו על ערימות של משחקים שנראה שהם לא יוצאים לדור הקודם. סוני לעומת זאת, אני לא חושב שנראה כותר צד א׳ דור הבא אמיתי עד חגים 2023, כנראה ספיידרמן. ואני שוב מזכיר, אחת מהן אמרה שהיא מאמינה בדורות, וזאת לא מיקרוסופט.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 24 אוקטובר 2021, 20:56

אתה לא יכול מצד אחד להגיד ש DS, ראצ'ט וריטרנל יכלו לצאת על הפס4 אבל להגיד שהורייזון 2 ו GOW:R יכלו לתת לך את מה שאתה מחפש אם היו יוצאים בלעדית לפס5.
משחקים שהחלו את הפיתוח שלהם בזמן ששני המשחקים האלה התחילו לא יכולים לנצל את הפס5 בצורה שאתה מבקש. לא משנה איך תחתוך את זה.

לעשות אותם בלעדיים זו החלטה 'שרירותית' בדיוק כמו המשחקים שכן יצאו בלעדית. ולא לעשות אותם בלעדיים זו דווקא החלטה לטובת הצרכנים. כי אתה לא מכריח קניית קונסולה בלי סיבה אמיתית ונותן למי ששיחק במשחקים המקוריים על הפס4 לשחק בהמשכים הישירים שלהם על הקונסולה שאצלם ולא מבאס אותם בתקופת קורונה ומחסור במלאי.

קילזון שאדוופול פיצץ ראשים? לא בטוח לגבי הניסוח הזה. מה שכן, הוא היה משחק מחורבן. אני מניח שרוב האנשים יעדיפו משחקים כמו ריטרנל מאשר קילזון.
יאללה, תחכה לסוף 2022 ותראה לי את האנשים שיעדיפו את השנתיים הראשונות של הפס4 מאשר של הפס5 כי משחקי גולות הכותרת זמינים גם על הפס4.

לגבי אפקט הוואו: יש לך את באטלפילד החדש וההרס שלו. FH5 נותן את האפקט הזה וגם הוא לא בלעדי לדור הבא. סייברפאנק בגרסאת הדור הבא היה גם צריך לתת לך את זה אבל קרה מה שקרה.

ומה שקרה, הוא שוב: הקורונה. אתה תוהה איך עוד לא קיבלת משחק כזה? נחש מה? הייתה קורונה שדחתה את ההפקות. אז משחקים שהיו אמורים להיות ב 2021 תקבל ב 2022. ומשחקים שהיו צריכים להיות בטווח הזמן של השנתיים שלך יהיו ב 2023. מה לעשות.

ואחרי כל זה, כש 2022 תסתיים ואנשים יסתכלו מה הגיע לפס5 מהצד של סוני לעומת מה שהגיע לפס4 בשנתיים הראשונות שלה, ההעדפה תהיה ברורה לכל בר-דעת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2021, 21:10

Kazz כתב:אתה לא יכול מצד אחד להגיד ש DS, ראצ'ט וריטרנל יכלו לצאת על הפס4 אבל להגיד שהורייזון 2 ו GOW:R יכלו לתת לך את מה שאתה מחפש אם היו יוצאים בלעדית לפס5.
משחקים שהחלו את הפיתוח שלהם בזמן ששני המשחקים האלה התחילו לא יכולים לנצל את הפס5 בצורה שאתה מבקש. לא משנה איך תחתוך את זה.

זה עובדתית לא נכון. משחק דור הבא שהתחיל פיתוח שנתיים לפני שהתחיל הדור הבא ויוצא שנתיים אחרי שהתחיל דור הבא זה הכי סטנדרטי שיש. לסנטה מוניקה עוד היו ערכות פיתוח ראשוניות ב-2018, שלא נדבר על ערכות סופיות בתחילת 2020. מעגל פיתוח קלאסי של משחק דור הבא.

Kazz כתב:לעשות אותם בלעדיים זו החלטה 'שרירותית' בדיוק כמו המשחקים שכן יצאו בלעדית. ולא לעשות אותם בלעדיים זו דווקא החלטה לטובת הצרכנים. כי אתה לא מכריח קניית קונסולה בלי סיבה אמיתית ונותן למי ששיחק במשחקים המקוריים על הפס4 לשחק בהמשכים הישירים שלהם על הקונסולה שאצלם ולא מבאס אותם בתקופת קורונה ומחסור במלאי.

לא, זה לא שרירותי. כל דור אי פעם שהיה - ברגע שקונסולה יצאה, המשחקים שלה יצאו בלעדית לקונסולה החדשה. ככה זה תמיד היה. אף בעלים של פס4 לא ציפה אפילו בחלומות הכי רטובים (או יותר נכון רעים) שלו שההמשך ל-GOW שיצא ב-2018 יצא לפס4. אף אחד לא חלם על זה אפילו.

Kazz כתב:קילזון שאדוופול פיצץ ראשים? לא בטוח לגבי הניסוח הזה. מה שכן, הוא היה משחק מחורבן. אני מניח שרוב האנשים יעדיפו משחקים כמו ריטרנל מאשר קילזון.
יאללה, תחכה לסוף 2022 ותראה לי את האנשים שיעדיפו את השנתיים הראשונות של הפס4 מאשר של הפס5 כי משחקי גולות הכותרת זמינים גם על הפס4.

האם אני מעדיף לשחק משחק כמו ריטרנאל על גבי קילזון? בהחלט. האם זה קשור לדיון? לא.

Kazz כתב:לגבי אפקט הוואו: יש לך את באטלפילד החדש וההרס שלו. FH5 נותן את האפקט הזה וגם הוא לא בלעדי לדור הבא. סייברפאנק בגרסאת הדור הבא היה גם צריך לתת לך את זה אבל קרה מה שקרה.

ומה שקרה, הוא שוב: הקורונה. אתה תוהה איך עוד לא קיבלת משחק כזה? נחש מה? הייתה קורונה שדחתה את ההפקות. אז משחקים שהיו אמורים להיות ב 2021 תקבל ב 2022. ומשחקים שהיו צריכים להיות בטווח הזמן של השנתיים שלך יהיו ב 2023. מה לעשות.

ואחרי כל זה, כש 2022 תסתיים ואנשים יסתכלו מה הגיע לפס5 מהצד של סוני לעומת מה שהגיע לפס4 בשנתיים הראשונות שלה, ההעדפה תהיה ברורה לכל בר-דעת.

חה, בולשיט. אולי הקורונה גם פתחה גרסת פס4 ל-GT7? בשום יקום GOW לא היה יוצא לפני שהפס5 יצאה. הוא תמיד נועד להיות כותר קרוס ג׳ן שיוצא במינימום שנה לתוך הפס5. GT7 הומר באמצע להיות משחק פס4. תקלוט, זאת אסטרטגיה של סוני, קורונה, איזה תירוץ, שמענו. אתם ממשיכים להמציא תירוצים מצוצים מהאצבע. קורונה! אין משחקים טובים בשנתיים הראשונות! לא, סורי, זה לא נכון. סוני פשוט רוצה להוציא הכל קרוס ג׳ן בכדי לנסות למקסים רווחים ממכירת משחקים. זה הכל. פה זה מתחיל, פה זה נגמר. התירוצים שלכם לא ממש עם אחיזה במציאות. GOW לא נדחה בשנתיים והפך מפיתוח של שנתיים ל-4+ שנים, GT לא הפך פתאום לקרוס ג׳ן ״כי קורונה״. סוני פשוט רוצה קרוס ג׳ן בשנתיים הראשונות של הקונסולה, זה הכל.

זה ״לטובת הלקוחות״? הלקוחות יודעים טוב מאוד שמשחקים שיוצאים אחרי שגור של קונסולה חדשה הם לדור הבא בלבד, זה חוזה לא כתוב כבר 30 שנים. רוצה לדבר על לדפוק לקוחות, דבר על ריטרנאל ו-DS שהם מאוד בבירור משחקי פס4 שעשו אותם בלעדיים מלכותית לפס5. אם כבר המקרה הפוך, ריטרנאל ו-DS היו אמורים לצאת קרוס ג׳ן כי הם לא דורשים בכלל פס5 בזמן שמשחקים כמו gow ו-GT7 היו צריכים להיות משחקים שמנצלים את הפס5 עד הטיפה האחרונה. היינו אמורים לקבל משחקים טובים יותר ממה שאנחנו מקבלים, זאת טובת הצרכן. משחק מעפן הוא מעפן לנצח, גם אם יש לשחקן פס4 את הזכות לקנות אותו. ואני משער שזה גם אומר שאתה בעד לעשות קרוס ג׳ן לאורך כל הדור? כדי להיות פייר לבעלי הפס4?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 10:55

DrKeo כתב:
Laskin כתב:MGS2 הוא אולי הדוגמא היחידה, אחד מה״משחק וחצי״ שאני מדבר עליהם. מן הסתם להביא דוגמאות מדור הפס2 לא רלוונטי, מה היה כבר בפס3 ו-4 בשנתיים הראשונות? עוד פעם תביא את האורדר? אז שוב - בעיניי ראצ׳ט הרבה יותר מייצג מאשר האורדר.
אתה יכול להגיד שזה נרטיב שקרי אבל זה שקר :) או לכל הפחות נכון לפרשנות כי גם הרימייק של DS וגם ריטרנל וגם ראצ׳ט יכולים להיות מול החצי-עבודה של קילזון או אינפמוס שיצאו בתחילת הדור הקודם. מה יש כבר באינפמוס לפס4 שלא היה בפס3? פרטיקל אפקטס ומודלים מפורטים יותר? קיים גם בDS.

הנרטיב הזה שקרי כי הוא שקרי. בכל דור יצאו משחקי ענק בשנתיים הראשונות, לא רק MGS2. העובדה שאתה אומר ״MGS2 הוא אולי הדוגמא היחידה״ כשליטרלי באותו רבעון יצאו DMC, GTA3, ג׳ק ודקסטר, טוויסטד מטאל בלאק, ICO, רד פאקשן ו-FFX מראים שזה בולשיט. וכן, קילזון ואינפמס סובבו ראשים ב-2013, גרמו לאנשים להרגיש שהם קנו קונסולת דור הבא. אפילו אם הם לא בדיוק היו יצירות מופת או שלא היה שם יותר מדי תוכן, הם היו תוכן דור הבא הרבה יותר מרשים מ-DS או ריטרנאל. מה מרשים בכלל ב-DS או ריטרנאל? שניהם נראים ומרגישים כמו משחק פס4 (בעצם אחד מהם מרגיש כמו משחק פס3..). קשה לעשות משחק שיגור שמנצל את הקונסולה, אם אתה עושה משחק פס4 ואז מריץ אותו על הפס5 אז מה הקושי בכלל בלעשות משחק שיגור שכזה?

חוץ מזה אתה אפילו לא מדבר על השיגור, אתה מדבר על השנתיים הראשונות, שנים שבהן יצאו משחקים כמו הווצ׳ר 4 או ארקאם נייט (ושניהם עוד סבלו מדחיות ארוכות). הטיעון הזה ריק לאסקין, תוותר עליו, בכל דור השנתיים הראשונות היו מלאים במשחקי דור הבא על מלא, משחקי AAA בשרניים. חלק טובים, חלק רעים, חלק ארוכים, חלק קצרים.. בקיצור, משחקי וידאו. הטיעון שאי אפשר לעשות משחק AAA גדול ואיכותי בשנתיים הראשונות של קונסולה חדשה הוא פשוט עובדתית לא נכון.

הפס5 כבר כמעט בת שנה, איפה המשחק הזה שאני מפעיל כשבאים חברים להראות להם את הקונסולה החדשה שלי? אין לי אף משחק, אני מראה לאנשים שבאים אלי את TLOU2 ואת GOW. זה עצוב.

Laskin כתב:ואמרת 2022 והלאה, כשדיברת על משחקים לדור הבא בלבד, ובשנה הבאה כרגע לא ידוע לנו עד כמה שזכור לי על שום דבר בלעדי לדור הבא מלבד סטארפילד שמיועד לסוף השנה ונראה אם יעמדו בזה… או שיש עוד ושכחתי, או שאנחנו מביאים ספקולציות על פורצה? אולי redfall?

redfall, סטארפילד ופורצה (אם הוא יוצא ב-2022) הם דור הבא בלבד. לא שאני מצפה מ-redfall לנצל את הXSX כמו שצריך, אבל סטארפילד ופורצה בהחלט. אם אני זוכר נכון היילו אינפנט הוא המשחק הגדול האחרון שמיקרוסופט הכריזה לבעלי הדור הקודם. מיקרוסופט סיימה עם הדור הקודם עם היילו אינפנט, לפחות ככה זה נראה, והם הכריזו על ערימות של משחקים שנראה שהם לא יוצאים לדור הקודם. סוני לעומת זאת, אני לא חושב שנראה כותר צד א׳ דור הבא אמיתי עד חגים 2023, כנראה ספיידרמן. ואני שוב מזכיר, אחת מהן אמרה שהיא מאמינה בדורות, וזאת לא מיקרוסופט.


לא מבין באיזה עולם טוויסטד מטאל בלאק, DMC וICO נחשבים כל כך "דור הבא מושקעים באמת"... הם גם לא היו כאלה מושקעים, ICO לגמרי בגדר "אינדי" הרבה יותר מריטרנל. גם קילזון ואינפמוס בפס4 הם היו יפים אבל לא מטורפים, לא מסובבי ראשים ולא שום דבר שלא אמרו על ראצ'ט, או אפילו גירסת הPS5 של מיילס. במידה מסויימת אני חושב שבזכות 60 פריימים, RT ואפס זמני טעינה - זו אפילו קפיצה מורגשת יותר ממש שהיה בימי הPS2 עם חלק מהמשחקים שציינת. בPS4 המשחק הבאמת AAA אמיתי ומרשים שיצא מסוני היה U4, כל מה שהגיע לפניו לא היה שווה דיבור בכלל...

לגבי מיקרוסופט - אז יש עדיין רק משחק אחד שהוא "דור הבא אמיתי" ב-2022 והוא STARFIELD. פורצה לא הוכרז עדיין ל-2022.
אז לסוני יהיה את פורספוקן (וראצ'ט, ריטרנל וDS) ולמיקרוסופט יהיה את סטארפילד.
אני כן מסכים שזה לא מה שציפיתי אחרי שסוני הכריזה שהיא "מאמינה בדורות" אבל במקרה של מגה-משחקים כמו הורייזון וGOW - אני חושב שזה מובן למה בחרו כך, ואני במקומם הייתי עושה אותו הדבר

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4135
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 25 אוקטובר 2021, 11:26

Laskin כתב:
DrKeo כתב:
Laskin כתב:MGS2 הוא אולי הדוגמא היחידה, אחד מה״משחק וחצי״ שאני מדבר עליהם. מן הסתם להביא דוגמאות מדור הפס2 לא רלוונטי, מה היה כבר בפס3 ו-4 בשנתיים הראשונות? עוד פעם תביא את האורדר? אז שוב - בעיניי ראצ׳ט הרבה יותר מייצג מאשר האורדר.
אתה יכול להגיד שזה נרטיב שקרי אבל זה שקר :) או לכל הפחות נכון לפרשנות כי גם הרימייק של DS וגם ריטרנל וגם ראצ׳ט יכולים להיות מול החצי-עבודה של קילזון או אינפמוס שיצאו בתחילת הדור הקודם. מה יש כבר באינפמוס לפס4 שלא היה בפס3? פרטיקל אפקטס ומודלים מפורטים יותר? קיים גם בDS.

הנרטיב הזה שקרי כי הוא שקרי. בכל דור יצאו משחקי ענק בשנתיים הראשונות, לא רק MGS2. העובדה שאתה אומר ״MGS2 הוא אולי הדוגמא היחידה״ כשליטרלי באותו רבעון יצאו DMC, GTA3, ג׳ק ודקסטר, טוויסטד מטאל בלאק, ICO, רד פאקשן ו-FFX מראים שזה בולשיט. וכן, קילזון ואינפמס סובבו ראשים ב-2013, גרמו לאנשים להרגיש שהם קנו קונסולת דור הבא. אפילו אם הם לא בדיוק היו יצירות מופת או שלא היה שם יותר מדי תוכן, הם היו תוכן דור הבא הרבה יותר מרשים מ-DS או ריטרנאל. מה מרשים בכלל ב-DS או ריטרנאל? שניהם נראים ומרגישים כמו משחק פס4 (בעצם אחד מהם מרגיש כמו משחק פס3..). קשה לעשות משחק שיגור שמנצל את הקונסולה, אם אתה עושה משחק פס4 ואז מריץ אותו על הפס5 אז מה הקושי בכלל בלעשות משחק שיגור שכזה?

חוץ מזה אתה אפילו לא מדבר על השיגור, אתה מדבר על השנתיים הראשונות, שנים שבהן יצאו משחקים כמו הווצ׳ר 4 או ארקאם נייט (ושניהם עוד סבלו מדחיות ארוכות). הטיעון הזה ריק לאסקין, תוותר עליו, בכל דור השנתיים הראשונות היו מלאים במשחקי דור הבא על מלא, משחקי AAA בשרניים. חלק טובים, חלק רעים, חלק ארוכים, חלק קצרים.. בקיצור, משחקי וידאו. הטיעון שאי אפשר לעשות משחק AAA גדול ואיכותי בשנתיים הראשונות של קונסולה חדשה הוא פשוט עובדתית לא נכון.

הפס5 כבר כמעט בת שנה, איפה המשחק הזה שאני מפעיל כשבאים חברים להראות להם את הקונסולה החדשה שלי? אין לי אף משחק, אני מראה לאנשים שבאים אלי את TLOU2 ואת GOW. זה עצוב.

Laskin כתב:ואמרת 2022 והלאה, כשדיברת על משחקים לדור הבא בלבד, ובשנה הבאה כרגע לא ידוע לנו עד כמה שזכור לי על שום דבר בלעדי לדור הבא מלבד סטארפילד שמיועד לסוף השנה ונראה אם יעמדו בזה… או שיש עוד ושכחתי, או שאנחנו מביאים ספקולציות על פורצה? אולי redfall?

redfall, סטארפילד ופורצה (אם הוא יוצא ב-2022) הם דור הבא בלבד. לא שאני מצפה מ-redfall לנצל את הXSX כמו שצריך, אבל סטארפילד ופורצה בהחלט. אם אני זוכר נכון היילו אינפנט הוא המשחק הגדול האחרון שמיקרוסופט הכריזה לבעלי הדור הקודם. מיקרוסופט סיימה עם הדור הקודם עם היילו אינפנט, לפחות ככה זה נראה, והם הכריזו על ערימות של משחקים שנראה שהם לא יוצאים לדור הקודם. סוני לעומת זאת, אני לא חושב שנראה כותר צד א׳ דור הבא אמיתי עד חגים 2023, כנראה ספיידרמן. ואני שוב מזכיר, אחת מהן אמרה שהיא מאמינה בדורות, וזאת לא מיקרוסופט.


לא מבין באיזה עולם טוויסטד מטאל בלאק, DMC וICO נחשבים כל כך "דור הבא מושקעים באמת"... הם גם לא היו כאלה מושקעים, ICO לגמרי בגדר "אינדי" הרבה יותר מריטרנל. גם קילזון ואינפמוס בפס4 הם היו יפים אבל לא מטורפים, לא מסובבי ראשים ולא שום דבר שלא אמרו על ראצ'ט, או אפילו גירסת הPS5 של מיילס. במידה מסויימת אני חושב שבזכות 60 פריימים, RT ואפס זמני טעינה - זו אפילו קפיצה מורגשת יותר ממש שהיה בימי הPS2 עם חלק מהמשחקים שציינת. בPS4 המשחק הבאמת AAA אמיתי ומרשים שיצא מסוני היה U4, כל מה שהגיע לפניו לא היה שווה דיבור בכלל...

לגבי מיקרוסופט - אז יש עדיין רק משחק אחד שהוא "דור הבא אמיתי" ב-2022 והוא STARFIELD. פורצה לא הוכרז עדיין ל-2022.
אז לסוני יהיה את פורספוקן (וראצ'ט, ריטרנל וDS) ולמיקרוסופט יהיה את סטארפילד.
אני כן מסכים שזה לא מה שציפיתי אחרי שסוני הכריזה שהיא "מאמינה בדורות" אבל במקרה של מגה-משחקים כמו הורייזון וGOW - אני חושב שזה מובן למה בחרו כך, ואני במקומם הייתי עושה אותו הדבר

Returnal זה דור הבא? זה בקושי משחק פלייסטישן 4 על פי התוצאה :). גם Demon souls זה לא באמת משחק דור הבא. זה אשכרה פורטים של פלייסטישן 4 במקרה הטוב שיצאו בלעדית ל-5. אי אפשר לראות בהם "דור הבא" על פי התוצאה. אין שם קפיצת מדרגה אמיתית ומנוע גראפי שפותח לפלייסטישן 5. רק Ratchet נראה ממש ראוי נכון להיום.

Returnal ממש נראה כמו משחק שיגור לפלייסטישן 4, במיוחד כל דבר אחרי הBiome הראשון.

דרך אגב יש מלא משחקי דור הבא מצד מיקרוסופט Hellblade 2, Avowed ועוד רבים. אני מניח שהחל מהשנה נתחיל לראות יותר את הRoster של 2022 ויהיו שם כבר לא מעט. יש להם איזה 30 משחקים שהם הכריזו, דברים יתחילו לצאת.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 12:15

אני מסכים שריטרנל לא נראה דור הבא, אבל גם טוויסטד מטאל בלאק טאיקו לא היו הרבה יותר מרשימים לזמנם.

לגבי מיקרוסופט - כן, יש להם דברים שהכריזו עליהם, הרוב 2024 בערך :)
כאילו, avowed בסוף הpreproduction לפי מה ששמענו, אם יצא בחגים 2023 זה יהיה נס.
הלבלייד זו אופציה בדיוק כמו פורצה אבל אין לנו מושג.
אנחנו שוב חוזרים לעניין שמיקרוסופט פשוט עשתה מה שסוני עשתה בעבר והכריזה על משחקים 4-5 שנים מראש.
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 25 אוקטובר 2021, 12:16, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2021, 12:16

Laskin כתב:לא מבין באיזה עולם טוויסטד מטאל בלאק, DMC וICO נחשבים כל כך "דור הבא מושקעים באמת"... הם גם לא היו כאלה מושקעים, ICO לגמרי בגדר "אינדי" הרבה יותר מריטרנל. גם קילזון ואינפמוס בפס4 הם היו יפים אבל לא מטורפים, לא מסובבי ראשים ולא שום דבר שלא אמרו על ראצ'ט, או אפילו גירסת הPS5 של מיילס. במידה מסויימת אני חושב שבזכות 60 פריימים, RT ואפס זמני טעינה - זו אפילו קפיצה מורגשת יותר ממש שהיה בימי הPS2 עם חלק מהמשחקים שציינת. בPS4 המשחק הבאמת AAA אמיתי ומרשים שיצא מסוני היה U4, כל מה שהגיע לפניו לא היה שווה דיבור בכלל...

לאסקין, אתה לא מדבר פה לעניין. אמרת שMGS2 הוא בערך היחיד ועכשיו אתה נטפל לטוויסטד מטאל כסוג של איש קש? FFX, DMC, GTA3, GT3 ו-MGS2 כולם יצאו לפני שהפס2 הייתה בת שנתיים (ובמערב היא אפילו לא הייתה בת שנה) והם המשחקים הכי גדולים של דור הפס2. אותו דבר אפשר להגיד על דור הפס3 עם MGS4 או גירס או היילו 3 או אנצ׳רטד (שהוא גם מהמוכרים של אותו דור). וגם דור הפס4, למרות שהוא היה יותר מעפן מהקודמים ולקח לו יותר זמן להניע, עם משחקים כמו הוויצ׳ר 3 או ארקאם נייט. בדור הזה פשוט אין שום AAA גדול מרשים שמראה לנו מה זה הדור הבא בזמן שבדורות קודמים כבר בשנה הראשונה היו משחקים כאלה ובטח ובטח שבשנה השניה.

Laskin כתב:לגבי מיקרוסופט - אז יש עדיין רק משחק אחד שהוא "דור הבא אמיתי" ב-2022 והוא STARFIELD. פורצה לא הוכרז עדיין ל-2022.
אז לסוני יהיה את פורספוקן (וראצ'ט, ריטרנל וDS) ולמיקרוסופט יהיה את סטארפילד.
אני כן מסכים שזה לא מה שציפיתי אחרי שסוני הכריזה שהיא "מאמינה בדורות" אבל במקרה של מגה-משחקים כמו הורייזון וGOW - אני חושב שזה מובן למה בחרו כך, ואני במקומם הייתי עושה אותו הדבר

אם אתה רוצה לדבר על משחקים שהם לא צד א׳ כמו פורספוקן של 2022 אז יש למיקרוסופט את סטוקר 2, סקורן, סטארפילד, רדפול, וכן, כנראה שגם פורצה יוצא ב-2022.

אגב, יש למיקרוסופט כבר בלעדי דור הבא שנראה מדהים גרפית ויצא השנה - סימולטור טיסה. זה פשוט מבאס לראות את מיקרוסופט דוחפת יותר חזק את הדור הבא מסוני, ממש מבאס. כלומר ממיקרוסופט אפילו לא ציפיתי, יש להם GP לתחזק והם לא יכולים לנטוש את הדור הקודם כל כך מהר אחרת הם יאבדו מנויים. אבל סוני? הם אמורים להיות הקצה המדמם ואיכשהו מיקרוסופט דוחפת את הדור הבא יותר מהם.

אני לא מבין את נושא GOW. כלומר, אם הוא היה יוצא שלושה חודשים לתוך הדור פס5 הייתי עוד מבין, הייתי מתבאס אבל הייתי מבין. אבל שנתיים פנימה? אני ממש לא מבין את זה. גם יש את בסיס המשתמשים בכדי למכור את ה-20 מליון עותקים (אנצ׳רטד 4 כבר הראה את זה) וגם הייתה להם הזדמנות לקחת את המשחק שהכי צריך SSD מכל הפרנצ׳ייזים שלהם ולהעלות אותו לרמה הבאה. במקום זה אנחנו מקבלים עוד מאותו דבר, מבאס.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 12:21

נדב, אז אתה בעצם אומר שיש לך הרבה דוגמאות בפס2, מעט דוגמאות בפס3 וכמעט ואפס דוגמאות בפס4, וזה מאוד מפתיע שהקו הזה ממשיך עם הפס5? :)
ארקהם נייט לדעתי הוא פחות התקדמות מסיטי מאשר ראצ׳ט החדש לעומת הקודם. באמת שיש חוסר רציני בדוגמאות שלך, אל תבוא אליי בטענות שאני נתפס עליהם, זה בכל הודעה, ואני עוד לא מתייחס לרובן… נגיד מה קשור gta3 או ארקהם נייט, הם לא היו בלעדיים, סטוקר 2? מגיע לפס5 שלושה חודשים אחרי, רדפול? למה הוא נחשב וריטרנל לא? לא ראית אותו בכלל… סקורן? כמו המדיום, זה לא משהו רציני, נראה לי שעובדים עליו 12 אנשים מ-2013, שום דבר בו לא ״דור הבא״, ממה שראינו לפחות.

ואם הטענה עכשיו היא על כלל התעשייה - אז אתה מבין שזה לא רק סוני ומיקרוסופט, אלא התעשייה כולה, שום מפיצה לא מוכנה לקחת סיכון ולשחרר בשנתיים הראשונות סופר-משחק כיום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2021, 12:33

Laskin כתב:נדב, אז אתה בעצם אומר שיש לך הרבה דוגמאות בפס2, מעט דוגמאות בפס3 וכמעט ואפס דוגמאות בפס4, וזה מאוד מפתיע שהקו הזה ממשיך עם הפס5? :)

ארקהם נייט לדעתי הוא פחות התקדמות מסיטי מאשר ראצ׳ט החדש לעומת הקודם. באמת שיש חוסר רציני בדוגמאות שלך, אל תבוא אליי בטענות שאני נתפס עליהם, זה בכל הודעה, ואני עוד לא מתייחס לרובן… נגיד מה קשור gta3 או ארקהם נייט, הם לא היו בלעדיים, סטוקר 2? מגיע לפס5 שלושה חודשים אחרי, דדפול? למה הוא נחשב וריטרנל לא? לא ראית אותו בכלל…
ואם הטענה עכשיו היא על כלל התעשייה - אז אתה מבין שזה לא רק סוני ומיקרוסופט, אלא התעשייה כולה, שום מפיצה לא מוכנה לקחת סיכון ולשחרר בשנתיים הראשונות סופר-משחק כיום.

לאסקין, מה הטיעון שלך? אם הוא שזה לא כלכלי להוציא משחק AAA בשנתיים הראשונות של קונסולה חדשה, אז כל הדוגמאות האלה מפריכות את הטענה הזאת. וויצ׳ר 3, ארקאם נייט, GTA3 או MGS4 הם כולם הצלחות כלכליות גדולות למגה פרנצ׳ייזים שיצאו בשנתיים הראשונות. יש ליטרלי עשרות דוגמאות, אז די, שחרר את זה, משחקים מצליחים בענק בשנתיים הראשונות של קונסולה. זה לא תירוץ. המשחקים היחידים שיוצאים קרוס ג׳ן בקו השנתיים של הקונסולה הם cash grabs פתטים כמו COD, אפילו AC דלג על הדור הקודם בקו השנתיים עם יוניטי (שהיה אגב הצלחה כלכלית מאוד גדולה ליוביסופט ועקף את כל התחזיות שלהם).

אז בו נשים את הנקודה הזאת כבר מאחורינו, משחקי AAA מצליחים בענק בשנה השניה של דור חדש, נקודה.

בנוגע לתעשיה שלוקחת או לא לוקחת סיכונים. יחידת המתאבדים הוא דור הבא בלבד, אז WB לוקחת סיכון. סטארפילד דור הבא בלבד, אז בת׳זדה לקחה את הסיכון עם המשחק הכי גדול שלה לעשור הקרוב. אוואטר הוא דור הבא בלבד, אז יוביסופט לוקחת את הסיכון. אז כן, כולם מוציאים לאט לאט את המשחקים שלהם בלעדית לדור הבא. אבל אני אזכיר לך דבר אחד, סוני אמורה להוביל את החבורה, לא להיות אחרונה בתור. אם יוביסופט ו-WB מובילות לפני סוני, המצב של סוני על הפנים. ב-2022 כמעט כל מפיצה בתעשיה תוציא את המשחק הכי גדול שלה רק לדור הבא ורק סוני לא, זה עצוב. מיקרוסופט, בת׳זדה, יוביסופט, WB.. זה בערך משאיר את סוני ואקטיוויז׳ן לבד בקרוס ג׳ן ב-2022, לא הייתי יכול לדמיין תרחיש יותר אפוקליפטי מזה.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 25 אוקטובר 2021, 12:40

למה לחברות פיתוח לנטוש מהר את הps4/xbo
וpc משחקים בדרגים נמוכים ?

כרגע עדין רוב הרווחים במשחקי קור זה מהפלטפורמות האלו
וגם מהסוויץ ,עכשיו זה מובן למה לא כל חברה מפתחת לסוויץ
לפעמים זה מצריך צוות לעבוד במיוחד על הגרסה הזאת
או כמו שחלק מהחברות עושות ,לשלוח למיקור חוץ את גרסת הסוויץ

אבל pc + xbo+ps4+ps5+ xbs
כל הפלטפורמות האלו ביחד מספיק דומות ושוק עצום כרגע
כלכלית עדיף לחברות לפתח מהנמוך ,זאת אומרת xbo
עד למעלה
ובמקרים מסוימים שזה כלכלי גם גרסת סוויץ

לפתח רק לps5 או רק לxbs ,זה להפסיד הרבה מאוד לקוחות פוטנציאלים נכון לעכשיו ,אני לא אומר שזה לא קורה
מנחש שיש פרויקטים שמיועדים לצאת עוד שנתים - שלוש - הרבעה
שכבר מפותחים רק לדור הבא ומחשבים חזקים (יחסית להיום )

אבל לא משנה עם זה בילעדי או צד שלישי
המצב לא כמו בדורות קודמים ps5 וxbs ,נמכרות מצוין בלי הרבה בילעדים ,כלכלית אני מנחש שניראה הרבה קרוס גאן בשנתיים הבאות
עד שזה יתחיל ליפסק
אולי חלק יצאו כמו סיברפאנק, שזה עצוב ,אבל יקח זמן עד המעבר האמיתי לדור הנוכחי

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 12:58

הדוגמאות שהבאת, כולן מלבד mgs4 היו מולטיפלטפורם, יחי ההבדל להוציא את הווויצ׳ר 3 ל-3 פלטפורמות במקביל עבור 100 מליון גיימרים לעומת פלטפורמה אחת בבלעדיות עם 10-20 מליון.
אז לא, לא אשחרר את זה :) תוסיף על זה את עלויות הפיתוח שלכל הפחות הוכפלו בדור האחרון בלבד - ואני לא מבין מה הסיפור הגדול לעשות אחד ועוד אחד. ועל כל זה יש את עניין הBC והארכיטקט ורות השונות, שדחפו בעבר לפתח בבלעדיות בגלל שזה ייתן קפיצה אדירה על פני המגבלות שהיו, הפעם יש אפשרות להוציא אחורנית אז קופצים על זה.
יש לך גם מצד ג׳ כל כך מעט דוגמאות ביחס לעבר, איך אתה לא רואה שזו מגמה עקבית מאוד מאז ימי הפס2? בכל דור ודור יש פחות ופחות משחקים שעבור אותו דור נחשבים ״משחקי קצה״ שיוצאים בבלעדיות לדור הבא בתחילת הדור. וזאת למרות שיש הרבה הרבה יותר חברות גדולות בשוק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2021, 13:57

Laskin כתב:הדוגמאות שהבאת, כולן מלבד mgs4 היו מולטיפלטפורם, יחי ההבדל להוציא את הווויצ׳ר 3 ל-3 פלטפורמות במקביל עבור 100 מליון גיימרים לעומת פלטפורמה אחת בבלעדיות עם 10-20 מליון.

אז לא, לא אשחרר את זה :) תוסיף על זה את עלויות הפיתוח שלכל הפחות הוכפלו בדור האחרון בלבד - ואני לא מבין מה הסיפור הגדול לעשות אחד ועוד אחד. ועל כל זה יש את עניין הBC והארכיטקט ורות השונות, שדחפו בעבר לפתח בבלעדיות בגלל שזה ייתן קפיצה אדירה על פני המגבלות שהיו, הפעם יש אפשרות להוציא אחורנית אז קופצים על זה.
יש לך גם מצד ג׳ כל כך מעט דוגמאות ביחס לעבר, איך אתה לא רואה שזו מגמה עקבית מאוד מאז ימי הפס2? בכל דור ודור יש פחות ופחות משחקים שעבור אותו דור נחשבים ״משחקי קצה״ שיוצאים בבלעדיות לדור הבא בתחילת הדור. וזאת למרות שיש הרבה הרבה יותר חברות גדולות בשוק.

דבר ראשון, להוציא לבלעדיות בשנה השניה של הפס5 זה להוציא משחק ל-30-40 מליון משתמשים, לא ל-10-20, זה נכון לשנה הראשונה, הפס5 תשבור את ה-20 מליון עוד השנה כנראה. דבר שני, גם כשמשחק יוצא בשנה השישית של הקונסולה עדין משחק מולטיפלטפורם יוצא לבסיס משתמשים גדול פי כמה כך שזה לא רלוונטי בשום צורה, היחס נשמר.

בנוגע לכמות, כמות המשחקי AAA בתעשיה ירדה. כמה AAA גדולים שהם לא שנתיים בנאלים קבלת מצד ג׳ בשנתיים האחרונות? בקושי קבלת משהו, רק עוד COD, עוד BF וכו׳. חברות מוציאות פחות משחקים גדולים אבל המשחקים שהן כן מוציאות הם גדולים יותר. אז כמות הדוגמות להכל יורדת, עם הדורות. אבל לא צריך הרבה דוגמאות, צריך רק אחת. העובדה שגם יוביסופט, גם מיקרוסופט, גם בת׳זדה, גם WB ראו לנכון להוציא משחקי ענק ב-2022 בלעדיים לדור הבא מראים לך שגם בדור הזה זה ממשיך להיות הגיוני כלכלית.

רק חברות סחטניות סטייל אקטיוויז׳ן מוציאות קרוסג׳ן בלבד ב-2022, אקטיוויז׳ן וסוני, אחלה חבורה להיות בה.

ועכשיו אני אשאל אותך את זה. מה ההגיון להוציא את ספיידרמן בלעדי ב-2023 לנניח 65 מליון משתמשים כשהם יכולים להוציא אותו קרוס ג׳ן ל100+ מליון משתמשים, לא? הרי לפי ההגיון שלך לא שווה להוציא כותר דור הבא בלבד עד שהפס4 מתה לגמרי. כל עוד יש שם משתמשים אתה משאיר כסף על השולחן על פי התאוריה שלך. אז למה לא קרוס ג׳ן עד 2024? למה לא עד 2026?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 14:16

ממש לא בטוח שיצליחו לייצר בקצב שיביא להם 20 מליון עוד השנה, אנחנו לא ראינו נתונים מאז 10 מליון ביולי ומאז אין מלאי נורמלי במקומות שהכי חשוב שיהיה...
אני ממש לא חושב שכמות משחקי הAAA ירדה. כן, יש מלא העתקים של משחקים אחרים אבל מתי זה לא נחשב? אנחנו עכשיו בעולם של נדב בו סמאש הוא AAA אבל COD לא?
כן, זה נכון - חברות לוקחות פחות סיכונים אפילו באותו הדור ולא ממהרות להוציא IP חדש בהשקעה של AAA (מתחיל לראות פה דפוס לגבי סיכונים של היום לעומת העבר?) אבל זה לא אומר שיש פחות AAA באופן כללי.
אני לא מבין למה מספיקה רק דוגמא אחת... דוגמא אחת תראה לך על היוצא מן הכלל, לא על הכלל.
יוביסופט וWB מוציאות ל-3 פלטפורמות, הם לא מצומצמים ל-20-30 מליון שסוני יהיו מצומצמים בשנה הבאה, יהיו להם 50 מליון קונסולות (או אם נלך לפי החישוב שלך אז 70+ מליון) ועוד את קהל המחשב, זה מספרים שונים לגמרי.

לגבי השאלה שלך - כי עם 60 מליון הם יכולים למכור רק ל-10% וזה ממש סבבה להם ביחס להשקעה, עם 20 מליון זה סיכון הרבה יותר גדול, ומן הסתם הם חייבים לקחת את האופציה שיהיה פחות ממשחק של 85-95, הם לא נינטנדו שכל משחק שני שלהם ימכור 10-20 מליון עותקים גם אם הוא עם ממוצע של 8 נמוך או 7 גבוה, וגם אם השקיעו בפיתוח שלו פחות מ-20 מליון דולר... בנוסף, ברור להם שעד 2024 יצאו מלא משחקים לדור הבא ממלא מפיצות ולכן המשחק שלהם יחוויר לעומת המתחרים... מה שלא יקרה עם הורייזון וGOW, בסבירות סופר גבוהה. כשהם יצאו הם יהיו מהמשחקים היפים ביותר בשוק, ואולי יהיו הבלעדיים הכי יפים בקונסולות. אז לא יחווירו, ואתה עדיין מצפה שישאירו את הכסף הזה על השולחן? זו לא חשיבה כלכלית נכונה בעיניי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2021, 14:39

Laskin כתב:ממש לא בטוח שיצליחו לייצר בקצב שיביא להם 20 מליון עוד השנה, אנחנו לא ראינו נתונים מאז 10 מליון ביולי ומאז אין מלאי נורמלי במקומות שהכי חשוב שיהיה...
אני ממש לא חושב שכמות משחקי הAAA ירדה. כן, יש מלא העתקים של משחקים אחרים אבל מתי זה לא נחשב? אנחנו עכשיו בעולם של נדב בו סמאש הוא AAA אבל COD לא?
כן, זה נכון - חברות לוקחות פחות סיכונים אפילו באותו הדור ולא ממהרות להוציא IP חדש בהשקעה של AAA (מתחיל לראות פה דפוס לגבי סיכונים של היום לעומת העבר?) אבל זה לא אומר שיש פחות AAA באופן כללי.
אני לא מבין למה מספיקה רק דוגמא אחת... דוגמא אחת תראה לך על היוצא מן הכלל, לא על הכלל.

הפס4 מכרה בסוף השנה הראשונה שלה (סוף 2014) 18.5 מליון מכשירים, הפס5 נמכרת בקצב מהיר יותר (למשל הפס4 הגיע ל-10 מליון רק באוגוסט 14) כך שאין שום סיבה שהשנה לא תגמר כשסוני צפונית ל-20 מליון ובטח שאין סיבה ש-2022 תגמר וסוני לא תהיה צפונית ל-40 מליון.

בנוגע לדוגמאות, אתה סתם פוסל דברים רנדואמלית. הוויצ׳ר לא טוב כי הוא לא בלעדי, DMC איכשהו לא כותר AAA אפילו שהוא היה מפלצת ב-2001, MGS4 לא נחשב כי סיבות וכו׳. חברות צד ג׳ לא צריכות להוביל את הדור הבא, מחזיקת הפלטפורמה אמורה לעשות את זה. זאת לא רק הובלה בדוגמה, זה לתמוך בקונסולה החדשה שהוצאת ולהראות לקהל למה היא מסוגלת ולמה צריך לקנות אותה. אבל הפס5 נמכרת ממילא, אז השחקנים מעניינים לסוני את הטוסיק. כנראה שהיא לא הייתה צריכה להוציא בכלל משחקים בשנתיים הראשונות בשביל למכור את הפס5.

Laskin כתב:לגבי השאלה שלך - כי עם 60 מליון הם יכולים למכור רק ל-10% וזה ממש סבבה להם ביחס להשקעה, עם 20 מליון זה סיכון הרבה יותר גדול, ומן הסתם הם חייבים לקחת את האופציה שיהיה פחות ממשחק של 85-95, הם לא נינטנדו שכל משחק שני שלהם ימכור 10-20 מליון עותקים גם אם הוא עם ממוצע של 8 נמוך או 7 גבוה, וגם אם השקיעו בפיתוח שלו פחות מ-20 מליון דולר... בנוסף, ברור להם שעד 2024 יצאו מלא משחקים לדור הבא ממלא מפיצות ולכן המשחק שלהם יחוויר לעומת המתחרים... מה שלא יקרה עם הורייזון וGOW, בסבירות סופר גבוהה. כשהם יצאו הם יהיו מהמשחקים היפים ביותר בשוק, ואולי יהיו הבלעדיים הכי יפים בקונסולות. אז לא יחווירו, ואתה עדיין מצפה שישאירו את הכסף הזה על השולחן? זו לא חשיבה כלכלית נכונה בעיניי.

רגע, אז עכשיו עברנו ל-60 מליון משתמשים? הפס4 הגיעה לשם רק באמצע 2017, בגיל 3.5, אז עכשיו אנחנו מחכים ל-2024? לא וולידי להוציא משחק AAA לפני שיש לך 60 מליון משתמשים, ואו. אז בעצם למה לא ל-80 מליון? הרי 80 מליון זה 30% יותר משתמשים מאשר 60 מליון, תחשוב כמה המשחק ימכור אז. ומה עם 100 מליון? רק דמיין כמה כסף המשחק יעשה אם יהיו 100 מליון משתמשים, הרי ככה זה עובד, נכון? נו באמת, יאללה, שיחכו ל-2025 וזהו, למה לא. אני בטוח ש-GOW נוסף קרוס ג׳ן ב-2025 ימכור נהדר...

אז לפי מה שאתה אומר, סוני אמורה להיות אחרונה להוציא משחקי דור הבא, כן?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 15:07

לא אמרתי שMGS4 לא נחשב, בטח שהוא נחשב, כמו MGS2, שניהם בלעדיים לגמרי לקונסולה.

כתבתי 60 מליון בתגובה אלייך, אמנם כתבת 65 מליון עכשיו שאני שם לב אבל על זה הגבתי. ואתה ממשיך לשאול את אותה שאלה למרות שכבר כתבתי לך בהמשך המשפט את הסיבות שבגללן ל-60 זה הגיוני לקחת את הסיכון ול-20 לא.

ולא, אני לא חושב שסוני צריכה להיות אחרונה, הם צריכים להיות מהראשונים, ולדעתי עשו זאת עם ראצ׳ט, גם אם זה לא המשחק הכי עצום בהיסטוריה של המשחקים בשנה הראשונה, והם ימשיכו את זה בהפרש של כמה חודשים כנראה אחרי שמיקרוסופט יביאו את הבלעדי הראשון שלהם לדור הזה, זה לא שכולם מביאים את כל התותחים באמצע 2021 וסוני מצטרפת רק ב-2023, זה שכולם מכוונים לסוף 2022, וסוני מביאה קצת לפניהם כמה AAA פחות גדולים וקצת אחריהם כמה AAA גדולים. זהו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2021, 15:30

Laskin כתב:לא אמרתי שMGS4 לא נחשב, בטח שהוא נחשב, כמו MGS2, שניהם בלעדיים לגמרי לקונסולה.

כתבתי 60 מליון בתגובה אלייך, אמנם כתבת 65 מליון עכשיו שאני שם לב אבל על זה הגבתי. ואתה ממשיך לשאול את אותה שאלה למרות שכבר כתבתי לך בהמשך המשפט את הסיבות שבגללן ל-60 זה הגיוני לקחת את הסיכון ול-20 לא.

אבל לא דברנו על 20, דברנו על שנתיים ראשונות, בשנתיים הראשונות הפס5 כנראה תחצה את קו ה-40 מליון די בקלות. אני ממש בספק אם יהיו פחות מ-30 מליון מכשירי פס5 בטבע כש-GOW יוצא ואני די בטוח שנהיה יותר קרובים ל-40 מליון מאשר 30 מליון באותה נקודה, אולי אפילו מעל ל-40 אם הוא יהיה משחק חגים.

הרי אתה סתם קובע קו רנדואמלי שלא מבוסס על כלום. חודשיים לתוך השנה השלישית? אחלה. חודשיים לפני השנה השלישית? אוי לא, סוני יתרסקו כלכלית.

סוני אמורה להוביל את החבורה, אם יוביסופט ו-WB מקדימות אותה בשנה+ זה באמת בזוי. אפילו מיקרוסופט, החברה שאמרה במפורש שהם מתכננים לעשות קרוס-ג׳ן עד סוף 2021, מקדימים אותם בשנה. זה ממש עצוב, אין לי מושג איך אתה סבבה עם זה.

Laskin כתב:ולא, אני לא חושב שסוני צריכה להיות אחרונה, הם צריכים להיות מהראשונים, ולדעתי עשו זאת עם ראצ׳ט, גם אם זה לא המשחק הכי עצום בהיסטוריה של המשחקים בשנה הראשונה, והם ימשיכו את זה בהפרש של כמה חודשים כנראה אחרי שמיקרוסופט יביאו את הבלעדי הראשון שלהם לדור הזה, זה לא שכולם מביאים את כל התותחים באמצע 2021 וסוני מצטרפת רק ב-2023, זה שכולם מכוונים לסוף 2022, וסוני מביאה קצת לפניהם כמה AAA פחות גדולים וקצת אחריהם כמה AAA גדולים. זהו.

ראצ׳ט, די נו, מי השתין בכלל לכיוון משחקי ראצ׳ט לפני שהוא איכשהו הפך בצורה לא סבירה להיות המשחק דור הבא היחיד של סוני (כלומר המשחק היחיד של סוני שאשכרה נראה יותר טוב ממשחק פס4)? סוני לא הוציאה אף משחק באמת מושקע לדור הבא ולפי ההכרזות כרגע, היא לא הולכת לעשות את זה עד סוף 2023. סוני היא אשכרה אחרונה למסיבה, אחרי כל מפיצות צד ג׳ ובטוח שאחרי מיקרוסופט שיש לה את אחד המשחקים הכי גדולים של הדור בחגים 2022 בלעדית לדור הבא (ועוד כמה פחות מרגשים כמו redfall לפני). סוני אחרונה, זה ממש עצוב, ואתה enabler של זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2021, 15:46

אגב, סתם סטטיסטיקה מעניינת, COD 2015 (BO3) מכר 91% מהמכירות הפיזיות שלו ב-UK על הפס4 וה-X1. כלומר המשחק הכי קז׳ואלי במקום הכי קז׳ואלי (כלומר מכירות פיזיות) מכר 91% על הדור הבא. ו-9% הנותרים אפילו כוללים PC, כלומר ה-360 והפס3 היו אחוזים בודדים. הפס3 הייתה 5% מהמכירות, ה-360 הייתה 3% מהמכירות, הפס4 הייתה 48% וה-X1 הייתה 43%.
https://www.destructoid.com/91-of-black ... -xbox-one/

זאת נקודת השנתיים לתוך הדור וזה מראה לך בדיוק למה אין שום סיבה לעשות משחק קרוס ג׳ן כשיש לך 30+ מליון קונסולות בשוק. ה-100+ מליון קונסולות של הדור הקודם הם מספר פייק, הקור עובר ממש מהר לדור הבא ואחרי זה הקז׳ואלים היותר קורים. כשתגיע לחגים 2022 מי שיהיה לו פס4 ו-X1 יהיו אנשים שממילא לא היו קונים את הGOW כי אפילו את COD הם לא יטרחו לקנות. אלה יהיו קונסולות צוברות אבק שלא משחקים בהן או אחים קטנים שירשו קונסולה. משחקי קרוס ג׳ן כמעט לא מוכרים על דור קודם בנקודת השנתיים.

הכוח קניה עובר מהר מאוד לדור הבא, מאוד מהר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 16:26

ושוב, איך רדפול נחשב אצלך וראצ׳ט לא? כן, הוא ״פחות מרגש״ ממשחקים גדולים יותר אבל הוא לגמרי AAA לדור הבא.
בנוסף, אתה פשוט החלטת שספיידרמן יצא בסוף 2023, ולא נגיד בקיץ או אפילו אביב… ואם סטארפילד ידחה בכמה חודשים הם כבר יצאו ביחד :)
מיקרוסופט מגיעה עם AAA בלעדי לדור הבא *אחרי* סוני, היא אמנם מפציצה כנראה עם סטארפילד ולא רק מניחה על השולחן כמו במקרה ראצ׳ט אבל זה עדיין המצב ממה שידוע לנו כרגע, אם מניחים את הספקולציות בצד.
כמה חודשים אחר כך כבר יצא ספיידרמן 2 ומי יודע מה עוד יגיע, אבל אתה מתאר מצב שהוא לא מה שיש בשטח, כאילו מיקרוסופט מפנקת במלא בלעדיים לדור הבא וסוני מגיעה שנתיים אחריה.

בכל אופן מיציתי בפעם השביעית את הויכוח הזה, נסכים לראות את הדברים אחרת, אני לא מרוצה מהמצב, אני פשוט חושב שאני ריאלי יותר ובדור הבא נראה שידור חוזר ואולי קיצוני הרבה יותר של המצב הנכחי.
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 25 אוקטובר 2021, 16:27, נערך פעם 1 בסך הכל.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 25 אוקטובר 2021, 16:27

למייקרוסופט יהיה משחק בלעדי לדור הבא (שהוא לא סימולטור טיסה) לפני 2023 מאחד הסטודיואים שלה שהם לא בת'זדה? לא בטוח בכלל. בוא לא נחלק קרדיט לא מוצדק, היא הרי קנתה אותה הרבה אחרי שהמשחקים האלה תוכננו לדור הבא, יותר מזה, סוני קנתה שני בלעדיים לדור הבא מבת'זדה וחשפה אותם לפני שמיקרוסופט רכשה את כל החברה, אז מה ההבדל?

אם מדברים על "דור הבא" אז סביר להניח שראצ'ט יראה קצת יותר מרשים גרפית מרדפול (שסביר שיראה כמו דתלופ, כלומר דגש על ארט סטייל אבל לא משהו שמפוצץ טכנולוגית), אם מדברים על "מי משתין לכיוון שלו" אז כנראה שלא פחות מאשר המשחקים של ארקיין שלפחות מאז דיסהונרד הראשון לא ממש מצליחים למכור (וחבל שכך, הם ממש טובים). ראצ'ט על הפס4 מכר יותר מ prey ודיסהונרד 2 כמשחקי מולטיפלטפורם. אגב prey מכר פחות גם מדימון סולס בשנה הראשונה ועוד על 3 פלטפורמות ועם מבצעים ב 20$ והאחרון כאמור משחק שנטען כאן שמכר לא טוב ולאף אחד לא ממש אכפת ממנו.. אז בחייאת, אי אפשר להזיז את המטרה כל הזמן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2021, 17:17

idan כתב:למייקרוסופט יהיה משחק בלעדי לדור הבא (שהוא לא סימולטור טיסה) לפני 2023 מאחד הסטודיואים שלה שהם לא בת'זדה? לא בטוח בכלל. בוא לא נחלק קרדיט לא מוצדק, היא הרי קנתה אותה הרבה אחרי שהמשחקים האלה תוכננו לדור הבא, יותר מזה, סוני קנתה שני בלעדיים לדור הבא מבת'זדה וחשפה אותם לפני שמיקרוסופט רכשה את כל החברה, אז מה ההבדל?

אם מדברים על "דור הבא" אז סביר להניח שראצ'ט יראה קצת יותר מרשים גרפית מרדפול (שסביר שיראה כמו דתלופ, כלומר דגש על ארט סטייל אבל לא משהו שמפוצץ טכנולוגית), אם מדברים על "מי משתין לכיוון שלו" אז כנראה שלא פחות מאשר המשחקים של ארקיין שלפחות מאז דיסהונרד הראשון לא ממש מצליחים למכור (וחבל שכך, הם ממש טובים). ראצ'ט על הפס4 מכר יותר מ prey ודיסהונרד 2 כמשחקי מולטיפלטפורם. אגב prey מכר פחות גם מדימון סולס בשנה הראשונה ועוד על 3 פלטפורמות ועם מבצעים ב 20$ והאחרון כאמור משחק שנטען כאן שמכר לא טוב ולאף אחד לא ממש אכפת ממנו.. אז בחייאת, אי אפשר להזיז את המטרה כל הזמן.

Laskin כתב:ושוב, איך רדפול נחשב אצלך וראצ׳ט לא? כן, הוא ״פחות מרגש״ ממשחקים גדולים יותר אבל הוא לגמרי AAA לדור הבא.
בנוסף, אתה פשוט החלטת שספיידרמן יצא בסוף 2023, ולא נגיד בקיץ או אפילו אביב… ואם סטארפילד ידחה בכמה חודשים הם כבר יצאו ביחד :)
מיקרוסופט מגיעה עם AAA בלעדי לדור הבא *אחרי* סוני, היא אמנם מפציצה כנראה עם סטארפילד ולא רק מניחה על השולחן כמו במקרה ראצ׳ט אבל זה עדיין המצב ממה שידוע לנו כרגע, אם מניחים את הספקולציות בצד.
כמה חודשים אחר כך כבר יצא ספיידרמן 2 ומי יודע מה עוד יגיע, אבל אתה מתאר מצב שהוא לא מה שיש בשטח, כאילו מיקרוסופט מפנקת במלא בלעדיים לדור הבא וסוני מגיעה שנתיים אחריה.

בכל אופן מיציתי בפעם השביעית את הויכוח הזה, נסכים לראות את הדברים אחרת, אני לא מרוצה מהמצב, אני פשוט חושב שאני ריאלי יותר ובדור הבא נראה שידור חוזר ואולי קיצוני הרבה יותר של המצב הנכחי.

זה לא שרדפול נחשב אצלי וראצ׳ט לא, שניהם הם הקו הנמוך של עולם ה-AAA אצלי בספר. מה שאני מדבר עליו הוא שמיקרוסופט עשתה קו חיתוך, החל מסוף 2021 אין יותר קרוס ג׳ן. כלומר מיקרוסופט שחררה. המשחקים שהם מוציאה ב-2022 מעפנים, לא לטעמך, לא גדולים מספיק או לא AAA מספיק וכו׳? אולי, אבל זה מה שיש להם בקנה ל-2022, מה לעשות? מה שמעניין הוא שמיקרוסופט שמה קו ושחררה את ה-X1. ראצ׳ט יצא וזה אחלה, אבל סוני לא מוכנה לשחרר את הגדולים כמו GOW. כלומר יש לסוני מגה משחקים בקנה והיא ממשיכה להתעקש לעשות אותם קרוס ג׳ן. אם הקו פרשת המים של מיקרוסופט תמיד היה סוף 2021 (והוא תמיד היה, מאט בוטי אמר ב-2019 שהם מתכננים להמשיך להוציא הכל ל-X1 בשנתיים הקרובות), אז הקו של סוני היה מתישהו ב-2022 עד השחרור של GT. ואז סוני עשתה חטא על פשע והחליטה להמיר גם את GT לדור הקודם והזיזה את הקו שלה אפילו רחוק יותר מזה, לפי מה שאנחנו יודעים כרגע מדובר על מתישהו ב-2023.

זה לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, הליינאפ של סוני עדין טוב יותר משל מיקרוסופט כי יש לסוני בתי פיתוח יותר טובים עם משחקים בקנה בזמן שהאיכות של מיקרוסופט נמצאת במרחק של כמה שנים טובות מאיתנו. אבל מיקרוסופט מסיימת עם היילו אינפנט וחוצה את הקו, מסיימת עם ה-X1. יוביסופט הולכת לחצות ב-2022 את הקו וכך גם WB. רק סוני מתעקשת יחד עם חברות סטייל כמו אקטיוויז׳ן. ומה אני אגיד, סוני גם אבדו כל אמינות. איך אני אדע שספיידרמן אשכרה דור הבא בלבד? כלומר, GT, GOW, הורייזן וספיידרמן הוכרזו כדור הבא בלבד ואז סוני הפתיעה אותנו עם קרוס ג׳ן. מי יודע, אולי גם ספיידרמן קרוס ג׳ן? אלוהים ישמור.

אז... אתה הולך להתעלם באלגנטיות מהנתונים של COD שמראים שאין שום ערך בלהוציא משחק קרוס ג׳ן שנתיים לחיים של קונסולה?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2021, 18:17

אני כן מאמין שלפני 4 שנים סוני החליטה לשחרר את המשחקים האלה כקרוס ג׳ן עד סוף 2021, עם השנים והקורונה דברים השתנו להם, ואז אמרו על GT7 שאם אפשר לעשות פורט אז שילכו על זה, כי אם כבר אז כבר.
זאת אומרת, התכניות שלהם היו זהות פלוס מינוס כמה חודשים, לסוני התפקשש יותר, בין היתר בגלל שאלו משחקים גדולים במיוחד, וגם דורשים המון מוקאפ ושת״פים בינלאומיים.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד