נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 16 מרץ 2022, 09:53

יאי, ניצחתי לגמרי עם ה-60-40 של הורייזון, עם סטייה של אחוז אחד!
חחח…

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 מרץ 2022, 12:47

Kazz כתב:איפה אתה רואה 70-30 בין דור הקודם לחדש באלדן רינג?


פס4 מול פס5.
Kazz כתב:^שטויות במיץ. הנה בא הורייזון והוא עם 41% על הפס4 בשוק האירופאי. ועכשיו פתאום הורייזון לא נחשב. ואז פתאום אתה אומר שאפשר לוותר על 40% האלה כי לבטח עוד 3 שנים ה40% האלה שקנו את גרסת הפס4 היו קונים את גרסת הפס5 (במחיר נמוך משמעותית) אז סוני לא מאבדים דבר! (רק חצי מהמכירות שלהם בשנת ההשקה הכי חשובה והכי רווחית בחייו של משחק).

goal posts.

קאז, אל תעשה אנשי קש, בבקשה, תתדיין בצורה הוגנת. אם תעלה את הורייזן כדומה שוב, אני לא ממש הולך להתיחס להודעה הזאת, ואתה יודע למה. די עם ה-bad faith.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 16 מרץ 2022, 13:38

אז תגיד בפה מלא: לפי הנתונים, לא להוציא את הורייזון לפס4 זה אי-אחראיות כלכלית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 מרץ 2022, 14:16

Kazz כתב:אז תגיד בפה מלא: לפי הנתונים, לא להוציא את הורייזון לפס4 זה אי-אחראיות כלכלית.

לא, ממש לא.
1) אתה מתווכח ב-bad faith, כי אתה יודע שהורייזן היה זהה וזול ב-10$ למי שקנה את גרסת הפס4. בייסיקלי כל מי שקנה את גרסת הפס5 יצא מטומטם, ומכירות של משחק שעדיף לבעלי הפס5 לקנות ספציפית את גרסת הפס4 הם לא אינדקטיבים למכירות קרוס ג׳ן. יש כמה וכמה בעלי פס5 עם הורייזן פה בפורום, אבל אפס עותקים של הורייזן לפס5 נמכרו פה בפורום. אז די קאז, זה טרולינג.
2) להוציא את הורייזן קרוס ג׳ן ב-2022 זה בזיון. זה פוגע בביקוש של הפס5 (אוקיי, היא ממש מבוקשת, אבל זה נטו בגלל מחסור צ׳יפים שאף אחד לא ידע עליו לפני שנתיים) וזה פוגע בשחקנים שקבלו משחק פחות טוב.
3) אם הורייזן היה יוצר לדור הבא בלבד, הוא היה showcase לפס5 והופך למשחק חובה שהיה מוכר ב-attach rate משמעותית יותר טוב על הפס5. לא אני ולא אתה מסוגלים לעשות את התחשיב האם הבוסט מכירות הזה על הפס5 + ה-10$ יותר שעולה עותק פס5 מפצים על המכירות האבודות על הפס4. אנחנו גם לא יודעים כמה מכירות אבודות יש בכלל על הפס4, כי בערך כל שחקן שקנה את הורייזן יהיה בעל פס5 בשנתיים הקרובות כך שכנראה שעדין לא מעט מאותם אנשים גם היו קונים את הורייזן כשהם היו קונים פס5. זה תחשיב פיננסי מסובך, משוואה עם המון משתנים כשכל אחד מהם מושך לכיוון אחר. אתה מתימר לקרא לזה אי אחריות כלכלית, לפני זה קראת לזה התאבדות פיננסית. זה פשוט לא נכון.

בסופו של יום הורייזן 2 הוא עוד משחק פס4, ולהתחשב בזה ש-90% מהמשיכה של הורייזן מבוססת על היכולות הטכניות של גרילה, הוא לא קבל את זמן הזרקורים שהוא יכל לקבל אם הוא היה כותר פס5 שסוחט את המערכת ומציג קפיצה דורית מרשימה. גם מהנתון שבוע שני היחיד שיש לנו על הורייזן, המכירות שלו התרסקו ב-80% בשבוע השני וזה נתון די עצוב. להגיד את האמת, אני לא יודע אם הוא יגיע למכירות של המשחק הקודם ואם זה המקרה, הקרוס ג׳ניות שלו היא בהחלט פאקטור.

אגב, אתה חושב ש-starfield או red fall או סטוקר 2 או כל משחק אחר שיוצא רק לדור הבא, לכאורה עוד השנה, הוא התאבדות כלכלית או אי אחריות כלכלית? אתה חושב שבת׳זדה, שמן הסתם לא ידעה לפני שנתיים שמיקרוסופט קונה אותה, שמה את כל הצ׳יפים שלה על בלעדי לדור הבא? אז בת׳זדה, חברה פומבית שנסחרת בבורסה, בעצם בצעה התאבדות כלכלית עם סטארפילד?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 מרץ 2022, 14:36

לראשונה מאז שהיא יצאה, הxsx/s מכרו יוצר מהפס5 באירופה בפברואר. כלומר בפברואר אקסבוקס נצחה גם באירופה וגם בארה״ב. אבל זה עולם של חוסרים, אז אני לא יודע מה המשמעות של זה, אם בכלל.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 16 מרץ 2022, 16:35

DrKeo כתב:
לא, ממש לא.
1) אתה מתווכח ב-bad faith, כי אתה יודע שהורייזן היה זהה וזול ב-10$ למי שקנה את גרסת הפס4. בייסיקלי כל מי שקנה את גרסת הפס5 יצא מטומטם, ומכירות של משחק שעדיף לבעלי הפס5 לקנות ספציפית את גרסת הפס4 הם לא אינדקטיבים למכירות קרוס ג׳ן. יש כמה וכמה בעלי פס5 עם הורייזן פה בפורום, אבל אפס עותקים של הורייזן לפס5 נמכרו פה בפורום. אז די קאז, זה טרולינג.
2) להוציא את הורייזן קרוס ג׳ן ב-2022 זה בזיון. זה פוגע בביקוש של הפס5 (אוקיי, היא ממש מבוקשת, אבל זה נטו בגלל מחסור צ׳יפים שאף אחד לא ידע עליו לפני שנתיים) וזה פוגע בשחקנים שקבלו משחק פחות טוב.
3) אם הורייזן היה יוצר לדור הבא בלבד, הוא היה showcase לפס5 והופך למשחק חובה שהיה מוכר ב-attach rate משמעותית יותר טוב על הפס5. לא אני ולא אתה מסוגלים לעשות את התחשיב האם הבוסט מכירות הזה על הפס5 + ה-10$ יותר שעולה עותק פס5 מפצים על המכירות האבודות על הפס4. אנחנו גם לא יודעים כמה מכירות אבודות יש בכלל על הפס4, כי בערך כל שחקן שקנה את הורייזן יהיה בעל פס5 בשנתיים הקרובות כך שכנראה שעדין לא מעט מאותם אנשים גם היו קונים את הורייזן כשהם היו קונים פס5. זה תחשיב פיננסי מסובך, משוואה עם המון משתנים כשכל אחד מהם מושך לכיוון אחר. אתה מתימר לקרא לזה אי אחריות כלכלית, לפני זה קראת לזה התאבדות פיננסית. זה פשוט לא נכון.

בסופו של יום הורייזן 2 הוא עוד משחק פס4, ולהתחשב בזה ש-90% מהמשיכה של הורייזן מבוססת על היכולות הטכניות של גרילה, הוא לא קבל את זמן הזרקורים שהוא יכל לקבל אם הוא היה כותר פס5 שסוחט את המערכת ומציג קפיצה דורית מרשימה. גם מהנתון שבוע שני היחיד שיש לנו על הורייזן, המכירות שלו התרסקו ב-80% בשבוע השני וזה נתון די עצוב. להגיד את האמת, אני לא יודע אם הוא יגיע למכירות של המשחק הקודם ואם זה המקרה, הקרוס ג׳ניות שלו היא בהחלט פאקטור.

אגב, אתה חושב ש-starfield או red fall או סטוקר 2 או כל משחק אחר שיוצא רק לדור הבא, לכאורה עוד השנה, הוא התאבדות כלכלית או אי אחריות כלכלית? אתה חושב שבת׳זדה, שמן הסתם לא ידעה לפני שנתיים שמיקרוסופט קונה אותה, שמה את כל הצ׳יפים שלה על בלעדי לדור הבא? אז בת׳זדה, חברה פומבית שנסחרת בבורסה, בעצם בצעה התאבדות כלכלית עם סטארפילד?


כל הספקולציות שלך לא מעניינות ולא רלוונטיות. עברנו את השלב הזה - אתה תמשיך להתעקש שמשחק שהתחיל פיתוח ישר אחרי הורייזון 1 יכול היה שואוקייס לפס5 כמו שאתה רוצה.

עברנו את זה והתמקדנו בנתונים בשטח ובפועל. והגיעו הנתונים שמראים שבאירופה 41% קנו את גרסת הפס4. תהייה הסיבה שתהייה 41% קנו את המשחק על הפס4.
לנתון הזה תתייחס במקום להתחיל לשחק ב 'מה אם'. מה עוד אתה רוצה? קיבלת את המספרים. להוציא את אותו משחק בלי גרסת הפס4 היה עולה לך 40% מהעותקים באירופה בחודש ההשקה.
לקבל את הנתון הזה ועדיין לנסות לטעון שלוותר על 40% מהמכירות זה לא אי-אחריות כלכלית זה להתווכח ב bad faith.

סטארפילד כנראה פותח מלכתחילה לדור הבא אז לכן אין גרסה שאפשר להוציא בקלות לדור הישן, ולכן הם לא מפגינים חוסר אחריות באי-קיום גרסה כזו. בניגוד להורייזון 2 שתוכנן ופותח כמשחק פס4 ולגנוז את יציאתו כדי לדחוף מכירות של פס5 יהיה שטות.

סטארפילד,כמו כל משחק AAA בתחילת דור, לוקח סיכון. באטלפילד יצא על כל הפלטפורמות ועדיין נכשל מסחרית עבור EA. אין פה ערובות. יכול להיות שסטארפילד ייצא ויתברר שהוא לא הצדיק את ההשקעה התקציבית.
אחד ההיבטים שצמצם את הסיכון של סטארפילד הוא שהמשחק בלעדי לדור הבא, אבל לא בלעדי לפלטפורמה אחת כמו הורייזון 2 בחלופה שלך. בת'סדה חשבנה אותו כמשחק מחשב, פלייסטיישן ו XBOX. המשחק עדיין יוצא לפלטפורמה הכי חזקה של החברה, ומיקרוסופט התנדבו לספוג את ההפסדים מאי-הוצאת המשחק לפלייסטיישן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 מרץ 2022, 17:22

Kazz כתב:כל הספקולציות שלך לא מעניינות ולא רלוונטיות. עברנו את השלב הזה - אתה תמשיך להתעקש שמשחק שהתחיל פיתוח ישר אחרי הורייזון 1 יכול היה שואוקייס לפס5 כמו שאתה רוצה.

Kazz כתב:סטארפילד כנראה פותח מלכתחילה לדור הבא אז לכן אין גרסה שאפשר להוציא בקלות לדור הישן, ולכן הם לא מפגינים חוסר אחריות באי-קיום גרסה כזו. בניגוד להורייזון 2 שתוכנן ופותח כמשחק פס4 ולגנוז את יציאתו כדי לדחוף מכירות של פס5 יהיה שטות.

המממ, סתירה פנימית מישהו? אז משחק שהתחיל פיתוח באמצע 2017, הפיתוח שלו התחיל מוקדם מדי, הוא חייב להיות קרוס ג׳ן. אבל ממשחק שהתחיל פיתוח ב-2015? אה, בטח, הוא דור הבא בלבד, זה לגמרי הגיוני שהוא בלעדי לדור הבא ולא יכל לצאת לפס4.

case and point
הורייזן לגמרי יכל להיות משחק פס5 שמנצל את הפס5 יופי, זאת הייתה החלטה עסקית נטו.

Kazz כתב:עברנו את זה והתמקדנו בנתונים בשטח ובפועל. והגיעו הנתונים שמראים שבאירופה 41% קנו את גרסת הפס4. תהייה הסיבה שתהייה 41% קנו את המשחק על הפס4.
לנתון הזה תתייחס במקום להתחיל לשחק ב 'מה אם'. מה עוד אתה רוצה? קיבלת את המספרים. להוציא את אותו משחק בלי גרסת הפס4 היה עולה לך 40% מהעותקים באירופה בחודש ההשקה.
לקבל את הנתון הזה ועדיין לנסות לטעון שלוותר על 40% מהמכירות זה לא אי-אחריות כלכלית זה להתווכח ב bad faith.

לא קאז, אתה מתווכח ב-bad faith. אתה יודע שזה משחק במצב הזוי, סיטואציה לא הגיונית. אתה יודע שאם יש גרסה שעולה סתם, בלי שום סיבה 10$ יותר, זה ישפיע על המכירות שלה. אז תפסיק עם זה, באמת, זה לא לעניין.

Kazz כתב:סטארפילד,כמו כל משחק AAA בתחילת דור, לוקח סיכון. באטלפילד יצא על כל הפלטפורמות ועדיין נכשל מסחרית עבור EA. אין פה ערובות. יכול להיות שסטארפילד ייצא ויתברר שהוא לא הצדיק את ההשקעה התקציבית.
אחד ההיבטים שצמצם את הסיכון של סטארפילד הוא שהמשחק בלעדי לדור הבא, אבל לא בלעדי לפלטפורמה אחת כמו הורייזון 2 בחלופה שלך. בת'סדה חשבנה אותו כמשחק מחשב, פלייסטיישן ו XBOX. המשחק עדיין יוצא לפלטפורמה הכי חזקה של החברה, ומיקרוסופט התנדבו לספוג את ההפסדים מאי-הוצאת המשחק לפלייסטיישן.

הלוגיקה שלך הפוכה לגמרי. לחברת צד א׳ הרבה יותר קל להוציא בלעדי בלבד לדור הבא מחברת צד ג׳. אולי סטארפילד יוצא גם למחשב, גם לפס5 וגם לXSX, אבל באותה מידה שהורייזן בלעדי היה מפסיד את הפס4, סטארפילד מפסיד את הפס4, הX1 ואת כל המחשבים שאין להם את החומרה המתאימה לדור הבא (מינימום 2000RTX ו-SSD).

סטארפילד והורייזן באותה סירה, רק שלסטארפילד לכאורה, על פי תורת קאז שאומרת שלהוציא משחק רק לדור הבא זאת התאבדות כלכלית, יש הרבה יותר מה להפסיד. סטארפילד התחיל פיתוח לפני הורייזן, כלומר לפי מה שאתה אומר הוא בכלל לא יכול להיות כותר דור הבא, אז כבר יש לנו סתירה פנימית בתאוריות שלך. וסטארפילד מפסיד באחוזים בדיוק אותו יחס גודל קהל כמו הורייזן. ההבדל העיקרי הוא שסטארפילד היה כותר צד ג׳, כלומר אין לו אג׳נדה מעבר ללמכור כמה שיותר עותקים, אין לו פלטפורמה לקדם וליחצן. לעומת זאת להורייזן יש, אם הוא היה כותר דור הבא הוא היה מיחצן את הפס5 ומשמש עוד תפקיד מעבר לסתם למכור כמה שיותר עותקים.

בקיצור, לסטארפילד היו הרבה יותר סיבות פיננסיות להיות קרוס ג׳ן, אבל עדין הוא דור הבא בלבד. אז אני אשאל אותך שוב, איך הוא וולידי פיננסית? איך לוותר על הX1, הפס4 ורוב המחשבים שבשוק זה לא התאבדות פיננסית? או שבת׳זדה יודעים שאם המשחק יהיה דור הבא בלבד, משהו ששחקנים יראו כסופר אטרקטיבי, אז זה דווקא יעזור למכירות שלו, לא יפגע בהן. אולי הם יודעים שכמה מכירות בטווח הקצר פוגעות במכירות שלו לטווח הארוך? אולי הם יודעים שיש לשם שלהם ערך, שעוד כמה דולרים ביום השיגור יפגע בהם לאורך הזמן ולא יטיב איתם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 מרץ 2022, 18:15

Tencent קנו רוב ב-taquilla works. יש חברה שאין להם חלק ממנה בתעשיה?
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 17 מרץ 2022, 17:49

אין סתירה פנימית. כנראה שסטארפילד שפותח מההתחלה כמשחק לדור הבא או שהם החליטו מתישהו לוותר על גרסאות לדור הקודם.
הורייזון 2 הוא משחק המשך שכנראה כבר תוכנן לפני שהראשון יצא כמו שבדרך כלל קורה בתעשייה. אז הם התחילו לעבוד עליו מיידית בידיעה מלאה שזה משחק שמעוצב לפס4 וייצא עבורה.

אז תגיד בפה מלא: להורייזון היו נסיבות מיוחדות ובמקרה שלו אכן התברר שלא לשחרר את המשחק לפס4 זה חוסר אחריות כלכלי.

סטארפילד הוא משחק IP חדש בניגוד להורייזון שיש לו קהל מעריצים וקונים שאפשר לכמת ולהציג באופן מוחשי כמה עותקים תפסיד אם תוותר באופן ציני על גרסת הפס4.
סטארפילד הוא משחק IP חדש שאנחנו לא יודעים לגביו את מהלך הפיתוח. כמה זמן היה תקוע בPRE, מתי החליטו על הסקופ ומתי ננעלו על בחירות הפלטפורמות.

יחד עם זאת בת'סדה ידעו שבמינימום יש להם את המשחק על הפלטפורמה המובילה שלהם ואת גרסאות הדור הבא שיוצאות אוטוטו ב 2023 כך שהיוזרבייס שלהן יהיה גדול מספיק. אתה ממשיך לא לתת את הדעת שהורייזון 2 הכי מאוחר היה צריך לצאת בספטמבר 2021 וגם על זה ביססו את ההחלטה לשחרר גם על הפס4.
ואם להוציא מוצר עם סימן שאלה לגבי הצלחתו הפיננסית, עדיף שיהיה משחק חדש כך שעדיין יש לך את ES6 בקנה כדי לכפר בהמשך.

כאמור, כל בחירת פלטפורמות היא סיכון. משחק יכול לא להצדיק את עצמו כלכלית על 5 פלטפורמות או להיות להיט על אחת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 מרץ 2022, 14:07

Kazz כתב:אין סתירה פנימית. כנראה שסטארפילד שפותח מההתחלה כמשחק לדור הבא או שהם החליטו מתישהו לוותר על גרסאות לדור הקודם.
הורייזון 2 הוא משחק המשך שכנראה כבר תוכנן לפני שהראשון יצא כמו שבדרך כלל קורה בתעשייה. אז הם התחילו לעבוד עליו מיידית בידיעה מלאה שזה משחק שמעוצב לפס4 וייצא עבורה.

אז תגיד בפה מלא: להורייזון היו נסיבות מיוחדות ובמקרה שלו אכן התברר שלא לשחרר את המשחק לפס4 זה חוסר אחריות כלכלי.

סטארפילד הוא משחק IP חדש בניגוד להורייזון שיש לו קהל מעריצים וקונים שאפשר לכמת ולהציג באופן מוחשי כמה עותקים תפסיד אם תוותר באופן ציני על גרסת הפס4.
סטארפילד הוא משחק IP חדש שאנחנו לא יודעים לגביו את מהלך הפיתוח. כמה זמן היה תקוע בPRE, מתי החליטו על הסקופ ומתי ננעלו על בחירות הפלטפורמות.

יחד עם זאת בת'סדה ידעו שבמינימום יש להם את המשחק על הפלטפורמה המובילה שלהם ואת גרסאות הדור הבא שיוצאות אוטוטו ב 2023 כך שהיוזרבייס שלהן יהיה גדול מספיק. אתה ממשיך לא לתת את הדעת שהורייזון 2 הכי מאוחר היה צריך לצאת בספטמבר 2021 וגם על זה ביססו את ההחלטה לשחרר גם על הפס4.
ואם להוציא מוצר עם סימן שאלה לגבי הצלחתו הפיננסית, עדיף שיהיה משחק חדש כך שעדיין יש לך את ES6 בקנה כדי לכפר בהמשך.

כאמור, כל בחירת פלטפורמות היא סיכון. משחק יכול לא להצדיק את עצמו כלכלית על 5 פלטפורמות או להיות להיט על אחת.

אין פה באמת הבדל, שניהם משחקים שתחילו פיתוח די מזמן (הורייזן ב2017, אם לא 2018, תלוי באיך הם נהלו את ההרחבה. סטארפילד ב2015), שניהם משחקים שאמורים למכור כמה שיותר. ההבדל העיקרי הוא שסטארפילד הוא הלחם והחמאה של בת׳זדה, אין להם שום דבר שמתקרב לקצה הבוהן של המכירות של משחק בת׳זדה מרילנד. סטארפילד שמוכר לא טוב הוא ליטרלי התאבדות כלכלית לבת׳זדה, מסוג הדברים שיכולים להפיל חברה שכזו. הורייזן? פחות.

ועדין, בזמן שכל הקלפים של בת׳זדה על סטארפילד וסוני ממש לא במצב הזה עם הוריייזן, בת׳זדה החליטה לעשות את סטארפילד דור הבא בלבד וסוני החליטה לעשות את הורייזן קרוס ג׳ן.

אז הדיון ״האם הורייזן יכול להיות דור הבא אמיתי״ הוא לא דיון בכלל, כן, הוא יכל. האם גרילה היו מצליחים לעשות אותו כזה? האם הוא היה יוצא ב2022? האם הוא היה מוכר יותר או פחות במצב הזה? אלה שאלות שאפשר להתדיין עליהן ואין להן תשובה חד משמעית. וכן, גם השאלה שהעלת שמשחק יכול למכור המון על פלטפורמה אחת ורע במולטיפלטפורם היא נכונה ונכנסת לאותה קטגוריה. בסופו של יום יוזר בייס גדול יותר לא אומר יותר מכירות, וזה השורש של הדיון.

———————— ———————— ————————

ובנושא אחר, טנסנט הכניסה השנה 32 מליארד דולר ופתחה פער אפילו גדול יוצר מסוני ומיקרוסופט כמפיצה הגדולה בתעשיה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 אפריל 2022, 16:27

סוני ולגו משקיעות כל אחת מליארד דולר באפיק על פי שווי של 31.5 מליארד דולר. זה אומר שסוני ולגו קבלו כל אחת 3.17% מאפיק.

סוני כבר השקיעה ב-2020 250 מליון (שנתן לה 1.4%) ואחרי זה ב-2021 עוד 200 מליון (שנתן לה עוד 0.7%). אז אם לא טעיתי באף אחד מהחישובים שלי, סוני מחזיקה עכשיו 5.27% מאפיק.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 14 אפריל 2022, 19:30

השוק האירופאי לחודש מרץ: https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... hly-charts

Sony's Gran Turismo 7 is in a comfortable second position on the podium. The new release title actually sold best at physical retail, with boxed copies accounting for 58% of sales. The PS5 version of the game was the most popular, representing 64% of all copies sold (with the remainder on PS4).


אפשר לגמור את הנושא הזה, נדב? או שתגיד שאין בעיה לוותר על יותר משליש המכירות בשוק האירופאי? או שתביא תירוץ חדש? או שתגיד שכל ה 36% שקנו את המשחק על הפס4 היו קונים את המשחק במחיר מלא ברגע שהם היו משיגים פס5? או שהבדל של 5% לעומת הורייזון עם העותק פס5 חינמי זה בדיוק ההבדל שחשבת שיהיה?

ושוב: זה השוק האירופאי שכולל את מערב אירופה. כנראה היעד השני בעדיפות של סוני בניתוב מלאי של קונסולות. תשכלל את יפן ומזרח אסיה, אפריקה, דרום אמריקה וכל שאר העולם, וגם עם המכירות בארה"ב, לדעתי הספליט הגלובאלי יהיה יותר גדול מ 36% לגרסת הפס4.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אפריל 2022, 22:08

Kazz כתב:השוק האירופאי לחודש מרץ: https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... hly-charts

Sony's Gran Turismo 7 is in a comfortable second position on the podium. The new release title actually sold best at physical retail, with boxed copies accounting for 58% of sales. The PS5 version of the game was the most popular, representing 64% of all copies sold (with the remainder on PS4).


אפשר לגמור את הנושא הזה, נדב? או שתגיד שאין בעיה לוותר על יותר משליש המכירות בשוק האירופאי? או שתביא תירוץ חדש? או שתגיד שכל ה 36% שקנו את המשחק על הפס4 היו קונים את המשחק במחיר מלא ברגע שהם היו משיגים פס5? או שהבדל של 5% לעומת הורייזון עם העותק פס5 חינמי זה בדיוק ההבדל שחשבת שיהיה?

ושוב: זה השוק האירופאי שכולל את מערב אירופה. כנראה היעד השני בעדיפות של סוני בניתוב מלאי של קונסולות. תשכלל את יפן ומזרח אסיה, אפריקה, דרום אמריקה וכל שאר העולם, וגם עם המכירות בארה"ב, לדעתי הספליט הגלובאלי יהיה יותר גדול מ 36% לגרסת הפס4.

לא קאז, אי אפשר לגמור את הנושא הזה. זה לא לוותר על שליש מהמכירות, זה להרוס את הצד א׳ שלך בשביל כמה אחוזי רווח בטווח הקצר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 אפריל 2022, 22:12

במקרה של טוריזמו אני עדיין משוכנע לחלוטין שבאמת הם הצליחו להפעיל אותו על הפס4 וזה לא שינה אותו במילימטר, כל שבמקרה הזה תפסיקו את הויכוח כבא עכשיו! ;)
זה אולי רק עיכב את היציאה שלו כדי שהכל יעבוד יותר טוב גם שם.
אני משחק בו רוב הזמן הפנוי שלי כרגע ונהנה מכל שנייה, לגמרי המשחק הכי טוב בסדרה מאז 3, אבל הוא לא פורץ גבולות טכנולוגיים ואני באמת משוכנע שזה לא בגלל שיש גירסת פס4, אלא שזה לא מעניין את היוצר לעשות משהו פורץ גבולות מבחינה גרפית, כל מה שמעניין אותו זה המכוניות וכל הפוקוס והאהבה הטכנית במשחק מופנית רק למכוניות ואני לא חושב שהוא רצה לעשות משחק טוב או יפה יותר ממה שהוא, או שהוא היה מסוגל לעשות זאת.

מה שכן אני חייב לציין שרק בשביל השליטה אין מצב שהייתי נוגע במשחק לפס4, זה הבדל עצום, מוסיף לדעתי יותר מכל אחר ששיחקתי, גם אם נגיד בריטרנל זה משחק תפקיד חשוב לגיימפליי, ככפתור נוסף. יש גם אפשרות לנהוג עם הג׳יירו, אבל עדיין לא ניסיתי את זה. רק עכשיו כשכתבתי את זה נזכרתי שבפעם הראשונה שהפעלתי הוא נתן לי את האופציה… אני הולך לנסות ומהר מאוד להפסיק לנסות את זה הלילה! :)
בטח GoW יביא איזה נשק חדש שהשימוש בו יורגש במיוחד וישפרו איך שהגרזן מרגיש עם הרבה התנגדות טריגרים למכות חזקות… קיצר אני נהנה מהשלט הזה, רק חבל שהסוללה שלו ממש חלשה. פשוט חובה 2 שלטים :/

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אפריל 2022, 22:38

Laskin כתב:במקרה של טוריזמו אני עדיין משוכנע לחלוטין שבאמת הם הצליחו להפעיל אותו על הפס4 וזה לא שינה אותו במילימטר, כל שבמקרה הזה תפסיקו את הויכוח כבא עכשיו! ;)
זה אולי רק עיכב את היציאה שלו כדי שהכל יעבוד יותר טוב גם שם.
אני משחק בו רוב הזמן הפנוי שלי כרגע ונהנה מכל שנייה, לגמרי המשחק הכי טוב בסדרה מאז 3, אבל הוא לא פורץ גבולות טכנולוגיים ואני באמת משוכנע שזה לא בגלל שיש גירסת פס4, אלא שזה לא מעניין את היוצר לעשות משהו פורץ גבולות מבחינה גרפית, כל מה שמעניין אותו זה המכוניות וכל הפוקוס והאהבה הטכנית במשחק מופנית רק למכוניות ואני לא חושב שהוא רצה לעשות משחק טוב או יפה יותר ממה שהוא, או שהוא היה מסוגל לעשות זאת.

יש לגמרי מצב שהמשחק רץ על הפס4 בגלל הלוזריות של פליפוני ולא בגלל מנדט של סוני :)

וזה לא חוסר עניין, זה חוסר יכולת או אילוצים מלמעלה. אני בטוח שהוא היה מת למערכת פיסיקה מתקדמת יותר, והרי מערכת פיסיקה היא נטו ראליסטיות של מכוניות.

Laskin כתב:מה שכן אני חייב לציין שרק בשביל השליטה אין מצב שהייתי נוגע במשחק לפס4, זה הבדל עצום, מוסיף לדעתי יותר מכל אחר ששיחקתי, גם אם נגיד בריטרנל זה משחק תפקיד חשוב לגיימפליי, ככפתור נוסף. יש גם אפשרות לנהוג עם הג׳יירו, אבל עדיין לא ניסיתי את זה. רק עכשיו כשכתבתי את זה נזכרתי שבפעם הראשונה שהפעלתי הוא נתן לי את האופציה… אני הולך לנסות ומהר מאוד להפסיק לנסות את זה הלילה! :)
בטח GoW יביא איזה נשק חדש שהשימוש בו יורגש במיוחד וישפרו איך שהגרזן מרגיש עם הרבה התנגדות טריגרים למכות חזקות… קיצר אני נהנה מהשלט הזה, רק חבל שהסוללה שלו ממש חלשה. פשוט חובה 2 שלטים :/

אני עם הגה, אז על הפס4 הוא היה בשבילי אותו דבר, חוץ מהרזולוציה כמובן.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 14 אפריל 2022, 22:53

סוני פשוט צריכים לקחת איזה צוות יפני חיצוני שימפה עבור פוליפוני כמו בפורצה הורייזון את המסלולים האמיתיים וסביבתם, ואז הם יגיעו לריאליזם של הסביבה והם מסודרים. אבל אני לא חושב שזה משהו שהוא חשב עליו כאפשרות טכנית בכל מקרה, בקושי הצליח לדחוף ריי טרייסינג… מערכת הפיזיקה מושלמת בעיניי, הדבר היחיד שבעייתי וכנראה תמיד יהיה בעייתי הוא כל מה שקשור לנזק, וזה בגלל זכויות.
אבל פה רוקסטאר יכולים להשוויץ… אני מת לראות כבר את הנזק בgta6

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 14 אפריל 2022, 23:17

DrKeo כתב:לא קאז, אי אפשר לגמור את הנושא הזה. זה לא לוותר על שליש מהמכירות, זה להרוס את הצד א׳ שלך בשביל כמה אחוזי רווח בטווח הקצר.


goalpost moving :lol:

די, אי אפשר להתדיין איתך. את התוצאות של הורייזון לא היית מוכן לקבל. עכשיו את התוצאות של GT7 אתה מעלים עין. ואתה עוד מדבר על אנשי קש.
אתה לא מוכן להודות ששגית בהערכות שלך. נמאס. פתאום שליש מהמכירות זה לא העניין אלא היסטריה של 'הרס צד א''.

היית לוקח מספרים מאנגליה במעבר הדור הקודם כי להראות שמכירות הדור היוצא הם באחוזים בודדים, אבל עכשיו כשזה שליש אתה מתכחש.

הדיון הזה גמור. יש נתונים מספיק טובים. אפשר להגיד בפה מלא: מעולם לא היה מוצדק יותר כלכלית להמשיך להוציא משחקים לדור היוצא.
טיפ לפי שמתדיין עם נדב: לבקש ממנו להגדיר הרמטית מתי הוא יכיר שהטיעון שלו הפסיד, כי אחרת הוא יתחמק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 אפריל 2022, 22:44

Kazz כתב:
DrKeo כתב:לא קאז, אי אפשר לגמור את הנושא הזה. זה לא לוותר על שליש מהמכירות, זה להרוס את הצד א׳ שלך בשביל כמה אחוזי רווח בטווח הקצר.


goalpost moving :lol:

די, אי אפשר להתדיין איתך. את התוצאות של הורייזון לא היית מוכן לקבל. עכשיו את התוצאות של GT7 אתה מעלים עין. ואתה עוד מדבר על אנשי קש.
אתה לא מוכן להודות ששגית בהערכות שלך. נמאס. פתאום שליש מהמכירות זה לא העניין אלא היסטריה של 'הרס צד א''.

היית לוקח מספרים מאנגליה במעבר הדור הקודם כי להראות שמכירות הדור היוצא הם באחוזים בודדים, אבל עכשיו כשזה שליש אתה מתכחש.

הדיון הזה גמור. יש נתונים מספיק טובים. אפשר להגיד בפה מלא: מעולם לא היה מוצדק יותר כלכלית להמשיך להוציא משחקים לדור היוצא.
טיפ לפי שמתדיין עם נדב: לבקש ממנו להגדיר הרמטית מתי הוא יכיר שהטיעון שלו הפסיד, כי אחרת הוא יתחמק.

כן, חשבתי שgt7 ימכור יותר בדור הבא, גם חשבתי שיהיו איזה 10 מליון יותר מכשירי פס5 בשוק אבל יש מחסור מטורף. אתה כמובן לא טרחת לתת תחזית, לאסקין כן, ולכן אין לך יותר מדי זכות דבור. גג נתת ״התאבדות כלכלית״, שזה טיעון תלוש, טועה, פחדני ואמורפי. נושא ה20:80 שדברתי עליו היה רק אנקדוטה בנושא הרבה יותר גדול, כנראה שהמחסור של הפס5 פשוט חמור מדי.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 17 אפריל 2022, 10:53

זה שאני לא נתתי הערכה לספליט לא רלוונטי שבסופו של דבר התפיסה שלך התבררה כשגויה. התחזית שלי הייתה שזה טמטום כלכלי ואכן לוותר על יותר משליש מהמכירות באירופה זה טמטום.
אנחנו בנושא כבר יותר משנה, ראית את המחסור וראית שסוני עדכנו את הצפי המכירות שלהם עקב המחסור הזה. ראית גם את הספליט של הורייזון ובחרת שלא לקחת את זה בחשבון ולהתאים את ההסתכלות שלך.

ועכשיו תדמיין כשסוני לקחו את ההחלטות GT7 היה משחק שיוצא ב 2021. ותיקח בחשבון שהמשחק החל פיתוח ישר אחרי GT SPORT והסקופ שלו הוגדר כמשחק פס4.

השורה התחתונה היא שכנראה מעולם לא היה מעבר בין דורות שהצדיק פיתוח cross-gen יותר מאשר המעבר הנוכחי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אפריל 2022, 14:11

Kazz כתב:זה שאני לא נתתי הערכה לספליט לא רלוונטי שבסופו של דבר התפיסה שלך התבררה כשגויה. התחזית שלי הייתה שזה טמטום כלכלי ואכן לוותר על יותר משליש מהמכירות באירופה זה טמטום.
אנחנו בנושא כבר יותר משנה, ראית את המחסור וראית שסוני עדכנו את הצפי המכירות שלהם עקב המחסור הזה. ראית גם את הספליט של הורייזון ובחרת שלא לקחת את זה בחשבון ולהתאים את ההסתכלות שלך.

ועכשיו תדמיין כשסוני לקחו את ההחלטות GT7 היה משחק שיוצא ב 2021. ותיקח בחשבון שהמשחק החל פיתוח ישר אחרי GT SPORT והסקופ שלו הוגדר כמשחק פס4.

השורה התחתונה היא שכנראה מעולם לא היה מעבר בין דורות שהצדיק פיתוח cross-gen יותר מאשר המעבר הנוכחי.

לא נתת הערכה לספליט כי לא היה לך מושג מה הספליט וזה היה לך ממש נוח. הספליט 50:50? זאת התאבדות כלכלית, מאבדים 50% מהמכירות. הספליט 90:10? זאת התאבדות כלכלית, מפסידים 10% מהמכירות (שזה בכיף יכול להיות מליון יחידות). הספליט 98:2? גם התאבדות כלכלית, כי למה לא? כשלא שמים שום דבר על השולחן אז אין לזה באמת ערך.

התאבדות כלכלית זה ביטוי סופר כללי, להוציא משחק קרוס ג׳ן מול בלעדי יש המון משמעותיות מעבר לכמה בסוף היה הספליט בין הפס4 והפס5. משחק בלעדי לדור הבא יכול להיות הרבה יותר אטרקטיבי ממשחק קרוס ג׳ן לבעלי הדור הבא, הרבה אנשים יקנו משחק רק כי הוא מדגים את היכולות של הקונסולה שלהם ויפיל את הלסת של חברים שלהם שיבואו אליהם. אם GT7 היה משחק דור הבא בכל רמ״ח איבריו (ואני לא מדבר ספציפית על GT7, כי מאחוריו יש חברה מאוד בעיתית ומאוד יכול להיות שהם פשוט עשו משחק שהוא GT ספורטס על סטרואידים ולא היה צרוך בכלל בפס5. זה לא בדיוק מפתיע מחברה שדחפה מכוניות ממשחק פס2 בפס3) אז כנראה שהוא היה מוכר הרבה יותר טוב כבלעדי לפס5 מאשר גרסת הפס5 כשהוא קרוס ג׳ן. וכמובן שבנוסף זה מעלה את הדרישה והיוקרתיות של הקונסולה שלך (וכן, כולם רוצים פס5 ויש מחסור, אבל זה לא בדיוק משהו שסוני ידעה לפני שנתיים או שלוש) ובסוף מספק משחק איכותי יותר. ומעבר לכל זה, כמובן שרוב המכירות של GT יקרו ב-2023 וצפונה, רוב המשחקים הגדולים של סוני מוכרים לפחות חצי מהמכירות שלהם אחרי נקודת השנה בשוק, וכנראה שרוב המכירות האלה יהיו על הפס5 ומשחקים כמו demon's souls בני השנה וחצי עדין עם תג מחיר של 70$ גם היום.

אז התאבדות כלכלית? לא ממש. כל דור סוני, מיקרוסופט ונינטנדו עשו בלעדיים לדור הבא בלבד (עם כמה יוצאי דופן, לרוב אצל מיקרוסופט ולאו דווקא נינטנדו וסוני שמשאירות את הקרוס ג׳ן שלהן למינימום עד לא בכלל) וזה עבד להן יופי. הן אמור להיות הדוגמה לדור הבא, להיות אלה שמובילות את הדרך. מכירות משחקים צד א׳ הן פסיק בדו״ח הפיננסי של סוני, האנטרס שלהם זה למכור כמה שיותר מכשירי פס5, לא כמה שיותר עותקים של GT. גם להפסיד 5 מליון עותקים של GT (מה שבחיים לא היה קורה) זה אולי 200 מליון דולר, ומצד שני הם אוכלים ערימות של PR רע, מחזיקים את התעשיה מאחור, מורידים את הרמה של המשחקים שלהם, מאבדים מהיוקרתיות שלהם ומורידים ביקוש לקונסולה שלהם (ושוב, כן, הביקוש גבוה, אבל לא הם ולא אנחנו ידענו שזה יהיה המצב ב-2022, אפילו שנה שעברה הם לא ידעו שזה יהיה המצב אחרת הם לא היו צריכים לעשות תיקון לתחזיות באמצע השנה). ואם אתה חושב שסוני הייתה מפסידה 200 מליון דולר על משחק כמו GT7 בגלל בלעדיות לפס5, אין מצב ביקום, אפילו לא קרוב לזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 17 אפריל 2022, 22:46

אני דווקא לא קונה (יותר) את הקטע הזה של "מפיל לסתות כי הוא יוצא רק לדור הבא". קניית משחק "הדור הבא בהשקה" זה משהו שבעיקר הפאנבויז נופלים בו, אבל הסוויצ' היה צריך להמחיש לכולם שאפשר לקחת כל משחק שמנצל ונבנה עבור חומרה חדשה, ואיכשהו לדחוף לו גרסה נכה לחומרת דור הקודם אם רק חותכים מספיק בבשר (וזה לא רק הסטויצ', זה קרה אפילו בימי ה360/ps2 עם פערים עצומים בגרסאות בין הדורות).

אנחנו נמצאים בנקודת זמן שבה משחק מרשים ויפה יותר הוא בעיקר פונקציה של כסף והשקעה, ולכן אם גרסת דור קודם מבטיחה למפיצה עוד מליון עותקים - זו החלטה שהיא No brainer כי האקסטרה כסף לפיתוח ישדרג גם את גרסת הדור הבא (עם כל הכבוד להזרמה מSSD, אקסטרה רוחב פס זה עדיין לא משתווה לאקסטרה 10 מליון דולר ששופכים על ההפקה).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אפריל 2022, 00:21

swym כתב:אני דווקא לא קונה (יותר) את הקטע הזה של "מפיל לסתות כי הוא יוצא רק לדור הבא". קניית משחק "הדור הבא בהשקה" זה משהו שבעיקר הפאנבויז נופלים בו, אבל הסוויצ' היה צריך להמחיש לכולם שאפשר לקחת כל משחק שמנצל ונבנה עבור חומרה חדשה, ואיכשהו לדחוף לו גרסה נכה לחומרת דור הקודם אם רק חותכים מספיק בבשר (וזה לא רק הסטויצ', זה קרה אפילו בימי ה360/ps2 עם פערים עצומים בגרסאות בין הדורות).

אנחנו נמצאים בנקודת זמן שבה משחק מרשים ויפה יותר הוא בעיקר פונקציה של כסף והשקעה, ולכן אם גרסת דור קודם מבטיחה למפיצה עוד מליון עותקים - זו החלטה שהיא No brainer כי האקסטרה כסף לפיתוח ישדרג גם את גרסת הדור הבא (עם כל הכבוד להזרמה מSSD, אקסטרה רוחב פס זה עדיין לא משתווה לאקסטרה 10 מליון דולר ששופכים על ההפקה).

אני לגמרי מסכים שמפיל לסתות דורש כיום גם יציאה בלעדית לדור הבא וגם כמות אינסופית של כסף. אבל ההנחה הבסיסית היא שסוני ומיקרוסופט ממילא שופכות כמויות אדירות של כסף על המשחקים שלהן, אז אם יש בייסליין של משחקי ״אינסוף כסף״, הקפיצה הבאה מגיעה מהמעבר הדורי. בו נגיד שכנראה יהיה הבדל איכות די גדול בין גירס 6 שרץ על UE5 עם ננייט, לומין ו-metahuman לבין גירס 5 למרות שכנראה לא יהיה הבדל קולוסאלי בתקציבים שלהם או בגודל הצוות. וזה בדיוק מה שמדכא ב-GOW החדש :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 18 אפריל 2022, 10:04

ברור, אבל הוא יצא ב-2025... לצוות של GOW לא היה את UE5 וגם לא לקואליציה עד לפני חמש דקות.
הציפייה שהצוות הזה שעבד שנים על המנוע שמריץ את GOW 2018 פתאום יעזוב אותו לגמרי ויתחיל עבודה על מנוע חדש אחרי משחק אחד - היא פחות ריאלית בעיניי, וגם אז כנראה ששוב הם היו מצליחים לעשות רק משחק אחד במהלך הדור הזה, כי GOW:R לדור הבא בלבד היה יוצא רק ב-2024 במקרה הטוב.
זה עדיין מבאס, כי הייתי שמח אם היו מצליחים לעשות משהו כזה, אבל אני לא חושב שהם היו מסוגלים לעשות זאת בזמנים האלה וכן - אני אשמח מאוד לשחק בסוף השנה הזו בGOW:R ובעוד ארבע שנים במשחק הגדול הבא שלהם, שאולי גם כן ישתמש בUE5 הבשל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אפריל 2022, 14:15

Laskin כתב:ברור, אבל הוא יצא ב-2025... לצוות של GOW לא היה את UE5 וגם לא לקואליציה עד לפני חמש דקות.
הציפייה שהצוות הזה שעבד שנים על המנוע שמריץ את GOW 2018 פתאום יעזוב אותו לגמרי ויתחיל עבודה על מנוע חדש אחרי משחק אחד - היא פחות ריאלית בעיניי, וגם אז כנראה ששוב הם היו מצליחים לעשות רק משחק אחד במהלך הדור הזה, כי GOW:R לדור הבא בלבד היה יוצא רק ב-2024 במקרה הטוב.
זה עדיין מבאס, כי הייתי שמח אם היו מצליחים לעשות משהו כזה, אבל אני לא חושב שהם היו מסוגלים לעשות זאת בזמנים האלה וכן - אני אשמח מאוד לשחק בסוף השנה הזו בGOW:R ובעוד ארבע שנים במשחק הגדול הבא שלהם, שאולי גם כן ישתמש בUE5 הבשל.

לא נוטשים מנוע, משדרגים אותו. אם הם עשו רק משחק אחד בדור הקודם אז כן, מה לעשות, אם עשית רק משחק אחד בדור אז עושים משחק אחד ואז משדרגים את המנוע לדור הבא. יש דור חדש, צריך לשדרג את המנוע לנצל אותו, ביחוד כשמדובר בצד א׳ עם תקציב אינסופי ואנטרס לקדם את הקונסולה.

בנוגע ל-UE5, ה-timeline שלו לא כזה שונה משל UE4, היציאה הרשמית שלו מבטא התרחשה בערך 10 חודשים מאחור יותר מ-UE4 בדור הפס4 באופן יחסי. אני לא מבין למה מתיחסים שוב ושוב לפיתוח על הדור החדש כאילו המפתחים קבלו את הכלים והקונסולות ביום השיגור של הקונסולה, זה לא המצב. איך אתם חושבים שהאורדר היה מוכן שנה ושלושה חודשים אחרי השיגור של הפס4 או קילזון ליום השיגור? הערכות פיתוח נמצאות אצל המפתחים האלה שנים לפני שהקונסולה יוצאת, בטח ובטח אצל צד א׳ שלא רק מקבל לפני כולם, הם שותפים להליך ומשפיעים עליו. רוב הסיכויים שסנטה מוניקה ידעו שיהיה לפס5 SSD עוד לפני ש-GOW 2018 יצא, והייתה להם ערכת פיתוח כלשהי (אפילו אם זה רק PC שמסמלץ את הקונסולה) מהיום הראשון של הפתוח של GOW:R.

אז כן, אני בהחלט מצפה מחברה שיש לה גישה לערכות פיתוח מ-2018 אם לא קודם, גישה מלאה למפתחי הקונסולה, והשפעה על הכלים שלה - חברה שמפתחת את המנוע שלה בעצמה שאמור להיות הקצה המדמם של התעשיה ולהדגים מה הקונסולה מסוגלת כי בסופו של יום זאת הסיבה שיש בכלל צד א׳ - שתהיה לגמרי מסוגלת לעשות משחק דור הבא בלי שום קשר ל-UE או מה צד ג׳ עושים.

קאז אוהב לדבר על ראצ׳ט, ולמרות שראצ׳ט משחק בתקציב קטן שלא באמת מנצל כמו שצריך את הדור הבא, הוא בהחלט ניצן ראשון, התחלה של זה. אז אם צוות קטנטן (באופן יחסי) בתקציב קטנטן (באופן יחסי) עם ידע טכני לא בדיוק cutting edge (באופן יחסי) מסוגל לעשות את זה חצי שנה לשיגור הקונסולה, סנטה מוניקה הגדולה לא יכולה שנתיים אחרי השיגור?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אפריל 2022, 19:21

הידעתם ש-sea of thieves עדין ב-top-10 של סטים? כלומר, הוא מקום 5 והוא כבר בן 4.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 47 אורחים