נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6583
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 17 יוני 2013, 21:09

כשיש כאלה שרק משחקים במשחקים אבל לא קונים אותם בסוף, זה מה שקורה. חבל. היטמן האחרון הינו יצירת מופת.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 18 יוני 2013, 05:28

כשיש מפיצות שמבזבזות כסף באופן מופרז כדי לנסות להפוך משחק לבלוקבאסטר במקום לנהוג בחוכמה זה מה שקורה. זה גם מה שקורה כשנותנים למשחק תאריך יציאה נוראי. ובמקרה שזה כוון אליי, אני קניתי את המשחק ב5דולר ובכלל לא הורדתי אותו לפני זה. הגורל הזה של IO נחרץ הרבה לפני שהם החליטו על מבצע שכזה.

וחדשות יותר טובות: הנה, סווים. לזה קוראים משחק XBLA מצליח:

state of decay כבר מכר יותר מחצי מליון משחקים בשבוע ומדובר במשחק ה XBLA האורגינלי שמוכר בצורה הכי מהירה אי פעם. גרסת המחשב מפותחת לצד גרסת ה360 מהיום הראשון והיא תגיע בהמשך.

http://news.xbox.com/2013/06/games-stat ... st-selling

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6583
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Klayman » 17 יוני 2013, 21:31

Kazz כתב:כשיש מפיצות שמבזבזות כסף באופן מופרז כדי לנסות להפוך משחק לבלוקבאסטר במקום לנהוג בחוכמה זה מה שקורה. זה גם מה שקורה כשנותנים למשחק תאריך יציאה נוראי. ובמקרה שזה כוון אליי, אני קניתי את המשחק ב5דולר ובכלל לא הורדתי אותו לפני זה. הגורל הזה של IO נחרץ הרבה לפני שהם החליטו על מבצע שכזה.

וחדשות יותר טובות: הנה, סווים. לזה קוראים משחק XBLA מצליח:

state of decay כבר מכר יותר מחצי מליון משחקים בשבוע ומדובר במשחק ה XBLA האורגינלי שמוכר בצורה הכי מהירה אי פעם. גרסת המחשב מפותחת לצד גרסת ה360 מהיום הראשון והיא תגיע בהמשך.

http://news.xbox.com/2013/06/games-stat ... st-selling


איפה ראית שIO בזבזה כסף באופן מופרז?
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 17 יוני 2013, 21:32

swym כתב:אבל באינטרנט תוכל למכור את זה רק פעם אחת, וגם זה רק למישהו שנמצא ברשימת החברים שלך מעל 30 יום. בשביל להמשיך ולסחור במשחק מעבר למגבלה הבודדת הזו אתה חייב לעבור דרך חנות מתווכת שמחוברת לענן של מיקרוסופט, שבעצם תנטרל מרחוק את המשחק מחשבון המשתמש שלך אחרי שהעותק הפיזי שלך הגיע לחנות.



למעשה הם אמרו שעם השאלתה מישחק לחבר לא תוכל למכור את המישחק יותר באף מקום
גם לא בחנויות מורשות
הם מנסים לצמצם את היד שניה כמה שיותר ,במילים אחרות הם רוצים למכור הרבה יותר עותקים חדשים

אאוץ'.

IO Interactive מפטרת חצי מעובדיה; מבטלת כל פרוייקט חוץ מהיטמן.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... -on-series


אותי יותר מעניין יהיה לראות מה יקרה לEA ,בניגוד ל360 הXBOXONE תושק ב500$ ,וEA עשתה הרבה כסף מה360
אני חושב שEA תיפול מאוד חזק

אין לה פרויקטים לקונסולה זולה כמו ה3DS אין לה פרויקטים לקונסולה שצפויה להיות זולה כמו הWIIU
המישחקי PC שלה לא יוצאים יותר לשרות הדיגיטלי המוביל ביותר שזה סטים -מה שמוריד הרבה מהמכירות בPC
והרבה גימרים שונאים אותה

ויקח זמן עד שהPS4 והXBOXONE יהיו נפוצים מספיק להצדיק פרויקטים בעשרות מיליוני דולרים ,וגם אז יש לEA הרבה מיתחרים חזקים על רוב הפרויקטים שלה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 17 יוני 2013, 22:06

kririn כתב:

למעשה הם אמרו שעם השאלתה מישחק לחבר לא תוכל למכור את המישחק יותר באף מקום
גם לא בחנויות מורשות
הם מנסים לצמצם את היד שניה כמה שיותר ,במילים אחרות הם רוצים למכור הרבה יותר עותקים חדשים



אותי יותר מעניין יהיה לראות מה יקרה לEA ,בניגוד ל360 הXBOXONE תושק ב500$ ,וEA עשתה הרבה כסף מה360
אני חושב שEA תיפול מאוד חזק

אין לה פרויקטים לקונסולה זולה כמו ה3DS אין לה פרויקטים לקונסולה שצפויה להיות זולה כמו הWIIU
המישחקי PC שלה לא יוצאים יותר לשרות הדיגיטלי המוביל ביותר שזה סטים -מה שמוריד הרבה מהמכירות בPC
והרבה גימרים שונאים אותה

ויקח זמן עד שהPS4 והXBOXONE יהיו נפוצים מספיק להצדיק פרויקטים בעשרות מיליוני דולרים ,וגם אז יש לEA הרבה מיתחרים חזקים על רוב הפרויקטים שלה


הא? למה נראה לך שEA תהייה בצרות מיוחדות?
אם הX1 לא תצליח, מי שיפגע מזה זה 100% מהמפתחות.

EA לא הולכת להיות בבעיה מיוחדת, בתחילת הדור. כל החברות הולכות להתמודד עם בסיס משתמשים קטן יחסית לדור הקודם.
איך אפשר להתמודד עם זה? נראה לי שבE3 האחרון הבהירו את זה בצורה מאוד טובה - לפתח משחקי דור מעבר. כאלו שיוצאים גם לדור הקודם וגם לדור הנוכחי.

אין לה פרויקטים לקונסולה זולה כמו ה3DS? לא נורא. יש לה פרויקטים לקונסולות ניידות הרבה יותר נפוצות ופופולאריות - כל מכשיר אנדרואיד וiOS.
אין לה פרויקטים לWIIU? מצוין. בזבוז זמן לנסות להרוויח כסף מבסיס משתמשים של פחות מ5 מיליון.

בנוגע לזה שהם לא מוכרים בסטים את המשחקים שלהם - זה נכון, אבל עם כל ה"שנאה" לEA, אוריג'ין מצליח באופן סביר וההכנסות הדיגיטליות שלהם רק בכל דו"ח כספי שהם מוציאים.
EA היא אחת החברות שצריך לדאוג לה פחות. החברות שלרוב רואים מתמוטטות במעבר לדור הבא, הן חברות קטנות, בלי גב כלכלי ולמרות שEA לא רושמת רווחים, הגב הכלכלי שלה עדין איתן.

מעבר לזה, בהחלט יכול להיות שהX1 תהייה הצלחה ענקית, שתמכור 10-15 מיליון יחידות בשנה הראשונה. מכשירי מולטימדיה ב500$ מוכרים עשרות מיליוני יחידות בכל רבעון, כך שעוד קשה מאוד להגיד כמה המחיר הזה יפריע לX1 להצליח.
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 17 יוני 2013, 22:19

EA לא מיזמן פיטרה הרבה עובדים
EA מפסידה ברוב הרבעונים שלה בשנים האחרונות

ככה שמעבר לדור חדש כן יכול לפגוע בה בגלל בסיס המישתמשים

בנוגע לWIIU ,הם היו יכולים לזרוק לשם מישחקי זבל כמו שעשו לWII ,חלק ממישחקי הזבל עשו רווחים טובים

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 17 יוני 2013, 22:33

kririn כתב:EA לא מיזמן פיטרה הרבה עובדים
EA מפסידה ברוב הרבעונים שלה בשנים האחרונות

ככה שמעבר לדור חדש כן יכול לפגוע בה בגלל בסיס המישתמשים

בנוגע לWIIU ,הם היו יכולים לזרוק לשם מישחקי זבל כמו שעשו לWII ,חלק ממישחקי הזבל עשו רווחים טובים


סוני פיטרה בסוף השנה שעברה 10,000 עובדים.
עד השנה, היא לא ראתה רווחים הרבה מאוד זמן.

אז גם להם אתה דואג?

כן... לזרוק משחקי זבל לWIIU בטוח יעזור להם להרוויח מחדש את האמון של הלקוחות שלהם. זה עבד מעולה עם גירסאת הPSP של פיפ"א, שהיתה זהה לחלוטין לזו של שנה שעברה. בטוח שזה הרוויח להם המון מעריצים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5393
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 18 יוני 2013, 00:06

אין שום מגבלה על מכירות יד שניה דרך חנויות מורשות כמו גיימסטופ. זה רק הgifting שניתן לעשות אותו רק פעם אחת.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 18 יוני 2013, 00:52

בערך עוד שעה לNPD של חודש מאי.

פרט ראשון:
תמונה

וואו.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 18 יוני 2013, 01:23

Klayman כתב:כשיש כאלה שרק משחקים במשחקים אבל לא קונים אותם בסוף, זה מה שקורה. חבל. היטמן האחרון הינו יצירת מופת.

היטמן אכן יצירת מופת - אבל משחקי היטמן זה מה שהם הולכים להמשיך לפתח. היו בIO יותר מצוות אחד, אבל כל המשחקים האחרונים שלהם מלבד היטמן (מיני נינג'ה ומשחקי Kane & Lynch) היו הדבר הכי רחוק שיש מיצירת מופת.
אז חבל על האנשים שהולכים הביתה, אבל מה שחשוב זה שחותכים את השומן וחוזרים להתמקד בהיטמן. בהתחשב בזה שמדובר גם באחד המשחקים הכי מרשימים ששיחקתי בהם,
אני באמת שואל את עצמי איך יראה משחק בסדרה לדור הבא שלא צריך להתפשר על החומרה של ה-360 והPS3.
kririn כתב:למעשה הם אמרו שעם השאלתה מישחק לחבר לא תוכל למכור את המישחק יותר באף מקום
גם לא בחנויות מורשות
הם מנסים לצמצם את היד שניה כמה שיותר ,במילים אחרות הם רוצים למכור הרבה יותר עותקים חדשים

לא הבנת מה הם אומרים:
1) אי אפשר "להשאיל" משחק לחבר. אפשר רק להעביר/למכור משחק לחבר. משחקים אפשר לחלוק רק בתוך החשבון המשפחתי.
2) תוכל להעביר את המשחק לחבר רק פעם אחת. אבל החנויות תמיד יוכלו לקחת את המשחק הזה ולנטרל אותו מהחשבון שלך, לא משנה אם הוא עבר כבר יד או לא. כל הקטע הוא שהתהליך הזה יכניס כסף למפיצות המשחקים ולכן אין בעיה עם חנויות יד שניה כי הן תמיד יפרישו כסף למפיצות על כל עותק שעובר יד.
3) מפיצות שלא יצרו להשתתף במערכת הזו יוכלו לוותר על האופציה הזו.

kririn כתב:המישחקי PC שלה לא יוצאים יותר לשרות הדיגיטלי המוביל ביותר שזה סטים -מה שמוריד הרבה מהמכירות בPC

המשחקים שלה יוצאים לSteam, אבל רק המשחקים שלא מקבלים יותר תוכן DLC בחנות של אוריג'ין. זה אגב בגלל מדיניות של ואלב שלא מאפשרת על המערכת שלה משחקים שמאפשרים מכירה של תכנים בתוך המשחק ולא עוברים דרך החנות של סטים עצמה.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 18 יוני 2013, 02:14

Kazz כתב:בערך עוד שעה לNPD של חודש מאי.

פרט ראשון:
תמונה

וואו.


באמת וואו.
מדהים כמה שהNPD מפגרים מאחור ולא מסוגלים לתאר באופן מדויק את המצב בתעשייה.
מצד שני, לפחות הם מראים לנו כמה שמקומן של חנויות הריטייל הופך לפחות משמעותי, ככל שעובר הזמן.
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 18 יוני 2013, 08:17

ה3DS מכרה הכי הרבה חומרה החודש עולמית מכל הקונסולות הקימות
ומכירות המישחקים שלה גדלו ב60%

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 18 יוני 2013, 16:48

רק סווים יכול לקחת סטודיו שמפטר מחצי עובדיו, מבטל את כל המשחקים בפיתוח ומתמקד רק ב IP אחד מבוסס כ'חדשות טובות'. ואחר כך אנשים מעמידים פני מופתעים למה הריטייל נשלט ע"י המשכים חסרי מעוף.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5393
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 18 יוני 2013, 16:54

לא כי להמשיך לעשות K&L זאת הדרך לרווחיות.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 18 יוני 2013, 17:01

גם היטמן האחרון לא היה הדרך לרווחיות. מודעות הדרושים שלהם בחודשים האחרונים העידו שהם פיתחו שוטר קו אופ חדש (כנראה לא K&L). עכשיו הם רק יעשו היטמן. ועד כמה שאני זוכר גם הצוות של סקוור-אינקס במונטיראול עובד על משחק היטמן אז יכול להיות שאנחנו בדרך להוצאות שנתיות.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5393
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 18 יוני 2013, 17:05

זה לא משנה. אתה בא עם יוהרה כזאת כאילו אם יעשו היטמן אז יהיה חרא אבל אם ימתקדו במשחקים "יצירתיים" או "מקוריים" אז יהיה טוב. אין לי נתון לגבי המכירות של היטמן אבל אני חושב שהם היו מעל ומעבר למה שK&L מכר, שהוא קיבל ציונים פי כמה יותר טובים ושיש לך פה כמה אנשים ששיחקו במשחק ואומרים שהוא אחד ממשחקי הSTEALTH היותר טובים של הדור. צודק, לא כדאי להשקיע בוא מאמץ. עדיף להשקיע בכל מה שנמצא בפריפריה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 18 יוני 2013, 18:10

לאו דווקא שמשחקי היטמן הבאים יהיו חרא (למרות שאנחנו רואים מה קורה כשצוות מסויים עושה רק משחק מסוג אחד כל הזמן) אבל לי זה נראה ברור שעדיף מצב בו בית הפיתוח מסוגל לפתח מספר משחקים מגוונים ושהוא אינו נאלץ לעמול רק על אותו IP ועל אותו סוג גיימפליי לעתיד הנראה לעין. הייתי רוצה שואלב היו עובדים רק על משחקי HL אחרי שהמשחק הראשון התברר כהצלחה? הייתה רוצה שנאוטי דוגס היו ממשיכים להוציא רק משחקי אנצ'רטד?

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 18 יוני 2013, 18:27

Kazz כתב:וחדשות יותר טובות: הנה, סווים. לזה קוראים משחק XBLA מצליח:
state of decay כבר מכר יותר מחצי מליון משחקים בשבוע ומדובר במשחק ה XBLA האורגינלי שמוכר בצורה הכי מהירה אי פעם. גרסת המחשב מפותחת לצד גרסת ה360 מהיום הראשון והיא תגיע בהמשך.
http://news.xbox.com/2013/06/games-stat ... st-selling

הזוי. אז הדרך היחידה שמשחק יצליח מבחינתך, היא שהוא יהיה המשחק החדש הכי נמכר בשירות אי פעם? מקום שני ושלישי ועשירי זה משחק כושל!? :roll:
בוא אני אסביר לך מה זה משחק מצליח בנוסחה פשוטה:
הכנסות - הוצאות > 0 = משחק מצליח. תאמין לי שזה לא מסובך.

Kazz כתב:גם היטמן האחרון לא היה הדרך לרווחיות. מודעות הדרושים שלהם בחודשים האחרונים העידו שהם פיתחו שוטר קו אופ חדש (כנראה לא K&L). עכשיו הם רק יעשו היטמן. ועד כמה שאני זוכר גם הצוות של סקוור-אינקס במונטיראול עובד על משחק היטמן אז יכול להיות שאנחנו בדרך להוצאות שנתיות.

היטמן האחרון נראה כמו דרך מצויינת לרווחיות, הוא מכר מליונים (כנראה מעל שני משחקי K&L יחד) ואחרת לא היו ממשיכים להתמקד דווקא בו. וגם מודעות הדרושים שלהם מזה שנתיים מעידות על זה שK&L3 בפיתוח - במיוחד לאור העובדה שהם קיוו גם להוציא סרט חדש במקביל אליו:
http://gamesector.net/2012/02/17/more-j ... e-lynch-3/
אבל אחרי שכולנו ראינו איך K&L יצא לעומת איך היטמן יצא... צריך להיות פסיכי בשביל לרצות שIO ימשיכו לבזבז את הזמן על עוד co-op שוטר כמו K&L3 שהוא בדיוק ההגדרה למשחק המשך חסר מעוף, במקום להתמקד במשחק מצויין והרבה יותר יחודי כמו היטמן.
עצוב למפוטרים? כן. עצוב לגיימרים ולתעשיה? לא בהכרח. ככה דברים עובדים בעולם האמיתי: סטודיואים נסגרים ואנשים מפוטרים, ובמקביל סטודיואים אחרים נפתחים ואנשים מוצאים עבודה חדשה.
http://www.eurogamer.net/articles/2013- ... hour-games
כל עוד התעשיה בצמיחה ויש יותר משרות חדשות ממשרות שנסגרות אז המצב בהחלט בסדר גמור.

אה, והצוות במונטריאל אגב עובד מן הסתם על Thief. אמנם יש שם יותר מצוות אחד אבל אני מאמין שאם כבר אז כנראה שהשני יעבור לעבוד על Dues Ex או Tomb Raider חדש.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 18 יוני 2013, 18:43

ליוצרים זה כנראה היה מצליח אבל להביא משחקים שצולעים לסביבות 150אלף עותקים LTD ולהציג אותם בגאווה כמעידים על זה שפלטפורמת ה XBLA מעולם לא הייתה במצב טוב יותר זה מצחיק. ומשחקי XBLA השנה מראים עד כמה הזוי מה שאמרת לגבי 2012. טריירה מכר מצויין, המשחק החדש של יוצרי קאסל קראשרס מכר מצויין, SOD מכר מצויין. משחקי XBLA 2012 קרובים לתחתית הרשימה ומכרו הכי פחות מרשים.

ברור שהיטמן בחירה עדיפה יותר. מותג יותר ותיק ועם קהילה חזקה על הPC שמתרגם ליותר רווחים על העותקים שנמכרים שם. אבל כמו שאמרתי, אני לא רואה איך זה חיובי שבית-פתוח נאלץ להתמקד רק במשחק ומותג אחד ולשחק אותה על הכי בטוח ולהמנע מלהרחיב אופקים.

ואנחנו יודעים שהאולפן במונטריאול עובד גם על משחק היטמן:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=452772
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=501154
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=497221

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 20 יוני 2013, 01:34

Kazz כתב:ליוצרים זה כנראה היה מצליח אבל להביא משחקים שצולעים לסביבות 150אלף עותקים LTD ולהציג אותם בגאווה כמעידים על זה שפלטפורמת ה XBLA מעולם לא הייתה במצב טוב יותר זה מצחיק. ומשחקי XBLA השנה מראים עד כמה הזוי מה שאמרת לגבי 2012. טריירה מכר מצויין, המשחק החדש של יוצרי קאסל קראשרס מכר מצויין, SOD מכר מצויין. משחקי XBLA 2012 קרובים לתחתית הרשימה ומכרו הכי פחות מרשים.

אתה שוכח לשאול את עצמך איזה משחקי XBLA 2012 מכרו בתחתית הרשימה. טרריה הוא משחק מהזאנר של מיינקראפ והוא לא מדגדג את המכירות שלו, המשחק החדש של יוצרי קאסל קראשרס מכר מצויין.. בדיוק כמו שהמשחק החדש של יוצרי Trials מכר מצויין, ו-State of Decay הוא משחק שנופל בדיוק על הזאנר שאנשים מחפשים והיה חסר עד עכשיו על הXBLA: משחק זומבים בעולם פתוח. דווקא עצם זה שאתה מציין לטובה את המכירות של טרריה, אבל במקביל מתעלם מהמכירות של מיינקראפט שמגמדות את כל משחק 2013 יחד מראה כמה הזוי היה דווקא מה שאתה אמרת לגבי 2012.


Kazz כתב:ברור שהיטמן בחירה עדיפה יותר. מותג יותר ותיק ועם קהילה חזקה על הPC שמתרגם ליותר רווחים על העותקים שנמכרים שם. אבל כמו שאמרתי, אני לא רואה איך זה חיובי שבית-פתוח נאלץ להתמקד רק במשחק ומותג אחד ולשחק אותה על הכי בטוח ולהמנע מלהרחיב אופקים.

מותג ותיק יותר ממה? מK&L!? מן הסתם. בסופו של דבר גם על הקונסולות הוא מותג ותיק יותר ועם קהילה חזקה יותר שמתורגם ליותר רווחים על העותקים שנמכרים שם. מה גם שעל הקונסולות תג המחיר שלו עוד לא נפל לסביבות ה-5$...
אבל אם K&L היה משחק טוב ומצליח בעוד היטמן החדש היה משחק כושל, לאף אחד לא היה אכפת מהותק: היטמן היה הולך לאפסון, והאנשים בצוות שלו היו הולכים הביתה. זה לא צה"ל ולאף אחד פה לא אכפת מהפז"ם שלך אלא רק כמה אתה מצליח (ע"ע Red Faction הותיק יותר מול Saints Row).

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 19 יוני 2013, 18:00

משחקי 2012 היו משחקי פלטפורמ\פעולה\פאזלים סיידסקרולרס. משחקים כאלה מכרו מצויין בהיסטוריה של ה XBLA. האם אתה יכול להבדיל בין הצלחת משחק לבין מצב השירות? ההצלחה של מיינקראפט ב2012 מעידה על החוזקה של מיינקראפט ולא מעידה על החוזקה של השירות. מיינקאפט מוכר מצויין על המחשב, על הקונסולה, על האנדרואיד. אם הוא היה זמין למחשבונים הוא גם היה מוכר מיליונים. מיינקראפט היה אבן שואבת בשירות ה XBLA בשנה הקודמת. בזמן שהוא הצליח רוב משחקי ה XBLA האחרים לא הרשימו במכירות. השנה יצאו משחקים שמכרו כהוגן והראו איך נראת פלטפורמה בריאה יותר שמתגמלת מספר משחקים ולא רק משחק אחד שהוא תופעה בפני עצמו.

זה בטח יותר מדי טרחה כדי להציע את היטמן ב5דולר בקונסולות. ולבטח המפיצה לא תסכים למחיר שכזה כי בקושי יישאר משהו אחרי הקאט של מחזיקת הפלטפורמה. אגב, היטמן דווקא ניתן בחינם לבעלי PSפלוס. ואני שוב אומר, זה שסטודיו נאלץ עקב מצב השוק או ניהול גרוע של המפיצה להתמקד רק בזיכיון אחד ולצמצם עד אפס פיתוחים חדשים אז במוקדם או במאוחר זה ייתן את אותותיו בצורה שלילית.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 19 יוני 2013, 23:46

ההצלחה של מיינקראפט מעידה על החוזקה של השירות בדיוק כמו שההצלחה של state of decay מעידה על החוזקה של השירות. הרי גם state of decay היה מוכר מצויין על כל פלטפורמה שעליה הוא היה יוצא כולל מחשבונים. אולי כדאי להיזכר בעוד משחק זומבים מ-2012 שנקרא The Walking Dead - רוצה לברר כמה הוא מכר ולחזור אלי?
אתה עדיין לא מצליח להפנים את ההבדל בין משחק רווחי למשחק שהוא הצלחה פנומנלית: טרריה ו-SOD הם הצלחה פנומנלית, אבל כך גם היו minecraft ו-trials evolution. לא ברור לי ההיגיון העקום הזה כאילו בשנה שעברה הXBLA לא הצליח אבל השנה הוא כן, בזמן שאתה מתבסס על נתונים נקודתיים של שניים שלושה משחקים שרק מוכיחים את ההיפך ממה שאתה טוען.


הקאט של מחזיקות הפלטפורמה זהה לקאט של סטים ורוב השירותים הדיגיטליים לPC למעט אולי הhumble store ואמזון. ובמקרה של היטמן ומצב השוק די פשוט לראות את התמונה: מצב השוק הוא שיש משחק שנמכר מצויין אחרי שמעריצים חיכו לו במשך שש שנים. במקביל יש מפיצה שנתנה למפתחת שלה לבדוק כיוונים חדשים במשך אותן שש השנים האלו והמפתחת הוציאה שני IP חדשים ושלושה כותרים אחרים באותה התקופה, שאף אחד מהם לא השאיר חותם.
אז אחרי שהמפתחת קיבלה צאנס עם פרנצייזים אחרים ולא הצליחה איתם, ואחרי שהיא חזרה למה שהיא יודעת לעשות אחרי הרבה שנות הפסקה והצליחה מצויין - צריך להיות אדיוט בשביל לא להבין שהשוק לא רוצה לחכות 6 שנים נוספות להיטמן נוסף, ובמקביל לא באמת איכפת לו מעוד K&L או מעוד מיני נינג'ס. אתה מתייחס להיטמן כאילו הוא יצא בדור הזה בקצב של משחקי COD, בעוד מדובר בהיפך המוחלט. דווקא בדור הקודם יצאו משחקי היטמן כל שנתיים וזה היה קצב שעבד מצויין לסטודיו, לפרנצייז ולשחקנים. דווקא הכיוון ההפוך עבד לסטודיו בצורה שלילית - כמו שאנחנו רואים כיום עם הפיטורים של הצוות של K&L.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 11:09

ח אהבתי איך פתאום SOD מוכר יותר מחצי מיליון עותקים בשבועיים זה מובן מאליו. לצערך, אי אפשר לעקוב אחרי הנתונים של TWD ב XBLA. אתה לא מצליח להפנים בין משחק שמכר כדי להיות רווחי ליוצר לבין משחק שמוכר בצורה מרשימה לבין מספר משחקים שמוכרים בצורה מרשימה שידגימו עבור מפתחים קטנים\אינדיים שמדובר בשירות ששווה להתאמץ ולהוציא את המשחק בשבילו. משחק זומבים בעולם פתוח? זה מה שדד רייזינג קייס ווסט ו C0 היו, והם ביחד מכרו יותר ממליון עותקים עד סוף 2012.

המשחקים בלעדיים\בלעדיים זמנית שאשקרה יצאו לראשונה ל XBLA שנה שעברה, למעט טריאלס, ממש לא העבירו מסר שכזה. מיינקראפט הוא תופעה שמכרה מיליונים בפלטפורמות האחרות לפני שהגיע ל XBLA. היותו להיט גם שם היה צפוי. אפילו מיקרוסופט עשו את ההבדלה כאשר הם הודיעו ש SOD המשחק שנמכר בצורה הכי מהירה בהיסטוריה של הXBLA. הם לא מחשיבים את מיינקראפט כי מדובר במשחק שיש לו היסטוריה בפלטפורמה אחרת.

מכירות משחקים בלעדיים\בלעדיים\זמנית\ משחקים בפרומושנס שמיקרוסופט דחפו ב XBLA ב2012:
אמריקן נייטמר - ~88אלף עותקים.
פייבל הירוז - ~90אלף עותקים.
דדלייט - ~118אלף עותקים.
דאסט - ~83אלףעותקים.
הייבריד - ~30אלף עותקים.
רקטיר - ~127אלף עותקים.
פז - ~169אלף עותקים.
ג'ו דאנג'ר 2 - ~19אלף עותקים.
מארק אוף דה נינג'ה - ~85אלף עותקים.
ספלונקי - ~60אלף עותקים.

רובם עם ביקורות טובות פלוס. אם ארצה לצייר תמונה עגומה יותר אז הייתי מציין בלעדים אחרים לא הרשימו במכירות כמו פייר פרו רסלינג, ג'וי רייד טורבו, דנג'ן פייטר לייב, בלאדפורג', כמה משחקי קינקט ב XBLA. יכולתי לציין גם את סקולס אוף דה שוגאן שיצא בתפר.

טררייה למשל רק בשבוע הראשון שלו עשה 128אלף עותקים. (כן זה לא בלעדי והגיע אחרי שהוא היה כבר הצלחה על המחשב, אבל זה נותן פרופורציה. אשמח לא להשתמש בו כשייצאו יותר משחקים בלעדים השנה לשירות).
באטלבלוק תי'אטר עשה 60אלף עותקים בשבוע הראשון ובשני כבר נשק ל100אלף. כרגע המשחק כבר בסביבות 260אלף עותקים.
SOD הצלחה ענקית עם 550אלף עותקים בשבועיים.

כשיהיו עוד בלעדיים\בלעדיים זמנית נראה איך מתייצב על רוב המשחקים אבל כבר עכשיו אפשר לראות כיוון יותר בריא. שני משחקים חדשים, IP חדשים, שיצאו לראשונה לXBLA מוכרים מצויין. אלה של 2012 לא ממש ולא היו נוסכים שום בטחון במפתחים שהיו רואים את המספרים שלהם.
יש גם כשלונות השנה כמו מוטורקרוס מאדנס.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5393
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יוני 2013, 11:45

מהרשימה שלך רק פז וMOTN מגיע להם יותר במכירות. ועם זאת הם רווחיים כבר מהמכירות הללו אז תאכלס לא יודע מה אתה רוצה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 11:58

ועל פי מה החלטת שרק להם מגיע יותר במכירות? והבדלתי בין להיות רווחי לבין למכור בצורה מרשימה שתעודד אנשים לפתח לשירות. למכור סביב 100אלף עותקים זה אולי יהיה רווחי אבל האם זה שווה למישהו להכנס להסכם בלעדיות כאשר הוא יכול למכור יותר על מספר פלטפורמות ושהוא לא יצטרך לעבור את כל כאב הראש עם מיקרוסופט (שעל-פי האינדים לשחרר משחק על ה XBLA זה התהליך הכי מסובך וטרחני מכל שירות DD אחר). גם לימבו לא היה צריך למכור קרוב למיליון עותקים ב XBLA כדי להיות רווחי אבל זה שהוא מכר ככה הסב את תשומת הלב של מפתחים אחרים.

ואה, למקרה שלא הבהרתי, הנתונים שהבאתי הם עד סוף 2012.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים