עמוד 228 מתוך 272

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 22 פברואר 2022, 20:18
על ידי Laskin
לא רק, שמעת גם שהגיימפליי ממש רפטטיבי ותכלס גרוע… אני מאמצע המשחק ועד סופו ממש התבאסתי כל פעם שהיה קרב, ממש ככה.
אבל - כל השאר מעולה, הסיפור מגניב, הדמויות, המוזיקה, העיצובים, ה״האב״ בספינה… באמת שאם זה היה walking sim עם חקירה בלבד וקרבות שהם פשוט קטע קישור *קצר* כל פעם - הייתי נהנה מהמשחק יותר.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 23 פברואר 2022, 09:29
על ידי glass man
DrKeo כתב:באסה, שמעתי עליו רק דברים טובים:


לול, סקוור אף פעם לא ישתנו, אצלם כל משחק שלא מוכר כמו פיינל פנטזי 7 זה כישלון.
הם לפחות אמרו שהמשחק התחיל לצבור תאוצה במכירות, אל תתן לשליליות שלהם להוריד אותך מהמשחק הזה נדב!

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 23 פברואר 2022, 11:25
על ידי Death_119
glass man כתב:
DrKeo כתב:באסה, שמעתי עליו רק דברים טובים:


לול, סקוור אף פעם לא ישתנו, אצלם כל משחק שלא מוכר כמו פיינל פנטזי 7 זה כישלון.
הם לפחות אמרו שהמשחק התחיל לצבור תאוצה במכירות, אל תתן לשליליות שלהם להוריד אותך מהמשחק הזה נדב!

מעולה, עוד חודשיים בGamepass, המקום איליו היה צריך לצאת בDay 1.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 23 פברואר 2022, 13:35
על ידי glass man
Death_119 כתב:
glass man כתב:
DrKeo כתב:באסה, שמעתי עליו רק דברים טובים:


לול, סקוור אף פעם לא ישתנו, אצלם כל משחק שלא מוכר כמו פיינל פנטזי 7 זה כישלון.
הם לפחות אמרו שהמשחק התחיל לצבור תאוצה במכירות, אל תתן לשליליות שלהם להוריד אותך מהמשחק הזה נדב!

מעולה, עוד חודשיים בGamepass, המקום איליו היה צריך לצאת בDay 1.


חחחחח דודי אתה עושה לי חשק לחכות איתו עד שאני מביא את הבוקס, אמן זה יקרה.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 24 פברואר 2022, 18:09
על ידי swym
DrKeo כתב:מספר השחקנים זה הנתון הכי חשוב במשחק GaaS.

כמעט. הנתון הכי חשוב במשחק Gaas זה הכנסה ממוצעת פר שחקן :)

אני מעריך שב-2021 דסטיני נמצא הרבה מעל ההכנסות שלו ב-2019. גם כי זה היה הטרנד ברוב התעשייה, וגם כי לפי כל האינדיקציות הוא ממשיך למשוך קהל שגם מוציא כסף.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 24 פברואר 2022, 18:11
על ידי DrKeo
swym כתב:
DrKeo כתב:מספר השחקנים זה הנתון הכי חשוב במשחק GaaS.

כמעט. הנתון הכי חשוב במשחק Gaas זה הכנסה ממוצעת פר שחקן :)

אני מעריך שב-2021 דסטיני נמצא הרבה מעל ההכנסות שלו ב-2019. גם כי זה היה הטרנד ברוב התעשייה, וגם כי לפי כל האינדיקציות הוא ממשיך למשוך קהל שגם מוציא כסף.

אם אתה כבר לוקח את זה לכיוון הזה אז הנתון הכי חשוב הוא הכנסה ממוצעת פר שחקן X מספר השחקנים :)

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 25 פברואר 2022, 18:25
על ידי DrKeo
אלדן רינג מקום 7 במספר השחקנים המקבילים אי פעם בסטים, 765K. זה פי 5 מDS3 ומסיקרו ששנינם עשו בערך 130k בשיא.

המון אנשים לא יןדעים למה הם הכניסו את עצמם :)

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 28 פברואר 2022, 23:51
על ידי DrKeo
אלדן רינג מכר באנגליה 26% יותר טוב מds3 במכירות הפיזיות למרות שבכלליות מכירות פיזיות באנגליה ירדו משמעותית מאז שds3. אז ההפרש האמיתי הוא גדול אפילו יותר.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 07:31
על ידי glass man
פשש אם זה ככה בפיזי מעניין כמה אלדן רינג עשה לעומת DS3 במכירות דיגיטליות שהיום כל אחד קונה דיגיטלית, זה בטח יהיה הסקיירים שלהם כמו שחשבתי :)
עוד נתון מעניין זה שגרסת הפס4 מוכרת טוב כמו כל גרסאות הבוקס ביחד :)

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 11:58
על ידי DrKeo
אגב, החלוקת דור פס4/פס5 הייתה 79% פס5, 21% פס4. גם grid legends ביחס דומה - 77% על הפס5 ו-23% על הפס4. אני משער שדיגיטלית היחס נוטה יותר לכיוון הפס5 כי לרוב בדיגיטלי הנטיה היא לקהל יותר savvi. בקיצור, נראה שהמצב כרגע הוא חלוקת 80:20 בין הפס4 והפס5 לטובת הפס5 ועד ש-GOW יצא מן הסתם היחס יזוז עוד יותר לכיוון הפס5.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 13:10
על ידי Laskin
אני אמתין לנתון רשמי יותר, שכולל דיגיטלי שהוא בטח 80% מהמכירות הכלליות

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 13:15
על ידי DrKeo
Laskin כתב:אני אמתין לנתון רשמי יותר, שכולל דיגיטלי שהוא בטח 80% מהמכירות הכלליות

אני לא יודע אם אי פעם תקבל אותו. אבל הנתון הזה תואם לכל דור ever, שהדור החדש מוחץ את הקודם ברגע שהוא מגיע לבערך שנה. אם אני לא טועה קבלנו גם נתון על מיילס שגרסת הפס5 מחצה את גרסת הפס4. ואגב, להתחשב בזה שבערך רבע ממכשירי הפס5 בשוק הן דיגיטליות בלבד, זה גם נתון שמחזק את זה שדיגיטלית כנראה היחס נוטה עוד יותר לטובת הפס5.

הנתון הזה פשוט חוזר על עצמו כל דור שוב ושוב ושוב, שבסוף השנה הראשונה כמעט כל המכירות של משחקי קרוס ג׳ן הן בדור הבא ובסוף השנה השניה המכירות דור הקודם כמעט לא קיימות, מספר אחוזים חד ספרתי.

אגב, ב-2014 למשל (סוף שנה ראשונה של הדור הקודם) היחס של COD היה די דומה למה שאנחנו רואים עכשיו וב-2015 כבר ראית 92% לדור הפס4 ורק 8% לדור הפס3. זה הכל מתנהל בול כמו בדורות קודמים, הפס4 גוססת, כל מי שקונה משחקים גדולים כבר עבר לדור הבא או מתכנן לעבור לדור הבא ולכן נמנע מגרסת הדור הקודם לבנתיים. מי שנשאר לו קונסולת דור קודם בבית שנתיים לדור החדש זה לרוב ילדים, אולטרה קז׳ואלים וכדומה. אולי יש יותר מ-100 מליון מכשירי פס4 בשוק, אבל רוב כוח הקניה עבר כבר לפס5 ועד סוף השנה כמעט כולו יהיה בפס5.

וכן, GOW בלי גרסת פס5 בסוף 2022 זה לגמרי התאבדות כלכלית, מה הם היו עושים בלי ה-8% מכירות האלה שממילא היו מגיעות מאוחר יותר כשאותם 8% היו קונים פס5 ב-2023 או 2024 :)

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 13:50
על ידי Laskin
כן, ספר לי עוד על כמה היה קשה להשיג PS4 שנה אחרי השיגור :)
הנתון שהבאת לא נותן אפילו 10% מהתמונה המלאה, אז אני לא מבין למה להתלות עליו... אני מניח שיום אחד כן נראה נתונים יותר מדוייקים, ואני חושב שזה יהיה 70-30 לפחות

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 14:02
על ידי DrKeo
Laskin כתב:כן, ספר לי עוד על כמה היה קשה להשיג PS4 שנה אחרי השיגור :)
הנתון שהבאת לא נותן אפילו 10% מהתמונה המלאה, אז אני לא מבין למה להתלות עליו... אני מניח שיום אחד כן נראה נתונים יותר מדוייקים, ואני חושב שזה יהיה 70-30 לפחות

הפס5 והפס4 מוכרות בערך אותו דבר כרגע, תלוי כמה אספקה סוני הצליחה לשחרר בכל שלב חיים של הקונסולה. היו רבוענים שבהם הפס4 הייתה למעלה, היו כאלה שבהם הפס5 הייתה למעלה. מה שבטוח הוא שלעשרות מליונים יהיה פס5 עד תקופת החגים, אפילו אם זה יהיה 30+ מליון במקום להיות 40+ מליון.

ובנוגע לתמונה הגדולה, כשאתה מסתכל על מכירות ריטייל אז אתה מסתכל על קהל קז׳ואלי יותר. תוסיף לזה את העובדה שיש בסיס משתמשים שלם של הפס5 שלא משתתף בריטייל בכלל כי יש לו קונסולה דיגיטלית, וקבלת מספר שמראה לך את ה-best case scenario של הפס4. כנראה שאם היית משכלל דיגיטלית המספרים היו נוטים אפילו יותר לפס5. ועדין, המספרים שאנחנו רואים מתאימים לגמרי לצפי ולדורות קודמים, אז וואללה.

אגב, לא אמרת שזה יהיה לפחות 60:40?

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 14:27
על ידי Laskin
כן, אמרתי, אני עדיין חושב שזה אפשרי, בטח ובטח עם הקטע של לקנות גירסת PS4 שזה היה באתרים רבים והרבה עשו זאת.
זה משהו שלא היה ניתן לעשות בדור הקודם... ריטייל זה באמת קהל קז'ואלי יותר, ואלו לא מודעים ל"פירצה"

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 16:04
על ידי swiss-the-engine
נדב גם 20 אחוז לעומת 10 אחוז (למרות שבמקרה הנל אני לגמרי בדעה שלך) זה פי 2. פי 2 זה הבדל שיכול להיות משמעותי.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 17:07
על ידי Kazz
אי אפשר לבסס טיעון כללי על נתון מכירות שבועי מאנגליה. אי אפשר לקחת את הנתון הזה ולהשליך ולהכליל על כל המדינות והזמנים.
אפשר באותה מידה להגיד שמכיוון שמי שקנה את הפס5 צמא לתוכן עבורה הוא יקדים ויקנה את המשחק, בעוד שבעלי פס4 פחות להוטים ואולי יחס המכירות של הגרסה הזו תגדל ככל שהמשחק יהיה יותר זמן בשוק.

הנקודה היא שאין נתונים גלובאליים ולצערנו גם כנראה לא יהיה. אולי ההערכה של נדב קרובה למדי אולי היא לא. לא ניתן לדעת. מהנתון של השבוע הראשון באנגליה ניתן ללמוד על השבוע הראשון באנגליה.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 17:34
על ידי DrKeo
Laskin כתב:כן, אמרתי, אני עדיין חושב שזה אפשרי, בטח ובטח עם הקטע של לקנות גירסת PS4 שזה היה באתרים רבים והרבה עשו זאת.
זה משהו שלא היה ניתן לעשות בדור הקודם... ריטייל זה באמת קהל קז'ואלי יותר, ואלו לא מודעים ל"פירצה"

עם הורייזן אולי בגלל באמת הטריק של לקנות גרסת פס4 בכדי לשלם פחות כסף (כמו ששנינו עשינו), אבל עוד מעט זה לא יקרה יותר. נגיד GT7 הוא כבר כותר שאתה או קונה גרסת פס4 או פס5. למרות שטכנית גם אותה אפשר לשדרג, כלומר בעל פס5 יכול לקנות גרסת פס4 ולשדרג אותה ב-10$ במכשיר שלו אבל בעל פס4 לא יכול לקנות גרסת פס5.

swiss-the-engine כתב:נדב גם 20 אחוז לעומת 10 אחוז (למרות שבמקרה הנל אני לגמרי בדעה שלך) זה פי 2. פי 2 זה הבדל שיכול להיות משמעותי.

זה בהחלט נכון, אבל הכוונה שלי הייתה שבקו השנה זה בדרך כלל היה 20:80 ובקו השנתיים זה היה פחות או יותר 10:90 היסטורית הנתונים כרגע יושבים פחות או יותר די טוב עם הנתון הזה.

Kazz כתב:אי אפשר לבסס טיעון כללי על נתון מכירות שבועי מאנגליה. אי אפשר לקחת את הנתון הזה ולהשליך ולהכליל על כל המדינות והזמנים.
אפשר באותה מידה להגיד שמכיוון שמי שקנה את הפס5 צמא לתוכן עבורה הוא יקדים ויקנה את המשחק, בעוד שבעלי פס4 פחות להוטים ואולי יחס המכירות של הגרסה הזו תגדל ככל שהמשחק יהיה יותר זמן בשוק.

הנקודה היא שאין נתונים גלובאליים ולצערנו גם כנראה לא יהיה. אולי ההערכה של נדב קרובה למדי אולי היא לא. לא ניתן לדעת. מהנתון של השבוע הראשון באנגליה ניתן ללמוד על השבוע הראשון באנגליה.

אני חושב שזה בהחלט נכון שמי שיש לו פס4 ב-2022 או 2023, בהחלט קז׳ואלי יותר ויקנה את GOW ב-20$ ב-2024 ולא ב-60$ בשיגור. אבל זה בדיוק הקטע, שלקוח אחד ממוצע של הפס5 שווה לסוני הרבה יותר כסף מלקוח אחד ממוצע של הפס4 (אם בגלל המחיר הנמוך יותר, אם כי הוא מאמץ בממוצע משחקים בשלב מאוחר יותר), אפילו הייתי אומר שהלקוח פס5 הממוצע שווה לסוני פי כמה מלקוח פס4 ממוצע לאותו משחק קרוס ג׳ן. אבל זה סתם side note.

בכל מקרה, כן, אי אפשר לדעת בדיוק מה קורה בכל העולם כל עוד סוני או מפיצה אחרת לא אומרת בעצמה נתונים גלובלים. אבל מה נעשה? זה הנתון שיש לנו, אז זה מה שאנחנו עובדים איתו. בנתיים כל פעם שיוצאים נתונים, הם נראים די דומה, כך שאני לא חושב שהנתון הזה מאנגליה כזה תלוש מהמציאות הגלובלית. אבל מי יודע, תמיד אפשר לחכות לעוד נתונים.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 01 מרץ 2022, 21:17
על ידי swym
DrKeo כתב:אם אתה כבר לוקח את זה לכיוון הזה אז הנתון הכי חשוב הוא הכנסה ממוצעת פר שחקן X מספר השחקנים :)

האמת? פר שחקן יותר לבדו הוא נתון חשוב יותר. המשמעות של הכנסה ממוצעת פר שחקן (ולמעשה לעשות מזה אקסטרפולציה ל-Life-time value שלו) היא שאתה יודע מה התקרה שמותר לך להוציא על שיווק בשביל להביא למשחק שחקן בודד נוסף.
"כמה לשלם עבור השחקן הבא" זו השאלה הכי חשובה במודל של GaaS, ובשביל לענות עליה זה פחות משנה אם כבר יש לך במשחק אלף שחקנים, מליון שחקנים, או מאה מליון שחקנים.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 03 מרץ 2022, 18:30
על ידי DrKeo
באנגליה, elden ring מכר פי 2.5 מ-HFW, הוא השיגור הכי גדול באנגליה מאז RDR2 ב-2018 (יותר מ-3 שנים) חוץ מאשר משחקי COD ופיפא. זה אומר שהוא נצח את השיגור של סייברפאנק ושל AC:V למשל.

בנוגע לתמהיל:
- באקסבוקס 85% היו עותקים דיגיטלים, 15% פיזים.
- במחשב 73% היו עותקים דיגיטלים, 27% פיזים.
- בפלייסטיישן 50% היו עותקים דיגיטלים, 50% פיזים.
- סה״כ 68% מהמכירות של אלדן רינג היו דיגיטליות, 32% היו פיזיות.
- החלוקה בין הגרסאות הייתה 41% פלייסטיישן, 29% אקסבוקס ו-30% מחשב.
- היחס בין גרסת הפס5 והפס4 היו 78% פס5 ו-22% פס4 (כולל גם דיגיטלי וגם פיזי)

לאסקין, אתה שם לב שהיחס של ה-80%/20% בין הפס4 והפס5 ממשיך לחזור שוב ושוב? אפילו כשכוללים את הדיגיטלי? כן אני יודע, אנגליה בלבד, אבל שים לב.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 03 מרץ 2022, 22:29
על ידי Laskin
ומצד שני - יפן:
https://twitter.com/nibellion/status/14 ... 2495222785

פי 2 יותר מכירות על הפס4 מאשר הפס5

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 04 מרץ 2022, 09:17
על ידי DrKeo
Laskin כתב:ומצד שני - יפן:
https://twitter.com/nibellion/status/14 ... 2495222785

פי 2 יותר מכירות על הפס4 מאשר הפס5

כי הפס5 לא מוכרת ביפן, היא מוכרת כל כך רע שהאקסבוקס והפס5 מוכרות כרגע באותו קצב ביפן, כבר כמה שבועות. כלומר, כדי שגרסת הפס5 תמכור יותר מהפס4 ביפן היה צריך שכל בעל פס5 שלישי יקנה את המשחק. אין חיה כזאת.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 04 מרץ 2022, 11:01
על ידי Laskin
נכון, אבל כמו ששם זה מקרה קיצון, אני חושב שבסך הכל במכירות העולמיות המחסור של הפס5 בהחלט ״יתרום״ להרבה יותר מכירות של גירסת הדור הקודם מהרגיל.

אגב, הורייזון הראשון עכשיו שם במקום החמישי בטבלה, אם אני לא טועה…

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 04 מרץ 2022, 11:19
על ידי Kazz
בשבוע הראשון של הורייזון ביפן זה היה בערך 55-45 לטובת הפס4. בשבוע השני רק גרסת הפס4 נשארה בטופ10.
כמו שאמרתי, אין טעם לנסות להשליך מנתונים של מדינה אחת.

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

פורסם: 04 מרץ 2022, 11:24
על ידי bling
Laskin כתב:נכון, אבל כמו ששם זה מקרה קיצון, אני חושב שבסך הכל במכירות העולמיות המחסור של הפס5 בהחלט ״יתרום״ להרבה יותר מכירות של גירסת הדור הקודם מהרגיל.

אגב, הורייזון הראשון עכשיו שם במקום החמישי בטבלה, אם אני לא טועה…


נו אבל זה נובע ממחסור כמו שאתה אומר, לא מרצון להשאר עוד עם הפס4 (מבחינת כוח קנייה, ברור שיש מליונים רבים שנשארים מרצון עם הפס4 ויקח שנים עד שהם יחליפו דור אבל הם לא כוח הקנייה של משחק AAA חדש)

בסופו של דבר למרות כמעט 120 מיליון קונסולות בשוק, הרבה מכירות מגרסאות פס4 של משחקים לא קז׳ואליים במהותם, לא יקבלו.
הפגיעה שזה יוצר למותג של הפס5 ושל סוני באופן כללי היא הרבה יותר חמורה מהתועלת של המכירות השוליות שמשיגים על הפס4.

זה לא סוד גדול, זה קיים בכל דור וסוני בעבר תמיד הבינה את זה ונהגה בהתאם ומשום מה רק בדור הזה היא הפכה את עורה ומאיזשהי סיבה אנשים מחפשים להכשיר את הטרפה הזו.