DrKeo כתב:שאני אמות אני לא מצליח למצא עכשיו את המקומות שמשגעים אותי עם הפורס טאץ׳, בלאק אווט. בשניה שאני אחווה את זה שוב אני אכתוב פה
אה, והשניה שיניתם את החיים שלי, לא הכרתי את הפורס טאץ׳ על המקלדת
DrKeo כתב:שחר, הסרטון השני שלאסקין הביא מזכיר לך משהו? השיחה שלנו על טקסט לדיבור שנשמע טבעי?
DrKeo כתב:דברתי על עוד 20 שנים במשחק סטייל סקיירים, כאן מדובר בטכנולוגיה שתהיה בכל טלפון עוד חצי שנה.
Text to speach הופך בשנתיים האחרונות לסופר איכותי, עוד 10 שנים אתה לא תבדיל בין אישה אמיתית לבין סירי, לפחות מבחינת הדיקציה והקול כל עוד הטקסט שהיא תקריא יהיה אמין. בנוסף יש היום אלגוריתמים נהדרים להמרת קול אנושי להבעות פנים, זה נראה כמעט כמו face capture אפילו שזה 100% יוצר על ידי מחשב בלי נגיעת יד (או פרצוף) אדם.
כשמחברים את שניהם יחד, מגיעים למצב שבו כותב/במאי יכול להקליד טקסט לתוך קובץ xml, על כל משפט יהיה ״רגש״ או דיקציה מחובר והמנוע לבד יגרום לדמות לדבר עם אנימצית פנים מלאה שנראת מצויין. עכשיו תחשוב על משחקים כמו סקיירים שיש בהם אינסוף אופציות, פתאום לא רק שכותבים יוכלו לשפוך טונות של טקסט לכל דמות כי הם סוגרים מעגל לבד במשרד שלהם בלי שום voice actor, גם אפשר לתכנת תגובות שאף אחד לא ציפה אליהן על ידי ai ו-deep learning. פתאום דמויות יגיבו להכל, לא רק למה שתכנתו אותן מראש.
האם זה יהיה באנצ׳רטד 8? כנראה שלא. זה יהיה בסקיירים 4 למניהם, זאת הטכנולוגיה שיכולה להביא סופסוף משחקים עם בחירה, בחירה אמיתית ולא שלוש אופציות שביוור כתבו לך מראש שבסוף מובילות לאותו דבר.
DrKeo כתב:אני לא חושב שזה ישמש בfo8 בקווסט ראשי בנאום מרגש של דמות לפני שהיא מתה, אבל זה כן יהיה פזור בכל העולם כדי למלא אותו ולתת לדמויות דרך להגיב לסביבה ולפעולות שלך. אני גם רואה סיידקווסטים שיכולים להיות עם 20 סופים שונים על פי אינסוף משתנים שונים.
InterAl כתב:לא הבנתי את הקשר בין זה לבין RPG עם הרבה סופים. צוואר הבקבוק ביצירה של משחק open ended הוא לא הדיבוב. אני לא חושב שיש איזשהו משחק שבו הדיבוב הוא צוואר בקבוק. כן, אולי זה יהיה נחמד למשחקים דלי תקציב, אבל בכל מקרה, אני מעדיף לקרוא דיאלוגים מאשר לשמוע NPC רנדומלי מדבר בקול מסונתז.
DrKeo כתב:InterAl כתב:לא הבנתי את הקשר בין זה לבין RPG עם הרבה סופים. צוואר הבקבוק ביצירה של משחק open ended הוא לא הדיבוב. אני לא חושב שיש איזשהו משחק שבו הדיבוב הוא צוואר בקבוק. כן, אולי זה יהיה נחמד למשחקים דלי תקציב, אבל בכל מקרה, אני מעדיף לקרוא דיאלוגים מאשר לשמוע NPC רנדומלי מדבר בקול מסונתז.
דבר ראשון אין שום דבר מסונתז בקול ששמענו מגוגל, הוא 90% שם מבחינת דיקציה וכו', עוד 20 שנים אתה לא תדע להבדיל בין קול "מסונתז" לקול של שחקן, בטח ובטח אם "מנמיכים סטנדרטים" ביחס לטופ הטכנולוגי של התקופה כמו שאנחנו תמיד עושים עם משחקי בת'זדה.
דבר שני, בטח שהקלטות שחקנים וכו' זה המון עומס על פיתוח המשחק. ההבדל בין לכתוב שורה, לשים עליה כמה מארקים של דיקציה ורגשות וללחוץ שמירה על הקובץ XML וזה תוך 30 שניות במשחק; מוכן ל-QA, בדיקה של איך זה מתאים לעולם, איך שחקנים מגיבים לזה, איך זה נשמע ביחס לסיטואציה שבה הדמות נמצאת וביחס לדמויות האחרות וכמובן לראות האם השורה באמת עובדת בכלל לעומת לכתוב שורה, להמתין לפברואר 2020 כשיהיה סאשן הקלטות? לא ברור לי איך אתה לא רואה את ההבדל האסטרונומי בינהם. ההבדל בין לכתוב שורה, להכניס לקובץ XML וללחוץ SAVE וכבר יש לך במשחק voice acting ואנימציות פנים, סיימת הכל בכתיבת שורה ולחיצה על SAVE.
דבר שלישי, זה פרוצידוראלי אז זה נותן גמישות. אפשר לשתול שם פרטים שעושים את החוויה אישית יותר, למשל לשנות את מה שהדמות אומרת על פי האם המפלצת שנשלחת להרוג כמעט הרגה אותה או שהרגת אותה בקלות, להחדיר את השם שלך פנימה, לשנות את הטקסט לפי איזה קווסטים עשית כבר לפני או אחרי, איזה גיר אתה לובש כרגע, אם הרגת אותה בחץ וקשת או גרזן למצח וכך הלאה. המודולריות הזאת תגורם לעולם להרגיש הרבה יותר טבעי במקום אותן דמויות שאומרות אותו דבר ועם אפס הקשר בכל פעם.
דבר רביעי, אתה בעצמך תמיד מדבר על איך RPG של לפני 20 שנים היו כל כך הרבה יותר טובים משל היום בגלל שאז פיתוח היה פשוט, הם יכלו לשים המון מסלולים מתפצלים וכדוגמה אתה מביא את באלדורס גייט. זה צעד בכיוון להחזיר את ה-RPG לשם, כל כלי שכזה שיכול עם אוטומציה לגרום לאדם אחד לסגור מעגל שלם במקום עשרות אנשים הופך את הפיתוח לפשוט, מהיר יותר ועם ווליום גדול יותר.
אני בטוח שבאנצ'רטד 8 לא ישתמשו בזה ואפילו ב-FO8 לקווסטים הראשיים לא בטוח שהייתי משתמש בזה חוץ מאשר מודיפיירים לטקסטים של דמויות ראשיות, אבל כדי לעבות את העולם? קווסטים צדדיים? ערים עם מאות אנשים שהולכים ברחוב סביבך? דמויות משנה? ברור.
InterAl כתב:שוב, הלינאריות של משחקים מודרניים לא נובעת ממגבלות דיבוב. זה לא צוואר הבקבוק פה. הבאתי לך את פילרס 2 כדי להוכיח את זה. מבחינת כמות טקסט, הוא אחד ה-RPG היותר כבדים שיצאו עד היום. כולם חשבו עד לפני כמה שבועות שהוא הולך להיות מורכב מ-80% טקסט לא מדובב ו-20% טקסט מדובב. לקראת סוף הפרויקט, אובסידיאן הפתיעו והחליטו לדבב את כולו. סתם ככה, חשבו שזה מגניב. וזה פרויקט עם תקציב דומה לראשון. מה זה מוכיח לך? שדיבוב הוא לא צוואר הבקבוק בפיתוח משחקים, וכנראה שזאת לא משימה קשה במיוחד באופן כללי. אולי פעם היא היתה, היום כבר לא.
לגבי פנייה לשחקן בשם - כן, זה נחמד, לא מעבר. לגבי ההדגמה של גוגל - זאת הדגמה. הדגמות תמיד מרשימות. אבל מה בעצם שמענו שם? כמה משפטים קצרים שתחומים לדומיין מאוד מאוד ספציפי, וגם אז, לך תדע עד כמה זה באמת אמיתי.
InterAl כתב:ולא, זה לא כזה עומס. דיבוב זה מאמץ שאפשר בקלות למקבל בזמן שהמפתחים עובדים על המשחק. זה לא דורש כמעט משאבי פיתוח אלא יותר משאבי אופרציה ובימוי.
לגבי פרוצדורליות וכו׳ - אני לא רואה איך זה קשור לדיבוב. אפשר לעשות טקסט פרוצדורלי באותה מידה. העובדה שגם טקסט פרוצדורלי לא ממש עשו עד היום מלמדת שזה לא דבר שניתן בקלות לעשות. עדיף כבר לכתוב עוד כמה עשרות/מאות וריאציות ולהקליט. זה לא מסובך במיוחד ורוב השחקנים ממילא לא ירגישו בהבדל.
swym כתב:InterAl כתב:ולא, זה לא כזה עומס. דיבוב זה מאמץ שאפשר בקלות למקבל בזמן שהמפתחים עובדים על המשחק. זה לא דורש כמעט משאבי פיתוח אלא יותר משאבי אופרציה ובימוי.
לגבי פרוצדורליות וכו׳ - אני לא רואה איך זה קשור לדיבוב. אפשר לעשות טקסט פרוצדורלי באותה מידה. העובדה שגם טקסט פרוצדורלי לא ממש עשו עד היום מלמדת שזה לא דבר שניתן בקלות לעשות. עדיף כבר לכתוב עוד כמה עשרות/מאות וריאציות ולהקליט. זה לא מסובך במיוחד ורוב השחקנים ממילא לא ירגישו בהבדל.
דיבוב הוא לא מקבילי לחלוטין. שעת מדובב היא לא זולה, וזה דורש מהטקסט של המשחק להיות בתצורה הדי סופית שלו לפני שמתחילים בעבודת הדיבוב. וכשמשקללים דיבוב בשפות שונות זה גם הופך לאופרציה יקרה משמעותית.
אבל פתרונות מבוססי למידת מכונה מטפלים לא רק בדיבוב ובתרגום אלא גם בטקסט עצמו: מה שאתה רואה בדוגמא של גוגל זה למעשה דמות NPC שיכולה להבין את הקונטקסט של דברים שאתה אומר/כותב לה ולהגיב באופן פרוצדורלי ובזמן אמיתי, ולמעשה הם גם הציגו עכשיו סוג של realtime composer של אימיילים - מה שבתאוריה יאפשר במשחקים לייצר עצי דיאלוגים פרוצדורליים גם לצד של השחקן בלי שצריך לתסרט אותם מראש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים