סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21965
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 09 מאי 2018, 00:14

יש הרבה שלא מכירים או לא מודעים להרבה פיצ׳רים מגניבים של זה... מניח שזה כשלון של אפל

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 מאי 2018, 11:47

DrKeo כתב:שאני אמות אני לא מצליח למצא עכשיו את המקומות שמשגעים אותי עם הפורס טאץ׳, בלאק אווט. בשניה שאני אחווה את זה שוב אני אכתוב פה :)

אה, והשניה שיניתם את החיים שלי, לא הכרתי את הפורס טאץ׳ על המקלדת :|


אהה... לא הכרת את הפיטצ'ר הכי טוב של פורס טאץ'. זה כמו להתלונן על סטיק אנלוגי ימני ולא להכיר את הקטע הזה שהוא שולט במצלמה של מלא משחקים.

הפיטצ'ר הזה כל כך מצוין, שהוא גרם לי לנטוש את המקלדת של גוגל. יש בה המון פיטצ'רים מוצלחים כמו חיפשו גיפים והיא יותר נוחה בקטע של הסמיילים מהמקלדת של אפל. הבעיה שלה היא שמסיבה לא ברורה גוגל החליטו להגביל את הforce touch ככה שאתה יכול לזוז רק באופן לינארי על השורה של הטקסט. כלומר, אי אפשר לחזור הרבה אחורה או להתקדם הרבה קדימה עם הסמן.
האימפלמנטציה של אפל הרבה יותר טובה - אתה פשוט מזיז את הסמן באופן חופשי במשטח הדו מימדי של הטקסט. אתה יכול להגיע ככה לכל מקום בטקסט בלי להזיז כמעט את האצבע.

קצת מטאפורה למערכות ההפעלה של החברות בכללי. לגוגל יש יותר פיטצ'רים וחלקם ממש שימושיים ומוצלחים, אבל בערך בכל מה שיש חפיפה, האימפלמנטציה של אפל פשוט עובדת הרבה יותר טוב. זה ככה גם בכל הנוגע לתיקון שגיאות. במשך חודשים גוגל לא הצליח להבין דברים כמו 'ב' או 'ש' או 'ה' לפני חצי מהמילים שכתבתי (בכלל כאשר משלבים שתי אותיות כאלה ביחד), לא משנה כמה פעמים תיקנתי את התיקון, או התעלמתי ממנו. חזרתי למקלדת של אפל והבעיה הזאת פשוט נעלמה.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21965
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 09 מאי 2018, 12:17

היה אתמול אירוע של גוגל עם כל מני פיצ'רים ממש מגניבים:



אבל הכי מדהים זה הקטע הזה:


סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 מאי 2018, 12:51

שחר, הסרטון השני שלאסקין הביא מזכיר לך משהו? השיחה שלנו על טקסט לדיבור שנשמע טבעי?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21965
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 09 מאי 2018, 13:07

זה פשוט פסיכי. לא רואה איך גוגל יכולה שלא לשלוט בכל תחום אפשרי גם בעוד 200 שנה.
כל מה שקשור לבינה מלאכותית אצלם הוא פשוט כמה רמות מעל המתחרים... וגם כל מה שקשור לעוד הרבה תחומים שקשורים לזה יותר ופחות.
קצת מרחם על אפל... ברגע שהממשק של אנדרויד יהיה פשוט ומהיר ומינימלי כמו באייפון אני לא אחשוב חצי שנייה לפני שאני עובר ולא חוזר לעולם :)

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 09 מאי 2018, 17:07

הממשק באנדרואיד הוא דינאמי
אתה יכול להוריד אפליקציה
שתעשה אותו מאוד דומה ,לios

זה ממשק שלא יהיה רישמי מגוגל ,בגלל עניין של זכויות יוצרים
אבל אנדרואיד ,בגדול זה הפצה של לינוקס
מה שאומר מערכת הפעלה חופשית
ככה שגוגל יכולה למנוע מלמכור דברים מסוימים בחנות שלה
אבל לא יכולה למנוע חנויות אחרות ,או אפליקציות ממקורות אחרים

ככה שאתה יכול לקבל ממשק מאוד דומה לios
או המון ממשקים אחרים

רק לא יהיה לך שרותים ואפליקציות ,שבלעדים לאייפון

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 מאי 2018, 18:12

DrKeo כתב:שחר, הסרטון השני שלאסקין הביא מזכיר לך משהו? השיחה שלנו על טקסט לדיבור שנשמע טבעי?


באמת הזכיר לי. גם באמת הדגיש את מה שאמרתי אז - בקרוב יחסית זה יהיה מספיק טוב בשביל להחליף דיבוב גרוע ממשחק של תחילת שנות ה2000. כמובן שהסרטון לא מלמד הרבה על כמה המערכת גמישה. כדי לגרום לה להגיד בצורה אמינה שהילד שלה נחטף על ידי סופר מוטנטים ומחזק בכנסייה ההרוסה מעבר לנהר כנראה יצטרכו לעבוד עוד הרבה. גם קצת חסר בסרטון איכות קול שלא נשמעת כאילו היא מטלפון חוגה. הייתי מנחש שאז יותר בולט הקול הסינתטי, אבל ליצור קול יותר אנושי זה כנראה משהו שיפתרו עוד הרבה לפני שיצליחו לגרום לתוכנות האלה להחליף שחקני B.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 מאי 2018, 19:05

דברתי על עוד 20 שנים במשחק סטייל סקיירים, כאן מדובר בטכנולוגיה שתהיה בכל טלפון עוד חצי שנה.

Text to speach הופך בשנתיים האחרונות לסופר איכותי, עוד 10 שנים אתה לא תבדיל בין אישה אמיתית לבין סירי, לפחות מבחינת הדיקציה והקול כל עוד הטקסט שהיא תקריא יהיה אמין. בנוסף יש היום אלגוריתמים נהדרים להמרת קול אנושי להבעות פנים, זה נראה כמעט כמו face capture אפילו שזה 100% יוצר על ידי מחשב בלי נגיעת יד (או פרצוף) אדם.

כשמחברים את שניהם יחד, מגיעים למצב שבו כותב/במאי יכול להקליד טקסט לתוך קובץ xml, על כל משפט יהיה ״רגש״ או דיקציה מחובר והמנוע לבד יגרום לדמות לדבר עם אנימצית פנים מלאה שנראת מצויין. עכשיו תחשוב על משחקים כמו סקיירים שיש בהם אינסוף אופציות, פתאום לא רק שכותבים יוכלו לשפוך טונות של טקסט לכל דמות כי הם סוגרים מעגל לבד במשרד שלהם בלי שום voice actor, גם אפשר לתכנת תגובות שאף אחד לא ציפה אליהן על ידי ai ו-deep learning. פתאום דמויות יגיבו להכל, לא רק למה שתכנתו אותן מראש.

האם זה יהיה באנצ׳רטד 8? כנראה שלא. זה יהיה בסקיירים 4 למניהם, זאת הטכנולוגיה שיכולה להביא סופסוף משחקים עם בחירה, בחירה אמיתית ולא שלוש אופציות שביוור כתבו לך מראש שבסוף מובילות לאותו דבר.

למי שרוצה לראות את המצב שלנו היום עם voice to face animation, סרטון הבא היה המצב ב2017. תארו לעצמכם מה יהיה ב2037, כנ״ל על הtext to speach שגוגל הדגימו עכשיו. אז המסלול פשוט: text to speach שנשמע טבעי לגמרי ומשם speach to face animation שיראה טבעי לגמרי. ועכשיו המחסום הוא רק הכותב, אבל אם נגיע למצב שדמויות יוכלו ״להמציא״ טקסט משלהן, לכתוב טקסט שמתאים לסיטואציה או לעשות שינויים בטקסט קיים כדי להתאים אותו לסיטואציה, ואו, זאת תהיה פנטזית rpg עולם פתוח שמתגשמת.



אאראאה, ונזכרתי מה המקום הקטסטרופלי עם הforce touch, העתקת סרטון יוטיוב מתוך הדפדפן של פייסבוק! זה הדבר הכי מעצבן אי פעם אבל להגנת אפל זאת פייסבוק שנותנת לך לעשות אנטרקציה עם גוגל.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 מאי 2018, 19:15

DrKeo כתב:דברתי על עוד 20 שנים במשחק סטייל סקיירים, כאן מדובר בטכנולוגיה שתהיה בכל טלפון עוד חצי שנה.

Text to speach הופך בשנתיים האחרונות לסופר איכותי, עוד 10 שנים אתה לא תבדיל בין אישה אמיתית לבין סירי, לפחות מבחינת הדיקציה והקול כל עוד הטקסט שהיא תקריא יהיה אמין. בנוסף יש היום אלגוריתמים נהדרים להמרת קול אנושי להבעות פנים, זה נראה כמעט כמו face capture אפילו שזה 100% יוצר על ידי מחשב בלי נגיעת יד (או פרצוף) אדם.

כשמחברים את שניהם יחד, מגיעים למצב שבו כותב/במאי יכול להקליד טקסט לתוך קובץ xml, על כל משפט יהיה ״רגש״ או דיקציה מחובר והמנוע לבד יגרום לדמות לדבר עם אנימצית פנים מלאה שנראת מצויין. עכשיו תחשוב על משחקים כמו סקיירים שיש בהם אינסוף אופציות, פתאום לא רק שכותבים יוכלו לשפוך טונות של טקסט לכל דמות כי הם סוגרים מעגל לבד במשרד שלהם בלי שום voice actor, גם אפשר לתכנת תגובות שאף אחד לא ציפה אליהן על ידי ai ו-deep learning. פתאום דמויות יגיבו להכל, לא רק למה שתכנתו אותן מראש.

האם זה יהיה באנצ׳רטד 8? כנראה שלא. זה יהיה בסקיירים 4 למניהם, זאת הטכנולוגיה שיכולה להביא סופסוף משחקים עם בחירה, בחירה אמיתית ולא שלוש אופציות שביוור כתבו לך מראש שבסוף מובילות לאותו דבר.


בהתחשב בכך שדיבוב של דמות (או משחק של דמות) צריכה להיות עבודה משותפת בין הבמאי, הכותבים, השחקן שמשחק את הדמות והשחקנים שמשחקים את הדמויות האחרות, מה שאתה מתאר פשוט נשמע כמו דרך להוזיל עלויות ולקבל מוצר פחות טוב.
כלומר, סופר מוצלח ל"bandit #4". יכול לפתור בצורה נהדרת בעיות של אויבים גנרייים שחוזרים על אותם משפטים (יהיה אפילו קל להוסיף שורות בפאטצ'ים).
לכל דמות חשובה מספיק בשביל שיהיה לה שם, אני חושב שיהיה מדובר בירידת רמה ממה שאנחנו רגילים אליו היום. לפחות עד שנגיע לAI אמיתית.

גם הקטע של הבעות פנים בטח יכול לעבוד ממש אחלה. במשחקים כמו AC זה יהיה נהדר כל עוד המצלמה רחוקה (רוב השיחות במשחק).

בקיצור, זה קצת כמו הטכנולוגיה של העצים שאני חושב שהזכרת גם בויכוח המקורי בינינו. אחלה בשביל עץ רנדומלי #147, אבל כנראה שתרצה אמן שיעבוד על העץ שהוא כניסה למקדש בזלדה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 מאי 2018, 19:56

אני לא חושב שזה ישמש בfo8 בקווסט ראשי בנאום מרגש של דמות לפני שהיא מתה, אבל זה כן יהיה פזור בכל העולם כדי למלא אותו ולתת לדמויות דרך להגיב לסביבה ולפעולות שלך. אני גם רואה סיידקווסטים שיכולים להיות עם 20 סופים שונים על פי אינסוף משתנים שונים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 09 מאי 2018, 20:55

DrKeo כתב:אני לא חושב שזה ישמש בfo8 בקווסט ראשי בנאום מרגש של דמות לפני שהיא מתה, אבל זה כן יהיה פזור בכל העולם כדי למלא אותו ולתת לדמויות דרך להגיב לסביבה ולפעולות שלך. אני גם רואה סיידקווסטים שיכולים להיות עם 20 סופים שונים על פי אינסוף משתנים שונים.


כן. זה יהפוך דברים שהיום הם פשוט יותר מידי עבודה לאפשריים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 מאי 2018, 21:47

זה לא רק יחסוך עבודה, זה יפתח דברים שלא קיימים היום בכלל. למשל הקטע הזה שבמשחקי RPG נותנים לך להכניס את השם שלך אבל מן הסתם אף פעם לא פונים אליך בשם, אז עם טכנולוגיה כזאת אפשר אשכרה לשתול את השם שלך בתוך העלילה כמו שצריך, מדובב והכל. גם נניח אולפני אינדי, תחשוב שאדם בודד עם UE6 יכול לעשות משחק בהפקה מלאה עם voice acting מלא ואנימציות פנים שנראות כמו voice acting, אולי לא ברמה של נוטידוג אבל ברמה בטוח יותר מרשימה ממה שיש לנו היום על הפס4.

בצורה אירונית זה סוג של סגירת מעגל, לפני 25 שנים אפילו לא היה דיבוב, כל מפתח בודד יכל לשים טקסט במשחק שלו כך שאדם בודד ומשחק ענק שמפתחים אותו 20 אנשים יכלו לעשות אותו "דיבוב". ולאט לאט זה הפך למדיבוב משחקנים חובבנים ועד לfull motion capture עם שחקנים הוליוודים, צוות פעלולנים, חבלי פעלולים מתקרה, עשרות אנשים תומכים מאחורי הקלעים וכו'. אפילו בשלבים קצת יותר מאוחרים מטקסט בלבד, נגיד HL1, הייתה שם לראשונה מערכת שמנתחת את הקובץ קול של הדיבוב וכך אוטומטית הפה של הדמות נפתח ונסגר. זה פוצץ אץ המוח בזמנו אבל עכשיו כבר תופסים את הפנים של השחקן האמיתי, דבר ששני מפתחים בלי תקציב לא יכולים לעשות. אבל אנחנו נחזור במעגל מלא להתחלה, הפקה מלאה שאולפן אינדי עם 3 אנשים יכול לעשות. נכון, זה לא יראה כמו אנצ'רטד 8 אבל אנחנו מוכנים להקריב המון בשביל בשביל גיימפליי. נגיד סקיירים, דמויות מכוערות עם אנימציות פנים מזעזעות ודיבוב ממוצע, הוא יצא באותה שנה כמו גירס 3 ואנצ'רטד 3, אבל בלענו את זה בגלל התוכן שהמשחק ספק לנו.

אגב, זה לא שהיום לא משתמשים במערכות אוטומטיות לאנימציות פנים, יש את זה בכל RPG בחלקים מסויימים ולרוב משמש כבסיס עבודה לאמן שהולך ליצור אנימציות איכותיות באמת. זאת אחת הסיבות לקטסטרופה שקרתה עם האנימציות בME החדש, לא היה להם זמן והמון אנימציות אוטומטיות שלרוב נשארות גג על ה-NPC שמוכר לך נשק בחנות, נשארו ברגעי מפתח של העלילה בסרטוני מעבר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 09 מאי 2018, 23:42

לא הבנתי את הקשר בין זה לבין RPG עם הרבה סופים. צוואר הבקבוק ביצירה של משחק open ended הוא לא הדיבוב. אני לא חושב שיש איזשהו משחק שבו הדיבוב הוא צוואר בקבוק. כן, אולי זה יהיה נחמד למשחקים דלי תקציב, אבל בכל מקרה, אני מעדיף לקרוא דיאלוגים מאשר לשמוע NPC רנדומלי מדבר בקול מסונתז.

Laskin
Elder
הודעות: 21965
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 10 מאי 2018, 11:11

זה המון עבודה, זמן וכסף... ברור שסטודיו גדול יכול להרשות לעצמו, אבל זה עדיין יחסוך המון, ובמידה וזה בלתי אפשרי להבחין - זה לא ישמע "מסונתז" אז למה שתעדיף כך או כך? זה כמו אלה שמעדיפים מוצר מסויים כי הוא "בעבודת יד"... סתם יקר יוקר ברוב המקרים, ואם אין ממש הבדל אז אני לא מבין את ההתעקשות :D

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 מאי 2018, 15:02

InterAl כתב:לא הבנתי את הקשר בין זה לבין RPG עם הרבה סופים. צוואר הבקבוק ביצירה של משחק open ended הוא לא הדיבוב. אני לא חושב שיש איזשהו משחק שבו הדיבוב הוא צוואר בקבוק. כן, אולי זה יהיה נחמד למשחקים דלי תקציב, אבל בכל מקרה, אני מעדיף לקרוא דיאלוגים מאשר לשמוע NPC רנדומלי מדבר בקול מסונתז.

דבר ראשון אין שום דבר מסונתז בקול ששמענו מגוגל, הוא 90% שם מבחינת דיקציה וכו', עוד 20 שנים אתה לא תדע להבדיל בין קול "מסונתז" לקול של שחקן, בטח ובטח אם "מנמיכים סטנדרטים" ביחס לטופ הטכנולוגי של התקופה כמו שאנחנו תמיד עושים עם משחקי בת'זדה.

דבר שני, בטח שהקלטות שחקנים וכו' זה המון עומס על פיתוח המשחק. ההבדל בין לכתוב שורה, לשים עליה כמה מארקים של דיקציה ורגשות וללחוץ שמירה על הקובץ XML וזה תוך 30 שניות במשחק; מוכן ל-QA, בדיקה של איך זה מתאים לעולם, איך שחקנים מגיבים לזה, איך זה נשמע ביחס לסיטואציה שבה הדמות נמצאת וביחס לדמויות האחרות וכמובן לראות האם השורה באמת עובדת בכלל לעומת לכתוב שורה, להמתין לפברואר 2020 כשיהיה סאשן הקלטות? לא ברור לי איך אתה לא רואה את ההבדל האסטרונומי בינהם. ההבדל בין לכתוב שורה, להכניס לקובץ XML וללחוץ SAVE וכבר יש לך במשחק voice acting ואנימציות פנים, סיימת הכל בכתיבת שורה ולחיצה על SAVE.

דבר שלישי, זה פרוצידוראלי אז זה נותן גמישות. אפשר לשתול שם פרטים שעושים את החוויה אישית יותר, למשל לשנות את מה שהדמות אומרת על פי האם המפלצת שנשלחת להרוג כמעט הרגה אותה או שהרגת אותה בקלות, להחדיר את השם שלך פנימה, לשנות את הטקסט לפי איזה קווסטים עשית כבר לפני או אחרי, איזה גיר אתה לובש כרגע, אם הרגת אותה בחץ וקשת או גרזן למצח וכך הלאה. המודולריות הזאת תגורם לעולם להרגיש הרבה יותר טבעי במקום אותן דמויות שאומרות אותו דבר ועם אפס הקשר בכל פעם.

דבר רביעי, אתה בעצמך תמיד מדבר על איך RPG של לפני 20 שנים היו כל כך הרבה יותר טובים משל היום בגלל שאז פיתוח היה פשוט, הם יכלו לשים המון מסלולים מתפצלים וכדוגמה אתה מביא את באלדורס גייט. זה צעד בכיוון להחזיר את ה-RPG לשם, כל כלי שכזה שיכול עם אוטומציה לגרום לאדם אחד לסגור מעגל שלם במקום עשרות אנשים הופך את הפיתוח לפשוט, מהיר יותר ועם ווליום גדול יותר.

אני בטוח שבאנצ'רטד 8 לא ישתמשו בזה ואפילו ב-FO8 לקווסטים הראשיים לא בטוח שהייתי משתמש בזה חוץ מאשר מודיפיירים לטקסטים של דמויות ראשיות, אבל כדי לעבות את העולם? קווסטים צדדיים? ערים עם מאות אנשים שהולכים ברחוב סביבך? דמויות משנה? ברור.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 10 מאי 2018, 21:25

DrKeo כתב:
InterAl כתב:לא הבנתי את הקשר בין זה לבין RPG עם הרבה סופים. צוואר הבקבוק ביצירה של משחק open ended הוא לא הדיבוב. אני לא חושב שיש איזשהו משחק שבו הדיבוב הוא צוואר בקבוק. כן, אולי זה יהיה נחמד למשחקים דלי תקציב, אבל בכל מקרה, אני מעדיף לקרוא דיאלוגים מאשר לשמוע NPC רנדומלי מדבר בקול מסונתז.

דבר ראשון אין שום דבר מסונתז בקול ששמענו מגוגל, הוא 90% שם מבחינת דיקציה וכו', עוד 20 שנים אתה לא תדע להבדיל בין קול "מסונתז" לקול של שחקן, בטח ובטח אם "מנמיכים סטנדרטים" ביחס לטופ הטכנולוגי של התקופה כמו שאנחנו תמיד עושים עם משחקי בת'זדה.

דבר שני, בטח שהקלטות שחקנים וכו' זה המון עומס על פיתוח המשחק. ההבדל בין לכתוב שורה, לשים עליה כמה מארקים של דיקציה ורגשות וללחוץ שמירה על הקובץ XML וזה תוך 30 שניות במשחק; מוכן ל-QA, בדיקה של איך זה מתאים לעולם, איך שחקנים מגיבים לזה, איך זה נשמע ביחס לסיטואציה שבה הדמות נמצאת וביחס לדמויות האחרות וכמובן לראות האם השורה באמת עובדת בכלל לעומת לכתוב שורה, להמתין לפברואר 2020 כשיהיה סאשן הקלטות? לא ברור לי איך אתה לא רואה את ההבדל האסטרונומי בינהם. ההבדל בין לכתוב שורה, להכניס לקובץ XML וללחוץ SAVE וכבר יש לך במשחק voice acting ואנימציות פנים, סיימת הכל בכתיבת שורה ולחיצה על SAVE.

דבר שלישי, זה פרוצידוראלי אז זה נותן גמישות. אפשר לשתול שם פרטים שעושים את החוויה אישית יותר, למשל לשנות את מה שהדמות אומרת על פי האם המפלצת שנשלחת להרוג כמעט הרגה אותה או שהרגת אותה בקלות, להחדיר את השם שלך פנימה, לשנות את הטקסט לפי איזה קווסטים עשית כבר לפני או אחרי, איזה גיר אתה לובש כרגע, אם הרגת אותה בחץ וקשת או גרזן למצח וכך הלאה. המודולריות הזאת תגורם לעולם להרגיש הרבה יותר טבעי במקום אותן דמויות שאומרות אותו דבר ועם אפס הקשר בכל פעם.

דבר רביעי, אתה בעצמך תמיד מדבר על איך RPG של לפני 20 שנים היו כל כך הרבה יותר טובים משל היום בגלל שאז פיתוח היה פשוט, הם יכלו לשים המון מסלולים מתפצלים וכדוגמה אתה מביא את באלדורס גייט. זה צעד בכיוון להחזיר את ה-RPG לשם, כל כלי שכזה שיכול עם אוטומציה לגרום לאדם אחד לסגור מעגל שלם במקום עשרות אנשים הופך את הפיתוח לפשוט, מהיר יותר ועם ווליום גדול יותר.

אני בטוח שבאנצ'רטד 8 לא ישתמשו בזה ואפילו ב-FO8 לקווסטים הראשיים לא בטוח שהייתי משתמש בזה חוץ מאשר מודיפיירים לטקסטים של דמויות ראשיות, אבל כדי לעבות את העולם? קווסטים צדדיים? ערים עם מאות אנשים שהולכים ברחוב סביבך? דמויות משנה? ברור.

מסונתז = מלאכותי. אז כן, זה מסונתז. ומסונתז תמיד יהיה פחות טוב מקול אמיתי. אנחנו לא 90% שם, ממש לא. וגם אם כן, זה פארטו של 95%/5%. כלומר להפוך את זה למושלם זאת חתיכת עבודה.

ולא, זה לא כזה עומס. דיבוב זה מאמץ שאפשר בקלות למקבל בזמן שהמפתחים עובדים על המשחק. זה לא דורש כמעט משאבי פיתוח אלא יותר משאבי אופרציה ובימוי.

תסתכל למשל על pillars of eternity 2. המשחק פחות או יותר שקול בתקציב למשחק הראשון, וכל הטקסט שלו מדובב (בניגוד לראשון שלא היה כמעט מדובב). וזה משחק text-heavy בטירוף. כנ״ל D:OS2. בפילרס 2 הם אפילו לא קבעו את הדיבוב כ-milestone בתחילת הפרויקט, זה לא הובטח לתומכים ב-fig. הם סגרו את זה לקראת הסוף, כי חשבו שזה יהיה ממש מגניב אם המשחק יהיה 100% מדובב. כמובן שזה מאמץ אופרטיבי לא קטן, אבל מבחינת הפיתוח? כנראה שדי זניח.

לגבי פרוצדורליות וכו׳ - אני לא רואה איך זה קשור לדיבוב. אפשר לעשות טקסט פרוצדורלי באותה מידה. העובדה שגם טקסט פרוצדורלי לא ממש עשו עד היום מלמדת שזה לא דבר שניתן בקלות לעשות. עדיף כבר לכתוב עוד כמה עשרות/מאות וריאציות ולהקליט. זה לא מסובך במיוחד ורוב השחקנים ממילא לא ירגישו בהבדל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 מאי 2018, 22:35

אתה כל הזמן מדבר פה על טקסט אבל איזה משחקים משתמשים היום בטקסט חוץ מאשר הזיות יפניות ואינדי? אני מדבר פה על FO8, לא על קיקסטארטר של 800K דולר. כשאתה עושה הפקה מלאה, כזאת שכוללת שחקנים עם face capture ובימוי מצלמה ולא משחק איזומטרי בתקציב נמוך, הליך להפוך דמות לחיה מבחינת דיבוב ואנימציה הוא הליך קשה לוגיסטית.

האמת שלא ממש שחקתי בכל הRPG יעני שנות ה-90 שיוצאים כמו פטריות אחרי הגשם בשנים האחרונות כמו טורמנט או פילרס או דיוויניטי, אבל אני אנחש שבהם אתה כן רואה פיצול עלילות יותר רחב סטייל שנות ה-90 בניגוד להפקות 40 מליון דולר ששם הכל מאוד "bioware", קצת בחירות חסרות משמעות ופיצול קל פה ושם. הסיבה הם ערכי ההפקה, משחק איזומטרי שאתה רואה שם דמות מגובה 20 מטרים ובלי סצנות מעבר נרחבות יכול לעשות מה שביוור לא יכולים בדיוק כי זה קל ומהיר לעשות את זה. השאלה היא איך עושים AAA והופכים את ה-pipeline למהיר ויעיל. באמת שאני לא יודע אם הכוונה שלך במשחקים הללו היא שהם text heavy בגלל דמויות לא מדובבות או בגלל ערימות טקסט צד כמו ספרים וכדומה, אבל זה בדיוק צריך להראות לך שאם משחקים סופר זולים יכולים לכתוב ערימות על ערימות של טקסט, כנראה שצוואר הבקבוק הוא כל ההפקה שהולכת סביב הטקסט הזה עד שהוא מגיע לדמות מלאה עם אנימציה שמתאימה למשחק AAA לעומת משחק אינדי שיכול פשוט לתת לכותבים לכתוב ולהמשיך הלאה. זה בדיוק הקטע, טכנולוגיות כאלה יכולות לתת למשחקי AAA או אפילו למשחקי אינדי דרך לכתוב ערימות של טקסט בדיוק כמו במשחקי 800K בלי ערכי הפקה משהו ולקבל תוצר שהוא כן AAA, דיבוב ואנימציות כמו שצריך.

בנושא הפרוצדירליות של הטקסט על פי הקונטקסט של המשחק, אפילו אם נלך 30 שנים לאחור ונחשוב על זלדה הראשון, יכלת לקרא לעצמך balls ואז כל דמות במשחק פנתה אליך כ-balls. מן הסתם מאז ועד היום האופציה הזאת רלוונטית אך ורק בטקסט כתוב ולא בדיבוב, זה משהוא שיוכל להשתנות עם הזמן. השקעה בדבר שכזה הוא קלאסי לבת'זדה ובתז'זדה הם על הקצה המדמם של עולם הקונסולות לרוב מבחינת פרוצידוראליות וכו', אם כבר מישהו יעשה משהו כזה זה הם.

ובנושא המלכותיות של הדיבור של העוזרת של גוגל, אני לא מסכים בשום צורה. כל הדיוט שהשמעתי לו את הקטע הזה לא קלט שמדובר במכונה, גם אותן בחורות שענו לטלפון לא הבינו את זה. אם זה המצב שלנו ב-2018, אני בטוח שב-2038 כל הנושא של text to speach יהיה קלי קלות. אני רואה עולם עוד כמה שנים שבו יושבים וכותבים טקסט בשפת markup סטייל HTML שבו יוסיפו טאגים למקטעים, משהו כמו <בהססנות>אני אוהבת אותך</בהססנות>. זה לא שונה מדי מהעובדה שלפני 15 שנים אמנים היו עובדים ימים על לעשות עץ והיום הם בונים אחד ב-45 שניות ב-tree creator או איך הם היו מציבים צמחיה בעולם ידנית והיום המערכת אוטומטית מפזרת צמחיה בהתאם לסוג האדמה, שיפוע, סלעים, עצים שבסביבה וכך הלאה בזמן שכל מה שהמעצב שלבים עושה זה מחליק מברשת על המשטח.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3746
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 10 מאי 2018, 23:36

שוב, הלינאריות של משחקים מודרניים לא נובעת ממגבלות דיבוב. זה לא צוואר הבקבוק פה. הבאתי לך את פילרס 2 כדי להוכיח את זה. מבחינת כמות טקסט, הוא אחד ה-RPG היותר כבדים שיצאו עד היום. כולם חשבו עד לפני כמה שבועות שהוא הולך להיות מורכב מ-80% טקסט לא מדובב ו-20% טקסט מדובב. לקראת סוף הפרויקט, אובסידיאן הפתיעו והחליטו לדבב את כולו. סתם ככה, חשבו שזה מגניב. וזה פרויקט עם תקציב דומה לראשון. מה זה מוכיח לך? שדיבוב הוא לא צוואר הבקבוק בפיתוח משחקים, וכנראה שזאת לא משימה קשה במיוחד באופן כללי. אולי פעם היא היתה, היום כבר לא.

לגבי פנייה לשחקן בשם - כן, זה נחמד, לא מעבר. לגבי ההדגמה של גוגל - זאת הדגמה. הדגמות תמיד מרשימות. אבל מה בעצם שמענו שם? כמה משפטים קצרים שתחומים לדומיין מאוד מאוד ספציפי, וגם אז, לך תדע עד כמה זה באמת אמיתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 מאי 2018, 13:56

InterAl כתב:שוב, הלינאריות של משחקים מודרניים לא נובעת ממגבלות דיבוב. זה לא צוואר הבקבוק פה. הבאתי לך את פילרס 2 כדי להוכיח את זה. מבחינת כמות טקסט, הוא אחד ה-RPG היותר כבדים שיצאו עד היום. כולם חשבו עד לפני כמה שבועות שהוא הולך להיות מורכב מ-80% טקסט לא מדובב ו-20% טקסט מדובב. לקראת סוף הפרויקט, אובסידיאן הפתיעו והחליטו לדבב את כולו. סתם ככה, חשבו שזה מגניב. וזה פרויקט עם תקציב דומה לראשון. מה זה מוכיח לך? שדיבוב הוא לא צוואר הבקבוק בפיתוח משחקים, וכנראה שזאת לא משימה קשה במיוחד באופן כללי. אולי פעם היא היתה, היום כבר לא.

לגבי פנייה לשחקן בשם - כן, זה נחמד, לא מעבר. לגבי ההדגמה של גוגל - זאת הדגמה. הדגמות תמיד מרשימות. אבל מה בעצם שמענו שם? כמה משפטים קצרים שתחומים לדומיין מאוד מאוד ספציפי, וגם אז, לך תדע עד כמה זה באמת אמיתי.

לקחת מערום של טקסט גמור ממשחק שהיה אמור להיות טקסט בלבד ולעשות לו דיבוב בלי שום אנימציה או קונטקס משחק, דיבוב שהוא גם כנראה לא בדיוק הטופ של התעשיה שכנראה לא היה עובר מסך במשחק RPG AAA, ולהגיד לשחקנים יאללה תגידו את זה ולדפדף הלאה זה לא משהו שחברה בסדר גדול גדול יכולה להרשות לעצמה. אם המפתחים של פילר היו צריכים לעשות אנימציות פנים, אנימציות גוף, לתת לשחקן לעשות אנטרקציה עם הדמות ממרחק של 30 ס"מ מהמצלמה במקום תמונות דו מימדיות, זה לא ממש היה אפשרי. הרי כל מה שהם עושים זה מערום של טקסט שבאותה מידה יכל להיות audio book, זה בערך האנטי תזה למה שאני מדבר עליו.

ופניה לשם של השחקן, זאת סתם דוגמה טפשית. כמה פעמים בחיים שלך שחקת RPG ועשית קווסט צד למצא כבשה אבל בגלל התזמון ששחקת בו או שכבר בצעת את המשימה כל העניין לא היה רלוונטי? הדמות מברברת שעה על מה אתה צריך לעשות ומיד אומרת לך איזה יופי שמצאת את הכבשה כאילו היא עברה שבץ או לחילופין כל הקונטקסט שלה לא היה הגיוני בעליל כי רק לפני 10 דקות רצחת את האישה של הבן אדם שנותן את המשימה והוא בכלל נהנה לתת לך קווסט, ככה בסבבה למי שהרג את אשתו לפני שניה. ומה עם קונטקסט? אתה לא יכול לתת לדמויות משפט אחד קבוע במשחק עולם פתוח ולצפות שהוא יתאים כמו כפפה ל-100% מהשחקנים, לרוב זה נראה כמו בדיחה שכזאת שהתרגלנו אליה, "זה רק משחק" וזה. אבל זה לא חייב להיות ככה עם המערכות המתאימות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21965
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 13 מאי 2018, 15:09

רק רוצה לציין שכבר עכשיו הAI הזה של גוגל נשמע הרבה יותר אנושי מפיטר דינקלייג' כשהוא מדובב משחקים.
אבל הוא חצי בן-אדם, אז אולי זה לא נחשב...

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 17 מאי 2018, 11:22

InterAl כתב:ולא, זה לא כזה עומס. דיבוב זה מאמץ שאפשר בקלות למקבל בזמן שהמפתחים עובדים על המשחק. זה לא דורש כמעט משאבי פיתוח אלא יותר משאבי אופרציה ובימוי.

לגבי פרוצדורליות וכו׳ - אני לא רואה איך זה קשור לדיבוב. אפשר לעשות טקסט פרוצדורלי באותה מידה. העובדה שגם טקסט פרוצדורלי לא ממש עשו עד היום מלמדת שזה לא דבר שניתן בקלות לעשות. עדיף כבר לכתוב עוד כמה עשרות/מאות וריאציות ולהקליט. זה לא מסובך במיוחד ורוב השחקנים ממילא לא ירגישו בהבדל.

דיבוב הוא לא מקבילי לחלוטין. שעת מדובב היא לא זולה, וזה דורש מהטקסט של המשחק להיות בתצורה הדי סופית שלו לפני שמתחילים בעבודת הדיבוב. וכשמשקללים דיבוב בשפות שונות זה גם הופך לאופרציה יקרה משמעותית.
אבל פתרונות מבוססי למידת מכונה מטפלים לא רק בדיבוב ובתרגום אלא גם בטקסט עצמו: מה שאתה רואה בדוגמא של גוגל זה למעשה דמות NPC שיכולה להבין את הקונטקסט של דברים שאתה אומר/כותב לה ולהגיב באופן פרוצדורלי ובזמן אמיתי, ולמעשה הם גם הציגו עכשיו סוג של realtime composer של אימיילים - מה שבתאוריה יאפשר במשחקים לייצר עצי דיאלוגים פרוצדורליים גם לצד של השחקן בלי שצריך לתסרט אותם מראש.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 מאי 2018, 11:55

swym כתב:
InterAl כתב:ולא, זה לא כזה עומס. דיבוב זה מאמץ שאפשר בקלות למקבל בזמן שהמפתחים עובדים על המשחק. זה לא דורש כמעט משאבי פיתוח אלא יותר משאבי אופרציה ובימוי.

לגבי פרוצדורליות וכו׳ - אני לא רואה איך זה קשור לדיבוב. אפשר לעשות טקסט פרוצדורלי באותה מידה. העובדה שגם טקסט פרוצדורלי לא ממש עשו עד היום מלמדת שזה לא דבר שניתן בקלות לעשות. עדיף כבר לכתוב עוד כמה עשרות/מאות וריאציות ולהקליט. זה לא מסובך במיוחד ורוב השחקנים ממילא לא ירגישו בהבדל.

דיבוב הוא לא מקבילי לחלוטין. שעת מדובב היא לא זולה, וזה דורש מהטקסט של המשחק להיות בתצורה הדי סופית שלו לפני שמתחילים בעבודת הדיבוב. וכשמשקללים דיבוב בשפות שונות זה גם הופך לאופרציה יקרה משמעותית.
אבל פתרונות מבוססי למידת מכונה מטפלים לא רק בדיבוב ובתרגום אלא גם בטקסט עצמו: מה שאתה רואה בדוגמא של גוגל זה למעשה דמות NPC שיכולה להבין את הקונטקסט של דברים שאתה אומר/כותב לה ולהגיב באופן פרוצדורלי ובזמן אמיתי, ולמעשה הם גם הציגו עכשיו סוג של realtime composer של אימיילים - מה שבתאוריה יאפשר במשחקים לייצר עצי דיאלוגים פרוצדורליים גם לצד של השחקן בלי שצריך לתסרט אותם מראש.

בדיוק, ובשילוב עם text 2 speach איכותי ומערכת אנימציות פני וגוף שמבוססת על קול אפשר ליצור משחקי RPG ממש מעניינים. לאנצ'רטד? ברור שלא. לבת'זדה? יכול להיות מאוד מעניין.

ועכשיו משהוא שאשכרה קשור לנושא, יוצא ONEPLUS 6 בשיתוף פעולה עם מארוול:
תמונה
תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21965
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 05 יוני 2018, 12:40

התצוגה של אפל אתמול הייתה... לא משהו.
החיובי:
- ה-AR. יש להם סוף סוף אפליקציית מדידה בAR ובכלל בתחום הזה נראה שהם בסדר, עם הלגו הזה, שהדמו שלו הזכיר מאוד את מה שכבר מיקרוסופט הראו עם מיינקראפט בצורה מרשימה בהרבה, אבל זה למכשיר ייעודי ויקר... אבל לא אקח מהם את זה, נראה שזה מבוצע בצורה מצויינת.
- החיקוי שלהם לMII של נינטנדו נחמד בשביל ההודעות, אפילו נחמד מאוד, רק חבל שזה לא עובד עם וואצאפ וכו', כי מי לעזאזל שולח הודעות רגילות היום?! :)
- הסדר בהתראות (NOTIFICATIONS) נראה מתבקש והגיע הזמן.
- גם אהבתי את הקטע של להגביל את השימוש במכשיר, שלך או של הילדים שלך - גם מרחוק. וגם לפי אפליקציה, אני אישית הולך להגביל את עצמי בכמה אפליקציות כשזה יוצא, כנ"ל לגבי האופציה להיות במצב DND ל-X זמן... שימושי בהחלט עם הילדים.

השלילי:
כמעט כל השאר... באמת יופי שיש לכם אפליקצייה ייעודית ל"קיצורי דרך" כדי ללמד את סירי למה אתה מתכוון כשאתה אומר משהו... חבל רק שגוגל הציגו את אותו הדבר, רק הרבה הרבה יותר מתקדם, ושהוא עושה את זה לגמרי לבד!
כבר אמרתי את זה ברגע שהם חשפו את השדרוגים בחודש שעבר, אבל לאפל אין שום סיכוי להתחרות בAI של גוגל, ופה בדיוק הם הולכים ליפול בתחרות בין השתיים, וחזק... התצוגה של אפל הוכיחה את זה בצורה מאוד ברורה. המשתמש הממוצע ממש לא הולך להתחיל "לתכנת" לו קיצורי דרך ולגרום לאפליקציות השונות שלו לתקשר עם סירי, אלא פשוט להמשיך להיות מתוסכל ממנה.
גם בנושא התמונות הם הרבה מאחורי גוגל שמציעים את אותו הדבר ויותר טוב, ונותנים לך גם להעלות כמה סרטונים ותמונות שתרצה - ו*בחינם* (גם אם מכווץ, זה מספיק טוב בהחלט).

אפל בבעייה רצינית, יש להם מזל שהם עדיין מוציאים מכשירים מאוד איכותיים ועם ממשק מאוד פשוט, אבל משנה לשנה יותר ויותר ברור לי שימי הiOS שלי ספורים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38604
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 05 יוני 2018, 14:03

לצערי הכיווץ של גוגל קיצוני מדי, האיכות ממש נופלת. רציתי לשלם אבל הם עולים פי 2 מicloud אז אני כבר משלם ל-icloud. וכן, אפל במצב קטסטרופלי כבר כמה שנים. לא ברורה לי ההדבקות לעיצוב של האייפון 6 כבר ארבע שנים, לא ברורות לי בחירות הזויות כמו הסרה של ה3.5ממ והם לא חדשו כבר שנים. בצורה אירונית דווקא מתאים לאנדרואיד יותר תכנות פונקציות ולאפל ש-AI ילמד אותך ויעשה את זה לבד אבל כנראה שהיוצרות התהפכו.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21965
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: סלולרים, ניידים ומשחקים עבורם - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 05 יוני 2018, 14:13

בוידאו האיכות נופלת חזק, אבל בתמונות? גם ככה לא באמת מדפיסים את זה ואני מגבה גם על הארד דיסק חיצוני גדול את כל התמונות שלי ליתר בטחון, מאז שיש לי את האייפון הראשון (4)... לא רואה שום סיבה לשלם על זה שקל אחד, בשביל להסתכל בנייד על תמונות מהעבר (שזה 99% מהשימוש של גיבוי בענן) - זה הרבה יותר ממספיק, לדעתי.
וגם חשוב לזכור שהם מעלים את האיכות עם הזמן. מציע לך לנסות לחזור לשירות של גוגל ולראות עד כמה באמת יש פה הבדל... כמה מקום אתה מקבל כרגע באפל? זה מספיק לך לכל התמונות? ולמה שלא תשתמש בכל אופן *גם* בשירות של גוגל, למקרה שיום אחד תחליט שאתה מפסיק את התשלום לאפל, ולא מתחייב בעצם מעכשיו ועד סוף החיים שלך לשירות המוגבל שלהם? זה הרי לא יעלה לך כלום, רק לזכור לגבות לפני שאתה מוחק את המדיה מהמכשיר :)

וכן, לגמרי הרבה יותר מתאים לאנדרויג, אבל בשנתיים האחרונות אנחנו רואים כמה שההשקעה שלהם בAI נותנת להם בוסט רציני... זה כל כך מגוחך לחשוב שמשתמשים "פשוטים" שלא מאוד מאוד מאוד טכנים ישתמשו בקיצורי הדרך האלה... במקומם אולי אפילו לא הייתי נותן את זה כאופציה כי זה מדגיש את החסרון שלהם מול גוגל.

דווקא בתחום העיצוב והמחסור בשקע אזניות לא ממש מהותי בעיניי, העיצוב לא הרחק מאחורי התחרות בשום צורה (גם אם הוא גם לא מתקדם משמעותית) ונחמד לי שמישהו מקדם אותנו לכיוון הדיגיטלי, גם אם זה בכח... אבל זה בגלל שאני גם ככה לא משתמש ממש בחיבור הזה אף פעם בערך :)


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים