DrKeo כתב:כי ממשחק חדש מפיצה עושה 27$ לעותק שנמכר במחיר מלא בחנות ריטייל או 42$ לעותק שנמכר בדיגיטלי. זה אומר שאם כל עותק ימכר במחיר מלא ורק בדיגיטלי (סנריו הכי אופטימאלי שלא קיים במציאות מן הסתם) הם יצטרכו למכור 12 מליון עותקים שאם אני לא טועה אף משחק היילו לא מכר ככה. הם מצפים פה כנראה למכירות COD פלוס המון DLC פלוס המון מיקרותשלומים אחרת אין לי שמץ של מושג איך הם הולכים להרוויח כאן.
נראה לי שההגיון היחידי פה הוא שהם החליטו להשקיע במותג 500 מליון והם כוללים במספר הזה את הפיתוח של החבילת הרחבה הראשונה (הם אמרו שיצא לסירוגין כל שנה משחק דסטיני ובשנה הבאה הרחבה, ככה עד 3 משחקים ושלוש הרחבות למשך 6 שנים) ואת הפרסום שלה או בכלליות תקציב לכל הסדרה. זה סכום הזוי, GTA5 שהיה מפלצת פיתוח ופרסום עלה 250 מליון והוא היה 20+ מליון מכירות בכיס עוד לפני שכתבו שורה אחת של קוד שלו. להשקיע בבאנג'י שקיימת כבר 25 שנים אבל היה להם רק משחק אחד מצליח באמת וגם הוא מצליח בגלל סוג של התישרות הכוכבים המושלמת עבורו (שיגור קונסולה ראשונה של מיקרוסופט שהוא היה הכותר היחיד לקנות לה במשך חצי שנה פחות או יותר, דמואים טכנים שהגיעו עם עלית המאיצים הגרפים והולדת הGEFORCE שפוצצו לגיימרים את המוח בשילוב עם הייפ אדיר שגובל בהזוי לקראת המשחק) נשמע לי טיפה הזוי.
כלומר שלא תבין אותי לא נכון, אם הייתי אקטיוויז'ן הייתי שם גב כלכלי מאוד חזק מאחורי המשחק אבל לשים פי 2 יותר ממה שאני שם על COD ופי 2 ממה ששמו על המשחק הכי מצליח בהסטוריה GTA5? באמת? קצת הימור קיצוני לדעתי. ברור שאין מצב שהמשחק לא ימכור טוב, עם כזה קמפיין מתחת ל15 מליון זאת הבושה הכי גדולה בהסטוריה של הגיימינג, אבל מתחיל לשמע כאן כאילו יש חצי בועה הזויה סביבו.
Laskin כתב:שמעו, היילו הצליח לפי דעתי 90 אחוז בגלל מיתוג ושיווק יוצאי דופן. אני מעולם לא הבנתי את ההצלחה המסחררת שלו, אבל פימפמו אותו מספיק טוב כדי שכל גיימר אמריקאי שני יהיה מעריץ.
עכשיו זה תחילת דור, ואני חושב שהם רוצים להיות הדבר הגדול הבא. האמת, קצת קשה לי לראות איך זה קורה, כשהוא לא מביא משהו ממש חדש, אבל אותו הדבר חשבתי על היילו ובסוף יצאתי נקניק ^_^
בקיצור, זה הימור ענק, אבל הוא עלול מאוד להשתלם בסוף.
Laskin כתב:מסכים בעניין ההיצע על הקונסולות, אבל עדיין אנשים לא היו שוקלים בכלל לקנות קונסולה (די גרועה, ביחס למתחרים) במיוחד בשביל משחק אחד... אלמלא הפרסום המאסיבי והשיווק המדוייק לקהל היעד.
Death_119 כתב:אמממ... לא. היילו הצליח כי הוא היה יצירת מופת מטורפת כשיצא האקסבוקס הראשון, הוא היה נראה טוב משמעותית מכל דבר אחר שהיה בחוץ באותו רגע, הוא היה למשך תקופה ארוכה הדבר הטוב היחיד שהיה על האקסבוקס הראשונה ולכן זכה להצלחה מטורפת במכירות ובכלל היה משחק פורץ דרך, שימוש אמיתי ומאוזן ברכבים בFPS, מולטי אמיתי בקונסולות ועוד אחד עם Split screen של ארבעה שחקנים ובכלל באמת השוטר הטוב ביותר שיצא באותה תקופה לקונסולות. הוא היה השוטר האמיתי הראשון לקונסולות ועשה עבודה פי אלף יותר טובה מGolden Eye וTurok על ה64. הוא הביא את עידן הFPS לקונסולות.
swiss-the-engine כתב:כבר כמה פעמים ששלחתי את התגובה והיא לא מופיעה (ואין הודעת שגיאה) אז אם פתאום ההודעה שלי תופיעה כמה פעמים ברצף עמכם הסליחה.
אני חושש מפתיחה של דיון מטופש על טיב המשחק אבל בכל זאת אומר... לא מבין מה HL קשור לדיון. אומנם אישית מעולם לא שיחקתי בHL, שיחקתי רק ב2 אבל אני חושב שבטוח להניח ש2 מתקדם מ1 וככזה אוכל להביע דעה... הלחימה בHL שונה מאוד מהיילו. המבנה של החיילים בהיילו ביחד עם הסגנון היותר טוויצ'י-אנריל שלו הופכים את הלחימה לשונה מאוד. תוסיף לזה את העובדה שזה משחק שאשכרה עובד טוב(כלומר מהנה) עם שלט וקיבלת משהו שאני לא מבין מה הטעם לנסות להשוות אליו את HL.
בתור מי שבזמנו היה משחק אך ורק במחשב אכן אין בשורה בהיילו. אבל אלה (כולל אני) לא מי שרכש את המשחק. ובלי קשר שוב אציין שהמבנה של החיילים לטעמי הופך את הלחימה בהם למעניינת יותר ממשחקי FPS שהיו בזמנו.
Laskin כתב:לה, הוא צריך למכור איזה 8 מליון עותקים, ועוד DLC או שניים למחצית מהרוכשים (או SEASON PASS לרבע מהם)
אפשרי בהחלט, וכמובן שאם יצא מוצלח אז המשחק השני יוכל לקבל מחצית מההשקעה ולהכניס סכום גבוה יותר.
אנחנו פשוט צריכים להתרגל למספרים של הוליווד ומעלה. בכל זאת - התעשייה עברה את הוליווד כבר, והיא תכפיל אותה מהר מאוד.
אני מניח שבעשור הקרוב נראה משחק שהשקיעו בו גם מליארד דולר.
בקרוב גם יחשפו שקווין ספייסי קיבל 20 מליון דולר על התפקיד שלו, וזה גם לא יפתיע אותי יותר מדי. מדובר במשחק שמכניס יותר מאווטאר, אין סיבה שגם שכר השחקנים יהיה מאוד שונה
Laskin כתב:
שוב, לא מתווכח על דיעה, רק על העובדה ששלוש שנים קודם יצא HL והוא הביא בשורה אדירה למשחקי FPS, שלדעתי ביטלה כל בשורה שהיילו הביא. כמובן שיש גם את TF ואת CS שיצאו שנתיים לפניו והביאו בשורות הרבה יותר מרעישות בתחום המולטי - שוב, בעיניי.
כן, מי שלא היה לו מחשב - אז היילו הביא דברים מעולים עבורו. אבל מאחר וזה בערך כל מה שהיה בקונסולה, אני אישית לא הבנתי למה שמישהו יקנה עבור משחק שיש לו "מתחרים" טובים בהרבה על המחשב, שכמעט לכולנו יש.
Laskin כתב:כן, דיברתי על העובדה שהוא יצא שלוש שנים קודם
swiss-the-engine כתב:אבל זאת עובדה שלא מקדמת את הדיון. אבל די... מספיק עם היילו. דסטיני יכול ללכת לכאן או לכאן. אני נוטה לחשוב שהוא יהיה הצלחה. אם הציונים שלו יהיו בשמיים (אני חושב שכן כי כל מי שאוהב את הנוסחה של היילו כנראה יאהב את דסטיני רק שבנוסף הוא יכול לרענן בהרבה מובנים כי הוא לא כלוא בLORE וכו של מותג מבוסס) אז הוא ימכור מספיק בשביל להצדיק השקעה של 500 מיליון דולר.
הוא יהיה הצלחה, ללא ספק. אם המספר הזה של 500 מיליון, ההצלחה הזאת לא בהכרח תחזיר את ההשקעה כרגע, אבל יכול להיות שהיא כן תבסס את המותג בצורה כזאת שהם יוכלו לעשות את המיליארד בשנה שהם עושים היום מCOD ואני מנחש שזו התקווה/תוכנית שלהם.
swiss-the-engine כתב:נראה לי די ברור שזאת התכנית שלהם בין אם באמת יחזירו את ההשקעה עם המשחק הראשון ובין אם לא.
נ.ב
צריך גם לזכור שיש פה עסקה (אני חושב) יחודית בין באנג'י לבין אקטיביזן. בסופו של יום ההסכם מאפשר לאקטי לחתוך מתי שבא להם ולהשאיר את באנג'י באויר. הגיוני שכחלק מההסכם הזה אקטי צריכה לעשות מאמץ כביר על מנת לגרום לפחות למשחק הראשון להיות הצלחה מסחררת ובסיס איתן לסדרה/פרה חדשה.
DrKeo כתב:הסרט היקר בהסטוריה (וזה כולל תקציב פרסום כי בקולנוע התקציב כולל ה-כ-ל) עלה 300 מליון, אתה מדבר פה על כמעט פי 2. זה פסיכי ברמות מפגרות לגמרי, זה פי 2 מכל סרט קולנוע או משחק אי פעם ורק בשביל להחזיר את ההשקע, לא להרוויח, המשחק צריך להיות בטופ 10 משחקים הכי מוכרים בהסטוריה. זה פסיכי, פסיכי!
בנושא היילו, לא צריך להגזים. הוא לא היה בשורה ולא כלום, הוא היה החווית FPS בקונסולות ראשונה להרבה אמריקאים שמעולם לא נגעו בPC או בN64 אבל ז'אנר הFPS היה מאוד פופולרי בשנות ה90 עם משחקים כמו טורוק, גולדן איי, PD ואפילו סדרת MOH שהתחילה בפס1 בשנות ה90. בPC הז'אנר בכלל שלט, אין כלל השוואה ולגיימר PC היילו היה בעיקר ירידה ברמה ולא עליה. היילו הביא בעיקר פתיחות שלבים חיצונים ושליטה טובה ברכבים, הוא לא היה מהפכה גרפית וגם לא בגיימפליי (אפילו סכמת השליטה שלו היא פשוט של טורוק 1 משנת 96), הוא בעיקר הצליח לפשט את ז'אנר הFPS לקהל האמריקאי הפשוט של הקונסולות שמעולם לא שחק בFPS ולא ממש ידע איך להשתלט על 12 נשקים או להסתובב ולחפש חבילות בריאות.
הוא פשוט היה STUPID FUN שגיימרים שלא הכירו את ז'אנר הFPS חפשו והוא היה יופי של MY FIRST FPS. בשילוב עם שיגור קונסולה ככותר דגל, יובש מאוד גדול בחצי שנה הראשונה וקצת כבוד אמריקאי לקונסולה האמריקאית הטובה הראשונה מאז האטארי 2600 הוא זכה לפופולריות גדולה. הוא פשוט היה במקום הנכון בזמן הנכון ועם הנוסחה הנכונה.
Laskin כתב:
כן, אבל תעשיית המשחקים עברה את הוליווד ואם אתה תחשיב גם את הקז'ואל, הניידים וכל האנגרי-בירדס והקאסל-קראשרס - בכלל יש לך כאן תעשייה שלא רואה את הוליווד ממטר, ובזכות אותם "גיימרים" של הסמארטפונים בעשור האחרון, אנחנו צפויים לראות הרבה יותר גיימרים אמיתיים בדור הזה, ופוטנציאל המכירות גבוה משמעותית מכל תקופה אחרת. בנוסף, שוב, יש את עניין המיקרו-תשלומים והDLC ושירותי הפרימיום, כך שהוא לא באמת צריך להיות בטופ 10 אי פעם, מספיק שימכור 6-8 מליון ועוד מליון מנויי פרימיום וSEASON PASS והוא די כיסה את ההוצאות.
שוב, המשחק השני יעלה בטח חצי או רבע ויכניס אותו הדבר.
זה סיכון, כי המשחק עלול לצאת ממש גנרי ואפילו פחות מזה, אבל זה לא "טירוף" כמו שעושים מזה, ובטוח שהייתה חשיבה רבה מאחורי זה.
Nucleus_Dawn כתב:
אקטי יכולים לחתוך מתי שבא להם? זה חלק ממה שנחשף בזמנו, כשההסכם כולו דלף?
ובאנג'י? הם יכולים לסיים את ההתקשרות, אם מתחשק להם? אני יודע שהזכויות על המותג ישארו אצלם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 35 אורחים