Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 14 מאי 2014, 23:43

erezronen כתב:
זו לא תוכנית שזה ייחודה. כל תוכניות פאנל עובדות ככה, כדוגמת פופוליטיקה, פגוש את העיתונות, תיק תקשורת, משעל חם וכו׳. רוב תוכניות האקטואליה היומיות פשוט לא עובדות במתכונת הזאת של פאנל (בדר״כ גם לא לונדונבאום מעבר ל2-3 דיונים שפותחים כל תוכנית), אלא פשוט מציגות דיווחים וזהו כמו במהדורות חדשות.

עם זאת, לגמרי מסכים שלונדנבאום זו התוכנית אקטואליה הכי טובה בארץ ובהפרש עצום מכל השאר.


מכל התוכניות שהזכרת אני זוכר מקרים שבהם הדיון היה מוטה מאוד לצד מסוים. שני אנשים יושבים מול המנחה. הוא אמר "איזה דבר נורא. דברו על זה". איש א' מדבר. איש ב' "אני מסכים לגמרי. בלה בלה בלה".
מעבר לחוסר היושר המקצועי, הם גם נוטים לדבר על נושאים נורא צהובים, או לעיתים קרובות לפרסם את תוכנית הריאלטי הגדולה של הערוץ. זה די עצוב, לדעתי.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי bling » 14 מאי 2014, 20:03

Nucleus_Dawn כתב:
ההחלשות קשורה בעיקר לסוף הדור ובאופן פחות קיצוני לכל הנושא הדיגיטלי. אתה גם תראה את הגידול הצפוי בשנים הקרובות והגרפים יראו מאוד מאוד דומה לדורות הקודמים, רק במספרים גדולים יותר.

אפיק היא חברה שמוכרת מנוע שמפתחים איתו משחקים. אם היא טוענת שמפתחים פחות משחקים, זה בגלל שמפתחים פחות משחקים עם המנוע שלה. לא מפתיע, כי יש חלופות זולות יותר וחברות ענק כמו EA, סקוור (ואולי גם אידוס), בת'סדה ואחרות נטשו את המנוע שלהם בדור הבא והן עוברות למנועים מפותחים פנימית. לא סתם אפיק מציעה עכשיו שימוש במנוע במחיר הרבה יותר זול.

מה שהשתנה זה לא שיש פחות משחקי AAA. זה שההגדרה לAAA אחרת לחלוטין. פעם 3 מיליון דולר היה מה שהיית צריך להשקיע, כדי להוציא AAA מטורף ומפוצץ ראשים כמו גרים פנדנגו והיום זה מספיק למשחק פשוט וחמוד, עם סאונד טראק chiptune מגניב.
מספר המשחקים שהיו נחשבים AAA גדל באופן מאוד משמעותי ובנוסף אליהם אנחנו רואים גם משחקים ברמה ובסקאלה אחרת לגמרי, שלא היו קיימים בכלל פעם.
בכל זאת, יש הרבה יותר משחקים של 50-100 מיליון דולר, מאשר שהיו משחקים של 3 מיליון בסוף שנות ה90. לא ברור איך זה סימן לאיזו מגמת קיטון בתעשייה, או איזה סממן לא בריא.

גם אם מסתכלים רק על החלק בתעשייה שהוא משחקים שיוצאים בקופסאות לחנויות brick and mortar (שזה, לכשעצמה, דרך מאוד לא מוצלחת להסתכל על התעשייה הזאת - למה שלא נתייחס לכל מה שהולך בPC ולMMO? אתה חושב שפעם לא החשיבו את ULTIMA ONLINE או את EVERQUEST? ולמה שלא נתייחס לDLC? פעם התייחסו לBROOD WAR), אנחנו רואים מגמת גידול משמעותית מאוד. אם אתה מתייחס לגרף של השנתיים-שלוש האחרונות בלבד, אז ברור שתחשוב שיש איזו מגמת ירידה (בטח אחרי הפיק החריג של הWII), אבל אם אתה מסתכל על התעשייה 10-15-20 שנים אחורה, אתה רואה בבירור את מגמת הגידול העצומה.
לא רק שהסקטורים בתעשייה שהיו קיימים פעם גדולים יותר באופן משמעותי, אלא שעל כל סקטור או חברה שנעלמה, או פשטה רגל, קמו 10 חלופות גדולות יותר.
זה מזכיר לי את איך שפוקס מסתכלים על השינויים בשכבת הקרח בקטבים:
תמונה
לבין איך שזה באמת:
תמונה

*אני רק מבהיר שאני לא משווה אותך לפוקס בשום צורה. לעולם לא אחשוב להגיד משהו כל כך מעליב ואין לי שמץ של ספק שאתה אדם רציונלי יותר מכל עובד פוקס ניוז.

בקיצור, לא יכול להסכים עם כל הdoom and gloom, כאשר אני מתייחס לנתונים שאני מכיר ובטוח שאני לא יכול להסכים עם זה, כשאני גיימר בתקופת הזהב של התעשייה, שגם בחודש הכי מת של השנה, יש לו 3-4 משחקים מוצלחים לשחק.


ההשוואה העקיפה לפוקס עדיין כואבת ;(
אני לא בא עם איזו אג'נדה מהבית וגם אם הנתונים שאני מתבסס עליהם (אפיק, NPD) לא מדויקים, אני בטח לא מעוות אותם כדי להתאים אותם לאיזו מציאות שהחלטתי עליה, הרי שוק ה AAA זה "הלחם" שלי, אין שום סיבה שארצה להראות שהוא מצטמצם או במגמה שלילית :)

עכשיו, בקשר לאפיק, אני גם חשבתי את זה כשקראתי את ההצהרה הזו, אבל זה משפט שמארק ריין אמר בריאיון ל EDGE בהקשר למצב התעשייה, הבאתי לו קרדיט שהוא לא מנסה לגנוב פה דעת ולהסיט את הדיון מ (חוסר) ההצלחה של אנריל אלא שהוא לקח בחשבון מנועים פנימיים ועדיין אמר את מה שאמר.
אז EDGE לא בדיוק עימתו אותו אם זה קשור למנועים פנימיים שמפותחים בחברות האחרות אבל הנחתי שהוא לקח זאת בחשבון בחישוב שלו, אם לא, אז זה סתם ספין מצידו.

אבל אני לא מדבר על AAA רק במובן של בלוקבאסטרים ענקיים אלא בכלל על שוק הריטייל, בין אם מדובר בהפקות ענק שלא ראינו בעבר כמו שאתה אומר ובין אם בהפקות קטנות יותר סטייל וולפנשטיין ו EVIL WITHIN, אם אתה מדבר על אינדי שבגודל של AAA שהיו בתחילת הדור הקודם אז עם כל ההתקדמות שעשו שם הם עדיין לא קרובים לזה ולכן לא הייתי מחשיב אותם בדיון.

ואני לא יודע מה איתך אבל לי חתיכת משעמם ללא ה PS3 שלי, אולי יש לך BACKLOG ענק אבל בשביל מישהו עם קונסולה חדשה אין לי במה לשחק עד WD.
ונחכה ל E3 ונראה כמה חשיפות חדשות נקבל ואיך זה היה בהשוואה לעבר, יכול להיות שזו מגמה שקשורה לסוף הדור הקודם ויכול להיות שזה משהו עמוק יותר והיום זה קשה מתמיד להרוויח בשוק הזה, עם הזמן נדע טוב יותר והלוואי שהשוק באמת בריא ואין איתו בעיה.
---
לאסקין, בקשר ל NPD חשבתי שהמשפט שלהם מתייחס לכך שהם לא מודדים דברים כמו PC,סלולר וכו' ולזה התייחסתי.
אם אנחנו מדברים על דיגיטלי של AAA שלטענתך תופס 50 אחוז שהם לא מודדים (והם הודו בכך) אני אשמח לראות מקור.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי InterAl » 14 מאי 2014, 20:27

Nucleus_Dawn כתב:
אה הא... מדענים אוהבים להיות היסטריים. זו לא התקשורת שעושה סנסציה מכל דבר. :lol:

בגלל שמדע האקלים כל כך מורכב, באמת לא נמצא הסבר מלא לגידול בכמות הקרח בקוטב הדרומי (במיוחד לאור העובדה שטמפ' האוקיינוס שם ממשיכה לעלות בקצב אחיד).
זה לא משנה את העובדות כל כך. שינויי האקלים הם עובדה. ההשפעה של בני האדם על שינויי האקלים היא עובדה. זו גם עובדה שההשפעה של שינויי האקלים תהייה הרסנית ויש לפעול בנחישות למתן את ההשפעה שלנו על האקלים ולהתכונן לשינויים הקרבים.
עובדה נוספת שלא משתנה, היא שהטמפ' הממוצעת בעולם כולו במגמת עליה, כמו גם גובה פני המים.

שינויי אקלים הם ללא ספק עובדה. יש לעובדה הזאת גם שם: מזג אוויר. לבני האדם יש השפעה על מזג האוויר? אולי כן, אולי לא. הנתונים רחוקים מלהיות חד משמעיים, ולא מדדנו מספיק שנים בשביל להיות בטוחים. כמה עשרות שנים זה כלום, פשוט כלום, בקנה מידה גיאולוגי.

מעבר לזה, מאחר ומדעי הסביבה הם מהתחומים המדעיים הפוליטיים ביותר שיש, אי אפשר לסמוך על הדעה המדעית המקובלת (שבהחלט מסכימה איתך) בשום פנים ואופן.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 14 מאי 2014, 21:07

bling כתב:
ההשוואה העקיפה לפוקס עדיין כואבת ;(
אני לא בא עם איזו אג'נדה מהבית וגם אם הנתונים שאני מתבסס עליהם (אפיק, NPD) לא מדויקים, אני בטח לא מעוות אותם כדי להתאים אותם לאיזו מציאות שהחלטתי עליה, הרי שוק ה AAA זה "הלחם" שלי, אין שום סיבה שארצה להראות שהוא מצטמצם או במגמה שלילית :)

עכשיו, בקשר לאפיק, אני גם חשבתי את זה כשקראתי את ההצהרה הזו, אבל זה משפט שמארק ריין אמר בריאיון ל EDGE בהקשר למצב התעשייה, הבאתי לו קרדיט שהוא לא מנסה לגנוב פה דעת ולהסיט את הדיון מ (חוסר) ההצלחה של אנריל אלא שהוא לקח בחשבון מנועים פנימיים ועדיין אמר את מה שאמר.
אז EDGE לא בדיוק עימתו אותו אם זה קשור למנועים פנימיים שמפותחים בחברות האחרות אבל הנחתי שהוא לקח זאת בחשבון בחישוב שלו, אם לא, אז זה סתם ספין מצידו.

אבל אני לא מדבר על AAA רק במובן של בלוקבאסטרים ענקיים אלא בכלל על שוק הריטייל, בין אם מדובר בהפקות ענק שלא ראינו בעבר כמו שאתה אומר ובין אם בהפקות קטנות יותר סטייל וולפנשטיין ו EVIL WITHIN, אם אתה מדבר על אינדי שבגודל של AAA שהיו בתחילת הדור הקודם אז עם כל ההתקדמות שעשו שם הם עדיין לא קרובים לזה ולכן לא הייתי מחשיב אותם בדיון.

ואני לא יודע מה איתך אבל לי חתיכת משעמם ללא ה PS3 שלי, אולי יש לך BACKLOG ענק אבל בשביל מישהו עם קונסולה חדשה אין לי במה לשחק עד WD.
ונחכה ל E3 ונראה כמה חשיפות חדשות נקבל ואיך זה היה בהשוואה לעבר, יכול להיות שזו מגמה שקשורה לסוף הדור הקודם ויכול להיות שזה משהו עמוק יותר והיום זה קשה מתמיד להרוויח בשוק הזה, עם הזמן נדע טוב יותר והלוואי שהשוק באמת בריא ואין איתו בעיה.
---
לאסקין, בקשר ל NPD חשבתי שהמשפט שלהם מתייחס לכך שהם לא מודדים דברים כמו PC,סלולר וכו' ולזה התייחסתי.
אם אנחנו מדברים על דיגיטלי של AAA שלטענתך תופס 50 אחוז שהם לא מודדים (והם הודו בכך) אני אשמח לראות מקור.


ברור שאני לא אומר שאתה מעוות נתונים, או שיש לך אג'נדה, כמו פוקס ניוז. זו לא היתה הכוונה שלי ואני מקווה שלפחות זה היה ברור :)
מה שהתכוונתי זה שאתה מסתכל על נתונים מוגבלים, יחסית. אתה מסתכל על התעשייה מתחילת הדור הקודם ועד עכשיו. אני מדבר על התעשייה בטווח של כמה וכמה דורות אחורה.
כלומר, אתה מתייחס על התרשים שהוצג בפוקס ניוז ואני מתייחס לגרף שמראה הרבה יותר שנים אחורה.

מארק ריין הוא איש מאוד רציני, שכל ראיית עולמו מבוססת על זה שהתפקיד שלו הוא למכור מנוע משחק מסוים. עם כל הכבוד לנתונים שהוא מחזיק, או מציג, הוא מוטה ובצדק. מעבר לזה, כאשר כולנו חווים כבר שנים ארוכות עם כמות אדירה של משחקים, באיכות נהדרת, אני לא יכול לקחת ברצינות טענות על כך שמפתחים פחות משחקים.
בטווח של 20-30 שנים, עברנו מלשחק בZELDA במשך חודשים ארוכים ואחרי זה במריו חודשים ארוכים וזהו, ללקבל כמעט כל חודש משחק מצוין ולשכוח ממנו אחרי שבוע, כי כבר מתלהבים מהמשחק המצוין שיוצא בחודש הבא וכל זה רק כהכנה לתקופת החגים שבה אנחנו צריכים לקחת חופש מהעבודה, אם אנחנו רוצים להספיק לשחק, בכל המשחקים שמעניינים אותנו.

בנוגע לרמה של המפתחים העצמאיים, אני לא כל כך מסכים. מעבר לזה שהם מהווים נתח גדול יותר מהשוק, באופן כללי, הם גם הגיעו לרמות הפקה מרשימות מאוד. יש לנו כבר מפתחת עצמאית שמפתחת משחק של 50 מיליון דולר. היא לא תהייה האחרונה ואנחנו נראה איך הם הופכים ליותר ויותר משמעותיים, ככל שיעבור הזמן.

שוק הריטייל לא בריא בכלל. יש בו middle man שלוקח נתח גדול מיני מההכנסות של כל משחק ושוק יד שניה הולך וגדל, שמקשה עוד יותר להניב רווחים מההשקעות של המפתחים והמפיצים. בגלל זה העובדה שהוא הולך ותופס נתח קטן יותר מהעוגה כולה, חיובית לענף.
עם זאת, גם הירידה שלו פחות קיצונית משהNPD מציגים, בגלל שאנחנו בתקופת "שפל", מבחינת המחזוריות של דורות קונסולות.

בנוגע לבאסה שלך, אני מצטער לשמוע. זה ממש מזל מחורבן שהPS3 שלך החליט ללכת לחוות שרתים גדולה, שבה הוא יוכל לרוץ חופשי ולהריץ את TLOU כמה שמתחשק לו. אם הוא עדין היה איתך, בטח היית נהנה מאוד מDS2 עכשיו.
אבל, אני לא חושב שזה מיוחד בכלל. אני באמת לא מכיר תחילת דור שבה כמות ואיכות המשחקים היתה קרובה ללהיות מספקת. דווקא בתחילת דור חדש אנחנו נהנים משירת הברבור של הדור הקודם, עם כמה וכמה משחקים נהדרים. בגלל זה גם מעולם לא קניתי קונסולה לפני שהיא בשוק שנה וחצי, לפחות.
בדיעבד בטח היה עדיף לך להשקיע את הכסף שלך במחשב חדש ולקנות PS4 בעוד שנה וחצי-שנתיים, אבל זו לא חכמה בדיעבד.

----

אינטר, בסדר. שינויי האקלים שבני האדם משפיעים עליהם זו קנוניה, כמו האבולוציה וכוח המשיכה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 14 מאי 2014, 21:08

InterAl כתב:שינויי אקלים הם ללא ספק עובדה. יש לעובדה הזאת גם שם: מזג אוויר. לבני האדם יש השפעה על מזג האוויר? אולי כן, אולי לא. הנתונים רחוקים מלהיות חד משמעיים, ולא מדדנו מספיק שנים בשביל להיות בטוחים. כמה עשרות שנים זה כלום, פשוט כלום, בקנה מידה גיאולוגי.

מעבר לזה, מאחר ומדעי הסביבה הם מהתחומים המדעיים הפוליטיים ביותר שיש, אי אפשר לסמוך על הדעה המדעית המקובלת (שבהחלט מסכימה איתך) בשום פנים ואופן.

יש שלוש עובדות שאי אפשר לערער עליהן. הראשונה היא שCO3 גורם לאפקט חממה ובני האדם פולטים המון ממנו, ממפעלים ועד מכוניות. השניה היא שכדור הארץ בתהליך התחממות והשלישית היא שכדור הארץ עבר התחממויות והתקררויות שוב ושוב לאורך כל חייו בלי קשר לבני האדם. הבעיה היא שאף אחד לא יכול להוכיח או להפריך קשר בין שלושת הגורמים האלה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 מאי 2014, 00:09

אינטר, בסדר. שינויי האקלים שבני האדם משפיעים עליהם זו קנוניה, כמו האבולוציה וכוח המשיכה.

לא רואה איך ניתן להשוות. אבולוציה עוד נגיד... גם שם יש אלמנט של פוליטיזציה.

ושלא תבין לא נכון... אומנם מערכת מזג אויר של כדור לכת שלם לא נראה לי משהו שחסר לנו מה לגלות בו (לא שהידע הפעוט שלי מאפשר לי להניח הנחה כזאת בביטחון אבל שיהיה) אבל אני לחלוטין בדעה שרק מדענים בפרינג' של המדע הזה יאמרו שהכל יופי טופי וזה סתם שינויים סטנדרטיים של הכוכב ואין לנו שום בדיד של קשר אליו והIPCC זה לא איזה חרטא קונספירטיבי של חוגי שמאל לפגוע בכיסם של תאגידים שונים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי InterAl » 15 מאי 2014, 01:39

DrKeo כתב:יש שלוש עובדות שאי אפשר לערער עליהן. הראשונה היא שCO3 גורם לאפקט חממה ובני האדם פולטים המון ממנו, ממפעלים ועד מכוניות. השניה היא שכדור הארץ בתהליך התחממות והשלישית היא שכדור הארץ עבר התחממויות והתקררויות שוב ושוב לאורך כל חייו בלי קשר לבני האדם. הבעיה היא שאף אחד לא יכול להוכיח או להפריך קשר בין שלושת הגורמים האלה.

1. זה CO2, לא CO3.
2. בני אדם פולטים ממנו המון? המון בהשוואה למה? בוא לא נשכח שאדי מים + עננים מהווים למעלה מ-75% מגזי החממה של כדור הארץ וש-CO2 הוא בערך 0.03% מהרכב האטמוספירה. לא שזה מוכיח משהו לכאן או לכאן, אבל רק כדאי שנזכור בערך את היחסים כשמדברים על "המון".
3. כדור הארץ בתהליך התחממות? אז למה ב-17 שנים האחרונות אין התחממות? אם תטען ש-17 שנה זה מעט מדי זמן - אני מסכים לגמרי, אבל כל התיאוריה של התחממות גלובלית מבוססת על מדידות בנות כמה עשרות שנים, שבקנה מידה גיאולוגי הן כלום ושום דבר (משהו כמו 0.000002% מגילו של כדור הארץ).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 15 מאי 2014, 02:35

InterAl כתב:1. זה CO2, לא CO3.
2. בני אדם פולטים ממנו המון? המון בהשוואה למה? בוא לא נשכח שאדי מים + עננים מהווים למעלה מ-75% מגזי החממה של כדור הארץ וש-CO2 הוא בערך 0.03% מהרכב האטמוספירה. לא שזה מוכיח משהו לכאן או לכאן, אבל רק כדאי שנזכור בערך את היחסים כשמדברים על "המון".
3. כדור הארץ בתהליך התחממות? אז למה ב-17 שנים האחרונות אין התחממות? אם תטען ש-17 שנה זה מעט מדי זמן - אני מסכים לגמרי, אבל כל התיאוריה של התחממות גלובלית מבוססת על מדידות בנות כמה עשרות שנים, שבקנה מידה גיאולוגי הן כלום ושום דבר (משהו כמו 0.000002% מגילו של כדור הארץ).

1) טעות דפוס.
2) גזי החממה הטבעיים הם הסיבה שיש בכלל חיים על הכוכב הזה. להגיד שמה שבני האדם פולטים הוא שבריר מהגזים הטבעיים זה נכון אבל מטעה כי כל הבעיה היא הפרת האיזון.
3) יש התחממות, בעיקר באוקיאנוסים. כן, זה בקושי מעלה בסביבות מאה שנים וכן מודדים רק איזה 150 שנים את הטמפרטורות בעולם. זאת בדיוק הסיבה שקשה לעשות קישורים ישירים בין הפליטה של בני האדם והתוצרי לוואי שלהם לבין הנתוני טמפרטורה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Laskin » 15 מאי 2014, 11:23

bling כתב:לאסקין, בקשר ל NPD חשבתי שהמשפט שלהם מתייחס לכך שהם לא מודדים דברים כמו PC,סלולר וכו' ולזה התייחסתי.
אם אנחנו מדברים על דיגיטלי של AAA שלטענתך תופס 50 אחוז שהם לא מודדים (והם הודו בכך) אני אשמח לראות מקור.


הם התייחסו לכלל הנתונים של NPD, לא יודע לגבי AAA ואני גם לא חושב שיש להם איזהשהו מדד שמודד רק את אלו.
אתה מוזמן לעשות חיפושים בנושא ולגלות בעצמך שמדובר באחוז מאוד גדול, ואולי אף רוב המכירות, ולא זניח כפי שאתה חושב.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי bozeman » 15 מאי 2014, 19:57

ואני עדיין מנסה להבין את הקשר לדיון מזג האוויר למשחק....
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Laskin » 15 מאי 2014, 13:00

כשאנחנו משחקים - אנחנו נושמים מהר יותר ופולטים יותר פחמן דו חמצני

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 מאי 2014, 13:04

Laskin כתב:כשאנחנו משחקים - אנחנו נושמים מהר יותר ופולטים יותר פחמן דו חמצני

נראה לי דווקא שאם כבר אז להיפך. משמע אנחנו מצילים את העולם.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Laskin » 15 מאי 2014, 13:22

swiss-the-engine כתב:נראה לי דווקא שאם כבר אז להיפך. משמע אנחנו מצילים את העולם.


נו, תמצא אתה משהו שאיכשהו קשור יותר ^_^

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 מאי 2014, 13:49

Laskin כתב:
נו, תמצא אתה משהו שאיכשהו קשור יותר ^_^

נו זה לא קשור? לרגע נעזוב את דעתך בנושא אז הנה... מי שרוכש משחקי וידאו (ודסטיני הוא משחק וידאו) בעצם תורם לצמצום נזקי האדם על כדור הארץ במגוון דרכים לרבות פליטות של גזי חממה. בעצם זה אומר שאנחנו יכולים לזבל כל ת'רד פה בפורום עם הנושא הזה!
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Laskin » 15 מאי 2014, 15:18

( רק אם אתה קונה עותק דיגיטלי ;) )

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 15 מאי 2014, 23:40

Laskin כתב:( רק אם אתה קונה עותק דיגיטלי ;) )

:!:
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swym » 25 מאי 2014, 15:39

Death_119 כתב:תצפה בכתבה, דווקא מאוד מעניין. הם הביאו אסטרופיסיקאי מהעברית שטען את שכתבתי וגליישרלוג (מסתבר שיש דבר כזה) מתל אביב שטען שיש בהחלט עלייה במסת הקרח אבל היא קטנה מאוד ועדיין יש בעיה כי עוד 200 שנה מפלס הים עלול לעלות במטר וחצי. אם זה מעניין אותך קצר ומומלץ.

מעניין, יש מצב שזה היה ניר שביב?
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7% ... 7%99%D7%91
הבנאדם הוא סוג של כאב ראש לקונצנזוס המדעי: כולם שם אהבו לדבר על שינויי אקלים והשפעת האנושות, ואז הוא בה פתאום עם תזה על כך שאפשרי שרוב שינויי האקלים הם בכלל כתוצאה מקרינה קוסמית בעוד ההשפעה של האנושות עליהם זניחה יותר. ופתאום כשמדובר במישהו שמגיע מתוך האקדמיה שאי אפשר לקטלג כ"לא מבין", שגם בא ומניח תאוריה אלטרנטיבית שבינתיים לא הצליחו לערער את היסודות שלה (והיו כאלו שניסו) - זה כבר הופך לבעייתי במיוחד עבור כל מי שהיתה לו אג'נדה לקדם בנוגע לגורמים להתחממות כדור הארץ. אבל בחזרה לנושא...

DrKeo כתב:מה שאני חושב על HL לא רלוונטי, לא ציינתי בכלל את HL. רק אמרתי שהיילו לא הוסיף כלום לשולחן מעבר לפישוט מכניקות וכמובן שיפור משמעותי בשליטת רכבים שזה לגמרי חביב. הוא פשוט היה במקום הנכון בזמן הנכון זה הכל, באותה מידה הוא יכל להיות FPS כלום שמוכר כלום. אם הXBOX לא הייתה עומדת מאחוריו בסוג של FULL FORCE וכל הכוכבים לא היו מתישרים אך ורק לכבודו לא בטוח שמשהו היה זוכר אותו היום מעבר ל"זוכרים את הFPS ההוא מלפני 13 שנים?".

דסטיני לדעתי זה הימור הזוי. להשקיע חצי מליאדר דולר, סכום שבכדי להחזיר אותו (לא רווח, להחזיר) דסטיני צריך להיות אחד המשחקים הכי מוכרים בהסטוריה זה לדעתי הימור קצת הזוי. ברור שהוא ימכור טוב, עם כזה קמפיין בלתי אפשרי שהוא לא ימכור טוב, אבל מכירות של AC (אחד המשחקים הכי מצליחים בדור) יהיו קטסטרופה בשבילו, מכירות של היילו יהיו הפסד גדול ובעצם רק מכירות COD ומעלה יהיו הצלחה לכזה קמפיין בסכומים הזויים. לדעתי זה קצת יותר מדי "לשים את כל הביצים בסל אחד", כלומר פי 2 מהמשחק או הסרט הכי מתוקצבים בהסטוריה? באמת?

המעניין בסיפור הזה הוא שבהתחלה מיקרוסופט בכלל לא עמדה מאחורי היילו בFull Force עם האקסבוקס. בתוך מיקרוסופט עצמה ההימור היה דווקא בעיקר על Oddworld ככותר הmust have להשקה:
http://www.totalxbox.com/33965/microsof ... beat-halo/
"When I remember those days, the games we were really excited about, the game that had the most internal buzz was Munch's Oddysee," Spencer reflected. "That was the game we really thought was going to cement us. Oddworld had such a great track record, Bungie hadn't done any console stuff, and it was unclear if these Mac and PC guys were going to make the jump."
אפשר להגיד שהתזמון שלו היה טוב, אבל הסיפור האמיתי הוא שפשוט היה מדובר במשחק טוב - וכזה שהעלה את הרף. מעבר לרמת הליטוש ולשינויים הקלים בנוסחה שהוא הכניס והשפיעו על כל הזאנר, הוא היה הFPS היחיד בזמנו שהציע "הכל".
היו לפניו משחקים שהציעו סינגל פלייר מצויין, והיו לפניו משחקים שהציעו מולטי פלייר מצויין - אבל נדיר מאד היה למצוא משהו שעושה טוב את שניהם (אם בכלל). אבל היילו הציע גם וגם וגם: סינגל פלייר שנראה יותר טוב מכל מה שהיה עד אז על הקונסולותו, ובזכות סאונד ב-5.1 עם הלחנה תזמורתית גם נשמע יותר טוב מכל מה שהיה עד אז על הקונסולות), כולל עלילה עם טוויסט לספר עליה בשיחות watercooler (ואת אלו אנשים תמיד זוכרים יותר טוב, גם ככשאר הסיפור לא משהו), קו-אופ לארבעה שחקנים שמאפשר לשחק את כל הקמפיין במסך מפוצל או בחיבור רשת (ועודד את החברים שלך לקנות גם קונסולה ולהצטרף ללאן פארטי, משהו שהקונסולות פשוט לא ידעו להציע עד אז ואפילו הPC התקשה איתו) ורכיב מולטיפלייר תחרותי מוצלח שהפך את המשחק ל-esport פופולארי שהשאיר אותו רלוונטי הרבה אחרי שהקמפיין נגמר. אפילו כיום יותר מעשור אחרי שהוא יצא ועשה את המהפך הזה, כמה משחקים בדיוק מציעים את כל החבילה הזו? בודדים.

בכל מקרה, מדובר מן הסתם בניפוח מוחלט כי החוזה עם באנג'י להפצת הפרנצייז הוא למשך עשור שלם. ככה שגם אם אקטיוויזון מכניסים לתוך ה-500 מליון רק את תקציב השיווק של המשחק הנוכחי (ולדעתי הם לא), עדיין עלות הפיתוח של כל שלושת המשחקים כבר נמצאת במשוואה הזו כי זה כסף שהם כבר התחייבו עליו. תוריד מתג המחיר הזה עלות מימון סטודיו של מאות עובדים למשך עשור שלם ותקבל את תקציב השיווק בפועל.
ואגב, לאקטיוויזן יש כבר כמה סלים לשים את הביצים, אבל הם לא מטילות ביצי זהם כמו פעם: WOW וכנראה גם COD כבר נמצאים במצב סחיטה, זאנר משחקי הגיטרה פשט את הרגל, ודיאבלו וסטארקרפט לא התבססו כמותגים של מיליארד דולר לכותר (כמו שאקטיוויזן היתה רוצה לכל הכותרים שלה). אז מצד אחד הם כן זכו להצלחה ענקית עם סקיילנדר, מצד שני יש את Heartstone שכבר עושה סימנים של Esport מטורף, ומצד שלישי צריך תמיד לגייס כשרונות מבחוץ: כמה סטודיואים בחוץ אתה מצליח לספור שהם גם לא בבעלות מפיצה אחרת, וגם יש להם ברקורד ניסיון מוכח עם פרנצייז של מיליארד דולר? המבחר לא גדול במיוחד.
ועדיין, מהסרטונים שבאנג'י פרסמה עד עכשיו אני לא רואה איך הם משחזרים את ההצלחה של היילו שהציע "יותר" מכל משחק אחר. לזכותם יאמר שהם בינתיים מתקמצנים בלחשוף יותר מקצת רקע כללי על המשחק ובטח יש להם עוד מלאנתלפים הפתעות בשרוול - אבל אני שואל את עצמי מה יהיה הhook הזה שאמור לתפוס את השחקנים חזק יותר מכל משחק אחר. אולי המעבר הטבעי בין משחק עצמאי לאירועים לא מתוכננים שבהם פוגשים קבוצות אחרות? אולי איזו מערכת progression ממכרת שלא נחשפנו אליה? אולי יקום משחק גדול שיאפשר הרבה מאד replayability? הדדליין שלהם מתקרב ואני מניח שבE3 נראה יותר אבל עד שנקבל משהו שמצדיק את זה אני עדיין מחכה עם הפרי-אורדר שלי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 25 מאי 2014, 19:11

swym כתב:מעניין, יש מצב שזה היה ניר שביב?
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7% ... 7%99%D7%91
הבנאדם הוא סוג של כאב ראש לקונצנזוס המדעי: כולם שם אהבו לדבר על שינויי אקלים והשפעת האנושות, ואז הוא בה פתאום עם תזה על כך שאפשרי שרוב שינויי האקלים הם בכלל כתוצאה מקרינה קוסמית בעוד ההשפעה של האנושות עליהם זניחה יותר. ופתאום כשמדובר במישהו שמגיע מתוך האקדמיה שאי אפשר לקטלג כ"לא מבין", שגם בא ומניח תאוריה אלטרנטיבית שבינתיים לא הצליחו לערער את היסודות שלה (והיו כאלו שניסו) - זה כבר הופך לבעייתי במיוחד עבור כל מי שהיתה לו אג'נדה לקדם בנוגע לגורמים להתחממות כדור הארץ. אבל בחזרה לנושא...


המעניין בסיפור הזה הוא שבהתחלה מיקרוסופט בכלל לא עמדה מאחורי היילו בFull Force עם האקסבוקס. בתוך מיקרוסופט עצמה ההימור היה דווקא בעיקר על Oddworld ככותר הmust have להשקה:
http://www.totalxbox.com/33965/microsof ... beat-halo/
"When I remember those days, the games we were really excited about, the game that had the most internal buzz was Munch's Oddysee," Spencer reflected. "That was the game we really thought was going to cement us. Oddworld had such a great track record, Bungie hadn't done any console stuff, and it was unclear if these Mac and PC guys were going to make the jump."
אפשר להגיד שהתזמון שלו היה טוב, אבל הסיפור האמיתי הוא שפשוט היה מדובר במשחק טוב - וכזה שהעלה את הרף. מעבר לרמת הליטוש ולשינויים הקלים בנוסחה שהוא הכניס והשפיעו על כל הזאנר, הוא היה הFPS היחיד בזמנו שהציע "הכל".
היו לפניו משחקים שהציעו סינגל פלייר מצויין, והיו לפניו משחקים שהציעו מולטי פלייר מצויין - אבל נדיר מאד היה למצוא משהו שעושה טוב את שניהם (אם בכלל). אבל היילו הציע גם וגם וגם: סינגל פלייר שנראה יותר טוב מכל מה שהיה עד אז על הקונסולותו, ובזכות סאונד ב-5.1 עם הלחנה תזמורתית גם נשמע יותר טוב מכל מה שהיה עד אז על הקונסולות), כולל עלילה עם טוויסט לספר עליה בשיחות watercooler (ואת אלו אנשים תמיד זוכרים יותר טוב, גם ככשאר הסיפור לא משהו), קו-אופ לארבעה שחקנים שמאפשר לשחק את כל הקמפיין במסך מפוצל או בחיבור רשת (ועודד את החברים שלך לקנות גם קונסולה ולהצטרף ללאן פארטי, משהו שהקונסולות פשוט לא ידעו להציע עד אז ואפילו הPC התקשה איתו) ורכיב מולטיפלייר תחרותי מוצלח שהפך את המשחק ל-esport פופולארי שהשאיר אותו רלוונטי הרבה אחרי שהקמפיין נגמר. אפילו כיום יותר מעשור אחרי שהוא יצא ועשה את המהפך הזה, כמה משחקים בדיוק מציעים את כל החבילה הזו? בודדים.

בכל מקרה, מדובר מן הסתם בניפוח מוחלט כי החוזה עם באנג'י להפצת הפרנצייז הוא למשך עשור שלם. ככה שגם אם אקטיוויזון מכניסים לתוך ה-500 מליון רק את תקציב השיווק של המשחק הנוכחי (ולדעתי הם לא), עדיין עלות הפיתוח של כל שלושת המשחקים כבר נמצאת במשוואה הזו כי זה כסף שהם כבר התחייבו עליו. תוריד מתג המחיר הזה עלות מימון סטודיו של מאות עובדים למשך עשור שלם ותקבל את תקציב השיווק בפועל.
ואגב, לאקטיוויזן יש כבר כמה סלים לשים את הביצים, אבל הם לא מטילות ביצי זהם כמו פעם: WOW וכנראה גם COD כבר נמצאים במצב סחיטה, זאנר משחקי הגיטרה פשט את הרגל, ודיאבלו וסטארקרפט לא התבססו כמותגים של מיליארד דולר לכותר (כמו שאקטיוויזן היתה רוצה לכל הכותרים שלה). אז מצד אחד הם כן זכו להצלחה ענקית עם סקיילנדר, מצד שני יש את Heartstone שכבר עושה סימנים של Esport מטורף, ומצד שלישי צריך תמיד לגייס כשרונות מבחוץ: כמה סטודיואים בחוץ אתה מצליח לספור שהם גם לא בבעלות מפיצה אחרת, וגם יש להם ברקורד ניסיון מוכח עם פרנצייז של מיליארד דולר? המבחר לא גדול במיוחד.
ועדיין, מהסרטונים שבאנג'י פרסמה עד עכשיו אני לא רואה איך הם משחזרים את ההצלחה של היילו שהציע "יותר" מכל משחק אחר. לזכותם יאמר שהם בינתיים מתקמצנים בלחשוף יותר מקצת רקע כללי על המשחק ובטח יש להם עוד מלאנתלפים הפתעות בשרוול - אבל אני שואל את עצמי מה יהיה הhook הזה שאמור לתפוס את השחקנים חזק יותר מכל משחק אחר. אולי המעבר הטבעי בין משחק עצמאי לאירועים לא מתוכננים שבהם פוגשים קבוצות אחרות? אולי איזו מערכת progression ממכרת שלא נחשפנו אליה? אולי יקום משחק גדול שיאפשר הרבה מאד replayability? הדדליין שלהם מתקרב ואני מניח שבE3 נראה יותר אבל עד שנקבל משהו שמצדיק את זה אני עדיין מחכה עם הפרי-אורדר שלי.

אני לא חושב שהוא הציע משהו שלא יותר מדי משחקים הציעו בזמנו. שנתיים לפניו יצא PERFECT DARK שהציע סינגל מדהים, מולטי מדהים ו-CO OP בסינגל (כן, הCO OP היה רק של שניים אבל עדין) ושנה לפני היילו יצא גם TIME SPLITTERS ששוב הציע סינגל מצויין, מולטי מצויין ו-CO OP לשני שחקנים לאורך כל הסינגל.

רוב משופשפי הFPS שכבר שחקו בPD או HL או NOLF וכדומה ראו בהיילו כמשחק חביב שנמצא לפני כולם בכמה תחומים (בהחלט בAI, גודל סביבות ושליטה ברכבים) ונמצא מאחור בתחומים אחרים (בעיקר בסינגל עצמו שהיה עבש מאוד. אנשים כבר התרגלו לחוויית סינגל עם תסרוט כמו בHL ואובג'קטיבים כמו בPD או גולדן איי או האלמנטים של הRPG שהיו בדאוס אקס או סיסטם שוק 2 אבל היילו נראה כאילו הוא פותח בסוג של בועה משנת 96. כאילו הוא עשה את הקפיצה קדימה אבל לא שם לב לכלום שיצא בין 97 ל2001) אבל לא יותר מדי מעבר לזה.

נראה שבעיקר הקהל שנדבק להיילו היה שחקני קונסולה שלא באמת היה להם יותר מדי נסיון עם משחקי FPS והיילו הכיר להם את הסגנון הזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Klayman » 25 מאי 2014, 19:32

היילו 1, ששיחקתי בזמנו על הPC, היה אחד המשחקים הכי משעממים ששיחקתי בחיי.... אומנם עברו הרבה מאוד שנים מאז, אבל אני זוכר במפורש הרבה שלבי COPY+PASTE ושעמום כללי מהאוייבים, עיצוב המשחק וכו'. הגרפיקה הייתה לא רעה לאותה התקופה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swym » 25 מאי 2014, 20:33

DrKeo כתב:אני לא חושב שהוא הציע משהו שלא יותר מדי משחקים הציעו בזמנו. שנתיים לפניו יצא PERFECT DARK שהציע סינגל מדהים, מולטי מדהים ו-CO OP בסינגל (כן, הCO OP היה רק של שניים אבל עדין) ושנה לפני היילו יצא גם TIME SPLITTERS ששוב הציע סינגל מצויין, מולטי מצויין ו-CO OP לשני שחקנים לאורך כל הסינגל.

רוב משופשפי הFPS שכבר שחקו בPD או HL או NOLF וכדומה ראו בהיילו כמשחק חביב שנמצא לפני כולם בכמה תחומים (בהחלט בAI, גודל סביבות ושליטה ברכבים) ונמצא מאחור בתחומים אחרים (בעיקר בסינגל עצמו שהיה עבש מאוד. אנשים כבר התרגלו לחוויית סינגל עם תסרוט כמו בHL ואובג'קטיבים כמו בPD או גולדן איי או האלמנטים של הRPG שהיו בדאוס אקס או סיסטם שוק 2 אבל היילו נראה כאילו הוא פותח בסוג של בועה משנת 96. כאילו הוא עשה את הקפיצה קדימה אבל לא שם לב לכלום שיצא בין 97 ל2001) אבל לא יותר מדי מעבר לזה.

נראה שבעיקר הקהל שנדבק להיילו היה שחקני קונסולה שלא באמת היה להם יותר מדי נסיון עם משחקי FPS והיילו הכיר להם את הסגנון הזה.

אתה מתאר קבוצת משחקים שהציעו רק חלק ממה שהיילו הציע (אף אחד מהם בלי משחק רשת, בלי קואופ לארבעה שחקנים, ובמקרה של timespitters גם בלי קמפיין טוב כל כך. PD היה עם קמפיין טוב אבל בסטנדרטים של משחק דור קודם), ככה שבשורה התחתונה שניהם לא התקרבו להיילו לא באלמנט המולטיפלייר ולא באלמנט הסינגל.
במקביל, המשחקים על הPC שהציעו מולטיפלייר תחרותי אונליין מבוסס עשו את זה על חשבון הסינגל פלייר הזניח עד לא קיים (מQ3 וUT עד Tribes). מי ששיחק על המחשב לעומת זאת במשחקים עם קמפיין מרשים ועלילה קיבל משחק נטול מולטי כמו סיסטם שוק, או גג עם מולטי שולי יחסית כמו HL. זה כאילו כל משחק התפקס לכיוון אחד על חשבון אחרים ועד שבא היילו אף משחק לא הצליח לעשות את כל הדברים יחד כמו שצריך, ובמקביל להכניס עוד דברים חדשים למשוואה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 26 מאי 2014, 00:39

swym כתב:אתה מתאר קבוצת משחקים שהציעו רק חלק ממה שהיילו הציע (אף אחד מהם בלי משחק רשת, בלי קואופ לארבעה שחקנים, ובמקרה של timespitters גם בלי קמפיין טוב כל כך. PD היה עם קמפיין טוב אבל בסטנדרטים של משחק דור קודם), ככה שבשורה התחתונה שניהם לא התקרבו להיילו לא באלמנט המולטיפלייר ולא באלמנט הסינגל.
במקביל, המשחקים על הPC שהציעו מולטיפלייר תחרותי אונליין מבוסס עשו את זה על חשבון הסינגל פלייר הזניח עד לא קיים (מQ3 וUT עד Tribes). מי ששיחק על המחשב לעומת זאת במשחקים עם קמפיין מרשים ועלילה קיבל משחק נטול מולטי כמו סיסטם שוק, או גג עם מולטי שולי יחסית כמו HL. זה כאילו כל משחק התפקס לכיוון אחד על חשבון אחרים ועד שבא היילו אף משחק לא הצליח לעשות את כל הדברים יחד כמו שצריך, ובמקביל להכניס עוד דברים חדשים למשוואה.

אז בעצם מה שאתה אומר הוא שהסינגל של היילו היה ממוצע מינוס ביחס למשחקי סינגל בPC ובקונסולות המתחרות, שהמולטי שלו היה ממוצע ביחס למשחקי סינגל בPC ובקונסולות המתחרות אבל הוא הפך ללהיט כי הוא הציע את שניהם?

אגב הסינגל של היילו היה קטסטרופה, כמו שקליימן אמר הוא היה בזיון COPY PASTE שלא נראה מעולם במשחק FPS. מעולם לא היה משחק שבו פשוט לקחו אזורים ועשו להם שוב ושוב COPY PASTE, היילו היה המשחק הראשון בהסטוריה שעשה את זה עד שהגיע היילו 2. היילו 3 היה הראשון בסדרה שלא עשה את זה, לא ברור לי איך אתה יכול להגיד שהסינגל של היילו 1 היה טוב כשאתה מסתכל על שלבים HAND CRAFTED מצויינים של משחקים כמו פרפקט דארק או HL או NOLF כשהסינגל של היילו נראה כמו משהו RANDOMLY GENERATED או משהו כזה, אוסף חלקי פאזל מודבקים יחד שוב ושוב.

הסינגל שלו פשוט לא היה ברמה ל2001, ב4 שנים שהובילו להיילו 1 יצאו משחקים כל כך מדהימים בגוף ראשון בעולם הסינגל והוא לא לקח מהם כלום, כאילו עולם הFPS לא היה קיים לפני היילו מבחינתו. היילו היה AI נהדר, שליטה מאוד כיפית ברכבים ושלבים פתוחים שנתנו לך להנות מהרכבים והAI הזה. כל השאר היה די טארש. לא היה כלום מתוסרט ולא היה לכולם פיסיקה כך שהשלבים היו סטאטים נורא, השלבים היו COPY PASTE בצורה כל כך בוטא שזה היה חסר תקדים לפני היילו 1 ואחרי היילו 1 וסך הכל הסינגל היה די שיממון "תהרוג כל מה שסביבך ורוץ קדימה" מה שממש לא אפיין משחקים כבר 4 שנים בתקופה שלו אלה יותר משחקים עתקים יותר שיצאו בחצי הראשון של שנות ה90.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי InterAl » 26 מאי 2014, 01:31

המשימות ועיצוב השלבים היו חרא, זה נכון, אבל הגאנפליי שלו היה ללא מתחרים לאותה תקופה, הוא הרגיש ממש טוב ומאוזן (למרות הכוונות הענקיות והמקונסלות). זה, בנוסף לרכבים, העולם הפתוח והבינה המלאכותית שכבר ציינת. גם היתה לו עלילה לא רעה בכלל לזמנו. אני מסכים שהוא אוברייטד אבל אני חושב שאתה קצת מקצין בנסיון שלך להבהיר את זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 26 מאי 2014, 03:01

InterAl כתב:המשימות ועיצוב השלבים היו חרא, זה נכון, אבל הגאנפליי שלו היה ללא מתחרים לאותה תקופה, הוא הרגיש ממש טוב ומאוזן (למרות הכוונות הענקיות והמקונסלות). זה, בנוסף לרכבים, העולם הפתוח והבינה המלאכותית שכבר ציינת. גם היתה לו עלילה לא רעה בכלל לזמנו. אני מסכים שהוא אוברייטד אבל אני חושב שאתה קצת מקצין בנסיון שלך להבהיר את זה.

הוא היה מאוד נגודי. יכלת לקחת זירה גדולה, לזרוק שם את השחקן עם 15 אוייבים וכמה כלי רכב וזה היה כיף להלחם. הבעיה הייתה שכל דבר אחר מסביב היה רחוק מאוד מהסטנדרט. השלבים היו ריקים, סטאטים, שום תוכן לא התרחש בהם חוץ מאשר קרבות. המון המון copy paste שהפכו שלבים גנרים משעממים לממש קטסטרופה עיצובית, ביחוד בשעה האחרונה של המשחק בספריה שהיא אולי אחד מכשלונות עיצוב השלבים הגדולים הפבהסטוריה (ועם כל ההגזמנות שעשיתי אני בטוח שעם זה אף אחד לא יתווכח).

היילו תמיד הרגיש כמו משחק מולטי עם בוטים שיש לו קטעי מעבר שמקשרים בין השלבים, כאילו הוא מלא בfiller ופחות בתוכן. וכמובן מתוך ההגדרה של כל מה שאמרתי המולטי שלו היה פשוט מצויין.

סך הכל היילו היה משחק מולטי מצויין עם סינגל פלייר די גרוע, קרבות כיפיים עטופים בשלבים נוראיים וחוסר תוכן עם עלילה נחמדה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swym » 26 מאי 2014, 16:26

DrKeo כתב:אז בעצם מה שאתה אומר הוא שהסינגל של היילו היה ממוצע מינוס ביחס למשחקי סינגל בPC ובקונסולות המתחרות, שהמולטי שלו היה ממוצע ביחס למשחקי סינגל בPC ובקונסולות המתחרות אבל הוא הפך ללהיט כי הוא הציע את שניהם?

אגב הסינגל של היילו היה קטסטרופה, כמו שקליימן אמר הוא היה בזיון COPY PASTE שלא נראה מעולם במשחק FPS. מעולם לא היה משחק שבו פשוט לקחו אזורים ועשו להם שוב ושוב COPY PASTE, היילו היה המשחק הראשון בהסטוריה שעשה את זה עד שהגיע היילו 2. היילו 3 היה הראשון בסדרה שלא עשה את זה, לא ברור לי איך אתה יכול להגיד שהסינגל של היילו 1 היה טוב כשאתה מסתכל על שלבים HAND CRAFTED מצויינים של משחקים כמו פרפקט דארק או HL או NOLF כשהסינגל של היילו נראה כמו משהו RANDOMLY GENERATED או משהו כזה, אוסף חלקי פאזל מודבקים יחד שוב ושוב.

הסינגל שלו פשוט לא היה ברמה ל2001, ב4 שנים שהובילו להיילו 1 יצאו משחקים כל כך מדהימים בגוף ראשון בעולם הסינגל והוא לא לקח מהם כלום, כאילו עולם הFPS לא היה קיים לפני היילו מבחינתו. היילו היה AI נהדר, שליטה מאוד כיפית ברכבים ושלבים פתוחים שנתנו לך להנות מהרכבים והAI הזה. כל השאר היה די טארש. לא היה כלום מתוסרט ולא היה לכולם פיסיקה כך שהשלבים היו סטאטים נורא, השלבים היו COPY PASTE בצורה כל כך בוטא שזה היה חסר תקדים לפני היילו 1 ואחרי היילו 1 וסך הכל הסינגל היה די שיממון "תהרוג כל מה שסביבך ורוץ קדימה" מה שממש לא אפיין משחקים כבר 4 שנים בתקופה שלו אלה יותר משחקים עתקים יותר שיצאו בחצי הראשון של שנות ה90.

לא. מה שאני אומר הוא זה:
1) שהסינגל של היילו היה כמו הסינגל של משחקי הסינגלפלייר הכי טובים שהיו בזמנו.
2) שהמולטיפלייר של היילו היה כמו המולטיפלייר של משחקי המולטיפלייר הכי טובים בזמנו.
3) שבערך כל המשחקים שהצליחו לספק את (1) לא הצליחו לספק את (2) ולהיפך. מה שהשאיר את היילו די יחיד מסוגו כשיצא.
כלומר גם אם בדעה האישית שלך היילו היה "משחק מולטי מצויין עם סינגל פלייר די גרוע", עדיין לא נתת כאן דוגמא למשחק מולטי מצויין שמשתווה להיילו ובמקביל מספק סינגל פלייר יותר טוב. משחקי המולטי הבאמת טובים בזמנו על הPC הזניחו לחלוטין את הסינגל שלהם ככה שאפילו "סינגל פלייר די גרוע" כמו של היילו מתבלט לידם.

כל שאר הקשקושים שרצים כאן... דעות אישיות מוקצנות ותו לא. אפשר לדבר שעות על בקטרקינג מוגזם במשחק ועיצוב שלבים בעייתי ושלל בעיות אחרות, כמו שאפשר לדבר על שלל בעיות גדולות לא פחות במשחקים אחרים. אבל במבחן התוצאה כל אחד שמתלונן על עיצוב השלבים במשחק מוזמן לרענן את עצמו בביקורות שיצאו למשחק בזמנו ולראות שהוא כנראה בדעת מיעוט ושרוב המבקרים התייחסו לבעיות בבפרופורציה המתאימה לכל מה שהמשחק הביא (ואני אהמר פה שמדובר באנשים ששיחקו רק בפורט של המשחק שנים מאוחר יותר).
מעבר לזה, להתלונן על זה שהיילו לא טוב כי הוא לא מימש כל מכניקה X שמשחק טוב אחר הציע (נניח מכניקות RPG כמו סיסטם שוק 2) בעצם פוסל את כל המשחקים האחרים שלא עשו את אותו הדבר. זה מטופש בערך כמו להתלונן על זה שביושוק הוא משחק גרוע שתקוע בעבר כי "הוא לא לקח כלום" ממשחקים שיצאו בעשור או שניים האחרונים והציעו שליטה ברכבים, מערכת מחסות, וקואופ לקמפיין. למה שכל משחק יהיה מחוייב להציע את כל הדברים האלו?

אבל אתה מפספס פה לגמרי את הנקודה: בשורה התחתונה אתה ואחרים כמו לאסקין טענתם כאן שהיילו חייב את ההצלחה שלו רק למכונה של מיקרוסופט שעמדה מאחוריו ופמפמה אותו כאילו אין מחר. אבל בפועל אתה רואה בעצמך שמיקרוסופט עצמם בכלל הודו שהם הימרו יותר על הסוס של Oddworld והיילו תפס אפילו אותם בהפתעה.

חושב שאתה יודע יותר טוב מאקטיוויזן? נניח שהיית במקומם עכשיו ואתה מחפש מפתחת עם יכולת להרים פרנצייז של מיליארד דולר שמחזיק לאורך שנים, על איזו מפתחת עצמאית *אתה* היית מהמר? אני חושש שמלבד באנג'י השחקניות העצמאיות הגדולות היחידות שנשארו ואפשר לדבר איתן על סדרי גודל כאלו הן אלו שמתקיימות ממכירת מנועים (אפיק, קרייטק) או מתבססות על חנות דיגיטלית (ואלב, ו-CDProject - שבתכלס עדיין לא הוכיחה את עצמה בסדרי גודל כאלו), ככה שסביר להניח שאלו לא יתחייבו מולך עכשיו לביסוס פרנצייז של עשר שנים כי יש להן הרבה יותר חופש פעולה. כל האחרות או קטנות מידי או כבר נקנו ע"י מפיצות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 26 מאי 2014, 19:14

swym כתב:לא. מה שאני אומר הוא זה:
1) שהסינגל של היילו היה כמו הסינגל של משחקי הסינגלפלייר הכי טובים שהיו בזמנו.
2) שהמולטיפלייר של היילו היה כמו המולטיפלייר של משחקי המולטיפלייר הכי טובים בזמנו.
3) שבערך כל המשחקים שהצליחו לספק את (1) לא הצליחו לספק את (2) ולהיפך. מה שהשאיר את היילו די יחיד מסוגו כשיצא.
כלומר גם אם בדעה האישית שלך היילו היה "משחק מולטי מצויין עם סינגל פלייר די גרוע", עדיין לא נתת כאן דוגמא למשחק מולטי מצויין שמשתווה להיילו ובמקביל מספק סינגל פלייר יותר טוב. משחקי המולטי הבאמת טובים בזמנו על הPC הזניחו לחלוטין את הסינגל שלהם ככה שאפילו "סינגל פלייר די גרוע" כמו של היילו מתבלט לידם.

כל שאר הקשקושים שרצים כאן... דעות אישיות מוקצנות ותו לא. אפשר לדבר שעות על בקטרקינג מוגזם במשחק ועיצוב שלבים בעייתי ושלל בעיות אחרות, כמו שאפשר לדבר על שלל בעיות גדולות לא פחות במשחקים אחרים. אבל במבחן התוצאה כל אחד שמתלונן על עיצוב השלבים במשחק מוזמן לרענן את עצמו בביקורות שיצאו למשחק בזמנו ולראות שהוא כנראה בדעת מיעוט ושרוב המבקרים התייחסו לבעיות בבפרופורציה המתאימה לכל מה שהמשחק הביא (ואני אהמר פה שמדובר באנשים ששיחקו רק בפורט של המשחק שנים מאוחר יותר).
מעבר לזה, להתלונן על זה שהיילו לא טוב כי הוא לא מימש כל מכניקה X שמשחק טוב אחר הציע (נניח מכניקות RPG כמו סיסטם שוק 2) בעצם פוסל את כל המשחקים האחרים שלא עשו את אותו הדבר. זה מטופש בערך כמו להתלונן על זה שביושוק הוא משחק גרוע שתקוע בעבר כי "הוא לא לקח כלום" ממשחקים שיצאו בעשור או שניים האחרונים והציעו שליטה ברכבים, מערכת מחסות, וקואופ לקמפיין. למה שכל משחק יהיה מחוייב להציע את כל הדברים האלו?

אבל אתה מפספס פה לגמרי את הנקודה: בשורה התחתונה אתה ואחרים כמו לאסקין טענתם כאן שהיילו חייב את ההצלחה שלו רק למכונה של מיקרוסופט שעמדה מאחוריו ופמפמה אותו כאילו אין מחר. אבל בפועל אתה רואה בעצמך שמיקרוסופט עצמם בכלל הודו שהם הימרו יותר על הסוס של Oddworld והיילו תפס אפילו אותם בהפתעה.

חושב שאתה יודע יותר טוב מאקטיוויזן? נניח שהיית במקומם עכשיו ואתה מחפש מפתחת עם יכולת להרים פרנצייז של מיליארד דולר שמחזיק לאורך שנים, על איזו מפתחת עצמאית *אתה* היית מהמר? אני חושש שמלבד באנג'י השחקניות העצמאיות הגדולות היחידות שנשארו ואפשר לדבר איתן על סדרי גודל כאלו הן אלו שמתקיימות ממכירת מנועים (אפיק, קרייטק) או מתבססות על חנות דיגיטלית (ואלב, ו-CDProject - שבתכלס עדיין לא הוכיחה את עצמה בסדרי גודל כאלו), ככה שסביר להניח שאלו לא יתחייבו מולך עכשיו לביסוס פרנצייז של עשר שנים כי יש להן הרבה יותר חופש פעולה. כל האחרות או קטנות מידי או כבר נקנו ע"י מפיצות.

1) הסינגל של היילו 1 היה סביר מינוס, הוא לא היה ברמה של משחקי הסינגל הבאמת טובים
2) המולטי שלו היה מהמולטי הטובים בקונסולה, לא ברמה של משחק מולטי מוקדש בPC
3) הסינגל של היילו השאיר את מי שחפש סינגל לא מסופק, המולטי שלו היה מצויין למולטי קונסולה

מה שאמרת על אלמנט RPG לא רלוונטי, גם היום אין אלמנט RPG בכל משחק וזה גם לא משנה. מה שהיה בכל FPS באותה תקופה ולא היה בהיילו זה תוכן גיימפליי. בכל משחק היה סוג של תוכן שנתן עניין. בגולדן איי או PD היה לך בכל שלב כמה וכמה משימות והיית צריך לבצע אותן כשכל שלב היה בSETTING אחר לגמרי עם נשקים אחרים לגמרי ואוייבים אחרים לגמרי, בHL כל רגע עשית משהו אחר ושמו אותך בתוך עולם מתוסרט ומוגדר הייטב, בדאוס אקס היה לך ממש עולם מלא להסתובב בו ולעשות בערך כל מה שבא לך ובסיסטם שוק היה לך מערכת RPG בסיסית עם לוט ושדרוגים ועולם שלם שעמד מאחורי המשחק. בכל משחק היה רבדים שהפכו אותו למעניין לכל אורכו והם כולם היו HAND CRAFTED מתחילתם ועד סופם. בהיילו לא היה את זה. לא היו בוסים, לא היה תסרוט, לא הייתה התקדמות בנשקים, לא הייתה התקדמות באוייבים, לא היה שום פעילות חוץ מאשר תהרוג כל מה שמול הפנים שלך. דום פעל ככה, וולפנשטיין פעל ככה, משחקים ב2001 כבר לא פעלו ככה וגם ב99 כבר לא.

היילו פעל כאילו הוא היה משחק שלא הספיקו לעשות לו תוכן. בנו מערכת קרב כיפית (שכולל בתוכו גם AI ורכבים כמובן) ואז נתקעו בלי תוכן. כן, חלקים מהסיפור היו כתובים יפה אבל זה היה הכל סרטוני מעבר. בסופו של דבר קבלת משחק שלא הספיקו לעשות אותו. אין תסרוט, אין תוכן בתוך העולם, 100% ממה שאתה עושה הוא להלחם ואין שום פעולה אחרת לעשות בעולם הזה והשלבים עצמם הם COPY PASTE והמון המון המון המון BACK TRACKING. או במילים אחרות "עשינו לופ של 30 שניות כיפיות, אופס שכחנו לעשות גם משחק שהולך איתן". בעצם באותה מידה יכלת לשרשר יחד שלבי מולטיפלייר עם סרטוני מעבר בינהם ובוטים כשהמשחק יכפה עליך ושחק את אותם שלבים שוב ושוב ולחזור בהם הלוך חזור. זה בערך היילו 1. משחק מולטי שלא הספיקו לבנות לו סינגל.

אתה רוצה להגיד שהמולטי של המשחק נתן מה ששחקנים רצו? בטח שאני אסכים עם זה, למולטי של משחק קונסולה היילו היה בהחלט משחק מולטי מצויין לסטנדרטים של קונסולה. אבל בסינגל? באנג'י אפילו לא הספיקו לבנות משחק, היה להם מכניקות אבל משחק לא היה שם.

בנושא "אם אני הייתי אקטיוויז'ן", אם אני הייתי אקטיוויז'ן זה לא רלוונטי באיזו מפתחת הייתי בוחר, בחיים לא הייתי שם על משחק 500 מליון דולר אלה אם זה סתם מספר PR מנופח שכולל עלות פיתוח ופרסום של טרילוגיה או משהו כזה. לא אמרתי "מה אתם שמים 500 מליון על באנג'י", אמרתי "מה אתם שמים 500 מליון על משחק יא פסיכופטים, 10 מליון עותקים לא יחזירו לכם את זה". ואפילו אם מיקרוסופט
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 202 אורחים