bling כתב:קאוטיק, ההחלשות הזו לא קשורה רק לסוף דור, תראה את אפיק שבעצמה אומרת שמפותחים רק שליש מהמשחקים ביחס לדור שעבר באותה נקודת זמן.
וברור שמכירות דיגיטליות תופסות יותר נתח מבעבר, אבל הן עדיין אחוז שולי ביחס לריטייל ואני די בטוח שקאז הביא סימוכין לכך.
ובצדק הן אחוז שולי, למה שאמריקאי בכלל יטרח עם דיגיטלי כשבמחיר זהה הוא משיג עותק פיזי שהוא הבעלים שלו ויכול לעשות בו כרצונו ללא הגבלות?
המגמה היא שהרבה פחות משחקי AAA מפותחים ביחס לעבר ע"י חברות הרבה יותר גדולות ובהפקות יותר מפלצתיות, זה ממש לא עושה רושם של גידול או של שוק בריא במיוחד.
לא מעניין אותי לצורך הדיון דברים שמחוץ לשוק ה AAA כמו סלולר, רשתות חברתיות, MMO, F2P וכל מה שהולך ב PC מחוץ ל AAA, ברור שאם נחשיב את כל אלו התעשייה גדולה, אבל לא על זה הדיון.
ההחלשות קשורה בעיקר לסוף הדור ובאופן פחות קיצוני לכל הנושא הדיגיטלי. אתה גם תראה את הגידול הצפוי בשנים הקרובות והגרפים יראו מאוד מאוד דומה לדורות הקודמים, רק במספרים גדולים יותר.
אפיק היא חברה שמוכרת מנוע שמפתחים איתו משחקים. אם היא טוענת שמפתחים פחות משחקים, זה בגלל שמפתחים פחות משחקים עם המנוע שלה. לא מפתיע, כי יש חלופות זולות יותר וחברות ענק כמו EA, סקוור (ואולי גם אידוס), בת'סדה ואחרות נטשו את המנוע שלהם בדור הבא והן עוברות למנועים מפותחים פנימית. לא סתם אפיק מציעה עכשיו שימוש במנוע במחיר הרבה יותר זול.
מה שהשתנה זה לא שיש פחות משחקי AAA. זה שההגדרה לAAA אחרת לחלוטין. פעם 3 מיליון דולר היה מה שהיית צריך להשקיע, כדי להוציא AAA מטורף ומפוצץ ראשים כמו גרים פנדנגו והיום זה מספיק למשחק פשוט וחמוד, עם סאונד טראק chiptune מגניב.
מספר המשחקים שהיו נחשבים AAA גדל באופן מאוד משמעותי ובנוסף אליהם אנחנו רואים גם משחקים ברמה ובסקאלה אחרת לגמרי, שלא היו קיימים בכלל פעם.
בכל זאת, יש הרבה יותר משחקים של 50-100 מיליון דולר, מאשר שהיו משחקים של 3 מיליון בסוף שנות ה90. לא ברור איך זה סימן לאיזו מגמת קיטון בתעשייה, או איזה סממן לא בריא.
גם אם מסתכלים רק על החלק בתעשייה שהוא משחקים שיוצאים בקופסאות לחנויות brick and mortar (שזה, לכשעצמה, דרך מאוד לא מוצלחת להסתכל על התעשייה הזאת - למה שלא נתייחס לכל מה שהולך בPC ולMMO? אתה חושב שפעם לא החשיבו את ULTIMA ONLINE או את EVERQUEST? ולמה שלא נתייחס לDLC? פעם התייחסו לBROOD WAR), אנחנו רואים מגמת גידול משמעותית מאוד. אם אתה מתייחס לגרף של השנתיים-שלוש האחרונות בלבד, אז ברור שתחשוב שיש איזו מגמת ירידה (בטח אחרי הפיק החריג של הWII), אבל אם אתה מסתכל על התעשייה 10-15-20 שנים אחורה, אתה רואה בבירור את מגמת הגידול העצומה.
לא רק שהסקטורים בתעשייה שהיו קיימים פעם גדולים יותר באופן משמעותי, אלא שעל כל סקטור או חברה שנעלמה, או פשטה רגל, קמו 10 חלופות גדולות יותר.
זה מזכיר לי את איך שפוקס מסתכלים על השינויים בשכבת הקרח בקטבים:
לבין איך שזה באמת:
*אני רק מבהיר שאני לא משווה אותך לפוקס בשום צורה. לעולם לא אחשוב להגיד משהו כל כך מעליב ואין לי שמץ של ספק שאתה אדם רציונלי יותר מכל עובד פוקס ניוז.
בקיצור, לא יכול להסכים עם כל הdoom and gloom, כאשר אני מתייחס לנתונים שאני מכיר ובטוח שאני לא יכול להסכים עם זה, כשאני גיימר בתקופת הזהב של התעשייה, שגם בחודש הכי מת של השנה, יש לו 3-4 משחקים מוצלחים לשחק.