Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swym » 27 מאי 2014, 18:07

DrKeo כתב:1) הסינגל של היילו 1 היה סביר מינוס, הוא לא היה ברמה של משחקי הסינגל הבאמת טובים
2) המולטי שלו היה מהמולטי הטובים בקונסולה, לא ברמה של משחק מולטי מוקדש בPC
3) הסינגל של היילו השאיר את מי שחפש סינגל לא מסופק, המולטי שלו היה מצויין למולטי קונסולה

מה שאמרת על אלמנט RPG לא רלוונטי, גם היום אין אלמנט RPG בכל משחק וזה גם לא משנה. מה שהיה בכל FPS באותה תקופה ולא היה בהיילו זה תוכן גיימפליי. בכל משחק היה סוג של תוכן שנתן עניין. בגולדן איי או PD היה לך בכל שלב כמה וכמה משימות והיית צריך לבצע אותן כשכל שלב היה בSETTING אחר לגמרי עם נשקים אחרים לגמרי ואוייבים אחרים לגמרי, בHL כל רגע עשית משהו אחר ושמו אותך בתוך עולם מתוסרט ומוגדר הייטב, בדאוס אקס היה לך ממש עולם מלא להסתובב בו ולעשות בערך כל מה שבא לך ובסיסטם שוק היה לך מערכת RPG בסיסית עם לוט ושדרוגים ועולם שלם שעמד מאחורי המשחק. בכל משחק היה רבדים שהפכו אותו למעניין לכל אורכו והם כולם היו HAND CRAFTED מתחילתם ועד סופם. בהיילו לא היה את זה. לא היו בוסים, לא היה תסרוט, לא הייתה התקדמות בנשקים, לא הייתה התקדמות באוייבים, לא היה שום פעילות חוץ מאשר תהרוג כל מה שמול הפנים שלך. דום פעל ככה, וולפנשטיין פעל ככה, משחקים ב2001 כבר לא פעלו ככה וגם ב99 כבר לא.

היילו פעל כאילו הוא היה משחק שלא הספיקו לעשות לו תוכן. בנו מערכת קרב כיפית (שכולל בתוכו גם AI ורכבים כמובן) ואז נתקעו בלי תוכן. כן, חלקים מהסיפור היו כתובים יפה אבל זה היה הכל סרטוני מעבר. בסופו של דבר קבלת משחק שלא הספיקו לעשות אותו. אין תסרוט, אין תוכן בתוך העולם, 100% ממה שאתה עושה הוא להלחם ואין שום פעולה אחרת לעשות בעולם הזה והשלבים עצמם הם COPY PASTE והמון המון המון המון BACK TRACKING. או במילים אחרות "עשינו לופ של 30 שניות כיפיות, אופס שכחנו לעשות גם משחק שהולך איתן". בעצם באותה מידה יכלת לשרשר יחד שלבי מולטיפלייר עם סרטוני מעבר בינהם ובוטים כשהמשחק יכפה עליך ושחק את אותם שלבים שוב ושוב ולחזור בהם הלוך חזור. זה בערך היילו 1. משחק מולטי שלא הספיקו לבנות לו סינגל.

1-3. אתה בדעת מיעוט. הביקורות שהיו על היילו הן שיש לו מולטיפלייר טוב בצורה אבסולוטית, וסינגל פלייר טוב בצורה אבסולוטית.
וחוץ מזה WAT!? מה שאמרתי על RPG רלוונטי בדיוק כמו מה שאתה אמרת על RPG. שכחת שאתה הזכרת את דאוס אקס כדוגמא למשחקים שהיילו לא למד מהם ויצאו לפניו? איך בדיוק אתה מביא את המכניקה הזו כדוגמא לכך שהיילו "נמצא מאחור" ומתעלם מאותה מכניקה בדיוק כשאני ממחיש לך למה זו נקודה הזויה?

כל שאר הדוגמאות שאתה מביא כאן הן חזרה על אותו היגיון: הגיימפליי בהיילו היה משמעותי פי כמה מכל התוכן של גולדנאיי או PD מהסיבה הפשוטה שהקרבות בו היו הרבה יותר כיפיים ולא היה בו braindead AI - והקרבות במשחק FPS הם הדבר הכי חשוב. היה בו פוקוס על ירי ולא קטעי פלטפורמה הזויים כמו בHL - שוב הקטע החשוב. ובטח ובטח שה-settings שלו היו מגוונים כשהמעבר משלבים סגורים בחללית לשלבים פתוחים עם רכבים לשלבים במבנים חייזריים ומלחמה בflood משנה לחלוטין את הפייסינג של הקרבת. אתה פשוט מנסה להסביר למה היילו הוא "לא FPS" לא טוב. FPS טוב לא צריך תסרוט יתר, או בוסים, או עולם פתוח, או משחק פעולה-הרפתקאות, או מכניקות RPG עם התקדמות בדרגות, או קטעי פלטפורמה. FPS טוב צריך קרבות ירי טובים ומהנים, והרמז עבורך היה צריך להיות שהמילה S היא Shooter.

זו אותה מנטרה מקושקשת שלך שנשלפת על היילו שוב ושוב, אבל גם אם היא היתה מתקבלת זה לא משנה את העובדה שעדיין לכל המשחקים המשחקים ששלפת כאן עדיין יש משהו משותף: בהשוואה לכולם המולטיפלייר של היילו הוא זהב טהור בהתגלמותו (בראש ובראשונה בגלל שהוא קיים).
אני שאלתי אותך כמה פעמים ובמפורש לאיזה משחק סינגל טוב יש מולטי יותר טוב מהיילו ולהיפך, אבל עם כל הבאקלש שלך עדיין לא הצלחת לספק דוגמא למשחק אחד כזה. נראה לי שזו ההמחשה הכי טובה למה המשחק הזה נחשב לכל כך טוב ופורץ דרך בזמנו.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5404
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 27 מאי 2014, 18:24

מישהו חוץ מגיא שיחק בהיילו על האקס בוקס המקורי כשהוא יצא?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4165
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Death_119 » 28 מאי 2014, 08:20

swiss-the-engine כתב:מישהו חוץ מגיא שיחק בהיילו על האקס בוקס המקורי כשהוא יצא?

אני, למה?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5404
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 28 מאי 2014, 08:41

Death_119 כתב:אני, למה?

כי להעביר דעה לגבי המשחק כשמעביר הדעה לא שיחק במשחק כשהוא יצא זה קצת "לא כוחות".
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מאי 2014, 13:34

swym כתב:1-3. אתה בדעת מיעוט. הביקורות שהיו על היילו הן שיש לו מולטיפלייר טוב בצורה אבסולוטית, וסינגל פלייר טוב בצורה אבסולוטית.
וחוץ מזה WAT!? מה שאמרתי על RPG רלוונטי בדיוק כמו מה שאתה אמרת על RPG. שכחת שאתה הזכרת את דאוס אקס כדוגמא למשחקים שהיילו לא למד מהם ויצאו לפניו? איך בדיוק אתה מביא את המכניקה הזו כדוגמא לכך שהיילו "נמצא מאחור" ומתעלם מאותה מכניקה בדיוק כשאני ממחיש לך למה זו נקודה הזויה?

כל שאר הדוגמאות שאתה מביא כאן הן חזרה על אותו היגיון: הגיימפליי בהיילו היה משמעותי פי כמה מכל התוכן של גולדנאיי או PD מהסיבה הפשוטה שהקרבות בו היו הרבה יותר כיפיים ולא היה בו braindead AI - והקרבות במשחק FPS הם הדבר הכי חשוב. היה בו פוקוס על ירי ולא קטעי פלטפורמה הזויים כמו בHL - שוב הקטע החשוב. ובטח ובטח שה-settings שלו היו מגוונים כשהמעבר משלבים סגורים בחללית לשלבים פתוחים עם רכבים לשלבים במבנים חייזריים ומלחמה בflood משנה לחלוטין את הפייסינג של הקרבת. אתה פשוט מנסה להסביר למה היילו הוא "לא FPS" לא טוב. FPS טוב לא צריך תסרוט יתר, או בוסים, או עולם פתוח, או משחק פעולה-הרפתקאות, או מכניקות RPG עם התקדמות בדרגות, או קטעי פלטפורמה. FPS טוב צריך קרבות ירי טובים ומהנים, והרמז עבורך היה צריך להיות שהמילה S היא Shooter.

זו אותה מנטרה מקושקשת שלך שנשלפת על היילו שוב ושוב, אבל גם אם היא היתה מתקבלת זה לא משנה את העובדה שעדיין לכל המשחקים המשחקים ששלפת כאן עדיין יש משהו משותף: בהשוואה לכולם המולטיפלייר של היילו הוא זהב טהור בהתגלמותו (בראש ובראשונה בגלל שהוא קיים).
אני שאלתי אותך כמה פעמים ובמפורש לאיזה משחק סינגל טוב יש מולטי יותר טוב מהיילו ולהיפך, אבל עם כל הבאקלש שלך עדיין לא הצלחת לספק דוגמא למשחק אחד כזה. נראה לי שזו ההמחשה הכי טובה למה המשחק הזה נחשב לכל כך טוב ופורץ דרך בזמנו.

אני לא בדיעת מיעוט, היילו 1 הוא מולטי של 4 שחקנים (8 אם היה לך שני מכשירים בלינק) שלא מתקרב בתוכן או בכל תחום אחר (חוץ מאשר כלי רכב כמובן) למפלצות מולטי שהיו שנים לפניו בשוק כמו UT, קוייק, TF, CS או טרייבס. היילו היה אולי בחזית של עולם המולטי על הקונסולה אבל שחקני הPC צחקו על היילו כשהוא יצא בזמן שהם שחקו עבר 8 שנים אונליין במשחקים עם מאות מודים מול שחקנים בכל העולם. המולטי של היילו 1 הוא PERFECT DARK KILLER, ממש לא בסטנדרטי של עולם הPC. כמה שאני פאנבוי של PD או גולדן איי ונהנתי מהם, בלתי אפשרי להשוות את המולטי של משחקי קונסולה מול PC עד שהגיע סופסוף אונליין לקונסולות. אני חושב שזאת פשוט בדיחה שאתה משווה לי פה את היילו לגדולים של הPC כשלא היה לו אונליין כשהPC היה ברשת עוד לפני שנכנסה גרפיקה תלת מימדית.

בנושא הסינגל, FPS טוב צריך מכניקות טובות (את זה היה להיילו בגדול), עיצוב שלבים טוב (זה הדבר האחרון שהיה להיילו, קטסטרופה) וגיוון (קטסטרופה). היילו הצליח להביא אחד משלוש, רוב משחקי הFPS הגדולים והאיכותיים הביאו את כל השלושה. זאת הסיבה שהיילו היה משחק של בינוניות, אולי הוא היה הקרם של הקרם במה שקשור לקרבות עצמם אבל בכל השאר הוא היה פשוט תת רמה בקשר למה שהיה בשוק שנים לפניו. היילו לא למד מאחרים כי הוא הרגיש כמו משחק מהתקופה של דום בכל תחום חוץ מאשר הגיימפליי קרבות.

ולאיזה משחק סינגל טוב יש מולטי טוב?
מה דעתך על HL1 שהוליד את קהילת האונליין הכי גדולה של שנות ה90 שהולידה משחקים כמו CS או הגרסה הכי פופולרית של TF? ואגב גם המולטי של HL עצמו היה מצויין, שחקתי אותו המון. ועל קונסולה מה דעתך על PERFECT DARK? סינגל מדהים ומולטי מדהים ואפילו אחלה CO OP.

סוויס, שחקתי בהיילו 1 כשהוא יצא פשוט רק אצל חברים, ממש לשבת ולשחק אותו מהתחלה ועד הסוף זה עשיתי על הPC שנה וחצי אחרי שהוא יצא לXBOX. להגיד שהדיעה שלי עליו לא רלוונטי זה הגיוני בערך כמו להגיד שהדיעה של משהו על ביושוק אינפנט לא רלוונטית כי הוא שחק בו רק עוד חודשיים, שנה וחצי אחרי שהוא יצא. ועוד נתתי פה דוגמה הרבה יותר קיצונית כי מהיציאה של ביושוק הייתה קפיצה של דור, בין היילו לאמצע 2003 לא הייתה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swym » 28 מאי 2014, 14:19

נו די, באמת. את היילו על הXbox היה אפשר לשחק בsystem link עם עד 16 שחקנים, ובניגוד אליך אני יודע את זה כי היה לי את המשחק ושיחקתי בו עם כמות כזו של אנשים. UT, קוויק 3, CS, TF וטרייבס... לא זוכר מי מהם איפשר בכלל יותר מ-16 שחקנים אבל גם אם נעזוב את העובדה שאף אחד מהם לא איפשר הרבה דברים שהיילו כן איפשר, הנתון המעניין הוא שאף אחד מהם לא הכיל בכלל קמפיין סינגל.

לא מפתיע, הא? כשאני שואל אותך לאיזה משחקי סינגל פלייר טובים היה מולטיפלייר יותר טוב אתה מסיט את הדיון למשחקי מולטיפלייר נטולי מרכיב סינגל. הדוגמא הבודדת שהבאת לHL1 היא בדיחה כי ברור לך שמדובר במודים של מנוע Goldsrc שנוצרו בדיעבד שנים אחרי יציאת המשחק (ובמקרה של TF וDMC היו סתם פורטים של מודים לקוויק), וממש לא במולטיפלייר של המשחק עצמו - הרי כש-CS נרכש ע"י ואלב ושוחרר רשמית זה כבר היה כמשחק נפרד בתשלום.
בהשוואה לגיוון שהיילו הציע במולטי שלו, לHL לא באמת היה מולטי שיכל להתחרות, וPD בכל מקרה נמצא דור מאחורי היילו גם בסינגל ובטח במולטי. גרייט סקוט! אתה מתלונן פה לפני רגע על כך שהיילו מציע רק 8 שחקנים במולטי (וטועה) אבל מתעלם מהעובדה שבPD אין לך בכלל אונליין ולא ניתן לשחק בו ביותר מ-4 שחקנים במסך מפוצל!?

בכל מקרה, אם אתה אפילו לא יודע בכמה שחקנים היה ניתן לשחק את המשחק במולטיפלייר אז נראה לי שאתה לא במקום מתאים לנהל דיון על האימפקט שלו בתקופה שבה יצא. אבל אתה בהחלט מוזמן להמשיך לחזור להודעה הראשונה שלי כאן ואולי הפעם למצוא משחק אחר שכן עונה על הקריטריונים של המולטי ושל הסינגל.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5404
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 28 מאי 2014, 14:23

סוויס, שחקתי בהיילו 1 כשהוא יצא פשוט רק אצל חברים, ממש לשבת ולשחק אותו מהתחלה ועד הסוף זה עשיתי על הPC שנה וחצי אחרי שהוא יצא לXBOX. להגיד שהדיעה שלי עליו לא רלוונטי זה הגיוני בערך כמו להגיד שהדיעה של משהו על ביושוק אינפנט לא רלוונטית כי הוא שחק בו רק עוד חודשיים, שנה וחצי אחרי שהוא יצא. ועוד נתתי פה דוגמה הרבה יותר קיצונית כי מהיציאה של ביושוק הייתה קפיצה של דור, בין היילו לאמצע 2003 לא הייתה.

ראשית סבבה שיחקת ואחלה. דעתך לגיטימית. אני בכלל לא נכנס לויכוח הממוחזר הזה ככה שסתם שאלתי שאלה.
שנית מה אתה עכשיו משווה לי את ביושוק אינפיניט? משחקים דורכים במקום כבר לא יודע כמה זמן. התקופה של היילו הייתה תקופה עוד מלהיבה. אני לא יכול/אין לי כוח להביא לכך סימוכין אבל זאת דעתי הלא מדעית.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 29 מאי 2014, 00:39

swym כתב:נו די, באמת. את היילו על הXbox היה אפשר לשחק בsystem link עם עד 16 שחקנים, ובניגוד אליך אני יודע את זה כי היה לי את המשחק ושיחקתי בו עם כמות כזו של אנשים. UT, קוויק 3, CS, TF וטרייבס... לא זוכר מי מהם איפשר בכלל יותר מ-16 שחקנים אבל גם אם נעזוב את העובדה שאף אחד מהם לא איפשר הרבה דברים שהיילו כן איפשר, הנתון המעניין הוא שאף אחד מהם לא הכיל בכלל קמפיין סינגל.

לא מפתיע, הא? כשאני שואל אותך לאיזה משחקי סינגל פלייר טובים היה מולטיפלייר יותר טוב אתה מסיט את הדיון למשחקי מולטיפלייר נטולי מרכיב סינגל. הדוגמא הבודדת שהבאת לHL1 היא בדיחה כי ברור לך שמדובר במודים של מנוע Goldsrc שנוצרו בדיעבד שנים אחרי יציאת המשחק (ובמקרה של TF וDMC היו סתם פורטים של מודים לקוויק), וממש לא במולטיפלייר של המשחק עצמו - הרי כש-CS נרכש ע"י ואלב ושוחרר רשמית זה כבר היה כמשחק נפרד בתשלום.
בהשוואה לגיוון שהיילו הציע במולטי שלו, לHL לא באמת היה מולטי שיכל להתחרות, וPD בכל מקרה נמצא דור מאחורי היילו גם בסינגל ובטח במולטי. גרייט סקוט! אתה מתלונן פה לפני רגע על כך שהיילו מציע רק 8 שחקנים במולטי (וטועה) אבל מתעלם מהעובדה שבPD אין לך בכלל אונליין ולא ניתן לשחק בו ביותר מ-4 שחקנים במסך מפוצל!?

בכל מקרה, אם אתה אפילו לא יודע בכמה שחקנים היה ניתן לשחק את המשחק במולטיפלייר אז נראה לי שאתה לא במקום מתאים לנהל דיון על האימפקט שלו בתקופה שבה יצא. אבל אתה בהחלט מוזמן להמשיך לחזור להודעה הראשונה שלי כאן ואולי הפעם למצוא משחק אחר שכן עונה על הקריטריונים של המולטי ושל הסינגל.

לא ידעתי שאפשר לחבר 4 מכשירים יחד לשחק היילו עם 16 שחקנים. אתה יודע למה? כי 4 חברים עם אקסבוקס בבית אחד עם 4 טלביזיות ו-16 שלטים זה לא בדיוק הגיוני או סטנדרטי. אני אפילו לא הכרתי שני אנשים עם אקסבוקס, רק אחד, לא ברור לי איך הצלחת להרים דבר כזה אבל כל הכבוד. חבל שלא היו אצ'יוומנטס אז כי היית יכול לראות שאת האצ'יוומנט "שחקתי עם 16 שחקנים במולטי" פתחו 0.001% מבעלי היילו 1. אבל ניחה, אם כמות הייתה המדד אז חצי שנה לפני היילו יצא טרייבס 2 ששם שחקו 128 שחקנים. הנקודה היא ששום משחק קונסולה לא יכל להתחרות בPC. שליטה מסורבלת (ועם כל הכבוד להיילו, כוונת בגודל 30% מהמסך זה לא בדיוק שליטה מדוייקת), משחק מסורבל עם מעט שחקנים (ביננו 99% מהזמן זה היה 4 שחקנים, פעם בירח כחול היו יותר. על הPC הסטנדרט היה 16 שחקנים אונליין כבר 5 שנים לפני ובניגוד לXBOX זה ממש היה סטנדרט, כל משחק אונליין שעשיתי בQUAKE 2 ב1997 כל ללפחות 10 שחקנים) ובלי מודים/חבילות הרחבה/מפות חדשות וכו'. אלה מגבלות קונסולה של שנת 2001, לא של היילו ספציפית. היילו היה משחק מולטי נהדר, הטופ של הקונסולות ב2001 אבל לא תחרות לPC.

וכשאתה שואל אותי איזה משחקים היו עם מולטי נהדר וסינגל נהדר אתה מעלה שאלה בעייתית כי אם נקודת היחוס שלך היא היילו אז לא מדובר במשחק עם מולטי טוב וסינגל טוב, רק עם מולטי טוב. היילו 1 כמשחק סינגל הוא משחק סביר לכל היותר. מכניקות מצויינות עם עיצוב שלבים איום ונורא ובעיות רפטטיביות שלא נראו ברמה שכזו עד היילו יצרו משחק סבבה, לא יותר מזה. HL1 היה משחק סינגל שהוא מהפכה טוטאלית, אולי המולטי שלו היה רק טוב ולא מדהים אבל הייתי שם את המולטי של HL1 כנגד הסינגל הממוצע של היילו 1 ואת הסינגל המדהים שלו מעל למולטי המצויין של היילו 1. אם נדבר על המקום שאליו התפתח, כלומר CS (שיצא חצי שנה אחרי HL1, לא שנים) ו-TF למשל, המולטי שלו עקף בעשרות מונים את זה של היילו שנים לפני שהיילו יצא. כשאף אחד לא שחק אפילו בהיילו 2 יותר עדין היה לך שרתים מוצפים של אנשים עם עותק של HL1 שמותקן עליו המוד CS1.6.

אגב גם UNREAL המקורי היה משחק סינגל חביב מינוס ומשחק מולטי מדהים, לא שונה בהרבה מהיילו. פשוט בניגוד להיילו הם הבינו שהסינגל שלהם בקושי ממוצע ונטשו אותו לטובת פוקוס במולטי אחרי נסיון כושל עם U2, באנג'י לא עשו את זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4165
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Death_119 » 29 מאי 2014, 08:49

DrKeo כתב:לא ידעתי שאפשר לחבר 4 מכשירים יחד לשחק היילו עם 16 שחקנים. אתה יודע למה? כי 4 חברים עם אקסבוקס בבית אחד עם 4 טלביזיות ו-16 שלטים זה לא בדיוק הגיוני או סטנדרטי. אני אפילו לא הכרתי שני אנשים עם אקסבוקס, רק אחד, לא ברור לי איך הצלחת להרים דבר כזה אבל כל הכבוד. חבל שלא היו אצ'יוומנטס אז כי היית יכול לראות שאת האצ'יוומנט "שחקתי עם 16 שחקנים במולטי" פתחו 0.001% מבעלי היילו 1. אבל ניחה, אם כמות הייתה המדד אז חצי שנה לפני היילו יצא טרייבס 2 ששם שחקו 128 שחקנים. הנקודה היא ששום משחק קונסולה לא יכל להתחרות בPC. שליטה מסורבלת (ועם כל הכבוד להיילו, כוונת בגודל 30% מהמסך זה לא בדיוק שליטה מדוייקת), משחק מסורבל עם מעט שחקנים (ביננו 99% מהזמן זה היה 4 שחקנים, פעם בירח כחול היו יותר. על הPC הסטנדרט היה 16 שחקנים אונליין כבר 5 שנים לפני ובניגוד לXBOX זה ממש היה סטנדרט, כל משחק אונליין שעשיתי בQUAKE 2 ב1997 כל ללפחות 10 שחקנים) ובלי מודים/חבילות הרחבה/מפות חדשות וכו'. אלה מגבלות קונסולה של שנת 2001, לא של היילו ספציפית. היילו היה משחק מולטי נהדר, הטופ של הקונסולות ב2001 אבל לא תחרות לPC.

וכשאתה שואל אותי איזה משחקים היו עם מולטי נהדר וסינגל נהדר אתה מעלה שאלה בעייתית כי אם נקודת היחוס שלך היא היילו אז לא מדובר במשחק עם מולטי טוב וסינגל טוב, רק עם מולטי טוב. היילו 1 כמשחק סינגל הוא משחק סביר לכל היותר. מכניקות מצויינות עם עיצוב שלבים איום ונורא ובעיות רפטטיביות שלא נראו ברמה שכזו עד היילו יצרו משחק סבבה, לא יותר מזה. HL1 היה משחק סינגל שהוא מהפכה טוטאלית, אולי המולטי שלו היה רק טוב ולא מדהים אבל הייתי שם את המולטי של HL1 כנגד הסינגל הממוצע של היילו 1 ואת הסינגל המדהים שלו מעל למולטי המצויין של היילו 1. אם נדבר על המקום שאליו התפתח, כלומר CS (שיצא חצי שנה אחרי HL1, לא שנים) ו-TF למשל, המולטי שלו עקף בעשרות מונים את זה של היילו שנים לפני שהיילו יצא. כשאף אחד לא שחק אפילו בהיילו 2 יותר עדין היה לך שרתים מוצפים של אנשים עם עותק של HL1 שמותקן עליו המוד CS1.6.

אגב גם UNREAL המקורי היה משחק סינגל חביב מינוס ומשחק מולטי מדהים, לא שונה בהרבה מהיילו. פשוט בניגוד להיילו הם הבינו שהסינגל שלהם בקושי ממוצע ונטשו אותו לטובת פוקוס במולטי אחרי נסיון כושל עם U2, באנג'י לא עשו את זה.

נדב, אתה לא אהבת את היילו, זה לא סותר ששחקנים אחרים כן נהנו ממנו ואהבו את הקמפיין לשחקן יחיד שלו, בלי קשר בכל הקשור למולטי - אני זוכר בפירוש שעשינו עניין גדול בזמנו מהSplit 4 שלו והיינו משחקים ככה במערכת של גיימר במסיבות רשת שלנו וזה היה הParty Game הפופולארי ביותר. היילו עשה הכל כמו שצריך, הוא גם היה המשחק היפה ביותר בהפרש שהיה באותה תקופה (מול מה הוא התחרה? Soldier of fortune? Jedi outcast 2? MOH AA?), כשיצא האקסבוקס הייתי אכול אקסטזה סביב היילו בשל איך שהוא היה נראה. היילו היה עניין אדיר, הוא היה השוטר הטוב בעולם כשיצא ועשה הכל בצורה מושלמת. לטעמי, עד היום השיגור של האקסבוקס הראשונה היה הטוב ביותר איי פעם, ורק בזכות היילו.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 30 מאי 2014, 13:10

Death_119 כתב:נדב, אתה לא אהבת את היילו, זה לא סותר ששחקנים אחרים כן נהנו ממנו ואהבו את הקמפיין לשחקן יחיד שלו, בלי קשר בכל הקשור למולטי - אני זוכר בפירוש שעשינו עניין גדול בזמנו מהSplit 4 שלו והיינו משחקים ככה במערכת של גיימר במסיבות רשת שלנו וזה היה הParty Game הפופולארי ביותר. היילו עשה הכל כמו שצריך, הוא גם היה המשחק היפה ביותר בהפרש שהיה באותה תקופה (מול מה הוא התחרה? Soldier of fortune? Jedi outcast 2? MOH AA?), כשיצא האקסבוקס הייתי אכול אקסטזה סביב היילו בשל איך שהוא היה נראה. היילו היה עניין אדיר, הוא היה השוטר הטוב בעולם כשיצא ועשה הכל בצורה מושלמת. לטעמי, עד היום השיגור של האקסבוקס הראשונה היה הטוב ביותר איי פעם, ורק בזכות היילו.

היילו התחרה בMGS2 וברוג סקוודרון, הכי יפה הוא בטוח לא היה. הוא היה מאוד מרשים ב99 אבל בסוף 2001 אחרי שמקס פיין כבר היה בשוק הוא כבר לא היה בנצ'מארק גרפי אלה רק משחק ממש יפה. אני משער שזה עניין של דיעה אבל בטוח אי אפשר להגיד על משחק שהשלבים שלו הם COPY PASTE ולא קורה בהם שום דבר "עשה הכל בצורה מושלמת".
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4165
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Death_119 » 01 יוני 2014, 16:36

DrKeo כתב:היילו התחרה בMGS2 וברוג סקוודרון, הכי יפה הוא בטוח לא היה. הוא היה מאוד מרשים ב99 אבל בסוף 2001 אחרי שמקס פיין כבר היה בשוק הוא כבר לא היה בנצ'מארק גרפי אלה רק משחק ממש יפה. אני משער שזה עניין של דיעה אבל בטוח אי אפשר להגיד על משחק שהשלבים שלו הם COPY PASTE ולא קורה בהם שום דבר "עשה הכל בצורה מושלמת".

בRough Squadron לא שיחקתי כך שאני לא יודע איך הוא נראה, אבל אין סתירה שכמה משחקים נראים טוב (MGS2 דרך אגב הגיע לאירופה רק במרץ 2002 כך שאני חוויתי אותו רק אחרי היילו טכנית :)), אתה גם לא שופט בצורה הוגנת, MGS2 היה נראה לא טוב ממבט ראשון, בטח לא ברמה של היילו, הוא גם הכיל שלבים מאוד קטנים שברובם הם סתם מסדרון, כך שלשפוט את המראה שלו (הוא באמת היה נראה מדהים) לזה של היילו זו השוואה בעייתית.

וזה נקודה מעניינת שמצד אחד אתה מבקר את היילו על חוסר בגיוון (טענה שלא מובנית לי כי יש המון סוגי סביבות והגיימפליי כל הזמן משתנה) ומצד שני לא הפריע לך להנות מMGS2 שהוא משחק הרבה, הרבה פחות מגוון מהיילו, ומתנהל למעשה על הסתובבות בלתי סופית בShell בסדרת חדרים שנראים כולם אותו הדבר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5404
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 01 יוני 2014, 11:56

Death_119 כתב:בRough Squadron לא שיחקתי

איזה naughty אתה...
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יוני 2014, 12:30

Death_119 כתב:בRough Squadron לא שיחקתי כך שאני לא יודע איך הוא נראה, אבל אין סתירה שכמה משחקים נראים טוב (MGS2 דרך אגב הגיע לאירופה רק במרץ 2002 כך שאני חוויתי אותו רק אחרי היילו טכנית :)), אתה גם לא שופט בצורה הוגנת, MGS2 היה נראה לא טוב ממבט ראשון, בטח לא ברמה של היילו, הוא גם הכיל שלבים מאוד קטנים שברובם הם סתם מסדרון, כך שלשפוט את המראה שלו (הוא באמת היה נראה מדהים) לזה של היילו זו השוואה בעייתית.

וזה נקודה מעניינת שמצד אחד אתה מבקר את היילו על חוסר בגיוון (טענה שלא מובנית לי כי יש המון סוגי סביבות והגיימפליי כל הזמן משתנה) ומצד שני לא הפריע לך להנות מMGS2 שהוא משחק הרבה, הרבה פחות מגוון מהיילו, ומתנהל למעשה על הסתובבות בלתי סופית בShell בסדרת חדרים שנראים כולם אותו הדבר.

MGS2 משחק שהדבר האחרון שאפשר להגיד עליו זה חוסר גיוון בסינגל. חוץ מזה שהייתה לא עלילה לא מהעולם הזה בתקופתו, כל רגע עשית שם משהו אחר. היה לו סינגל מעוצב מתחילתו ועד סופו כשכל רגע אתה עושה משהו אחר, אם זה להאזין עם מיקרופון כיווני, אם זה לנטרל פצצות, אם זה להלחם באיזה 10 בוסים שכל אחד מהם יצירתי ומתוחכם ואם זה לשחות בSHELL שהתחיל לטבוע. היילו זה פשוט אוסף של אזורים פתוחים שנותנים לך להלחם נגד אוייבים, זה הכל. באותה מידה אפשר פשוט לקחת את כל האזורים האלה, לחתוך אותם לחתיכות ולקרא להם שלבי מולטיפלייר עם בוטים. אם תקח את UT3, תחבר את השלבים שלו עם מסדרונות, קבלת את הסינגל של היילו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי bling » 01 יוני 2014, 13:16

MGS2 זה בערך משחק שכל כולו נבנה במחשבה על גיוון, מה היה לנו שם בערך? משימה על ספינה שכוללת התגנבות לחדר עם עשרות חיילים וצילום תמונות, פירוק פצצות, חדירה לאיזור מוגן בתחפושת של חייל אויב, שימוש במיקרופון להאזנה של מטרה, משימת ליווי עם אמה שכוללת צלילה מתחת למים, משימת צליפה, משימה משותפת ביחד עם סוליד סנייק, שלא לדבר על כל קרבות הבוסים השונים וסתם כל ההתרחשויות המטורפות שקורות במשחק שבסופם אתה מוצא את עצמך רץ בעירום עם ראיידן באיזור שנקרא פי הטבעת :P

MGS2 עד היום זה בין 8 השעות הכי מהודקות ומגוונות שיש בגיימינג פחות או יותר, אפילו מטאל גירים אחרים לא מתקרבים אליו בזה, זה משחק עם בערך 0 רגעים מתים בגיימפליי עצמו ובמה שאתה עושה במשחק.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4165
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Death_119 » 01 יוני 2014, 14:05

bling כתב:MGS2 זה בערך משחק שכל כולו נבנה במחשבה על גיוון, מה היה לנו שם בערך? משימה על ספינה שכוללת התגנבות לחדר עם עשרות חיילים וצילום תמונות, פירוק פצצות, חדירה לאיזור מוגן בתחפושת של חייל אויב, שימוש במיקרופון להאזנה של מטרה, משימת ליווי עם אמה שכוללת צלילה מתחת למים, משימת צליפה, משימה משותפת ביחד עם סוליד סנייק, שלא לדבר על כל קרבות הבוסים השונים וסתם כל ההתרחשויות המטורפות שקורות במשחק שבסופם אתה מוצא את עצמך רץ בעירום עם ראיידן באיזור שנקרא פי הטבעת :P

MGS2 עד היום זה בין 8 השעות הכי מהודקות ומגוונות שיש בגיימינג פחות או יותר, אפילו מטאל גירים אחרים לא מתקרבים אליו בזה, זה משחק עם בערך 0 רגעים מתים בגיימפליי עצמו ובמה שאתה עושה במשחק.

אבל הסביבות חזרו על עצמן למוות. כל המשחק מלבד השעה וחצי במכלית בהתחלה ועוד השעה בסוף בArsenal מתרחשת בShell שנראית אותו הדבר כל הזמן, אין שום גיוון בסביבות. דרך אגב, כל הדברים שתיארת הן בערך 15 דקות גיימפליי, בשאר הזמן אתה שעות רץ ממתומן אחד למשנהו כדי להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. בכל מקרה אין קשר, היילו הוא שוטר FPS הוא לא יהפוך פתאום למשחק אסטרטגיה, נדב התלונן על גיוון בשלבים וגם בגיימפליי, אבל יחיסת למשחק FPS הוא מאוד מגוון, אני גם יכל לקמט אירועים בהיילו לדברים שכתבת כמו ששלב 4 אתה מבצע התקפת Covert בלילה על מוצב של הCovenent ובשלב 1 אתה מגן על ספינת חלל ובשלב 8 אתה תוקף עם Scorpion, כל משחק אפשר לתאר איך שרוצים. בסופו של יום יש המון גיוון בהיילו ובטח בסביבות ביחס לMGS2. הוא משחק מאוד מגוון לא כמו שנדב טוען.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יוני 2014, 14:29

Death_119 כתב:אבל הסביבות חזרו על עצמן למוות. כל המשחק מלבד השעה וחצי במכלית בהתחלה ועוד השעה בסוף בArsenal מתרחשת בShell שנראית אותו הדבר כל הזמן, אין שום גיוון בסביבות. דרך אגב, כל הדברים שתיארת הן בערך 15 דקות גיימפליי, בשאר הזמן אתה שעות רץ ממתומן אחד למשנהו כדי להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. בכל מקרה אין קשר, היילו הוא שוטר FPS הוא לא יהפוך פתאום למשחק אסטרטגיה, נדב התלונן על גיוון בשלבים וגם בגיימפליי, אבל יחיסת למשחק FPS הוא מאוד מגוון, אני גם יכל לקמט אירועים בהיילו לדברים שכתבת כמו ששלב 4 אתה מבצע התקפת Covert בלילה על מוצב של הCovenent ובשלב 1 אתה מגן על ספינת חלל ובשלב 8 אתה תוקף עם Scorpion, כל משחק אפשר לתאר איך שרוצים. בסופו של יום יש המון גיוון בהיילו ובטח בסביבות ביחס לMGS2. הוא משחק מאוד מגוון לא כמו שנדב טוען.

מצידי שכל המשחק יתרחש באותו חדר, כל עוד אין גיוון ועיצוב שלבים טוב אז מה המשחק שווה? כמו לשחק מול בוטים בשלב מולטיפלייר עם עלילה שמולבשת על המשחק. היילו הוא בדיוק האנטיתזה ל-MGS2, אתה מכסה המון שטח במשחק אבל כל מה שאתה עושה בו זה להלחם להלחם להלחם. זה שהוא מפוצץ COPY PASTE רק עושה את זה גרוע יותר, לפחות בMGS2 הבעיית SHELLS שחוזרים על עצמם נפתרת מזה שכל אחד מעוצב אחרת ובכל אחד יש לך משהו אחר לעשות כל הזמן. אתה לא עושה את אותו דבר פעמיים בMGS2 ובהיילו אתה עושה רק דבר אחד מתחילת המשחק ועד סופו מול אותם אוייבים עם אותם נשקים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי bling » 01 יוני 2014, 17:50

Death_119 כתב:אבל הסביבות חזרו על עצמן למוות. כל המשחק מלבד השעה וחצי במכלית בהתחלה ועוד השעה בסוף בArsenal מתרחשת בShell שנראית אותו הדבר כל הזמן, אין שום גיוון בסביבות. דרך אגב, כל הדברים שתיארת הן בערך 15 דקות גיימפליי, בשאר הזמן אתה שעות רץ ממתומן אחד למשנהו כדי להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. בכל מקרה אין קשר, היילו הוא שוטר FPS הוא לא יהפוך פתאום למשחק אסטרטגיה, נדב התלונן על גיוון בשלבים וגם בגיימפליי, אבל יחיסת למשחק FPS הוא מאוד מגוון, אני גם יכל לקמט אירועים בהיילו לדברים שכתבת כמו ששלב 4 אתה מבצע התקפת Covert בלילה על מוצב של הCovenent ובשלב 1 אתה מגן על ספינת חלל ובשלב 8 אתה תוקף עם Scorpion, כל משחק אפשר לתאר איך שרוצים. בסופו של יום יש המון גיוון בהיילו ובטח בסביבות ביחס לMGS2. הוא משחק מאוד מגוון לא כמו שנדב טוען.

ממש לא 15 דקות, MGS2 תמיד דואג לתבל את הגיימפליי הרגיל, כמעט תמיד אתה עושה משהו שהוא מעבר ללכת לנקודה ב', כל הזמן יש אירועים ודברים שקורים, אפילו משהו קטן כמו שפתאום יש פצצה ב STRUT וצריך לצאת תוך 30 שניות, זה לא כמו איך ש KEO מתאר את היילו שזו לחימה במפות מולטי עם בוטים, זה לא נשמע מהתיאור שלו שקורה שם משהו מחוץ לגיימפליי הרגיל של לירות ולירות.

גם הדברים שאתה ציינת (ולא היו לך הרבה כאלה לציין) נשמעים כמו רגעי גיימפליי רגילים, זה שאתה תוקף בסיס מסויים בלילה לא נשמע שונה במיוחד מה CORE של המשחק שאתה עושה לכל אורכו, מה מבדיל את זה משאר השלבים שיש שם? בגלל שזה לילה?
ראיתי עוד מאינפמוס שאין לך בעיה לשחק תוכן רפטטיבי רק בגלל שלמשחק יש מכניקות טובות, זה עדיין לא עושה את היילו (או אינפימוס) למשחק מגוון.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 01 יוני 2014, 19:07

DrKeo כתב:מצידי שכל המשחק יתרחש באותו חדר, כל עוד אין גיוון ועיצוב שלבים טוב אז מה המשחק שווה? כמו לשחק מול בוטים בשלב מולטיפלייר עם עלילה שמולבשת על המשחק. היילו הוא בדיוק האנטיתזה ל-MGS2, אתה מכסה המון שטח במשחק אבל כל מה שאתה עושה בו זה להלחם להלחם להלחם. זה שהוא מפוצץ COPY PASTE רק עושה את זה גרוע יותר, לפחות בMGS2 הבעיית SHELLS שחוזרים על עצמם נפתרת מזה שכל אחד מעוצב אחרת ובכל אחד יש לך משהו אחר לעשות כל הזמן. אתה לא עושה את אותו דבר פעמיים בMGS2 ובהיילו אתה עושה רק דבר אחד מתחילת המשחק ועד סופו מול אותם אוייבים עם אותם נשקים.


אני לא מבין את הוויכוח. אפילו אני, שלא התלהבתי בחיים ממשחק MGS ודי לא סבלתי את MGS2 זוכר שבמעט ששיחקתי, תמיד עשיתי משהו אחר, כל כמה דקות.
בנוגע להיילו, זה עוד יותר נחרץ, כי המפתחים עצמם אמרו שהפילוסופיה שלהם היא "30 שניות של כיף, שחוזרות שוב ושוב ושוב".
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יוני 2014, 20:15

bling כתב:ממש לא 15 דקות, MGS2 תמיד דואג לתבל את הגיימפליי הרגיל, כמעט תמיד אתה עושה משהו שהוא מעבר ללכת לנקודה ב', כל הזמן יש אירועים ודברים שקורים, אפילו משהו קטן כמו שפתאום יש פצצה ב STRUT וצריך לצאת תוך 30 שניות, זה לא כמו איך ש KEO מתאר את היילו שזו לחימה במפות מולטי עם בוטים, זה לא נשמע מהתיאור שלו שקורה שם משהו מחוץ לגיימפליי הרגיל של לירות ולירות.

גם הדברים שאתה ציינת (ולא היו לך הרבה כאלה לציין) נשמעים כמו רגעי גיימפליי רגילים, זה שאתה תוקף בסיס מסויים בלילה לא נשמע שונה במיוחד מה CORE של המשחק שאתה עושה לכל אורכו, מה מבדיל את זה משאר השלבים שיש שם? בגלל שזה לילה?
ראיתי עוד מאינפמוס שאין לך בעיה לשחק תוכן רפטטיבי רק בגלל שלמשחק יש מכניקות טובות, זה עדיין לא עושה את היילו (או אינפימוס) למשחק מגוון.

דודי מתאר דברים כמו "לתקוף בסיס בלילה" כי זה מה שבאנג'י קוראים לו גיוון. הם בונים מכניקות בסיס פשוט מצויינות ואז מנסים לשחק על זה עם סיטואציות אבל בניגוד לכל משחק מודרני הם לא בונים ממש משחק סביב זה. אני אסביר עם דוגמה. הAI שלהם מאוד מתקדם ולכן אפשר לקחת איתו גם גישה של סוג של STEALTH. כלומר לכל קרב, כשאני רואה את האוייבים ממספיק רחוק, אני יכול לגשת בSTEALTH. אז כשדודי אומר "תקיפת בסיס בלילה בהתגנבות" בעצם מה שקורה במשחק הוא עוד שלב רגיל עם הגיימפליי הרגיל, יושב לו רובה צלפים במקום נגיש אליך ואז צריך לעבור אזור אחרי אזור של אוייבים והשלב חשוך.

כלומר באנג'י לא בדיוק עשו פה כלום, זרקו לך רובה צלפים ונתנו לך לשחק את המשחק כרגיל בתקווה שתנסה לשחק את האזור הזה בצורה יותר STEALTH. כלומר, בדיוק כמו לאורך כל המשחק, הם לא הספיקו לעשות כלום בסינגל כי זה משחק שיגור שהיה קטסטרופה חצי שנה לשיחרור שלו (למי שלא זוכר את E3 2001, שילך לקרא רשמים על היילו 1, צפו לו כישלון חרוץ). שלבים שעברו COPY PASTE, לא בצורה מטפורית "אוי הקטע הזה נורא דומה לקטע הקודם" אלה ממש פיזית בנו אזור, הדביקו אותו 5 פעמים בשלב ונתנו לך לעבור אותו 5 פעמים, זה מעולם לא נראה במשחק וידאו לפני היילו 1. החוסר גיוון כשבתוכו נמצא החוסר בבוסים או החוסר במשימות בתוך המשחק או החוסר באירועים שמתרחשים בזמן המשחק רק מדגישים יותר כמה לחץ זמן היה להם על הראש.

הסינגל של היילו 1 הוא פשוט תוצר של חברה שלא היה לה זמן לסיים את המשחק שלה זה הכל. מכניקות פשוט מעולות אבל התוכן מעולם לא נכנס לשם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4165
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי Death_119 » 02 יוני 2014, 08:34

DrKeo כתב:דודי מתאר דברים כמו "לתקוף בסיס בלילה" כי זה מה שבאנג'י קוראים לו גיוון. הם בונים מכניקות בסיס פשוט מצויינות ואז מנסים לשחק על זה עם סיטואציות אבל בניגוד לכל משחק מודרני הם לא בונים ממש משחק סביב זה. אני אסביר עם דוגמה. הAI שלהם מאוד מתקדם ולכן אפשר לקחת איתו גם גישה של סוג של STEALTH. כלומר לכל קרב, כשאני רואה את האוייבים ממספיק רחוק, אני יכול לגשת בSTEALTH. אז כשדודי אומר "תקיפת בסיס בלילה בהתגנבות" בעצם מה שקורה במשחק הוא עוד שלב רגיל עם הגיימפליי הרגיל, יושב לו רובה צלפים במקום נגיש אליך ואז צריך לעבור אזור אחרי אזור של אוייבים והשלב חשוך.

כלומר באנג'י לא בדיוק עשו פה כלום, זרקו לך רובה צלפים ונתנו לך לשחק את המשחק כרגיל בתקווה שתנסה לשחק את האזור הזה בצורה יותר STEALTH. כלומר, בדיוק כמו לאורך כל המשחק, הם לא הספיקו לעשות כלום בסינגל כי זה משחק שיגור שהיה קטסטרופה חצי שנה לשיחרור שלו (למי שלא זוכר את E3 2001, שילך לקרא רשמים על היילו 1, צפו לו כישלון חרוץ). שלבים שעברו COPY PASTE, לא בצורה מטפורית "אוי הקטע הזה נורא דומה לקטע הקודם" אלה ממש פיזית בנו אזור, הדביקו אותו 5 פעמים בשלב ונתנו לך לעבור אותו 5 פעמים, זה מעולם לא נראה במשחק וידאו לפני היילו 1. החוסר גיוון כשבתוכו נמצא החוסר בבוסים או החוסר במשימות בתוך המשחק או החוסר באירועים שמתרחשים בזמן המשחק רק מדגישים יותר כמה לחץ זמן היה להם על הראש.

הסינגל של היילו 1 הוא פשוט תוצר של חברה שלא היה לה זמן לסיים את המשחק שלה זה הכל. מכניקות פשוט מעולות אבל התוכן מעולם לא נכנס לשם.

אני עדיין לא מבין איך היילו הוא Copy paste, יש גיוון מאוד גדול בשלבים, יש גיוון מאוד גדול ביריבים מולם אתה מתמודד כולל הפיכת כלל השולחן החל משלב 6 בLibrary שם מציגים לך את הFlood שדרך ההתמודדות איתם אחרת לגמרי ועד ההצגה של הGuradians בשלב 9, יש גיוון מאוד גדול עם כלי הנשק בהם אתה עושה שימוש עד השלב האחרון, יש גיוון מאוד גדול בPacing של המשחק שממש כולל Pacing. אין בעייה שלא אהבת את היילו, אבל אמפירית הוא אחד השוטרים היותר מגוונים שיש. אני גם לא יודע למה אתה ממשיך לקרוא לו משחק מסדרון כאשר מדובר באחד השוטרים היותר פתוחים שיש, גם את HL פסלת על היותו משחק מסדרון? (והוא וואחד משחק מסדרון).
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי bling » 02 יוני 2014, 12:13

DrKeo כתב:דודי מתאר דברים כמו "לתקוף בסיס בלילה" כי זה מה שבאנג'י קוראים לו גיוון. הם בונים מכניקות בסיס פשוט מצויינות ואז מנסים לשחק על זה עם סיטואציות אבל בניגוד לכל משחק מודרני הם לא בונים ממש משחק סביב זה. אני אסביר עם דוגמה. הAI שלהם מאוד מתקדם ולכן אפשר לקחת איתו גם גישה של סוג של STEALTH. כלומר לכל קרב, כשאני רואה את האוייבים ממספיק רחוק, אני יכול לגשת בSTEALTH. אז כשדודי אומר "תקיפת בסיס בלילה בהתגנבות" בעצם מה שקורה במשחק הוא עוד שלב רגיל עם הגיימפליי הרגיל, יושב לו רובה צלפים במקום נגיש אליך ואז צריך לעבור אזור אחרי אזור של אוייבים והשלב חשוך.

כלומר באנג'י לא בדיוק עשו פה כלום, זרקו לך רובה צלפים ונתנו לך לשחק את המשחק כרגיל בתקווה שתנסה לשחק את האזור הזה בצורה יותר STEALTH. כלומר, בדיוק כמו לאורך כל המשחק, הם לא הספיקו לעשות כלום בסינגל כי זה משחק שיגור שהיה קטסטרופה חצי שנה לשיחרור שלו (למי שלא זוכר את E3 2001, שילך לקרא רשמים על היילו 1, צפו לו כישלון חרוץ). שלבים שעברו COPY PASTE, לא בצורה מטפורית "אוי הקטע הזה נורא דומה לקטע הקודם" אלה ממש פיזית בנו אזור, הדביקו אותו 5 פעמים בשלב ונתנו לך לעבור אותו 5 פעמים, זה מעולם לא נראה במשחק וידאו לפני היילו 1. החוסר גיוון כשבתוכו נמצא החוסר בבוסים או החוסר במשימות בתוך המשחק או החוסר באירועים שמתרחשים בזמן המשחק רק מדגישים יותר כמה לחץ זמן היה להם על הראש.

הסינגל של היילו 1 הוא פשוט תוצר של חברה שלא היה לה זמן לסיים את המשחק שלה זה הכל. מכניקות פשוט מעולות אבל התוכן מעולם לא נכנס לשם.

אז אתה אומר שהחסרונות של היילו 1 בלעדיים אליו בלבד כי מדובר היה במשחק שנדחף לשיגור?
חשבתי שיש לך בעיות דומות גם עם שאר המשחקים בסדרה, אולי לא COPY PASTE כמו בראשון אבל כל העניין הזה של מפות מולטיפלייר עם בוטים ללא תסרוט, אירועים, משימות וכו' זה משהו שמאפיין את הסדרה ותמיד הפריע לך וזה לא קשור רק להיילו 1 לא?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יוני 2014, 16:38

bling כתב:אז אתה אומר שהחסרונות של היילו 1 בלעדיים אליו בלבד כי מדובר היה במשחק שנדחף לשיגור?
חשבתי שיש לך בעיות דומות גם עם שאר המשחקים בסדרה, אולי לא COPY PASTE כמו בראשון אבל כל העניין הזה של מפות מולטיפלייר עם בוטים ללא תסרוט, אירועים, משימות וכו' זה משהו שמאפיין את הסדרה ותמיד הפריע לך וזה לא קשור רק להיילו 1 לא?

היילו 1 הכי גרוע בנושא הזה, הCOPY PASTE היה גם ב2 בצורה יותר עדינה ונעלם לגמרי ב3 (אגב גם ל2 היו להם בעיות לוז ובסוף הם נאלצו לחתוך את הSCOPE של המשחק באמצע כך שאני לא פוסל את זה שגם 2 סבל מהבעיה הזאת) אבל כל השאר נשאר עם הסדרה כי כנראה באנג'י חשבה כבר שזאת ההגדרה של היילו או משהו כזה, לא יודע להסביר למה זה לא היה בהמשך. כהוכחה לזה שמדובר בפאק של באנג'י, ברגע ש343 השתלטו על היילו הם כבר הכניסו אירועים מתוסרטים להיילו 4 (לפחות ראיתי כאלה בטריילרים של הגיימפליי). האמת שאפילו באנג'י בעצמם הכניסו בקטנה להיילו 3 (היה את הרגע שהספינת פלאד מגיעה) אבל באמת כמעט וכולם.

דודי, בהיילו 1 אתה נלחם נגד אותם אוייבים ועם אותם נשקים בלי שום תסרוט או משימות לאורך כל המשחק עד שהפלאד מגיעים ואז אתה פשוט עושה את אותו דבר נגד הפלאד. אין התקדמות בנשקים, אין התקדמות באוייבים (כלומר יש אם אתה קורא לאוייבים בצבע אחר חדשים) ואין גיוון, רק תהרוג הכל וזהו. לא יודע איך אפשר לקרא להיילו מגיוון.

אגב ההערה על הCOPY PASTE היא בנוגע לזה שממש יש אזורי ענק בהיילו שהודבקו שוב ושוב במשחק. אחרי זה בשביל להוסיף חטא על פשע באנג'י עוד כפו עליך לעשות בהם BACK TRACKING, אם לעבור את אותו קטע 4 פעמים לא נמאס עליך באנג'י כבר דאגו שתעבור 8 בשביל למרוח את הסינגל תוכן הדליל שלהם עוד קצת. הCOPY PASTE זאת לא מטפורה או ביקורת, ככה אזורים שלמים בהיילו 1 נבנו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swym » 02 יוני 2014, 19:43

DrKeo כתב:לא ידעתי שאפשר לחבר 4 מכשירים יחד לשחק היילו עם 16 שחקנים. אתה יודע למה? כי 4 חברים עם אקסבוקס בבית אחד עם 4 טלביזיות ו-16 שלטים זה לא בדיוק הגיוני או סטנדרטי. אני אפילו לא הכרתי שני אנשים עם אקסבוקס, רק אחד, לא ברור לי איך הצלחת להרים דבר כזה אבל כל הכבוד.
חבל שלא היו אצ'יוומנטס אז כי היית יכול לראות שאת האצ'יוומנט "שחקתי עם 16 שחקנים במולטי" פתחו 0.001% מבעלי היילו 1.

לא רק שהצלחתי להרים לאן כזה, אלא שהיילו היה סיבה מספיק טובה בשביל לגרום לחברים אחרים לקנות קונסולה במיוחד בשבילו ולהצטרף למסיבות לאן (כולל סחיבת טלוויזיה מהבית של ההורים). למה אתה חושב שהוא הפך בזמנו למשחק האולטימטיבי לfrat boys ומכר כל כך הרבה? כי בחדרי מעונות באוניברסיטאות אמריקאיות לכל אחד היתה טלוויזיה בחדר וכל אחד קנה קונסולה וכל מה שהיית צריך בנקודה הזו זה למתוח ראוטר עם כמה כבלים במסדרונות. זה היה הקילר-אפ, אם אי פעם היה משחק שאפשר לכנות אותו ככה.

DrKeo כתב:אבל ניחה, אם כמות הייתה המדד אז חצי שנה לפני היילו יצא טרייבס 2 ששם שחקו 128 שחקנים.

כן, אבל אתה יודע מה משותף לטרייבס ולשאר משחקים לא רלוונטיים אחרים שאתה ממשיך להביא כאן? אין להם שום סינגל פלייר ולכן זו בדיחה לנסות להשוות אותם בכלל למשחק כמו היילו.

DrKeo כתב:וכשאתה שואל אותי איזה משחקים היו עם מולטי נהדר וסינגל נהדר אתה מעלה שאלה בעייתית כי אם נקודת היחוס שלך היא היילו אז לא מדובר במשחק עם מולטי טוב וסינגל טוב, רק עם מולטי טוב. היילו 1 כמשחק סינגל הוא משחק סביר לכל היותר. מכניקות מצויינות עם עיצוב שלבים איום ונורא ובעיות רפטטיביות שלא נראו ברמה שכזו עד היילו יצרו משחק סבבה, לא יותר מזה.
HL1 היה משחק סינגל שהוא מהפכה טוטאלית, אולי המולטי שלו היה רק טוב ולא מדהים אבל הייתי שם את המולטי של HL1 כנגד הסינגל הממוצע של היילו 1 ואת הסינגל המדהים שלו מעל למולטי המצויין של היילו 1.

ועדיין עם נקודת היחוס הזו, המשכת לתת דוגמאות של שלל משחקים שלא עונים על שני הקריטריונים. לא רק שאתה בדעת מיעוט מוחלטת כשזה מגיע לסינגל הנהדר של המשחק (שוב, ביקורות וכדומה) אלא שהיית צריך להתאמץ עד שנחתת על Half Life שאפילו לטענתך מתעלה על היילו רק בצד אחד של המשוואה ונחות ממנו בשני. אבל מאחר ומדובר בדיעה אישית ותו לא, אני למשל יכול בקלות לשלול אותך ולמר שהסינגל של היילו ממש לא נופל מזה של HL ואפילו מתעלה עליו, בזמן שהמולטיפלייר שלו בוודאי טוב משמעותית (על הקואופ לא נדבר הפעם).

DrKeo כתב:אגב גם UNREAL המקורי היה משחק סינגל חביב מינוס ומשחק מולטי מדהים, לא שונה בהרבה מהיילו. פשוט בניגוד להיילו הם הבינו שהסינגל שלהם בקושי ממוצע ונטשו אותו לטובת פוקוס במולטי אחרי נסיון כושל עם U2, באנג'י לא עשו את זה.

Unreal בכלל היה משחק סינגל בינוני ומשחק מולטי clunky לחלוטין. רק UT99 הפך את המולטי למוצלח אבל במקביל ויתר לחלוטין על הסינגל, ככה שגם הדוגמא הזו לא רלוונטית. את U2 (שבכלל יצא כמה שנים מאוחר יותר) כבר לא ברור לי מאיפה הבאת.

DrKeo כתב:היילו התחרה בMGS2 וברוג סקוודרון, הכי יפה הוא בטוח לא היה

שני המשחקים האלו (בדגש על MGS2) נראו הרבה פחות טוב ביחס להיילו. אבל מה שיותר חשוב הוא ששניהם לא הכילו מולטיפלייר ולכן גם לא רלוונטיים לדיון.

אה: ואירועים מתוסרטים היו בהיילו עוד מהמשחק הראשון. המשחק השלישי לעומת זאת עדיין הכיל שלל בקטרקינג (בערך שלושה שלבים הצריכו ממך להגיע לקצה אחד שלהם ואז לחזור לקצה אחר).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38572
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יוני 2014, 11:44

swym כתב:לא רק שהצלחתי להרים לאן כזה, אלא שהיילו היה סיבה מספיק טובה בשביל לגרום לחברים אחרים לקנות קונסולה במיוחד בשבילו ולהצטרף למסיבות לאן (כולל סחיבת טלוויזיה מהבית של ההורים). למה אתה חושב שהוא הפך בזמנו למשחק האולטימטיבי לfrat boys ומכר כל כך הרבה? כי בחדרי מעונות באוניברסיטאות אמריקאיות לכל אחד היתה טלוויזיה בחדר וכל אחד קנה קונסולה וכל מה שהיית צריך בנקודה הזו זה למתוח ראוטר עם כמה כבלים במסדרונות. זה היה הקילר-אפ, אם אי פעם היה משחק שאפשר לכנות אותו ככה.


כן, אבל אתה יודע מה משותף לטרייבס ולשאר משחקים לא רלוונטיים אחרים שאתה ממשיך להביא כאן? אין להם שום סינגל פלייר ולכן זו בדיחה לנסות להשוות אותם בכלל למשחק כמו היילו.


ועדיין עם נקודת היחוס הזו, המשכת לתת דוגמאות של שלל משחקים שלא עונים על שני הקריטריונים. לא רק שאתה בדעת מיעוט מוחלטת כשזה מגיע לסינגל הנהדר של המשחק (שוב, ביקורות וכדומה) אלא שהיית צריך להתאמץ עד שנחתת על Half Life שאפילו לטענתך מתעלה על היילו רק בצד אחד של המשוואה ונחות ממנו בשני. אבל מאחר ומדובר בדיעה אישית ותו לא, אני למשל יכול בקלות לשלול אותך ולמר שהסינגל של היילו ממש לא נופל מזה של HL ואפילו מתעלה עליו, בזמן שהמולטיפלייר שלו בוודאי טוב משמעותית (על הקואופ לא נדבר הפעם).


Unreal בכלל היה משחק סינגל בינוני ומשחק מולטי clunky לחלוטין. רק UT99 הפך את המולטי למוצלח אבל במקביל ויתר לחלוטין על הסינגל, ככה שגם הדוגמא הזו לא רלוונטית. את U2 (שבכלל יצא כמה שנים מאוחר יותר) כבר לא ברור לי מאיפה הבאת.


שני המשחקים האלו (בדגש על MGS2) נראו הרבה פחות טוב ביחס להיילו. אבל מה שיותר חשוב הוא ששניהם לא הכילו מולטיפלייר ולכן גם לא רלוונטיים לדיון.

אה: ואירועים מתוסרטים היו בהיילו עוד מהמשחק הראשון. המשחק השלישי לעומת זאת עדיין הכיל שלל בקטרקינג (בערך שלושה שלבים הצריכו ממך להגיע לקצה אחד שלהם ואז לחזור לקצה אחר).

1) אני בטוח שזה היה מאוד פופולרי במסיבות קולג', לא סתם קוראים להיילו MY FIRST FPS. אחלה נקודת כניסה לעולם הגיימינג למי שלא מכיר FPS.
2) אתה אמרת המולטי הכי טוב של זמנו והסינגל הכי טוב של זמנו באחד. אז המולטי שלו היה אולי הכי טוב בזמנו על הקונסולה אבל לא על הPC (זאת גם הסיבה שהוא תפס בארה"ב חזק, מדינה שלא יודעת מה זה PC ולכן לא יודעת מה זה FPS טוב בזמנו) והסינגל שלו היה מאוד רחוק מהכי טוב של זמנו.
3) PERFECT DARK וגם GOLDEN EYE היו שני משחקי סינגל מדהימים וגם משחקי המולטי הכי טובים על הקונסולות בזמנם.
4) אנריל 1 היה משחק סינגל חביב ומולטי פשוט מדהים. בעצם המולטי שלו היה כל כך מדהים שהרחיבו אותו עם עוד נשקים ושלבים וקראו לזה UT. ומי דבר על U2? אמרתי שU2 היה עוד נסיון כושל לעשות סינגל טוב רק בניגוד לבאנג'י אפיק פשוט וותרו על סינגל ממוצע ובאנג'י המשיכו לדבוק בו.
5) לא היילו 1 וגם לא היילו 2 הצליחו להגיע לשלב המיכלית של MGS2, אפילו לא קמצוץ. כן, האחד לינארי והשני קצת יותר פתוח אבל השלבים הצפופים והפנמיים של היילו 1 היו פשוט מכוערים במקום להיות מדהימים גרפית. היילו 1 לא הגיע לרמה של רוג סקוואדרון או MGS1 או מקס פיין, אפילו לא קרוב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Destiny - הת׳רד הרשמי למשחק הבא של באנג׳י

הודעהעל ידי swym » 09 יוני 2014, 08:29

DrKeo כתב:1) אני בטוח שזה היה מאוד פופולרי במסיבות קולג', לא סתם קוראים להיילו MY FIRST FPS. אחלה נקודת כניסה לעולם הגיימינג למי שלא מכיר FPS.
2) אתה אמרת המולטי הכי טוב של זמנו והסינגל הכי טוב של זמנו באחד. אז המולטי שלו היה אולי הכי טוב בזמנו על הקונסולה אבל לא על הPC (זאת גם הסיבה שהוא תפס בארה"ב חזק, מדינה שלא יודעת מה זה PC ולכן לא יודעת מה זה FPS טוב בזמנו) והסינגל שלו היה מאוד רחוק מהכי טוב של זמנו.
3) PERFECT DARK וגם GOLDEN EYE היו שני משחקי סינגל מדהימים וגם משחקי המולטי הכי טובים על הקונסולות בזמנם.
4) אנריל 1 היה משחק סינגל חביב ומולטי פשוט מדהים. בעצם המולטי שלו היה כל כך מדהים שהרחיבו אותו עם עוד נשקים ושלבים וקראו לזה UT. ומי דבר על U2? אמרתי שU2 היה עוד נסיון כושל לעשות סינגל טוב רק בניגוד לבאנג'י אפיק פשוט וותרו על סינגל ממוצע ובאנג'י המשיכו לדבוק בו.
5) לא היילו 1 וגם לא היילו 2 הצליחו להגיע לשלב המיכלית של MGS2, אפילו לא קמצוץ. כן, האחד לינארי והשני קצת יותר פתוח אבל השלבים הצפופים והפנמיים של היילו 1 היו פשוט מכוערים במקום להיות מדהימים גרפית. היילו 1 לא הגיע לרמה של רוג סקוואדרון או MGS1 או מקס פיין, אפילו לא קרוב.

1) לא. זה היה פופולארי במסיבות קולאג' גם אצל אנשים שגדלו על דום וקוויק. לא בדיוק My first FPS, וזה שארה"ב הובילה את עולם הקונסולות לא סותר את העובדה שזו גם המדינה שby far משחקי PC מכרו בה הכי הרבה.
2) לא אמרתי שהיילו היה "הכי טוב" בשני הצדדים. אמרתי שלא היה משחק אחר שעשה יותר טוב את שני הצדדים. וזה עדיין תקף אחרי כל הלא-דוגמאות שהבאת.
4) גולדנאיי בהחלט היה הדבר הטוב ביותר שיצא על הקונסולות ואולי גם בהשוואה לPC - אבל זה היה בעידן אחר של שלהי 96. פרפקט דארק... בהתחשב בותיקות של הN64 הוא בהחלט היה הישג, אבל כבר יצאו באותה השנה משחקים מרשימים יותר לקונסולות חדשות יותר, והיילו כבר בכלל השאיר לו אבק.
5) שלב המיכלית של MGS2, כמו כל שאר MGS2, נראה מזוויע ביחס להיילו. בעיקר בגלל מגבלות חומרה, אבל גם הארט לא היה שום דבר לכתוב עליו הביתה. RS גם נמצא טכנולוגית מאחורה (לא מרוחק כמו MGS2 אבל עדיין מאחור, ובצד הארט כמובן בלי האימפקט של עולם משחק חדש ומרשים כמו זה של היילו). מקס פיין יצא למחשב והיה מפלצתי גם בהשוואה למשחקי PC אז בטח שהוא נראה יותר טוב. אבל שוב - אתה עובר לדבר עם משחקים שלא קשורים לדיון בכלל.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים