זה מה שהבאת? לול, אני מכיר את המאמר הזה כבר מלפני יותר מחצי עשור, כשהם עוד הריצו את הקיקסטארטר עצמו. השאלה היא אם אתה בכלל קראת את מה שאתה מביא?
העלות הזו של 250,000 דולר זו לא עלות של הוספת דמות למשחק מכות, אלא עלות של "הרצת קמפיין מימון המונים שבסופו יהיה DLC שעבר סרטיפיקציה של יצרנית הקונסולה וכולל בתוכו דמות חדשה למשחק מכות".
אתה מבין שמתוך העלויות פה, מעל 10K הם תשלומים לקיקסטארטר ועוד 20K על פרסים עבור תמרוץ הקמפיין עצמו? אתה מבין שמדובר בתקופת הדור הקודם של הקונסולות, שבה מיקרוסופט גבתה ממך 10K דולרעל פאטצ' גם אם כל מה שהוא כולל זה תיקון של שם המשפחה של מישהו בקרדיטס (זה הסעיף של 1st party cert) וגם דורשת עוד סבב QA?
מתוך כל הברייקדאון הזה של ה250K, רק טיפה יותר 100K הם באמת מה שאפשר לקרוא לו "עלויות יצירת דמות". ופה צריך לזכור שskullgirls הוא משחק 2D מצוייר ביד, עם ההיטבוקסים הכי מוגזמים בתעשייה (בגלל זה 2K נמצאים בבסעיף משלהם) ואנימציות כל כך שונות בין דמות לדמות שאי אפשר להשמיש אותן שוב כמו ברוב המשחקים האחרים - בטח שמשחקי תלת. אה, וזה שזה משחק אינדי לא משנה את העובדה שהם אפילו מכניסים לשם איזה 20 דקות של דיאלוג מדובב לכל אחת מהדמויות).
הרי תקרא את הציטוט שאתה בעצמך קישרת אליו:
Without the additional expenses, Squigly’s development costs could have been lowered even further, down to $90,000, according to Bartholow, who came up with the budget for the character himself. The additional $60,000 comes from QA testing, submission, contributor payment processing fees, and manufacturing physical rewards—the last four items on the budget breakdown provided above.
אז מוסבר פה יפה איך מה-90K של העלות שהיה צריך בשביל הדמות בפועל, הגענו לקמפיין קיקסטארטר שרצה 250K בגלל כל הווג'ראס שמסביב (ובוא, כשמישהו מנהל קמפיין קיקסטארטר הוא לא בדיוק מכווץ עלויות אלא מנפח אותן בשביל שיהיה מרווח תמרון). אבל איכשהו, למרות שכל זה היה כתוב מול העיניים שלך, לא הגעת למספר שהם ציינו אלא הלכת בכיוון ההפוך לחלוטין וקפצת למליון דולר לדמות בלי שאין לך שום דבר שמגבה את מה שטענת בתוך הכתבה שצירפת.
בדיוק בגלל זה הבאתי לך מלכתחילה קישור לסרטון של קים סוויפט שבו היא מסבירה יותר לעומק את העלויות השונות שכרוכות בפיתוח דמות - זה שזלזלת בו ואז איכשהו הצלחת לספק קישור שמתכנס בדיוק לאותו רף של עלויות לדמות בודדת. שלוש תגובות של התרברבות בלי שום מקור. איפה בדיוק האוטוריטה להתפלגות מחירים של מליון דולר שחזרת והבטחת שתספק? יש לך בכלל שמץ של מושג מה אפשר לעשות במיליון דולר במונחי פיתוח, וכמה משאבים כל אחד מהתהליכים האלו צריך?
אל תביא לי "אינסיידרים" - אני לא צריך אינסיידרים כי אני נמצא בתוך התעשייה בעצמי. תביא לי דו"ח הוצאות שחתום עליו CFO או מצגת עלויות שהוצגה למנהל פיתוח עסקי, שכתוב עליה "צריך מליון דולר בשביל פיתוח של דמות חדשה במשחק מכות תודה" - וכזו שבתגובה לא גלגלו את המציג מכל המדרגות - ואז יהיה על מה לדבר.