רונן כתב:זה לא באמת הנושא. מבחינת העיקרון והמוטיבים, זה נכון, אך הנושא הוא אחר, לפחות הנושא שעליו אני מדבר: עיצוב השלבים הרבה יותר יצירתי ומחוכם.
אתה גם לא שיחקת במשחק, אך ראית קטעים ממנו אצלי, כשרוב הזמן אתה בכלל עסוק עם ה-DS שלך, כמו תמיד חחח
כעונש, בפעמים הבאות כשתהיה אצלי אני אכריח אותך לשחק DCKR, ואחריו גם אכריח אותך לשחק ב-DCK המקוריים (אגב, שיחקת בהם בכלל?). לדעתי, שכחת איך העיצוב שלהם, או איך העיצוב של האחרון (אם אפשר לשכוח משהו שבקושי ראית). בחיי שאני לא מדמיין דברים, ואני רוצה שתשחק בהם לידי כשתגיד לי שאין קפיצה גדולה ביצירתיות ובעיצוב השלבים. אני רוצה שתגיד לי שהשמש זורחת במערב.
שיחקתי בכולם. והאם אתה שיחקת ב-DCK ל-Wii? אם לא, יישם את הטיפ שלך אליי: אל תתווכח.
אתה ממשיך להתווכח על א' בשעה שמוסבר לך ב'. אתה מדבר על המוטיב הכללי, בשעה שאני מדבר אתך על רמת עיצוב השלבים, שהרבה יותר יצירתית ומבריקה.
צפיתי בסרטון ששמת פה, והוא הוכיח כמה שאינך מבין על מה מדברים אתך. רמת עיצוב השלבים נחותה בכמה רמות ממנו.
אני תוהה. אפילו לא שיחקת במשחק, על סמך מה טוען שיש בו פחות פוליש? אתה יכול להסביר את דבריך על-ידי דוגמאות?
יש לך את הכישרון לקחת משחק מעולה ולגרום לו להישמע גרוע. לפי הממוצעים, האיכות דומה לסדרה הישנה, והחדשים נהנים מהרבה יותר ביקורות. למעשה, אם האחרון היה ברמתם של הקודמים, בלי קשר לתקופה, הוא היה נופל חזק בביקורות, כי אני מקווה שלפחות ברור לך שמה שהיה נכון לפני 15 שנה, לא נכון כיום. הדרישות הרבה יותר גבוהות. ואתה עוד טוען שהאחרון נהנה מגרפיקה פחות טובה ופחות פוליש, הממוצע היה הרבה פחות נדיב אם היית יודע על מה אתה מדבר.
היי, האם אינך חושב שהמחיר ה"עושק" לא היה נלקח בחשבון בביקורות, אם לא היה מוצדק? המבקרים לעתים מתייחסים למחירו של משחק, משקללים אותו במערכת השיקולים שלהם, ואם היה מדובר במשהו חריג, היית רואה את זה מתבטא גם כאן (היו נשמעים סייגים כמו: "משחק טוב, אבל היינו ממליצים להמתין עד שהמחיר יוזל כדי לקנות").
הגדרתי. משחק עם מספיק תוכן, ריפליי טוב, שיהיה יצירתי ומפתיע. בוודאי אהיה שלם לשלם בעבורו 60 דולר, יותר מאשר קנייה של משחק בעל תקציב ורמת הפקה גבוהים שהתבררו להיות פחות טובים, ויש רבים כאלה. אתה באמת חושב ש-Origin, אחד המשחקים היותר טובים בדור הזה, לא ראוי לשלם עליו 60 דולר?
בוא אתה תגיד לי, יקירי, מהו משחק של 60 דולר. ל-Resident Evil 6, למשל, יש רמת הפקה ותקציב גבוה מאוד, האם הוא שווה 60 דולר בעיניך (ממוצע 69%)? ו-Fuse (ממוצע 63%)?
והאם Assassin's Creed 1 נמכר בפחות מחיר מאשר נמכרו הבאים אחריו שהיו הרבה יותר מוצלחים? אז למה אתה עושה מעצמך? אתה יודע שכך השוק עובד, והגורם כמעט היחיד שמתמחר משחק זה הצלחתו בשוק. לא השיגיון של נדב. המחיר כמעט תמיד מתחיל בגבוה, ויורד ככל שהביקוש יורד. כך זה עובד.
אתה גיימר שנים רבות, נדב, וזה מה שאתה מוציא ממשחקים? שיהיה תקציב גבוה מאחוריהם? כך אתה מחשב את ערכם? מי שמבין באמת במשחקים, אמור לחשוב בצורה קצת אחרת, אך נראה שאתה מעריך יותר טכנולוגיה מאשר משחקים, כי רק על-פיה אתה מתמחר.
חחח מה עובדה בזה? אתה מבין את המשמעות של "עובדה"? הרי זה לא קורה בפועל, ולא רק נינטנדו מאמצת את הגישה. גם Ubi עם ריימן. גם סוני עם LBP. משקיעים הרבה יותר במשחק תלת ממדי כאשר הפער במחיר לעומת משחק אינדי דו ממדי (אני בכוונה מציין אינדי), גם כשהוא נמוך כרצונך, הוא עדיין לא מקביל לפער בהשקעה בין שני סוגי המשחקים הללו.
הכל בהתאם להקשר. לימבו וברייד הם אכן משחקים קטנים (לא שיחקתי באחרים), ואורכם מבוסס יותר על עמידה במקום בשעה שאתה מנסה להבין כיצד להתקדם. גם ברמת התוכן הם דלים מאוד (אך המעט מבריק מאוד), אבל DCK ו-SMB, הם בפירוש לא כאלה. אתה לא נתקע בהם, והם הרבה יותר ארוכים, בעלי תוכן וריפליי. לא מבין את מהות ההשוואה.
באמת "ביזיון" לשלם 60 דולר על אחד המשחקים היותר טובים בדור הזה
האם עלות החומרים המרכיבים מוצר היא גורם בביקוש שלו? אם מוצר מבוקש, אזי גם הנכונות לשלם עליו יותר, תהיה גבוהה. נוסחת התמחור שלך לא נכונה.
אז מה אתה בעצם אומר? שרטרו מונה 6 אנשים בלבד, או שכל המאה שתו קפה רוב היום?
ואני מבקש שתציג את כל התמונה, ואל תסתיר את חלקה:
לכן ההשוואות שלך לא תופסת, כי יש הרבה נעלמים שאתה לא מביא בחשבון.
וגם לא התמודדת עם האפשרות (עוד נעלם) שרוב הזמן רטרו עסוקה הייתה בפיתוח מנוע חדש. הנה, אולי אפילו מדובר במנועים, ברבים. וככל הנראה גם עסוקים בלסייע למפתחות אחרות ליישם את המשחקים שלהם באמצעות המנועים.
כמובן שלא ברור האם זה נכון, אלא אני מביא זאת כדי להסביר לך שאתה לא יכול לקפוץ כי הרבה דברים יכולים לקרות מאחורי הקלעים שנעדרים מהמשוואה שלך. למרות שאולי היית רוצה, אתה לא משוטט במסדרונות החברה, ובין אם השמועה נכונה או לאו, היא הרבה יותר הגיונית מאשר הרעיון שמדובר בחברה של 6 אנשים או שרובם שותים קפה כל היום. נפלת בכך גם כשניתחת מדוע יצא לפוליפוני משחק כל-כך לא גמור.
תראה, לדוגמה, הצוות של מריו גלקסי הוא אותו צוות שפיתח את Donkey Kong Jungle Beat הדו ממדי.
ואני חוזר על זה: אתה לא נמצא במסדרונות החברה כדי להבין מדוע במשך הזמן הזה פיתחה רק את DCK. תפסיק להיות יומרן גדול. האם אתה טוען שהיא כל-כך התפוררה, עד שהפכה לצוות של 6 אנשים, מצוות של 100 אנשים שפיתח את מטרויד? נדב, זה באמת מה שאתה טוען?
אני זוכר שאלה היו יותר תקוות מאשר שמועה, אבל Whatever. זה לא האישו העיקרי בוויכוח הזה.
תזכורת:
האמנם העיצוב של השלבים ברמה דומה למה שנראה בסרטון שאתה הבאת? האומנם?
1) כן רונן, העיצוב של דינקי קונג החדש אפילו פחות מקורי מדונקי קונג לSNES כי בSNES הוא המציא כמעט 90% ממה שדונקי קונג לWII עושה. הנה, טעימה מדונקי קונג המקוריים שיש להם יצירתיות כמו אם לא יותר מדונקי קונג החדש (אגב לא הבנתי מה יצירתי בשלב שהבאת אבל ניחה, ממילא הגדרות של יצירתיות לא היו פה הצד החזק):
2) אכן שחקתי בדונקי קונג לWII, לא בכולו אבל ב-9 שלבים. ולא הבנת אותי נכון, אמרתי שדונקי קונג החדש הוא עם יותר פוליש (בכל זאת משחק שיצא 15 שנים מאוחר יותר ועבדו עליו פי 6 יותר אנשים), לא עם פחות.
3) אז אם זאת ההגדרה שלך למשחק ב60$ אז אני מבין שאתה מוכן להוציא 60$ על GEOMETRY WARS 2 נכון? המשחק הזה יספק לך בכיף 20 שעות של גיימפליי עם 6 מודים אדירים ו-CO OP ל4 שחקנים. שטויות, משחק של 60$ זה משחק גדול ואמיתי, לא פלטפורמר דו מימדי שכל חברה שלא קוראים לה נינטנדו הייתה מוכרת אותו ב15$. העצוב הוא שיובי למדו מנינטנדו ועשו את ריימן לג'נדס ב60$, לפחות המכירות שלו למדו אותם מאוד מהר ש20$ זה המחיר האמיתי שלו
4) כן, בזיון למכור אותו ב60$, לא משנה כמה טוב הוא. גם לימבו פשוט עוצר נשימה, כנ"ל על FTL והם עלו 15$. על לימבו עבדו 8 אנשים שזה 30% יותר מאשר ריימן ועל FTL טיפה פחות, בFTL שחקתי כבר 16 שעות והוא משחק פשוט מדהים אז הוא צריך לעלות 60$ נכון? לא, ממש לא. זה לא משנה כמה משחק טוב, משנה רמת ההפקה שלו וההשקעה שנכנסה אליו. אי אפשר למכור לך פג'ו במחיר של פרארי ולצפות שלא תשים לב, לא משנה כמה הפג'ו יפה ואיזה גימור עור שמו על ההגה.
5) אני ממש לא טוען שרטרו הפכה ל6 אנשים, אני טוען שהיו לה אנשים מבריקים בצד הטכני והאומנותי שהובילו אותה בגאון ויצרו משחקים מדהימים כמו פריים ואחרי שהם עזבו הם הגיעו למצב ש100 אנשים מצליחים לעשות ב3 שנים מה שצוות אינדי של 10 אנשים היה עושה בשנתיים. מה שאני אומר הוא שרטרו זה כבר לא רטרו שעשתה את מטרויד פריים, רטרו שעשו את מטרויד פריים נמצאת ברובה ב343 היום ובעוד כמה חברות אחרות כולל נוטי דוג
6) אם השמועה על רטרו והמנועים נכונה אז הם פשוט הפכו לחברת כלבו של נינטנדו שעושה להם עבודות טכניות במקום לעשות משחקי AAA גדולים. האמת שהדימוי של RARE רק נשמע מדויק יותר ויותר מרגע לרגע.