ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי DrKeo » 20 יוני 2013, 09:11

רונן כתב:זה לא באמת הנושא. מבחינת העיקרון והמוטיבים, זה נכון, אך הנושא הוא אחר, לפחות הנושא שעליו אני מדבר: עיצוב השלבים הרבה יותר יצירתי ומחוכם.

אתה גם לא שיחקת במשחק, אך ראית קטעים ממנו אצלי, כשרוב הזמן אתה בכלל עסוק עם ה-DS שלך, כמו תמיד חחח :)

כעונש, בפעמים הבאות כשתהיה אצלי אני אכריח אותך לשחק DCKR, ואחריו גם אכריח אותך לשחק ב-DCK המקוריים (אגב, שיחקת בהם בכלל?). לדעתי, שכחת איך העיצוב שלהם, או איך העיצוב של האחרון (אם אפשר לשכוח משהו שבקושי ראית). בחיי שאני לא מדמיין דברים, ואני רוצה שתשחק בהם לידי כשתגיד לי שאין קפיצה גדולה ביצירתיות ובעיצוב השלבים. אני רוצה שתגיד לי שהשמש זורחת במערב.


שיחקתי בכולם. והאם אתה שיחקת ב-DCK ל-Wii? אם לא, יישם את הטיפ שלך אליי: אל תתווכח.

אתה ממשיך להתווכח על א' בשעה שמוסבר לך ב'. אתה מדבר על המוטיב הכללי, בשעה שאני מדבר אתך על רמת עיצוב השלבים, שהרבה יותר יצירתית ומבריקה.

צפיתי בסרטון ששמת פה, והוא הוכיח כמה שאינך מבין על מה מדברים אתך. רמת עיצוב השלבים נחותה בכמה רמות ממנו.


אני תוהה. אפילו לא שיחקת במשחק, על סמך מה טוען שיש בו פחות פוליש? אתה יכול להסביר את דבריך על-ידי דוגמאות?

יש לך את הכישרון לקחת משחק מעולה ולגרום לו להישמע גרוע. לפי הממוצעים, האיכות דומה לסדרה הישנה, והחדשים נהנים מהרבה יותר ביקורות. למעשה, אם האחרון היה ברמתם של הקודמים, בלי קשר לתקופה, הוא היה נופל חזק בביקורות, כי אני מקווה שלפחות ברור לך שמה שהיה נכון לפני 15 שנה, לא נכון כיום. הדרישות הרבה יותר גבוהות. ואתה עוד טוען שהאחרון נהנה מגרפיקה פחות טובה ופחות פוליש, הממוצע היה הרבה פחות נדיב אם היית יודע על מה אתה מדבר.

היי, האם אינך חושב שהמחיר ה"עושק" לא היה נלקח בחשבון בביקורות, אם לא היה מוצדק? המבקרים לעתים מתייחסים למחירו של משחק, משקללים אותו במערכת השיקולים שלהם, ואם היה מדובר במשהו חריג, היית רואה את זה מתבטא גם כאן (היו נשמעים סייגים כמו: "משחק טוב, אבל היינו ממליצים להמתין עד שהמחיר יוזל כדי לקנות").


הגדרתי. משחק עם מספיק תוכן, ריפליי טוב, שיהיה יצירתי ומפתיע. בוודאי אהיה שלם לשלם בעבורו 60 דולר, יותר מאשר קנייה של משחק בעל תקציב ורמת הפקה גבוהים שהתבררו להיות פחות טובים, ויש רבים כאלה. אתה באמת חושב ש-Origin, אחד המשחקים היותר טובים בדור הזה, לא ראוי לשלם עליו 60 דולר?

בוא אתה תגיד לי, יקירי, מהו משחק של 60 דולר. ל-Resident Evil 6, למשל, יש רמת הפקה ותקציב גבוה מאוד, האם הוא שווה 60 דולר בעיניך (ממוצע 69%)? ו-Fuse (ממוצע 63%)?

והאם Assassin's Creed 1 נמכר בפחות מחיר מאשר נמכרו הבאים אחריו שהיו הרבה יותר מוצלחים? אז למה אתה עושה מעצמך? אתה יודע שכך השוק עובד, והגורם כמעט היחיד שמתמחר משחק זה הצלחתו בשוק. לא השיגיון של נדב. המחיר כמעט תמיד מתחיל בגבוה, ויורד ככל שהביקוש יורד. כך זה עובד.

אתה גיימר שנים רבות, נדב, וזה מה שאתה מוציא ממשחקים? שיהיה תקציב גבוה מאחוריהם? כך אתה מחשב את ערכם? מי שמבין באמת במשחקים, אמור לחשוב בצורה קצת אחרת, אך נראה שאתה מעריך יותר טכנולוגיה מאשר משחקים, כי רק על-פיה אתה מתמחר.


חחח מה עובדה בזה? אתה מבין את המשמעות של "עובדה"? הרי זה לא קורה בפועל, ולא רק נינטנדו מאמצת את הגישה. גם Ubi עם ריימן. גם סוני עם LBP. משקיעים הרבה יותר במשחק תלת ממדי כאשר הפער במחיר לעומת משחק אינדי דו ממדי (אני בכוונה מציין אינדי), גם כשהוא נמוך כרצונך, הוא עדיין לא מקביל לפער בהשקעה בין שני סוגי המשחקים הללו.


הכל בהתאם להקשר. לימבו וברייד הם אכן משחקים קטנים (לא שיחקתי באחרים), ואורכם מבוסס יותר על עמידה במקום בשעה שאתה מנסה להבין כיצד להתקדם. גם ברמת התוכן הם דלים מאוד (אך המעט מבריק מאוד), אבל DCK ו-SMB, הם בפירוש לא כאלה. אתה לא נתקע בהם, והם הרבה יותר ארוכים, בעלי תוכן וריפליי. לא מבין את מהות ההשוואה.


באמת "ביזיון" לשלם 60 דולר על אחד המשחקים היותר טובים בדור הזה :)

האם עלות החומרים המרכיבים מוצר היא גורם בביקוש שלו? אם מוצר מבוקש, אזי גם הנכונות לשלם עליו יותר, תהיה גבוהה. נוסחת התמחור שלך לא נכונה.


אז מה אתה בעצם אומר? שרטרו מונה 6 אנשים בלבד, או שכל המאה שתו קפה רוב היום?

ואני מבקש שתציג את כל התמונה, ואל תסתיר את חלקה:


לכן ההשוואות שלך לא תופסת, כי יש הרבה נעלמים שאתה לא מביא בחשבון.

וגם לא התמודדת עם האפשרות (עוד נעלם) שרוב הזמן רטרו עסוקה הייתה בפיתוח מנוע חדש. הנה, אולי אפילו מדובר במנועים, ברבים. וככל הנראה גם עסוקים בלסייע למפתחות אחרות ליישם את המשחקים שלהם באמצעות המנועים.

כמובן שלא ברור האם זה נכון, אלא אני מביא זאת כדי להסביר לך שאתה לא יכול לקפוץ כי הרבה דברים יכולים לקרות מאחורי הקלעים שנעדרים מהמשוואה שלך. למרות שאולי היית רוצה, אתה לא משוטט במסדרונות החברה, ובין אם השמועה נכונה או לאו, היא הרבה יותר הגיונית מאשר הרעיון שמדובר בחברה של 6 אנשים או שרובם שותים קפה כל היום. נפלת בכך גם כשניתחת מדוע יצא לפוליפוני משחק כל-כך לא גמור.


תראה, לדוגמה, הצוות של מריו גלקסי הוא אותו צוות שפיתח את Donkey Kong Jungle Beat הדו ממדי.

ואני חוזר על זה: אתה לא נמצא במסדרונות החברה כדי להבין מדוע במשך הזמן הזה פיתחה רק את DCK. תפסיק להיות יומרן גדול. האם אתה טוען שהיא כל-כך התפוררה, עד שהפכה לצוות של 6 אנשים, מצוות של 100 אנשים שפיתח את מטרויד? נדב, זה באמת מה שאתה טוען?


אני זוכר שאלה היו יותר תקוות מאשר שמועה, אבל Whatever. זה לא האישו העיקרי בוויכוח הזה.

תזכורת:



האמנם העיצוב של השלבים ברמה דומה למה שנראה בסרטון שאתה הבאת? האומנם?

1) כן רונן, העיצוב של דינקי קונג החדש אפילו פחות מקורי מדונקי קונג לSNES כי בSNES הוא המציא כמעט 90% ממה שדונקי קונג לWII עושה. הנה, טעימה מדונקי קונג המקוריים שיש להם יצירתיות כמו אם לא יותר מדונקי קונג החדש (אגב לא הבנתי מה יצירתי בשלב שהבאת אבל ניחה, ממילא הגדרות של יצירתיות לא היו פה הצד החזק):

2) אכן שחקתי בדונקי קונג לWII, לא בכולו אבל ב-9 שלבים. ולא הבנת אותי נכון, אמרתי שדונקי קונג החדש הוא עם יותר פוליש (בכל זאת משחק שיצא 15 שנים מאוחר יותר ועבדו עליו פי 6 יותר אנשים), לא עם פחות.
3) אז אם זאת ההגדרה שלך למשחק ב60$ אז אני מבין שאתה מוכן להוציא 60$ על GEOMETRY WARS 2 נכון? המשחק הזה יספק לך בכיף 20 שעות של גיימפליי עם 6 מודים אדירים ו-CO OP ל4 שחקנים. שטויות, משחק של 60$ זה משחק גדול ואמיתי, לא פלטפורמר דו מימדי שכל חברה שלא קוראים לה נינטנדו הייתה מוכרת אותו ב15$. העצוב הוא שיובי למדו מנינטנדו ועשו את ריימן לג'נדס ב60$, לפחות המכירות שלו למדו אותם מאוד מהר ש20$ זה המחיר האמיתי שלו
4) כן, בזיון למכור אותו ב60$, לא משנה כמה טוב הוא. גם לימבו פשוט עוצר נשימה, כנ"ל על FTL והם עלו 15$. על לימבו עבדו 8 אנשים שזה 30% יותר מאשר ריימן ועל FTL טיפה פחות, בFTL שחקתי כבר 16 שעות והוא משחק פשוט מדהים אז הוא צריך לעלות 60$ נכון? לא, ממש לא. זה לא משנה כמה משחק טוב, משנה רמת ההפקה שלו וההשקעה שנכנסה אליו. אי אפשר למכור לך פג'ו במחיר של פרארי ולצפות שלא תשים לב, לא משנה כמה הפג'ו יפה ואיזה גימור עור שמו על ההגה.
5) אני ממש לא טוען שרטרו הפכה ל6 אנשים, אני טוען שהיו לה אנשים מבריקים בצד הטכני והאומנותי שהובילו אותה בגאון ויצרו משחקים מדהימים כמו פריים ואחרי שהם עזבו הם הגיעו למצב ש100 אנשים מצליחים לעשות ב3 שנים מה שצוות אינדי של 10 אנשים היה עושה בשנתיים. מה שאני אומר הוא שרטרו זה כבר לא רטרו שעשתה את מטרויד פריים, רטרו שעשו את מטרויד פריים נמצאת ברובה ב343 היום ובעוד כמה חברות אחרות כולל נוטי דוג
6) אם השמועה על רטרו והמנועים נכונה אז הם פשוט הפכו לחברת כלבו של נינטנדו שעושה להם עבודות טכניות במקום לעשות משחקי AAA גדולים. האמת שהדימוי של RARE רק נשמע מדויק יותר ויותר מרגע לרגע.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי erezronen » 20 יוני 2013, 10:24

DrKeo כתב:


רק נדייק קצת - נינטנדו תמיד עבדה בניצול של האולפנים שלה לאלף ואחת דברים שכוללים גם משחקי AAA, גם משחקים קטנים יותר, גם מנועי משחק, גם עזרה לצוותים אחרים וכו'. הדוגמה הבולטת ביותר הם Intelligent systems - שבאופן ראסמי עדיין נחשבים לאולפן טכני שמייצר בעיקר מנועים אבל "על הדרך" הוציא בשלוש שנים האחרונות את משחק ה-3DS הכי טוב עד עתה (Fire Emblem), שני משחקי eshop מצויינים (פושמו וקראשמו) וככל הנראה גם עובדים היום על איזה Advance Wars חדש.

קיצר - זו לא הזנייה של Retro - זו פשוט הדרך (העקומה קצת יש לציין) בה נינטנדו עובדת בשנים האחרונות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי DrKeo » 20 יוני 2013, 10:32

erezronen כתב:
רק נדייק קצת - נינטנדו תמיד עבדה בניצול של האולפנים שלה לאלף ואחת דברים שכוללים גם משחקי AAA, גם משחקים קטנים יותר, גם מנועי משחק, גם עזרה לצוותים אחרים וכו'. הדוגמה הבולטת ביותר הם Intelligent systems - שבאופן ראסמי עדיין נחשבים לאולפן טכני שמייצר בעיקר מנועים אבל "על הדרך" הוציא בשלוש שנים האחרונות את משחק ה-3DS הכי טוב עד עתה (Fire Emblem), שני משחקי eshop מצויינים (פושמו וקראשמו) וככל הנראה גם עובדים היום על איזה Advance Wars חדש.

קיצר - זו לא הזנייה של Retro - זו פשוט הדרך (העקומה קצת יש לציין) בה נינטנדו עובדת בשנים האחרונות.

זה םשוטיותר כואב כשזה בא מהצוות הכי אכותי שלה. רק תאר לעצמך את התגובה לסוני אם היא הייתה נותנת לנוטי דוג לפתח משחקי ארקייד ועזרה טכנית לאולפנים אחרים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 20 יוני 2013, 08:23

הבעיה הגדולה היום של נינטנדו ביצור מישחקים ,זה יצור ל2 פלטפורמות שונות ,ומישחקים שרוב הזמן שונים
תוסיפו על זה גם מישחקי קזואל ל2 הפלטפורמות ,ותבינו את הבעיה

כל פלטפורמה מקבלת בערך רבע מהמשבים של הצוותים ,למשחקי קור
זה היה הרבה פחות בעיתי עם נינטנדו היתה מאפשרת לשחק מישחקי 3DS על הWIIU ,דרך החנות הווירטואלית

סוני הולכת לעשות דבר אפוך בPS4 ולדעתי זה טימטום ,כי מזניחים את הויטה ,אבל נותנים אפשרות לשחק בויטה מישחקי PS4 בסטרימינג
הבעיה שצריך להיות מספיק קרוב שזה יפעל בצורה טובה

בנינטנדו לאומת זאת לאחרונה הפציצו ב3DS ,אבל הזניחו את הWIIU ,וגם היו פרויקטים שיתעקבו המון זמן כמו פיקמינג 3

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי erezronen » 20 יוני 2013, 11:10

DrKeo כתב:זה םשוטיותר כואב כשזה בא מהצוות הכי אכותי שלה. רק תאר לעצמך את התגובה לסוני אם היא הייתה נותנת לנוטי דוג לפתח משחקי ארקייד ועזרה טכנית לאולפנים אחרים.


יאפ, זה מבאס טילים. אבל זה גם מבאס טילים שאינטליגנט סיסטם עובדים על כל משחק המון שנים כי הם צריכים בין לבין לעשות חלטורות ושיפורי מנועים. אני רוצה את ה-Advance Wars 3D שלי עכשיו! היום! כרגע! תביאו!

נראה שנינטנדו רוצה להשתפר, אם לשפוט לפי השינוי המבני הדי עמוק שהחברה עברה לפני כמה חודשים (הפרדה מובנית בין מחלקות חומרה ותוכנה, חלוקה טובה יותר של צוותי פיתוח לפרוייקטים מסוגים שונים), אבל גם ככה עד שנראה את ההשפעה בפועל של השינוי הזה יעברו עוד כמה שנים.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Kazz » 20 יוני 2013, 11:29

לאחר השינוי במדינות של מיקרוסופט, ווי יו היא קונסולות 'הדור הבא' היחידה עם region-locking. הצטרפו למחאה החדשה: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=585936

:D

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swym » 20 יוני 2013, 13:48

DrKeo כתב:אז אם זאת ההגדרה שלך למשחק ב60$ אז אני מבין שאתה מוכן להוציא 60$ על GEOMETRY WARS 2 נכון? המשחק הזה יספק לך בכיף 20 שעות של גיימפליי עם 6 מודים אדירים ו-CO OP ל4 שחקנים.

מצחיק שאתה מזכיר את GW משתי סיבות:
1) אתה מפספס את ההיגיון העקום של תמחור המשחקים אצל נינטנדו: Geometry Wars הוא למעשה משחק שיצא לWii כמשחק ריטייל במחיר מלא (ועוד אחרי גרסת הXBLA המקורית).
2) ויותר מצחיק מזה, Geometry Wars הוא בדיוק כמו במקרה של רטרו שאתה מעלה עכשיו: משחק ארקייד קטן ש-Bizzare Creations הוציאו בין משחקי PGR. :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי DrKeo » 20 יוני 2013, 14:57

swym כתב:מצחיק שאתה מזכיר את GW משתי סיבות:
1) אתה מפספס את ההיגיון העקום של תמחור המשחקים אצל נינטנדו: Geometry Wars הוא למעשה משחק שיצא לWii כמשחק ריטייל במחיר מלא (ועוד אחרי גרסת הXBLA המקורית).
2) ויותר מצחיק מזה, Geometry Wars הוא בדיוק כמו במקרה של רטרו שאתה מעלה עכשיו: משחק ארקייד קטן ש-Bizzare Creations הוציאו בין משחקי PGR. :)

מה שבאמת מצחיק הוא שג׳אומטרי וורס בכלל התחיל כמוד בונוס בpgr2 שלקח לכמה חברי צוות יומיים לעשות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 20 יוני 2013, 14:59

DrKeo כתב:מה שבאמת מצחיק הוא שג׳אומטרי וורס בכלל התחיל כמוד בונוס בpgr2 שלקח לכמה חברי צוות יומיים לעשות.


אבל תראה את רמת הליטוש והיצרתיות...
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 20 יוני 2013, 15:27

Kazz כתב:לאחר השינוי במדינות של מיקרוסופט, ווי יו היא קונסולות 'הדור הבא' היחידה עם region-locking. הצטרפו למחאה החדשה: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=585936

:D



נינטנדו שמרנית מאוד ,לא חושב שהם ישנו בשלב הזה את הנעילת אזורים
זה גם קשור להסכמי הפצה שלהם עם ספקים במדינות שונות

אולי בדור הבא זה ישפיע ,לא כרגע

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי רונן » 22 יוני 2013, 10:11

swym כתב:לימבו וברייד הם משחקי פאזל, וההשוואה למשחקי פלטפורמה לא רלוונטית במקרה שלהם. משחקי פאזלים הם יותר סטטיים אבל הם מציעים לך משהו שאין לך במשחקי פלטפורמה: אתגר מחשבתי. ובמקרה של שני המשחקים האלו מוצע לך עוד ערך מוסף בדמות נרטיב מוצלח שפתוח לפרשנות, בזמן שהנרטיב של דונקי קונג מסתכם ב"גנבו לדונקי קונג את הבננות".

מה הקשר לנרטיב. גם במריו גלקסי אין נרטיב, אז? הוא לא שווה את ה-60 דולר? אתה בכלל קראת מה אני אומר? אני אומר שיש הרבה יותר תוכן וריפליי במשחקים כדוגמת דונקי-קונג.

כשברייד או לימבו ישוחררו כריטלייר במחיר מלא, מבטיח לך שגם המבקרים ישאלו שאלות. אני באמת צריך להסביר את זה? בתור אלה שחשבו שמייקרוסופט תחלק לכם עשרות משחקים במתנה, אני כלל לא מופתע מכם.

להשוות משחקי פאזלים למשחקי פלטפורמה ולספור כמה שעות נותן לך כל משחק זה מגוחך כמו...

יותר מגוחך מאשר לא להבין מה אני אומר? אמרתי שלא ניתן להציב אותם באותה שורה, אלא זה נדב ביצע את ההשוואה (אבל לבקר אותו זה פחות מעניין אותך מאשר לבלבל לי את המוח), והסברתי מדוע על אחד אהיה מוכן לשלם את ה-60 דולר, ועל האחר לא. מתקשה בהבנה?

DrKeo כתב:1) כן רונן, העיצוב של דינקי קונג החדש אפילו פחות מקורי מדונקי קונג לSNES כי בSNES הוא המציא כמעט 90% ממה שדונקי קונג לWII עושה. הנה, טעימה מדונקי קונג המקוריים שיש להם יצירתיות כמו אם לא יותר מדונקי קונג החדש (אגב לא הבנתי מה יצירתי בשלב שהבאת אבל ניחה, ממילא הגדרות של יצירתיות לא היו פה הצד החזק)...

העיצוב של הישנים לא משתווה לעיצוב של האחרון. צפיתי בסרטון שהבאת וכמי ששיחק באחרון, זה באמת משמים. ואתה כנראה לא רוצה להודות שהסרטון שהבאתי מראה עיצוב שלבים יותר יצירתי.

And now we have Donkey Kong Country Returns, a game I can easily say is the best Donkey Kong game ever released.

Destructoid


...As unique and remarkably creative as the levels are


Levels start getting more creative that expand on the basics laid out in the beginning...

IGN

"אגב, לא הבנתי מה יצירתי בשלב שהבאת..."

התשובות שאני מקבל ממך די אוטומטיות, נטולות מחשבה וביקורת עצמית.

ולפי ממוצע 88% של יתר הביקורות (55 ביקורות), אתה יכול להבין כבר שאינני מדמיין לגבי איכותו של המוצר, וכן, על איכות משלמים. לא על-פי הסטנדרטים של נדב יתמחרו מוצרים.

3) אז אם זאת ההגדרה שלך למשחק ב60$ אז אני מבין שאתה מוכן להוציא 60$ על GEOMETRY WARS 2 נכון? המשחק הזה יספק לך בכיף 20 שעות של גיימפליי עם 6 מודים אדירים ו-CO OP ל4 שחקנים. שטויות, משחק של 60$ זה משחק גדול ואמיתי, לא פלטפורמר דו מימדי שכל חברה שלא קוראים לה נינטנדו הייתה מוכרת אותו ב15$. העצוב הוא שיובי למדו מנינטנדו ועשו את ריימן לג'נדס ב60$, לפחות המכירות שלו למדו אותם מאוד מהר ש20$ זה המחיר האמיתי שלו

ואחר-כך לגיא נדמה שאני מבצע השוואות בין סוגי משחקים שונים בתכלית. הגיע הזמן, גיא, שתדע לכוון ביקורות גם נכון.

ולך, נדב: שני משחקים שונים בתכלית. אחד פלטפורמה, מלא תוכן, והשני הוא ארקיידי מבוסס חלליות. די לבצע השוואות לא רלוונטיות כדי כאילו לחזק את הטיעון שלך.

כן, בזיון למכור אותו ב60$, לא משנה כמה טוב הוא. גם לימבו פשוט עוצר נשימה, כנ"ל על FTL והם עלו 15$. על לימבו עבדו 8 אנשים שזה 30% יותר מאשר ריימן ועל FTL טיפה פחות, בFTL שחקתי כבר 16 שעות והוא משחק פשוט מדהים אז הוא צריך לעלות 60$ נכון? לא, ממש לא. זה לא משנה כמה משחק טוב, משנה רמת ההפקה שלו וההשקעה שנכנסה אליו. אי אפשר למכור לך פג'ו במחיר של פרארי ולצפות שלא תשים לב, לא משנה כמה הפג'ו יפה ואיזה גימור עור שמו על ההגה.

1. כבר הסברתי מדוע אין מה להשוות בין המשחקים הקטנים הללו למשחקים כדוגמת דונקי קונג וריימן.
2. הסברתי לך ששיטת התמחור שלך אינה עובדת בעולם האמתי. אל תהיה כפוי טובה. אם משחק הוא טוב, תשלם עליו בהתאם, כי על איכות משלמים, וטכנולוגיה או Scop רחב אינם ערובה לאיכות. כבר הבאתי לך את דוגמת RE6, אססיסנג קריד וופיוז שהתעלמת מהם באלגנטיות.
3. הסברת לי שעל ריימן עבדו 4-5 אנשים, אך בדיוק סיימתי אותו, ועבר מסך קרדיט אינסופי של עשרות אם לא מאות אנשים שעבדו עליו. אולי אתה התכוונת רק למעצבים. גם בבדיקה בוויקי כתוב שעבדו עליו 4-5 אנשים כאשר הוכרז. ז"א, זה נכון רק לזמן ההכרזה. אתה יודע שעל פיקמין ל-WiiU עבדו גם 2-3 אנשים בתחילת הפיתוח שלו? מזמן למדתי שאי אפשר לסמוך על שום דבר שאתם מדברים.

אז כשאני רואה מסך ענק של קרדיטים, כיצד זה מתחבר לדבריך שמשחק כזה לא דורש תשתית עצומה של אנשים מאחוריו?

מעבר לכך, אני מבקש שתסביר לי גם את הנתונים הבאים:

תראה את הצוות של DCK
10 מעצבים
18 אנשי ארט
8 אנימטורים
5 אנשי סאונד
15 מהנדסים

תראה את הצוות של MP
8 מעצבים
15 אנשי ארט
3 אנימטורים
5 אנשי סאונד
14 מהנדסים

אז מה פשר ה"4 אנשים בלבד פיתחו את ריימן אוריגינס"? אתה הרי יודע שזה טיעון טועה ומטעה, ויש לי תחושה שאתה יודע את זה.

וכפי שגם אמרתי, אך אתה ממשיך להתעלם, גם אותו צוות שפיתח את גלקסי פיתח את DK Jungle Beat.

אני ממש לא טוען שרטרו הפכה ל6 אנשים, אני טוען שהיו לה אנשים מבריקים בצד הטכני והאומנותי שהובילו אותה בגאון ויצרו משחקים מדהימים כמו פריים ואחרי שהם עזבו הם הגיעו למצב ש100 אנשים מצליחים לעשות ב3 שנים מה שצוות אינדי של 10 אנשים היה עושה בשנתיים. מה שאני אומר הוא שרטרו זה כבר לא רטרו שעשתה את מטרויד פריים, רטרו שעשו את מטרויד פריים נמצאת ברובה ב343 היום ובעוד כמה חברות אחרות כולל נוטי דוג

קשקוש, אתה לא באמת יודע מה קורה בחברה, כפי שלא ידעת מה באמת אומרת מערכת השיתוף של ה-One, ורטרו היא גם קלטה מוכשרים חדשים. יש לך יכולת הסקת מסקנות "מופלאה". "100 אנשים מצליחים לעשות משחק שצוות אינדי של 10 אנשים מצליח לעשות בשנתיים"? תגיד, אתה גם עוצר להקשיב לעצמך לפעמים? כבר הוסבר לך את ההבדל העצום בין משחקי אינדי למשחקים כדוגמת ריימן ודונקי קונג. תשאל גם את גיא שבטעות הטיף לי במקום לך. הוא יסביר לך את ההבדלים.

אם השמועה על רטרו והמנועים נכונה אז הם פשוט הפכו לחברת כלבו של נינטנדו שעושה להם עבודות טכניות במקום לעשות משחקי AAA גדולים. האמת שהדימוי של RARE רק נשמע מדויק יותר ויותר מרגע לרגע.

עוד מסקנה מופרכת. רטרו פיתחה ולו פעם אחת משחק מסיבה, כפי שרייר עוסקת בכך? ורייר בכלל מפתחת מנועים? וגם אם רטרו מפתחת מנועים, האם זה מנע ממנה לשחרר משחק איכותי שנהנה מהערכה וממוצע של 87%? מתי קיבלנו לאחרונה משחק כזה מרייר? אז למה אתה מדבר שטויות, נדב? לפעמים אני מרגיש שמתווכחים אתי סתם בשביל הוויכוח. בשביל התענוג.

וכפי שארז הסביר לך, וגם אני רמזתי לך לפני כן: מי אמר שזה מה שכל החברה עושה? אולי היא עסוקה בפרויקטים נוספים? זה מה שאני מסביר לך, שאתה לא באמת יודע מה קורה בחברה, ואתה יכול לבקר את הפיזור הזה, אבל זה בטח לא אומר כי היא "מתפוררת" ואיבדה מאיכותה, כי לפי הממוצע של האחרון, זו פשוט הצהרה שלא עומדת במבחן המציאות.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי DrKeo » 23 יוני 2013, 01:27

רונן כתב:מה הקשר לנרטיב. גם במריו גלקסי אין נרטיב, אז? הוא לא שווה את ה-60 דולר? אתה בכלל קראת מה אני אומר? אני אומר שיש הרבה יותר תוכן וריפליי במשחקים כדוגמת דונקי-קונג.

כשברייד או לימבו ישוחררו כריטלייר במחיר מלא, מבטיח לך שגם המבקרים ישאלו שאלות. אני באמת צריך להסביר את זה? בתור אלה שחשבו שמייקרוסופט תחלק לכם עשרות משחקים במתנה, אני כלל לא מופתע מכם.


יותר מגוחך מאשר לא להבין מה אני אומר? אמרתי שלא ניתן להציב אותם באותה שורה, אלא זה נדב ביצע את ההשוואה (אבל לבקר אותו זה פחות מעניין אותך מאשר לבלבל לי את המוח), והסברתי מדוע על אחד אהיה מוכן לשלם את ה-60 דולר, ועל האחר לא. מתקשה בהבנה?


העיצוב של הישנים לא משתווה לעיצוב של האחרון. צפיתי בסרטון שהבאת וכמי ששיחק באחרון, זה באמת משמים. ואתה כנראה לא רוצה להודות שהסרטון שהבאתי מראה עיצוב שלבים יותר יצירתי.






"אגב, לא הבנתי מה יצירתי בשלב שהבאת..."

התשובות שאני מקבל ממך די אוטומטיות, נטולות מחשבה וביקורת עצמית.

ולפי ממוצע 88% של יתר הביקורות (55 ביקורות), אתה יכול להבין כבר שאינני מדמיין לגבי איכותו של המוצר, וכן, על איכות משלמים. לא על-פי הסטנדרטים של נדב יתמחרו מוצרים.


ואחר-כך לגיא נדמה שאני מבצע השוואות בין סוגי משחקים שונים בתכלית. הגיע הזמן, גיא, שתדע לכוון ביקורות גם נכון.

ולך, נדב: שני משחקים שונים בתכלית. אחד פלטפורמה, מלא תוכן, והשני הוא ארקיידי מבוסס חלליות. די לבצע השוואות לא רלוונטיות כדי כאילו לחזק את הטיעון שלך.


1. כבר הסברתי מדוע אין מה להשוות בין המשחקים הקטנים הללו למשחקים כדוגמת דונקי קונג וריימן.
2. הסברתי לך ששיטת התמחור שלך אינה עובדת בעולם האמתי. אל תהיה כפוי טובה. אם משחק הוא טוב, תשלם עליו בהתאם, כי על איכות משלמים, וטכנולוגיה או Scop רחב אינם ערובה לאיכות. כבר הבאתי לך את דוגמת RE6, אססיסנג קריד וופיוז שהתעלמת מהם באלגנטיות.
3. הסברת לי שעל ריימן עבדו 4-5 אנשים, אך בדיוק סיימתי אותו, ועבר מסך קרדיט אינסופי של עשרות אם לא מאות אנשים שעבדו עליו. אולי אתה התכוונת רק למעצבים. גם בבדיקה בוויקי כתוב שעבדו עליו 4-5 אנשים כאשר הוכרז. ז"א, זה נכון רק לזמן ההכרזה. אתה יודע שעל פיקמין ל-WiiU עבדו גם 2-3 אנשים בתחילת הפיתוח שלו? מזמן למדתי שאי אפשר לסמוך על שום דבר שאתם מדברים.

אז כשאני רואה מסך ענק של קרדיטים, כיצד זה מתחבר לדבריך שמשחק כזה לא דורש תשתית עצומה של אנשים מאחוריו?

מעבר לכך, אני מבקש שתסביר לי גם את הנתונים הבאים:

תראה את הצוות של DCK
10 מעצבים
18 אנשי ארט
8 אנימטורים
5 אנשי סאונד
15 מהנדסים

תראה את הצוות של MP
8 מעצבים
15 אנשי ארט
3 אנימטורים
5 אנשי סאונד
14 מהנדסים

אז מה פשר ה"4 אנשים בלבד פיתחו את ריימן אוריגינס"? אתה הרי יודע שזה טיעון טועה ומטעה, ויש לי תחושה שאתה יודע את זה.

וכפי שגם אמרתי, אך אתה ממשיך להתעלם, גם אותו צוות שפיתח את גלקסי פיתח את DK Jungle Beat.


קשקוש, אתה לא באמת יודע מה קורה בחברה, כפי שלא ידעת מה באמת אומרת מערכת השיתוף של ה-One, ורטרו היא גם קלטה מוכשרים חדשים. יש לך יכולת הסקת מסקנות "מופלאה". "100 אנשים מצליחים לעשות משחק שצוות אינדי של 10 אנשים מצליח לעשות בשנתיים"? תגיד, אתה גם עוצר להקשיב לעצמך לפעמים? כבר הוסבר לך את ההבדל העצום בין משחקי אינדי למשחקים כדוגמת ריימן ודונקי קונג. תשאל גם את גיא שבטעות הטיף לי במקום לך. הוא יסביר לך את ההבדלים.


עוד מסקנה מופרכת. רטרו פיתחה ולו פעם אחת משחק מסיבה, כפי שרייר עוסקת בכך? ורייר בכלל מפתחת מנועים? וגם אם רטרו מפתחת מנועים, האם זה מנע ממנה לשחרר משחק איכותי שנהנה מהערכה וממוצע של 87%? מתי קיבלנו לאחרונה משחק כזה מרייר? אז למה אתה מדבר שטויות, נדב? לפעמים אני מרגיש שמתווכחים אתי סתם בשביל הוויכוח. בשביל התענוג.

וכפי שארז הסביר לך, וגם אני רמזתי לך לפני כן: מי אמר שזה מה שכל החברה עושה? אולי היא עסוקה בפרויקטים נוספים? זה מה שאני מסביר לך, שאתה לא באמת יודע מה קורה בחברה, ואתה יכול לבקר את הפיזור הזה, אבל זה בטח לא אומר כי היא "מתפוררת" ואיבדה מאיכותה, כי לפי הממוצע של האחרון, זו פשוט הצהרה שלא עומדת במבחן המציאות.

1) באמת, כלומר מה יצירתי בשלב שהבאת? יכול להיות שדונקי קונג המשחק הכי יצירתי בהסטוריה אבל מה יצירתי בשלב שהבאת? מה לא ראית באף משחק לפני זה שראית כאן? בדונקי קונג קאנטרי המקוריים כמעט כלום לא ראיתי במשחקים קודם כי הם פשוט המציאו את זה, דונקי קונג החדש לוקח את הכלים היצירתיים שRARE עשו בשנות ה90 ועשו מהם משחק איכותי מלא בפוליש ופלטפורמה נהדרת ובאמת יכול להיות שזה הדונקי קונג הכי טוב אי פעם אבל להתחשב בזה שהמשחק יצא 20 שנה אחרי הקודמים כנראה שאם הוא לא היה זה היה קצת בזיון.
2) נורא קל להשוות בין המשחקים הקטנים האלה לבין דונקי קונג כי הם כולם משחקים שיכלו מאוד בקלות לצאת לSNES וכשאתה חיי ב2013 לא לוקחים על משחקים שיכלו לצאת לSNES מחיר מלא של 60$.
3) ריימן התחיל פיתוח עם 5 אנשים, בקרדיט שלו תראה שלכל אורך פיתוחו עבדו עליו מישל ארכל האגדי, שני מפיקים, קורדינטור צוות, שישה תכנתים, מעצב, גרפיקאי, מנהל הפקה ומנהל סטודיו, סך הכל 13 אנשים שמתוכם 6 אנשי ניהול ואתה אפילו לא יודע אם כולם עבדו עליו יחד או שאנשים נכנסו ויצאו עם הפיתוח. אבל יאללה, לך על כל ה13 האלה ורוץ עם זה. הצוות של לימבו הוא 8 אנשים, הצוות של ריימן הוא 13 והצוות של FEZ הוא 4 אנשים (שלושה ראשוניים ואז אחד עזב ואחד הצטרף) והצוות של SMB הוא 2 אנשים. אז SMB זה משחק באותו אורך ואותה כמות תוכן כמו דונקי קונג, שניהם משחקי פלטפורמה רק שאחד עולה 10$ (או לפחות כשהוא הגיע למחשב, אולי על ה360 הוא היה 15$ בשיגור) ואם היית אומר לי שאת דונקי קונג פתחו 10 אנשים הייתי לגמרי מאמין לך. בסופו של דבר אין סיבה למה ריימן, דונקי קונג, SMB, ברייד, לימבו או ביוניק קומדו לא יעלו 15$, ממש אין סיבה. אפיילו אם אתה רוצה להשאיר את דונקי ממש בקטגוריה שלו, אין סיבה למה ביוניק קומנדו, SMB יעלו 15$ ושדונקי קונג יעלה 60$ חוץ מאשר החמדנות הרגילה של נינטנדו עם המוצרים שלהם.
4) אם אנשים מוכנים לקנות את המשחקים האלה במחירים האלה שיהיה להם לבריאות, לגמרי לבריאות. כלומר זאת כלכלה חופשית וקפיטליסטית ואם היה אפשר למכור את דונקי קונג ב200$ ברור שנינטנדו הייתה עושה את זה ויופי להם. העניין הוא שלא דברנו על זה ולא מכאן הגענו לשיחה, דברנו על זה שדונקי קונג זאת חתיכת אכזבה מRETRO כי כולנו חשבנו שהם עברו בחזרה למשחקי AAA ברמה גבוהה במקום משחק ארקייד. הרי גם אתה בעצמך היית מאוכזב לשמוע שהם עובדים על עוד דונקי קונג ולא משחק AAA גדול אז מה הויכוח פה בכלל?

בנושא RARE, מיקרוסופט הסיתה את הפיתוח שלהם גם למערכת הפעלה (למשל הם אלה שעשו את האווטרים של מיקרוסופט) והתחילה לפורר את החברה הזאת מבפנים לאט לאט וכל עוד אני לא רואה משחק AAA גדול שיוצא מרטרו, מה שכנראה לא יקרה ב4-5 שנים הקרובות, אני לא באמת מאמין בחברה הזאת יותר מדי כחברה שעדין מסוגלת לעשות "מטרויד פריים".
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swym » 23 יוני 2013, 13:00

רונן כתב:מה הקשר לנרטיב. גם במריו גלקסי אין נרטיב, אז? הוא לא שווה את ה-60 דולר? אתה בכלל קראת מה אני אומר? אני אומר שיש הרבה יותר תוכן וריפליי במשחקים כדוגמת דונקי-קונג.
כשברייד או לימבו ישוחררו כריטלייר במחיר מלא, מבטיח לך שגם המבקרים ישאלו שאלות.

מה זאת אומרת מה הקשר לנרטיב? נרטיב מוסיף המון ערך למשחק שלך. יש משחקים שמסוגלים לחיות על הגיימפליי לבד, אבל קח משחק כמו ביושוק, ותקבל משחק בינוני ברגע שתתלוש ממנו את הסיפור והנרטיב שלו. המשחקים של דיוויד קייג' יהיו בכלל אשפה כי אין בהם כמעט גיימפליי שלא מבוסס נרטיב. במשחק כמו מריו גלקסי אין נרטיב אבל מצד שני יש גיימפליי מצויין. במשחק כמו ברייד יש גם וגם, אבל יש מעט תוכן. הנרטיב מפצה על משהו אחר במשחק, וכך גם המחיר הנמוך שבו המשחק נמכר מלכתחילה.

אבל בדונקי קונג למרות כל שעות התוכן עדיין אין ערכי הפקה, ואין גיימפליי יוצא דופן, ואין נרטיב, ואין תג מחיר נמוך. זה משחק 15$ שנמכר ב-50$ ובדיוק על זה מתלוניים. הרי מן הסתם היינו מתייחסים גם למשחקים כמו מיט בוי וBattleblock אחרת אם היו מצמידים להם תג מחיר של 50$. רק על הקונסולות של נינטנדו זה אפשרי להוציא משחק דו מימדי כזה שאין בו ערך מוסף, למכור אותו ב-50$ למעריצים שיקחו את כל מה שידחפו להם, ולעשות ים של כסף. בדיוק בגלל זה ריימן אוריג'ינס הוא כל כך רלוונטי: הוא מראה לך מה קורה כשעושים משחק אפילו יותר טוב ועדיין מנסים לדחוף אותו בתג מחיר כזה לקהל שיש לו קצת יותר אלטרנטיבות ראויות מאשר על הקונסולות של נינטנדו.

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי רונן » 25 יוני 2013, 20:36

DrKeo כתב:1) באמת, כלומר מה יצירתי בשלב שהבאת? יכול להיות שדונקי קונג המשחק הכי יצירתי בהסטוריה אבל מה יצירתי בשלב שהבאת? מה לא ראית באף משחק לפני זה שראית כאן? בדונקי קונג קאנטרי המקוריים כמעט כלום לא ראיתי במשחקים קודם כי הם פשוט המציאו את זה...

אתה שוב חוזר ומדבר אתי על מנגנון משחקיות במקום על העיצוב (תכנון השלב).

דונקי קונג החדש לוקח את הכלים היצירתיים שRARE עשו בשנות ה90 ועשו מהם משחק איכותי מלא בפוליש ופלטפורמה נהדרת ובאמת יכול להיות שזה הדונקי קונג הכי טוב אי פעם אבל להתחשב בזה שהמשחק יצא 20 שנה אחרי הקודמים כנראה שאם הוא לא היה זה היה קצת בזיון.

כפי שביזיון לשלם 60 דולר על אחד המשחקים היותר מוצלחים הדור (Rayman Origins). כך לדעתך.

זו דעתך הלא מייצגת, ובהתחשב בממוצע הגבוה שהעניקו לו עשרות רבות של מבקרים, אני חושב שדעתך, אמנם זכאית להישמע, היא באמת מחווירה.

2) נורא קל להשוות בין המשחקים הקטנים האלה לבין דונקי קונג כי הם כולם משחקים שיכלו מאוד בקלות לצאת לSNES וכשאתה חיי ב2013 לא לוקחים על משחקים שיכלו לצאת לSNES מחיר מלא של 60$.

יש דברים שהם לטעמי ברי ויכוח, אבל להשוות בין משחק כדוגמת דונקי קונג, מריו לנד וריימן, למשחקים כדוגמת ברייד ולימבו, זו באמת הטעיה. הראשונים מלאי תוכן, ארוכים יחסית, בעלי ריפליי רב, בעוד שהאחרונים הם מינימליסטיים ביותר ונטולי ריפליי.

3) ריימן התחיל פיתוח עם 5 אנשים, בקרדיט שלו תראה שלכל אורך פיתוחו עבדו עליו מישל ארכל האגדי, שני מפיקים, קורדינטור צוות, שישה תכנתים, מעצב, גרפיקאי, מנהל הפקה ומנהל סטודיו, סך הכל 13 אנשים שמתוכם 6 אנשי ניהול ואתה אפילו לא יודע אם כולם עבדו עליו יחד או שאנשים נכנסו ויצאו עם הפיתוח. אבל יאללה, לך על כל ה13 האלה ורוץ עם זה. הצוות של לימבו הוא 8 אנשים, הצוות של ריימן הוא 13 והצוות של FEZ הוא 4 אנשים (שלושה ראשוניים ואז אחד עזב ואחד הצטרף) והצוות של SMB הוא 2 אנשים. אז SMB זה משחק באותו אורך ואותה כמות תוכן כמו דונקי קונג, שניהם משחקי פלטפורמה רק שאחד עולה 10$ (או לפחות כשהוא הגיע למחשב, אולי על ה360 הוא היה 15$ בשיגור) ואם היית אומר לי שאת דונקי קונג פתחו 10 אנשים הייתי לגמרי מאמין לך. בסופו של דבר אין סיבה למה ריימן, דונקי קונג, SMB, ברייד, לימבו או ביוניק קומדו לא יעלו 15$, ממש אין סיבה. אפיילו אם אתה רוצה להשאיר את דונקי ממש בקטגוריה שלו, אין סיבה למה ביוניק קומנדו, SMB יעלו 15$ ושדונקי קונג יעלה 60$ חוץ מאשר החמדנות הרגילה של נינטנדו עם המוצרים שלהם.

חחח לאן אתה רץ? אני לא מבין מה אתה אומר כאן, הרי הסברתי לך שהקרדיט מפוצץ בעשרות רבות של אנשים, משתווה לכל מסך קרדיט שרץ במשחקים גדולים אחרים. גם השוויתי בין כמות האחראיים על DCKR לעומת כמות האחראיים על MP, וגם שם התמונה דומה מאוד. אני בסה"כ מנסה להבין.

ומה זה "ריימן התחיל"? אז התחיל! גם פיקמין 3 התחיל בפיתוח של 2-3 אנשים, את מי זה מעניין איך התחיל?

ושוב אזכיר לך שפיתוחו של ריימן עשה שימוש במנוע מיוחד שהקל מאוד על המפתחים וחסך עליהם להתעסק יותק מדי בתחום הטכני. אתה מתעלם מעובדות. לפחות תביט על התמונה כולה לפני שאתה מבצע השוואות כושלות.

ומה זה "אתה אפילו לא יודע אם כולם עבדו עליו יחד או שאנשים נכנסו ויצאו עם הפיתוח"? אתה שם להנחות שאתה נותן לעצמך בשעה שאינך נותן לאחרים? הרי גם אני הסברתי לך שאינך באמת יודע מה עבר הליך הפיתוח של דונקי קונג, או כמה מהצוות של רטרו באמת עבד כולו על המשחק או התפנה לפרויקטים אחרים, כמו פיתוחי מנועים. אפילו התעלמת מזה, אך זה לא הפריע לומר שאני לא משקלל את כל האפשרויות. אך מה אתך? לבוא ולטעון שרטרו התפוררה בגלל זה, זו מסקנה נמהרת ולא מושכלת.

4) אם אנשים מוכנים לקנות את המשחקים האלה במחירים האלה שיהיה להם לבריאות, לגמרי לבריאות. כלומר זאת כלכלה חופשית וקפיטליסטית ואם היה אפשר למכור את דונקי קונג ב200$ ברור שנינטנדו הייתה עושה את זה ויופי להם. העניין הוא שלא דברנו על זה ולא מכאן הגענו לשיחה, דברנו על זה שדונקי קונג זאת חתיכת אכזבה מRETRO כי כולנו חשבנו שהם עברו בחזרה למשחקי AAA ברמה גבוהה במקום משחק ארקייד. הרי גם אתה בעצמך היית מאוכזב לשמוע שהם עובדים על עוד דונקי קונג ולא משחק AAA גדול אז מה הויכוח פה בכלל?

נכון, אך אכזבתי לא סותרת את העובדה שעדיין מדובר במשחק איכותי (עובדה) המעיד על צוות כישרוני, ועל זה אנו מתווכחים כאן.

בנושא RARE, מיקרוסופט הסיתה את הפיתוח שלהם גם למערכת הפעלה (למשל הם אלה שעשו את האווטרים של מיקרוסופט) והתחילה לפורר את החברה הזאת מבפנים לאט לאט וכל עוד אני לא רואה משחק AAA גדול שיוצא מרטרו, מה שכנראה לא יקרה ב4-5 שנים הקרובות, אני לא באמת מאמין בחברה הזאת יותר מדי כחברה שעדין מסוגלת לעשות "מטרויד פריים".

אתה פסימי. זה לא טוב, זה עושה שערות לבנות. גם אינך אופטימי לגבי הספרייה של ה-PS4 בשנתיים הראשונות, והנה סוני הכריזה היום שהצוותים שלה מפתחים 30 משחקים ל-PS4, שיושקו כבר בשנתה הראשונה.

אם נינטנדו מדברת על האפשרות שפרויקט של זלדה יופקד בידי רטרו, אז אני חושב שאפשר להיות רגועים לגביה. פרויקט כזה לא היה מופקד בידי חברה מתפוררת. נינטנדו לא הייתה מעניקה לצות אמון כזה.

נדב, תבין את זה: משחק דו ממדי לא מוכיח שהמפתחת שלו לא מסוגלת לפתח משחק תלת ממדי גדול ולהפך. אתה מקובע מדי.

swym כתב:אבל בדונקי קונג למרות כל שעות התוכן עדיין אין ערכי הפקה, ואין גיימפליי יוצא דופן, ואין נרטיב, ואין תג מחיר נמוך.

דגנרטים מטומטמים.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 02 יולי 2013, 04:10

אני משחק בימים האחרונים די הרבה ב3DS, בOOC.
משחק ממש נחמד. אני בהחלט יכול להבין איך התלהבו ממנו בזמנו, אבל מכיוון שכבר שיחקתי בכל כך הרבה משחקים טובים יותר ממנו, קצת מצחיק אותי שיש אנשים שמתעקשים לקרוא לו המשחק הכי טוב בהיסטוריה.
יכול להיות שלזמנו הוא באמת היה כזה מדהים. כנראה שהרבה מאוד שנים לאחר מכן, האימפקט לא ממש חזק באותה המידה.

בכל מקרה, המשחק לא קשה במיוחד. הבוסים חביבים ביותר. העיצוב שלו מאוד מיושן ומרגיש מאוד לא אורגני, אבל לא ציפיתי למשהו אחר, אז אני בהחלט נהנה ממנו.

המשחק הזה העלה בעיה די אקוטית עם ה3DS. הוא לא נוח ברמות כואבות. החלק שבין האגודל ושאר האצבעות בגב כף היד שלי ממש כואב, ממשחק של כמה שעות וזה נורא מעצבן. זה יותר גרוע מהאייפון, אפילו. לא ברור איך נינטנדו נכשלו באופן מכפיר כל כך.
אני זוכר שהDS לא היה נוח במיוחד, אבל כנראה שזה היה פחות משמעותי, בגלל שהוא היה קטן יותר וקל יותר.

למישהו יש את הXL, עם הג'וסטיק הנוסף? זה עוזר?
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 02 יולי 2013, 07:26

"
המשחק הזה העלה בעיה די אקוטית עם ה3DS. הוא לא נוח ברמות כואבות. החלק שבין האגודל ושאר האצבעות בגב כף היד שלי ממש כואב, ממשחק של כמה שעות וזה נורא מעצבן. זה יותר גרוע מהאייפון, אפילו. לא ברור איך נינטנדו נכשלו באופן מכפיר כל כך."

אתה יכול לקנות את התוסף אנלוגית ,לפי מה שהבנתי זה הרבה יותר נוח גם במשחקים שלא תומכים בו

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי erezronen » 02 יולי 2013, 20:04

Nucleus_Dawn כתב:אני משחק בימים האחרונים די הרבה ב3DS, בOOC.
משחק ממש נחמד. אני בהחלט יכול להבין איך התלהבו ממנו בזמנו, אבל מכיוון שכבר שיחקתי בכל כך הרבה משחקים טובים יותר ממנו, קצת מצחיק אותי שיש אנשים שמתעקשים לקרוא לו המשחק הכי טוב בהיסטוריה.
יכול להיות שלזמנו הוא באמת היה כזה מדהים. כנראה שהרבה מאוד שנים לאחר מכן, האימפקט לא ממש חזק באותה המידה.

בכל מקרה, המשחק לא קשה במיוחד. הבוסים חביבים ביותר. העיצוב שלו מאוד מיושן ומרגיש מאוד לא אורגני, אבל לא ציפיתי למשהו אחר, אז אני בהחלט נהנה ממנו.

המשחק הזה העלה בעיה די אקוטית עם ה3DS. הוא לא נוח ברמות כואבות. החלק שבין האגודל ושאר האצבעות בגב כף היד שלי ממש כואב, ממשחק של כמה שעות וזה נורא מעצבן. זה יותר גרוע מהאייפון, אפילו. לא ברור איך נינטנדו נכשלו באופן מכפיר כל כך.
אני זוכר שהDS לא היה נוח במיוחד, אבל כנראה שזה היה פחות משמעותי, בגלל שהוא היה קטן יותר וקל יותר.

למישהו יש את הXL, עם הג'וסטיק הנוסף? זה עוזר?


זו בעיה כללית של קונסולות ניידות, שצריכות להתפשר בארגונומיה כדי להתאים את העיצוב לסטנדרט בשוק. מרגישים את זה פחות במשחקים פשוטים, אבל במשחקים שדורשים שימוש תדיר בטריגרים ובכל הכפתורים - זה בהחלט לא נוח. גם לשחק ב-Vita שעות ארוכות זה לא כזה להיט ושם יש ים של בעיות ארגונומיות אחרות לגמרי (כמו משטח מגע אחורי שגורם למשחקים מסויימים לעשות דברים מוזרים בלי שבכלל תרצה רק כי אתה מחזיק את הקונסולה בצורה מסויימת).

MagmaJet
Trainee
הודעות: 165
הצטרף: 14 אפריל 2013, 08:11

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי MagmaJet » 02 יולי 2013, 16:07

יש לי אנלוג נוסף לXL, הוא נותן קצת יותר הרגשה שאתה אוחז בבקר רגיל אבל הוא יותר כבד משלט רגיל.

הודלפה תמונה שלא ידוע אם זה אמיתי או לא אבל תחליטו בעצמכם
תמונה

אני לא אתנגד, אהבתי מאוד את המשחק :)

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 04 יולי 2013, 00:20

סיימתי את OOC. היה מאוד חביב. באמת אחלה משחק.
עמד בציפיות שלי. הוא היה טוב, בערך כמו LTTP.

עכשיו שיעשו רימייק למסכה של מג'ורה ל3DS.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי רונן » 04 יולי 2013, 07:22

Nucleus_Dawn כתב:סיימתי את OOC. היה מאוד חביב. באמת אחלה משחק.
עמד בציפיות שלי. הוא היה טוב, בערך כמו LTTP.

עכשיו שיעשו רימייק למסכה של מג'ורה ל3DS.

אמנם הפך לקלאסיקה, הוא לא משתווה מבחינת העיצוב והמשחקיות למשחקי הזלדה הנוכחיים, בפרט הנייחים (לא ידעתי ששיחקת ב-TP). הם הרבה יותר חכמים ומבריקים ממנו. גם מאג'ורה רחוק מהאחרונים והוא זוכה להערכה בזכות הסטינג האפל והמקורי יותר.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 04 יולי 2013, 16:44

קיבלתי סוף סוף את הגימפאד פרו לWIIU ,סרטון פתיחה וביקורונת בקרוב

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 04 יולי 2013, 21:34


סמל אישי של המשתמש
nir 2
Padawan
הודעות: 19
הצטרף: 07 מאי 2013, 16:18

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי nir 2 » 05 יולי 2013, 09:03

רונן כתב:אמנם הפך לקלאסיקה, הוא לא משתווה מבחינת העיצוב והמשחקיות למשחקי הזלדה הנוכחיים, בפרט הנייחים (לא ידעתי ששיחקת ב-TP). הם הרבה יותר חכמים ומבריקים ממנו. גם מאג'ורה רחוק מהאחרונים והוא זוכה להערכה בזכות הסטינג האפל והמקורי יותר.

לא משתווה ?
יכול להיות שהוא לא הזדקן טוב כל כך אבל משחקי הזלדה הנייחים האחרונים ממש לא טובים יותר, ב TP שיחזרו חלקים מOOT לקחו את האפשרות לבחור את הסדר של השלבים ושמו מלא גאג'טים שהפכו לחסרי שימוש לגמרי אחרי שלב מסויים כמו הבלייבלייד הזה.
הדבר היחיד שהיה טוב שם יותר מהאחרים (התלת מימדיים) זה שהחליפו את הפייה המעצבנת.
ואין מה לדבר על SS ששם אין חופש בחירה כמעט בכלל.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 05 יולי 2013, 05:26

בSS יש לך הרבה משימות צד שאתה יכול לעשות

סמל אישי של המשתמש
nir 2
Padawan
הודעות: 19
הצטרף: 07 מאי 2013, 16:18

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי nir 2 » 05 יולי 2013, 18:52

kririn כתב:בSS יש לך הרבה משימות צד שאתה יכול לעשות

נכון שיש משימות צד, אבל רובן נמצאות באי שאתה מתחיל בו ואין ממש מה לחפש בשמים כמו שהיה בים בWW


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים

cron