swiss-the-engine כתב:אין שום קשר בין שעות משחק לכך שהוא משחק "ארקייד" לדעת מישהו. בטריאלס הראשון ביזבזתי משהו כמו מאה שעות (ועדיין לא הצלחתי לעבור את הצקפוינט האחרון של השלב האחרון!) וגם בsmb יש לי ים של שעות משחק.
kririn כתב:אני גם שיחקתי בסופר מיט בוי המון שעות -מה הקשר בכלל ?
סופר מיט בוי זה התגר נטו ,שלבים קצרים מאוד אבל סופר קשים במיוחד שמיתקדמים לשלבים המאוחרים יותר
סימתי את עולמות 1-6 ב100% וסימתי הרבה מעולם 7 ,שזה עולם בונוס והדבר האחרון במישחק
אבל אין קשר בינו לבין דונקי קונג או רימן
הגרפיקה בסופר מיט בוי מאוד פשוטה ,השלבים קצרים מאוד למעשה בהרבה מהם חוזרים אחורה אחרי שלוחצים על כפתור או לוקחים מפתח
המוזיקה פשוטה
בקיצור למרות שהוא מצוין -הוא עדין מרגיש כמו מישחק אינדי או תקציבי ,ואני אוהב אותו מאוד שלא תבין לא נכון
פשוט זה לא מה שאני רוצה ל"ארוחה עיקרית " ,למעשה שאני משחק בסופר מיט בוי הרבה פעמים אני שם ברקע מוזיקה או בירבורי רדיו ברקע
אני לא עושה את זה לא בדונקי קונג ולא ברימן ולא בNSMB
swym כתב:בעולם שבו צוותים קטנים עושים משחקים כמו Trine וגוואקמילי, קשה להצדיק קיום של משחק כמו דונקי קונג כמשחק ריטייל במחיר מלא.
kririn כתב:אני מדבר על המישחק כולו
וShadow Complex מציג גרפיקה יותר מציאותית ,זה נכון
אבל לי הוא לא מרגיש לי "חי" כמו דונקי קונג
לדונקי קונג יש איזה תחושת "סרט קלסי של דיסני"
בכל מיקרה אתה לא שיחקתה דונקי קונג -אז הוויכוח מיותר
זה מישחק פלטפורמות מאוד מוצלח
להביא דוגמאות כמו מישחק אינדי מסוים יותר טוב מימנו פה ומשחק אחר יותר טוב מימנו שם זה טיפשי
צריך לשפוט את המישחק כולו מול מישחק אחר מסוים
סתם לדוגמה -סופר מיט בוי טוב מימנו באתגר
אבל דונקי קונג מוביל על סופר מיט בוי בגיוון\מוזיקה\גרפיקה\גודל של השלבים וכו
את Shadow Complex צריך להשוות מול מטרואיד או קסטליווניה 2D ,ולא דונקי קונג ,גם לא סימתי את המישחק אז אני ישפוט על סמך חצי שעה מישחק
אני גם לא יכול לשפוט את פאז ,כי שיחקתי רק בדמו
אבל הגרפיקה והסאונד של דונקי קונג הרבה יותר טובים ,והמישחק גם הרבה יותר מהיר
לימבו עברתי ב3 שעות -זה אומר המון
בגדול אתם משווים פה בחטיפים דוגמת סיריוס סם,לבין מנה עיקרית כמו HL2
ששון כתב:בהנחה שנינטנדו לא נותנת לכל מאה ומשהו עובדי רטרו לפתח דונקי קונג במשך שלוש שנים (שזה אותו זמן וכמות עובדים שעשו את סקיירים לדוגמא),
די ברור שהם עובדים על עוד משהו גדול או אפילו שניים קטנים.
או שהעצלנות שם חוגגת
swym כתב:מה אמור להרגיש לך "חי" כמו דונקי קונג? דווקא שיחקתי בו קצת, לא הרבה, ובעיקר גילגלתי עינים על השימוש המטומטם בwiimote שהשאיר אותי יותר עם תחושה של משחק פח אשפה מאשר "סרט קלאסי של דיסני". אבל אולי הוא הזכיר לך את המשחק של מלך האריות משנות ה-90?
למה אני צריך לשפוט את Shadow Complex מול מטרואיד או קסטלוניה, ויותר מזה למה אני לא יכול לשפוט אותם בעצמם מול דונקי קונג? אתה מצד אחד לא מוכן לקבל את ההשוואה הזו למרות שבפועל גם שאדו קומפלקס הוא משחק פעולה, אבל משום מה משווה את דונקי קונג למשחק הרפתקאות/פאזלים כמו Fez שהוא לחלוטין מינדפאק אחד גדול עם הרעיון של סיבוב העולם וכל כתב הסתרים שקיים במשחק? ואז אתה מדבר על השוואה גרפית כשהמשחק הוא בבירור מחווה לעידן ה-8 ביט. במקביל אתה מתעלם מהשוואות למשחקים אחרים שלידם דונקי קונג נראה גם הוא כמו משחק 8 ביט, או בוחר לדבר על כמה "חי" המשחק נראה - ודונקי קונג נראה חי כמו משחק דור קודם שיצא קצת באיחור.
בעולם שבו יש משחקים כמו כל אלו שהזכרנו, וכמו Battleblock Theater, Mark of the Ninja, Trine, Splosion Man, Trine, Outland וכולם משחקים דו מימדיים שנמכרים בטווח מחירים של 10-20$, משחקים כמו דונקי קונג בתג מחיר של 50$ נראים בעצמם כמו מנה ראשונה במחיר מופקע במלכודת תיירים. וזה לא תקף רק אליו כמובן אלא גם למשחקים כמו Rayman או סוניק, שם לפחות סגה הבינו שאת משחקי הדו מימד שהscope שלהם קטן יותר עדיף לשחרר כמשחקי הורדה במחיר זול יותר.
kririn כתב:משחק פעולה זה לא מישחק פלטפורמה
DrKeo כתב:לא ברור לי מה הסרטון הדגים רונן, זה נראה פשוט דונקי קונג קלאסי של רר.
הכל שם גיימפליי פלטפורמה קלאסי לגמרי, החביות ומשחקי התזמון שלהן מדונקי קונג קאנטרי. הפלטפורמות הנופלות וחוזרות מכל משחק פלטפורמה אי פעם, קפיצ׳ות תזמון וחידות כפתורים מאוד מאוד פשוטות. אם היית עושה לשלב הזה גרפיקה דו מימדית ואומר לי שזה מדונקי קונג קאנטרי לsnes הייתי לגמרי מאמין.
משחקי כמו דונקי קונג היום עושים עם צוותים קטנים מ10 אנשים, אין שום הצדקה לשים משחק כמו דונקי קונג שהוא משחק ארקייד בכל רמח איבריו במדף ב60$ לצד mgs5 למשל.
כלומר אם אנשים קונים במחיר הזה אז כל הכבוד לנינטנדו ולגמרי שיהיה להם לבריאות אבל משחק ארקייד שלוקח לפחות מ10 מפתחי אינדי שנתיים לעשות לוקח לרטרו שלוש שנים כשפעם בשלוש שנים הם הפיקו משחק פריים סטפר איכותי ואתה מצפה ממני להאמין שהחברה לא נפגעה מהעזיבה המאסיבית?
נו באמת, השמועה אמרה שהם מפתחים מטרויד חדש, זלדה חדש, אתה באמת שם צוות פיתוח של זלדה או מטרויד תלת מימדיים בליגה של דונקי קונג?
רונן כתב:אבל כן היה ברור לי שגם סרטון ברור לא ירצה.
אבל, מאחר שאנחנו יודעים כיצד להתווכח, אנא הבא לי שלב ממשחקי דונקי קונג של רייר, הבא נשווה. חוץ מטכנולוגיה, הגורמים החשובים האחרים נעלמים מעיניכם. אתה רק רואה את האריזה.
אז זה מקור אי ההבנה שלך. או שאתה באמת מיתמם. לא דיברתי על המנגנון (השטיקים), אלא על רמת העיצוב והיצירתיות שהוא בכמה רמות יותר מעל כל מה שרייר עשתה.
בוא הבא לי סרטון שמחזק את הנקודה שלך כי לפסול מאמצים של אחר להביא אישור לדבריו, זה הכי קל, אבל מה עם עבודת המחקר שלך?
היינו בוויכוח הזה אינספור פעמים והסברתי לך את הטעות הלוגית שלך, הרי אם כך הדברים עובדים בשוק, גם כל משחק תלת ממדי, עם Scop רחב, שהתברר להיות זבל, או הרבה פחות טוב ממשחק של 90, היה צריך להימכר בעלות קטנה הרבה יותר כבר ביום ההשקה. המחיר בסופו של דבר צונח יותר מהר למשחקים שהמכירות שלהם רדודות, דבר שאתה לא יכול לומר, למשל, על משחקי מריו דו ממדיים, וזה הקריטריון המשפיע על המחיר, לא האריזה של משחק שלא מעידה כלל על תוכנו, יצירתיותו וגאוניותו. ול-Scop אין ערך כשהתוכן לא מבריק ומהנה.
כמובן, זה לא אומר שכל משחק אינדי מבריק צריך להימכר כריטיילר במחיר מלא, אך אם הוא מספיק ארוך ובעל תוכן, ומהנה מאוד, אז זו בהחלט אפשרות לא גסה. ואם יש חברה נדיבה ששחררה משחק כזה להורדה במחיר נמוך, אז נפלא, זה עדיין לא מוכיח שזה חייב להיות נכון או שלא תעריך אותו מספיק על-ידי תשלום במחיר מלא. גם וואלב משחררת מבצעים אדירים למשחקים איכותיים, אז האם כולן צריכות ללכת בעקבותיה, בפרט שרבות מהן לא מדגדגות אותה? מה לוגי בזה?
כאמור, גם Rayman Origins שוחרר כמשחק ריטיילר במחיר מלא. שניהם משחקים יצירתיים ואיכותיים מאוד. לך תתווכח עם הממוצעים המעולים של שניהם. אתה תמיד מתעקש להתווכח בלי לנסות ולמרות עשרות רבות של דעות סותרות של מנוסים.
לא מבחינת כישרונה. אתה הרי דיברת על "דמויות מפתח" בחברה שעזבו, או שאתה מוסיף כעת ואומר שחצי מהחברה "התעופף" לו ברוח?
שוב, דמויות מוכשרות הצטרפו לחברה, אז התהליך הוא לא חד סטרי. לא חושב שמפתחים כישרוניים היו מעוניינים להצטרף לחברה מתפוררת, נדב. לעזאזל, הוא עזב את נוטי, יכול היה או להישאר שם או למצוא לו משרה בחברה הרבה יותר יציבה.
ואתה עושה השוואה שטחית ביחס למשחקי אינדי ולזמן שלוקח לפתח אותם, לכן אני שוב אבקש שתגבה את דבריך: אנא הבא לי דוגמה לממשחק אינדי (רצוי פלטפורמה) שבעל תוכן דומה לדונקי קונג (תפרט מה מספר השלבים בו והעלה סרטון של שלב מתוכו), ואז ספר לנו מכמה אנשים הצוות הורכב, ומה משך הפיתוח. ואז נוכל להתקדם. קל מאוד לזרוק אמירות לאוויר, אך זה לא מרשים אותי.
ובכלל, האם היא פיתחה את דונקי קונג מיד לאחר שסיימה עם הפרויקט האחרון שלה? אולי הייתה עסוקה בניסויים, בניית מנוע גרפי (נדמה לי שקראתי משהו כזה) ובדיקות. יש הרבה משתנים שלא ידועים לך.
אני אזכיר לך דבר נוסף שנעלם מהמשוואה שלך: רטרו גם שיתפה פעולה בפיתוחו של Mario Kart 7 ל-3DS (אה, כמובן, את המשחק הזה בטח לא לוקח יותר מ-10 ימים לפתח), ויש דיבורים מצד מיאמוטו שהוא ישמח לתת לרטרו לפתח משחק של זלדה. אני לא חושב שנינטנדו הייתה שמחה להפקיד בידי צוות מתפורר משחק ברמתו של זלדה.
בוא נדייק. היו המון תקוות. לא זוכר שנתקלתי בשמועה, ובטח לא מבוססת. אני מבקש שתגבה גם את דבריך האלה, נדב. אני מבקש ממך זאת כי אתה נוטה לזרוק המון דברים לאוויר בלי להבין בהם.
למשל: דבריך לגבי זלדה: זו כלל לא שמועה, אלא אי הבנה שלך. מיאמוטו דיבר על כך שישמח לשתף פעולה עם רטרו באחד משחקי הסדרה. מכאן נולדו דיבורים ותקוות שזה מה שנראה. לזה אתה קורא שמועה?
כן, ה-Scop של DKC לא רחב, אך זה לא מעיד על איכותו של הצוות (במקרה של המשחק הזה - להפך!) או מפחית מיכולתו לפתח גם משחקים עם Scop כזה. היי, נינטנדו פיתחה את NSMB, ומשחקים צנועים הרבים אחרים, האם זה סתר את יכולתה לפתח משחקים הרבה יותר גדולים כמו זלדה ומריו גלקסי? ההיסטוריה הוכיחה שזה לא נכון. אז שוב, מה הלוגיקה בדבריך?
chomp כתב:לגבי הנושא, אני רוצה לומר שדונקי קונג החדש לא הרשים אותי מאוד. נראה יפה והכל, אבל מרגיש כמו משהו שכבר ראיתי...
DrKeo כתב:שחקת בדונקי קונג 1-3 לSNES? אם לא, אז אל תתווכח, אם כן אז אתה כנראה יודע שהמבנה שלבים שראינו פה הוא לגמרי דונקי קונג קאנטרי קלאסי.
לא רק שדונקי קונג קאנטרי משחק מדהים, 90% ממה שדונקי קונג החדש עושה נעשה כבר בדונקי קונג קאנטרי 1-3 בגרפיקה פחות טובה ועם פחות פוליש.
אז יאללה, תסביר לי מה מגדיר אצלך משחק של 60$ ומה משחק של 15$. אז זה לא התקציב, אז זה לא רמת ההפקה, אז זה לא AAA או לא, אז זה מה?
משחקי פלטפורמה דו מימדיים הם משחקים של 15$, זאת עובדה.
זה לא משנה כמה שעות של הנאה הם ספקו לך (למשל SMB), זה לא משנה כמה הם מקוריים (למשל FEZ או לימבו), זה לא משנה כמה העיצוב שלבים שלהם גובל בגאוני (ברייד). משחקים פלטפורמה דו מימדיים הם פשוטים מדי בשביל צווות של 150 אנשים, עושים אותם (חוץ מאשר נינטנדו אולי) צוותים בגודל של 1 עד 10 אנשים.
אתה יודע כמה אנשים פתחו את ריימן? שישה. כן, אתה לא מדמיין, שישה אנשים עשו את ריימן. אתה יודע כמה את AC3? שש מאות, כן אתה לא מדמיין, שש מאות. שניהם עלו 60$, בזיון.
כמו שאמרתי לך, דוגמה פשוטה. ריימן אוריג'ן פותח על ידי שישה אנשים ואתה השוות אותו ברמתו, גודלו ואיכותו לדונקי קונג.
The game is the first title to use UbiArt Framework, an in-house graphics engine which allows artists to easily create content and then use it in an interactive environment. The artists only have to pose the model and edit the silhouette, as the software takes care of image distortion automatically. The main aim of this engine is to allow artists and designers focus on the art itself, without having to worry about technical aspects of game development.[5] According to Yves Guillemot, only five people were working on the game when it was first announced.
Wiki
הצוותים של NSMB והצוותים של מריו גלקסי הם לא אותם צוותים בכלל. אתה יודע למה? כי צוות קטנטן של משחק פלטפורמה דו מימדי לא יכול להתמודד עם משחק שדורש צוות גדול כמו משחק פלטפורמה תלת מימדי...
היו שנים שמועות על זלדה מרטרו, זאת גם הסיבה שמיאמוטו שנה שעברה הגיב בנושא בגלל השנים של השמועות מאז פריים 3
Kazz כתב:מיאמוטו בראיון עם הטיים: http://techland.time.com/2013/06/18/shi ... -main-lead
ניפק אמירה הזוייה(?): הפס4 וXB1 היו בקלות עולים עוד 100 דולרים אם הם היו כוללים גיימפאד כמו של הווי יו.
Nucleus_Dawn כתב:
אני לא חושב שסוני ומייקרוסופט היו מייצרים את הטאבלט הנכה של נינטנדו בסכום כל כך גבוה. חברה שפויה לא היה צריכה להשקיע יותר מ50 דולר בשביל לייצר דבר כזה.
בכל מקרה, קצת אירוני שאף אחד לא רוצה לעשות שום דבר עם הWIIU, אבל כל רעיון המסך השני שנינטנדו ניסתה לדחוף כנראה הולך להתממש בקונסולות הדור הבא של סוני ומייקרוסופט וזה באמת נראה מגניב.
כנראה שאם המסך השני הוא לא סתם שלט עם מסך ובלי מוח משל עצמו, אז באמת אפשר לעשות איתו משהו.
רונן כתב:הכל בהתאם להקשר. לימבו וברייד הם אכן משחקים קטנים (לא שיחקתי באחרים), ואורכם מבוסס יותר על עמידה במקום בשעה שאתה מנסה להבין כיצד להתקדם. גם ברמת התוכן הם דלים מאוד (אך המעט מבריק מאוד), אבל DCK ו-SMB, הם בפירוש לא כאלה. אתה לא נתקע בהם, והם הרבה יותר ארוכים, בעלי תוכן וריפליי. לא מבין את מהות ההשוואה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים