ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 16 יוני 2013, 18:54

אני גם שיחקתי בסופר מיט בוי המון שעות -מה הקשר בכלל ?
סופר מיט בוי זה התגר נטו ,שלבים קצרים מאוד אבל סופר קשים במיוחד שמיתקדמים לשלבים המאוחרים יותר
סימתי את עולמות 1-6 ב100% וסימתי הרבה מעולם 7 ,שזה עולם בונוס והדבר האחרון במישחק

אבל אין קשר בינו לבין דונקי קונג או רימן
הגרפיקה בסופר מיט בוי מאוד פשוטה ,השלבים קצרים מאוד למעשה בהרבה מהם חוזרים אחורה אחרי שלוחצים על כפתור או לוקחים מפתח
המוזיקה פשוטה
בקיצור למרות שהוא מצוין -הוא עדין מרגיש כמו מישחק אינדי או תקציבי ,ואני אוהב אותו מאוד שלא תבין לא נכון
פשוט זה לא מה שאני רוצה ל"ארוחה עיקרית " ,למעשה שאני משחק בסופר מיט בוי הרבה פעמים אני שם ברקע מוזיקה או בירבורי רדיו ברקע
אני לא עושה את זה לא בדונקי קונג ולא ברימן ולא בNSMB

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי רונן » 17 יוני 2013, 03:03

swiss-the-engine כתב:אין שום קשר בין שעות משחק לכך שהוא משחק "ארקייד" לדעת מישהו. בטריאלס הראשון ביזבזתי משהו כמו מאה שעות (ועדיין לא הצלחתי לעבור את הצקפוינט האחרון של השלב האחרון!) וגם בsmb יש לי ים של שעות משחק.

מדברים פה על הז'אנר הזה, פלטפורמה דו ממדית, ומשחקי פלטפורמה ארקיידיים טיפוסיים קצרים הרבה יותר, שלא לדבר על התוכן. כך התרשמתי.

יובל, צפה:



ובמיוחד בזה, עד הסוף, אל תתעצל:



בלי קשר לרייימן שאני גם מאוד מעריך, הלוואי שמשחקים רבים היו מלאי השראה ויצירתיים כמו ה-DCK הזה. אף משחק DCK של רייר לא התקרב לרמות האלה בכלל.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swym » 16 יוני 2013, 19:53

kririn כתב:אני גם שיחקתי בסופר מיט בוי המון שעות -מה הקשר בכלל ?
סופר מיט בוי זה התגר נטו ,שלבים קצרים מאוד אבל סופר קשים במיוחד שמיתקדמים לשלבים המאוחרים יותר
סימתי את עולמות 1-6 ב100% וסימתי הרבה מעולם 7 ,שזה עולם בונוס והדבר האחרון במישחק

אבל אין קשר בינו לבין דונקי קונג או רימן
הגרפיקה בסופר מיט בוי מאוד פשוטה ,השלבים קצרים מאוד למעשה בהרבה מהם חוזרים אחורה אחרי שלוחצים על כפתור או לוקחים מפתח
המוזיקה פשוטה
בקיצור למרות שהוא מצוין -הוא עדין מרגיש כמו מישחק אינדי או תקציבי ,ואני אוהב אותו מאוד שלא תבין לא נכון
פשוט זה לא מה שאני רוצה ל"ארוחה עיקרית " ,למעשה שאני משחק בסופר מיט בוי הרבה פעמים אני שם ברקע מוזיקה או בירבורי רדיו ברקע
אני לא עושה את זה לא בדונקי קונג ולא ברימן ולא בNSMB

הקשר הוא שאתה כתבת "דונקי קונג פי אלף יותר טוב ממישחק פלטפורמות שיוצרים אינדי" ואז לאסקין אמר "FEZ, THE SWAPPER, BRAID, GUACAMELEE לא רואים אותו ממטר" ואז סוויס הוסיף "המשחקים שציינת בהחלט חדשניים פי כמה מדונקי קונג אבל מבחינת גיימפליי טהור שדורש הרבה מיומנות נראה לי שאין ספק שדונקי קונג מביא את הסחורה יותר מהמשחקים שציינת."

אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם דונקי קונג נשפט על סמך ערכי ההפקה שלו (ואז עדיין יש משחקי אינדי כמו Shadow Complex שנראים טוב ממנו), האם הוא נשפט על סמך החדשנות שלו (ואז באמת לאסקין צודק ויש משחקי אינדי שלא רואים אותו ממטר), על סמך עניין המיומנות שסוויס הזכיר (ובתגובה לזה הבאתי את מיט בוי) או על סמך הכל כולל הכל (ועדיין - משחקים כמו Trials Revolution נמצאים לפניו בכל החזיתות, כולל כמות התוכן שהמשחק מציע). בעולם שבו צוותים קטנים עושים משחקים כמו Trine וגוואקמילי, קשה להצדיק קיום של משחק כמו דונקי קונג כמשחק ריטייל במחיר מלא.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 16 יוני 2013, 20:35

אני מדבר על המישחק כולו
וShadow Complex מציג גרפיקה יותר מציאותית ,זה נכון
אבל לי הוא לא מרגיש לי "חי" כמו דונקי קונג

לדונקי קונג יש איזה תחושת "סרט קלסי של דיסני"

בכל מיקרה אתה לא שיחקתה דונקי קונג -אז הוויכוח מיותר
זה מישחק פלטפורמות מאוד מוצלח

להביא דוגמאות כמו מישחק אינדי מסוים יותר טוב מימנו פה ומשחק אחר יותר טוב מימנו שם זה טיפשי
צריך לשפוט את המישחק כולו מול מישחק אחר מסוים

סתם לדוגמה -סופר מיט בוי טוב מימנו באתגר
אבל דונקי קונג מוביל על סופר מיט בוי בגיוון\מוזיקה\גרפיקה\גודל של השלבים וכו

את Shadow Complex צריך להשוות מול מטרואיד או קסטליווניה 2D ,ולא דונקי קונג ,גם לא סימתי את המישחק אז אני ישפוט על סמך חצי שעה מישחק
אני גם לא יכול לשפוט את פאז ,כי שיחקתי רק בדמו
אבל הגרפיקה והסאונד של דונקי קונג הרבה יותר טובים ,והמישחק גם הרבה יותר מהיר

לימבו עברתי ב3 שעות -זה אומר המון

בגדול אתם משווים פה בחטיפים דוגמת סיריוס סם,לבין מנה עיקרית כמו HL2
וכל זה כי חלק ממכם לא שיחק אפילו טיפה בדונקי קונג ,וזה בסדר רובנו נטשנו את הWII
ודולפין לא עובד טוב בכל PC
אבל אל תישפטו בלי לשחק מישחק ,ובימיוחד מישחק לא מתוסרט כמו דונקי קונג

ונחזור רגע לנושא ,אני חושב שהמעבר לHD יוסיף המון לגרפיקה ,כי יש הרבה אנימציות ופרטים שרזולוצית SD דופקת

גם NSMBU ניראה הרבה יותר טוב בגלל המעבר לHD
לא חושב שעשו איזה שינוי רציני במנוע המישחק או משהו

המעבר לקונסולה שפשוט יכולה לפלוט HD ,משפרת מאוד את האיכות הגרפית

אפילו בדולפין חלק מהמישחקים ניראים הרבה יותר טוב לאומת הקיוב והWII
למרות שזה בדיוק אותם מישחקים

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי רונן » 16 יוני 2013, 20:51

swym כתב:בעולם שבו צוותים קטנים עושים משחקים כמו Trine וגוואקמילי, קשה להצדיק קיום של משחק כמו דונקי קונג כמשחק ריטייל במחיר מלא.

כמו ש-Rayman Origins לא מוצדק כמשחק ריטיילר במחיר מלא?

אני רוצה להזכיר שההשוואה היא בעיקר למשחק הזה, הם מאוד ברי השוואה, אז מאיפה Shadow Complex פתאום צנח?
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swym » 16 יוני 2013, 22:28

kririn כתב:אני מדבר על המישחק כולו
וShadow Complex מציג גרפיקה יותר מציאותית ,זה נכון
אבל לי הוא לא מרגיש לי "חי" כמו דונקי קונג

לדונקי קונג יש איזה תחושת "סרט קלסי של דיסני"

בכל מיקרה אתה לא שיחקתה דונקי קונג -אז הוויכוח מיותר
זה מישחק פלטפורמות מאוד מוצלח

להביא דוגמאות כמו מישחק אינדי מסוים יותר טוב מימנו פה ומשחק אחר יותר טוב מימנו שם זה טיפשי
צריך לשפוט את המישחק כולו מול מישחק אחר מסוים

סתם לדוגמה -סופר מיט בוי טוב מימנו באתגר
אבל דונקי קונג מוביל על סופר מיט בוי בגיוון\מוזיקה\גרפיקה\גודל של השלבים וכו

את Shadow Complex צריך להשוות מול מטרואיד או קסטליווניה 2D ,ולא דונקי קונג ,גם לא סימתי את המישחק אז אני ישפוט על סמך חצי שעה מישחק
אני גם לא יכול לשפוט את פאז ,כי שיחקתי רק בדמו
אבל הגרפיקה והסאונד של דונקי קונג הרבה יותר טובים ,והמישחק גם הרבה יותר מהיר

לימבו עברתי ב3 שעות -זה אומר המון

בגדול אתם משווים פה בחטיפים דוגמת סיריוס סם,לבין מנה עיקרית כמו HL2

מה אמור להרגיש לך "חי" כמו דונקי קונג? דווקא שיחקתי בו קצת, לא הרבה, ובעיקר גילגלתי עינים על השימוש המטומטם בwiimote שהשאיר אותי יותר עם תחושה של משחק פח אשפה מאשר "סרט קלאסי של דיסני". אבל אולי הוא הזכיר לך את המשחק של מלך האריות משנות ה-90?
למה אני צריך לשפוט את Shadow Complex מול מטרואיד או קסטלוניה, ויותר מזה למה אני לא יכול לשפוט אותם בעצמם מול דונקי קונג? אתה מצד אחד לא מוכן לקבל את ההשוואה הזו למרות שבפועל גם שאדו קומפלקס הוא משחק פעולה, אבל משום מה משווה את דונקי קונג למשחק הרפתקאות/פאזלים כמו Fez שהוא לחלוטין מינדפאק אחד גדול עם הרעיון של סיבוב העולם וכל כתב הסתרים שקיים במשחק? ואז אתה מדבר על השוואה גרפית כשהמשחק הוא בבירור מחווה לעידן ה-8 ביט. במקביל אתה מתעלם מהשוואות למשחקים אחרים שלידם דונקי קונג נראה גם הוא כמו משחק 8 ביט, או בוחר לדבר על כמה "חי" המשחק נראה - ודונקי קונג נראה חי כמו משחק דור קודם שיצא קצת באיחור.

בעולם שבו יש משחקים כמו כל אלו שהזכרנו, וכמו Battleblock Theater, Mark of the Ninja, Trine, Splosion Man, Trine, Outland וכולם משחקים דו מימדיים שנמכרים בטווח מחירים של 10-20$, משחקים כמו דונקי קונג בתג מחיר של 50$ נראים בעצמם כמו מנה ראשונה במחיר מופקע במלכודת תיירים. וזה לא תקף רק אליו כמובן אלא גם למשחקים כמו Rayman או סוניק, שם לפחות סגה הבינו שאת משחקי הדו מימד שהscope שלהם קטן יותר עדיף לשחרר כמשחקי הורדה במחיר זול יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38359
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי DrKeo » 17 יוני 2013, 07:23

לא ברור לי מה הסרטון הדגים רונן, זה נראה פשוט דונקי קונג קלאסי של רר. הכל שם גיימפליי פלטפורמה קלאסי לגמרי, החביות ומשחקי התזמון שלהן מדונקי קונג קאנטרי. הפלטפורמות הנופלות וחוזרות מכל משחק פלטפורמה אי פעם, קפיצ׳ות תזמון וחידות כפתורים מאוד מאוד פשוטות. אם היית עושה לשלב הזה גרפיקה דו מימדית ואומר לי שזה מדונקי קונג קאנטרי לsnes הייתי לגמרי מאמין.

משחקי כמו דונקי קונג היום עושים עם צוותים קטנים מ10 אנשים, אין שום הצדקה לשים משחק כמו דונקי קונג שהוא משחק ארקייד בכל רמח איבריו במדף ב60$ לצד mgs5 למשל. כלומר אם אנשים קונים במחיר הזה אז כל הכבוד לנינטנדו ולגמרי שיהיה להם לבריאות אבל משחק ארקייד שלוקח לפחות מ10 מפתחי אינדי שנתיים לעשות לוקח לרטרו שלוש שנים כשפעם בשלוש שנים הם הפיקו משחק פריים סטפר איכותי ואתה מצפה ממני להאמין שהחברה לא נפגעה מהעזיבה המאסיבית? נו באמת, השמועה אמרה שהם מפתחים מטרויד חדש, זלדה חדש, אתה באמת שם צוות פיתוח של זלדה או מטרויד תלת מימדיים בליגה של דונקי קונג? אין קשר לכמה זמן שחקת או כמה נהנת, יש קשר לרמת והscop של המשחק. אני שחקתי בgeometry wars במשך 30+ שעות ונהנתי כמו שלא נהנתי בחיים שלי אבל זה לא סותר שמדובר בפרוייקט קטנטן שפתחו ב48 שעות לכיף חווית בונוס בתוך pgr2.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
ששון
Trainee
הודעות: 260
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:29

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי ששון » 16 יוני 2013, 23:37

בהנחה שנינטנדו לא נותנת לכל מאה ומשהו עובדי רטרו לפתח דונקי קונג במשך שלוש שנים (שזה אותו זמן וכמות עובדים שעשו את סקיירים לדוגמא),
די ברור שהם עובדים על עוד משהו גדול או אפילו שניים קטנים.
או שהעצלנות שם חוגגת :)

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 17 יוני 2013, 00:02

אח ג'יאומטרי ווארס... הראשון נמצא בטופ 5 משחקים של כל הזמנים מבחינתי. מבחינת גיימפליי אני מתכוון.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38359
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי DrKeo » 17 יוני 2013, 02:53

ששון כתב:בהנחה שנינטנדו לא נותנת לכל מאה ומשהו עובדי רטרו לפתח דונקי קונג במשך שלוש שנים (שזה אותו זמן וכמות עובדים שעשו את סקיירים לדוגמא),
די ברור שהם עובדים על עוד משהו גדול או אפילו שניים קטנים.
או שהעצלנות שם חוגגת :)

כבר שש שנים? אני חושב שזה כבר די בטוח שזה מה שנשאר מרטרו.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 17 יוני 2013, 13:39

swym כתב:מה אמור להרגיש לך "חי" כמו דונקי קונג? דווקא שיחקתי בו קצת, לא הרבה, ובעיקר גילגלתי עינים על השימוש המטומטם בwiimote שהשאיר אותי יותר עם תחושה של משחק פח אשפה מאשר "סרט קלאסי של דיסני". אבל אולי הוא הזכיר לך את המשחק של מלך האריות משנות ה-90?
למה אני צריך לשפוט את Shadow Complex מול מטרואיד או קסטלוניה, ויותר מזה למה אני לא יכול לשפוט אותם בעצמם מול דונקי קונג? אתה מצד אחד לא מוכן לקבל את ההשוואה הזו למרות שבפועל גם שאדו קומפלקס הוא משחק פעולה, אבל משום מה משווה את דונקי קונג למשחק הרפתקאות/פאזלים כמו Fez שהוא לחלוטין מינדפאק אחד גדול עם הרעיון של סיבוב העולם וכל כתב הסתרים שקיים במשחק? ואז אתה מדבר על השוואה גרפית כשהמשחק הוא בבירור מחווה לעידן ה-8 ביט. במקביל אתה מתעלם מהשוואות למשחקים אחרים שלידם דונקי קונג נראה גם הוא כמו משחק 8 ביט, או בוחר לדבר על כמה "חי" המשחק נראה - ודונקי קונג נראה חי כמו משחק דור קודם שיצא קצת באיחור.

בעולם שבו יש משחקים כמו כל אלו שהזכרנו, וכמו Battleblock Theater, Mark of the Ninja, Trine, Splosion Man, Trine, Outland וכולם משחקים דו מימדיים שנמכרים בטווח מחירים של 10-20$, משחקים כמו דונקי קונג בתג מחיר של 50$ נראים בעצמם כמו מנה ראשונה במחיר מופקע במלכודת תיירים. וזה לא תקף רק אליו כמובן אלא גם למשחקים כמו Rayman או סוניק, שם לפחות סגה הבינו שאת משחקי הדו מימד שהscope שלהם קטן יותר עדיף לשחרר כמשחקי הורדה במחיר זול יותר.



משחק פעולה זה לא מישחק פלטפורמה
להשוות למטרואיד וקסטליווניה ,הרבה יותר הגיוני במיקרה הזה

בעניין דונקי קונג ורימן לצורך הדיון -אני פשוט לא מסכים אתכם
אלו מישחקים שמורגש שעבד אליהם צוות בגודל מכובד
מה דעתכם אליהם ועל התימחור -זה כבר עניין אחר

גם להשוות ל"בלוקבסטרים" -שהיום רובם עם פחות מ10 שעות סינגל זה טיפשי

בכל מיקרה בעניין רטרו -הם אמרו לאחרונה שאין להם צוות מספיק גדול לעשות הרבה כותרים
והם עוזרים לנינטנדו בפרויקטים אחרים שיש אנשים פנוים

ככה שלא חושב שניראה מהם מטרואיד בקרוב ,להזכיר לכולם מטרואיד האחרון פותח על ידי צוות חיצוני ,ולא מטרו

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swym » 17 יוני 2013, 19:06

kririn כתב:משחק פעולה זה לא מישחק פלטפורמה

פלטפורמה היא תת זאנר של פעולה: משחק פעולה בהגדרה הוא משחק שפועל על אינסטינקטים מהירים, וכל המשחקים האלו שהוזכרו עונים לקריטריונים.
מה גם שברובם, חלק משמעותי מהפעולה והאתגרים הם מבוססי פלטפורמות לחלוטין: בShaodw complex למשל זה מגיע לרמה שצריך לשלוט בtriple jump + ג'טפק בחלקים המתקדמים של המשחק בשביל לעבור מכשולים. זה שהמשחק מציע בנוסף גם עולם חצי-פתוח כמו מטרווניה ולא שלבים סגורים לינארים רק מעמיד אותו עוד רמה אחת כלפי מעלה.

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי רונן » 17 יוני 2013, 20:31

DrKeo כתב:לא ברור לי מה הסרטון הדגים רונן, זה נראה פשוט דונקי קונג קלאסי של רר.

אבל כן היה ברור לי שגם סרטון ברור לא ירצה.

אבל, מאחר שאנחנו יודעים כיצד להתווכח, אנא הבא לי שלב ממשחקי דונקי קונג של רייר, הבא נשווה. חוץ מטכנולוגיה, הגורמים החשובים האחרים נעלמים מעיניכם. אתה רק רואה את האריזה.

הכל שם גיימפליי פלטפורמה קלאסי לגמרי, החביות ומשחקי התזמון שלהן מדונקי קונג קאנטרי. הפלטפורמות הנופלות וחוזרות מכל משחק פלטפורמה אי פעם, קפיצ׳ות תזמון וחידות כפתורים מאוד מאוד פשוטות. אם היית עושה לשלב הזה גרפיקה דו מימדית ואומר לי שזה מדונקי קונג קאנטרי לsnes הייתי לגמרי מאמין.

אז זה מקור אי ההבנה שלך. או שאתה באמת מיתמם. לא דיברתי על המנגנון (השטיקים), אלא על רמת העיצוב והיצירתיות שהוא בכמה רמות יותר מעל כל מה שרייר עשתה.

בוא הבא לי סרטון שמחזק את הנקודה שלך כי לפסול מאמצים של אחר להביא אישור לדבריו, זה הכי קל, אבל מה עם עבודת המחקר שלך?

משחקי כמו דונקי קונג היום עושים עם צוותים קטנים מ10 אנשים, אין שום הצדקה לשים משחק כמו דונקי קונג שהוא משחק ארקייד בכל רמח איבריו במדף ב60$ לצד mgs5 למשל.

היינו בוויכוח הזה אינספור פעמים והסברתי לך את הטעות הלוגית שלך, הרי אם כך הדברים עובדים בשוק, גם כל משחק תלת ממדי, עם Scop רחב, שהתברר להיות זבל, או הרבה פחות טוב ממשחק של 90, היה צריך להימכר בעלות קטנה הרבה יותר כבר ביום ההשקה. המחיר בסופו של דבר צונח יותר מהר למשחקים שהמכירות שלהם רדודות, דבר שאתה לא יכול לומר, למשל, על משחקי מריו דו ממדיים, וזה הקריטריון המשפיע על המחיר, לא האריזה של משחק שלא מעידה כלל על תוכנו, יצירתיותו וגאוניותו. ול-Scop אין ערך כשהתוכן לא מבריק ומהנה.

כמובן, זה לא אומר שכל משחק אינדי מבריק צריך להימכר כריטיילר במחיר מלא, אך אם הוא מספיק ארוך ובעל תוכן, ומהנה מאוד, אז זו בהחלט אפשרות לא גסה. ואם יש חברה נדיבה ששחררה משחק כזה להורדה במחיר נמוך, אז נפלא, זה עדיין לא מוכיח שזה חייב להיות נכון או שלא תעריך אותו מספיק על-ידי תשלום במחיר מלא. גם וואלב משחררת מבצעים אדירים למשחקים איכותיים, אז האם כולן צריכות ללכת בעקבותיה, בפרט שרבות מהן לא מדגדגות אותה? מה לוגי בזה?

כאמור, גם Rayman Origins שוחרר כמשחק ריטיילר במחיר מלא. שניהם משחקים יצירתיים ואיכותיים מאוד. לך תתווכח עם הממוצעים המעולים של שניהם. אתה תמיד מתעקש להתווכח בלי לנסות ולמרות עשרות רבות של דעות סותרות של מנוסים.

כלומר אם אנשים קונים במחיר הזה אז כל הכבוד לנינטנדו ולגמרי שיהיה להם לבריאות אבל משחק ארקייד שלוקח לפחות מ10 מפתחי אינדי שנתיים לעשות לוקח לרטרו שלוש שנים כשפעם בשלוש שנים הם הפיקו משחק פריים סטפר איכותי ואתה מצפה ממני להאמין שהחברה לא נפגעה מהעזיבה המאסיבית?

לא מבחינת כישרונה. אתה הרי דיברת על "דמויות מפתח" בחברה שעזבו, או שאתה מוסיף כעת ואומר שחצי מהחברה "התעופף" לו ברוח?

שוב, דמויות מוכשרות הצטרפו לחברה, אז התהליך הוא לא חד סטרי. לא חושב שמפתחים כישרוניים היו מעוניינים להצטרף לחברה מתפוררת, נדב. לעזאזל, הוא עזב את נוטי, יכול היה או להישאר שם או למצוא לו משרה בחברה הרבה יותר יציבה.

ואתה עושה השוואה שטחית ביחס למשחקי אינדי ולזמן שלוקח לפתח אותם, לכן אני שוב אבקש שתגבה את דבריך: אנא הבא לי דוגמה לממשחק אינדי (רצוי פלטפורמה) שבעל תוכן דומה לדונקי קונג (תפרט מה מספר השלבים בו והעלה סרטון של שלב מתוכו), ואז ספר לנו מכמה אנשים הצוות הורכב, ומה משך הפיתוח. ואז נוכל להתקדם. קל מאוד לזרוק אמירות לאוויר, אך זה לא מרשים אותי.

ובכלל, האם היא פיתחה את דונקי קונג מיד לאחר שסיימה עם הפרויקט האחרון שלה? אולי הייתה עסוקה בניסויים, בניית מנוע גרפי (נדמה לי שקראתי משהו כזה) ובדיקות. יש הרבה משתנים שלא ידועים לך.

אני אזכיר לך דבר נוסף שנעלם מהמשוואה שלך: רטרו גם שיתפה פעולה בפיתוחו של Mario Kart 7 ל-3DS (אה, כמובן, את המשחק הזה בטח לא לוקח יותר מ-10 ימים לפתח), ויש דיבורים מצד מיאמוטו שהוא ישמח לתת לרטרו לפתח משחק של זלדה. אני לא חושב שנינטנדו הייתה שמחה להפקיד בידי צוות מתפורר משחק ברמתו של זלדה.

נו באמת, השמועה אמרה שהם מפתחים מטרויד חדש, זלדה חדש, אתה באמת שם צוות פיתוח של זלדה או מטרויד תלת מימדיים בליגה של דונקי קונג?

בוא נדייק. היו המון תקוות. לא זוכר שנתקלתי בשמועה, ובטח לא מבוססת. אני מבקש שתגבה גם את דבריך האלה, נדב. אני מבקש ממך זאת כי אתה נוטה לזרוק המון דברים לאוויר בלי להבין בהם.

למשל: דבריך לגבי זלדה: זו כלל לא שמועה, אלא אי הבנה שלך. מיאמוטו דיבר על כך שישמח לשתף פעולה עם רטרו באחד משחקי הסדרה. מכאן נולדו דיבורים ותקוות שזה מה שנראה. לזה אתה קורא שמועה?

כן, ה-Scop של DKC לא רחב, אך זה לא מעיד על איכותו של הצוות (במקרה של המשחק הזה - להפך!) או מפחית מיכולתו לפתח גם משחקים עם Scop כזה. היי, נינטנדו פיתחה את NSMB, ומשחקים צנועים הרבים אחרים, האם זה סתר את יכולתה לפתח משחקים הרבה יותר גדולים כמו זלדה ומריו גלקסי? ההיסטוריה הוכיחה שזה לא נכון. אז שוב, מה הלוגיקה בדבריך?
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38359
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי DrKeo » 18 יוני 2013, 00:58

רונן כתב:אבל כן היה ברור לי שגם סרטון ברור לא ירצה.

אבל, מאחר שאנחנו יודעים כיצד להתווכח, אנא הבא לי שלב ממשחקי דונקי קונג של רייר, הבא נשווה. חוץ מטכנולוגיה, הגורמים החשובים האחרים נעלמים מעיניכם. אתה רק רואה את האריזה.


אז זה מקור אי ההבנה שלך. או שאתה באמת מיתמם. לא דיברתי על המנגנון (השטיקים), אלא על רמת העיצוב והיצירתיות שהוא בכמה רמות יותר מעל כל מה שרייר עשתה.

בוא הבא לי סרטון שמחזק את הנקודה שלך כי לפסול מאמצים של אחר להביא אישור לדבריו, זה הכי קל, אבל מה עם עבודת המחקר שלך?


היינו בוויכוח הזה אינספור פעמים והסברתי לך את הטעות הלוגית שלך, הרי אם כך הדברים עובדים בשוק, גם כל משחק תלת ממדי, עם Scop רחב, שהתברר להיות זבל, או הרבה פחות טוב ממשחק של 90, היה צריך להימכר בעלות קטנה הרבה יותר כבר ביום ההשקה. המחיר בסופו של דבר צונח יותר מהר למשחקים שהמכירות שלהם רדודות, דבר שאתה לא יכול לומר, למשל, על משחקי מריו דו ממדיים, וזה הקריטריון המשפיע על המחיר, לא האריזה של משחק שלא מעידה כלל על תוכנו, יצירתיותו וגאוניותו. ול-Scop אין ערך כשהתוכן לא מבריק ומהנה.

כמובן, זה לא אומר שכל משחק אינדי מבריק צריך להימכר כריטיילר במחיר מלא, אך אם הוא מספיק ארוך ובעל תוכן, ומהנה מאוד, אז זו בהחלט אפשרות לא גסה. ואם יש חברה נדיבה ששחררה משחק כזה להורדה במחיר נמוך, אז נפלא, זה עדיין לא מוכיח שזה חייב להיות נכון או שלא תעריך אותו מספיק על-ידי תשלום במחיר מלא. גם וואלב משחררת מבצעים אדירים למשחקים איכותיים, אז האם כולן צריכות ללכת בעקבותיה, בפרט שרבות מהן לא מדגדגות אותה? מה לוגי בזה?

כאמור, גם Rayman Origins שוחרר כמשחק ריטיילר במחיר מלא. שניהם משחקים יצירתיים ואיכותיים מאוד. לך תתווכח עם הממוצעים המעולים של שניהם. אתה תמיד מתעקש להתווכח בלי לנסות ולמרות עשרות רבות של דעות סותרות של מנוסים.


לא מבחינת כישרונה. אתה הרי דיברת על "דמויות מפתח" בחברה שעזבו, או שאתה מוסיף כעת ואומר שחצי מהחברה "התעופף" לו ברוח?

שוב, דמויות מוכשרות הצטרפו לחברה, אז התהליך הוא לא חד סטרי. לא חושב שמפתחים כישרוניים היו מעוניינים להצטרף לחברה מתפוררת, נדב. לעזאזל, הוא עזב את נוטי, יכול היה או להישאר שם או למצוא לו משרה בחברה הרבה יותר יציבה.

ואתה עושה השוואה שטחית ביחס למשחקי אינדי ולזמן שלוקח לפתח אותם, לכן אני שוב אבקש שתגבה את דבריך: אנא הבא לי דוגמה לממשחק אינדי (רצוי פלטפורמה) שבעל תוכן דומה לדונקי קונג (תפרט מה מספר השלבים בו והעלה סרטון של שלב מתוכו), ואז ספר לנו מכמה אנשים הצוות הורכב, ומה משך הפיתוח. ואז נוכל להתקדם. קל מאוד לזרוק אמירות לאוויר, אך זה לא מרשים אותי.

ובכלל, האם היא פיתחה את דונקי קונג מיד לאחר שסיימה עם הפרויקט האחרון שלה? אולי הייתה עסוקה בניסויים, בניית מנוע גרפי (נדמה לי שקראתי משהו כזה) ובדיקות. יש הרבה משתנים שלא ידועים לך.

אני אזכיר לך דבר נוסף שנעלם מהמשוואה שלך: רטרו גם שיתפה פעולה בפיתוחו של Mario Kart 7 ל-3DS (אה, כמובן, את המשחק הזה בטח לא לוקח יותר מ-10 ימים לפתח), ויש דיבורים מצד מיאמוטו שהוא ישמח לתת לרטרו לפתח משחק של זלדה. אני לא חושב שנינטנדו הייתה שמחה להפקיד בידי צוות מתפורר משחק ברמתו של זלדה.


בוא נדייק. היו המון תקוות. לא זוכר שנתקלתי בשמועה, ובטח לא מבוססת. אני מבקש שתגבה גם את דבריך האלה, נדב. אני מבקש ממך זאת כי אתה נוטה לזרוק המון דברים לאוויר בלי להבין בהם.

למשל: דבריך לגבי זלדה: זו כלל לא שמועה, אלא אי הבנה שלך. מיאמוטו דיבר על כך שישמח לשתף פעולה עם רטרו באחד משחקי הסדרה. מכאן נולדו דיבורים ותקוות שזה מה שנראה. לזה אתה קורא שמועה?

כן, ה-Scop של DKC לא רחב, אך זה לא מעיד על איכותו של הצוות (במקרה של המשחק הזה - להפך!) או מפחית מיכולתו לפתח גם משחקים עם Scop כזה. היי, נינטנדו פיתחה את NSMB, ומשחקים צנועים הרבים אחרים, האם זה סתר את יכולתה לפתח משחקים הרבה יותר גדולים כמו זלדה ומריו גלקסי? ההיסטוריה הוכיחה שזה לא נכון. אז שוב, מה הלוגיקה בדבריך?

1) שחקת בדונקי קונג 1-3 לSNES? אם לא, אז אל תתווכח, אם כן אז אתה כנראה יודע שהמבנה שלבים שראינו פה הוא לגמרי דונקי קונג קאנטרי קלאסי. כלומר באמת, שלבים קלאסים כמו הצינורות המורעלים שההרעלה הפכה לך את השליטה במשחק, השלב עם הפלטפורמה הנעה שעובדת על דלק ויש לך רק כמה שניות להשיג שוב ושוב חביות נפט כדי למלא את הפלטפורמה בכדי שהיא לא תפול לתהום, השלב שלקח את כל החיות שיכלת להפוך אליהן במשחק ונתן לך לשחק בכולן בשלב אחד, מה עם השלב עם הברקים שכל כמה שניות היה ברק מהשמיים והיית צריך לעבור את כל השלב בהסתתרות מתחת לחביות ואוייבים שכמובן נהרגו/נהרסו מכל מכת ברק כך שהיית צריך לשלב מהירות עם חשיבה, השלב האנכי שאת כולו אתה עולה עם חבל אבל החבל הוא פתיל של פצצה שנאכל מהר ואתה צריך לשלב בין קיפוץ בין פלטפורמות לטיפוס על הפתיל הבוער. אתה רוצה להגיד לי שאתה מסתכל על שלב כמו ברמבל סקרמבל ולא חושב שהוא שלב פלטפורמה אדיר שיכל בקלות להיות אחד הטובים של דונקי קונג החדש?

לא רק שדונקי קונג קאנטרי משחק מדהים, 90% ממה שדונקי קונג החדש עושה נעשה כבר בדונקי קונג קאנטרי 1-3 בגרפיקה פחות טובה ועם פחות פוליש.
2) אז יאללה, תסביר לי מה מגדיר אצלך משחק של 60$ ומה משחק של 15$. אז זה לא התקציב, אז זה לא רמת ההפקה, אז זה לא AAA או לא, אז זה מה? ביום שצוות יושב להתחיל לפתח משחק הוא ישר יודע אם הוא מפתח משחק של 60$ או של 15$ ומה שיוצא בסוף יוצא בסוף אבל אתה לא הולך להגדיר שמשחק של 60$ זה MGS3 כי זה משחק מצויין אבל AC1 שהיה ממוצע מינוס הוא משחק של 15$ למרות שזאת הפקה מטורפת שעבדו עליה איזה 300 אנשים. משחקי פלטפורמה דו מימדיים הם משחקים של 15$, זאת עובדה. זה לא משנה כמה שעות של הנאה הם ספקו לך (למשל SMB), זה לא משנה כמה הם מקוריים (למשל FEZ או לימבו), זה לא משנה כמה העיצוב שלבים שלהם גובל בגאוני (ברייד). משחקים פלטפורמה דו מימדיים הם פשוטים מדי בשביל צווות של 150 אנשים, עושים אותם (חוץ מאשר נינטנדו אולי) צוותים בגודל של 1 עד 10 אנשים. אתה יודע כמה אנשים פתחו את ריימן? שישה. כן, אתה לא מדמיין, שישה אנשים עשו את ריימן. אתה יודע כמה את AC3? שש מאות, כן אתה לא מדמיין, שש מאות. שניהם עלו 60$, בזיון.
3) כמו שאמרתי לך, דוגמה פשוטה. ריימן אוריג'ן פותח על ידי שישה אנשים ואתה השוות אותו ברמתו, גודלו ואיכותו לדונקי קונג.
4) הצוותים של NSMB והצוותים של מריו גלקסי הם לא אותם צוותים בכלל. אתה יודע למה? כי צוות קטנטן של משחק פלטפורמה דו מימדי לא יכול להתמודד עם משחק שדורש צוות גדול כמו משחק פלטפורמה תלת מימדי
5) היו שנים שמועות על זלדה מרטרו, זאת גם הסיבה שמיאמוטו שנה שעברה הגיב בנושא בגלל השנים של השמועות מאז פריים 3
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 18 יוני 2013, 10:25

באו'נה הגרפיקה ממש טובה! הפתיע אותי, משחקי הSNES לא זכורים לי ככל כך יפים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Chwomp
Padawan
הודעות: 41
הצטרף: 18 יוני 2013, 11:25

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Chwomp » 18 יוני 2013, 11:45

היי כולם. גם אני כאן סוף סוף. (למי שלא זוכר אותי בשם הזה, הייתי גם weasel בפורום הישן של ויגיימס)
בכל מקרה קוראים לי שי ומשמח אותי לראות שעדיין יש קהילה של שחקנים בארץ.

דברים שיש לי:
3DS

קוד חבר:
2449-5207-9736

(יש לי גם PS3, אבל זה פחות רלוונטי לדיון הזה)

הוספתי את כל מי שפרסם כאן את הקוד שלו, ואשמח אם תוסיפו אותי.
משחקים לDS שאני אוהב ויש לי
מריו קארט, קיד איקרוס (איי, הידיים...), פייר אמבלם (חובה!), קינגדום הארטס, מריו 3D לנד, ועוד.
ז'אנרים אהובים: טקטיקה, משחקי תפקידים, קצב.
דמות אהובה: סאמוס.

אז, מה אתכם?

לגבי הנושא, אני רוצה לומר שדונקי קונג החדש לא הרשים אותי מאוד. נראה יפה והכל, אבל מרגיש כמו משהו שכבר ראיתי, פרט לציפוי חדש של גרפיקה. אבל זו תמיד היתה הבעיה של נינטנדו: המשחקים הקודמים שלהם היו כל כך מבריקים, שגם כמה דורות אחר כך קשה להתעלות עליהם. (למשל DKC, זלדה OOT\MM, מטרויד פריים).

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי רונן » 18 יוני 2013, 22:43

chomp כתב:לגבי הנושא, אני רוצה לומר שדונקי קונג החדש לא הרשים אותי מאוד. נראה יפה והכל, אבל מרגיש כמו משהו שכבר ראיתי...

זה לא באמת הנושא. מבחינת העיקרון והמוטיבים, זה נכון, אך הנושא הוא אחר, לפחות הנושא שעליו אני מדבר: עיצוב השלבים הרבה יותר יצירתי ומחוכם.

אתה גם לא שיחקת במשחק, אך ראית קטעים ממנו אצלי, כשרוב הזמן אתה בכלל עסוק עם ה-DS שלך, כמו תמיד חחח :)

כעונש, בפעמים הבאות כשתהיה אצלי אני אכריח אותך לשחק DCKR, ואחריו גם אכריח אותך לשחק ב-DCK המקוריים (אגב, שיחקת בהם בכלל?). לדעתי, שכחת איך העיצוב שלהם, או איך העיצוב של האחרון (אם אפשר לשכוח משהו שבקושי ראית). בחיי שאני לא מדמיין דברים, ואני רוצה שתשחק בהם לידי כשתגיד לי שאין קפיצה גדולה ביצירתיות ובעיצוב השלבים. אני רוצה שתגיד לי שהשמש זורחת במערב.

DrKeo כתב:שחקת בדונקי קונג 1-3 לSNES? אם לא, אז אל תתווכח, אם כן אז אתה כנראה יודע שהמבנה שלבים שראינו פה הוא לגמרי דונקי קונג קאנטרי קלאסי.

שיחקתי בכולם. והאם אתה שיחקת ב-DCK ל-Wii? אם לא, יישם את הטיפ שלך אליי: אל תתווכח.

אתה ממשיך להתווכח על א' בשעה שמוסבר לך ב'. אתה מדבר על המוטיב הכללי, בשעה שאני מדבר אתך על רמת עיצוב השלבים, שהרבה יותר יצירתית ומבריקה.

צפיתי בסרטון ששמת פה, והוא הוכיח כמה שאינך מבין על מה מדברים אתך. רמת עיצוב השלבים נחותה בכמה רמות ממנו.

לא רק שדונקי קונג קאנטרי משחק מדהים, 90% ממה שדונקי קונג החדש עושה נעשה כבר בדונקי קונג קאנטרי 1-3 בגרפיקה פחות טובה ועם פחות פוליש.

אני תוהה. אפילו לא שיחקת במשחק, על סמך מה טוען שיש בו פחות פוליש? אתה יכול להסביר את דבריך על-ידי דוגמאות?

יש לך את הכישרון לקחת משחק מעולה ולגרום לו להישמע גרוע. לפי הממוצעים, האיכות דומה לסדרה הישנה, והחדשים נהנים מהרבה יותר ביקורות. למעשה, אם האחרון היה ברמתם של הקודמים, בלי קשר לתקופה, הוא היה נופל חזק בביקורות, כי אני מקווה שלפחות ברור לך שמה שהיה נכון לפני 15 שנה, לא נכון כיום. הדרישות הרבה יותר גבוהות. ואתה עוד טוען שהאחרון נהנה מגרפיקה פחות טובה ופחות פוליש, הממוצע היה הרבה פחות נדיב אם היית יודע על מה אתה מדבר.

היי, האם אינך חושב שהמחיר ה"עושק" לא היה נלקח בחשבון בביקורות, אם לא היה מוצדק? המבקרים לעתים מתייחסים למחירו של משחק, משקללים אותו במערכת השיקולים שלהם, ואם היה מדובר במשהו חריג, היית רואה את זה מתבטא גם כאן (היו נשמעים סייגים כמו: "משחק טוב, אבל היינו ממליצים להמתין עד שהמחיר יוזל כדי לקנות").

אז יאללה, תסביר לי מה מגדיר אצלך משחק של 60$ ומה משחק של 15$. אז זה לא התקציב, אז זה לא רמת ההפקה, אז זה לא AAA או לא, אז זה מה?

הגדרתי. משחק עם מספיק תוכן, ריפליי טוב, שיהיה יצירתי ומפתיע. בוודאי אהיה שלם לשלם בעבורו 60 דולר, יותר מאשר קנייה של משחק בעל תקציב ורמת הפקה גבוהים שהתבררו להיות פחות טובים, ויש רבים כאלה. אתה באמת חושב ש-Origin, אחד המשחקים היותר טובים בדור הזה, לא ראוי לשלם עליו 60 דולר?

בוא אתה תגיד לי, יקירי, מהו משחק של 60 דולר. ל-Resident Evil 6, למשל, יש רמת הפקה ותקציב גבוה מאוד, האם הוא שווה 60 דולר בעיניך (ממוצע 69%)? ו-Fuse (ממוצע 63%)?

והאם Assassin's Creed 1 נמכר בפחות מחיר מאשר נמכרו הבאים אחריו שהיו הרבה יותר מוצלחים? אז למה אתה עושה מעצמך? אתה יודע שכך השוק עובד, והגורם כמעט היחיד שמתמחר משחק זה הצלחתו בשוק. לא השיגיון של נדב. המחיר כמעט תמיד מתחיל בגבוה, ויורד ככל שהביקוש יורד. כך זה עובד.

אתה גיימר שנים רבות, נדב, וזה מה שאתה מוציא ממשחקים? שיהיה תקציב גבוה מאחוריהם? כך אתה מחשב את ערכם? מי שמבין באמת במשחקים, אמור לחשוב בצורה קצת אחרת, אך נראה שאתה מעריך יותר טכנולוגיה מאשר משחקים, כי רק על-פיה אתה מתמחר.

משחקי פלטפורמה דו מימדיים הם משחקים של 15$, זאת עובדה.

חחח מה עובדה בזה? אתה מבין את המשמעות של "עובדה"? הרי זה לא קורה בפועל, ולא רק נינטנדו מאמצת את הגישה. גם Ubi עם ריימן. גם סוני עם LBP. משקיעים הרבה יותר במשחק תלת ממדי כאשר הפער במחיר לעומת משחק אינדי דו ממדי (אני בכוונה מציין אינדי), גם כשהוא נמוך כרצונך, הוא עדיין לא מקביל לפער בהשקעה בין שני סוגי המשחקים הללו.

זה לא משנה כמה שעות של הנאה הם ספקו לך (למשל SMB), זה לא משנה כמה הם מקוריים (למשל FEZ או לימבו), זה לא משנה כמה העיצוב שלבים שלהם גובל בגאוני (ברייד). משחקים פלטפורמה דו מימדיים הם פשוטים מדי בשביל צווות של 150 אנשים, עושים אותם (חוץ מאשר נינטנדו אולי) צוותים בגודל של 1 עד 10 אנשים.

הכל בהתאם להקשר. לימבו וברייד הם אכן משחקים קטנים (לא שיחקתי באחרים), ואורכם מבוסס יותר על עמידה במקום בשעה שאתה מנסה להבין כיצד להתקדם. גם ברמת התוכן הם דלים מאוד (אך המעט מבריק מאוד), אבל DCK ו-SMB, הם בפירוש לא כאלה. אתה לא נתקע בהם, והם הרבה יותר ארוכים, בעלי תוכן וריפליי. לא מבין את מהות ההשוואה.

אתה יודע כמה אנשים פתחו את ריימן? שישה. כן, אתה לא מדמיין, שישה אנשים עשו את ריימן. אתה יודע כמה את AC3? שש מאות, כן אתה לא מדמיין, שש מאות. שניהם עלו 60$, בזיון.

באמת "ביזיון" לשלם 60 דולר על אחד המשחקים היותר טובים בדור הזה :)

האם עלות החומרים המרכיבים מוצר היא גורם בביקוש שלו? אם מוצר מבוקש, אזי גם הנכונות לשלם עליו יותר, תהיה גבוהה. נוסחת התמחור שלך לא נכונה.

כמו שאמרתי לך, דוגמה פשוטה. ריימן אוריג'ן פותח על ידי שישה אנשים ואתה השוות אותו ברמתו, גודלו ואיכותו לדונקי קונג.

אז מה אתה בעצם אומר? שרטרו מונה 6 אנשים בלבד, או שכל המאה שתו קפה רוב היום?

ואני מבקש שתציג את כל התמונה, ואל תסתיר את חלקה:

The game is the first title to use UbiArt Framework, an in-house graphics engine which allows artists to easily create content and then use it in an interactive environment. The artists only have to pose the model and edit the silhouette, as the software takes care of image distortion automatically. The main aim of this engine is to allow artists and designers focus on the art itself, without having to worry about technical aspects of game development.[5] According to Yves Guillemot, only five people were working on the game when it was first announced.

Wiki

לכן ההשוואות שלך לא תופסת, כי יש הרבה נעלמים שאתה לא מביא בחשבון.

וגם לא התמודדת עם האפשרות (עוד נעלם) שרוב הזמן רטרו עסוקה הייתה בפיתוח מנוע חדש. הנה, אולי אפילו מדובר במנועים, ברבים. וככל הנראה גם עסוקים בלסייע למפתחות אחרות ליישם את המשחקים שלהם באמצעות המנועים.

כמובן שלא ברור האם זה נכון, אלא אני מביא זאת כדי להסביר לך שאתה לא יכול לקפוץ כי הרבה דברים יכולים לקרות מאחורי הקלעים שנעדרים מהמשוואה שלך. למרות שאולי היית רוצה, אתה לא משוטט במסדרונות החברה, ובין אם השמועה נכונה או לאו, היא הרבה יותר הגיונית מאשר הרעיון שמדובר בחברה של 6 אנשים או שרובם שותים קפה כל היום. נפלת בכך גם כשניתחת מדוע יצא לפוליפוני משחק כל-כך לא גמור.

הצוותים של NSMB והצוותים של מריו גלקסי הם לא אותם צוותים בכלל. אתה יודע למה? כי צוות קטנטן של משחק פלטפורמה דו מימדי לא יכול להתמודד עם משחק שדורש צוות גדול כמו משחק פלטפורמה תלת מימדי...

תראה, לדוגמה, הצוות של מריו גלקסי הוא אותו צוות שפיתח את Donkey Kong Jungle Beat הדו ממדי.

ואני חוזר על זה: אתה לא נמצא במסדרונות החברה כדי להבין מדוע במשך הזמן הזה פיתחה רק את DCK. תפסיק להיות יומרן גדול. האם אתה טוען שהיא כל-כך התפוררה, עד שהפכה לצוות של 6 אנשים, מצוות של 100 אנשים שפיתח את מטרויד? נדב, זה באמת מה שאתה טוען?

היו שנים שמועות על זלדה מרטרו, זאת גם הסיבה שמיאמוטו שנה שעברה הגיב בנושא בגלל השנים של השמועות מאז פריים 3

אני זוכר שאלה היו יותר תקוות מאשר שמועה, אבל Whatever. זה לא האישו העיקרי בוויכוח הזה.

תזכורת:



האמנם העיצוב של השלבים ברמה דומה למה שנראה בסרטון שאתה הבאת? האומנם?
נערך לאחרונה על ידי רונן ב 19 יוני 2013, 01:24, נערך פעם 1 בסך הכל.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Kazz » 19 יוני 2013, 01:21

מיאמוטו בראיון עם הטיים: http://techland.time.com/2013/06/18/shi ... -main-lead

ניפק אמירה הזוייה(?): הפס4 וXB1 היו בקלות עולים עוד 100 דולרים אם הם היו כוללים גיימפאד כמו של הווי יו.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 יוני 2013, 10:41

Kazz כתב:מיאמוטו בראיון עם הטיים: http://techland.time.com/2013/06/18/shi ... -main-lead

ניפק אמירה הזוייה(?): הפס4 וXB1 היו בקלות עולים עוד 100 דולרים אם הם היו כוללים גיימפאד כמו של הווי יו.


אני לא חושב שסוני ומייקרוסופט היו מייצרים את הטאבלט הנכה של נינטנדו בסכום כל כך גבוה. חברה שפויה לא היה צריכה להשקיע יותר מ50 דולר בשביל לייצר דבר כזה.

בכל מקרה, קצת אירוני שאף אחד לא רוצה לעשות שום דבר עם הWIIU, אבל כל רעיון המסך השני שנינטנדו ניסתה לדחוף כנראה הולך להתממש בקונסולות הדור הבא של סוני ומייקרוסופט וזה באמת נראה מגניב.
כנראה שאם המסך השני הוא לא סתם שלט עם מסך ובלי מוח משל עצמו, אז באמת אפשר לעשות איתו משהו.
תמונה

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 19 יוני 2013, 06:58

Nucleus_Dawn כתב:
אני לא חושב שסוני ומייקרוסופט היו מייצרים את הטאבלט הנכה של נינטנדו בסכום כל כך גבוה. חברה שפויה לא היה צריכה להשקיע יותר מ50 דולר בשביל לייצר דבר כזה.

בכל מקרה, קצת אירוני שאף אחד לא רוצה לעשות שום דבר עם הWIIU, אבל כל רעיון המסך השני שנינטנדו ניסתה לדחוף כנראה הולך להתממש בקונסולות הדור הבא של סוני ומייקרוסופט וזה באמת נראה מגניב.
כנראה שאם המסך השני הוא לא סתם שלט עם מסך ובלי מוח משל עצמו, אז באמת אפשר לעשות איתו משהו.



ניסיתי אתמול את פנורמה וויו והבנתי למה השלט טאבלט עולה כל כך הרבה
הזיהוי תנועה בשלט טאבלט הזה ,פשוט לא נימצא באף מכשיר אחר
אתה יכול להחזיק את המסך ,ולהזיז אותו לכל כיוון שאתה רוצה ,וזווית המצלמה תעקוב בדיוק אחרי זה ובאופן חלק

לטאבלטים יש מסך רב מגע ויש חומרה הרבה יותר טובה זה נכון ,לרובם גם מצלמה טובה יותר
אבל לא ראיתי אף טאבלט שיכול לעשות זיהוי תנועה כזה

חבל שלא מנצלים את זה למישחקי קור ,זה היה יכול להיות קפיצה ענקית באיך שמשחקים מישחקים
סוג של VR לעניים אולי ,אבל VR מספיק זול למינסטרים ,וכזה שפועל היום

Chwomp
Padawan
הודעות: 41
הצטרף: 18 יוני 2013, 11:25

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Chwomp » 19 יוני 2013, 10:31

לדעתי הדבר שמבדיל בין השלט החדש לסמארטגלאס, הוא העובדה שמעבר בין מסכים קל יותר כשיש לך שלטעם כל הכפתורים עליו. הרבה יותר נוח ויעיל להסתכל על משהו שכבר ממילא נמצא ביד שלך ויש לו יכולות שליטה, מאשר להניח את השלט, לחפש את הסמארטפון, לעשות את מה שצריך ואז לחזור לאחוז בשלט שלך.
קוד חבר 3DS:
2449-5207-9736

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 19 יוני 2013, 11:15

לMS יש השפעה הרבה יותר גדולה על מפתחות צד שלישי
בגלל זה הם יכולים לנצל את הסמארטגלס בהרבה יותר מישחקים

אבל הסמארטגלס זה פיתרון מאוד עקום ,שיש את קינקט 2 בXBOXONE
גם ככה הסמארטגלס לא יתן זיהוי תנועה כמו הקינקט 2 או השלט של הWIIU
והסמארטגלס לא ישמש כמסך נוסף עם רוצים לראות טלוויזיה וגם לשחק

Laskin
Elder
הודעות: 21798
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי Laskin » 19 יוני 2013, 18:36

לMS יש כל כך הרבה השפעה על צד ג' לעומת נינטנדו, שראינו איך כל משחק משתמש בKINECT על ה360 ואף משחק לא משתמש בווימוט בWII (גלגול עיניים).
(הכוונה היא בשימוש בג'סטרס, בתנועה של השלטים)

לא צריך להיות גאון בשביל זה: המפתחות לא מאמינות שהמשחקים שלהם על הווי-יו שווים את הזמן שישקיעו בפונקציות הללו, ומעדיפים להשקיע אותו בקונסולה שלא נידונה לכשלון, גם אם רוב השחקנים בכלל לא יגיעו להשתמש בפונקציות הללו.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי kririn » 20 יוני 2013, 03:02

שהPS4 יותר חזקה \עם פחות DRM\ו100$ זולה יותר
אני כן חושב שהXBOXONE תיכשל מאוד לפחות בשנה הראשונה

MS מנסה להשוות את הXBOXONE למוצרים כמו סמארטפונים -אבל זאת חייה אחרת לגמרי

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: ת'רד נינטנדו 3.0: Once more with feeling

הודעהעל ידי swym » 19 יוני 2013, 20:53

רונן כתב:הכל בהתאם להקשר. לימבו וברייד הם אכן משחקים קטנים (לא שיחקתי באחרים), ואורכם מבוסס יותר על עמידה במקום בשעה שאתה מנסה להבין כיצד להתקדם. גם ברמת התוכן הם דלים מאוד (אך המעט מבריק מאוד), אבל DCK ו-SMB, הם בפירוש לא כאלה. אתה לא נתקע בהם, והם הרבה יותר ארוכים, בעלי תוכן וריפליי. לא מבין את מהות ההשוואה.

לימבו וברייד הם משחקי פאזל, וההשוואה למשחקי פלטפורמה לא רלוונטית במקרה שלהם. משחקי פאזלים הם יותר סטטיים אבל הם מציעים לך משהו שאין לך במשחקי פלטפורמה: אתגר מחשבתי. ובמקרה של שני המשחקים האלו מוצע לך עוד ערך מוסף בדמות נרטיב מוצלח שפתוח לפרשנות, בזמן שהנרטיב של דונקי קונג מסתכם ב"גנבו לדונקי קונג את הבננות".

להשוות משחקי פאזלים למשחקי פלטפורמה ולספור כמה שעות נותן לך כל משחק זה מגוחך כמו להשוות משחקי פלטפורמה למשחקי RPG או מירוצים ולספור כמה שעות נותן לך כל משחק. השוואה צריכה להתקיים בבסיס של הזאנר, והבעיה של דונקי קונג היא שכשמשווים אותו למשחקי פלטפורמה דיגיטליים ב-10$ הוא אפילו מחוויר לידם. אז מילא LBP שהיה חדשני ברמות, נתן לך כמויות אינסופיות של תוכן, נראה כמו המשחק הכי מושקע שיש בזאנר והגיע עם ערכי הפקה מטורפים כולל קריינות מעולה של סטפן פריי - אבל מה בדיוק מציע משחק כמו דונקי קונג שלא מציעים משחקים כמו Battleblock Theatre בפרומיל מהמחיר?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים