משחקי 2014

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 13 ינואר 2015, 00:29

DrKeo כתב:אני אתאר סיטואציה. אתה במשימה בGTA4 בתוך מחסן עם ארגזים, יש לך אקדח ביד ו-10 אוייבים איתך במחסן. הסבר, פרט ונמק מה יותר מסובך כאן מאשר בכל שוטר אחר. אני אתן רמז, כלום.אולי התכוונת להגיד שיש להם כל כך הרבה מכניקות לטפל בהן שאין להם זמן לעשות את כולן טובות, רק סבירות. זה כבר יותר קרוב למציאות.

מתן, אני יודע שאני אהנה חבל על הזמן מGTA5 ואני לא מצפה לירי של COD מGTA כי הירי בסדרה הזאת היה קטסטרופה תמיד ומ-5 אני מצפה ממנו להיות קצת יותר טוב מזה של GTA4.


לא יותר מידי. כלומר, זה GTA, אז יכלת להגיע למחסן גם מהגג, או להכנס פנימה עם אופנוע ולדרוס אנשים, בזמן שאתה זורק רימונים ויורה מהאופנוע, שזה כבר שינוי.
אבל הסיטואציה הזאת לא רלוונטית. מערכת הירי צריכה לעבוד בכל הסיטואציות, לא רק בסיטואציה אחת. היא גם צריכה להיות עקבית בכל הסיטואציות. לתכנן מערכת שעובדת מושלם במשחק כל כך גמיש, עם כל כך הרבה רגעים לא צפויים (גם למפתחים), כמו GTA, זה אתגר הרבה יותר עצום וזו משימה הרבה יותר מסובכת, מאשר בכל שוטר אחר.
בטח אפשר לפשט את העניין ולעשות אזורים שאפשר\נוח רק לירות\לנהוג\לטפס בהם ולהגביל את השחקן באופן לא אורגני, אבל זה לא הקטע של GTA.

בכל מקרה, אין באמת ספק שרוקסטאר מסוגלים לפתח משחק עם מערכת הירי הטובה ביותר בתעשייה. הם עשו את זה במקס פיין 3. גם לפני מקס פיין 3 וגם אחריו, ראינו שהם לא מסוגלים לשחזר את המערכת הזאת במלואה, במשחקים אחרים. זה לא בגלל שהם לא מוכשרים, או לא רוצים, או שחסר להם כסף. זה בגלל שזה באמת אתגר מורכב, ברמה שהרווח מזה כבר ממש לא הכרחי. אז למרות שבאדינבורו עובדים כמה מהמפתחים המוכשרים והחכמים ביותר בתעשייה, הם עדין לא יכולים לעשות את מה שאתה חושב שהוא פשוט וקל.
זה נובע מהרבה סיבות - זה לא שווה את המאמץ ובמידה רבה, זה לא אפשרי בגלל סיבות טכניות.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 01:01

Nucleus_Dawn כתב:
לא יותר מידי. כלומר, זה GTA, אז יכלת להגיע למחסן גם מהגג, או להכנס פנימה עם אופנוע ולדרוס אנשים, בזמן שאתה זורק רימונים ויורה מהאופנוע, שזה כבר שינוי.
אבל הסיטואציה הזאת לא רלוונטית. מערכת הירי צריכה לעבוד בכל הסיטואציות, לא רק בסיטואציה אחת. היא גם צריכה להיות עקבית בכל הסיטואציות. לתכנן מערכת שעובדת מושלם במשחק כל כך גמיש, עם כל כך הרבה רגעים לא צפויים (גם למפתחים), כמו GTA, זה אתגר הרבה יותר עצום וזו משימה הרבה יותר מסובכת, מאשר בכל שוטר אחר.
בטח אפשר לפשט את העניין ולעשות אזורים שאפשר\נוח רק לירות\לנהוג\לטפס בהם ולהגביל את השחקן באופן לא אורגני, אבל זה לא הקטע של GTA.

בכל מקרה, אין באמת ספק שרוקסטאר מסוגלים לפתח משחק עם מערכת הירי הטובה ביותר בתעשייה. הם עשו את זה במקס פיין 3. גם לפני מקס פיין 3 וגם אחריו, ראינו שהם לא מסוגלים לשחזר את המערכת הזאת במלואה, במשחקים אחרים. זה לא בגלל שהם לא מוכשרים, או לא רוצים, או שחסר להם כסף. זה בגלל שזה באמת אתגר מורכב, ברמה שהרווח מזה כבר ממש לא הכרחי. אז למרות שבאדינבורו עובדים כמה מהמפתחים המוכשרים והחכמים ביותר בתעשייה, הם עדין לא יכולים לעשות את מה שאתה חושב שהוא פשוט וקל.
זה נובע מהרבה סיבות - זה לא שווה את המאמץ ובמידה רבה, זה לא אפשרי בגלל סיבות טכניות.

זה לא ממש שינוי, עדין אתה מזיז את הכוונת עם הסטיק הימני, את הדמות עם הסטיק השמאלי, יורה עם הטריגר הימני וכך הלאה. מערכת ירי רעה היא רעה כשסוגרים אותך במחסן וכששמים אותך באמצע רחוב עם 500 אנשים סביבך וכנ"ל על מערכת ירי טובה. אם היית לוקח את עצמך מתוך COD לשלב שהוא ליברטי סיטי עדין הירי היה נהדר, אין קשר בין הדברים. בדיוק כמו שבFC4 יש את אתה מערכת ירי בדיוק כשאתה בשלב מסדרון וכשאתה בעולם הפתוח, מערכת נהדרת ואין קשר בינה לבין עולם פתוח או סגור.

יש דברים שכן אפשר להבין. עיצוב שלבים, אנטלגנציה של אוייבים, הרס או תסרוט וכך הלאה. מדובר בדברים שעולם פתוח משפיע עליהם. אבל מערכת ירי? אין השפעה של עולם פתוח עליה חוץ מאשר אולי משאבים אבל משאבים לאורות נדלקים ונכבים ברכב כשאתה נכנס יש להם אז למערכת ירי בטוח יש להם.

בנושא מקס פיין, הנחוש היחיד שלי הוא שהם לא יכלו לקחת אותה ישירות כי היא כל כך יחודית שזה יהיה מגוחך. רצתי BULLET TIME כל הזמן עם זינוקים מצד לצד בלי מערכת COVER וכלום? מדובר במשחק מאוד שונה שקשה לשים את המערכת שלו בכל משחק חוץ מאשר מקס פיין פחות או יותר. את המערכת של COD למשל אפשר לשים מאוד בקלות בGTA וגם את זאת של אנצ'רטד למשל.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 13 ינואר 2015, 01:24

DrKeo כתב:זה לא ממש שינוי, עדין אתה מזיז את הכוונת עם הסטיק הימני, את הדמות עם הסטיק השמאלי, יורה עם הטריגר הימני וכך הלאה. מערכת ירי רעה היא רעה כשסוגרים אותך במחסן וכששמים אותך באמצע רחוב עם 500 אנשים סביבך וכנ"ל על מערכת ירי טובה. אם היית לוקח את עצמך מתוך COD לשלב שהוא ליברטי סיטי עדין הירי היה נהדר, אין קשר בין הדברים. בדיוק כמו שבFC4 יש את אתה מערכת ירי בדיוק כשאתה בשלב מסדרון וכשאתה בעולם הפתוח, מערכת נהדרת ואין קשר בינה לבין עולם פתוח או סגור.

יש דברים שכן אפשר להבין. עיצוב שלבים, אנטלגנציה של אוייבים, הרס או תסרוט וכך הלאה. מדובר בדברים שעולם פתוח משפיע עליהם. אבל מערכת ירי? אין השפעה של עולם פתוח עליה חוץ מאשר אולי משאבים אבל משאבים לאורות נדלקים ונכבים ברכב כשאתה נכנס יש להם אז למערכת ירי בטוח יש להם.

בנושא מקס פיין, הנחוש היחיד שלי הוא שהם לא יכלו לקחת אותה ישירות כי היא כל כך יחודית שזה יהיה מגוחך. רצתי BULLET TIME כל הזמן עם זינוקים מצד לצד בלי מערכת COVER וכלום? מדובר במשחק מאוד שונה שקשה לשים את המערכת שלו בכל משחק חוץ מאשר מקס פיין פחות או יותר. את המערכת של COD למשל אפשר לשים מאוד בקלות בGTA וגם את זאת של אנצ'רטד למשל.



הפסקה הראשונה נכונה (גם אם היא פישוט פסיכי של מערכת ירי וההשפעה של הדרך שבה הדמות נעה עליה וההפך), אבל לא סותרת את העובדה שהרבה יותר קשה לעצב מערכת ירי טובה במשחק כמו GTA, בגלל מגוון סיבות, שאת חלקן כבר הזכרתי.

אורות נדלקים ונכבים ברכב זו מערכת פשוטה, שההשפעה שלה על כל מה שקורה במשחק מוגבלת.
מערכת ירי זו מערכת מורכבת במיוחד, שההשפעה שלה על כל מה שקורה במשחק קולוסאלית. אין ספק שלהתאים את המערכת הזאת לכל מה שאפשר לעשות במשחק, צורך הרבה יותר משאבים מבחינת המערכת ובטח ובטח שמבחינת משאבי הפיתוח עצמם.

במקס פיין 3 יש קאבר. אין סיבה לא לאפשר לדמויות לזנק מקאבר לקאבר בGTA V, מעבר לסיבות הטכניות, בגלל שמערכת התנועה של מקס פיין 3 כל כך הרבה יותר מורכבת וכבדה. הסיבה שהיא אפשרית במקס פיין 3 ולא אפשרית בGTA V, היא שהרבה יותר קל ליצור מערכת כזאת כבדה ומורכבת, כאשר מגוון הפעולות שהשחקן יכול לעשות הרבה יותר מוגבל.

אני מתאר לעצמי שעם מגוון התנועות האנימציות של אנצ'רטד, גם את המערכת שלו יהיה מאוד קשה ליישם בGTA V - לפחות כל עוד המשחק מתוכנן לדור הקודם.

כל הויוכוח הזה מיותר, בכל מקרה.
עדין לא שיחקת בGTA V ואתה כל הזמן חוזר למשחק בן 8, כדי לנסות להסביר למה רוקסטאר לא עומדים ברף של היום. אפילו בRDR כבר יש מערכת ירי פשוט מצוינת, ככה שלא חייבים להסתכל על GTA V, בשביל להווכח שבכל מקרה כל התלונות שלך על מערכת ירי פשוטה במשחקי עולם פתוח לא אקטואליות כבר הרבה שנים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 10:07

באף משחק gta אין מערכת ירי טובה ביחס לתקופה ושמעתי את זה כאן הרבה מאוד פעמים גם על המערכת של 5. כל הזמן אומרים שיש ל5 מערכת טובה ביחס ל4 אבל ברגע שמציינים משהו מחוץ לgta אז ישר מתחילים לגמגם. אני מת לשחק כבר בעצמי, רוקסטאר פשוט עדין לא נתנו לי הזדמנות לצערי.

ובנושא מקס פיין, כן, אתה יכול לשים את המערכת ירי של מקס פיין בgta מאוד בקלות. לרוקסטאר פשוט יש בעיה מאוד ספציפית עם מכניקות, הם מעולם לא ידעו לעשות מכניקות כמו שצריך. לפעמים הם פוגעים במערכת נהיגה כיפית אבל חוץ מזה תמיד המכניקות שלהם די גרועות. בgta4 הם הוסיפו חטא על פשע וגם הנהיגה הייתה קטסטרופה, זה היה באמת חריג כי בנהיגה הם דווקא לרוב פוגעים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Laskin » 13 ינואר 2015, 11:12

בGTA5 יש בולט-טיים, ומערכת היריות שלו לא פחות טובה ממלא משחקי יריות מגוף שלישי, לא רק בהשוואה לGTA4. יש גם מלא מלא נשקים ופיזיקה נהדרת.
באמת שאני מת כבר שתשחק בGTA5 איזה 10 שעות ואז תחווה את דעתך ותבין שבאמת רוקסטאר של פוסט-RDR היא משהו אחר, בכל הקשור לליטוש גיימפליי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 11:35

Laskin כתב:בGTA5 יש בולט-טיים, ומערכת היריות שלו לא פחות טובה ממלא משחקי יריות מגוף שלישי, לא רק בהשוואה לGTA4. יש גם מלא מלא נשקים ופיזיקה נהדרת.
באמת שאני מת כבר שתשחק בGTA5 איזה 10 שעות ואז תחווה את דעתך ותבין שבאמת רוקסטאר של פוסט-RDR היא משהו אחר, בכל הקשור לליטוש גיימפליי.

אם הירי של GTA5 הוא ברמה של משחקי ירי בגוף שלישי אז אני בולע את המילים שלי, זה פשוט לא מה שאנשים אומרים כאן או בשאר האינטרנט. פעם ראשונה שאני שומע את זה. אבל אם זה נכון אז אדיר ובו בזמן אירוני כי את RDR וגם את מקס פיין עשו צוותים אחרים לגמרי שכנראה למדו את RN איך לעשות מכניקת ירי כמו שצריך :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי bling » 13 ינואר 2015, 11:48

DrKeo כתב:אם הירי של GTA5 הוא ברמה של משחקי ירי בגוף שלישי אז אני בולע את המילים שלי, זה פשוט לא מה שאנשים אומרים כאן או בשאר האינטרנט. פעם ראשונה שאני שומע את זה. אבל אם זה נכון אז אדיר ובו בזמן אירוני כי את RDR וגם את מקס פיין עשו צוותים אחרים לגמרי שכנראה למדו את RN איך לעשות מכניקת ירי כמו שצריך :)

ממש לא ברמה של משחקי ירי ייעודיים, יותר מזה, גם בתחום העולם הפתוח ל Watch Dogs למשל יש מערכת ירי עדיפה בלא מעט, אז בטח ב TPSים כמו גירס, מקס פיין או טומב ריידר יש מערכות ירי עדיפות בהרבה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 12:22

bling כתב:ממש לא ברמה של משחקי ירי ייעודיים, יותר מזה, גם בתחום העולם הפתוח ל Watch Dogs למשל יש מערכת ירי עדיפה בלא מעט, אז בטח ב TPSים כמו גירס, מקס פיין או טומב ריידר יש מערכות ירי עדיפות בהרבה.

כן, זה מה ששמעתי בעיקר בפודקאסטים שאני מקשיב להם. בסדר, לא ציפיתי, אם המשימות טובות מ4 והנהיגה טובה מ4 אז כבר מדובר במשחק שאני ממש אוהב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי bling » 13 ינואר 2015, 12:23

DrKeo כתב:כן, זה מה ששמעתי בעיקר בפודקאסטים שאני מקשיב להם. בסדר, לא ציפיתי, אם המשימות טובות מ4 והנהיגה טובה מ4 אז כבר מדובר במשחק שאני ממש אוהב.

אין מה להשוות ל 4 בדברים שציינת, בעיקר המשימות הן שיפור ענק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 12:36

bling כתב:אין מה להשוות ל 4 בדברים שציינת, בעיקר המשימות הן שיפור ענק.

כן, 4 היה סוג של כשל בהמון תחומים. גם הנשקים בו היו ממש חלשים מה שלא נתן כמעט כלל לזרוע הרס, הנהיגה כבדה ולא כיפית, משימות משמימות, מפה קטנטנה וחוסר ב"כלי רכב אולטימטיבי הרסני" כמו טנק או מטוס קרב שהיו בכל משחק GTA משחר ההסטוריה. GTA4 זה משחק שכנראה יצא מוקדם מדי, אפילו שפתחו אותו איזה 4 שנים הוא כנראה היה צריך עוד איזה שנתיים בתנור.

גיי טוני מתקן הרבה מזה אגב, אם לא שחקת. נשקים עוצמתיים שמפוצציים מכוניות בקלות, משימות מגניבות, רכב משוריין עם תותח וולקן למעלה יצרו יחד משחק שהוא ממש רמה מעל GTA4. הוא הGTA הראשון שסיימתי מאז VC.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 13 ינואר 2015, 12:38

DrKeo כתב:באף משחק gta אין מערכת ירי טובה ביחס לתקופה ושמעתי את זה כאן הרבה מאוד פעמים גם על המערכת של 5. כל הזמן אומרים שיש ל5 מערכת טובה ביחס ל4 אבל ברגע שמציינים משהו מחוץ לgta אז ישר מתחילים לגמגם. אני מת לשחק כבר בעצמי, רוקסטאר פשוט עדין לא נתנו לי הזדמנות לצערי.

ובנושא מקס פיין, כן, אתה יכול לשים את המערכת ירי של מקס פיין בgta מאוד בקלות. לרוקסטאר פשוט יש בעיה מאוד ספציפית עם מכניקות, הם מעולם לא ידעו לעשות מכניקות כמו שצריך. לפעמים הם פוגעים במערכת נהיגה כיפית אבל חוץ מזה תמיד המכניקות שלהם די גרועות. בgta4 הם הוסיפו חטא על פשע וגם הנהיגה הייתה קטסטרופה, זה היה באמת חריג כי בנהיגה הם דווקא לרוב פוגעים.


בטח שכן. גם המערכות הישנות, עם הlockon הפשוט, עשו את העבודה נהדר.

צריך לזכור שמשחקי GTA הם הרבה פחות גירס והרבה יותר זלדה. מערכת של lockon היתה הגיונית לחלוטין בGTA 4 והיא עבדה מצוין, גם אם לא היתה מאוזנת לגמרי. מערכת המחסה בGTA 4 גם עבדה בסדר גמור, גם אם לא ברמה של גירס.

אתה לא יכול לשים את מערכת הירי של מקס פיין בGTA מאוד בקלות. בין השאר, כל מערכת האנימציות דורשת המון משאבים וכאשר צריך שהיא תעבוד על הרבה יותר דמויות משיש במקס פיין וכאשר עולם המשחק הרבה יותר גדול וכאשר היא גם צריכה להגיב להרבה יותר אובייקטיבים שעלולים לעשות דברים שונים ומשונים, נוצרים אתגרים טכניים שבלתי אפשריים לפתרון במשחק שמעוצב לקונסולות הדור הקודם ומאתגר במיוחד למצוא להם פתרונות, גם עבור מכשירים יותר מודרניים.
זו הסיבה שמערכת הירי בGTA 5 היא מערכת דומה מאוד, עם כל מיני אלמנטים שעברו פישוט מסוים.

בGTA 5 מערכת הירי מצוינת. היא לא ברמה של הטופ של ז'אנר היריות מגוף שלישי וזה באמת רף מגוחך לצפות לו.
כמו שכבר הוזכר, גם על ידי, מכאניקת הירי בWD ברמת ליטוש הרבה יותר גבוהה. הוא באמת מרגיש כמו טומב ריידר, כשאתה יורה. זו היתה הפתעה לא קטנה, כאשר שיחקתי ואין ויכוח שזה הישג אדיר של יוביסופט, שהם הצליחו לפתח משחק עולם פתוח מורכב למדי ועדין להכניס מערכת ירי כל כך מוצלחת ומלוטשת. לא סתם מזכירים את זה, כמובן - מדובר על יוצא מן הכלל, בסוג המשחקים הזה.
זה לא עזר לWD יותר מידי, כי הוא משחק מאוד לא אחיד. בזמן שמערכת הירי מצוינת, מכאניקת הנהיגה די מעפנה והכתיבה בו נוראית. למרות שיש לו עוד כמה אלמנטים ברמה גבוהה מאוד, גם ביחס לז'אנר שלו וגם באופן כללי, הוא לא הצליח ליצור את הדבק שמחבר הכל יחד (אולי במשחק הבא בסדרה. אני ממש מצפה לו, באופן אישי). זה משהו שקשה להסביר וקשה להצביע עליו, אבל כשהוא שם, זה ברור.
הוא בבירור שם בכל GTA וזו תוצאה ישירה של הכשרון האדיר ברוקסטאר.

אגב, זה שברוקסטאר יש כמה אולפני פיתוח, לא מונע מאיתנו לשפוט את ההתקדמות שלהם, ביחד. קל מאוד לראות שבRDR יש התפתחות טבעית של רעיונות מGTA4 (לדוגמא, המפגשים הרנדומליים). קל מאוד לראות שבGTA 5, יש אימפלמנטציה של מערכת הירי של מקס פיין 3, בגרסא פשוטה יותר, בשילוב של רעיונות מRDR.
יוביסופט לא המציאה את ההפריה ההדדית בין הסטודיואים השונים שלה. רוקסטאר עשתה את זה מצוין בדור הקודם וקל מאוד לראות את ההתקדמות שהם עושים, הן כשמסתכלים על מכאניקות ספציפיות והן כשמסתכלים על המשחקים במבט על.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 12:53

Nucleus_Dawn כתב:
בטח שכן. גם המערכות הישנות, עם הlockon הפשוט, עשו את העבודה נהדר.

צריך לזכור שמשחקי GTA הם הרבה פחות גירס והרבה יותר זלדה. מערכת של lockon היתה הגיונית לחלוטין בGTA 4 והיא עבדה מצוין, גם אם לא היתה מאוזנת לגמרי. מערכת המחסה בGTA 4 גם עבדה בסדר גמור, גם אם לא ברמה של גירס.

אתה לא יכול לשים את מערכת הירי של מקס פיין בGTA מאוד בקלות. בין השאר, כל מערכת האנימציות דורשת המון משאבים וכאשר צריך שהיא תעבוד על הרבה יותר דמויות משיש במקס פיין וכאשר עולם המשחק הרבה יותר גדול וכאשר היא גם צריכה להגיב להרבה יותר אובייקטיבים שעלולים לעשות דברים שונים ומשונים, נוצרים אתגרים טכניים שבלתי אפשריים לפתרון במשחק שמעוצב לקונסולות הדור הקודם ומאתגר במיוחד למצוא להם פתרונות, גם עבור מכשירים יותר מודרניים.
זו הסיבה שמערכת הירי בGTA 5 היא מערכת דומה מאוד, עם כל מיני אלמנטים שעברו פישוט מסוים.

בGTA 5 מערכת הירי מצוינת. היא לא ברמה של הטופ של ז'אנר היריות מגוף שלישי וזה באמת רף מגוחך לצפות לו.
כמו שכבר הוזכר, גם על ידי, מכאניקת הירי בWD ברמת ליטוש הרבה יותר גבוהה. הוא באמת מרגיש כמו טומב ריידר, כשאתה יורה. זו היתה הפתעה לא קטנה, כאשר שיחקתי ואין ויכוח שזה הישג אדיר של יוביסופט, שהם הצליחו לפתח משחק עולם פתוח מורכב למדי ועדין להכניס מערכת ירי כל כך מוצלחת ומלוטשת. לא סתם מזכירים את זה, כמובן - מדובר על יוצא מן הכלל, בסוג המשחקים הזה.
זה לא עזר לWD יותר מידי, כי הוא משחק מאוד לא אחיד. בזמן שמערכת הירי מצוינת, מכאניקת הנהיגה די מעפנה והכתיבה בו נוראית. למרות שיש לו עוד כמה אלמנטים ברמה גבוהה מאוד, גם ביחס לז'אנר שלו וגם באופן כללי, הוא לא הצליח ליצור את הדבק שמחבר הכל יחד (אולי במשחק הבא בסדרה. אני ממש מצפה לו, באופן אישי). זה משהו שקשה להסביר וקשה להצביע עליו, אבל כשהוא שם, זה ברור.
הוא בבירור שם בכל GTA וזו תוצאה ישירה של הכשרון האדיר ברוקסטאר.

אגב, זה שברוקסטאר יש כמה אולפני פיתוח, לא מונע מאיתנו לשפוט את ההתקדמות שלהם, ביחד. קל מאוד לראות שבRDR יש התפתחות טבעית של רעיונות מGTA4 (לדוגמא, המפגשים הרנדומליים). קל מאוד לראות שבGTA 5, יש אימפלמנטציה של מערכת הירי של מקס פיין 3, בגרסא פשוטה יותר, בשילוב של רעיונות מRDR.
יוביסופט לא המציאה את ההפריה ההדדית בין הסטודיואים השונים שלה. רוקסטאר עשתה את זה מצוין בדור הקודם וקל מאוד לראות את ההתקדמות שהם עושים, הן כשמסתכלים על מכאניקות ספציפיות והן כשמסתכלים על המשחקים במבט על.

מה הקשר בין מערכת אנימציות של אוייבים למערכת ירי שחר? אתה יכול לזרוק את מקס פיין בתוך ליברטי סיטי והופ, המשחק יהיה עם מערכת ירי טובה. אין שום קשר לעולם פתוח. WD ו-SD מוכיחים לך שאתה טועה, אין שום קשר בין עולם פותח למערכת ירי טובה או רעה. יש קשר בין רוקסטאר נורת' לבין מערכת ירי טובה או רעה.

ושים לב שלא דברתי על מערכת קרב, דברתי על מכניקות ירי. כבר אמרתי שאי אפשר לצפות לתסרוט או אנימציות או ראקציה ברמה של TPS או FPS במשחק עולם פתוח כל כך מסובך כמו GTA.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי bling » 13 ינואר 2015, 13:09

DrKeo כתב:מה הקשר בין מערכת אנימציות של אוייבים למערכת ירי שחר? אתה יכול לזרוק את מקס פיין בתוך ליברטי סיטי והופ, המשחק יהיה עם מערכת ירי טובה. אין שום קשר לעולם פתוח. WD ו-SD מוכיחים לך שאתה טועה, אין שום קשר בין עולם פותח למערכת ירי טובה או רעה. יש קשר בין רוקסטאר נורת' לבין מערכת ירי טובה או רעה.

ושים לב שלא דברתי על מערכת קרב, דברתי על מכניקות ירי. כבר אמרתי שאי אפשר לצפות לתסרוט או אנימציות או ראקציה ברמה של TPS או FPS במשחק עולם פתוח כל כך מסובך כמו GTA.

באופן כללי יש קשר בין אנימציות למערכת הירי KEO, ההרגשה של מערכת ירי טובה מגיעה גם מהאנימציה של הדמות שלך כשהיא יורה, טוענת את הנשק וכו׳ וגם לא מעט מהאנימציות של האויבים שלך כשאתה פוגע בהם ואיך הם מגיבים לירי.
יחד עם זאת יש עדיין משחקי עולם פתוח עם מערכת ירי עדיפה כמו אלו שציינת ככה שאין סיבה שרוקסטאר תפגר בתחום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 14:22

bling כתב:באופן כללי יש קשר בין אנימציות למערכת הירי KEO, ההרגשה של מערכת ירי טובה מגיעה גם מהאנימציה של הדמות שלך כשהיא יורה, טוענת את הנשק וכו׳ וגם לא מעט מהאנימציות של האויבים שלך כשאתה פוגע בהם ואיך הם מגיבים לירי.
יחד עם זאת יש עדיין משחקי עולם פתוח עם מערכת ירי עדיפה כמו אלו שציינת ככה שאין סיבה שרוקסטאר תפגר בתחום.

יש קשר במה שאתה אומר למערכת קרב בעיקר, פחות לירי. כדי שהמערכת ירי תרגיש טוב אפשר להשתמש באנימציות אבל זה רק אמצעי למטרה, אתה לא חייב להשתמש בהן. מה שצריך הוא תגובה טובה מהסביבה וראקציה טובה לירי אבל לאו דווקא צריך אנימציות. קח למשל את גירס, המערכת ירי שלו היא אולי הכי מלוטשת בז'אנר וכמעט כל ההרגשה ה"צ'נקית" והפיזית שלה מגיעה מsound cues וספרייטים של דם במקומות הנכונים. אפילו אין שם אנימציות פגיעה ספציות כמו באנצ'רטד או אפילו GTA4, אפילו גירס 1 מרגיש עולמות מעל GTA4 (ואני משער גם 5, קשה להתחרות בGEARS, גם אנצ'רטד לא לגמרי מצליח) ואין את זה שם. רק סאונד ודם, זה כל מה שהם היו צריכים. אנימציה היא פריווילגיה ודווקא לGTA יש את הפריוולגיה הזאת בגדול כי הוא משתמש במערכת אופוריה כך שהדבר האחרון שאפשר להגיד עליהם הוא שחסר להם כוח לאנימציות ראקטיביות ודינאמיות, הם משתמשים במערכת הכי כבדה בתעשיה למען השם.

או במילים אחרות גם משאבים טכנים יש להם לעשות את זה, הם משתמשים במשאבים טכנים יותר כבדים מאשר אנצ'רטד למערכת אנימציות שלהם, זה כמה רמות מעל מערכות IK שאנצ'רטד משתמש בהן. אין להם באמת תירוץ חוץ מאשר זה שהם לא הצליחו, זה הכל. לאסקין כבר אמר בעצמו, GTA גדול מסך חלקיו כי לרוב חלקיו הם מהפחות מלוטשים בתעשיה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 13 ינואר 2015, 16:09

DrKeo כתב:מה הקשר בין מערכת אנימציות של אוייבים למערכת ירי שחר? אתה יכול לזרוק את מקס פיין בתוך ליברטי סיטי והופ, המשחק יהיה עם מערכת ירי טובה. אין שום קשר לעולם פתוח. WD ו-SD מוכיחים לך שאתה טועה, אין שום קשר בין עולם פותח למערכת ירי טובה או רעה. יש קשר בין רוקסטאר נורת' לבין מערכת ירי טובה או רעה.

ושים לב שלא דברתי על מערכת קרב, דברתי על מכניקות ירי. כבר אמרתי שאי אפשר לצפות לתסרוט או אנימציות או ראקציה ברמה של TPS או FPS במשחק עולם פתוח כל כך מסובך כמו GTA.


זה הקטע... אי אפשר להפריד בין הדרך שבה הדמויות זזות וכל מה שהן יכולות לעשות, ממערכת הירי. הכל צריך לעבוד ביחד, כדי שמערכת הירי תהייה מוצלחת.
בגלל זה, למרות שהירי בGTA 5 עצמו זהה בכמעט הכל (פרט למיקום הכוונת במעבר בין מצב רגיל, למצב "בין הכוונות", היא זהה, למעשה), מערכת הירי לא באמת באותה הרמה. זה בדיוק כל הקטע. אם אתה מחפש רק שידביקו את מערכת הירי של מקס פיין 3, לGTA 5, אז קיבלת את זה.
אם אתה רוצה שהוא ירגיש כמו הירי במקס פיין 3, אז ממש לא קיבלת את זה והסיבה היא שמדובר במשחק מורכב יותר ובקנה מידה גדול יותר, כך שזה באמת בגדר בלתי אפשרי לעשות זאת.

יש מצב שעל זה כל הוויכוח שלנו. אתה באמת מדבר רק על מה שאתה קורה לו מערכת הירי, שהיא באמת זהה בGTA V כמעט לחלוטין לזו שבמקס פיין 3. אני דיברתי על מה שאתה קורה מערכת הקרב.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי DrKeo » 13 ינואר 2015, 22:57

שוב, לא שחקתי ב5 אז אני לא יכול להעיד (וגם לא אוכל עד מרץ מסתבר :( ). ברגע שאני אשחק בו (במקס שחקתי) אני אוכל לנתח כמו שצריך מה השתבש. אבל כמו שכבר אמרתי, אין שום סיבה שמערכת ירי במשחק עולם פתוח לא תהיה ברמה של משחק סינגל כמו שWD ו-SD כבר הוכיחו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2014

הודעהעל ידי swym » 14 ינואר 2015, 17:14

DrKeo כתב:יש קשר במה שאתה אומר למערכת קרב בעיקר, פחות לירי. כדי שהמערכת ירי תרגיש טוב אפשר להשתמש באנימציות אבל זה רק אמצעי למטרה, אתה לא חייב להשתמש בהן. מה שצריך הוא תגובה טובה מהסביבה וראקציה טובה לירי אבל לאו דווקא צריך אנימציות. קח למשל את גירס, המערכת ירי שלו היא אולי הכי מלוטשת בז'אנר וכמעט כל ההרגשה ה"צ'נקית" והפיזית שלה מגיעה מsound cues וספרייטים של דם במקומות הנכונים. אפילו אין שם אנימציות פגיעה ספציות כמו באנצ'רטד או אפילו GTA4, אפילו גירס 1 מרגיש עולמות מעל GTA4 (ואני משער גם 5, קשה להתחרות בGEARS, גם אנצ'רטד לא לגמרי מצליח) ואין את זה שם. רק סאונד ודם, זה כל מה שהם היו צריכים. אנימציה היא פריווילגיה ודווקא לGTA יש את הפריוולגיה הזאת בגדול כי הוא משתמש במערכת אופוריה כך שהדבר האחרון שאפשר להגיד עליהם הוא שחסר להם כוח לאנימציות ראקטיביות ודינאמיות, הם משתמשים במערכת הכי כבדה בתעשיה למען השם.

האמת היא שאופוריה היא כנראה הדבר שהכי הפריע לירי בGTA IV. היא היתה כבדה ומסורבלת בגלל חוסר בשלות בזמנו, וזה הפך את הlag של הירי בGTA IV לבלתי נסבל - יחד עם קילזון 2 הוא נדמה לי מהמשחקים היחידים שיושבים על 200ms של לאג. כדאי לציין שיחסית לשנת 2008, מערכת הירי של GTA IV היתה מהטובות שהיו במשחק עולם פתוח. צריך רק לחזור לשחק בקראקדאון, Saints Row ו-Just Cause הראשון בשביל להשוות ולראות כמה יותר מוצלחת היא היתה (שוב, מלבד הלאג המעיק).
מן הסתם מאז הגיעו משחקים שגורמים למערכת הירי של IV להיראות ארכאית - אבל במקביל זה השתפר משמעותית בRDR ועוד יותר בGTA V. הירי בGTA V הוא מהיותר כיפיים שיצא לי לחוות במשחק עולם פתוח בגוף שלישי (וזה בא לידי ביטוי מצויין במשימות השוד שכוללות מספיק דברים לירות בהם).


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים