DrKeo כתב:עדין רץ על פרוסטבייט, בנוסף גם BF4 לא רץ על הפס4 ב1080P. חוץ מזה העדכון ESRAM יצא רק לפני חודש וקצת, מן הסתם עדין לא הספיקו לישם אותו בדראגון אייג'.
לא משנה... המשחק מכוער טילים ומלא בבאגים. לא צריך לקחת אותו כדוגמא לשום דבר.
DrKeo כתב:עדין רץ על פרוסטבייט, בנוסף גם BF4 לא רץ על הפס4 ב1080P. חוץ מזה העדכון ESRAM יצא רק לפני חודש וקצת, מן הסתם עדין לא הספיקו לישם אותו בדראגון אייג'.
swiss-the-engine כתב:לא משנה... המשחק מכוער טילים ומלא בבאגים. לא צריך לקחת אותו כדוגמא לשום דבר.
DrKeo כתב:הוא דוגמה לזה שדודי טועה, פרוסטבייט כן רץ ב1080P על הONE. עם כל הכבוד לביוור, צוות טכני הם לא בדיוק. בכל מקרה, כל הקונספט הוא שעכשיו שפרו את הגישה לESRAM וכבר תוך 4 שבועות הצליחו החבר'ה של DYING LIGHT להריץ את המשחק ב1080P על הONE, משחק שכולם מסכימים שהוא מרשים למדי. זה עוד צעד אחרי השחרור 10% מהGPU לקראת 1080P על הONE.
Nucleus_Dawn כתב:
מסתמן שהמגמה הברורה של סגירת הפערים רק הולכת להתחזק במהלך השנה הבאה. מצוין.
יותר דיונים על איך המשחקים, ופחות דיונים על יתרון של כמה אחוזים בודדים על אחת הקונסולות, שעושה גירסא אחת לא שחיקה, בזמן שהשנייה היא המשחק הכי טוב שיצא בהיסטוריה.
אפילו יכול להיות שנראה עוד דוגמאות למשחקים שנראים סופר מרשים ופועלים משמעותית יותר טוב על הONE, כמו AC:U.
תמיד יהיו את המשחקים שפועלים יותר טוב בקונסולה מסוימת. אם ראינו מגמה לכיוון של שיוויון במהלך השנה הראשונה, כנראה שבמהלך השנה השנייה, נגיע לשיוויון הזה.
bling כתב:איך אפשר בכלל לקחת את יוניטי כדוגמא למשהו? המשחק יצא חצי שבור ועובדה שאחרי כמה עדכונים פתאום ה FPS השתפר והגרסאות רצות עכשיו כמעט בצורה זהה, ממש עבודה רצינית מצד יובי
ועוד לאמר שפועל משמעותית טוב יותר על ה ONE? להשתמש בכזה hyperball ועוד להתלונן באותו פוסט על הגזמות שעושות משחק על קונסולה אחת מדהים ועל השנייה לא שחיק? זה סוג של אירוניה שאני מפספס?
Death_119 כתב:אין בפס4 30 יציב? לא הרגשתי.
ההתייחסות היתה למשחק שרץ על מנוע של הדור הנוכחי, FrostBite 3.
Nucleus_Dawn כתב:
מזתומרמת איך יוניטי דוגמא למשהו? הוא דוגמא למשחק הכי יפה שיצא השנה. הוא לא עבד טוב והיו לו בעיות, אבל עדין הכי יפה שיצא השנה. קרייסיס 3 היה המשחק הכי יפה שיצא בשנה שעברה והוא משחק גרוע בהרבה מיוניטי, אפילו אם מתחשבים בזה שהוא עבד הרבה יותר טוב ממנו בהשקה. הוא באמת פיסת צואה מגעילה של עיצוב משחקים. שיעור יסוד באיך אסור לעצב FPS. לא יודע מה קרה לקרייטק, אבל איפשהו בין קרייסיס וורהד שהיה אחלה וקרייסיס 2 שהיה אפילו טוב מאוד, הם לחלוטין איבדו את היכולת, או הרצון לפתח משחק טוב, בשביל הדמו הטכני שלהם.
הFPS באמת השתפר ביוניטי. בשתי הגירסאות. כשהמשחק יצא, הוא עבד משמעותית יותר טוב בONE. כלומר, בPS4, הוא באמת היה על גבול הלא-שחיק, מרוב שהFPS שלו היה נמוך. אחרי הפאטצ' הרביעי, הוא עובד יותר טוב בONE, באופן זניח. ותי הגירסאות עובדות ממש אחלה. אני פשוט התייחסתי למצב שלו בהשקה. אני חושב שזה ברור למדי.
מכיוון שלא אמרתי שיוניטי היה מדהים על הONE ולא שחיק על הPS4 (אמרתי שהוא היה לא שחיק על הPS4 ובסדר על הONE), הטענה שלך לא כל כך ברורה לי.
בכל מקרה, כל זה לא משנה. המגמה ברורה לכל. החשש שיהיו פערים גדולים (שמלכתחילה לא היו מעבר לזניחים, חוץ מכמה יוצאים מן הכלל) בין גירסאות הONE והPS4 של כל מיני משחקים התבדה כמעט לחלוטין בשנה הראשונה של הדור הזה ומסתמן שבמהלך השנה השנייה, הוא הולך להיות זכרון עמום.
אגב, אם אפשר לסכם את השנה הזאת, מבחינת סוני ומייקרוסופט, אני חושב שאפשר להכתיר את מייקרוסופט כסוני מוצלחת עשרות מונים, מסוני של הדור שעבר. הדור התחיל בהיפוך מושלם ממה שראינו בתחילת הדור הקודם, רק שבניגוד לסוני, מייקרוסופט הצליחו לעצור את המפולת ולעשות את השינויים הההכרחיים ממש ממש מהר. אפילו בכל הנוגע לאיך שנראים משחקי מולטיפלטפורם, מייקרוסופט עושה עבודה הרבה יותר טוב בלשפר את המצב, כאשר בדור הקודם נאלצנו לחכות לשנה-שנתיים האחרונות של הדור, כדי שסוף סוף המשחקים יפעלו ממש אותו הדבר (חוץ מאותם יוצאים מן הכלל, שיש, כמו PES השנה, או סקיירים ב2011).
DrKeo כתב:עדין רץ על פרוסטבייט, בנוסף גם BF4 לא רץ על הפס4 ב1080P. חוץ מזה העדכון ESRAM יצא רק לפני חודש וקצת, מן הסתם עדין לא הספיקו לישם אותו בדראגון אייג'.
DrKeo כתב:אנשים צריכים לקחת את היח"צ של סוני בפרופורציות, אולי יש לפס4 GPU חזק בצורה די משמעותית אבל עדין יש לONE גם CPU קצת יותר מהיר וגם זיכרון קצת יותר מהיר (אם מנצלים אותו נכון כמובן, מה שבערך אף אחד לא מצליח עדין) כך שלא צריך להתיחס אליה כאל איזו קונסולה מסכנה. יש מספקים דברים שהONE יכולה לעשות טוב יותר מהפס4, ביחוד כשמדברים בקהלים גדולים/הרבה אובייקטים על המסך, יש סיבה למה הן עולות אותו דבר ליצר פחות או יותר.
דודי, כרגיל אתה הולך ראש בקיר. שנינו יודעים שביוור הם לא חברה טכנית (או יותר נכון חברה קטסטרופלית מבחינה טכנית) והם קבלו את המנוע ככה לידיים והם לא הצליחו לעשות איתו יותר מדי. עובדתית DYING LIGHT רץ ב1080P והוא עובדתית נראה נהדר, אז למה להמשיך ראש בקיר? גם הוויצר 3 רץ ב900P על הפס4 (ובעצם גם BF4), אז אולי גם הפס4 לא יכולה לעשות 1080P?
bling כתב:אני לא אתווכח איתך על דברים טכניים אבל הזיכרון של הפס4 תמיד נאמר שעדיף יותר, זו גם תצורת הזיכרון של כל הכרטיסים הגראפיים, ESRAM זה לא פתרון אידיאלי והוא נעשה רק כדי לכסות על הזיכרון האיטי של ה ONE, לא שמעתי על מישהו עד עכשיו שמציין אותו כיתרון. הפס4 נחשבת כבעלת יתרון בכרטיס מסך ובזיכרון, פעם ראשונה שאני שומע אחרת.
והוויצ'ר 3 רץ ב 1080P על הפס4 לפי העדכון האחרון של המפתחים.
DrKeo כתב:הDDR3 של הONE איטי בהרבה מהGDDR של הפס4, אבל זמן התגובה שלו מהיר יותר והESRAM מהיר הרבה יותר משניהם בשתי הקטגוריות. השאלה היא איך משתמשים ומה עושים ושנינו יודעים ש95% מהמפתחים לא באמת יצליחו להשתמש בזה. אם מיקרוסופט יעשו כלים מספיק איכותיים, אז זה יהיה משמעותי. סוני פתחה קונסולה סופר פשוטה לפיתוח, אין שום צורך לחשוב. 8GB של זיכרון מהיר, מצויין, לא צריך לעשות כלום. אבל אם משהו באמת ירצה לנצל את הONE, שימוש נכון בזיכרון שלו יתן לו יתרון בקטגורית הזיכרון מול הפס4. האמת שהכי טוב היה אם מיקרוסופט היו עושים 6GB של DDR3, עוד 4GB של GDDR5 ומוותרים על הESRAM או שמים כמות קטנה יותר (או אותה כמות אם בא להם לבזבז כסף) אבל מה שהיה היה ואי אפשר לשנות אותו
בנושא הוויצ'ר, לא שמעתי אבל באותה מידה אפשר להגיד AC:U או BF4 או האורדר או כל משחק אחר שרץ ב900P.
Wan7ed כתב:אני מבין שמבחינת 1080P ל-900P זה שמיים וארץ על הנייר, אבל במראה עיניים לא ממש שמים לב.
ואם מפתחי האורדר העדיפו 900P בטריידאוף לאופציות גרפיות אחרות שאשכרה מורגשות, אני חושב שזה עדיף למשתמשים בהרבה מאשר שיוכלו להגיד לעצמם זה עובד ב-1080P!!!
אם ונגיד הייתה אופציה בקונסולות לבחור בין 1080p30fps לבין 900p60-50fps, הייתי בוחר ב-fps... ובעצם אלו אופציות שקיימות ב-PC מאז ומעולם...
bling כתב:לא הבנתי, אז אתה אומר שבעצם ESRAM+DDR3 זו תצורת זיכרון עדיפה יותר רק צריך כלי פיתוח טובים? באמת שלא שמעתי על דבר כזה, חשבתי יש הסכמה ש GDDR5 זה הסטנדרט ותצורת הזיכרון של הפס4 עדיפה יותר regardless לקלות פיתוח, אולי יש תסריטים שבהם ה ESRAM בא יותר לידי ביטוי אבל חשבתי שבסך הכל אין עוררין מה יותר עליון טכנולוגית. פה אתה בעצם אומר שבסופו של דבר הזיכרון של ה ONE יותר טוב רק שצריך כלי פיתוח טובים (מה שאין סיבה ש MS לא תספק)
בקשר לאורדר המפתחים אמרו שהם יכלו ללכת על 1080P מלא ועם AA פחות יקר אבל הם רצו איכות תמונה מטורפת מעל הסטנדרטים שקיימים במשחקי קונסולה, לא חושב שהוא דוגמא טובה במקרה הזה, לא היתה להם בעיה ללכת על 1080P ועם ה AA של אינפמוס נגיד שזה סבבה אבל לא מטורף כמו שרצו, אתה לא תראה הרבה אם בכלל משחקי AAA עם IQ שכזה במשך הדור הזה על הקונסולות.
AC:U זה מבחינתי חרא של דוגמא וחרא של עבודה במיוחד על הפס4, אבל ברור לי שיגיעו גם יגיעו משחקי ה 900P וזה בכלל לא יהיה נדיר על הפס4 ואפילו מתחת לזה כשירצו לדחוף עוד, כמו שקרה גם דור שעבר.
DrKeo כתב:אנשים צריכים לקחת את היח"צ של סוני בפרופורציות, אולי יש לפס4 GPU חזק בצורה די משמעותית אבל עדין יש לONE גם CPU קצת יותר מהיר וגם זיכרון קצת יותר מהיר (אם מנצלים אותו נכון כמובן, מה שבערך אף אחד לא מצליח עדין) כך שלא צריך להתיחס אליה כאל איזו קונסולה מסכנה. יש מספקים דברים שהONE יכולה לעשות טוב יותר מהפס4, ביחוד כשמדברים בקהלים גדולים/הרבה אובייקטים על המסך, יש סיבה למה הן עולות אותו דבר ליצר פחות או יותר.
דודי, כרגיל אתה הולך ראש בקיר. שנינו יודעים שביוור הם לא חברה טכנית (או יותר נכון חברה קטסטרופלית מבחינה טכנית) והם קבלו את המנוע ככה לידיים והם לא הצליחו לעשות איתו יותר מדי. עובדתית DYING LIGHT רץ ב1080P והוא עובדתית נראה נהדר, אז למה להמשיך ראש בקיר? גם הוויצר 3 רץ ב900P על הפס4 (ובעצם גם BF4), אז אולי גם הפס4 לא יכולה לעשות 1080P?
Death_119 כתב:הדיון הוא לא אם משהיא מהקונסולות מסוגלת לעשות רזולוציה כזאת או אחרת, הדיון הוא - "האם יש הבדלים בין הקונסולות", אני טוען שכן לאור העובדה שכל המשחקים שאני מכיר שרצים על מנועים גראפיים עדכניים של ה"דור הבא", מלבד Unity שלא נתייחס למה שהלך שם כי זה באמת לא ברור, מראים יתרון ברור לפס4 גם כיום. אתה טענת שזה כבר לא נכון.
bling כתב:לא הבנתי, אז אתה אומר שבעצם ESRAM+DDR3 זו תצורת זיכרון עדיפה יותר רק צריך כלי פיתוח טובים? באמת שלא שמעתי על דבר כזה, חשבתי יש הסכמה ש GDDR5 זה הסטנדרט ותצורת הזיכרון של הפס4 עדיפה יותר regardless לקלות פיתוח, אולי יש תסריטים שבהם ה ESRAM בא יותר לידי ביטוי אבל חשבתי שבסך הכל אין עוררין מה יותר עליון טכנולוגית. פה אתה בעצם אומר שבסופו של דבר הזיכרון של ה ONE יותר טוב רק שצריך כלי פיתוח טובים (מה שאין סיבה ש MS לא תספק)
בקשר לאורדר המפתחים אמרו שהם יכלו ללכת על 1080P מלא ועם AA פחות יקר אבל הם רצו איכות תמונה מטורפת מעל הסטנדרטים שקיימים במשחקי קונסולה, לא חושב שהוא דוגמא טובה במקרה הזה, לא היתה להם בעיה ללכת על 1080P ועם ה AA של אינפמוס נגיד שזה סבבה אבל לא מטורף כמו שרצו, אתה לא תראה הרבה אם בכלל משחקי AAA עם IQ שכזה במשך הדור הזה על הקונסולות.
AC:U זה מבחינתי חרא של דוגמא וחרא של עבודה במיוחד על הפס4, אבל ברור לי שיגיעו גם יגיעו משחקי ה 900P וזה בכלל לא יהיה נדיר על הפס4 ואפילו מתחת לזה כשירצו לדחוף עוד, כמו שקרה גם דור שעבר.
DrKeo כתב:לא, אני אמרתי שהיה עדכון SDK בסוף נובמבר שנותן למפתחים לנצל את הESRAM טוב יותר וכך המפתחים של DYING LIGHT הצליחו די בקלות לעלות ל1080P למרות שזה משחק דור הבא בלבד ואחד מרשים גרפית.
Death_119 כתב:תחשוב על זה ככה:
יש לך זיכרון, נקרא לו מקרר, בוא נגיד שקנית כלקוח שלושה מקררים, כולם של אותה חברה ועושים את אותו הדבר (שלושת המקררים מייצגים חלוקה של זיכרון הGDDR5), מקרר אחד עובד מול המעבד ונותן לו שירותים, מקרר אחר עובד מול כרטיס המסך ונותן לו שירותים.
כל משחק מתחיל בזה שהוא פונה לארדיסק וממלא את המקרר באוכל (המידע שלנו), עכשיו אתה מתחיל להריץ את המשחק, רוב הלוגיקה של המשחק מבוצעת על המעבד שלך, אז המעבד רץ, עובד מול המקרר, מביא אוכל והכל טוב. מידי פעם הוא רוצה להשתמש בכרטיס המסך כדי לעשות פעולות נקודתיות במקביל, בשביל זה הוא צריך לקחת את האוכל הרלוונטי, להעביר אותו למקרר השני, בפס4 הפעולה הזאת לוקחת מאוד מהר לעומת באקסבוקס (גם אם משתמשים בDMA שיבצע את העברת האוכל למקרר השני), זה דבר ראשון משהו אחד שאתה משלם עליו. דבר שני זה הפניות של המעבד למקרר כשהוא מבקש אוכל כאשר האוכל מיועד עבור עצמו ולא להעביר אותו לכרטיס המסך.
חוץ מהמקרר הגדול יש לכרטיס המסך מקרר מיני עוד יותר מהיר מהמקרר שיש בפס4, אבל מה, הוא קטן, הוא צריך לגרום לכך שכרטיס המסך שלך יפנה כמה שפחות פעמים למקרר הגדול ויבקש ממנו אוכל, כלומר, תהיה בטח איזה גישה ראשונית לאוכל, הוא יגיע ואז תאחסן את כל תוצאות הביניים הבאות בחישובים במיני מקרר, ואז הכל נעשה מאוד מהר ויש יתרון ברור על הפס4.
אבל מה, הוא קטן, הוא לא מספיק כדי לעבוד ברזולוציה של 1080P ולכן מפתחים היו צריכים להתפשר כדי לעמוד בקצב העיבוד הנדרש הם הקטינו את כמות האוכל אותו הם משכו ויצרו תוך כדי העבודה כדי שהמיני יהיה מקום העבודה היחיד שלהם.
bling כתב:אל תשכח שמבחינת איכות התמונה היא 1080P, זה לא שהם הלכו על 900P מבחינת IQ, הם הלכו על 1080P עם פתרון AA יקר מאוד רק עם פסים שחורים , שזה אומר פחות פיקסלים לרנדור מן הסתם (קצת יותר מ 900P) אבל ביחס לגודל התמונה שמוצגת לך זה 1080P.
ואני אישית לא כזה פריק של FPS לרוב, לא יודע לרוב סבבה לי 30 נעול ואני לא מרגיש שהחוויה נכה כמו שהרבה מרגישים (בעיקר שחקני PC), יש משחקים שה 60 ממש בולט לי כמו MGS GZ אבל לרוב בקושי שם לב, הייתי הולך אישית על רזולוציה בכל יום ובגלל זה גם התבאסתי בהתחלה כשאמרו ש U4 מכוון על 60 כי אני רוצה שיראה כמה שיותר טוב, אבל כמובן שזו העדפה אישית.
Wan7ed כתב:
רגע האורדר יהיה עם פסים שחורים כמו ב- TEW? איזה מבאס זה... תופעה בזויה לקחת חלק משמעותי מהמסך, עדיף לרדת ל-900p. לא מבין את זה, העיקר להגיד שהגיעו ל-1080p...
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 20 אורחים