swiss-the-engine כתב:מאיפה הבאת את זה? לעיניים שלך יש יכולת כמעט לראות 180 מעלות... מאיפה הבאת את היחס הלא קשור הזה?
וכמובן שאתה טועה גם בהמשך ההודעה... כמו שהסברתי המרכז לא יהיה מעוות אבל כל מה שלא במרכז יהיה מעוות.
באמת שאני לא מצליח להבין אותך... אתה מבין שאם הייתה לך טלוויזיה ביחס 2.4:1 (ויש כאלה) אז כל המשחקים ה"רגילים" עם יחס 16:9 היו מקבלים בטלוויזיה כזאת פסים שחורים בצדדים במקום למטה? ואם אדם כזה היה רוצה להעלים את הפסים בצדדים הוא היה צריך למתוח את התמונה לצדדים במקום למתוח אותה כלפי מטה/מעלה?
שדה הראיה האנושי הוא 60 מעלות למעלה, 60 מעלות למטה ו-95 מעלות לכל צד של האף. כלומר 190 על 120. זה אומר שהיחס ראיה שלך הוא 1.5834. אם אתה מוסיף גלגול עיניים לצדדים זה מגדיל אותך ל270 מעלות ואז אתה כן מגיע ליחס של קולנוע אבל כל המטרה במשחק וידאו הוא שתסתכל ישר ולא תגלגל עיניים לכל מני כיוונים, ביחוד שהטלביזיה יושבת מולך.
בנושא העיוות, אתה טועה. כבר נתתי לך את MGS4 שרץ ב1024X768, רזולוציה של 3:4 אבל עדין רץ במסך רחב. הבעיה בטלביזיה 3:4 היא שאתה צריך לקחת תמונה ישרה ולעקם אותה ל16:9 כדי שתמלא את המסך והעיקום הזה מעוות אותה בצדדים (בתאוריה את כולה אבל אלגוריתמים חכמים גורמים רק לצדדים להתעוות). אם אתה משחק וידאו ואתה יכול להוציא איזו תמונה שתרצה, אתה מוציא את התמונה מעוותת ביחס הפוך לעיוות שמעבר מ3:4 יוצר וכך כשאתה מורח אותה על 16:9 היא נראת מושלם. זה מה שMGS עושה, זה מה שכל אחד יכול לעשות.
אפילו תעשה ניסוי עכשיו בPAINT של חלונות. קח תמונה 16:9, תכווץ לה רק את הרוחב כך שהיא תהיה 3:4. יצא לך תמונה מעוותת ברזולוציה 3:4? מעולה, ככה מרנדרים את MGS4. עכשיו תקח את התמונה הזאת ו"תשמין" אותה למסך רחב, קבלת תמונה לא מעוותת ברזולוציה 3:4. מזל טוב.