Xbox One | הנושא הרשמי
פורסם: 14 יוני 2013, 12:52
מוזר שלא עשינו לזה ת'רד נפרד.. גם משום שקונסולה בהחלט הגיוני שיהיה לה ת'רד נפרד וגם משום שת'רד VS לא מעט פעמים מתדרדר.
אני מדביק פה פשוט את מה שגיא כתב ואת מה שאני מוצא מהת'רד VS.
Xbox One:
- מחיר בארה"ב: 499 דולר.
- מנגנון DRM: דיסקים פיזיים יכילו קוד חד פעמי ויותקנו למכשיר, התקנה שלאחריה אין יותר צורך בדיסק על מנת לשחק. רישיון משחק כפול (בדומה למשחקי XBLA כיום): על הקונסולה עצמה כל משתמש אחר יוכל לשחק במשחק, ובמקביל המשתמש שהתקין אותו יוכל לשחק את המשחק על כל קונסולה אחרת.
- מכירת משחקים משומשים: משחק חדש ניתן להעביר/למכור לחברים פעם אחת בלבד (רק חברים שנמצאים ברשימת החברים שלכם מעל 30 יום, ככל הנראה על מנת למנוע מקרים של פריצות וגניבת זהות). בנוסף, ניתן למכור את המשחק חזרה לחנויות שנמצאות בהסכם מכירת משחקים משומשים עם מיקרוסופט - בכפוף למדיניות של מפיצת המשחק הספציפי.
- השאלות משחקים: נכון למועד השקת הקונסולה אין מנגנון השאלות משחקים ולכן ניתן לשחק את המשחק על קונסולה אחרת רק כאשר בעל רישיון המשחק או אחד מבני משפחתו מחוברים אליה.
- חיבור לאינטרנט: כחלק ממנגנון לאכיפת מכירת המשחקים המשומשים הקונסולה מחייבת חיבור אחת ל-24 שעות לאינטרנט, ובמסגרת זו בודקת אם השחקן מכר את המשחק המשומש לחנות. במידה והמשחק נמכר לא יהיה ניתן יהיה להמשיך לשחק בו על אותה הקונסולה. במידה ועברו 24 שעות מהבדיקה האחרונה, לא יהיה ניתן לשחק באף משחק עד לחיבור הבא.
- הקונסולה מגיעה עם דסיק קשיח פנימי בנפח 500GB ומשחקים יהיו חייבים להיות מותקנים עליו, או על בכל התקן USB חיצוני. למיקרוסופט פטנט שמאפשר הפעלה מיידית של המשחקים מרגע הכנסתם לכונן בזמן שהם מותקנים ברקע, אך עדיין לא ידוע אם הוא ימומש בפועל על הXbox One.
- משחק אונליין יצריך חיבור Live Gold בתשלום. חשבון Live Gold בודד ניתן יהיה לחלוק עם עד 10 בני משפחה שונים. כל החולקים את אותו החשבון המשפחתי יוכלו לשחק בכל קטלוג המשחקים המשותף גם על אותה הקונסולה וגם על כל קונסולה אחרת אליה יהיו מחוברים.
- השלט החדש כולל מנגנוני רטט מובנים בכפתורי הטריגר שנשלטים בנפרד, וחיישן IR אותו תוכל לזהות מצלמת הקינקט. מבוסס Wireless N. הקונסולה מגיעה עם שלט אחד, ואין עדיין מחיר רשמי לשלט נוסף. אין תמיכה לשלטים מהדור הקודם.
- מצלמת הKinect מגיעה באופן מובנה עם כל קונסולה, והקונסולה עצמה מחייבת חיבור פיזי של הקינקט (את המצלמה עצמה ניתן ילסגור). הקינקט כולל חיישן תלת מימדי בטכנולוגיה שונה מהקינקט של ה-360, מצלמת RGB ברזולוציית FullHD, חיישן IR המאפשר שימוש גם בחושך, ולכידת תנועה מלאה של עד 6 דמויות שונות במקביל.
- נכון ל-E3 מיקרוסופט הכריזה רשמית על 12 משחקים בלעדיים בפיתוח ובהפצה שלה: D4 (משחק אפיסודי), Crimson Dragon (יריות מסילה), Killer Instinct (מכות), Ryse (האק אנד סלאש), Halo 5 (יריות), Forza 5 (מירוצים), Kinect Sports Rivals (ספורט), Dead Rising 3 (עולם פתוח), Below (הרפתקאות), Powerstar Golf (גולף), Quantum Break (ככל הנראה התגנבות), ו-Sunset Overdrive (יריות בעולם פתוח). כמו כן נחשף פרוייקט של Black Tusk Studios אך עדיין ללא שם או גיימפליי. ייתכן וחלק מהמשחקים הללו יהיו משחקים בהפצה דיגיטלית בלבד.
- בנוסף הוכרזו מספר משחקי "מעבר" שיצאו גם ל-360 ו/או לPC - אבל יקבלו בלעדיות זמנית או מלאה מול סוני (Minecraft, Titanfall, Zoo Tycoon, LocoCycle, Project Spark ואחרים).
- הקונסולה תושק ב21 מדינות וכרגע יש מצב לא מובן של האם האות'נטיקציה תעבוד במדינות שאינן נתמכות. הניחוש שלי הוא שכמו שהיום לא יתנו לך להירשם עם חשבון הוטמייל שרשום במדינה שלא נתמכת ככה יהיה עם הONE, כלומר כל מה שנצתרך לעשות הוא להשאיר את היוזר שלנו במדינה כמו אנגליה או ארה"ב.
- יש מצב sleep כזה לשלט שכמעט ולא צורך בטריה ולא צריך להתחבר מחדש ברגע שחוזרים להשתמש בשלט. אם הקונסולות החדשות לא יאפשרו לטעון את השלט כשהקונסולה כבויה זה פיצר מעולה.
- יש כל מיני שינויים נחמדים לאציבמנטים שאפשר לקרוא עליהם פה -->http://majornelson.com/2013/06/12/xbox-one-achievements/
קטע מאוד נחמד זה אציבמנט שאוטומטית מקליט את המאורע שהיה צריך לעשות בשביל ״לזכות״ בוא
- טק דמו עם כמה אפשרויות של הקינקט עם משחק יריות+ נקודה קטנה לגבי חישובי ענן --->http://www.polygon.com/2013/6/11/4421458/microsoft-demonstrates-the-subtle-uses-of-xbox-one-kinect-in-a-shooter
הדוגמאות הן להרים את השלט על מנת שהדמות תרים מגן, לגעת ברכה על מנת להפעיל ראיית רנטגן, "צביעה" של אוייבים ושחרור טילים ע"י פקודה קולית. הטייה של הגוף ימינה או שמאלה על מנת להתחמק מירי אוייבים.
הדוגמא לחישובי ענן הוא שימוש במידע של NASA על אסטרואידים בחלל והרנדור שלהם. הקונסולה לבד מצליחה לרנדר 40 אלף אסטרואידים ובעזרת הענן 300 אלף אסטרואידים. דוגמא שלי במשחק הוא עולם פתוח עם פי 7 יותר AI (ברמה כזו או אחרת) שמסתובבים בעיר. כל עוד הקונסולה תוכל להעביר את פיקוד הAI באופן אינטליגנטי לידי הקונסולה ברגע שקרובים מספיק לNPC בשביל לייצר איתו אינטראקציה אז זה יכול לעבוד.
המכשיר מתחבר לשלט וסמארטגלאס דרך WIFI DIRECT. מה זה אומר בפועל (מעבר לכך שסוף סוף האפליקציה של סמארטגלאס לא תיקח 20!! שניות להתחבר לקונסולה) אני לא יודע.
אני מדביק פה פשוט את מה שגיא כתב ואת מה שאני מוצא מהת'רד VS.
Xbox One:
- מחיר בארה"ב: 499 דולר.
- מנגנון DRM: דיסקים פיזיים יכילו קוד חד פעמי ויותקנו למכשיר, התקנה שלאחריה אין יותר צורך בדיסק על מנת לשחק. רישיון משחק כפול (בדומה למשחקי XBLA כיום): על הקונסולה עצמה כל משתמש אחר יוכל לשחק במשחק, ובמקביל המשתמש שהתקין אותו יוכל לשחק את המשחק על כל קונסולה אחרת.
- מכירת משחקים משומשים: משחק חדש ניתן להעביר/למכור לחברים פעם אחת בלבד (רק חברים שנמצאים ברשימת החברים שלכם מעל 30 יום, ככל הנראה על מנת למנוע מקרים של פריצות וגניבת זהות). בנוסף, ניתן למכור את המשחק חזרה לחנויות שנמצאות בהסכם מכירת משחקים משומשים עם מיקרוסופט - בכפוף למדיניות של מפיצת המשחק הספציפי.
- השאלות משחקים: נכון למועד השקת הקונסולה אין מנגנון השאלות משחקים ולכן ניתן לשחק את המשחק על קונסולה אחרת רק כאשר בעל רישיון המשחק או אחד מבני משפחתו מחוברים אליה.
- חיבור לאינטרנט: כחלק ממנגנון לאכיפת מכירת המשחקים המשומשים הקונסולה מחייבת חיבור אחת ל-24 שעות לאינטרנט, ובמסגרת זו בודקת אם השחקן מכר את המשחק המשומש לחנות. במידה והמשחק נמכר לא יהיה ניתן יהיה להמשיך לשחק בו על אותה הקונסולה. במידה ועברו 24 שעות מהבדיקה האחרונה, לא יהיה ניתן לשחק באף משחק עד לחיבור הבא.
- הקונסולה מגיעה עם דסיק קשיח פנימי בנפח 500GB ומשחקים יהיו חייבים להיות מותקנים עליו, או על בכל התקן USB חיצוני. למיקרוסופט פטנט שמאפשר הפעלה מיידית של המשחקים מרגע הכנסתם לכונן בזמן שהם מותקנים ברקע, אך עדיין לא ידוע אם הוא ימומש בפועל על הXbox One.
- משחק אונליין יצריך חיבור Live Gold בתשלום. חשבון Live Gold בודד ניתן יהיה לחלוק עם עד 10 בני משפחה שונים. כל החולקים את אותו החשבון המשפחתי יוכלו לשחק בכל קטלוג המשחקים המשותף גם על אותה הקונסולה וגם על כל קונסולה אחרת אליה יהיו מחוברים.
- השלט החדש כולל מנגנוני רטט מובנים בכפתורי הטריגר שנשלטים בנפרד, וחיישן IR אותו תוכל לזהות מצלמת הקינקט. מבוסס Wireless N. הקונסולה מגיעה עם שלט אחד, ואין עדיין מחיר רשמי לשלט נוסף. אין תמיכה לשלטים מהדור הקודם.
- מצלמת הKinect מגיעה באופן מובנה עם כל קונסולה, והקונסולה עצמה מחייבת חיבור פיזי של הקינקט (את המצלמה עצמה ניתן ילסגור). הקינקט כולל חיישן תלת מימדי בטכנולוגיה שונה מהקינקט של ה-360, מצלמת RGB ברזולוציית FullHD, חיישן IR המאפשר שימוש גם בחושך, ולכידת תנועה מלאה של עד 6 דמויות שונות במקביל.
- נכון ל-E3 מיקרוסופט הכריזה רשמית על 12 משחקים בלעדיים בפיתוח ובהפצה שלה: D4 (משחק אפיסודי), Crimson Dragon (יריות מסילה), Killer Instinct (מכות), Ryse (האק אנד סלאש), Halo 5 (יריות), Forza 5 (מירוצים), Kinect Sports Rivals (ספורט), Dead Rising 3 (עולם פתוח), Below (הרפתקאות), Powerstar Golf (גולף), Quantum Break (ככל הנראה התגנבות), ו-Sunset Overdrive (יריות בעולם פתוח). כמו כן נחשף פרוייקט של Black Tusk Studios אך עדיין ללא שם או גיימפליי. ייתכן וחלק מהמשחקים הללו יהיו משחקים בהפצה דיגיטלית בלבד.
- בנוסף הוכרזו מספר משחקי "מעבר" שיצאו גם ל-360 ו/או לPC - אבל יקבלו בלעדיות זמנית או מלאה מול סוני (Minecraft, Titanfall, Zoo Tycoon, LocoCycle, Project Spark ואחרים).
- הקונסולה תושק ב21 מדינות וכרגע יש מצב לא מובן של האם האות'נטיקציה תעבוד במדינות שאינן נתמכות. הניחוש שלי הוא שכמו שהיום לא יתנו לך להירשם עם חשבון הוטמייל שרשום במדינה שלא נתמכת ככה יהיה עם הONE, כלומר כל מה שנצתרך לעשות הוא להשאיר את היוזר שלנו במדינה כמו אנגליה או ארה"ב.
- יש מצב sleep כזה לשלט שכמעט ולא צורך בטריה ולא צריך להתחבר מחדש ברגע שחוזרים להשתמש בשלט. אם הקונסולות החדשות לא יאפשרו לטעון את השלט כשהקונסולה כבויה זה פיצר מעולה.
- יש כל מיני שינויים נחמדים לאציבמנטים שאפשר לקרוא עליהם פה -->http://majornelson.com/2013/06/12/xbox-one-achievements/
קטע מאוד נחמד זה אציבמנט שאוטומטית מקליט את המאורע שהיה צריך לעשות בשביל ״לזכות״ בוא
- טק דמו עם כמה אפשרויות של הקינקט עם משחק יריות+ נקודה קטנה לגבי חישובי ענן --->http://www.polygon.com/2013/6/11/4421458/microsoft-demonstrates-the-subtle-uses-of-xbox-one-kinect-in-a-shooter
הדוגמאות הן להרים את השלט על מנת שהדמות תרים מגן, לגעת ברכה על מנת להפעיל ראיית רנטגן, "צביעה" של אוייבים ושחרור טילים ע"י פקודה קולית. הטייה של הגוף ימינה או שמאלה על מנת להתחמק מירי אוייבים.
הדוגמא לחישובי ענן הוא שימוש במידע של NASA על אסטרואידים בחלל והרנדור שלהם. הקונסולה לבד מצליחה לרנדר 40 אלף אסטרואידים ובעזרת הענן 300 אלף אסטרואידים. דוגמא שלי במשחק הוא עולם פתוח עם פי 7 יותר AI (ברמה כזו או אחרת) שמסתובבים בעיר. כל עוד הקונסולה תוכל להעביר את פיקוד הAI באופן אינטליגנטי לידי הקונסולה ברגע שקרובים מספיק לNPC בשביל לייצר איתו אינטראקציה אז זה יכול לעבוד.
המכשיר מתחבר לשלט וסמארטגלאס דרך WIFI DIRECT. מה זה אומר בפועל (מעבר לכך שסוף סוף האפליקציה של סמארטגלאס לא תיקח 20!! שניות להתחבר לקונסולה) אני לא יודע.