Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 23 אוגוסט 2013, 20:13

מנהלי קיקסטארטר גם אסרו על פרוייקטים של מוצרים מהונדסים גנטיים מסיבות מטומטמות לחלוטין, ככה שהם לא בדיוק אוטוריטה במה . זה שיש דיבייט בגלל אידיוטים בצד אחד שמקשקים בשכל זה לא אומר שהדיבייט הזה באמת מציג שני צדדים שקולים והגיוניים - ע"ע הcreationists באצות הברית. ככה עובדת כלכלה, אבל לא כל מי שמשתתף בדיון מבין כלכלה.

זו.לא.בדיוק.הנקודה. הנקודה היא שמשחק כמו COD מממן את עצמו ושלושים המשכים עתידיים ולכן הוא לא צריך שום סיוע כלכלי ויכול להרשות לעצמו לשפוך מאות מיליונים על פרסום והפצה מקבילה. אבל כשמגיע סטודיו עצמאי בין אם חדש או ישן, הוא לא יכול תמיד לממן משחק בכזה סדר גודל, ומנגד אפילו מפיצות גדולות חוששות בעצמן להיכנס להרפתקה כזו לבד ככל שמחיר המשחקים מטפס. כשסגה ופלאטינום משתפות פעולה עם נינטנדו הן עושות את זה בשביל להוציא משחק שאחרת אולי לא היה יוצא, ואולי היה קובר את המפתחת, ואולי היה יוצא משחק נחות בגלל חוסר מימון. זה היה דופק את השחקנים.

כן? אז אולי תספר לי למה Dead Space 4 נגנז. או למה משחק הFPS של C&C נגנז. הרי זה כל העסק שלה, לא?"
רק ש(שוב - כלכלה) בעולם האמיתי ולא בפנטזיות של ילדי הפורומים יש לכל חברה תקציב מוגבל, ותחזיות, ותיעדוף פרוייקטים, ומשקיעים שיושבים על הראש. ובעולם כזה אי אפשר לעבוד על כל הפרוייקטים שאתה רוצה. ואז אם פתאום באה מיקרוסופט או סוני או נינטנדו לEA ואומרת לה "זוכרים את המשחק הזה שרציתם לגנוז? מה דעתכם שאנחנו נסייע לו במימון ובשיווק ובה לא - ואתם תיתנו לנו בתמורה בלעדיות קבועה או זמני או אתם יודעים מה נסתפק בקצת DLC אקסלוסיבי וזהו. ואז פתאום יש לEA מימון נוסף שאפשר לשלם בו עוד משכורות בשביל פיתוח של משחק נוסף במקביל לפרוייקטים האחרים שלהם.
ואחרי שראינו כל כך הרבה דוגמאות כאלו, זה אכן הזוי שאנשים עדיין לא מצליחים להבין איך העולם האמיתי עובד: אפילו יש לנו את הציטוט של רנשי ביושוק שמספרים איך הפניה של מיקרוסופט לתשלום עבור אקסלוסיביות זמנית הצילה אותם אחרי שהפיתוח המסובך על הPS3 כמעט קירקע אותם. אבל היי, בוא ונקריב גם את ביושוק על מזבח החוסר אקסלוסיביות!


קודם כל, למה לעבוד על גרסת PS4 כשהקהל הביתי של המשחק נמצא על הPC? איזה היגיון עקום זה!? דבר שני, לא יודע לגבי היציאה במקביל, אבל זה ממש לא מה ששמענו מהמפתחים עד עכשיו:
http://www.joystiq.com/2013/08/20/peggl ... one-first/


וזו בדיוק הנקודה: מאחר ותאוריית היקומים המקבילים היא עדיין רק תאוריה - אין לנו שמץ של מושג מה היה קורה לביונטה 2, DR3 או כל משחק אחר. יכול להיות שהם היו רואים אור ויכול להיות שלא. וכנ"ל לגבי כל משחק אחר שמישהו שילם כסף בשביל בלעדיות שלו.


אני בשוק שהקשר עבר לך ממש מעל הראש: הפאקינג קשר הוא שבמידה ומיקרוסופט/סוני/נינטנדו היו באים לויג'יל וקונים את הIP ושוכרים אותם בשביל לפתח המשך בלעדי (אני אפילו לא מדבר על הסכם יותר רחב שהיה מחלץ את THQ מהבוץ לפני פשיטת הרגל), היינו מקבלים בלעדיות - אבל גם משחק נוסף בסדרה. כל קהילת השחקנים והמפתחים היו יוצאים נשכרים. הטענה שלך היתה מלכתחילה שבלעדיות פוגעת בקהילת השחקנים כולה וזה ממחיש לך בדיוק מקרה אפשרי הפוך. אי אפשר לדעת כמה עוד חברות היו נסגרות ופושטות את הרגל בלי הסכמי הההפצה הבלעדיים האלו.

ושוב חוסר ההבנה התהומי בכלכלה. בוחרת הוא שיקול כלכלי: אתה הולך ועושה את המשחק איפה שהוא יאפשר לך כחברה לשרוד ולפרוח. אם מישהו מציע לך מיליוני דולרים בשביל בלעדיות שתאפשר לך להרוויח אז זה בדיוק השיקול החכם מבחינתך לעשות. בהנחה שאין לך להיט מובטח ביד עם preorders מפה ועד לשמיים, צריך להיות אידיוע מוחלט בשביל לעשות פעולה שנוגדת כל היגיון כלכלי.


כן, רק שעל הטעות התהומית שלך בשלב הראשון כבר העירו לך ולכן לא מצאתי מקום לחזור על זה: גם בארץ וגם בחו"ל יש הפצה בלעדית של סרטים בבתי קולנוע של רשתות מסוימות (בארץ זה בלט אפילו יותר לפני כניסת הסינמה סיטי בסרטים בהפצת תאטראות ישראל וגלובוס גרופ). הנקודה שלי היא שאתה פשוט טועה גם לאורך כל שלבי ההפצה: מהקולנוע, דרך ההפצה הביתית, ועד לסינדיקציה בערוצי טלוויזיה.

אם אתה כל כך בטוח אז אתה זה שאמור לבדוק. אני זוכר רק גרסאות אספנים בלעדיות עם תוספות פיזיות, אבל לא שום תוכן אמיתי למשחק.

אווווווו. שעה שלמה של תוכן נוסף. יצא לך פעם לשחק במשחק שמציע תוכן בלעדי כלשהו? אני אשמח מאד לשמוע על החוויה שלך.
אבל שוב - אם השעה השלמה הזו היא מה שעושה לך את זה, קנה את גרסת הPS4. מה בדיוק הבעיה פה? נראה שמצאת את הבחירה הכי מתאימה לך כי עד כמה שזכור לי אז לפחות בדור הקודם זה משהו שרק סוני היתה עושה: מיקרוסופט התמקדה בעיקר באקסלוסיביות זמנית על DLC שהיה גם ככה בתשלום, ולא על תכנים נוספים בחינם בהשקה.


"מנהלי קיקסטארטר גם אסרו על פרוייקטים של מוצרים מהונדסים גנטיים מסיבות מטומטמות לחלוטין, ככה שהם לא בדיוק אוטוריטה במה" - כן, בטח. כמה קל לפסול דיעה שלא מתאימה לך. שלא נדבר שמספר מפתחי משחקים דיברו כנגד ה stretch goals. הביקורת על זה היא הגיונית. אבל יותר קל להגיד שהם לא מבינים כלכלה.

"אבל כשמגיע סטודיו עצמאי בין אם חדש או ישן, הוא לא יכול תמיד לממן משחק בכזה סדר גודל" - עדיין לא הבנת שאין לי בעיה עם מצבים כאלה? עדיין לא הבנת שלהגיד שלמפיצת-ענק כמו EA אין מספיק כסף ולכן הם עושים תוכן בלעדי או בלעדיים זמניים זו בדיחה? גארדנוורפייר היה יוצא בדיוק אותו הדבר בלי התשלום של מיקרוסופט לבלעדיות זמנית. פגל 2 היה יוצא בדיוק אותו הדבר. להגיד שלEA אין תקציב לעשות עוד 40 קלפים ב FUT והם צריכים שיצרנית תממן את זה זה פשוט להיות עיוור מבחירה. באמת, איך אפשר להשלים משפט שכזה בלי לפרוץ בצחוק גדול? טיטאנפול לא היה יוצא בלי הדיל של מיקרוסופט לגבי שרתי הענן? פחח. כיצד זה ייתכן שמפיצות העולם מוציאות עשרות משחקים בשנה במקביל למספר פלטפורמות ואף אחד לא חורג מהתקציב? הכיצד זה אפשרי שהן לא היו צריכות לקחת כסף מיצרניות ולהפוך את המשחקים לבלעדיים? לשיטתך היינו צריכים לראות את כל המשחקים בעולם יוצאים רק לפלטפורמה אחת.

ברור שזה הסכם כלכלי וכספי. השאלה שצריך לשאול זה למה EA מחרבנים על קהל המשתמשים של מספר פלטפורמות בכך שהיא עושה עסקאות שכאלה? למה מפיצה שמגדירה את עצמה platform-agnostic 'בוחרת מנצח' במלחמת הקונסולה ונותנת לו תוכן בלעדי? רק בשביל עוד כמה גרושים ועזרה בפרסום. אבוי. ואם כבר מדברים כלכלה אז איפה היא כאן כאשר החברה כורתת את העץ עליה היא יושבת ובמקום לשחרר משחק על כמה פלטפורמות במקביל כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולהגדיל את פוטנציאל המכירות, היא משחררת אותו רק על אחת? אין הגיון כלכלי. אבל כמובן, מיקרוסופט שימנה אותם מאחורי הקלעים.

"כן? אז אולי תספר לי למה Dead Space 4 נגנז. או למה משחק הFPS של C&C נגנז. הרי זה כל העסק שלה, לא?" רק ש(שוב - כלכלה) בעולם האמיתי ולא בפנטזיות של ילדי הפורומים יש לכל חברה תקציב מוגבל, ותחזיות, ותיעדוף פרוייקטים, ומשקיעים שיושבים על הראש"

- lol? משחקים נכשלים, ממש סוד. מה זה קשור לבלעדיות? גם משחקים בלעדיים ומצד א' נכשלים ולא שומעים מהם יותר. אף אחד לא גנז את DS4 - הוא מעולם לא היה בפיתוח עד כמה שידוע לנו. EA מעדיפים להשקיע את הכסף שלהם בפיתוח משחקים אחרים. תאשים את השחקנים שלא קנו או את החברה שהבריחה את השחקנים מהמשחק. שוב, מה שמיטה להר סיני?

עם דד ספייס 4 יוכרז כבלעדי עוד 3 שנים ויגידו שבלי המימון EA לא היו עושים את המשחק, אז בסדר. אז תפסיק כבר להביא דוגמאות שאינן קשורות! מה לא מובן בכך שאין לי שום בעיה עם מימון משחקים מצד ג' שלא היו קיימים בלעדיו? מה לא מובן שיש לא מעט תכנים בלעדיים לXB1 והפס4 שהם לא ככה ומסריחים מmoneyhatting?

"הפאקינג קשר הוא שבמידה ומיקרוסופט/סוני/נינטנדו היו באים לויג'יל וקונים את הIP ושוכרים אותם" - שוב, מספיק להביא דוגמאות שאינן קשורות. לא אמרתי שבלעדיות מסוג זה היא רעה.

"ושוב חוסר ההבנה התהומי בכלכלה. בוחרת הוא שיקול כלכלי: אתה הולך ועושה את המשחק איפה שהוא יאפשר לך כחברה לשרוד ולפרוח. אם מישהו מציע לך מיליוני דולרים בשביל בלעדיות שתאפשר לך להרוויח אז זה בדיוק השיקול החכם מבחינתך לעשות" - השיקול הכלכלי מובן לכולם. התוצאה בסוף היא דפיקת השחקנים. הרוב המוחלט של המשחקים היום מיועד למספר פלטפורמות. קניית בלעדיות של משחק כזה דופקת את השחקנים. EA ויוביסופט הן חברות ענק שלא צריכות ל'לשרוד ולפרוח' אבל עדיין מעדיפות להקריב את קהל השחקנים בשביל עוד גרושים.

"אם אתה כל כך בטוח אז אתה זה שאמור לבדוק. אני זוכר רק גרסאות אספנים בלעדיות עם תוספות פיזיות, אבל לא שום תוכן אמיתי למשחק." - אתה זה שאמרת בבטחון שצריך להאשים את סטים כי היא זו שהחלה את הטרנד. ואתה זה שמבקש ממני לבדוק אם זה נכון?! תוכיח את אמירתך.

"אווווווו. שעה שלמה של תוכן נוסף. יצא לך פעם לשחק במשחק שמציע תוכן בלעדי כלשהו? אני אשמח מאד לשמוע על החוויה שלך.
אבל שוב - אם השעה השלמה הזו היא מה שעושה לך את זה, קנה את גרסת הPS4."

- בהחלט, שעה פעוטה מסכנה. אבל מסתבר שלפיך בשביל זה יוביסופט פשוט היו חייבים את הכסף מסוני כי אין שום דרך בשום אופן שיוביסופט העניים יכלו למצוא את תקציב העתק כדי לפתח את התוכן הזה ולשחרר אותו לכל גרסאות המשחק. ומסתבר שבשביל דבר כזה הם יכולים להקריב את שחקני הגרסאות האחרות בשביל עוד קצת גרושים וסיוע בפרסום. ומסתבר שטקטיקות נלוזות כאלו עובדות על מספיק אנשים כדי שימישיכו לעשות מהלכים שכאלה.

לא אקנה את גרסת הפס4 משום שלא אשחק לידיים שלהם ואקנה קונסולה בשביל דבר שכזה. דבר שכזה בכלל לא צריך להיות קיים וחבל שיש קבוצות אנשים שעליהם זה עובד.

--

מה זאת אומרת? רב-חן, נגיד, רוכשים את הזכויות להקרין את סרט X. קולנוע רב-חן נמצא בקצה השני של העיר, ממקום מגוריי, לעומת קולנוע של חברת גלובוס, שהוא מאוד קרוב אלי. האם אין מדובר בעיקום היד שלי כאדם שרוצה לראות את הסרט X? למה אני צריך להסחב עד לקצה השני של העיר? לא מדובר על ''רק להכנס לבניין אחר''. זה משנה את כל היציאה שלי לקולנוע. אני צריך לנסוע רחוק יותר, לשלם יותר לבייביסיטר, לבזבז יותר על דלק, לבזבז יותר שעות שינה וכו'..

אם כך אז אתה בהחלט יכול להתרגז על העניין ולהגיב איך שאתה חושב שראוי ולרצות שהסדרים שכאלה יצטמצמו וייעלמו. עכשיו תחשוב שהיית צריך לשלם גם 500דולר בכניסה לרב-חן.

---
זה לא נכון קאז, יש המון תוכן שהוא חוצה ספקיות. סתם דוגמה, חברים. הסדרה משודרת בערוץ 22 שזמין בשתי הספקיות, היא משודרת בקומדי סנטרל בהוט וביס קומדי ביס. סדרה אחת, שלושה פלטפורמות, גם אבודים רצה במקביל בערוץ 10 ובערוץ 3 של הוט. כשיס קונה זכויות לשובר שורות הם מוסיפים כסף בשביל הסכם בלעדיות, אתה חושב שככה בשביל הכיף מוכרים את שובר שורות רק ליס ולא לHOT? למה לAMC למכור רק ליוס ולא להוט? כי יס שופכת עליהם כסף שיהיה בלעדי. זה בול כמו משחקים.

יש תכנים שהוט ויס קונים בשותפות והם משודרים בערוצים הספציפיים שלהם. ערוץ22 קנה זכויות לשדר את חברים אז מן הסתם זה ישודר בשני הספקיות. וזה לא בול כמו משחקים. אם זה היה כך אז בעצם כל משחק שהיה קיים בעולם היה יוצא רק לפלטפורמה אחת. שם המשחק בתעשיית הגיימינג זה ריבוי-פלטפורמות. כשאתה מוריד את משחקי צד ג' שלא היו קיימים בלי המימון של היצרנית, תוכן בלעדי מהמפיצות הגדולות לפס4 או לXB1 הוא תוכן שבסבירות גבוהה שולם עליו, ובמקרה של משחקים בלעדיים המשחק לבטח היה מיועד גם לפלטפורמות אחרות.

אני בטוח שלא תתכחש לכך שקהל הצופי הטלוויזיה בארץ היה רק נהנה אם בדיוק אותו תוכן טליוויזיוני מצד ג' היה זמין גם בהוט וגם ביס. התחרות תהיה בהפקות מקור, בפיצ'רים, במחירים, בחוויית משתמש וכיוצא בזה. טיטאןפול הוא לא הפקת מקור, פגל 2 וגארדנוורפייר הם לא הפקות מקור ולנסות להגיד שמפתחות-ענק כמו EA היו זקוקים לכסף של מיקרוסופט כמו אוויר לנשימה ושבלעדיו המשחקים האלה לא היו קיימים ולא היו טובים באותה מידה זו גניבת דעת.

סמל אישי של המשתמש
matangt8
Warrior
הודעות: 954
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:15

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי matangt8 » 23 אוגוסט 2013, 12:40

מה דיויד קייג' כל כך משעמם?

מי שלא מבין שישים לב לשו יושידה חחחח :lol:
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 23 אוגוסט 2013, 14:41

DrKeo כתב:זה לא נכון קאז, יש המון תוכן שהוא חוצה ספקיות. סתם דוגמה, חברים. הסדרה משודרת בערוץ 22 שזמין בשתי הספקיות, היא משודרת בקומדי סנטרל בהוט וביס קומדי ביס. סדרה אחת, שלושה פלטפורמות, גם אבודים רצה במקביל בערוץ 10 ובערוץ 3 של הוט. כשיס קונה זכויות לשובר שורות הם מוסיפים כסף בשביל הסכם בלעדיות, אתה חושב שככה בשביל הכיף מוכרים את שובר שורות רק ליס ולא לHOT? למה לAMC למכור רק ליוס ולא להוט? כי יס שופכת עליהם כסף שיהיה בלעדי. זה בול כמו משחקים. אז מה קורה אם בחרתי בYES וכשהתחילה בית הקלפים השנה פתאום היא בהוט ואין לי איך לראות כי הוט החליטו לשפוך כסף על NETFLIX?

זה עובד ככה בכל תחום. מוסיקה, ספרים, קולנוע וכך גם משחקים. חברות חותמות על הסכמים כדי לעשות יותר כסף, זה הכל. מה הבעיה בזה? ביחוד שרוב ההסכמים האלה הם רק זמניים.


אם אני לא טועה, הסיבה לכך שיש בלעדיות על תכנים בטלויזיה, היא בעיקר בגלל חוקים שמגדירים מתי אפשר למכור את התוכנית למספר גורמים.
כלומר, רק אחרי מספר מסוים של פרקים ואחרי זמן מה של בלעדיות, אפשר להתחיל למכור את התוכנית ליותר מגורם מקומי אחד. לכן רואים את זה קורה עם חברים וסיינפלד, אבל לא עם תוכניות חדשות כמו משחקי הכס ושובר שורות. אפשר לראות מה קורה כשהתוכנית בדיוק עוברת את הגבול הזה, עם דקסטר.

בכל מקרה, המודל העסקי הזה קיים במדיומים אחרים. גם בהם, אין עם זה שמץ של בעיה ולעיתים קרובות הוא עוזר לעודד יצירה ולממן פרויקטים שלא היו קיימים אחרת. קאז פשוט טועה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 24 אוגוסט 2013, 16:15

swym כתב:נכון לעכשיו זה הגיימפליי הכי מרשים שראיתי יוצא מהתערוכה. כל כך אינטנסיבי, ועם כל הדיאלוגים המותאמים ברקע אני חושב שלא הייתי מסוגל לנחש שזו לא משימת קמפיין סינגל פלייר מסורתית.
חוצמזה, חפש את הדגמת הGameplay- של Dying Light. הוא גם מציע "תנועתיות" פארקורית כזו.


מבינים די בקלות שזה לא קמפיין סינגל מסורתי. כל שניה קופץ לך ים של ניקוד והודעות על המסך.. לא דבר שקורה ברוב משחקי הFPS. גם רואים בבירור שהשחקן לא הולך לכיוון מסויים, אלא פשוט מסתובב במפה והורג את מי שנקרה בדרכו.

כל הקשקשת מאחורה היא סתם רעש לבן מבחינתי, ואני ממש לא חושב שהייתי שם לב אליה במשחק כזה קדחתני.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1211
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 25 אוגוסט 2013, 00:50

האמת שלפני בערך 3 שנים היה גיימסקום בן זונה. מוזר שהשנה היה חלש.

בכל מקרה, נחמד לדעת שה-PS4 מגיע ב-15 בנובמבר. יש תאריך יציאה ל-Xbox One?

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 25 אוגוסט 2013, 07:42

GolanBerlin כתב:האמת שלפני בערך 3 שנים היה גיימסקום בן זונה. מוזר שהשנה היה חלש.

בכל מקרה, נחמד לדעת שה-PS4 מגיע ב-15 בנובמבר. יש תאריך יציאה ל-Xbox One?

נובמבר - אין תאריך סופי.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1211
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 25 אוגוסט 2013, 18:03

bozeman כתב:נובמבר - אין תאריך סופי.


תודה. דיברו אולי על הורדת מחיר ל-Xbox One? קצת מעצבן שהוא יקר יותר מה-PS4 ב-100$. זה די ברור שבעקבות הבדלי המחירים, ל-PS4 תהיה פתיחה טובה יותר.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 25 אוגוסט 2013, 20:18

GolanBerlin כתב:
תודה. דיברו אולי על הורדת מחיר ל-Xbox One? קצת מעצבן שהוא יקר יותר מה-PS4 ב-100$. זה די ברור שבעקבות הבדלי המחירים, ל-PS4 תהיה פתיחה טובה יותר.


לא. לא דובר על הורדת מחיר, חוץ מבמקרים שבהם מישהו אמר "הלוואי ותהייה הורדת מחיר לONE".
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 27 אוגוסט 2013, 03:16

הפתעה- מסתבר ש Watch Dogs רץ ב 60 פריימים על הפס4! בנוסף לזה יוביסופט שוב מצדיקה את עצמה כמזייפת טריילרים כשהרשמים מציינים שגרסת ה PC נראית טוב מאוד (יותר מהפס4) אבל רחוקה מהתצוגה הראשונית של המשחק:
We are getting hands-on with the PS4 to play several games, including Watch Dogs and Battlefield 4. Both are running at fluent 60 FPS and of course look better than their PS3 and Xbox 360 pendants - but not as fancy and detailed as the respective PC Versions.

מקור- gamestar.de,מתורגם מגרמנית.

Ubisoft demonstrated the interaction between the App and the actual game with the help of the PC-Version, which is de facto more sharp and detailed than the, technically in general, weaker PS4 Version - but also far away from looking as good as [Bullshots] or previous trailers.

מקור-gamepro הגרמני.

יפה מאוד אבל שהפס4 ב 60 FPS לשם שינוי,אני מקווה שגם 1080P.מעניין אותי אם יכלו להגיע לתוצאות קרובות יותר לחשיפה הראשונית אם היו חותכים את הפריימרייט ל 30,אני הייתי הולך על זה

עריכה: טוב הבנתי שהאתר הזה בגרמניה לא מבין בשיט אז תשכחו מה 60 פריימים,זה באמת גם לא הגיוני בכלל. מה שכן אפשר לקבל את הדיעה שלהם שהמשחק נראה גם על ה PC הרבה פחות טוב מהטריילר הראשוני,פה לא צריך להבין.

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי erezronen » 26 אוגוסט 2013, 23:27

Nucleus_Dawn כתב:
אם אני לא טועה, הסיבה לכך שיש בלעדיות על תכנים בטלויזיה, היא בעיקר בגלל חוקים שמגדירים מתי אפשר למכור את התוכנית למספר גורמים.
כלומר, רק אחרי מספר מסוים של פרקים ואחרי זמן מה של בלעדיות, אפשר להתחיל למכור את התוכנית ליותר מגורם מקומי אחד. לכן רואים את זה קורה עם חברים וסיינפלד, אבל לא עם תוכניות חדשות כמו משחקי הכס ושובר שורות. אפשר לראות מה קורה כשהתוכנית בדיוק עוברת את הגבול הזה, עם דקסטר.

בכל מקרה, המודל העסקי הזה קיים במדיומים אחרים. גם בהם, אין עם זה שמץ של בעיה ולעיתים קרובות הוא עוזר לעודד יצירה ולממן פרויקטים שלא היו קיימים אחרת. קאז פשוט טועה.


אני מניח שאתה מדבר על סינדיקציה? אם כן אז ראשית זה משהו שתקף רק בארה"ב ושיטת רשתות השידור המסועפת שלה. דבר שני אני די בטוח ששם לא מדובר בחוק אלא פשוט בנוהל שנוצר תוך כדי עבודה, וקבע שלרשת טלוויזיה לא משתלם לקנות סדרת סינדיקציה אם יש לה פחות ממספר מסויים של פרקים - זו בגלל ששידורי סינדיקציה כאלה מיועדים ברוב המקרים לשידור יומי שאמור לסתום חור בלוח השידורים.

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 27 אוגוסט 2013, 10:16

הייתי בגרמניה לכמה ימים בזמן גיימסקום. בהתחלה קצת התבאסתי שאין לי זמן להגיע לתערוכה, אבל עכשיו אני ממש שמח שלא עשיתי זאת.
היה יבש....... נקווה שTGS יהיה מעניין יותר, זו התערוכה הגדולה האחרונה לפני השקת הקונסולות, וסוני חייבים הרבה לקהל היפני בכל הקשור לPS4.
מעניין גם מה האסטרטגיה של מיקרוסופט לגבי המדינה הזאת, בהתחשב במכירות 2 הקונסולות האחרונות שלה שם... לא שהם חייבים להציג משהו רק ליפנים בתערוכה, אבל בעבר הם הוציאו הרבה כסף על הבלעדיות ממפתחות יפניות, ואפילו ניסו להרים סטודיו יני משל עצמם, בלי הרבה הצלחה - למרות הכוכבים שהיו בצוות.

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 2830
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 27 אוגוסט 2013, 10:21

Laskin כתב:הייתי בגרמניה לכמה ימים בזמן גיימסקום. בהתחלה קצת התבאסתי שאין לי זמן להגיע לתערוכה, אבל עכשיו אני ממש שמח שלא עשיתי זאת.
היה יבש....... נקווה שTGS יהיה מעניין יותר, זו התערוכה הגדולה האחרונה לפני השקת הקונסולות, וסוני חייבים הרבה לקהל היפני בכל הקשור לPS4.
מעניין גם מה האסטרטגיה של מיקרוסופט לגבי המדינה הזאת, בהתחשב במכירות 2 הקונסולות האחרונות שלה שם... לא שהם חייבים להציג משהו רק ליפנים בתערוכה, אבל בעבר הם הוציאו הרבה כסף על הבלעדיות ממפתחות יפניות, ואפילו ניסו להרים סטודיו יני משל עצמם, בלי הרבה הצלחה - למרות הכוכבים שהיו בצוות.

אני חושב שהעובדה שיפן לא מופיעה ברשימת המדינות שיזכו לקבל את הone בהשקה מבהירה את חוסר החשיבות שמיקרוסופט מייחסת לשוק היפני. Once bitten, twice shy. ופה זה כבר twice bitten.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 27 אוגוסט 2013, 19:21

erezronen כתב:
אני מניח שאתה מדבר על סינדיקציה? אם כן אז ראשית זה משהו שתקף רק בארה"ב ושיטת רשתות השידור המסועפת שלה. דבר שני אני די בטוח ששם לא מדובר בחוק אלא פשוט בנוהל שנוצר תוך כדי עבודה, וקבע שלרשת טלוויזיה לא משתלם לקנות סדרת סינדיקציה אם יש לה פחות ממספר מסויים של פרקים - זו בגלל ששידורי סינדיקציה כאלה מיועדים ברוב המקרים לשידור יומי שאמור לסתום חור בלוח השידורים.


כן... לזה התכוונתי.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 29 אוגוסט 2013, 16:54

Kazz כתב:כן, בטח. כמה קל לפסול דיעה שלא מתאימה לך. שלא נדבר שמספר מפתחי משחקים דיברו כנגד ה stretch goals. הביקורת על זה היא הגיונית. אבל יותר קל להגיד שהם לא מבינים כלכלה.

מה זה משנה מי התבטא נגד זה? אין בביקורת הזו שום היגיון כלכלי, כי הכלכלה עובדת בצורה הפשוטה: זמן*כסף=תוצר. אם אנשים מזרימים יותר כסף אתה יכול לספק יותר stretch goals. מישהו יכול להתבטא כנגד stretch goal ספציפי שברור שלא מייצג את ההשקעה, אבל להתבטא כנגד הקונספט עצמו זה פשוט סותר כל היגיון.

" עדיין לא הבנת שאין לי בעיה עם מצבים כאלה? עדיין לא הבנת שלהגיד שלמפיצת-ענק כמו EA אין מספיק כסף ולכן הם עושים תוכן בלעדי או בלעדיים זמניים זו בדיחה?"
מי אמר שאין למפיצה מספיק כסף באופן כללי? למפיצה יש כסף אבל גם משהו שנקרא "סדר עדיפויות": את החצי מיליון דולר שהיא יכלה בתאוריה להשקיע בתוכן הספציפי הזה היא מעדיפה להשקיע בתוכן אחר. אבל אם עכשיו מגיע גורם חיצוני ואומר "אנחנו ניתן לכם חצי מליון דולר אבל רק אם תשקיעו אותו בתוכן הספציפי הזה שיהיה אקסלוסיבי עבורי" - אז זה No brainer לייצר את התוכן: האלטרנטיבה פה היא שEA לא היתה מקבלת את הכסף ואף אחד מהצרכנים לא היה מקבל את התוכן האקסלוסיבי. להתעקש שחברה תכניס פחות כסף מהשקעה חיצונית, תייצר פחות תוכן - והכל רק כדי שכולם ידפקו בצורה שווה זו צרות עין נוראית.

"גארדנוורפייר היה יוצא בדיוק אותו הדבר בלי התשלום של מיקרוסופט לבלעדיות זמנית. פגל 2 היה יוצא בדיוק אותו הדבר."
מאיפה ההיגיון העקום לפיו הוא היה יוצא אותו הדבר? מיקרוסופט שמה כסף על הבלעדיות, מה שאיפשר לEA להגדיל את ההשקעה במשחק. יכול להיות למשל שבגלל שהוא זכה לתקציב שיווקי חיצוני ממיקרוסופט זה איפשר לEA להסיט תקציבים לליטוש במשחק עצמו. המקרה היחיד שבו אתה יכול לטעון שמשחק היה יוצא אותו הדבר הוא רק בעסקת בלעדיות זמנית על משחק שכבר הזדהב לפני חתימת הסכם בלעדיות ותו לא. אם אתה מכיר משחק כזה אנא ציין אותו, אבל אם לא עדיף לא להמשיך ולקשקש על זה בתאוריה.

"אם כבר מדברים כלכלה אז איפה היא כאן כאשר החברה כורתת את העץ עליה היא יושבת ובמקום לשחרר משחק על כמה פלטפורמות במקביל כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולהגדיל את פוטנציאל המכירות, היא משחררת אותו רק על אחת? אין הגיון כלכלי"
ההיגיון הכלכלי טמון בזה ששחרור משחק על מספר פלטפורמות במקביל עולה הרבה יותר כסף (66% יותר לפי נתונים מהדור הזה) עוד לפני שראית החזר מזערי מעלות המשחק. זה מסוכן, וזה טיפשי במיוחד כשאתה לא יודע מה צופן העתיד לחומרה חדשה. בגלל זה אתה רואה שכמעט אף מפיצה לא עובדת יותר עם הWiiU, אבל משום מה לא שואל את עצמך למה כל המפיצות האלו לא מעוניינות להגדיל את פוטנציאל המכירות.
ככה שבשחרור משחק על פלטפורמה אחת אתה מקטין הוצאות מצד אחד, ומגדיל הכנסות באמצעות הסכמי בלעדיות מצד שני. אתה בעצם מבטח את המשחק שלך, כאשר במקרים רבים אתה יודע שהחוזה יאפשר לך להוציא את המשחק לפלטפורמות נוספות בעתיד ככה שההשקעה שלך בעצם הופכת למדורגת והרבה פחות מסוכנת. אבל שוב, צריך להבין א'-ב' של כלכלה לפני שבהים לדבר על היגיון כלכלי.

"משחקים נכשלים, ממש סוד. מה זה קשור לבלעדיות?"
מדהים שצריך לצייר לך את הקשר: אם משחק שנגנז כמו C&C Tiberium היה מקבל פתאום מימון חיצוני בתמורה לבלעדיות - אפילו זמנית - אז היינו יכולים לקבל את המשחק בסופו של דבר. אבל לפי ההיגיון שלך מדובר בצעד רע ש"פוגע בכלל השחקנים" ובמקביל "כורת את העץ עליו היא יושבת": אתה מעדיף לראות את המשחק ממשיך להיות גנוז, העיקר שלא יצא עם חותמת של בלעדיות. אין לך מושג איפה DR3 היה אם לא מיקרוסופט בחרה להפיץ אותו, אין לך מושג עם כמה תוכן היה מגיע WatchDogs אם סוני לא היתה משלמת על בלעדיות, וסגה היתה צריכה להגיד לך במפורש שבלי נינטנדו היא פשוט לא היתה מוציאה המשך לביונטה. כל עוד אתה ממשיך לדבר באוויר אין לטענות האלו שום

"אתה זה שאמרת בבטחון שצריך להאשים את סטים כי היא זו שהחלה את הטרנד. ואתה זה שמבקש ממני לבדוק אם זה נכון?! תוכיח את אמירתך"
אנחנו יודעים למשל שסטים הציעה תכנים בלעדיים למי שקונה אצלה, נכון? אז הראשוניות היא תאוריה שעומדת עד שמפריכים אותה: נניח שמצאתי משחק שסטים מכרה עם תוכן בלעדי משנה X. אני בחיים לא אצליח להוכיח את זה בלי לעבור על כל חנות איזוטרית וכל משחק איזוטרי שיצא עוד קודם ולברר שהם אכן לא יצאו עם תוכן בלעדי.
הדרך היחידה להוכיח משהו כאן היא להפריך את זה באמצעות דוגמא מתוכן שנמכר עוד לפני X בחנות אחרת. אתה אמרת שיש דוגמאות כאלו, אז איפה הן בדיוק?

"לא אקנה את גרסת הפס4 משום שלא אשחק לידיים שלהם ואקנה קונסולה בשביל דבר שכזה"
אז אל תקנה. במקום זה תמשיך להתלונן על זה שתוכן בלעדי של שעה בודדת מגיע לפלטפורמה אחת בלבד כי מישהו אחר הסכים לממן אותו. או יותר טוב: לך ליוביסופט, שים להם צק על 200 מיליון דולר ותגיד להם שהם יכולים לפדות אותו רק אם כל התוכן במשחק יצא לכל הפלטפורמות במקביל. ככה תראה להם מה זה.

"אם כך אז אתה בהחלט יכול להתרגז על העניין ולהגיב איך שאתה חושב שראוי ולרצות שהסדרים שכאלה יצטמצמו וייעלמו. עכשיו תחשוב שהיית צריך לשלם גם 500דולר בכניסה לרב-חן."
ואפילו יותר גרוע: עכשיו תחשוב שאתה לא יכול לקנות את המשחק ולשחק בו מתי שאתה רוצה, אלא חייב לשלם 10$ לכרטיס בכל פעם שאתה רוצה לצפות בו. רוצה לראות את הסרט כמה שאתה רוצה? חכה כמה חודשים עד שנואיל בטובנו לאפשר לך את זה.
ככה עובד המודל של הפצת הסרטים, והיו תקופות (שלמזלנו עברו מהעולם) שבהן ככה הופצו חלק מהמשחקים. ואתה עכשיו מתלונן שתעשיית המשחקים לא עובדת גם בצורה הזו...

"אני בטוח שלא תתכחש לכך שקהל הצופי הטלוויזיה בארץ היה רק נהנה אם בדיוק אותו תוכן טליוויזיוני מצד ג' היה זמין גם בהוט וגם ביס"
אבל אז לא הוט ולא יס היו מוכנות לשלם מחיר פרמיום עבור התכנים האלו, ואז למפתחי התכנים היה נכנס פחות כסף ככה שהם לא היו יכולים להשקיע בתכנים באותה המידה. ברגע שיס או הוט מוכנות לשלם X כסף עבור תוכן בצורה לא בלעדית, אבל 10X אם התוכן מגיע אליהן באופן בלעדי - ברור לכל יצרן תוכן שעדיף ללכת פה על בלעדיות. ברגע שבלעדיות על התוכן לא מעניינת אותן כל כך והן מוכנות לשים "רק" 1.5X על בלעדיות, עדיף ליוצר התוכן להפיץ את התוכן לכולם בלי לחתום על שום הסכם. שוב פעם - כלכלה.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 30 אוגוסט 2013, 15:31

swym כתב:מה זה משנה מי התבטא נגד זה? אין בביקורת הזו שום היגיון כלכלי, כי הכלכלה עובדת בצורה הפשוטה: זמן*כסף=תוצר. אם אנשים מזרימים יותר כסף אתה יכול לספק יותר stretch goals. מישהו יכול להתבטא כנגד stretch goal ספציפי שברור שלא מייצג את ההשקעה, אבל להתבטא כנגד הקונספט עצמו זה פשוט סותר כל היגיון.

" עדיין לא הבנת שאין לי בעיה עם מצבים כאלה? עדיין לא הבנת שלהגיד שלמפיצת-ענק כמו EA אין מספיק כסף ולכן הם עושים תוכן בלעדי או בלעדיים זמניים זו בדיחה?"
מי אמר שאין למפיצה מספיק כסף באופן כללי? למפיצה יש כסף אבל גם משהו שנקרא "סדר עדיפויות": את החצי מיליון דולר שהיא יכלה בתאוריה להשקיע בתוכן הספציפי הזה היא מעדיפה להשקיע בתוכן אחר. אבל אם עכשיו מגיע גורם חיצוני ואומר "אנחנו ניתן לכם חצי מליון דולר אבל רק אם תשקיעו אותו בתוכן הספציפי הזה שיהיה אקסלוסיבי עבורי" - אז זה No brainer לייצר את התוכן: האלטרנטיבה פה היא שEA לא היתה מקבלת את הכסף ואף אחד מהצרכנים לא היה מקבל את התוכן האקסלוסיבי. להתעקש שחברה תכניס פחות כסף מהשקעה חיצונית, תייצר פחות תוכן - והכל רק כדי שכולם ידפקו בצורה שווה זו צרות עין נוראית.

"גארדנוורפייר היה יוצא בדיוק אותו הדבר בלי התשלום של מיקרוסופט לבלעדיות זמנית. פגל 2 היה יוצא בדיוק אותו הדבר."
מאיפה ההיגיון העקום לפיו הוא היה יוצא אותו הדבר? מיקרוסופט שמה כסף על הבלעדיות, מה שאיפשר לEA להגדיל את ההשקעה במשחק. יכול להיות למשל שבגלל שהוא זכה לתקציב שיווקי חיצוני ממיקרוסופט זה איפשר לEA להסיט תקציבים לליטוש במשחק עצמו. המקרה היחיד שבו אתה יכול לטעון שמשחק היה יוצא אותו הדבר הוא רק בעסקת בלעדיות זמנית על משחק שכבר הזדהב לפני חתימת הסכם בלעדיות ותו לא. אם אתה מכיר משחק כזה אנא ציין אותו, אבל אם לא עדיף לא להמשיך ולקשקש על זה בתאוריה.

"אם כבר מדברים כלכלה אז איפה היא כאן כאשר החברה כורתת את העץ עליה היא יושבת ובמקום לשחרר משחק על כמה פלטפורמות במקביל כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולהגדיל את פוטנציאל המכירות, היא משחררת אותו רק על אחת? אין הגיון כלכלי"
ההיגיון הכלכלי טמון בזה ששחרור משחק על מספר פלטפורמות במקביל עולה הרבה יותר כסף (66% יותר לפי נתונים מהדור הזה) עוד לפני שראית החזר מזערי מעלות המשחק. זה מסוכן, וזה טיפשי במיוחד כשאתה לא יודע מה צופן העתיד לחומרה חדשה. בגלל זה אתה רואה שכמעט אף מפיצה לא עובדת יותר עם הWiiU, אבל משום מה לא שואל את עצמך למה כל המפיצות האלו לא מעוניינות להגדיל את פוטנציאל המכירות.
ככה שבשחרור משחק על פלטפורמה אחת אתה מקטין הוצאות מצד אחד, ומגדיל הכנסות באמצעות הסכמי בלעדיות מצד שני. אתה בעצם מבטח את המשחק שלך, כאשר במקרים רבים אתה יודע שהחוזה יאפשר לך להוציא את המשחק לפלטפורמות נוספות בעתיד ככה שההשקעה שלך בעצם הופכת למדורגת והרבה פחות מסוכנת. אבל שוב, צריך להבין א'-ב' של כלכלה לפני שבהים לדבר על היגיון כלכלי.

"משחקים נכשלים, ממש סוד. מה זה קשור לבלעדיות?"
מדהים שצריך לצייר לך את הקשר: אם משחק שנגנז כמו C&C Tiberium היה מקבל פתאום מימון חיצוני בתמורה לבלעדיות - אפילו זמנית - אז היינו יכולים לקבל את המשחק בסופו של דבר. אבל לפי ההיגיון שלך מדובר בצעד רע ש"פוגע בכלל השחקנים" ובמקביל "כורת את העץ עליו היא יושבת": אתה מעדיף לראות את המשחק ממשיך להיות גנוז, העיקר שלא יצא עם חותמת של בלעדיות. אין לך מושג איפה DR3 היה אם לא מיקרוסופט בחרה להפיץ אותו, אין לך מושג עם כמה תוכן היה מגיע WatchDogs אם סוני לא היתה משלמת על בלעדיות, וסגה היתה צריכה להגיד לך במפורש שבלי נינטנדו היא פשוט לא היתה מוציאה המשך לביונטה. כל עוד אתה ממשיך לדבר באוויר אין לטענות האלו שום

"אתה זה שאמרת בבטחון שצריך להאשים את סטים כי היא זו שהחלה את הטרנד. ואתה זה שמבקש ממני לבדוק אם זה נכון?! תוכיח את אמירתך"
אנחנו יודעים למשל שסטים הציעה תכנים בלעדיים למי שקונה אצלה, נכון? אז הראשוניות היא תאוריה שעומדת עד שמפריכים אותה: נניח שמצאתי משחק שסטים מכרה עם תוכן בלעדי משנה X. אני בחיים לא אצליח להוכיח את זה בלי לעבור על כל חנות איזוטרית וכל משחק איזוטרי שיצא עוד קודם ולברר שהם אכן לא יצאו עם תוכן בלעדי.
הדרך היחידה להוכיח משהו כאן היא להפריך את זה באמצעות דוגמא מתוכן שנמכר עוד לפני X בחנות אחרת. אתה אמרת שיש דוגמאות כאלו, אז איפה הן בדיוק?

"לא אקנה את גרסת הפס4 משום שלא אשחק לידיים שלהם ואקנה קונסולה בשביל דבר שכזה"
אז אל תקנה. במקום זה תמשיך להתלונן על זה שתוכן בלעדי של שעה בודדת מגיע לפלטפורמה אחת בלבד כי מישהו אחר הסכים לממן אותו. או יותר טוב: לך ליוביסופט, שים להם צק על 200 מיליון דולר ותגיד להם שהם יכולים לפדות אותו רק אם כל התוכן במשחק יצא לכל הפלטפורמות במקביל. ככה תראה להם מה זה.

"אם כך אז אתה בהחלט יכול להתרגז על העניין ולהגיב איך שאתה חושב שראוי ולרצות שהסדרים שכאלה יצטמצמו וייעלמו. עכשיו תחשוב שהיית צריך לשלם גם 500דולר בכניסה לרב-חן."
ואפילו יותר גרוע: עכשיו תחשוב שאתה לא יכול לקנות את המשחק ולשחק בו מתי שאתה רוצה, אלא חייב לשלם 10$ לכרטיס בכל פעם שאתה רוצה לצפות בו. רוצה לראות את הסרט כמה שאתה רוצה? חכה כמה חודשים עד שנואיל בטובנו לאפשר לך את זה.
ככה עובד המודל של הפצת הסרטים, והיו תקופות (שלמזלנו עברו מהעולם) שבהן ככה הופצו חלק מהמשחקים. ואתה עכשיו מתלונן שתעשיית המשחקים לא עובדת גם בצורה הזו...

"אני בטוח שלא תתכחש לכך שקהל הצופי הטלוויזיה בארץ היה רק נהנה אם בדיוק אותו תוכן טליוויזיוני מצד ג' היה זמין גם בהוט וגם ביס"
אבל אז לא הוט ולא יס היו מוכנות לשלם מחיר פרמיום עבור התכנים האלו, ואז למפתחי התכנים היה נכנס פחות כסף ככה שהם לא היו יכולים להשקיע בתכנים באותה המידה. ברגע שיס או הוט מוכנות לשלם X כסף עבור תוכן בצורה לא בלעדית, אבל 10X אם התוכן מגיע אליהן באופן בלעדי - ברור לכל יצרן תוכן שעדיף ללכת פה על בלעדיות. ברגע שבלעדיות על התוכן לא מעניינת אותן כל כך והן מוכנות לשים "רק" 1.5X על בלעדיות, עדיף ליוצר התוכן להפיץ את התוכן לכולם בלי לחתום על שום הסכם. שוב פעם - כלכלה.


כמובן שיש הגיון כלכלי בביקורת כלפי stretch goals:
http://www.kickstarter.com/blog/think-b ... ou-stretch

אין מפיצה בלי סדרי עדיפויות. לשיטתך, כל המשחקים בעולם צריכים להציע תוכן בלעדי על אחת מהפלטפורמות ושיהיו יותר הסכמים מסוג זה. למה שמיקרוסופט\סוני לא ירצו תוכן בלעדי לNBA? לBF4? למה שהמפיצות לא יירצו לחסוף עוד כמה גרושים? אבל עובדה שזה לא קורה. שנית, רוב התוכן הבלעדי הזה הוא בדיחה ברמת ההיקף כך שלא מובן כמה עסקאות שכאלה מגלגלות כדי שמפיצה תפגע בקהל השחקנים בפלטפורמות האחרות. שלישית, בגלל שהתוכן הבלעדי הזה לרוב עלוב אז כן עדיף שלא יהיה קיים בכלל מאשר לנסות למנף תוכן שכזה כנגד אנשים שלא רצו לקנות את הפלטפורמה עם התוכן הזה. רביעית, רוב התוכן הבלעדי הזה הינו זמני ורק מדגיש את הציניות שבטקטיקה הזו: נשתמש בזה כדי לעקם את יד הצרכנים ואחרי כמה חודשים שיהיה זמין לכולם, התשלום עשה את שלו ופחות מעניין אותנו להשקיע את הכסף בבלעדיים אמיתיים.

חמישית, שיהיו גלויים עם עסקאות כאלה ולא יינסו ללכת בין הטיפות או לתת ספינים. "העדפנו לקבל כסף מיצרנית הפלטפורמה כדי להציע את תוכן X בלעדי לפלטפורמה שלה תוך ידיעה שזה פוגע במי שתכנן לקנות את המשחק על פלטפורמה אחרת. התוכן יהיה זמין לכולם עוד 6 חודשים.תודה." - זה יוסיף להם הרבה יותר כבוד לטעמי מאשר 'ככה לפחות יהיה מישהו שיוכל לשחק בתוכן הזה'.

גם אתה לא יכול לטעון בוודאות מה EA עושים עם הכסף על הבלעדיות זמנית של פגל וגארדן וורפייר. מאיפה לך שהכסף הלך על שיפור המשחק עצמו ולא לצרכים אחרים? אם אתה מכיר משחק בלעדי זמני שאתה יכול להוכיח בוודאות שהכסף הזה הלך לשיפור המשחק בצורה שגורמת להגיד 'טוב שהוא היה בלעדי זמנית' אנא ציין אותו. אם לא, עדיף לא להמשיך לקשקש על זה בתאוריה.

אין ערוביות להצלחה - על זה יכולה להעיד רשימת כשלונות סרטי הקיץ הבלוקסאסטרים הלא נגמרת. משחק MP יכול להכשל, משחק בלעדי יכול להכשל, משחק בלעדי זמני יכול להכשל. מה שכן, הסיכויים הגבוהים ביותר להצלחה הם בשחרור המשחק לכמה פלטפורמות, לבטח אם אתה מפיצה גדולה שעניין זה לא זר לה.
וזאת הגישה הפופולארית והמשתלמת ביותר בתעשייה.

כנראה חלמתי שרוב המפיצות הגדולות הוציאו את המשחקים הכי נחשבים שלהם על הווי יו ושמשחקים אלה לא עמדו בצפי המכירות ולכן התמיכה צומצמה או הופסקה. הם רצו להגדיל את פוטנציאל המכירות; ניסו וראו שאין להם סיבה ממש לטרוח, שמכירות החומרה חלשות ושמשחקי נינטנדו מתקשים גם הם. אז הם כן עבדו עפ"י הגיון כלכלי בכך שהבאו את המשחקים לווי יו והם עבדו לפי עקרון כלכלי כאשר התברר שזה לא משתלם.

כל מה שאמרת לגבי לבחור להיות בלעדי מתקיים גם בלי מעורבות של היצרנית. למה ריספאון ו EA צריכים לקבל תשלום ממיקרוסופט או 'תעריף מיוחד' לשימוש בענן? הנה, התחלת דור חדש. סטודיו חדש. עדיף לא לנסות לקפוץ מעל הפופיק ולהתמקד בפלטפורמה אחת. בא לנו להשתמש ביתרונות הפלטפורמה הספציפית הזו, מיקרוסופט בין כך וכך ירצו לפרסם את המשחק והכל אחלה. אבל הגורם המזרז היה העסקה ש EA ומיקרוסופט טוו. והמשחק מגיע לכל פלטפורמה הגיונית למשחק חוץ מהפלטפורמה שמתחרה ישירות בזו של מיקרוסופט. ואז כשטיטאןפול יגיע לפס4 שנה אחרי, או שההמשך שלו יגיע, EA יוכלו להאשים רק את עצמם אם הגרסה הזו לא תמכור טוב.

אולי די כבר להשתמש בדוגמאות של משחקים גנוזים שאמרתי את דעתי כלפיהם? אם אשמע מחר שהל3 בלעדי ל ONE אז זה בהחלט מחרבן על השחקנים וכורת את הענף. וזה תקף כמעט לכל משחק קיים או שיוכרז בעתיד כי ברירת המחדל היא שמשחקים ממפיצות גדולות יהיו מולטי פלטפורם וכל בלעדיות כזו או אחרת תעלה את השאלה 'מה נשתנה הלילה הזה' וברוב המקרים התשובה תהיה 'עוד כסף'.

בוודאי שאני יודע עם איזה תוכן וואטצ'דוגס היה מגיע בלי הדיל עם סוני. בדיוק אותו דבר מינוס משימה אחת ובוסט האקינג ששובר איזון. מדהים שיש יצרניות שמתשמות בטקטיקות כאלה עבור זוטות. אם כבר אתם עושים את זה, אז תשלמו על משהו ניכר.

שוב, אתה אומר אימרה לגבי סטים ולא מספק שום מידע או ביסוס. אולי לפחות תואיל בטובך לשתף אותנו מאיזה שנה המשחק שמצאת שהציע תוכן בלעדי דרך סטים, או שאתה סתם רוצה לשחרר אמירות ללא כיסוי? ואם כבר אז אני מקווה שאתה מדבר על תוכן נוסף למשחק הנקנה עצמו ולא למשל אקסטרות כמו עותק חינמי של משחק אחר של המפיצה משום שהפואנטה שלי הייתה לגבי הזמנות מוקדמות והזמנות מחנות ספציפית כי ההזמנות האלה כוללות תוכן בלעדי למשחק עצמו.

אמשיך להתלונן ואקווה שהמכירות בסוף לא יצדיקו החלטות עתידיות למתן תוכן בלעדי שכזה. ואם לא, אז אקנה את התוכן כשהוא יגיע לפלטפורמה לכבחירתי כפי שברוב המקרים הוא מגיע ובמחיר שאמצא לנכון לקנות אותו. ודעתי על המפיצה תמשיך להפגם.

--

זה המודל העסקי של הקרנה בקולנוע. המודל העסקי העיקרי של משחקים אינו ציוות לבלעדיות ליצרנית פלטפורמה. אני יודע שכל סרט שאי פעם ארצה לראות בקלונוע יותר מפעם אחת ידרוש ממני תשלום לכל צפייה מעצם ההגדרה. אין שום ידיעה שכזו בנוגע למשחקי וידאו. אם אתה מתעדף את הצפייה בסרט מספר פעמים בלי תשלום נוסף אז השלב השני של המודל יתאים לך יותר.

הוט ויס היו עושים את מה שהם עושים היום וחולקות בעלויות של תוכן צד ג' זה, שעם כל הכבוד הסכם בלעדי כזה או אחר בארץ ישראל לא ישנה במאומה בהחלטה לגבי המשך הפסקת הסדרה הזו. שיציע את התוכן למי שהיא רוצה, אבל הוא גם ידוע שליס ולהוט יש שירותים ערוצים וקהל אוהב תכנים מסוג זה ושאם ישדר את התוכן שם הוא ימצא הצלחה יותר גדולה. בדיוק כפי שכל אחד יעדיף לשחרר את המשחק שלו בסטים מאשר בדסורה ושואלב לא צריכה להפוך את סטים למלחמות מחיר של מי יישלם יותר כדי להיות בשירות.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 30 אוגוסט 2013, 15:33

לטרופיקו 4 יצאה ''גרסאת סטים מהודרת'' או משהו כזה, עם תוכן נוסף. זה סתם ככה עלה לי בראש, בלי צורך לפשפש יותר מדי בזיכרון.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 94 אורחים

cron